abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23379065
hallo allemaal,

ik wil eigenlijk een christen worden, maar is het nu echt van belang om gedoopt te zijn, en je communies afgelopen te hebben? Want mijn moeder was niks, en vroeger wou ik er niks van weten dat mijn vader er ook niks mee kon.
En nee, ik kan niet naar mijn vader...
  woensdag 17 november 2004 @ 15:43:01 #2
105263 Litso
Interlectueel.
pi_23379105
Nee hoor.
Je kan toch ook gewoon christen te zijn door te geloven in God zoals in de bijbel staat? Daar hoef je echt niet gedoopt voor te zijn naar mijn weten.

Maar puur uit interesse, waarom wil je christen worden?
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
pi_23379152
Oke.

Nou ik voel mij daartoe aangetrokken, eerst wou ik er niks van weten maar nu "voel" ik de aanwezigheid van god, om het zo maar even te zeggen.
  woensdag 17 november 2004 @ 15:46:51 #4
98138 Everett
Damnit, I am the paterfamilias
pi_23379202
Je kan je toch alsnog laten dopen.
Well, as soon as we get ourselves cleaned up and we get a little smellum in our hair, why, we're gonna feel 100% better about ourselves and about life in general.
pi_23379248
Ja maar daar heb ik eigenlijk niet echt behoefte aan... Maar ik moet de bijbel ook nog lezen.
pi_23379264
---> C&H
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_23379295
Ik raad je af om christen te worden, je kunt ook gewoon geloven in god zonder dat schapengedrag over te nemen
  woensdag 17 november 2004 @ 15:51:14 #8
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_23379314
Idd. Niet aansluiten bij een kerk oid. En Klobbert, als je in God en Jezus gelooft ben je wel een christen, hoor. Maar misschien is het voor TS wel handig om eerst de Bijbel eens te lezen
Niet meer actief op Fok!
pi_23379319
Is dopen niet alleen binnen het katholicisme, btw? Of ben ik in de war?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  woensdag 17 november 2004 @ 15:53:12 #10
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_23379377
quote:
Op woensdag 17 november 2004 15:51 schreef heiden6 het volgende:
Is dopen niet alleen binnen het katholicisme, btw? Of ben ik in de war?
nee hoor ik ben ook gedoopt en dat was toch echt binnen de protestantse kerk

ik doop je in de naam van de *plons* vader, *plons* zoon, *plons* en de heilige geest
Niet meer actief op Fok!
pi_23379449
Hoe duur kan ik zo'n bijbel eigenlijk verwachten? Ik heb niemand in mijn omgeving namelijk...
pi_23379522
quote:
Op woensdag 17 november 2004 15:55 schreef voel_je_vrij_ het volgende:
Hoe duur kan ik zo'n bijbel eigenlijk verwachten? Ik heb niemand in mijn omgeving namelijk...
pi_23379527
Plons

Ik heb begrepen dat de nieuwe vertaling dertig euro kost.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_23379535
Ga es naar een boekhandel.... Kom es naar buiten.... Ga es kijken bij een kerkdienst...
pi_23379581
dopen is altijd "nodig" om je bij een kerk aan te sluiten.
communies is iets van katholiek geloof..

als je je ook bij een kerk wil aansluiten, informeer eerst maar eens over de talloze stromingen die er zijn.
Klikt niet op facebook links
  woensdag 17 november 2004 @ 16:01:01 #16
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_23379603
gratis, verkorte Bijbel: Adam en Eva waren de eerste mensen op aarde. Ze waren ongehoorzaam en werden tezamen met hun nakomelingen (dat zijn de mensen tot op heden) uit het paradijs gekickt. Toen kwam Jezus en die verzoende God met de mensheid, zodat iedereen die in Jezus gelooft toch nog in de hemel kan komen.

Het geld wat je nu bespaart, mag je op mijn bankrekening storten
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 17 november 2004 @ 16:03:48 #17
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_23379682
Oh ja, neem hier ook even een kijkje:

Uitschrijven uit kerk en ontdopen

Niet meer actief op Fok!
  woensdag 17 november 2004 @ 16:04:11 #18
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_23379687
De nieuwe bijbel is een beetje duur maar een gewone bijbel is niet zo duur.
Een bijbel is overigens wel een 'must' als je Christen wilt zijn/worden ;-).
Een kerk opzich wat minder, maar het kan fijn zijn als je aan andere mensen je vragen kan stellen etc. kijk eens of er een evangelische gemeente in de buurt zit, dat soort kerken zijn erg toegankelijk en je kan altijd verder kijken om te zien wat bij je past. succes!
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
  woensdag 17 november 2004 @ 16:04:33 #19
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_23379704
Uhhhhh
Ga naar Center Parcs voel_je_vrij ..... en je kan je bijbel gratis lezen.

En inderdaad.... sluit je niet aan bij de kerk maar geloof in jouw god, op jouw manier ....
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_23380729
quote:
Op woensdag 17 november 2004 16:04 schreef Pearly het volgende:
En inderdaad.... sluit je niet aan bij de kerk maar geloof in jouw god, op jouw manier ....
Daar ben ik het niet mee eens. Wat is een Christen zonder kerk?
Kijk, en als je Christen wilt worden is er natuurlijk maar één kerk die er toe doet; de Heilige Moederkerk die geleid wordt door Paus Johannes Paulus II, Bisschop van Rome, de rechtmatige opvolger van Petrus en plaatsbekleder van Christus op aarde. Stap naar de plaatselijke Rooms Katholieke kerk en ze helpen je verder wel op weg. Natuurlijk kun je je ook aansluiten bij één van de vele ketterse afvallige kerkjes, maar ja - dat blijft toch surrogaat!
"That rug really tied the room together".
pi_23380964
Zonde van je moeite, maar dat is mijn mening.
  woensdag 17 november 2004 @ 19:08:10 #22
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_23383968
quote:
Op woensdag 17 november 2004 16:47 schreef Art_Core het volgende:

[..]

Natuurlijk kun je je ook aansluiten bij één van de vele ketterse afvallige kerkjes, maar ja - dat blijft toch surrogaat!
precies.... daarom : Geloof in je eigen persoonlijke God ! Want ik ben van mening dat er heellll veel corrupt is aan dat heel Katholieke geloof.
Wel is in die hele grote kerk in Rome geweest?
Dan weet je wat ik bedoel !
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  woensdag 17 november 2004 @ 19:53:47 #23
15869 gr8w8
Better by design.
pi_23385102
quote:
Op woensdag 17 november 2004 16:57 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Zonde van je moeite, maar dat is mijn mening.
Eens. Geloof is onzin, zeker in teamverband.
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_23389281
quote:
Op woensdag 17 november 2004 16:03 schreef Viking84 het volgende:
Oh ja, neem hier ook even een kijkje:

Uitschrijven uit kerk en ontdopen

LOL, hoeft i daar straks alvast geen topic over te openen. Maar TS, je voelt God, hoe weet je dan welke god? Eerst effe het boekie lezen, of het allemaal een beetje klopt met hoe je er over denkt. Klopt het niet, vreesch niet, er zijn waarschijlijk wel 100 andere geloven, dus leesvoer genoeg voorlopig .
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_23391375
Je kan natuurlijk ook een Alpha-cursus volgen: het is een soort van kennismakingscursus van het christelijk geloof, no strings attached. Na afloop kan je altijd nog kiezen wat je wilt, maar heb je in ieder geval wat meer kennis van het christendom.
Alpha-cursussen worden door heel Nederland gegeven, door zowat alle kerkgenootschappen (is dus niet aan een kerk gebonden).
Een overzicht van Alpha-cursussen:
http://www.alpha-cursus.nl/database/zoek/
I'm just a poor wayfarin' stranger
travelin' through a world of woe
ain't no sickness, toil, nor danger
in that bright land to which I go
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')