De vis even tevoren al uit de koeling halen zodat -ie een beetje op kamertemperatuur komt en -em droogdeppen met keukenpapier voor je -em gaat grillen. Zorg ervoor dat je pan wit-en-wit heet is. Hoe heter de pan, hoe minder je vlees of vis blijft kleven.quote:Op donderdag 3 februari 2005 16:16 schreef Doekes het volgende:
Sta ik gisteren een lekker zalmmootje te grillen, zit ie helemaal vastgeplakt aan de grillpan![]()
Wat doe ik hier aan?
Grapjasquote:Op donderdag 3 februari 2005 16:47 schreef Litman het volgende:
Het kan ook aan je pan liggen, aan gietijzeren grillpannen blijft niets plakken.
als je pan erg vies is en vettig....dan kan je hem, heet stoken met zout ...dan neemt al het zout alle olie op uit de pan uit alle porien komt de vuile olie en zal worden opgeslokt door het zout...en dus moet je hem daarna weer opnieuw verhitten maar dan met olie zodat alle porien weer gevuld worden met schoen olie......snappie??quote:Op vrijdag 13 mei 2005 11:47 schreef NoSigar het volgende:
Euhm, dat zout weet ik ook niet echt. Vooral die pan met olie een tijdje laten walmen.
Weet iemand anders het waarom van het zout?
Losweekspray!quote:Op zaterdag 14 mei 2005 19:34 schreef Balthar het volgende:
Ik heb zo'n goedkope van de Blokker, 1x spare ribs met griekse marinade er in en jawel, zwart.
Niet meer schoon te krijgen.
Ja, schrobben, maar dan gaat de anti aanbaklaag (had die die wel?) er aan.
Ik zal het eens proberen.quote:Op zondag 15 mei 2005 00:13 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Losweekspray!
Nee, gene idee of dat werkt, maar gewoon een beetje weken werkt bij mijn (goedkopie) pan altijd erg goed, ook als hij moeilijk aangefikt is
Die van mij was ongeveer ¤ 17,- bij de IKEA.quote:Op donderdag 23 juni 2005 21:07 schreef Ingrid19 het volgende:
Enig idee wat een grillpan tegenwoordig kost? We hebben niet zo'n heel groot budget.
de mijne was ook ¤17 maar dan bij de blokker. (en ik had ook nog 2 Rocksvijfjes dus ik hoefde maar ¤7,- te betalenquote:Op donderdag 23 juni 2005 21:10 schreef Black-Hole het volgende:
[..]
Die van mij was ongeveer ¤ 17,- bij de IKEA.
Ben nog opzoek naar eentje die op keramische plaat gebruikt kan worden.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 13:16 schreef Pikkebaas het volgende:
Voor de inductie kokers. De mijne, van Le-Creuset, kostte 50 Euro bij de Bijenkorf.
Da's niet zo moeilijk. Dat zijn er aardig wat. De blokker heeft twee goede die ook op keramisch kunnen.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 20:12 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ben nog opzoek naar eentje die op keramische plaat gebruikt kan worden.
quote:Op dinsdag 12 juli 2005 15:37 schreef annette28 het volgende:
Het spijt mij een dergelijke opmerking richting uw persoon denken te moeten maken.
Veel succes elders. Overigens zou het een stuk schelen als je je toon een beetje bijstelde. Maak je meer vrienden mee, ook in andere sektes.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 14:16 schreef annette28 het volgende:
Loser. Ik merk dat hier geen ruimte is voor vergissingen, ik neem aan dat er zo gereageerd word omdat ik, nu ik tijd heb om het hele forum door te spitten, de oplossinegn eigenlijk al beschreven zijn. Bedankt en succes met de sekte.
Graag gedaan, het inspireren van jongedames doe ik met plezier.quote:Op dinsdag 21 juni 2005 08:47 schreef goddess-in-heaven het volgende:
n.a.v. dit topic heb ik dan ook een grillpan gekocht (...) en ik wil jullie bedanken voor de inspirerende woorden
En wij hebben er eentje.. Irisbonnen zijnquote:
Maar is zo'n gietijzeren pan dan wel handig? Of heeft het nog wel andere voordelen t.o.v. die anti-aanbak pan?quote:Op maandag 12 september 2005 14:56 schreef Stereotomy het volgende:
Mensen, bij de Blokker is er voor EUR 3,99 (!!!!) een GIETIJZEREN grillpan van LeChef te koop met een doorsnede van ca. 25 cm. Ding is keizwaar.
[[url=http://img309.imageshack.us/img309/5742/treo0912050023ew.th.jpg]afbeelding][/URL]
Niet te verwarren met de anti-aanbak-teflon pan, ook van LeChef!
Ok bedankt, dan ga ik ook maar even bij de plaatselijke Blokker kijkenquote:Op dinsdag 13 september 2005 13:41 schreef Stereotomy het volgende:
Ja, zie een pagina terug. Een teflonpan kan eigenlijk niet tegen de grote hitte die een grilpan moet opwekken. Als ik hem heet maak, en ik kras in de teflonlaag met een vork, dan laat die ERG makkelijk los. Sowieso is de helft van het teflon verdwenen - afwas en waarschijnlijk ook koken - zodat dat niet helemaal gezond *kan* zijn.
Een grilpan hoort van gegoten ijzer te zijn.
Die heb ik!quote:Op maandag 12 september 2005 14:56 schreef Stereotomy het volgende:
Mensen, bij de Blokker is er voor EUR 3,99 (!!!!) een GIETIJZEREN grillpan van LeChef te koop met een doorsnede van ca. 25 cm. Ding is keizwaar.
[[url=http://img309.imageshack.us/img309/5742/treo0912050023ew.th.jpg]afbeelding][/URL]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |