abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 februari 2005 @ 16:20:09 #76
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_24903856
Lichtjes met olijfolie bestrijken voordat je hem erop gooit? Grillpan heel heet laten worden?
Confidence through competence
  donderdag 3 februari 2005 @ 16:23:38 #77
72470 Doekes
Medisch wonder
pi_24903907
Olijfolie had ik er op gesmeerd. En is het niet zo dat hoe heter de grillpan is hoe sneller je zalmmootje vastplakt?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  donderdag 3 februari 2005 @ 16:47:34 #78
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_24904245
Het kan ook aan je pan liggen, aan gietijzeren grillpannen blijft niets plakken. Ik heb zelf een grillpan met een soort anti-aanbak laag waar álles aan blijft plakken!
"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
pi_24988269
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 16:16 schreef Doekes het volgende:
Sta ik gisteren een lekker zalmmootje te grillen, zit ie helemaal vastgeplakt aan de grillpan

Wat doe ik hier aan?
De vis even tevoren al uit de koeling halen zodat -ie een beetje op kamertemperatuur komt en -em droogdeppen met keukenpapier voor je -em gaat grillen. Zorg ervoor dat je pan wit-en-wit heet is. Hoe heter de pan, hoe minder je vlees of vis blijft kleven.
Hardloper.
IG @webkim
pi_26091804
en niet proberen je vis en of vlees te vroeg om te draaien...
Er is maar één ding ergerlijker dan een vrouw, die kan koken en het niet wil,
en dat is de vrouw, die niet kan koken en het toch doet.
  dinsdag 19 april 2005 @ 21:16:35 #81
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_26358325
Ik wil graag een grillpan kopen voor op inductie. Waar kan ik die het beste kopen ?

Mijn inductiegebeuren heeft 9 standen. Op welke kan ik het beste de pan opwarmen en op welke stand kan ik hem dan het beste terugschakelen als de pan warm is ?

Ik heb nameljk al een aantal tefal-pannen (voor inductie) gesloopt, die zijn nu krom....
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_26360597
je kan het beste gewoon een zware gieteizeren pan kopen, daar gaat in ieder geval mijn voorkeur naar uit, gewoon op stand 9 opwarmen totdat hij echt goed heet is en daarna kan je hem op stand 8 of 7 terug zetten en je product er op plaatsen.....
  woensdag 20 april 2005 @ 17:20:34 #83
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_26379668
Stand 9 ?? Is dat niet veel te sterk ?? In het boekje van de inductieplaat staat dat die stand alleen voor het aan de kook brengen van water is.

Waar kan ik zo'n gietijzeren inductiebestendige wonder kopen ?? De Blokker heeft ze in elk geval niet..
pi_26390523
maar 9 is een goeie stand om hem snel op temp te brengen en daarna zet je hem op een lagere stand....ehm ja een gietijzeren nee geen blokker denk ik mischien toch een beetje meer richting de kookwinkels.....het word wel een wat duurdere pan als het een gietijzeren is...maar ja dan weet je ook zeker (mits je hem goed behandeld) dat hij erg lang mee gaat.
  donderdag 21 april 2005 @ 12:15:04 #85
72710 whispers
verbally copulating
pi_26400251
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 16:47 schreef Litman het volgende:
Het kan ook aan je pan liggen, aan gietijzeren grillpannen blijft niets plakken.
Grapjas
  dinsdag 3 mei 2005 @ 20:54:31 #86
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_26707936
Ik heb er ook 1. Van Le Creuset. Paar keer gebruikt en bevalt prima. Ik was een beetje bang voor zwarte koolstrepen op m'n eten maar dat valt reuze mee.
pi_26709073
Ik ga er morgen eentje halen, iemand nog tips wat een goeie is? Ga gewoon bij een blokker ofzo kijken denk ik, en het is voor op gas.
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_26820384
Kwam er gisteren bij de Aldi eentje tegen voor zo'n 12 euro.
Met teflon-anti-aanbak-laag enzo.

De entrecotes gisteren (beetje ingesmeerd met olijfolie en knoflook) deden het prima, en bleven absoluut niet plakken. .

Maar nu vis, twee cheape kabeljauw-filets. Normaal gesproken bij 't bakken even in de bloem wentelen. Maar met een grillpan is dat niet de bedoeling he?
  maandag 9 mei 2005 @ 16:24:55 #89
92555 430n
Vlaflip!?
pi_26855858
TVP? Wat betekend TVP eigenlijk????

/ontopic:

Ik heb een gietijzeren grillpan, en werkt allemaal goed. Ik heb alleen problemen met het schoonmaken van dat ding. Zonder afwasmiddel o.i.d. krijg ik ze niet schoon... (Iemand zei eerder dat je ze niet moet afwassen met zeep, maar alleen met water o.i.d)
  maandag 9 mei 2005 @ 18:22:16 #90
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_26859563
TVP betekent Terug Vind Post en die zijn niet gewenst op FOK
In plaats van een TVP kun je beter een leuke bijdrage leveren aan het topic, want TVP's worden vanaf nu meteen verwijderd.
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_26929853
Klopt 430n. Je moet hem eerst bewerken en daarnna alleen met mater wassen en meteen afdrogen. Zeep verwijdert de vetlaag en dat is niet de bedoeling en bakt alles de volgende keer weer aan. Je kunt desnoods misschien een sponsje gebruiken. Als je grilpan goed voorbewerkt is brandt hij dus minder snel aan. En als je hemnat laat staan heb je kans op roest.
Hierboven staat nog wel ergens hoe je hem voor moet bewerken. Dit verhaal geldt overigens voor alle gietijzeren pannen zonder anti-aanbak- laag of emaille.
Helpt waar hij kan!
  vrijdag 13 mei 2005 @ 11:42:27 #92
92555 430n
Vlaflip!?
pi_26971063
Ik lees twee dingen:

Voorbewerken door schoon te maken, en daarna heet te stoken, met een laag zout, en daarna schoonmaken, en heet stoken met met olijfolie.

Of alleen heet stoken met (olijf) olie. is dat voldoende? Ik snap die zout niet zo.
pi_26971263
Euhm, dat zout weet ik ook niet echt. Vooral die pan met olie een tijdje laten walmen.
Weet iemand anders het waarom van het zout?
Helpt waar hij kan!
  zaterdag 14 mei 2005 @ 19:06:31 #94
118565 bouncing
Come Together
pi_27008970
met steengrillen gooi je er zout op zodat het vlees niet aan de steen blijft plakken
Here come old flattop he come grooving up slowly
He got joo-joo eyeball he one holy roller
He got hair down to his knee
Got to be a joker he just do what he please...
pi_27009527
Ik heb zo'n goedkope van de Blokker, 1x spare ribs met griekse marinade er in en jawel, zwart.
Niet meer schoon te krijgen.
Ja, schrobben, maar dan gaat de anti aanbaklaag (had die die wel?) er aan.
Zwaar werk is lekker, hoef ik niet meer naar de sportschool.
pi_27014651
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 11:47 schreef NoSigar het volgende:
Euhm, dat zout weet ik ook niet echt. Vooral die pan met olie een tijdje laten walmen.
Weet iemand anders het waarom van het zout?
als je pan erg vies is en vettig....dan kan je hem, heet stoken met zout ...dan neemt al het zout alle olie op uit de pan uit alle porien komt de vuile olie en zal worden opgeslokt door het zout...en dus moet je hem daarna weer opnieuw verhitten maar dan met olie zodat alle porien weer gevuld worden met schoen olie......snappie??
pi_27015805
Duidelijk. Dankje
Helpt waar hij kan!
  zondag 15 mei 2005 @ 00:13:12 #98
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_27016319
quote:
Op zaterdag 14 mei 2005 19:34 schreef Balthar het volgende:
Ik heb zo'n goedkope van de Blokker, 1x spare ribs met griekse marinade er in en jawel, zwart.
Niet meer schoon te krijgen.
Ja, schrobben, maar dan gaat de anti aanbaklaag (had die die wel?) er aan.
Losweekspray!
Nee, gene idee of dat werkt, maar gewoon een beetje weken werkt bij mijn (goedkopie) pan altijd erg goed, ook als hij moeilijk aangefikt is
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_27020115
quote:
Op zondag 15 mei 2005 00:13 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

Losweekspray!
Nee, gene idee of dat werkt, maar gewoon een beetje weken werkt bij mijn (goedkopie) pan altijd erg goed, ook als hij moeilijk aangefikt is
Ik zal het eens proberen.
Voorlopig grill ik weer lekker met mijn grill/oventje wel lekkerder dan in de boter bakken idd.
Zwaar werk is lekker, hoef ik niet meer naar de sportschool.
  dinsdag 17 mei 2005 @ 10:44:06 #100
92555 430n
Vlaflip!?
pi_27076794
Kijk uit met die losweekspray. Met een teflon laagje zal het wel goed gaan, maar mijn grillpan "had" en soort zwarte laag (geen teflon) en die is door de spray helemaal verdwenen.

Maarreeh... schoenolie???? Kan ik niet net zo goed zonnebloem olie gebruiken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')