Een tijdje geleden las ik in de Allerhande dat een top-kok adviseerde om juist vantevoren je vlees/vis met olie in te wrijven. Olie in je pan doen is dan niet nodig, en de smaak trekt er nog beter in. Zout en peper moest je volgens hem juist na afloop pas toevoegen (dit heeft een uitdrogend effect als je het voor het grillen toevoegt)quote:Op woensdag 30 juni 2004 17:20 schreef mayolijn het volgende:
Doe ik daar dan nog iets overheen nadat ze zijn gegrild? Beetje knoflookolie bijvoorbeeld? of is naturel lekker genoeg?
Ik heb er zelf geen last van, als ik mijn vis met olie insmeer. De vis schroeit bij mij gelijk dicht, en sappen blijven behouden.Om eerlijk te zijn nog niet met vlees geprobeerd....quote:Op donderdag 1 juli 2004 08:11 schreef mayolijn het volgende:
Ah, oke. Maar verbrandt de olie dan niet? Die grillpan wordt namelijk echt allejezus heet. Dat is natuurlijk ook het hele punt, maar ik heb het idee dat het met olie p het vlees meer rookt dan zonder.
Ik denk het wel, smeer zowel vlees als vis vantevoren met olie in, leg ze in de pan niet te dicht bij elkaar en voeg geen extra olie meer toe. Houd er ook rekening mee, dat het ene stukje allicht een langere bereidingstijd nodig heeft dan het andere stukje.... Ik zou zeggen, probeer het gewoon een keer uit, dan weet je het. (Natuurlijk ben ik benieuwd naar het resultaatquote:Op donderdag 1 juli 2004 08:58 schreef pebbje het volgende:
Even een vraagje over de grillpan. Ik ben zelf dol op vis, maar mijn vriendje niet zo. Is het mogelijk in de grillpan een stukje vlees EN een stukje vis te maken zonder dat het vlees naar vis smaakt?
Adressen airmilesshops:quote:Op woensdag 30 juni 2004 17:39 schreef kweetgeennaam het volgende:
Tip voor wie er ook 1 wil, met voldoende airmiles kun je er eentje gratis krijgen (en als je naar airmiles shop gaat, ben je ook niks aan verzending kwijt).
Een specifieke grillpan, of generiek grillpannen?quote:Op maandag 12 juli 2004 17:15 schreef Martijn_77 het volgende:
Is deze pan ook op electrisch te gebruiken?
Ik bedoelde of er ook grillpannen zijn welke op een keramische koookplaat gebruikt kunnen worden dit omdat ze dan een dikke en glade onderkant moeten hebben.quote:Op maandag 12 juli 2004 17:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Een specifieke grillpan, of generiek grillpannen?
Probeer ook eens de haas niet aan stukjes, maar houd het aan 1 stuk, met vetspek omwikkelen (of ontbijtspek, nog lekkerder) en dan braden.quote:Op dinsdag 7 september 2004 17:29 schreef ondeugend het volgende:
Mijn Ossehaasjes belanden altijd in de grillpan !
Ik houd mijn haas altijd aan een stukquote:Op dinsdag 7 september 2004 17:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Probeer ook eens de haas niet aan stukjes, maar houd het aan 1 stuk, met vetspek omwikkelen (of ontbijtspek, nog lekkerder) en dan braden.
Vervolgens ff in de oven parkeren, zodat ie van binnen warm kan worden, maar niet gaar laten worden.
Vervolgens neem je hem uit de oven, en je doet er wat alufolie om en laat het ff 5 minuten rusten. Dit snij je dan aan plakken en dat serveer je.
Ja, enorme afrader..slaat groen uit en roest na 3x gebruiken. Koop meteen een goede!quote:Op dinsdag 7 september 2004 17:25 schreef Stereotomy het volgende:
Heeft iemand ervaring met de grillpan van Le Chef van de blokker voor net geen 20 EUR? De ribbeltjes leken me wat laag...
De mijne heeft dat (Le Creuset gietijzer). Dat zou dus moeten lukken?quote:Op zondag 18 juli 2004 11:32 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ik bedoelde of er ook grillpannen zijn welke op een keramische koookplaat gebruikt kunnen worden dit omdat ze dan een dikke en glade onderkant moeten hebben.
Vreemd, wat heb je daarmee uitgevreten danquote:Op donderdag 9 september 2004 15:57 schreef Solitarias het volgende:
[..]
Ja, enorme afrader..slaat groen uit en roest na 3x gebruiken. Koop meteen een goede!
Grill pan met Teflonlaag? mmmquote:Op zondag 19 september 2004 23:49 schreef Stereotomy het volgende:
Ik heb dus een grillpan gekocht van geen-merk met teflonlaag bij de Kijkshop voor 14 EUR.Heerlijk die grillpan, ik zal nooit meer een andere pan gebruiken om vlees te bereiden! .
Ik hoop dat de EU keuringscommissies dat al voor mij hebben gecontroleerdquote:Op maandag 20 september 2004 08:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Grill pan met Teflonlaag? mmm
Die zou ik niet gebruiken, teflon kan er niet zo tegen als het erg heet wordt, en komen er wat smerige dampen vrij. Grillpan moet van gietijzer zijn IMHO,
Werd alles zwart of kreeg je nette zwarte grillstrepen erop? Kan zijn dat de ribbels van Le Chef te laag zijn en er teveel olie in de marinade zat.quote:Op dinsdag 21 september 2004 15:15 schreef korenwolf het volgende:
Ik heb ook zo'n el-cheapo grillpan van Le Chef (bij Blokker gehaald) en de eerste keer dat ik 'm gebruikte had ik al zoiets van: dit is kut. Alles werd zwart. Ik had gemarineerde kipsate's erop gelegd, maar die marinade begon gelijk aan te bakken.
Doe ik iets verkeerd?
De marinadesaus ging ook mee de pan in ... daar zat dus nog een hoop olie in. Het vlees lag netjes in een dikke zwarte koekquote:Op dinsdag 21 september 2004 15:40 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Werd alles zwart of kreeg je nette zwarte grillstrepen erop? Kan zijn dat de ribbels van Le Chef te laag zijn en er teveel olie in de marinade zat.
Zit me ff niet lekker te maken hequote:Op woensdag 5 januari 2005 14:08 schreef melonovy het volgende:
Jummie, de grillpan
Ik vind het erg lekker om een goed stuk lamskotelet te marineren met olijfolie, citroen, knoflook en kruiden, en dan lekker grillen, delicieus!
Ik kan niet wachten tot ik bevallen ben en er een lekker biefstukje op kan bereiden, hmmmm...
Mijn ribbels staan maar een millimeter uit elkaar ofzo. Ik weet niet of het gaat werken met die grote tussenruimte. Maar goed, probeer het en je weet het!quote:Op maandag 10 januari 2005 16:30 schreef drdolittle het volgende:
Ik heb vanmiddag een grilpan gekocht bij de Hema.
Er zitten maar 8 ribbelts op, ze staan zo'n 2 cm uit elkaar en zijn helemaal niet hoog...
Heb ik nu een miskoop gedaan??? Of kan ik hier toch wel wat smaklijks maken.
let wel op als het een gieteizeren pan is NOOIT!!!! met afwasmidel afwassen... alleen met heet water. hij moet een beetje vettig blijven anders gaat hij indd roesten.quote:Op donderdag 9 september 2004 15:57 schreef Solitarias het volgende:
[..]
Ja, enorme afrader..slaat groen uit en roest na 3x gebruiken. Koop meteen een goede!
jah indd want anders bak je het geheel nog in de olie maar je moet hem grillen. op alleen de ribbels van de pan en als je hem vult met olie werk het grileffect niet meer. en niet te veel op het vlees duwen..quote:Op dinsdag 4 januari 2005 22:38 schreef Sabrina1981 het volgende:
Ik wil er ook eentje gaan kopen. Niet zo hele dure hoor, want woon nog thuis. Lijkt me wel leuk om mee te experimenteren.
Het is toch zo dat je niet de pan, maar de gerechten met olie moet insmeren?
natuurlijk kan je er shoarma in maken alleen het grileffect is weg je bakt het gewoon aan in de panquote:Op woensdag 5 januari 2005 09:45 schreef Koningin het volgende:
Ik heb er eentje van de IKEA.
Kun je er trouwens ook shoarma in maken??
als het vlees alleen de ribbels raakt is er niks aan de hand maar zodra het vlees ook tussen de ribbels de pan raakt is het grileffect weg.quote:Op maandag 10 januari 2005 16:39 schreef Doekes het volgende:
[..]
Mijn ribbels staan maar een millimeter uit elkaar ofzo. Ik weet niet of het gaat werken met die grote tussenruimte. Maar goed, probeer het en je weet het!
Vleesch grillen rules!
je vind ze mischien te zwaar maar ze behouden wel langer de warmte het duurt even voordat hij goed heet is maar als hij heet is blijft hij heet.... en een gieteizeren pan zal nooit krom trekken en zo een dunne tefalpan zal eerder kromtrekken.quote:Op maandag 28 juni 2004 16:30 schreef whispers het volgende:
De grillpan:
[afbeelding]
Kan ik niet meer missen!
Je kan er alles in grillen: vis, vlees, groenten... Het ziet er steeds erg lekker uit en je gebruikt quasi geen vet (meeste vis en vlees bevat voldoende eigen vet). Eventueel kan je vooraf een marinade maken van olie en kruiden.![]()
Wie maakt er nog gebruik van dit fantastisch stukje keukengerei? Wie heeft er grilltips?
En een vraagje voor de kenners: bestaan er grillpannen voor op inductie? Dan bedoel ik niet die van gietijzer, die vind ik te zwaar en meestal te klein.
Is voor een kado'tje, zelf kook ik natuurlijk op gas: there's nothing better
lees effe omhoog...........daar staat precies uitgelegd hoe je hem het beste schoon kan krijgen........quote:Op dinsdag 1 februari 2005 00:57 schreef Aarti het volgende:
Grrrr iemand heeft mn grillpan (gietijzeren) besloten schoon te maken. Wat zeg ik, schoon te schrobben met zeep en Cif en zo. en nu is ie verroest. Is ie nog te redden? of flikker ik hem de prullenbak in??
De vis even tevoren al uit de koeling halen zodat -ie een beetje op kamertemperatuur komt en -em droogdeppen met keukenpapier voor je -em gaat grillen. Zorg ervoor dat je pan wit-en-wit heet is. Hoe heter de pan, hoe minder je vlees of vis blijft kleven.quote:Op donderdag 3 februari 2005 16:16 schreef Doekes het volgende:
Sta ik gisteren een lekker zalmmootje te grillen, zit ie helemaal vastgeplakt aan de grillpan![]()
Wat doe ik hier aan?
Grapjasquote:Op donderdag 3 februari 2005 16:47 schreef Litman het volgende:
Het kan ook aan je pan liggen, aan gietijzeren grillpannen blijft niets plakken.
als je pan erg vies is en vettig....dan kan je hem, heet stoken met zout ...dan neemt al het zout alle olie op uit de pan uit alle porien komt de vuile olie en zal worden opgeslokt door het zout...en dus moet je hem daarna weer opnieuw verhitten maar dan met olie zodat alle porien weer gevuld worden met schoen olie......snappie??quote:Op vrijdag 13 mei 2005 11:47 schreef NoSigar het volgende:
Euhm, dat zout weet ik ook niet echt. Vooral die pan met olie een tijdje laten walmen.
Weet iemand anders het waarom van het zout?
Losweekspray!quote:Op zaterdag 14 mei 2005 19:34 schreef Balthar het volgende:
Ik heb zo'n goedkope van de Blokker, 1x spare ribs met griekse marinade er in en jawel, zwart.
Niet meer schoon te krijgen.
Ja, schrobben, maar dan gaat de anti aanbaklaag (had die die wel?) er aan.
Ik zal het eens proberen.quote:Op zondag 15 mei 2005 00:13 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Losweekspray!
Nee, gene idee of dat werkt, maar gewoon een beetje weken werkt bij mijn (goedkopie) pan altijd erg goed, ook als hij moeilijk aangefikt is
Die van mij was ongeveer ¤ 17,- bij de IKEA.quote:Op donderdag 23 juni 2005 21:07 schreef Ingrid19 het volgende:
Enig idee wat een grillpan tegenwoordig kost? We hebben niet zo'n heel groot budget.
de mijne was ook ¤17 maar dan bij de blokker. (en ik had ook nog 2 Rocksvijfjes dus ik hoefde maar ¤7,- te betalenquote:Op donderdag 23 juni 2005 21:10 schreef Black-Hole het volgende:
[..]
Die van mij was ongeveer ¤ 17,- bij de IKEA.
Ben nog opzoek naar eentje die op keramische plaat gebruikt kan worden.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 13:16 schreef Pikkebaas het volgende:
Voor de inductie kokers. De mijne, van Le-Creuset, kostte 50 Euro bij de Bijenkorf.
Da's niet zo moeilijk. Dat zijn er aardig wat. De blokker heeft twee goede die ook op keramisch kunnen.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 20:12 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ben nog opzoek naar eentje die op keramische plaat gebruikt kan worden.
quote:Op dinsdag 12 juli 2005 15:37 schreef annette28 het volgende:
Het spijt mij een dergelijke opmerking richting uw persoon denken te moeten maken.
Veel succes elders. Overigens zou het een stuk schelen als je je toon een beetje bijstelde. Maak je meer vrienden mee, ook in andere sektes.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 14:16 schreef annette28 het volgende:
Loser. Ik merk dat hier geen ruimte is voor vergissingen, ik neem aan dat er zo gereageerd word omdat ik, nu ik tijd heb om het hele forum door te spitten, de oplossinegn eigenlijk al beschreven zijn. Bedankt en succes met de sekte.
Graag gedaan, het inspireren van jongedames doe ik met plezier.quote:Op dinsdag 21 juni 2005 08:47 schreef goddess-in-heaven het volgende:
n.a.v. dit topic heb ik dan ook een grillpan gekocht (...) en ik wil jullie bedanken voor de inspirerende woorden
En wij hebben er eentje.. Irisbonnen zijnquote:
Maar is zo'n gietijzeren pan dan wel handig? Of heeft het nog wel andere voordelen t.o.v. die anti-aanbak pan?quote:Op maandag 12 september 2005 14:56 schreef Stereotomy het volgende:
Mensen, bij de Blokker is er voor EUR 3,99 (!!!!) een GIETIJZEREN grillpan van LeChef te koop met een doorsnede van ca. 25 cm. Ding is keizwaar.
[[url=http://img309.imageshack.us/img309/5742/treo0912050023ew.th.jpg]afbeelding][/URL]
Niet te verwarren met de anti-aanbak-teflon pan, ook van LeChef!
Ok bedankt, dan ga ik ook maar even bij de plaatselijke Blokker kijkenquote:Op dinsdag 13 september 2005 13:41 schreef Stereotomy het volgende:
Ja, zie een pagina terug. Een teflonpan kan eigenlijk niet tegen de grote hitte die een grilpan moet opwekken. Als ik hem heet maak, en ik kras in de teflonlaag met een vork, dan laat die ERG makkelijk los. Sowieso is de helft van het teflon verdwenen - afwas en waarschijnlijk ook koken - zodat dat niet helemaal gezond *kan* zijn.
Een grilpan hoort van gegoten ijzer te zijn.
Die heb ik!quote:Op maandag 12 september 2005 14:56 schreef Stereotomy het volgende:
Mensen, bij de Blokker is er voor EUR 3,99 (!!!!) een GIETIJZEREN grillpan van LeChef te koop met een doorsnede van ca. 25 cm. Ding is keizwaar.
[[url=http://img309.imageshack.us/img309/5742/treo0912050023ew.th.jpg]afbeelding][/URL]
De olielaag gaat er dan vanaf.quote:Op donderdag 29 september 2005 12:42 schreef SiGNe het volgende:
Waarom mag je eigenlijk niet met sop afwassen? laat de anti-aanbaklaag dan los?
Volgens mij is een keer in vetten met olie voldoende. Volgens mij hoef je hem daarvoor niet speciaal te verwarmen.quote:Op zondag 9 oktober 2005 13:13 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb die van mij nog steeds niet gebruiktMaar nu ik geopereerd ben en weinig vet mag eten ga ik hem zeker in gebruik nemen. Het is dus verstandig om hem eerst een paar keer te verhitten met alleen olie? En alleen afwassen met heet water, net als een poffertjespan
![]()
Volgens mij gewoon bij de Blokker. Staan geloof ik bij de gourmetstellen en worden verkocht als tafelgrillquote:Op zondag 9 oktober 2005 13:13 schreef Rewimo het volgende:
Waar kun je zo'n grillplaat eigenlijk kopen? Is natuurlijk wel handig voor grotere hoeveelheden.
Ik heb 'm dan ook eindelijk gevonden bij de blokker in Zeist, 2 andere zaken in Zeist hadden 'm steeds niet.quote:Op maandag 12 september 2005 14:56 schreef Stereotomy het volgende:
Niet te verwarren met de anti-aanbak-teflon pan, ook van LeChef!
quote:Op woensdag 26 oktober 2005 18:01 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ik heb 'm dan ook eindelijk gevonden bij de blokker in Zeist, 2 andere zaken in Zeist hadden 'm steeds niet.
Vanavond ga ik 'm inweiden met kalkoenfilets.
Ik heb ook pas een grillpan (gietijzer, merk Bourgogne) en in de 'dalletjes' tussen de grillranden blijft het bij mij ook zwart aangebakken. Ik heb 'm in warm water laten weken, toen geborsteld met een afwasborstel, maar het blijft zwart.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 15:15 schreef blonde_rozebottel het volgende:
Ik heb gister spiesjes gemaakt op mijn grillpan maar nu bleven er restjes achter die heel erg zijn aangebakken. Restjes zijn inmiddels verwijderd maar de zwarte plekken zitten ernog. Heb de pan de hele nacht met zout en water laten staan (op aanraden van huisgenoot), werkte niet, vervolgens een paar uur in de azijn gezet (op aanraden van mijn vriend) maar werkte ook niet. Iemand tips hoe ik mijn pan kan schoonmaken zonder dus te gaan moeten schuren
Dat probleem hebben wij met vis ook altijdquote:Op woensdag 15 maart 2006 14:40 schreef Lienekien het volgende:
Vis (zalm) ging bij mij trouwens niet denderend in de grillpan (het bakte aan de pan vast en ging kapot bij het omdraaien).
Hm, maar ik heb ook ergens gelezen dat je hem juist 5 minuten moet voorverwarmen om zeker te weten dat hij heet genoeg is. En dan zou de vis in eerste instantie inderdaad vast blijven zitten maar op gegeven momemt vanzelf weer los laten of zoiets.quote:Op woensdag 15 maart 2006 14:40 schreef Lienekien het volgende:
Maar als je het gas onder je grillpan te hoog zet, kan je eten natuurlijk wel aanbranden.
Vis insmeren met een klein beetje olie en je grillpan eerst loeiheet laten worden, voordat je de vis erop gooit.quote:Op woensdag 15 maart 2006 14:45 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Dat probleem hebben wij met vis ook altijd
Is er iemand met een goeie tip?
Nee, en volgens mij ook niet voor te verwarmen.quote:Op woensdag 15 maart 2006 14:57 schreef Mini_rulez het volgende:
Oja, pannen met anti-aanbaklaag (dus geen gietijzeren) hoef je toch niet voor te behandelen ofzo hè?
Ik voel me hier af en toe echt een n00b.
Ook die kan je best regelmatig een beetje invetten.quote:Op woensdag 15 maart 2006 14:57 schreef Mini_rulez het volgende:
Oja, pannen met anti-aanbaklaag (dus geen gietijzeren) hoef je toch niet voor te behandelen ofzo hè?
Ik voel me hier af en toe echt een n00b.
Is dat wat? In dat geval zal ik em morgen ook even oppikkenquote:Op woensdag 15 maart 2006 18:11 schreef rrrik het volgende:
Te laat, het is de aldi-pan geworden. Hij's 3cm2 groter ook nog
Hmm, dat had ik gisteren dus ook. Hoe kan ik nu het beste de pan schoonmaken? De vis is namelijk nogal gehecht geraakt aan de grillpan...quote:Op woensdag 15 maart 2006 14:40 schreef Lienekien het volgende:
Vis (zalm) ging bij mij trouwens niet denderend in de grillpan (het bakte aan de pan vast en ging kapot bij het omdraaien).
Heb 'm pas 1x gebruikt maar vind het nu al een goeie aankoopquote:Op woensdag 15 maart 2006 22:38 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Is dat wat? In dat geval zal ik em morgen ook even oppikken![]()
Pan goed heet laten worden, 10 sec. ene kant, omdraaien, 10 sec. andere kant, daar is je blauwe biefstukquote:Op donderdag 30 maart 2006 16:30 schreef Gesloten het volgende:
Morgen ga ik een lekkere grote biefstuk grillen. Iemand nog tips? Wil hem graag blue hebben![]()
Deze kan je even doorlezen.quote:Op donderdag 30 maart 2006 16:30 schreef Gesloten het volgende:
Morgen ga ik een lekkere grote biefstuk grillen. Iemand nog tips? Wil hem graag blue hebben![]()
Wij hebben geen gasvuur, is dus geen optie denkikquote:Op zondag 2 april 2006 22:12 schreef Erosjuhhh het volgende:
ik heb hier een grill plaat die 2 pitten in beslag neemt... gietzijer en dus ook loeizwaarhij is er makkelijk af te halen en dus schoon te maken / houden mischien is dat een idee ipv een pan? je kan er meer vlees op kwijt
Grillen rookt altijd wat meer dan gewoon bakken, je schroeit het vlees ook meer dan dat je het bakt.quote:Op zaterdag 8 april 2006 19:45 schreef Martijn_77 het volgende:
Vandaag ook een grilpan gekocht net een kipfiletje gegrilld maar ik vind wel dat het behoorlijk rookt.
Ligt dat aan het feit dat de pan nog nieuw is of hebben we te veel olie gebruikt?
Volgende keer proberen dan Annemiek had dit keer wel wat olie gebruikt.quote:Op zaterdag 8 april 2006 20:01 schreef Oblivion het volgende:
Hmmm, kan je kip niet beter "droog" grillen?
Doe nooit olie in de grillpan voor kip of vis.
Je moet ook geen olie in de pan doen maar het vlees of marineren of insmeren met olie, dat is de truc van de grillpan.quote:Op zaterdag 8 april 2006 20:01 schreef Oblivion het volgende:
Hmmm, kan je kip niet beter "droog" grillen?
Doe nooit olie in de grillpan voor kip of vis.
Ze had het ook niet in de pan maar op het vlees gedaan maar toch rookte / walmde het wel.quote:Op zondag 9 april 2006 22:25 schreef Chielus het volgende:
[..]
Je moet ook geen olie in de pan doen maar het vlees of marineren of insmeren met olie, dat is de truc van de grillpan.
ow, oke.quote:Op zondag 9 april 2006 22:29 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ze had het ook niet in de pan maar op het vlees gedaan maar toch rookte / walmde het wel.
quote:Op maandag 3 juli 2006 19:43 schreef Nijna het volgende:
Van mijn ouders heb ik een grillplaatje gekregen, zo'n gietijzeren ding wat gewoon op het fornuis gaat. Nu heb ik al wel wat dingen geprobeerd, maar een visje erop lukt niet zo goed. Het blijft vastplakken of het dondert uit elkaar... Heb ik niet stevig genoege vis erop, is er iets wat ik aan mn "techniek" kan bijschaven... iemand tips/trucs.ideeën?
Kipfilet gaat bijvoorbeeld wel aardig goed, maar dat is volgens mij qua structuur steviger dan vis (dus valt minder snel uit elkaar...)
Idd, als het nodig is sommige dingen vooral vis en zo leg ik zo in de panquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:29 schreef THEFXR het volgende:
ik vet hetvlees/vis met olijfolie in
Blijft het dan niet aan de pan (plakken) hangen als je een vis zomaar op de gril pan legt?quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:38 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Idd, als het nodig is sommige dingen vooral vis en zo leg ik zo in de pan
Valt best mee heb de eerste paar keer voor gebruik de pan goed in geolied. En doe dat nu nog steed regelmatigquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 22:16 schreef Thorical het volgende:
[..]
Blijft het dan niet aan de pan (plakken) hangen als je een vis zomaar op de gril pan legt?
Die zit nu in het TNT kerstpakket.quote:Op woensdag 19 april 2006 17:23 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb deze gekregen in mijn kerstpakket
[afbeelding]
Merk Bodum, hoewel dat een bekend merk is ben ik het in dit topic nog niet tegengekomenDing is loeizwaar en gaat vandaag in première met een paar moten zalm
Dan pak je de bus.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 15:16 schreef Stereotomy het volgende:
Da's hier 20 km vandaan, beetje moeilijk op de fiets
Ja, moet je doenquote:Op woensdag 30 juni 2004 17:42 schreef kweetgeennaam het volgende:
De lekkerste knoflookolie maak je trouwens zelf door verse knoflooktenen (duurder dan gewone, maar llont de moeite) in een fles goede olijfolie te gooien. Ziet er nog leuk uit ook!
Ja, dat had 'ie twee jaar geleden even moeten doen.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 15:22 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ja, moet je doen
Vooral als je botulisme wilt oplopen
Zoek even goed uit hoe het veilig kan(goed verwarmen bijvoorbeeld) voordat je zoiets post
Fijn die oude topickickquote:Op dinsdag 19 juni 2007 15:24 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, dat had 'ie twee jaar geleden even moeten doen.
Even kijken of 'ie nog reageert. Als hij dat niet doet kunnen we de conclusie trekken dat het niet goed gegaan isquote:Op dinsdag 19 juni 2007 15:24 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, dat had 'ie twee jaar geleden even moeten doen.
Ik ga em ook bestellen nu!! Mijn vriend vond het een topding....quote:Op zondag 19 september 2004 23:49 schreef Stereotomy het volgende:
[afbeelding]
Een leuke keukentool die ik 2 jaar geleden al had gekocht: de Misto Gourmet Olive Oil Sprayer.Eigenlijk is het gewoon een spuitbus die je middels de dop op kunt pompen zodat er overdruk ontstaat, en de (olijf)olie in een mist eruit gespoten wordt. Ideaal om vlees vochtig te maken voordat het op de grill gaat!
Ja precies, in plaats van dat je doodgaat aan verstopte aderen, ga je dood aan kanker.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 16:04 schreef Greys het volgende:
Het is dus vast ook goed voor de lijn om dat ding vaak te gebruiken ipv gewoon met boter in de koekepan?Ik ga zometeen even bij de Marskramer hier kijken of ze er eentje hebben!
quote:Op dinsdag 19 juni 2007 16:08 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ja precies, in plaats van dat je doodgaat aan verstopte aderen, ga je dood aan kanker.
En natuurlijk omdat grillen lekker is.
Hebben ze em daar van dat merk "misto" ? En hoe duur is ie daar??quote:Op dinsdag 19 juni 2007 16:38 schreef Greys het volgende:
[..]![]()
![]()
Heb er zojuist al eentje gekocht bij de Marskramer. Ik ben gelukkiggggg
Ik denk dat ze een grillpan heeft gekocht, en geen Misto Gourmet Sprayerquote:Op woensdag 20 juni 2007 07:43 schreef xxjosjex het volgende:
[..]
Hebben ze em daar van dat merk "misto" ? En hoe duur is ie daar??
hoe werkt dat danquote:Op dinsdag 19 juni 2007 15:22 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ja, moet je doen
Vooral als je botulisme wilt oplopen
Zoek even goed uit hoe het veilig kan(goed verwarmen bijvoorbeeld) voordat je zoiets post
Hoe werkt wat? Botulisme of het correct inmaken?quote:Op woensdag 20 juni 2007 14:30 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
hoe werkt dat dan
heb er nog nooit van gehoord nl.
Het gebeurt ook niet met ieder potje. Maar ik zou het risico niet lopen.quote:Op woensdag 20 juni 2007 14:37 schreef MissyMirjaM het volgende:
vroeg me af hoe het zat met het botulisme, nooit geweten!
quote:Op woensdag 20 juni 2007 14:28 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik denk dat ze een grillpan heeft gekocht, en geen Misto Gourmet Sprayer
Nee, knoflook kun je gewoon rauw eten. Maar je moet het niet een paar dagen in de olie stoppen...(lees anders het artikeltje nog eensquote:Op woensdag 20 juni 2007 14:49 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik gebruik ook vaak genoeg knoflook rauw, in dipsausjes enzo
dat zou ik dan eerst moeten afspoelen, of werkt dat niet zo, zit het er dan echt in
Ja..en je moet ze daarna verhitten. Of de olie+teentjes verhitten en dan kun je het wel gewoon lang bewaren.quote:Op woensdag 20 juni 2007 15:17 schreef SiGNe het volgende:
Ik heb weleens gehoord dat het wel kan, maar dat je de teentjes er na een tijdje uit moet halen
De grillpan is van Tomado (gegoten aluminium?) en kost ¤ 19,95.quote:Op woensdag 20 juni 2007 07:43 schreef xxjosjex het volgende:
[..]
Hebben ze em daar van dat merk "misto" ? En hoe duur is ie daar??
Het staat niet in de beschrijving, nergens staat het woord teflon of anti-aanbaklaag.quote:Op woensdag 20 juni 2007 21:38 schreef Stereotomy het volgende:
^^ aj, je hebt er toch geeneen gekocht met een teflon laag?
Teflon laat los op de temperaturen waarop je grillt, en dat is nu niet het gezondste wat er is. Er is maar een goede grillpan, en dat is een gietijzeren grillpan....
Aluminium voor pannen wordt altijd op een of andere manier afgewerkt. Kaal aluminium is giftig gebleken. Meestal zit er een antiaanbaklaag overheen, maar andere methodes zijn coaten (niet geschikt voor bakken), omkapselen met RVS of anodiseren. Gietaluminium zal van de eerste soort zijn.quote:Op donderdag 21 juni 2007 14:16 schreef Greys het volgende:
[..]
Het staat niet in de beschrijving, nergens staat het woord teflon of anti-aanbaklaag.
Er staat 'giet-aluminium'. Maar misschien dat er stiekem toch een teflon laag op zit? Hoe kom ik daar dan achter als het er niet bij staat?![]()
Gisteren gebruikt met kipfilets (eerst in drieën gesneden). Het ging echt super! Er kwam geen walm vanaf of wat dan ook. Ik had hem even met een keukenpapiertje met olijfolie ingesmeerd en ik kreeg prachtige gegrillde kipjes met bruine streepjes (geen zwarte streepjes).
De massa blijkt gehersenspoelt door tefal. Dat merk ik iedere dag op mijn werk (ik werk in een kookwinkel). Grill pannen met anti aanbaklaagjes zijn alleen maar bruikbaar voor groenten en hele tere vissoorten die je op een lagere temperatuur grilt. Biefstuk bijvoorbeeld grill je op 220-250 graden, een temperatuur dat de meeste teflon laagjes doet verbranden.quote:Op zondag 8 juli 2007 12:19 schreef Underdoggy het volgende:
die teflonlaag wil je toch juist NIET aangezien je wilt dat het wat aanbakt?
quote:Op zondag 8 juli 2007 22:46 schreef beunkster het volgende:
Hoe denk je over deze pan dan? Zou dat een goede zijn?
Mèn, da's maar goed ook, anders kun je je voedsel na 15 minuten bij Alpha Centuauri ophalenquote:• Guaranteed not to warp
hahaquote:Op zondag 8 juli 2007 22:55 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
[..]
Mèn, da's maar goed ook, anders kun je je voedsel na 15 minuten bij Alpha Centuauri ophalen![]()
Staal, aluminium en zilver. De standaard materialen van Demeyere. Dat hebben ze tot een dermate legering en sandwich structuur weten te vormen dat het vlak blijft, minder aanbakt dan gewoon roestvast staal, werkt op inductie én vaatwasmachine bestendig is.quote:Op donderdag 20 september 2007 08:45 schreef piepster het volgende:
Van wat voor een materiaal is hij gemaakt dan?
Veel te hoge randen, ontzettend onhandig.quote:Op zondag 8 juli 2007 22:46 schreef beunkster het volgende:
Hoe denk je over deze pan dan? Zou dat een goede zijn?
Een goede kook winkel heeft ze vaak nog wel.quote:Op donderdag 20 september 2007 14:36 schreef Stereotomy het volgende:
Ik ben ook al maanden op zoek naar een gietijzeren grillpan. De blokker had ze vroegah voor 4,95. Die ging bij mij 2 jaar mee. Maar helaas verkopen ze nu alleen dunne grillpannen met teflon.
Ik heb ook zoiets gehoord.... 't enige wat ik er van weet is dat ze loeizwaar. Veruit de zwaarste grillpannen die ik ken. En ze zijn al voorbehandeld met plantaardige olie. Wel op de juiste manier opbergen.... het is puur gietijzer, zonder emaille laag.quote:Op donderdag 20 september 2007 14:42 schreef Herodus het volgende:
In een tijdje geleden in een test kwam de pan Ronneby Bruk, ik weet niet meer precies waarom maar kan me herinneren dat het wel overtuigend uitgelegd werd.
Dat was een leuke test ja. Dat het zwaar is, boeit niet, toch? hij staat gewoon op het vuur... Je hoeft er geen pannekoeken mee om te draaien ofzoquote:Op donderdag 20 september 2007 15:30 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ik heb ook zoiets gehoord.... 't enige wat ik er van weet is dat ze loeizwaar. Veruit de zwaarste grillpannen die ik ken. En ze zijn al voorbehandeld met plantaardige olie. Wel op de juiste manier opbergen.... het is puur gietijzer, zonder emaille laag.
Dat ding is ooit in de elsevier als beste uit een test gekomen. (artikel staat online voor elsevier abbonees, ik kan alleen de intro lezen)
Wie?quote:Op donderdag 20 september 2007 18:42 schreef Bluezz het volgende:
Vandaag voor het eerst aspergetips gegrilled
Hehehe.... op zich is er niets mis met een zware grillpan. Maar als je een hele stapel moet verplaatsen....quote:Op donderdag 20 september 2007 16:18 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Dat was een leuke test ja. Dat het zwaar is, boeit niet, toch? hij staat gewoon op het vuur... Je hoeft er geen pannekoeken mee om te draaien ofzo
Maar goed, gietijzer rules! Stereo, probeer de kookwinkel of de Bijenkorf ofzo. Even in de buidel fasten, maar dan heb je ook wat.
Had vandeweek zelfgemaakte hambo's met van die prachtige grillruitjes
En het geeft nog een goeie smaak ook. Nee, voor mij geen anti-aanbak meer.
Lijkt me niet handig, moet je altijd helemaal wachten tot ie goed is afgekoeld voor je 'm van het gasforuis kan halen.quote:Op zaterdag 22 september 2007 14:26 schreef Angelgotch het volgende:
Mijn oog is gevallen op de gietijzere FAVORIT Grillpan van de Ikea met mat geemailleerde binnenkant deze kost 34.95, iemand ervaring met deze pan?
Lengte: 28 cm
Breedte: 28 cm
Hoogte: 4.5 cm
Is deze de moeite waard in die prijsklasse?
Hier een foto van de Grillpan:
[afbeelding]
Hier meer informatie
Ik wil graag een grillpan maar weet niet welke. Iemand nog tips?
Groetjes![]()
lees nou nog eens wat er staatquote:Op zondag 23 september 2007 23:39 schreef Stereotomy het volgende:
Je krijgt grillstrepen door je grillpan?
Ik zou hem terugbrengen, vast niet goed
Wat voor soort pan gebruik je?quote:Op zondag 23 september 2007 23:37 schreef steve2003 het volgende:
ik krijg dus geen grillstrepenKomt dit door de pan? waar zou het dan ana kunnen liggen?
mag ik hem dan?quote:Op zondag 23 september 2007 23:46 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik heb dat ding nou al een aardige tijd, maar gebruik 'm nooit
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |