abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23329961
Als baby (ik wist niet beter!) ben ik gedoopt naar het katholieke geloof. Sinds ik 6 jaar ben heb ik geen kerk meer bezocht behalve bezoeken waar je moeilijk onderuit kunt (begrafenissen e.d.) en ik geloof niet in god.

De laatste tijd krijg ik steeds meer een afkeer van de kerk, godsdienst en religie, helemaal na zo'n uitspraak van Donner weer, ik wil er niets meer mee te maken hebben.

Nu wil ik graag mezelf officieel uitschrijven uit de katholieke kerk, want omdat ik gedoopt ben neem ik aan dat ik ergens geregistreerd sta. Weet iemand hoe je dat doet?
  maandag 15 november 2004 @ 15:49:46 #2
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_23330078
ja.

briefje naar de paus.
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
pi_23330137
Gewoon: t.a.v. Paus Johannes Paulus II, Vaticaanstad, Italie?
pi_23330147
>>>WFL
pi_23330181
Ja, of moslim worden ... je snor laten staan is voldoende.
pi_23330183
Als je niet gelooft, dan doe je er toch geen moeite voor.
pi_23330203
Satanist worden
pi_23330217
Ja, maar mijn anti-gevoelens zijn zo sterk dat ik er wel moeite voor wil doen...
  maandag 15 november 2004 @ 15:56:17 #9
41885 kless
morgen? waarom niet overmorgen
pi_23330245
jezelf uitschrijven moet wel kunnen.
alleen moet je daarvoor wel bij iemand van die kerk daarvoor zijn...
Ontdopen is denk ik niet mogenlijk
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
pi_23330259
Je ouders een rotschop geven dat ze je geforceerd hebben in een geloof. Bleh. Ben zelf overigens ook gedoopt, maar zie weinig moeite om dat beetje water dat men ooit over mijn hoofd heeft gegooit terug te gaan kotsen in de bak waar 't uit kwam.
  maandag 15 november 2004 @ 15:59:08 #11
68957 ZX9R
EX - Koos Werkeloos
pi_23330301
Jij bent waarschijnlijk niet gevormd (=katholiek dingetje).
Dat is een bevestiging van het geloof in God.

Geloof dat je dat doet na je eerste communie als je zo'n jaar of 12 bent.
Dus als je dat niet hebt gedaan, ben je niet katholiek en hoor je dus nergens bij.
ik :r op de partijdigheid van de PTA modjes
  maandag 15 november 2004 @ 16:00:20 #12
93264 Spideyman
"With great power.....
pi_23330325
quote:
Op maandag 15 november 2004 15:44 schreef bloodymary het volgende:
Als baby (ik wist niet beter!) ben ik gedoopt naar het katholieke geloof. Sinds ik 6 jaar ben heb ik geen kerk meer bezocht behalve bezoeken waar je moeilijk onderuit kunt (begrafenissen e.d.) en ik geloof niet in god.

De laatste tijd krijg ik steeds meer een afkeer van de kerk, godsdienst en religie, helemaal na zo'n uitspraak van Donner weer, ik wil er niets meer mee te maken hebben.

Nu wil ik graag mezelf officieel uitschrijven uit de katholieke kerk, want omdat ik gedoopt ben neem ik aan dat ik ergens geregistreerd sta. Weet iemand hoe je dat doet?
Als je niet uitgeschreven bent bij de plaatselijk kerk waar je gedoopt bent sta je nog gewoon ingeschreven. Het is geen lidmaatschap dat na achterstallige betaling opgeheven wordt

En het ongedaan maken van je doping... heb ik eerlijk gezegd nog nooit van gehoord, wel interessante vraag. Es kijken wat onze Grote Vriend Google daar van vindt......
..... comes great responsibility"
--==Forza PSV==-- --==Forza Nilis==--
I Shot Her Above The Kneecap, She Can Still Walk - Jack Bauer
  maandag 15 november 2004 @ 16:00:53 #13
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_23330340
[serieus]
Dopen is niet meer dan een symbolische handeling. Zeg gewoon (desnoods een paar keer) tegen jezelf 'ik maak me los van mijn doop' ofzo, net zo symbolisch en daarom net zo geldig.

Wat betreft die inschrijving: ga naar de voorganger van de kerk waar je het laatst ingeschreven bent en leg hem voor dat je je inschrijving wilt beeindigen. Accepteer geen bekeerpoginen, ga desnoods gewoon weer weg als het niet lukt. In dat geval heb jíj je van je oprechte kant getoond!

Belangrijk is dat je zélf de doop-gedachte loslaat, want jíj voelt je er niet prettig bij. Wat de rest van de wereld er van denkt is niet belangrijk!
[/serieus]
pi_23330341
quote:
Op maandag 15 november 2004 15:56 schreef veer0318 het volgende:
Je ouders een rotschop geven dat ze je geforceerd hebben in een geloof. Bleh. Ben zelf overigens ook gedoopt, maar zie weinig moeite om dat beetje water dat men ooit over mijn hoofd heeft gegooit terug te gaan kotsen in de bak waar 't uit kwam.
pi_23330361
Je kan je laten uitschrijven bij het gemeentehuis. Dan sta je niet meer geregistreerd als katholiek oid...
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
pi_23330365
Ik ben nog wel gevormd (omdat iedereen in de klas dat deed.....).
pi_23330381
Ik heb mezelf ook uitgeschreven, gewoon een briefje sturen naar je kerkgemeenschap, dan krijg je een brief terug die je moet ondertekenen. De plaatselijke dominee kwam daarna nog bij mijn deur om alsnog een gesprek te houden waarom ik me uitschreef, wat opzich wel een grappig gesprek was (door de intercom)
pi_23330407
Een doodzonde plegen wil ook wel eens helpen, maarja zelfmoord is zo definitief.
Winners make themselves winners, losers make themselves losers, poker is just sheer justice.
  maandag 15 november 2004 @ 16:04:24 #19
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_23330408
quote:
Op maandag 15 november 2004 16:02 schreef The_Shining het volgende:
(door de intercom)
laf...
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
pi_23330416
Moet je dat dan doen in de parochie waar je nu woont, of waar je destijds gedoopt, gecommunieerd en gevormd bent (is namelijk verschillend)?
  maandag 15 november 2004 @ 16:06:01 #21
93264 Spideyman
"With great power.....
pi_23330440
Ik bedenk me net, als je je wil laten 'ontdopen' geef je het dopen waarde, en erken je min of meer de heilige handeling.

Iemand die er niet in gelooft doet het niks. Het is net zoals wanneer iemand zegt dat hij of zij satanist is omdat God niet bestaat. Die twee zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden.
  maandag 15 november 2004 @ 16:08:31 #22
93264 Spideyman
"With great power.....
pi_23330491
quote:
Op maandag 15 november 2004 16:04 schreef bloodymary het volgende:
Moet je dat dan doen in de parochie waar je nu woont, of waar je destijds gedoopt, gecommunieerd en gevormd bent (is namelijk verschillend)?
Ligt eraan of je ouders je ingeschreven hebben bij een nieuwe parochie.
pi_23330603
quote:
Op maandag 15 november 2004 16:06 schreef Spideyman het volgende:
Ik bedenk me net, als je je wil laten 'ontdopen' geef je het dopen waarde, en erken je min of meer de heilige handeling.

Iemand die er niet in gelooft doet het niks. Het is net zoals wanneer iemand zegt dat hij of zij satanist is omdat God niet bestaat. Die twee zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden.
Dat is gelul, want die behandeling is gebeurd in de kerk en omdat deze daar waarde aan hecht, heeft dat waarde (maar niet voor mij!). Als ik een moslim zou zijn en besneden zou zijn zou ik dat ook niet kunnen ontkennen als ik geen moslim meer zou willen zijn.
pi_23330765
quote:
Op maandag 15 november 2004 16:08 schreef Spideyman het volgende:
Ligt eraan of je ouders je ingeschreven hebben bij een nieuwe parochie.
Als het goed is worden die gegevens automatisch doorgegeven.
quote:
Op maandag 15 november 2004 16:04 schreef DoctorB het volgende:
laf...

Met de meeste gelovigen is voor mij de juiste actie vooral niet in discussie gaan, dat loopt toch nergens op uit. En waarom is het volgens jou moedig om met een gelovige in discussie te gaan als jouw geloof simpelweg anders is? Ik vond het wel aardig van die man dat hij "mijn ziel wilde redden" maar ik had er even geen zin in en had ook niet om zijn geloofsuitleg gevraagd. Was hij wat minder fanatiek geweest en van te voren laten weten dat hij zou langskomen had ik hem misschien wel op de koffie uitgenodigd maar ik ben net zo overtuigd van mijn gelijk als hij van de zijne.
pi_23330962
Vind je je eigen levensbeschouwing geen discussie waard dan? Ik zou een discussie wel aangegaan zijn. Vind ik sowieso leuk . Ik vind het ook van weinig respect getuigen om zo iemand niet gewoon te woord te staan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')