Die van mij was ongeveer ¤ 17,- bij de IKEA.quote:Op donderdag 23 juni 2005 21:07 schreef Ingrid19 het volgende:
Enig idee wat een grillpan tegenwoordig kost? We hebben niet zo'n heel groot budget.
de mijne was ook ¤17 maar dan bij de blokker. (en ik had ook nog 2 Rocksvijfjes dus ik hoefde maar ¤7,- te betalenquote:Op donderdag 23 juni 2005 21:10 schreef Black-Hole het volgende:
[..]
Die van mij was ongeveer ¤ 17,- bij de IKEA.
Ben nog opzoek naar eentje die op keramische plaat gebruikt kan worden.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 13:16 schreef Pikkebaas het volgende:
Voor de inductie kokers. De mijne, van Le-Creuset, kostte 50 Euro bij de Bijenkorf.
Da's niet zo moeilijk. Dat zijn er aardig wat. De blokker heeft twee goede die ook op keramisch kunnen.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 20:12 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ben nog opzoek naar eentje die op keramische plaat gebruikt kan worden.
quote:Op dinsdag 12 juli 2005 15:37 schreef annette28 het volgende:
Het spijt mij een dergelijke opmerking richting uw persoon denken te moeten maken.
Veel succes elders. Overigens zou het een stuk schelen als je je toon een beetje bijstelde. Maak je meer vrienden mee, ook in andere sektes.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 14:16 schreef annette28 het volgende:
Loser. Ik merk dat hier geen ruimte is voor vergissingen, ik neem aan dat er zo gereageerd word omdat ik, nu ik tijd heb om het hele forum door te spitten, de oplossinegn eigenlijk al beschreven zijn. Bedankt en succes met de sekte.
Graag gedaan, het inspireren van jongedames doe ik met plezier.quote:Op dinsdag 21 juni 2005 08:47 schreef goddess-in-heaven het volgende:
n.a.v. dit topic heb ik dan ook een grillpan gekocht (...) en ik wil jullie bedanken voor de inspirerende woorden
En wij hebben er eentje.. Irisbonnen zijnquote:
Maar is zo'n gietijzeren pan dan wel handig? Of heeft het nog wel andere voordelen t.o.v. die anti-aanbak pan?quote:Op maandag 12 september 2005 14:56 schreef Stereotomy het volgende:
Mensen, bij de Blokker is er voor EUR 3,99 (!!!!) een GIETIJZEREN grillpan van LeChef te koop met een doorsnede van ca. 25 cm. Ding is keizwaar.
[[url=http://img309.imageshack.us/img309/5742/treo0912050023ew.th.jpg]afbeelding][/URL]
Niet te verwarren met de anti-aanbak-teflon pan, ook van LeChef!
Ok bedankt, dan ga ik ook maar even bij de plaatselijke Blokker kijkenquote:Op dinsdag 13 september 2005 13:41 schreef Stereotomy het volgende:
Ja, zie een pagina terug. Een teflonpan kan eigenlijk niet tegen de grote hitte die een grilpan moet opwekken. Als ik hem heet maak, en ik kras in de teflonlaag met een vork, dan laat die ERG makkelijk los. Sowieso is de helft van het teflon verdwenen - afwas en waarschijnlijk ook koken - zodat dat niet helemaal gezond *kan* zijn.
Een grilpan hoort van gegoten ijzer te zijn.
Die heb ik!quote:Op maandag 12 september 2005 14:56 schreef Stereotomy het volgende:
Mensen, bij de Blokker is er voor EUR 3,99 (!!!!) een GIETIJZEREN grillpan van LeChef te koop met een doorsnede van ca. 25 cm. Ding is keizwaar.
[[url=http://img309.imageshack.us/img309/5742/treo0912050023ew.th.jpg]afbeelding][/URL]
De olielaag gaat er dan vanaf.quote:Op donderdag 29 september 2005 12:42 schreef SiGNe het volgende:
Waarom mag je eigenlijk niet met sop afwassen? laat de anti-aanbaklaag dan los?
Volgens mij is een keer in vetten met olie voldoende. Volgens mij hoef je hem daarvoor niet speciaal te verwarmen.quote:Op zondag 9 oktober 2005 13:13 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb die van mij nog steeds niet gebruiktMaar nu ik geopereerd ben en weinig vet mag eten ga ik hem zeker in gebruik nemen. Het is dus verstandig om hem eerst een paar keer te verhitten met alleen olie? En alleen afwassen met heet water, net als een poffertjespan
![]()
Volgens mij gewoon bij de Blokker. Staan geloof ik bij de gourmetstellen en worden verkocht als tafelgrillquote:Op zondag 9 oktober 2005 13:13 schreef Rewimo het volgende:
Waar kun je zo'n grillplaat eigenlijk kopen? Is natuurlijk wel handig voor grotere hoeveelheden.
Ik heb 'm dan ook eindelijk gevonden bij de blokker in Zeist, 2 andere zaken in Zeist hadden 'm steeds niet.quote:Op maandag 12 september 2005 14:56 schreef Stereotomy het volgende:
Niet te verwarren met de anti-aanbak-teflon pan, ook van LeChef!
quote:Op woensdag 26 oktober 2005 18:01 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ik heb 'm dan ook eindelijk gevonden bij de blokker in Zeist, 2 andere zaken in Zeist hadden 'm steeds niet.
Vanavond ga ik 'm inweiden met kalkoenfilets.
Ik heb ook pas een grillpan (gietijzer, merk Bourgogne) en in de 'dalletjes' tussen de grillranden blijft het bij mij ook zwart aangebakken. Ik heb 'm in warm water laten weken, toen geborsteld met een afwasborstel, maar het blijft zwart.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 15:15 schreef blonde_rozebottel het volgende:
Ik heb gister spiesjes gemaakt op mijn grillpan maar nu bleven er restjes achter die heel erg zijn aangebakken. Restjes zijn inmiddels verwijderd maar de zwarte plekken zitten ernog. Heb de pan de hele nacht met zout en water laten staan (op aanraden van huisgenoot), werkte niet, vervolgens een paar uur in de azijn gezet (op aanraden van mijn vriend) maar werkte ook niet. Iemand tips hoe ik mijn pan kan schoonmaken zonder dus te gaan moeten schuren
Dat probleem hebben wij met vis ook altijdquote:Op woensdag 15 maart 2006 14:40 schreef Lienekien het volgende:
Vis (zalm) ging bij mij trouwens niet denderend in de grillpan (het bakte aan de pan vast en ging kapot bij het omdraaien).
Hm, maar ik heb ook ergens gelezen dat je hem juist 5 minuten moet voorverwarmen om zeker te weten dat hij heet genoeg is. En dan zou de vis in eerste instantie inderdaad vast blijven zitten maar op gegeven momemt vanzelf weer los laten of zoiets.quote:Op woensdag 15 maart 2006 14:40 schreef Lienekien het volgende:
Maar als je het gas onder je grillpan te hoog zet, kan je eten natuurlijk wel aanbranden.
Vis insmeren met een klein beetje olie en je grillpan eerst loeiheet laten worden, voordat je de vis erop gooit.quote:Op woensdag 15 maart 2006 14:45 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Dat probleem hebben wij met vis ook altijd
Is er iemand met een goeie tip?
Nee, en volgens mij ook niet voor te verwarmen.quote:Op woensdag 15 maart 2006 14:57 schreef Mini_rulez het volgende:
Oja, pannen met anti-aanbaklaag (dus geen gietijzeren) hoef je toch niet voor te behandelen ofzo hè?
Ik voel me hier af en toe echt een n00b.
Ook die kan je best regelmatig een beetje invetten.quote:Op woensdag 15 maart 2006 14:57 schreef Mini_rulez het volgende:
Oja, pannen met anti-aanbaklaag (dus geen gietijzeren) hoef je toch niet voor te behandelen ofzo hè?
Ik voel me hier af en toe echt een n00b.
Is dat wat? In dat geval zal ik em morgen ook even oppikkenquote:Op woensdag 15 maart 2006 18:11 schreef rrrik het volgende:
Te laat, het is de aldi-pan geworden. Hij's 3cm2 groter ook nog
Hmm, dat had ik gisteren dus ook. Hoe kan ik nu het beste de pan schoonmaken? De vis is namelijk nogal gehecht geraakt aan de grillpan...quote:Op woensdag 15 maart 2006 14:40 schreef Lienekien het volgende:
Vis (zalm) ging bij mij trouwens niet denderend in de grillpan (het bakte aan de pan vast en ging kapot bij het omdraaien).
Heb 'm pas 1x gebruikt maar vind het nu al een goeie aankoopquote:Op woensdag 15 maart 2006 22:38 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Is dat wat? In dat geval zal ik em morgen ook even oppikken![]()
Pan goed heet laten worden, 10 sec. ene kant, omdraaien, 10 sec. andere kant, daar is je blauwe biefstukquote:Op donderdag 30 maart 2006 16:30 schreef Gesloten het volgende:
Morgen ga ik een lekkere grote biefstuk grillen. Iemand nog tips? Wil hem graag blue hebben![]()
Deze kan je even doorlezen.quote:Op donderdag 30 maart 2006 16:30 schreef Gesloten het volgende:
Morgen ga ik een lekkere grote biefstuk grillen. Iemand nog tips? Wil hem graag blue hebben![]()
Wij hebben geen gasvuur, is dus geen optie denkikquote:Op zondag 2 april 2006 22:12 schreef Erosjuhhh het volgende:
ik heb hier een grill plaat die 2 pitten in beslag neemt... gietzijer en dus ook loeizwaarhij is er makkelijk af te halen en dus schoon te maken / houden mischien is dat een idee ipv een pan? je kan er meer vlees op kwijt
Grillen rookt altijd wat meer dan gewoon bakken, je schroeit het vlees ook meer dan dat je het bakt.quote:Op zaterdag 8 april 2006 19:45 schreef Martijn_77 het volgende:
Vandaag ook een grilpan gekocht net een kipfiletje gegrilld maar ik vind wel dat het behoorlijk rookt.
Ligt dat aan het feit dat de pan nog nieuw is of hebben we te veel olie gebruikt?
Volgende keer proberen dan Annemiek had dit keer wel wat olie gebruikt.quote:Op zaterdag 8 april 2006 20:01 schreef Oblivion het volgende:
Hmmm, kan je kip niet beter "droog" grillen?
Doe nooit olie in de grillpan voor kip of vis.
Je moet ook geen olie in de pan doen maar het vlees of marineren of insmeren met olie, dat is de truc van de grillpan.quote:Op zaterdag 8 april 2006 20:01 schreef Oblivion het volgende:
Hmmm, kan je kip niet beter "droog" grillen?
Doe nooit olie in de grillpan voor kip of vis.
Ze had het ook niet in de pan maar op het vlees gedaan maar toch rookte / walmde het wel.quote:Op zondag 9 april 2006 22:25 schreef Chielus het volgende:
[..]
Je moet ook geen olie in de pan doen maar het vlees of marineren of insmeren met olie, dat is de truc van de grillpan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |