Een tijdje geleden las ik in de Allerhande dat een top-kok adviseerde om juist vantevoren je vlees/vis met olie in te wrijven. Olie in je pan doen is dan niet nodig, en de smaak trekt er nog beter in. Zout en peper moest je volgens hem juist na afloop pas toevoegen (dit heeft een uitdrogend effect als je het voor het grillen toevoegt)quote:Op woensdag 30 juni 2004 17:20 schreef mayolijn het volgende:
Doe ik daar dan nog iets overheen nadat ze zijn gegrild? Beetje knoflookolie bijvoorbeeld? of is naturel lekker genoeg?
Ik heb er zelf geen last van, als ik mijn vis met olie insmeer. De vis schroeit bij mij gelijk dicht, en sappen blijven behouden.Om eerlijk te zijn nog niet met vlees geprobeerd....quote:Op donderdag 1 juli 2004 08:11 schreef mayolijn het volgende:
Ah, oke. Maar verbrandt de olie dan niet? Die grillpan wordt namelijk echt allejezus heet. Dat is natuurlijk ook het hele punt, maar ik heb het idee dat het met olie p het vlees meer rookt dan zonder.
Ik denk het wel, smeer zowel vlees als vis vantevoren met olie in, leg ze in de pan niet te dicht bij elkaar en voeg geen extra olie meer toe. Houd er ook rekening mee, dat het ene stukje allicht een langere bereidingstijd nodig heeft dan het andere stukje.... Ik zou zeggen, probeer het gewoon een keer uit, dan weet je het. (Natuurlijk ben ik benieuwd naar het resultaatquote:Op donderdag 1 juli 2004 08:58 schreef pebbje het volgende:
Even een vraagje over de grillpan. Ik ben zelf dol op vis, maar mijn vriendje niet zo. Is het mogelijk in de grillpan een stukje vlees EN een stukje vis te maken zonder dat het vlees naar vis smaakt?
Adressen airmilesshops:quote:Op woensdag 30 juni 2004 17:39 schreef kweetgeennaam het volgende:
Tip voor wie er ook 1 wil, met voldoende airmiles kun je er eentje gratis krijgen (en als je naar airmiles shop gaat, ben je ook niks aan verzending kwijt).
Een specifieke grillpan, of generiek grillpannen?quote:Op maandag 12 juli 2004 17:15 schreef Martijn_77 het volgende:
Is deze pan ook op electrisch te gebruiken?
Ik bedoelde of er ook grillpannen zijn welke op een keramische koookplaat gebruikt kunnen worden dit omdat ze dan een dikke en glade onderkant moeten hebben.quote:Op maandag 12 juli 2004 17:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Een specifieke grillpan, of generiek grillpannen?
Probeer ook eens de haas niet aan stukjes, maar houd het aan 1 stuk, met vetspek omwikkelen (of ontbijtspek, nog lekkerder) en dan braden.quote:Op dinsdag 7 september 2004 17:29 schreef ondeugend het volgende:
Mijn Ossehaasjes belanden altijd in de grillpan !
Ik houd mijn haas altijd aan een stukquote:Op dinsdag 7 september 2004 17:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Probeer ook eens de haas niet aan stukjes, maar houd het aan 1 stuk, met vetspek omwikkelen (of ontbijtspek, nog lekkerder) en dan braden.
Vervolgens ff in de oven parkeren, zodat ie van binnen warm kan worden, maar niet gaar laten worden.
Vervolgens neem je hem uit de oven, en je doet er wat alufolie om en laat het ff 5 minuten rusten. Dit snij je dan aan plakken en dat serveer je.
Ja, enorme afrader..slaat groen uit en roest na 3x gebruiken. Koop meteen een goede!quote:Op dinsdag 7 september 2004 17:25 schreef Stereotomy het volgende:
Heeft iemand ervaring met de grillpan van Le Chef van de blokker voor net geen 20 EUR? De ribbeltjes leken me wat laag...
De mijne heeft dat (Le Creuset gietijzer). Dat zou dus moeten lukken?quote:Op zondag 18 juli 2004 11:32 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ik bedoelde of er ook grillpannen zijn welke op een keramische koookplaat gebruikt kunnen worden dit omdat ze dan een dikke en glade onderkant moeten hebben.
Vreemd, wat heb je daarmee uitgevreten danquote:Op donderdag 9 september 2004 15:57 schreef Solitarias het volgende:
[..]
Ja, enorme afrader..slaat groen uit en roest na 3x gebruiken. Koop meteen een goede!
Grill pan met Teflonlaag? mmmquote:Op zondag 19 september 2004 23:49 schreef Stereotomy het volgende:
Ik heb dus een grillpan gekocht van geen-merk met teflonlaag bij de Kijkshop voor 14 EUR.Heerlijk die grillpan, ik zal nooit meer een andere pan gebruiken om vlees te bereiden! .
Ik hoop dat de EU keuringscommissies dat al voor mij hebben gecontroleerdquote:Op maandag 20 september 2004 08:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Grill pan met Teflonlaag? mmm
Die zou ik niet gebruiken, teflon kan er niet zo tegen als het erg heet wordt, en komen er wat smerige dampen vrij. Grillpan moet van gietijzer zijn IMHO,
Werd alles zwart of kreeg je nette zwarte grillstrepen erop? Kan zijn dat de ribbels van Le Chef te laag zijn en er teveel olie in de marinade zat.quote:Op dinsdag 21 september 2004 15:15 schreef korenwolf het volgende:
Ik heb ook zo'n el-cheapo grillpan van Le Chef (bij Blokker gehaald) en de eerste keer dat ik 'm gebruikte had ik al zoiets van: dit is kut. Alles werd zwart. Ik had gemarineerde kipsate's erop gelegd, maar die marinade begon gelijk aan te bakken.
Doe ik iets verkeerd?
De marinadesaus ging ook mee de pan in ... daar zat dus nog een hoop olie in. Het vlees lag netjes in een dikke zwarte koekquote:Op dinsdag 21 september 2004 15:40 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Werd alles zwart of kreeg je nette zwarte grillstrepen erop? Kan zijn dat de ribbels van Le Chef te laag zijn en er teveel olie in de marinade zat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |