Zit me ff niet lekker te maken hequote:Op woensdag 5 januari 2005 14:08 schreef melonovy het volgende:
Jummie, de grillpan
Ik vind het erg lekker om een goed stuk lamskotelet te marineren met olijfolie, citroen, knoflook en kruiden, en dan lekker grillen, delicieus!
Ik kan niet wachten tot ik bevallen ben en er een lekker biefstukje op kan bereiden, hmmmm...
Mijn ribbels staan maar een millimeter uit elkaar ofzo. Ik weet niet of het gaat werken met die grote tussenruimte. Maar goed, probeer het en je weet het!quote:Op maandag 10 januari 2005 16:30 schreef drdolittle het volgende:
Ik heb vanmiddag een grilpan gekocht bij de Hema.
Er zitten maar 8 ribbelts op, ze staan zo'n 2 cm uit elkaar en zijn helemaal niet hoog...
Heb ik nu een miskoop gedaan??? Of kan ik hier toch wel wat smaklijks maken.
let wel op als het een gieteizeren pan is NOOIT!!!! met afwasmidel afwassen... alleen met heet water. hij moet een beetje vettig blijven anders gaat hij indd roesten.quote:Op donderdag 9 september 2004 15:57 schreef Solitarias het volgende:
[..]
Ja, enorme afrader..slaat groen uit en roest na 3x gebruiken. Koop meteen een goede!
jah indd want anders bak je het geheel nog in de olie maar je moet hem grillen. op alleen de ribbels van de pan en als je hem vult met olie werk het grileffect niet meer. en niet te veel op het vlees duwen..quote:Op dinsdag 4 januari 2005 22:38 schreef Sabrina1981 het volgende:
Ik wil er ook eentje gaan kopen. Niet zo hele dure hoor, want woon nog thuis. Lijkt me wel leuk om mee te experimenteren.
Het is toch zo dat je niet de pan, maar de gerechten met olie moet insmeren?
natuurlijk kan je er shoarma in maken alleen het grileffect is weg je bakt het gewoon aan in de panquote:Op woensdag 5 januari 2005 09:45 schreef Koningin het volgende:
Ik heb er eentje van de IKEA.
Kun je er trouwens ook shoarma in maken??
als het vlees alleen de ribbels raakt is er niks aan de hand maar zodra het vlees ook tussen de ribbels de pan raakt is het grileffect weg.quote:Op maandag 10 januari 2005 16:39 schreef Doekes het volgende:
[..]
Mijn ribbels staan maar een millimeter uit elkaar ofzo. Ik weet niet of het gaat werken met die grote tussenruimte. Maar goed, probeer het en je weet het!
Vleesch grillen rules!
je vind ze mischien te zwaar maar ze behouden wel langer de warmte het duurt even voordat hij goed heet is maar als hij heet is blijft hij heet.... en een gieteizeren pan zal nooit krom trekken en zo een dunne tefalpan zal eerder kromtrekken.quote:Op maandag 28 juni 2004 16:30 schreef whispers het volgende:
De grillpan:
[afbeelding]
Kan ik niet meer missen!
Je kan er alles in grillen: vis, vlees, groenten... Het ziet er steeds erg lekker uit en je gebruikt quasi geen vet (meeste vis en vlees bevat voldoende eigen vet). Eventueel kan je vooraf een marinade maken van olie en kruiden.![]()
Wie maakt er nog gebruik van dit fantastisch stukje keukengerei? Wie heeft er grilltips?
En een vraagje voor de kenners: bestaan er grillpannen voor op inductie? Dan bedoel ik niet die van gietijzer, die vind ik te zwaar en meestal te klein.
Is voor een kado'tje, zelf kook ik natuurlijk op gas: there's nothing better
lees effe omhoog...........daar staat precies uitgelegd hoe je hem het beste schoon kan krijgen........quote:Op dinsdag 1 februari 2005 00:57 schreef Aarti het volgende:
Grrrr iemand heeft mn grillpan (gietijzeren) besloten schoon te maken. Wat zeg ik, schoon te schrobben met zeep en Cif en zo. en nu is ie verroest. Is ie nog te redden? of flikker ik hem de prullenbak in??
De vis even tevoren al uit de koeling halen zodat -ie een beetje op kamertemperatuur komt en -em droogdeppen met keukenpapier voor je -em gaat grillen. Zorg ervoor dat je pan wit-en-wit heet is. Hoe heter de pan, hoe minder je vlees of vis blijft kleven.quote:Op donderdag 3 februari 2005 16:16 schreef Doekes het volgende:
Sta ik gisteren een lekker zalmmootje te grillen, zit ie helemaal vastgeplakt aan de grillpan![]()
Wat doe ik hier aan?
Grapjasquote:Op donderdag 3 februari 2005 16:47 schreef Litman het volgende:
Het kan ook aan je pan liggen, aan gietijzeren grillpannen blijft niets plakken.
als je pan erg vies is en vettig....dan kan je hem, heet stoken met zout ...dan neemt al het zout alle olie op uit de pan uit alle porien komt de vuile olie en zal worden opgeslokt door het zout...en dus moet je hem daarna weer opnieuw verhitten maar dan met olie zodat alle porien weer gevuld worden met schoen olie......snappie??quote:Op vrijdag 13 mei 2005 11:47 schreef NoSigar het volgende:
Euhm, dat zout weet ik ook niet echt. Vooral die pan met olie een tijdje laten walmen.
Weet iemand anders het waarom van het zout?
Losweekspray!quote:Op zaterdag 14 mei 2005 19:34 schreef Balthar het volgende:
Ik heb zo'n goedkope van de Blokker, 1x spare ribs met griekse marinade er in en jawel, zwart.
Niet meer schoon te krijgen.
Ja, schrobben, maar dan gaat de anti aanbaklaag (had die die wel?) er aan.
Ik zal het eens proberen.quote:Op zondag 15 mei 2005 00:13 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Losweekspray!
Nee, gene idee of dat werkt, maar gewoon een beetje weken werkt bij mijn (goedkopie) pan altijd erg goed, ook als hij moeilijk aangefikt is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |