Als je niet uitgeschreven bent bij de plaatselijk kerk waar je gedoopt bent sta je nog gewoon ingeschreven. Het is geen lidmaatschap dat na achterstallige betaling opgeheven wordtquote:Op maandag 15 november 2004 15:44 schreef bloodymary het volgende:
Als baby (ik wist niet beter!) ben ik gedoopt naar het katholieke geloof. Sinds ik 6 jaar ben heb ik geen kerk meer bezocht behalve bezoeken waar je moeilijk onderuit kunt (begrafenissen e.d.) en ik geloof niet in god.
De laatste tijd krijg ik steeds meer een afkeer van de kerk, godsdienst en religie, helemaal na zo'n uitspraak van Donner weer, ik wil er niets meer mee te maken hebben.
Nu wil ik graag mezelf officieel uitschrijven uit de katholieke kerk, want omdat ik gedoopt ben neem ik aan dat ik ergens geregistreerd sta. Weet iemand hoe je dat doet?
quote:Op maandag 15 november 2004 15:56 schreef veer0318 het volgende:
Je ouders een rotschop geven dat ze je geforceerd hebben in een geloof. Bleh. Ben zelf overigens ook gedoopt, maar zie weinig moeite om dat beetje water dat men ooit over mijn hoofd heeft gegooit terug te gaan kotsen in de bak waar 't uit kwam.
laf...quote:Op maandag 15 november 2004 16:02 schreef The_Shining het volgende:
(door de intercom)
Ligt eraan of je ouders je ingeschreven hebben bij een nieuwe parochie.quote:Op maandag 15 november 2004 16:04 schreef bloodymary het volgende:
Moet je dat dan doen in de parochie waar je nu woont, of waar je destijds gedoopt, gecommunieerd en gevormd bent (is namelijk verschillend)?
Dat is gelul, want die behandeling is gebeurd in de kerk en omdat deze daar waarde aan hecht, heeft dat waarde (maar niet voor mij!). Als ik een moslim zou zijn en besneden zou zijn zou ik dat ook niet kunnen ontkennen als ik geen moslim meer zou willen zijn.quote:Op maandag 15 november 2004 16:06 schreef Spideyman het volgende:
Ik bedenk me net, als je je wil laten 'ontdopen' geef je het dopen waarde, en erken je min of meer de heilige handeling.
Iemand die er niet in gelooft doet het niks. Het is net zoals wanneer iemand zegt dat hij of zij satanist is omdat God niet bestaat. Die twee zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden.
Als het goed is worden die gegevens automatisch doorgegeven.quote:Op maandag 15 november 2004 16:08 schreef Spideyman het volgende:
Ligt eraan of je ouders je ingeschreven hebben bij een nieuwe parochie.
quote:Op maandag 15 november 2004 16:04 schreef DoctorB het volgende:
laf...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |