abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24410927
Jummie, de grillpan
Ik vind het erg lekker om een goed stuk lamskotelet te marineren met olijfolie, citroen, knoflook en kruiden, en dan lekker grillen, delicieus!
Ik kan niet wachten tot ik bevallen ben en er een lekker biefstukje op kan bereiden, hmmmm...
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_24411547
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 14:08 schreef melonovy het volgende:
Jummie, de grillpan
Ik vind het erg lekker om een goed stuk lamskotelet te marineren met olijfolie, citroen, knoflook en kruiden, en dan lekker grillen, delicieus!
Ik kan niet wachten tot ik bevallen ben en er een lekker biefstukje op kan bereiden, hmmmm...
Zit me ff niet lekker te maken he
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_24420708
Heb hem vandaag voor het eerst gebruikt. HEERLIJK!!!! en dan waren het nog wel simpele hamburgers
  vrijdag 7 januari 2005 @ 10:18:14 #54
72470 Doekes
Medisch wonder
pi_24448397
Ik heb na het lezen van dit topic gisteren ook maar een grillpan gekocht (voor ¤ 4,-- bij de Blokker, is niet duur ) Maar meteen ff een biefstukje op gebakken. Was echt heel erg lekker!

Vandaag ga ik denk ik wat spiesjes maken met vis en groenten enzo. Heeft er iemand tips? Ik denk zelf al aan ui en paprika...
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 7 januari 2005 @ 10:41:50 #55
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_24448697
Ik ga ook maar eens kijken bij Blokker denk ik, klinkt goed allemaal. Eerst maar eens een goedkope om uit te vinden of ik hem vaker zal gebruiken. Als dat zo is kan ik later altijd nog een duurdere versie aanschaffen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_24503251
Ik heb vanmiddag een grilpan gekocht bij de Hema.

Er zitten maar 8 ribbelts op, ze staan zo'n 2 cm uit elkaar en zijn helemaal niet hoog...
Heb ik nu een miskoop gedaan??? Of kan ik hier toch wel wat smakelijks mee maken.

[ Bericht 1% gewijzigd door drdolittle op 10-01-2005 16:40:31 ]
Internetverslaafd??? Nee hoor 't is gewoon een lifestyle
  maandag 10 januari 2005 @ 16:39:53 #57
72470 Doekes
Medisch wonder
pi_24503326
quote:
Op maandag 10 januari 2005 16:30 schreef drdolittle het volgende:
Ik heb vanmiddag een grilpan gekocht bij de Hema.

Er zitten maar 8 ribbelts op, ze staan zo'n 2 cm uit elkaar en zijn helemaal niet hoog...
Heb ik nu een miskoop gedaan??? Of kan ik hier toch wel wat smaklijks maken.
Mijn ribbels staan maar een millimeter uit elkaar ofzo. Ik weet niet of het gaat werken met die grote tussenruimte. Maar goed, probeer het en je weet het!

Vleesch grillen rules!
Volg de pijlen.
pi_24524725
ja hoor er bestaan ook grilpannen voor de inductie en ze werken perfect.
Er is maar één ding ergerlijker dan een vrouw, die kan koken en het niet wil,
en dat is de vrouw, die niet kan koken en het toch doet.
pi_24524835
quote:
Op donderdag 9 september 2004 15:57 schreef Solitarias het volgende:

[..]

Ja, enorme afrader..slaat groen uit en roest na 3x gebruiken. Koop meteen een goede!
let wel op als het een gieteizeren pan is NOOIT!!!! met afwasmidel afwassen... alleen met heet water. hij moet een beetje vettig blijven anders gaat hij indd roesten.
pi_24524873
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 22:38 schreef Sabrina1981 het volgende:
Ik wil er ook eentje gaan kopen. Niet zo hele dure hoor, want woon nog thuis. Lijkt me wel leuk om mee te experimenteren.

Het is toch zo dat je niet de pan, maar de gerechten met olie moet insmeren?
jah indd want anders bak je het geheel nog in de olie maar je moet hem grillen. op alleen de ribbels van de pan en als je hem vult met olie werk het grileffect niet meer. en niet te veel op het vlees duwen..
pi_24524883
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 09:45 schreef Koningin het volgende:
Ik heb er eentje van de IKEA.

Kun je er trouwens ook shoarma in maken??
natuurlijk kan je er shoarma in maken alleen het grileffect is weg je bakt het gewoon aan in de pan
pi_24524915
quote:
Op maandag 10 januari 2005 16:39 schreef Doekes het volgende:

[..]

Mijn ribbels staan maar een millimeter uit elkaar ofzo. Ik weet niet of het gaat werken met die grote tussenruimte. Maar goed, probeer het en je weet het!

Vleesch grillen rules!
als het vlees alleen de ribbels raakt is er niks aan de hand maar zodra het vlees ook tussen de ribbels de pan raakt is het grileffect weg.
pi_24524956
quote:
Op maandag 28 juni 2004 16:30 schreef whispers het volgende:
De grillpan:

[afbeelding]

Kan ik niet meer missen!

Je kan er alles in grillen: vis, vlees, groenten... Het ziet er steeds erg lekker uit en je gebruikt quasi geen vet (meeste vis en vlees bevat voldoende eigen vet). Eventueel kan je vooraf een marinade maken van olie en kruiden.

Wie maakt er nog gebruik van dit fantastisch stukje keukengerei? Wie heeft er grilltips?

En een vraagje voor de kenners: bestaan er grillpannen voor op inductie? Dan bedoel ik niet die van gietijzer, die vind ik te zwaar en meestal te klein.
Is voor een kado'tje, zelf kook ik natuurlijk op gas: there's nothing better
je vind ze mischien te zwaar maar ze behouden wel langer de warmte het duurt even voordat hij goed heet is maar als hij heet is blijft hij heet.... en een gieteizeren pan zal nooit krom trekken en zo een dunne tefalpan zal eerder kromtrekken.
pi_24525036
nog een tip voor degene die een gieteizeren grilpan gebruiken.
was hem nooit met afwasmiddel maar borstel hem gewoon met heet water af.
als je nou vind dat je pan vaak rookt en stinkt en je wil hem een keer echt goed schoon maken.
laat de pan superheet worden echt laten roken (hij kan het hebben) en gooi er een halve kilo zout op en verhit hem gedurende 10 minuten echt op een superhoog vuur.
je zal zien dat het zout alle olie en afvalstoffen uit de pan opneemt. de pan is nog nooit zo schoon geweest. let wel op voordat je de pan weer ingebruik neemt maak hem weer een keer goed heet en laat nu de schone nieuwe olie in de pan trekken en giet de rest af en hij is weer klaar voor gebruik.
succes ermee.
pi_24720137
ach ja...
pi_24728058
Tja.

Ik wil ook een grillpan kopen voor de gegrillde zalm die ik zondag voor mijn tante ga klaarmaken. Aangezien het wat mij betreft niet zo'n dure hoeft te zijn haal ik er ook wel één bij de Blokker .
  maandag 31 januari 2005 @ 13:07:59 #67
72470 Doekes
Medisch wonder
pi_24849176
Is de ossehaas ook geschikt om in de grillpan te bakken? Ik heb er namelijk net een gekocht.
Volg de pijlen.
  maandag 31 januari 2005 @ 13:18:46 #68
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_24849297
Kleine plakjes of dat hele ding? Kleine plakjes kun je net zo goed in een normale pan doen.
Confidence through competence
  maandag 31 januari 2005 @ 13:23:56 #69
72470 Doekes
Medisch wonder
pi_24849357
Het is een stukje van 128 gram, dus niet zo heel groot...
Volg de pijlen.
  maandag 31 januari 2005 @ 13:26:30 #70
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_24849398
128 gram ossehaas?
Dat zou ik met een mes aan stukjes snijden en met een uitje, zout en peper op een broodje eten (rauw dus)
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 1 februari 2005 @ 00:57:53 #71
2735 Aarti
ik kan best aardig zijn hoor
pi_24856653
Grrrr iemand heeft mn grillpan (gietijzeren) besloten schoon te maken. Wat zeg ik, schoon te schrobben met zeep en Cif en zo. en nu is ie verroest. Is ie nog te redden? of flikker ik hem de prullenbak in??
You've never felt pain until you've walked in a dancer's shoes
  dinsdag 1 februari 2005 @ 01:12:06 #72
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_24856852
Schrobben met azijn, en als de roest weg is met (olijf)olie inolien.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_24856919
Ja, is nog te redden. Nu hij toch al verpest is kan je de ergste roest weghalen met alles wat normaal niet mag, schuursponsjes, schoonmaakmiddel etc. Dan zoals eerder in het topic beschreven is loeiheet stoken met een dikke laag zout erop, eventueel herhalen. Als laatste opnieuw met olie inbranden en je pan is weer zo goed als nieuw (helaas niet als oud, maar met gebruik wordt ie wel weer beter).
pi_24858728
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 00:57 schreef Aarti het volgende:
Grrrr iemand heeft mn grillpan (gietijzeren) besloten schoon te maken. Wat zeg ik, schoon te schrobben met zeep en Cif en zo. en nu is ie verroest. Is ie nog te redden? of flikker ik hem de prullenbak in??
lees effe omhoog...........daar staat precies uitgelegd hoe je hem het beste schoon kan krijgen........
  donderdag 3 februari 2005 @ 16:16:16 #75
72470 Doekes
Medisch wonder
pi_24903801
Sta ik gisteren een lekker zalmmootje te grillen, zit ie helemaal vastgeplakt aan de grillpan

Wat doe ik hier aan?
Volg de pijlen.
  donderdag 3 februari 2005 @ 16:20:09 #76
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_24903856
Lichtjes met olijfolie bestrijken voordat je hem erop gooit? Grillpan heel heet laten worden?
Confidence through competence
  donderdag 3 februari 2005 @ 16:23:38 #77
72470 Doekes
Medisch wonder
pi_24903907
Olijfolie had ik er op gesmeerd. En is het niet zo dat hoe heter de grillpan is hoe sneller je zalmmootje vastplakt?
Volg de pijlen.
  donderdag 3 februari 2005 @ 16:47:34 #78
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_24904245
Het kan ook aan je pan liggen, aan gietijzeren grillpannen blijft niets plakken. Ik heb zelf een grillpan met een soort anti-aanbak laag waar álles aan blijft plakken!
"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
pi_24988269
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 16:16 schreef Doekes het volgende:
Sta ik gisteren een lekker zalmmootje te grillen, zit ie helemaal vastgeplakt aan de grillpan

Wat doe ik hier aan?
De vis even tevoren al uit de koeling halen zodat -ie een beetje op kamertemperatuur komt en -em droogdeppen met keukenpapier voor je -em gaat grillen. Zorg ervoor dat je pan wit-en-wit heet is. Hoe heter de pan, hoe minder je vlees of vis blijft kleven.
Hardloper.
IG @webkim
pi_26091804
en niet proberen je vis en of vlees te vroeg om te draaien...
  dinsdag 19 april 2005 @ 21:16:35 #81
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_26358325
Ik wil graag een grillpan kopen voor op inductie. Waar kan ik die het beste kopen ?

Mijn inductiegebeuren heeft 9 standen. Op welke kan ik het beste de pan opwarmen en op welke stand kan ik hem dan het beste terugschakelen als de pan warm is ?

Ik heb nameljk al een aantal tefal-pannen (voor inductie) gesloopt, die zijn nu krom....
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_26360597
je kan het beste gewoon een zware gieteizeren pan kopen, daar gaat in ieder geval mijn voorkeur naar uit, gewoon op stand 9 opwarmen totdat hij echt goed heet is en daarna kan je hem op stand 8 of 7 terug zetten en je product er op plaatsen.....
  woensdag 20 april 2005 @ 17:20:34 #83
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_26379668
Stand 9 ?? Is dat niet veel te sterk ?? In het boekje van de inductieplaat staat dat die stand alleen voor het aan de kook brengen van water is.

Waar kan ik zo'n gietijzeren inductiebestendige wonder kopen ?? De Blokker heeft ze in elk geval niet..
pi_26390523
maar 9 is een goeie stand om hem snel op temp te brengen en daarna zet je hem op een lagere stand....ehm ja een gietijzeren nee geen blokker denk ik mischien toch een beetje meer richting de kookwinkels.....het word wel een wat duurdere pan als het een gietijzeren is...maar ja dan weet je ook zeker (mits je hem goed behandeld) dat hij erg lang mee gaat.
  donderdag 21 april 2005 @ 12:15:04 #85
72710 whispers
verbally copulating
pi_26400251
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 16:47 schreef Litman het volgende:
Het kan ook aan je pan liggen, aan gietijzeren grillpannen blijft niets plakken.
Grapjas
  dinsdag 3 mei 2005 @ 20:54:31 #86
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_26707936
Ik heb er ook 1. Van Le Creuset. Paar keer gebruikt en bevalt prima. Ik was een beetje bang voor zwarte koolstrepen op m'n eten maar dat valt reuze mee.
pi_26709073
Ik ga er morgen eentje halen, iemand nog tips wat een goeie is? Ga gewoon bij een blokker ofzo kijken denk ik, en het is voor op gas.
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_26820384
Kwam er gisteren bij de Aldi eentje tegen voor zo'n 12 euro.
Met teflon-anti-aanbak-laag enzo.

De entrecotes gisteren (beetje ingesmeerd met olijfolie en knoflook) deden het prima, en bleven absoluut niet plakken. .

Maar nu vis, twee cheape kabeljauw-filets. Normaal gesproken bij 't bakken even in de bloem wentelen. Maar met een grillpan is dat niet de bedoeling he?
  maandag 9 mei 2005 @ 16:24:55 #89
92555 430n
Vlaflip!?
pi_26855858
TVP? Wat betekend TVP eigenlijk????

/ontopic:

Ik heb een gietijzeren grillpan, en werkt allemaal goed. Ik heb alleen problemen met het schoonmaken van dat ding. Zonder afwasmiddel o.i.d. krijg ik ze niet schoon... (Iemand zei eerder dat je ze niet moet afwassen met zeep, maar alleen met water o.i.d)
  maandag 9 mei 2005 @ 18:22:16 #90
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_26859563
TVP betekent Terug Vind Post en die zijn niet gewenst op FOK
In plaats van een TVP kun je beter een leuke bijdrage leveren aan het topic, want TVP's worden vanaf nu meteen verwijderd.
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_26929853
Klopt 430n. Je moet hem eerst bewerken en daarnna alleen met mater wassen en meteen afdrogen. Zeep verwijdert de vetlaag en dat is niet de bedoeling en bakt alles de volgende keer weer aan. Je kunt desnoods misschien een sponsje gebruiken. Als je grilpan goed voorbewerkt is brandt hij dus minder snel aan. En als je hemnat laat staan heb je kans op roest.
Hierboven staat nog wel ergens hoe je hem voor moet bewerken. Dit verhaal geldt overigens voor alle gietijzeren pannen zonder anti-aanbak- laag of emaille.
Helpt waar hij kan!
  vrijdag 13 mei 2005 @ 11:42:27 #92
92555 430n
Vlaflip!?
pi_26971063
Ik lees twee dingen:

Voorbewerken door schoon te maken, en daarna heet te stoken, met een laag zout, en daarna schoonmaken, en heet stoken met met olijfolie.

Of alleen heet stoken met (olijf) olie. is dat voldoende? Ik snap die zout niet zo.
pi_26971263
Euhm, dat zout weet ik ook niet echt. Vooral die pan met olie een tijdje laten walmen.
Weet iemand anders het waarom van het zout?
Helpt waar hij kan!
  zaterdag 14 mei 2005 @ 19:06:31 #94
118565 bouncing
Come Together
pi_27008970
met steengrillen gooi je er zout op zodat het vlees niet aan de steen blijft plakken
Here come old flattop he come grooving up slowly
He got joo-joo eyeball he one holy roller
He got hair down to his knee
Got to be a joker he just do what he please...
pi_27009527
Ik heb zo'n goedkope van de Blokker, 1x spare ribs met griekse marinade er in en jawel, zwart.
Niet meer schoon te krijgen.
Ja, schrobben, maar dan gaat de anti aanbaklaag (had die die wel?) er aan.
Zwaar werk is lekker, hoef ik niet meer naar de sportschool.
pi_27014651
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 11:47 schreef NoSigar het volgende:
Euhm, dat zout weet ik ook niet echt. Vooral die pan met olie een tijdje laten walmen.
Weet iemand anders het waarom van het zout?
als je pan erg vies is en vettig....dan kan je hem, heet stoken met zout ...dan neemt al het zout alle olie op uit de pan uit alle porien komt de vuile olie en zal worden opgeslokt door het zout...en dus moet je hem daarna weer opnieuw verhitten maar dan met olie zodat alle porien weer gevuld worden met schoen olie......snappie??
pi_27015805
Duidelijk. Dankje
Helpt waar hij kan!
  zondag 15 mei 2005 @ 00:13:12 #98
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_27016319
quote:
Op zaterdag 14 mei 2005 19:34 schreef Balthar het volgende:
Ik heb zo'n goedkope van de Blokker, 1x spare ribs met griekse marinade er in en jawel, zwart.
Niet meer schoon te krijgen.
Ja, schrobben, maar dan gaat de anti aanbaklaag (had die die wel?) er aan.
Losweekspray!
Nee, gene idee of dat werkt, maar gewoon een beetje weken werkt bij mijn (goedkopie) pan altijd erg goed, ook als hij moeilijk aangefikt is
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_27020115
quote:
Op zondag 15 mei 2005 00:13 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

Losweekspray!
Nee, gene idee of dat werkt, maar gewoon een beetje weken werkt bij mijn (goedkopie) pan altijd erg goed, ook als hij moeilijk aangefikt is
Ik zal het eens proberen.
Voorlopig grill ik weer lekker met mijn grill/oventje wel lekkerder dan in de boter bakken idd.
Zwaar werk is lekker, hoef ik niet meer naar de sportschool.
  dinsdag 17 mei 2005 @ 10:44:06 #100
92555 430n
Vlaflip!?
pi_27076794
Kijk uit met die losweekspray. Met een teflon laagje zal het wel goed gaan, maar mijn grillpan "had" en soort zwarte laag (geen teflon) en die is door de spray helemaal verdwenen.

Maarreeh... schoenolie???? Kan ik niet net zo goed zonnebloem olie gebruiken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')