Ik lurk mee, zie nog geen reden voor ingrijpen.quote:Op woensdag 29 september 2004 15:24 schreef LosingMyReligion het volgende:
beetje twijfelachtige reacties / een twijfelachtig profiel van bio_bastard in hakenkruizen en nazi-plaatjes
quote:Op woensdag 29 september 2004 15:05 schreef yvonne het volgende:
Huh?
Ikke, DenHaag?
Bedoel je niet amsterdam?
Wel weer een beetje jammer dat je er zelf nog mee doorgaat lang nadat de betreffende user opgerot was (en nu weer terug is, maar dat kun je hem nauwelijks kwalijk nemen).quote:Op donderdag 18 november 2004 15:06 schreef sp3c het volgende:
christen worden
kan de helft eruit verwijderd worden?
Sorry, maar niemand hangt er het 'naieve kalf' uit. Harro stelt een duidelijke vraag en hij vindt dat hij de antwoorden niet in jouw posts vindt. Is het dan teveel moeite er even een duidelijke post aan te wagen, zodat op een rijtje staat wat je nou wilt?quote:Op maandag 29 november 2004 19:11 schreef Bio_Bastard het volgende:
oké zal ik doen, maar hij moet niet continu het naieve kalf uithangen want dat maakte de discussie gewoon irritant.
Excuses voor mijn gedrag.
Gooi er dan een slotje op. Hoewel dat wel jammer zou zijn, want ik vind de amusementswaarde ervan wel hoog. De posts van B_B zouden geprint moeten worden uitgedeeld aan eerstejaars geschiedenisstudenten als voorbeeld van hoe je niet met bronnen moet omgaan en hoe je debatten om zeep helpt als je maar 1 bron gebruikt en die bron niet in twijfel wilt trekken.quote:Op dinsdag 30 november 2004 12:45 schreef yvonne het volgende:
God ik zal blij zijn als dat nontopic vol is
Ja, ik heb weinig zin om weer zo'n halve Holocaustontkenningstopic door te worstelen natuurlijk. Dat soort topics betreed ik niet meer, maar als het erom te doen is dat de reactie van Nederlanders iets anders ligt dan heel wat verzetsstrijders-van-na-de-oorlog ons hebben doen laten geloven dan kan ik niet ontkennen dat daarin vermoedelijk een kiem van waarheid in schuilt, even ongeacht bronnen en niet dat met uiteraard dolgelukkig was dat de nazi's ons overvielen...quote:Op dinsdag 30 november 2004 12:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Gooi er dan een slotje op. Hoewel dat wel jammer zou zijn, want ik vind de amusementswaarde ervan wel hoog. De posts van B_B zouden geprint moeten worden uitgedeeld aan eerstejaars geschiedenisstudenten als voorbeeld van hoe je niet met bronnen moet omgaan en hoe je debatten om zeep helpt als je maar 1 bron gebruikt en die bron niet in twijfel wilt trekken.
Er is natuurlijk wel een klein verschil tussen het nuanceren van de mate van verzet tijdens de oorlog en roepen dat de meeste Nederlanders blij waren dat de Duitsers ons binnenvielen. Aan die eerste nuancering zal geen serieus historicus aanstoot nemen. Die trend is al tamelijk lang gaande, en die wordt alleen maar sterker naarmate meer mensen die de oorlog hebben meegemaakt overlijden en er dus minder angst bestaat dat er mensen gekwetst of getraumatiseerd worden. Daar is op zich niks mis mee, al jaren wordt er met de nodige scepsis gekeken naar de mate waarin ineens iedereen zich verzette.quote:Op dinsdag 30 november 2004 12:54 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, ik heb weinig zin om weer zo'n halve Holocaustontkenningstopic door te worstelen natuurlijk. Dat soort topics betreed ik niet meer, maar als het erom te doen is dat de reactie van Nederlanders iets anders ligt dan heel wat verzetsstrijders-van-na-de-oorlog ons hebben doen laten geloven dan kan ik niet ontkennen dat daarin vermoedelijk een kiem van waarheid in schuilt, even ongeacht bronnen en niet dat met uiteraard dolgelukkig was dat de nazi's ons overvielen...
quote:Op vrijdag 3 december 2004 11:40 schreef Harro_Schulze_Boysen het volgende:
Misschien splitsen naar een "goede kanten van het nazi regime" thread waarin beide heren (en gelijkdenkenden) hun misvattingen kwijt kunnen? Dan blijft deze thread over voor hun argumenten waarom overlevenden van de holocaust en andere mensen die de oorlog hebben meegemaakt niet moeten zeuren als iemand graag een hakenkruis wil dragen.
Het is wat om als een aalgladde revisionist, jezelf opeens in allerlei bochten van amoreel historisme te moeten wurmen...?!quote:Op dinsdag 30 november 2004 12:54 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, ik heb weinig zin om weer zo'n halve Holocaustontkenningstopic door te worstelen natuurlijk. Dat soort topics betreed ik niet meer, maar als het erom te doen is dat de reactie van Nederlanders iets anders ligt dan heel wat verzetsstrijders-van-na-de-oorlog ons hebben doen laten geloven dan kan ik niet ontkennen dat daarin vermoedelijk een kiem van waarheid in schuilt, even ongeacht bronnen en niet dat met uiteraard dolgelukkig was dat de nazi's ons overvielen...
quote:
quote:Op vrijdag 3 december 2004 12:55 schreef Harro_Schulze_Boysen het volgende:
Ben ik nu blind of staat de hakenkruis discussie nietmeer tussen de topics in het C&H forum?
Don't worry... Wat mij betreft heb ik het hele trivialiteitenkabinet van Ryan3 al lang afgeserveerd - dus hoe vermaekelijk ook, daar valt voor mij (inhoudelijk) geen eer meer aan te behalen!...quote:Op vrijdag 3 december 2004 12:29 schreef yvonne het volgende:
[..]
Nee hoor
Maar we gaan er niet weer een lucida ryan3 topic van maken he?
Ook al is het nog zulk leuk leesvoer
quote:Op vrijdag 3 december 2004 13:19 schreef lucida het volgende:
[..]
Don't worry... Wat mij betreft heb ik het hele trivialiteitenkabinet van Ryan3 al lang afgeserveerd - dus hoe vermaekelijk ook, daar valt voor mij (inhoudelijk) geen eer meer aan te behalen!...![]()
quote:Op vrijdag 3 december 2004 13:14 schreef yvonne het volgende:
ik wilde nog iets aan je kwijt, positief hoor, alleen niet geschikt op een publiek forum.
Beste Yvonne, natuuurlijk wil ik geen zout in de oude wond wrijven, maar er is onlangs een verkiezing gehouden met ook een award voor 'de beste topicstarter' - het schijnt dat jij de winnaar goed kent. Waarom trek je hem niet eens aan zijn jasje? Wie weet trekt hij jou, en zichzelf, weer over het dode spoor van inspiratieloosheid heen...?!quote:Op vrijdag 3 december 2004 14:16 schreef yvonne het volgende:
Kan een van de lieve, lieve usertjes van C&H een leuk topic openen?
Ben ik eens een dag vrij.. hup, hup, tikken jullie, ik ben inspiratieloos
Is this a promise or a threat?quote:Op vrijdag 3 december 2004 15:53 schreef _The_General_ het volgende:
Als ik die winnaar ben, ( ? ) dan ben ik vereerd. En ik zal over een tijdje wat nieuwe topics openen. So, stay tuned!
Leuke reacties!quote:Op zondag 5 december 2004 10:32 schreef lucida het volgende:
[..]
Jouw topic 'Beken' in het subforum muziek klinkt anders als een klok...![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |