quote:Op maandag 3 juli 2006 19:43 schreef Nijna het volgende:
Van mijn ouders heb ik een grillplaatje gekregen, zo'n gietijzeren ding wat gewoon op het fornuis gaat. Nu heb ik al wel wat dingen geprobeerd, maar een visje erop lukt niet zo goed. Het blijft vastplakken of het dondert uit elkaar... Heb ik niet stevig genoege vis erop, is er iets wat ik aan mn "techniek" kan bijschaven... iemand tips/trucs.ideeën?
Kipfilet gaat bijvoorbeeld wel aardig goed, maar dat is volgens mij qua structuur steviger dan vis (dus valt minder snel uit elkaar...)
Idd, als het nodig is sommige dingen vooral vis en zo leg ik zo in de panquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:29 schreef THEFXR het volgende:
ik vet hetvlees/vis met olijfolie in
Blijft het dan niet aan de pan (plakken) hangen als je een vis zomaar op de gril pan legt?quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:38 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Idd, als het nodig is sommige dingen vooral vis en zo leg ik zo in de pan
Valt best mee heb de eerste paar keer voor gebruik de pan goed in geolied. En doe dat nu nog steed regelmatigquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 22:16 schreef Thorical het volgende:
[..]
Blijft het dan niet aan de pan (plakken) hangen als je een vis zomaar op de gril pan legt?
Die zit nu in het TNT kerstpakket.quote:Op woensdag 19 april 2006 17:23 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb deze gekregen in mijn kerstpakket
[afbeelding]
Merk Bodum, hoewel dat een bekend merk is ben ik het in dit topic nog niet tegengekomenDing is loeizwaar en gaat vandaag in première met een paar moten zalm
Dan pak je de bus.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 15:16 schreef Stereotomy het volgende:
Da's hier 20 km vandaan, beetje moeilijk op de fiets
Ja, moet je doenquote:Op woensdag 30 juni 2004 17:42 schreef kweetgeennaam het volgende:
De lekkerste knoflookolie maak je trouwens zelf door verse knoflooktenen (duurder dan gewone, maar llont de moeite) in een fles goede olijfolie te gooien. Ziet er nog leuk uit ook!
Ja, dat had 'ie twee jaar geleden even moeten doen.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 15:22 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ja, moet je doen
Vooral als je botulisme wilt oplopen
Zoek even goed uit hoe het veilig kan(goed verwarmen bijvoorbeeld) voordat je zoiets post
Fijn die oude topickickquote:Op dinsdag 19 juni 2007 15:24 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, dat had 'ie twee jaar geleden even moeten doen.
Even kijken of 'ie nog reageert. Als hij dat niet doet kunnen we de conclusie trekken dat het niet goed gegaan isquote:Op dinsdag 19 juni 2007 15:24 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, dat had 'ie twee jaar geleden even moeten doen.
Ik ga em ook bestellen nu!! Mijn vriend vond het een topding....quote:Op zondag 19 september 2004 23:49 schreef Stereotomy het volgende:
[afbeelding]
Een leuke keukentool die ik 2 jaar geleden al had gekocht: de Misto Gourmet Olive Oil Sprayer.Eigenlijk is het gewoon een spuitbus die je middels de dop op kunt pompen zodat er overdruk ontstaat, en de (olijf)olie in een mist eruit gespoten wordt. Ideaal om vlees vochtig te maken voordat het op de grill gaat!
Ja precies, in plaats van dat je doodgaat aan verstopte aderen, ga je dood aan kanker.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 16:04 schreef Greys het volgende:
Het is dus vast ook goed voor de lijn om dat ding vaak te gebruiken ipv gewoon met boter in de koekepan?Ik ga zometeen even bij de Marskramer hier kijken of ze er eentje hebben!
quote:Op dinsdag 19 juni 2007 16:08 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ja precies, in plaats van dat je doodgaat aan verstopte aderen, ga je dood aan kanker.
En natuurlijk omdat grillen lekker is.
Hebben ze em daar van dat merk "misto" ? En hoe duur is ie daar??quote:Op dinsdag 19 juni 2007 16:38 schreef Greys het volgende:
[..]![]()
![]()
Heb er zojuist al eentje gekocht bij de Marskramer. Ik ben gelukkiggggg
Ik denk dat ze een grillpan heeft gekocht, en geen Misto Gourmet Sprayerquote:Op woensdag 20 juni 2007 07:43 schreef xxjosjex het volgende:
[..]
Hebben ze em daar van dat merk "misto" ? En hoe duur is ie daar??
hoe werkt dat danquote:Op dinsdag 19 juni 2007 15:22 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ja, moet je doen
Vooral als je botulisme wilt oplopen
Zoek even goed uit hoe het veilig kan(goed verwarmen bijvoorbeeld) voordat je zoiets post
Hoe werkt wat? Botulisme of het correct inmaken?quote:Op woensdag 20 juni 2007 14:30 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
hoe werkt dat dan
heb er nog nooit van gehoord nl.
Het gebeurt ook niet met ieder potje. Maar ik zou het risico niet lopen.quote:Op woensdag 20 juni 2007 14:37 schreef MissyMirjaM het volgende:
vroeg me af hoe het zat met het botulisme, nooit geweten!
quote:Op woensdag 20 juni 2007 14:28 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik denk dat ze een grillpan heeft gekocht, en geen Misto Gourmet Sprayer
Nee, knoflook kun je gewoon rauw eten. Maar je moet het niet een paar dagen in de olie stoppen...(lees anders het artikeltje nog eensquote:Op woensdag 20 juni 2007 14:49 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik gebruik ook vaak genoeg knoflook rauw, in dipsausjes enzo
dat zou ik dan eerst moeten afspoelen, of werkt dat niet zo, zit het er dan echt in
Ja..en je moet ze daarna verhitten. Of de olie+teentjes verhitten en dan kun je het wel gewoon lang bewaren.quote:Op woensdag 20 juni 2007 15:17 schreef SiGNe het volgende:
Ik heb weleens gehoord dat het wel kan, maar dat je de teentjes er na een tijdje uit moet halen
De grillpan is van Tomado (gegoten aluminium?) en kost ¤ 19,95.quote:Op woensdag 20 juni 2007 07:43 schreef xxjosjex het volgende:
[..]
Hebben ze em daar van dat merk "misto" ? En hoe duur is ie daar??
Het staat niet in de beschrijving, nergens staat het woord teflon of anti-aanbaklaag.quote:Op woensdag 20 juni 2007 21:38 schreef Stereotomy het volgende:
^^ aj, je hebt er toch geeneen gekocht met een teflon laag?
Teflon laat los op de temperaturen waarop je grillt, en dat is nu niet het gezondste wat er is. Er is maar een goede grillpan, en dat is een gietijzeren grillpan....
Aluminium voor pannen wordt altijd op een of andere manier afgewerkt. Kaal aluminium is giftig gebleken. Meestal zit er een antiaanbaklaag overheen, maar andere methodes zijn coaten (niet geschikt voor bakken), omkapselen met RVS of anodiseren. Gietaluminium zal van de eerste soort zijn.quote:Op donderdag 21 juni 2007 14:16 schreef Greys het volgende:
[..]
Het staat niet in de beschrijving, nergens staat het woord teflon of anti-aanbaklaag.
Er staat 'giet-aluminium'. Maar misschien dat er stiekem toch een teflon laag op zit? Hoe kom ik daar dan achter als het er niet bij staat?![]()
Gisteren gebruikt met kipfilets (eerst in drieën gesneden). Het ging echt super! Er kwam geen walm vanaf of wat dan ook. Ik had hem even met een keukenpapiertje met olijfolie ingesmeerd en ik kreeg prachtige gegrillde kipjes met bruine streepjes (geen zwarte streepjes).
De massa blijkt gehersenspoelt door tefal. Dat merk ik iedere dag op mijn werk (ik werk in een kookwinkel). Grill pannen met anti aanbaklaagjes zijn alleen maar bruikbaar voor groenten en hele tere vissoorten die je op een lagere temperatuur grilt. Biefstuk bijvoorbeeld grill je op 220-250 graden, een temperatuur dat de meeste teflon laagjes doet verbranden.quote:Op zondag 8 juli 2007 12:19 schreef Underdoggy het volgende:
die teflonlaag wil je toch juist NIET aangezien je wilt dat het wat aanbakt?
quote:Op zondag 8 juli 2007 22:46 schreef beunkster het volgende:
Hoe denk je over deze pan dan? Zou dat een goede zijn?
Mèn, da's maar goed ook, anders kun je je voedsel na 15 minuten bij Alpha Centuauri ophalenquote:• Guaranteed not to warp
hahaquote:Op zondag 8 juli 2007 22:55 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
[..]
Mèn, da's maar goed ook, anders kun je je voedsel na 15 minuten bij Alpha Centuauri ophalen![]()
Staal, aluminium en zilver. De standaard materialen van Demeyere. Dat hebben ze tot een dermate legering en sandwich structuur weten te vormen dat het vlak blijft, minder aanbakt dan gewoon roestvast staal, werkt op inductie én vaatwasmachine bestendig is.quote:Op donderdag 20 september 2007 08:45 schreef piepster het volgende:
Van wat voor een materiaal is hij gemaakt dan?
Veel te hoge randen, ontzettend onhandig.quote:Op zondag 8 juli 2007 22:46 schreef beunkster het volgende:
Hoe denk je over deze pan dan? Zou dat een goede zijn?
Een goede kook winkel heeft ze vaak nog wel.quote:Op donderdag 20 september 2007 14:36 schreef Stereotomy het volgende:
Ik ben ook al maanden op zoek naar een gietijzeren grillpan. De blokker had ze vroegah voor 4,95. Die ging bij mij 2 jaar mee. Maar helaas verkopen ze nu alleen dunne grillpannen met teflon.
Ik heb ook zoiets gehoord.... 't enige wat ik er van weet is dat ze loeizwaar. Veruit de zwaarste grillpannen die ik ken. En ze zijn al voorbehandeld met plantaardige olie. Wel op de juiste manier opbergen.... het is puur gietijzer, zonder emaille laag.quote:Op donderdag 20 september 2007 14:42 schreef Herodus het volgende:
In een tijdje geleden in een test kwam de pan Ronneby Bruk, ik weet niet meer precies waarom maar kan me herinneren dat het wel overtuigend uitgelegd werd.
Dat was een leuke test ja. Dat het zwaar is, boeit niet, toch? hij staat gewoon op het vuur... Je hoeft er geen pannekoeken mee om te draaien ofzoquote:Op donderdag 20 september 2007 15:30 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ik heb ook zoiets gehoord.... 't enige wat ik er van weet is dat ze loeizwaar. Veruit de zwaarste grillpannen die ik ken. En ze zijn al voorbehandeld met plantaardige olie. Wel op de juiste manier opbergen.... het is puur gietijzer, zonder emaille laag.
Dat ding is ooit in de elsevier als beste uit een test gekomen. (artikel staat online voor elsevier abbonees, ik kan alleen de intro lezen)
Wie?quote:Op donderdag 20 september 2007 18:42 schreef Bluezz het volgende:
Vandaag voor het eerst aspergetips gegrilled
Hehehe.... op zich is er niets mis met een zware grillpan. Maar als je een hele stapel moet verplaatsen....quote:Op donderdag 20 september 2007 16:18 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Dat was een leuke test ja. Dat het zwaar is, boeit niet, toch? hij staat gewoon op het vuur... Je hoeft er geen pannekoeken mee om te draaien ofzo
Maar goed, gietijzer rules! Stereo, probeer de kookwinkel of de Bijenkorf ofzo. Even in de buidel fasten, maar dan heb je ook wat.
Had vandeweek zelfgemaakte hambo's met van die prachtige grillruitjes
En het geeft nog een goeie smaak ook. Nee, voor mij geen anti-aanbak meer.
Lijkt me niet handig, moet je altijd helemaal wachten tot ie goed is afgekoeld voor je 'm van het gasforuis kan halen.quote:Op zaterdag 22 september 2007 14:26 schreef Angelgotch het volgende:
Mijn oog is gevallen op de gietijzere FAVORIT Grillpan van de Ikea met mat geemailleerde binnenkant deze kost 34.95, iemand ervaring met deze pan?
Lengte: 28 cm
Breedte: 28 cm
Hoogte: 4.5 cm
Is deze de moeite waard in die prijsklasse?
Hier een foto van de Grillpan:
[afbeelding]
Hier meer informatie
Ik wil graag een grillpan maar weet niet welke. Iemand nog tips?
Groetjes![]()
lees nou nog eens wat er staatquote:Op zondag 23 september 2007 23:39 schreef Stereotomy het volgende:
Je krijgt grillstrepen door je grillpan?
Ik zou hem terugbrengen, vast niet goed
Wat voor soort pan gebruik je?quote:Op zondag 23 september 2007 23:37 schreef steve2003 het volgende:
ik krijg dus geen grillstrepenKomt dit door de pan? waar zou het dan ana kunnen liggen?
mag ik hem dan?quote:Op zondag 23 september 2007 23:46 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik heb dat ding nou al een aardige tijd, maar gebruik 'm nooit
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |