abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 februari 2005 @ 16:20:09 #76
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_24903856
Lichtjes met olijfolie bestrijken voordat je hem erop gooit? Grillpan heel heet laten worden?
Confidence through competence
  donderdag 3 februari 2005 @ 16:23:38 #77
72470 Doekes
Medisch wonder
pi_24903907
Olijfolie had ik er op gesmeerd. En is het niet zo dat hoe heter de grillpan is hoe sneller je zalmmootje vastplakt?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  donderdag 3 februari 2005 @ 16:47:34 #78
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_24904245
Het kan ook aan je pan liggen, aan gietijzeren grillpannen blijft niets plakken. Ik heb zelf een grillpan met een soort anti-aanbak laag waar álles aan blijft plakken!
"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
pi_24988269
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 16:16 schreef Doekes het volgende:
Sta ik gisteren een lekker zalmmootje te grillen, zit ie helemaal vastgeplakt aan de grillpan

Wat doe ik hier aan?
De vis even tevoren al uit de koeling halen zodat -ie een beetje op kamertemperatuur komt en -em droogdeppen met keukenpapier voor je -em gaat grillen. Zorg ervoor dat je pan wit-en-wit heet is. Hoe heter de pan, hoe minder je vlees of vis blijft kleven.
Hardloper.
IG @webkim
pi_26091804
en niet proberen je vis en of vlees te vroeg om te draaien...
Er is maar één ding ergerlijker dan een vrouw, die kan koken en het niet wil,
en dat is de vrouw, die niet kan koken en het toch doet.
  dinsdag 19 april 2005 @ 21:16:35 #81
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_26358325
Ik wil graag een grillpan kopen voor op inductie. Waar kan ik die het beste kopen ?

Mijn inductiegebeuren heeft 9 standen. Op welke kan ik het beste de pan opwarmen en op welke stand kan ik hem dan het beste terugschakelen als de pan warm is ?

Ik heb nameljk al een aantal tefal-pannen (voor inductie) gesloopt, die zijn nu krom....
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_26360597
je kan het beste gewoon een zware gieteizeren pan kopen, daar gaat in ieder geval mijn voorkeur naar uit, gewoon op stand 9 opwarmen totdat hij echt goed heet is en daarna kan je hem op stand 8 of 7 terug zetten en je product er op plaatsen.....
  woensdag 20 april 2005 @ 17:20:34 #83
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_26379668
Stand 9 ?? Is dat niet veel te sterk ?? In het boekje van de inductieplaat staat dat die stand alleen voor het aan de kook brengen van water is.

Waar kan ik zo'n gietijzeren inductiebestendige wonder kopen ?? De Blokker heeft ze in elk geval niet..
pi_26390523
maar 9 is een goeie stand om hem snel op temp te brengen en daarna zet je hem op een lagere stand....ehm ja een gietijzeren nee geen blokker denk ik mischien toch een beetje meer richting de kookwinkels.....het word wel een wat duurdere pan als het een gietijzeren is...maar ja dan weet je ook zeker (mits je hem goed behandeld) dat hij erg lang mee gaat.
  donderdag 21 april 2005 @ 12:15:04 #85
72710 whispers
verbally copulating
pi_26400251
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 16:47 schreef Litman het volgende:
Het kan ook aan je pan liggen, aan gietijzeren grillpannen blijft niets plakken.
Grapjas
  dinsdag 3 mei 2005 @ 20:54:31 #86
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_26707936
Ik heb er ook 1. Van Le Creuset. Paar keer gebruikt en bevalt prima. Ik was een beetje bang voor zwarte koolstrepen op m'n eten maar dat valt reuze mee.
pi_26709073
Ik ga er morgen eentje halen, iemand nog tips wat een goeie is? Ga gewoon bij een blokker ofzo kijken denk ik, en het is voor op gas.
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_26820384
Kwam er gisteren bij de Aldi eentje tegen voor zo'n 12 euro.
Met teflon-anti-aanbak-laag enzo.

De entrecotes gisteren (beetje ingesmeerd met olijfolie en knoflook) deden het prima, en bleven absoluut niet plakken. .

Maar nu vis, twee cheape kabeljauw-filets. Normaal gesproken bij 't bakken even in de bloem wentelen. Maar met een grillpan is dat niet de bedoeling he?
  maandag 9 mei 2005 @ 16:24:55 #89
92555 430n
Vlaflip!?
pi_26855858
TVP? Wat betekend TVP eigenlijk????

/ontopic:

Ik heb een gietijzeren grillpan, en werkt allemaal goed. Ik heb alleen problemen met het schoonmaken van dat ding. Zonder afwasmiddel o.i.d. krijg ik ze niet schoon... (Iemand zei eerder dat je ze niet moet afwassen met zeep, maar alleen met water o.i.d)
  maandag 9 mei 2005 @ 18:22:16 #90
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_26859563
TVP betekent Terug Vind Post en die zijn niet gewenst op FOK
In plaats van een TVP kun je beter een leuke bijdrage leveren aan het topic, want TVP's worden vanaf nu meteen verwijderd.
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_26929853
Klopt 430n. Je moet hem eerst bewerken en daarnna alleen met mater wassen en meteen afdrogen. Zeep verwijdert de vetlaag en dat is niet de bedoeling en bakt alles de volgende keer weer aan. Je kunt desnoods misschien een sponsje gebruiken. Als je grilpan goed voorbewerkt is brandt hij dus minder snel aan. En als je hemnat laat staan heb je kans op roest.
Hierboven staat nog wel ergens hoe je hem voor moet bewerken. Dit verhaal geldt overigens voor alle gietijzeren pannen zonder anti-aanbak- laag of emaille.
Helpt waar hij kan!
  vrijdag 13 mei 2005 @ 11:42:27 #92
92555 430n
Vlaflip!?
pi_26971063
Ik lees twee dingen:

Voorbewerken door schoon te maken, en daarna heet te stoken, met een laag zout, en daarna schoonmaken, en heet stoken met met olijfolie.

Of alleen heet stoken met (olijf) olie. is dat voldoende? Ik snap die zout niet zo.
pi_26971263
Euhm, dat zout weet ik ook niet echt. Vooral die pan met olie een tijdje laten walmen.
Weet iemand anders het waarom van het zout?
Helpt waar hij kan!
  zaterdag 14 mei 2005 @ 19:06:31 #94
118565 bouncing
Come Together
pi_27008970
met steengrillen gooi je er zout op zodat het vlees niet aan de steen blijft plakken
Here come old flattop he come grooving up slowly
He got joo-joo eyeball he one holy roller
He got hair down to his knee
Got to be a joker he just do what he please...
pi_27009527
Ik heb zo'n goedkope van de Blokker, 1x spare ribs met griekse marinade er in en jawel, zwart.
Niet meer schoon te krijgen.
Ja, schrobben, maar dan gaat de anti aanbaklaag (had die die wel?) er aan.
Zwaar werk is lekker, hoef ik niet meer naar de sportschool.
pi_27014651
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 11:47 schreef NoSigar het volgende:
Euhm, dat zout weet ik ook niet echt. Vooral die pan met olie een tijdje laten walmen.
Weet iemand anders het waarom van het zout?
als je pan erg vies is en vettig....dan kan je hem, heet stoken met zout ...dan neemt al het zout alle olie op uit de pan uit alle porien komt de vuile olie en zal worden opgeslokt door het zout...en dus moet je hem daarna weer opnieuw verhitten maar dan met olie zodat alle porien weer gevuld worden met schoen olie......snappie??
pi_27015805
Duidelijk. Dankje
Helpt waar hij kan!
  zondag 15 mei 2005 @ 00:13:12 #98
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_27016319
quote:
Op zaterdag 14 mei 2005 19:34 schreef Balthar het volgende:
Ik heb zo'n goedkope van de Blokker, 1x spare ribs met griekse marinade er in en jawel, zwart.
Niet meer schoon te krijgen.
Ja, schrobben, maar dan gaat de anti aanbaklaag (had die die wel?) er aan.
Losweekspray!
Nee, gene idee of dat werkt, maar gewoon een beetje weken werkt bij mijn (goedkopie) pan altijd erg goed, ook als hij moeilijk aangefikt is
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_27020115
quote:
Op zondag 15 mei 2005 00:13 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

Losweekspray!
Nee, gene idee of dat werkt, maar gewoon een beetje weken werkt bij mijn (goedkopie) pan altijd erg goed, ook als hij moeilijk aangefikt is
Ik zal het eens proberen.
Voorlopig grill ik weer lekker met mijn grill/oventje wel lekkerder dan in de boter bakken idd.
Zwaar werk is lekker, hoef ik niet meer naar de sportschool.
  dinsdag 17 mei 2005 @ 10:44:06 #100
92555 430n
Vlaflip!?
pi_27076794
Kijk uit met die losweekspray. Met een teflon laagje zal het wel goed gaan, maar mijn grillpan "had" en soort zwarte laag (geen teflon) en die is door de spray helemaal verdwenen.

Maarreeh... schoenolie???? Kan ik niet net zo goed zonnebloem olie gebruiken?
  dinsdag 17 mei 2005 @ 11:14:30 #101
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_27077625
Er werd natuurlijk "schone" olie bedoeld, i.p.v. "schoen" olie.
pi_27152402
yep sorry typfoute het moest zijn schone olie........
pi_27158248
Nou heb ik het eergisteren gedaan, het schoonmaken met zout. Het ging goed, maar ik wil het nog een keer doen, dus vandaag wat extra zout gehaald. Meteen even langs de hakkebar gegaan om een halve liter schoen-olie te kopen. De schoenmaker vertelde me dat hij het meest van die olie verkoopt aan mensen die het in de keuken gebruiken net zoals ik. Voor schoeisel wordt het zo goed als niet meer gebruikt, heowel sommige bejaarden nog zweren bij schoen-olie, maar dan heb je het ook wel gehad met de klanten.
En waarom zou je ook, vandaag de dag?

[ Bericht 5% gewijzigd door NoSigar op 19-05-2005 22:12:57 ]
Helpt waar hij kan!
  donderdag 19 mei 2005 @ 18:51:29 #104
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_27159226
Ik gebruik trouwens arachide olie. Die kan beter tegen hoge temperaturen. En is (volgens mij) reuk en smaakloos.
pi_27196556
Vandaag nog een keer met zout schoongemaakt. Af laten koelen, olie in gegoten, op het vuur gezet en Imperial Glory gaan installeren in de PC.
Kom ik terug in de keuken staat de grilpan in brand! Waaaa. Grote vlammen en brandende olie! Als we geen metalen afzuigkap hadden, hadden we een nieuwe kunnen kopen en was de schade groot geweest. Brandje geblust door met een theedoek te wuiven (tja).
Toch twee uur daarna nog gebruikt voor courgette en aubergine. En het ging prima en de pan was schoon en het was errug lekker.

(overigens had mijn vriendin vorige week crostini's met veel olie in de oven onder de grill gezet. Die stonden dus ook in de oven te fikken. Dat zijn tot nu toe onze enige (keuken)brand incidenten.)

Overigens: hoe slecht zijn de zwarte grill-strepen op voedsel? (ik weet het: het hoort niet, maar het gebeurd desondanks)

[ Bericht 8% gewijzigd door NoSigar op 20-05-2005 20:32:11 ]
Helpt waar hij kan!
  zaterdag 21 mei 2005 @ 01:14:24 #106
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_27205296
Voor die zwarte strepen op je eten, zoek in google eens op "PAX", dan weet je het.

Als je olie in een pan doet en die op het vuur zet, moet je natuurlijk NOOIT gezellig weglopen en een spel gaan installeren
pi_27205648
Ach zo'n klein brandje...
Ik weet overigens wel dat zwarte aangebrande dingen kankerverwekkend kunnen zijn, maar in welke mate vroeg ik me af. Ik heb wat gegoogeld op Pax maar ik heb nog niks kunnen vinden dat verband houdt met eten.
Helpt waar hij kan!
  zaterdag 21 mei 2005 @ 01:39:37 #108
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_27205982
Ah, het moet dan ook PAK's zijn, niet PAX, sorry...

En een klein brandje kan snel ene groot brandje zijn... laatst nog een echtpaar hier omgekomen door een frituurpan (zo eentje die je op het gas zet) die ze vergeten waren...
  zaterdag 21 mei 2005 @ 09:48:36 #109
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_27209000
Poly-cyclische Aromatische Koolwaterstoffen als ik me niet vergis (zonder Google ).
pi_27220129
Grillen is echt makkelijk! Wij hebben een combi ding. Waar je tosti's mee kunt maken, wafels en mee kunt grillen. Werkt perfect!

Ik heb verschillende dingen gelezen. Maar als ik nou een grillpan wil kopen, welke kan ik dan het beste nemen? Die van gietijzer? En wat kost dat eigenlijk? We hebben geen mega budget.
pi_28108794
n.a.v. dit topic heb ik dan ook een grillpan gekocht, als moederdag kado om vervolgens zelf te gebruiken. Ik heb vrijdag (de eerste dag dat ik eindelijk zelf kon koken) gemarineerde biefstuk gemaakt. Damn wat was dat lekker, ik heb nog nooit zo'n mals biefstukje gehad enige nadeel: er zat nog teveel marinade om heen waardoor hij meer gebakken werd dan gegrild.

In ieder geval aanleiding om veeeeel meer de experimenteren met de grillpan. en ik wil jullie bedanken voor de inspirerende woorden
  woensdag 22 juni 2005 @ 17:30:35 #112
119606 habanero
577000 Scoville
pi_28138537
ik gebruik zelf het liefst arachide olie/pinda olie dat kan heter worden dan olijfolie (dacht ik te weten!)
  woensdag 22 juni 2005 @ 17:36:29 #113
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_28138672
Ik had laatst een Saté pakket gehaald van Go-Tan (bij de Xenos te koop), demn dat was goede saté!!
Aller zat erbij dus ook kruiden, ketjapmarinade, saus en stokjes, alleen het vlees ontbrak.
Maar die saté'tjes deden het erg goed op m'n nieuwe grillpan (le chef ding van de blokker, werkt prima en mocht ie over een tijdje niet meer goed zijn dan koop ik wel een echt goede)
Zo'n pan is wel ideaal als vervanger voor de BBQ (m'n vriendin houdt daar helaas niet zo van)

Wokolie van Konimex is trouwens ook lekkere olie, kan ook loeiheet worden en het heeft een lekkere kruidensmaak.
pi_28151189
Ik heb vanmiddag tosti's gebakken in de grilpan!

Deze waren veel lekkerder dan uit het tosti-ijzer. Gewoon tosti's beleggen zoals je ze wilt hebben, de buitenkant met een beetje boter insmeren en de pan in. Heerlijk! Ze blijven dan lekker dik.
  donderdag 23 juni 2005 @ 00:48:06 #115
55709 Stereotomy
pi_28151230
Vandaag een 300 gram Rib-Eye lopen grillen. Lapje vlees beetje invetten met de Misto Gourmet Spray gevuld met Olijfolie, peper erop, en hoppa op de pan. Mooi patroontje maken, keren, nogmaals keren en een ander patroontje maken, laatste keer keren, en voila. Zout erop en VLEEEESCH kanen maar!
  donderdag 23 juni 2005 @ 20:20:16 #116
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_28172426
Vandaag mijn IKEA grillpan voor het eerst gebruikt, simpel hamburgertje gegrilled maar damn wat is dat lekker zeg. Walmde wel behoorlijk maar niks aangebakken en een heerlijk sappig hamburgertje van binnen.

Maandag maar opnieuw gebruiken en dan ook wat groenten meegrillen
pi_28173986
Mn grillpan is dood 'T was een combi ding, waar je ook tosti's mee kon bakken en wafels mee maken.
Enig idee wat een grillpan tegenwoordig kost? We hebben niet zo'n heel groot budget.
  donderdag 23 juni 2005 @ 21:10:27 #118
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_28174080
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 21:07 schreef Ingrid19 het volgende:
Enig idee wat een grillpan tegenwoordig kost? We hebben niet zo'n heel groot budget.
Die van mij was ongeveer ¤ 17,- bij de IKEA.
pi_28174103
19,95 bij Blokker
Ik wil er ook eentje
  vrijdag 24 juni 2005 @ 00:49:08 #120
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_28181477
Ik heb die van IKEA nu bijna 3 jaar en dat ding is perfect
En nog lekker licht ook (lekker voor de polsen)
pi_28181924
Ik wil er morgen weer eens iets op bakken. Liefst een rib eye! And no Greek eye
Helpt waar hij kan!
  vrijdag 24 juni 2005 @ 01:26:17 #122
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_28181989
Je houdt maar niet op met met je Griekse ei Hehehe
Ribeye is wel heelerg lekker hoor! (ben stiekem jaloers op je )
pi_28188746
een kipfiletje inwrijven met kruiden en dan ietsjes olie erover heen en dan grillen

Ik moet weer eens meer gaan grillen denk ik
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  vrijdag 24 juni 2005 @ 12:30:48 #124
45 SiGNe
pi_28190336
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 21:10 schreef Black-Hole het volgende:

[..]

Die van mij was ongeveer ¤ 17,- bij de IKEA.
de mijne was ook ¤17 maar dan bij de blokker. (en ik had ook nog 2 Rocksvijfjes dus ik hoefde maar ¤7,- te betalen )
pi_28191664
Mijn grillpan was 29 euro, afgeprijsd naar 20. vanavond weer grillen. ik ga een gegrilde groente salade maken met tomaat en rode, gele en groene paprika (saus van kappertjes, balsamico, olie, peper en zout) en dan wil ik ook kalkoenfilet grillen. Iemand nog een idee voor een lekkere marinade? er is niet veel meer te vinden in de koelkast en voorraadkast (die is leeggegeten aangezien iedereen, behalve ik, over een week op vakantie gaat) wel hebben we NATUURLIJK knoflook en verschillende soorten oliën, zeezout, basilicum, munt, beetje italiaanse kruiden en alle soorten gedroogde kruiden. Dussuh ik zou zeggen: bedenk wat. Want anders kom ik toch weer uit op olie, knoflook, gember, peper en soja o.i.d. en ik weet niet of dat zo lekker is bij de salade en gebakken aardappeltjes.
pi_28506577
Dag Grillliefhebbers,

Eindelijk heb ik er een. Gekregen voor mn verjaardag. Nu wilde ik het helemaal goed doen en heb ik zoals in de beschrijving stond, de pan ingevet, opgewarmd en af laten koelen en dit 3x herhaald. Geprobeerd dan. Ik lette weer eens niet op en nu zit er een on-afspoelbare zwarte kring in mn pannetje. Ik heb m een paar keer afgespoeld met water en er citroensap ingegooid, laten staan op het aanrecht en nu is als klap op d vuurpijl de onderkant van de pan verroest. Wie kan mij helpen? Ik voel me helemaal schuldig
  dinsdag 5 juli 2005 @ 13:16:30 #127
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_28508929
Voor de inductie kokers. De mijne, van Le-Creuset, kostte 50 Euro bij de Bijenkorf.
  dinsdag 5 juli 2005 @ 20:12:49 #128
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_28523724
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 13:16 schreef Pikkebaas het volgende:
Voor de inductie kokers. De mijne, van Le-Creuset, kostte 50 Euro bij de Bijenkorf.
Ben nog opzoek naar eentje die op keramische plaat gebruikt kan worden.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 6 juli 2005 @ 09:08:06 #129
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_28539665
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 20:12 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ben nog opzoek naar eentje die op keramische plaat gebruikt kan worden.
Da's niet zo moeilijk. Dat zijn er aardig wat. De blokker heeft twee goede die ook op keramisch kunnen.
pi_28735272
Kan niemand mij helpen?????
  dinsdag 12 juli 2005 @ 13:54:24 #131
55709 Stereotomy
pi_28736128
Wat wil je dan? Dat wij met een toverstokje gaan zwaaien zodat de roest weggaat?
pi_28736912
Loser. Ik merk dat hier geen ruimte is voor vergissingen, ik neem aan dat er zo gereageerd word omdat ik, nu ik tijd heb om het hele forum door te spitten, de oplossinegn eigenlijk al beschreven zijn. Bedankt en succes met de sekte.
  dinsdag 12 juli 2005 @ 14:18:25 #133
55709 Stereotomy
pi_28736977

Volgens mij ben je *en* oververhit *en* neem je teveel aan.
pi_28739664
O, ....! je had niet door dat ik me afvroeg of er iemand was die weet hoe ik de roestplekken en verbrande plek weg zou kunnen krijgen. Aha! Welnu, bij deze. En het spijt mij dat ik aannam dat je mij in het ootje zat te nemen door over toverstokjes te beginnen. Het spijt mij een dergelijke opmerking richting uw persoon denken te moeten maken.
  dinsdag 12 juli 2005 @ 16:40:39 #135
45 SiGNe
pi_28741595
Als je na een paar dagen geen antwoord hebt kan het ook zijn dat niemand een oplossing weet en je dus zelf maar verder moet zoeken, wij zijn Google niet..
  dinsdag 12 juli 2005 @ 19:23:35 #136
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_28746356
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 15:37 schreef annette28 het volgende:
Het spijt mij een dergelijke opmerking richting uw persoon denken te moeten maken.
  dinsdag 12 juli 2005 @ 20:25:24 #137
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_28748093
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 14:16 schreef annette28 het volgende:
Loser. Ik merk dat hier geen ruimte is voor vergissingen, ik neem aan dat er zo gereageerd word omdat ik, nu ik tijd heb om het hele forum door te spitten, de oplossinegn eigenlijk al beschreven zijn. Bedankt en succes met de sekte.
Veel succes elders. Overigens zou het een stuk schelen als je je toon een beetje bijstelde. Maak je meer vrienden mee, ook in andere sektes.

Uw sekteleidster

Zo, einde discussie, en nu weer normáál on topic!
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
  dinsdag 12 juli 2005 @ 22:53:52 #138
55709 Stereotomy
pi_28753044
Goed, ik gebruik mijn grillpan nu bijna elke ochtend om lekkere tosti's te maken. Neem vier sneden brood, en smeer op elke snee een kant dun in met boter. Zet de pan ondertussen op middelhoog vuur. Plaats twee sneetjes met de boterkant naar beneden en druk *lichtjes* aan. Niet te hard, want dat gaat plakken.

Gooi op beide sneetjes nu achtereenvolgens een plakje kaas en een plakje ham op, en laat het geheel een minuutje of anderhalf bakken. Neem een spatel en til een belegd sneetje op van de pan. Gooi een nieuw sneetje met de boter naar beneden ervoor in de plaats, en *floep* het belegde sneetje met de belegde zijde op de nieuwe snee. Idem voor het andere sneetje. Bak het geheel nog een minuut of anderhalf aan, en voila, binnen 5 minuten een overheerlijke ham/kaas tosti.

dinsdag 9 augustus 2005 @ 22:57:48 #139
72710 whispers
verbally copulating
pi_29527414
quote:
Op dinsdag 21 juni 2005 08:47 schreef goddess-in-heaven het volgende:
n.a.v. dit topic heb ik dan ook een grillpan gekocht (...) en ik wil jullie bedanken voor de inspirerende woorden
Graag gedaan, het inspireren van jongedames doe ik met plezier.
  maandag 12 september 2005 @ 14:56:01 #140
55709 Stereotomy
pi_30514588
Mensen, bij de Blokker is er voor EUR 3,99 (!!!!) een GIETIJZEREN grillpan van LeChef te koop met een doorsnede van ca. 25 cm. Ding is keizwaar.

Niet te verwarren met de anti-aanbak-teflon pan, ook van LeChef!

[ Bericht 32% gewijzigd door Stereotomy op 12-09-2005 15:03:58 ]
pi_30515313
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 21:11 schreef Bluezz het volgende:
19,95 bij Blokker
Ik wil er ook eentje
En wij hebben er eentje.. Irisbonnen zijn
We hebben al een scholfiletje en spinazie uitgeprobeerd
Wij hebben de goeie grote Tefal, en binnenkort ook eens even tosti's erop uitproberen
pi_30520396
Klinkt allemaal erg goed. Als je deze verhalen leest moet je bijna wel zo een ding aanschaffen.
Binnenkort wordt hier in de buurt een Blokker geopend. Kijken of zo een ding op de kop te tikken valt.
Dat is eens wat anders...
pi_30539227
quote:
Op maandag 12 september 2005 14:56 schreef Stereotomy het volgende:
Mensen, bij de Blokker is er voor EUR 3,99 (!!!!) een GIETIJZEREN grillpan van LeChef te koop met een doorsnede van ca. 25 cm. Ding is keizwaar.

[[url=http://img309.imageshack.us/img309/5742/treo0912050023ew.th.jpg]afbeelding][/URL]

Niet te verwarren met de anti-aanbak-teflon pan, ook van LeChef!
Maar is zo'n gietijzeren pan dan wel handig? Of heeft het nog wel andere voordelen t.o.v. die anti-aanbak pan?
Oh, and that's a bad miss!
  dinsdag 13 september 2005 @ 13:41:11 #144
55709 Stereotomy
pi_30539483
Ja, zie een pagina terug. Een teflonpan kan eigenlijk niet tegen de grote hitte die een grilpan moet opwekken. Als ik hem heet maak, en ik kras in de teflonlaag met een vork, dan laat die ERG makkelijk los. Sowieso is de helft van het teflon verdwenen - afwas en waarschijnlijk ook koken - zodat dat niet helemaal gezond *kan* zijn.

Een grilpan hoort van gegoten ijzer te zijn.
pi_30576337
In de plaatselijke blokker geen grillpan te krijgen
Dus mijn biefstukjes moeten nog even in de vriezer blijven....
Dat is eens wat anders...
pi_30608589
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 13:41 schreef Stereotomy het volgende:
Ja, zie een pagina terug. Een teflonpan kan eigenlijk niet tegen de grote hitte die een grilpan moet opwekken. Als ik hem heet maak, en ik kras in de teflonlaag met een vork, dan laat die ERG makkelijk los. Sowieso is de helft van het teflon verdwenen - afwas en waarschijnlijk ook koken - zodat dat niet helemaal gezond *kan* zijn.

Een grilpan hoort van gegoten ijzer te zijn.
Ok bedankt, dan ga ik ook maar even bij de plaatselijke Blokker kijken
Oh, and that's a bad miss!
  woensdag 28 september 2005 @ 09:35:59 #147
72470 Doekes
Medisch wonder
pi_30992252
quote:
Op maandag 12 september 2005 14:56 schreef Stereotomy het volgende:

[[url=http://img309.imageshack.us/img309/5742/treo0912050023ew.th.jpg]afbeelding][/URL]
Die heb ik!

Doet 't prima!
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  woensdag 28 september 2005 @ 16:09:24 #148
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_31001874
die moet ik gaan halen.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_31001977
Kip gister geprobeerd, gaat ook
Wij hebben wel een tefal, en je moet sowieso nooit met sop afwassen of met scherpe dingen in zo'n pan. Dus die laag houdt het heus wel hoor
  donderdag 29 september 2005 @ 12:42:02 #150
45 SiGNe
pi_31024177
Waarom mag je eigenlijk niet met sop afwassen? laat de anti-aanbaklaag dan los?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')