ik ga zo een kleine salade maken met rucola, mozzarella en romaten.. beetje verse basilicum erover en olijfolie enzo.. je kent het wel.. Opkikker kip met extra champignons erbij... gewoon simpel en niet slechtquote:Op vrijdag 29 februari 2008 11:29 schreef ColdFeet het volgende:
Iemand een lekker idee voor een goeie, snel te bereiden lunch?
Ontbijt was gewoon koffie en yoghurt en een knackebrodje. Vanavond bij een vriendin eten, ben benieuwd.
Feliesieteertquote:Op vrijdag 29 februari 2008 11:09 schreef Patries86 het volgende:
Zometeen:
Bolletje met File American!
Straks op de verjaardag:
Oa taart, worst, kaas, hapjes
Vanavond:
Van alles door elkaar (roerei idee)
Ossenhaas in kokos, ingredientenlijst is op basis van 4 personen:quote:Op vrijdag 29 februari 2008 17:30 schreef SeaOfLove het volgende:
Ben weer aan het experimenteren, vanavond wordt het ossenhaas in kokos, met zoetzure komkommesalade en lontong-rijst.
Was meer dan genoeg (je kan altijd een tweede keer opscheppen), maar ik hou er niet van om een bord overvol te scheppenquote:Op zaterdag 1 maart 2008 01:26 schreef Xennia het volgende:
Ziet er mooi uit SOL, maar is het niet een beetje weinig?
Ik heb pasta met gehaktballetjes in een tomaten basilicumsaus gegeten
wij luisterden net ook Kate Bushquote:Op zaterdag 1 maart 2008 01:41 schreef Bluezz het volgende:
Ik vind het juist een mooie portie!!
Wijn + katebush
Ben benieuwdquote:Op zaterdag 1 maart 2008 11:37 schreef Tezz het volgende:
Ik ga vanavond mijn nieuwe speelgoedje uit proberen (spatzle zeef) en ga dus zelf spatzle maken. Ik denk met gebakken ui en kaas er door, en dan gegrilde kipfilet erbij en een salade of zo.
Roggebrood met pindakaas???quote:Op zaterdag 1 maart 2008 12:53 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Jeugdtrauma
Gekookt eitje, hier. En roggebrood met pindakaas
I swear, geweldige combi. Pindakaas op brood is suf; pindakaas hoort op rijstwafels, cracottes of roggebroodquote:Op zaterdag 1 maart 2008 13:49 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Roggebrood met pindakaas???
Ik ben nu gedroogde appeltjes aan het maken.
En ik ga falafel in elkaar prutsen.
zie OPquote:Op zaterdag 1 maart 2008 21:48 schreef DarkElf het volgende:
[..]
die harige die rondloopt is of die met vis en rijst enzo?
quote:Op zaterdag 1 maart 2008 21:50 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
zie OP
*grin*
nee, gewoon die met viswe hebben wel Sushi een heeeel klein stukje Sashimi gegeven
Hij vond 't erg lekker (tonijn)
ik heb al een tijd geen fotoreportage meer gemaakt, dus zat er al aan te denken om van dit experiment een fotoserietje te makenquote:Op zaterdag 1 maart 2008 22:21 schreef DarkElf het volgende:
die omgekeerde taart klinkt wel boeiend, doe eens een foto posten als ie gelukt is?
Met varkensvlees?quote:Op zaterdag 1 maart 2008 22:45 schreef DirtyHarry het volgende:
Vanavond Indiase Rogan Josh gemaakt met dit recept
Resultaat: Heer-lijk!!Er mag wat mij betreft iets meer citroensap en zout doorheen, voor de rest is het een erg goed recept
Paar weken geleden met een ander recept rogan josh gemaakt maar dat was echt stukken minder. Aanrader! (als je tijd hebt, het moet namelijk 2 uur sudderen!)
Jep. Ik dacht eerst ook dat dit alleen met kip of lamsvlees wordt bereid, maar met die hamlappen smaakt het echt erg lekker! Erg mals na 2 uur pruttelenquote:
In India zul je het niet vinden met varkensvlees. Dat wordt in India eigenlijk niet gegeten.quote:Op zondag 2 maart 2008 10:43 schreef DirtyHarry het volgende:
[..]
Jep. Ik dacht eerst ook dat dit alleen met kip of lamsvlees wordt bereid, maar met die hamlappen smaakt het echt erg lekker! Erg mals na 2 uur pruttelen
Wel Patak's Sweet Mango Chutney gekocht.quote:Op zondag 2 maart 2008 15:49 schreef Isegrim het volgende:
Ik ga wraps maken met kikkererwten, spinazie, lamsvlees en een Patak's potje tomatenpuree en Indiase kruiden.
Als ik niet al getrouwd was, zou ik jou een aanzoek doenquote:Op zondag 2 maart 2008 17:07 schreef Isegrim het volgende:
In plaats van kant-en-klare wraps maak ik chapati's met kalonjizaadjes.
Ik ben niet lesbisch heur.quote:Op zondag 2 maart 2008 17:29 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Als ik niet al getrouwd was, zou ik jou een aanzoek doen![]()
Dat klinkt ook niet heel slecht.quote:Ik ga zo samen met Mr CF de keuken in, gevulde paprika's maken. Receptje van Jill Dupleix. Met lekker veel verse dille, peterselie en munt, rijst en kipgehakt.
Dankje! Het was ook heerlijk, ik heb 't hele recept maar even op m'n blog neergezet. Vooral de combinatie van de worteltjes met komijn vond ik echt een verrassing, meestal vind ik ze namelijk veel te zoet, dit maakte het net even anders!quote:Op zondag 2 maart 2008 19:57 schreef Tezz het volgende:
Ziet er ook weer heerlijk uit hier boven mij!
Dit is het gewordenquote:Op zondag 2 maart 2008 14:38 schreef DarkElf het volgende:
Vanavond maak ik doperwtjes-muntsoep met gebakken gedroogde ham als garnering.
in de scquote:Op zondag 2 maart 2008 20:33 schreef motorbloempje het volgende:
hm.. DE en Razzziet er ook goddelijk uit
heb je ergens een receptje van die doperwtjessoep?
oh lekker hapjes avond!quote:Op zondag 2 maart 2008 21:01 schreef SeaOfLove het volgende:
Jummie ziet er ook bij jou erggg lekker uit DE!
Ik laat nu vriendlief even zijn gang gaan in de keuken, hebben amuse-avondje aangezien we 2 overvolle koelkasten hebben met veel restjes
tnx...en het smaakte ook allemaal nogeens heerlijk, tis ook gewoon leuk zo'n hele avond in de keuken staan te truttenquote:
quote:
Of op een broodje smerenquote:Op zondag 2 maart 2008 23:56 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
met schil en al in een kommetje met een scheut port, als de knof gaar is kan je 'm zo uit het schilletje ploppen....zooooo lekker en ook zo eenvoudig dus
O dat zal ik nooit vertrouwenquote:Op maandag 3 maart 2008 17:44 schreef MaLo het volgende:
Mijn vriend haalt nu Chinees, ben benieuwd waarmee hij thuis komt.
Hij had - heel veilig - menu A meegenomenquote:Op maandag 3 maart 2008 18:17 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
O dat zal ik nooit vertrouwenALS hij al haalt dan noteer ik de nummers specifiek, als ik hem laat kiezen komt hij met de meest ranzige dingen terug en allen zonder bami
Nu een biefstukje met gegrilde groentes.
Morgen Hokkien Mie
stomme rotchinees was dicht, en die een dorp verderop ook..quote:Op maandag 3 maart 2008 16:39 schreef DarkElf het volgende:
misschien dat ik vanavond eens naar de chinees rij want die hebben heerlijke miehoen met rundvlees reepjes
Het beste is om de pasta af te gieten en dan de pasta bij de saus in de pan te doen en nog even doorroerenquote:
Nu ken ik een hoop stamppotten, maar stamppot bruine bonen, daar heb ik nog nooit van gehoord.quote:
Vertel! Recept!quote:Op woensdag 5 maart 2008 14:05 schreef Oblivion het volgende:
Lunch: Japanse gebakken rijst, wat is dat toch lekker...
Ja, klinkt mij ook niet echt aantrekkelijk in de oren.quote:
Zo simpel...quote:Op woensdag 5 maart 2008 14:40 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Nu ken ik een hoop stamppotten, maar stamppot bruine bonen, daar heb ik nog nooit van gehoord.
Gewoon aardappels met bruine bonen door elkaar heen stampen? Of is het iets exotischer?
[..]
Vertel! Recept!
Klinkt goed!!! En simpel!quote:Op woensdag 5 maart 2008 14:55 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Zo simpel...
Japanse rijst koken en af laten koelen.
Ei in een gloeiende hete pan met olie bakken, knoflook erbij doen.
Dan de rijst, afblussen met sake en kikoman sojasaus...
Nog even lekker doorbakken met veel en veel zwarte peper uit pepermolen en klaar is kees...![]()
Eigenlijk horen er nog kleine stukjes bosui en paprika wortel etc etc in, maar dat vind ik zelf niet zo lekker.
Inderdaad, ja! Die bosui lijkt mij er wel lekker bij, ik houd daar wel van. Ik zou er denk ik ook wat paddestoelen bij doen. Lijkt me ook lekker, geeft ook extra 'bite". Ik ga dit zeker eens proberen.quote:
Worteltjes met visquote:Op woensdag 5 maart 2008 10:20 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Water en een kop thee. Vanavond is nog een verrassing
Ging dus niet doorquote:Vanavond eten we stampot bruine bonen![]()
Aardappel Andersquote:Op donderdag 6 maart 2008 09:45 schreef kaatjejannie het volgende:
vanavond iets uit de oven.. maar wat??
Het wordt kool met aardappelpuree en gehakt uit de oven...quote:
Maak je dat toch? Ik heb er ook wel zin in; ik zag net een netje sinaasappels liggen in de keukenquote:Op donderdag 6 maart 2008 14:51 schreef DarkElf het volgende:
ik heb zo'n zin in verse jus d'orange ineens
doe eens receptje posten? Het grote soeptopic deel IIquote:Op donderdag 6 maart 2008 15:54 schreef Mademoiselle.Moi het volgende:
Vanavond staat zelfgemaakt mosterdsoep op het menu.
Ik blijf benieuwd naar dit recept! Gewoon aardappelen, bruine bonen en stampen maar?quote:Op donderdag 6 maart 2008 14:14 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Vanavond dus wel stampot bruine bonen met een speklapje en een chipolata worstje
Heeerrlijk he!quote:Op donderdag 6 maart 2008 18:15 schreef uniekhoorn het volgende:
Het is kwart over zes en het is nog lichtHet gaat de goede kant op!
Echt wel maar dat telt niet voor Durum van Knorr, da's niet lekkerquote:
Oe, dat zou ik niet meer durven eten op donderdag.quote:Op donderdag 6 maart 2008 13:05 schreef Sylvana het volgende:
Nu kaiserbroodjes met brie, sla, tomaat en komkommer.
Vanavond restje hete kip van maandag.
Het was geen biefstuk volgens mij. Of het was stressvlees.quote:Op donderdag 6 maart 2008 19:46 schreef Isegrim het volgende:
Gegrilde groenten (zilveruitjes, aubergine, tomaat, champignons, paprika) en biefstuk. Gekocht bij een Turk om te testen, maar ik vraag me af of het wel biefstuk is. Het lijkt meer op riblappen, maar er stond toch echt biefstuk. We proeven het straks wel.
ik had lekker de spare ribsquote:
Voorafje werd icm couscous met gehakte pinda's het hoofdgerecht.quote:Op donderdag 6 maart 2008 17:31 schreef theKiD het volgende:
Vooraf word carpaccio, daarna nog onbekend.
Als afsluiter in ieder geval, een Tripel Hertog-Jan![]()
En vanavond blokjes kaas voor de buis.
*Ff verwen dagje inlassen*
en het was gewoon lekker, ik als anti kook mens, heb gewoon lekker gekooktquote:Op donderdag 6 maart 2008 12:45 schreef kaatjejannie het volgende:
[..]
Het wordt kool met aardappelpuree en gehakt uit de oven...
heb er nu al zin in
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |