abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 17:30:48 #151
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_22335147
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 16:37 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Dit is niet off topic.
Willem Oltmans is bijna zijn leven lang slachtoffer geworden van de NL'se betweterigheidsziekte.
Als Willem Oltmans een Engelsman was geweest en na de onafhankelijkheid van India vriendje van Gandhi was geworden, had hij zijn carriere glansrijk kunnen doorzetten.
Mijn vraag is: hoe kan dat?
Sja, net als Ponke Prinsen, die geen onderdrukkingsoorlog wou voeren...
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_22335619
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 16:42 schreef cultheld het volgende:

[..]

Daar zeg je het wel treffend ja, geen mannen maar jongens.
iemand van 18 is ook nog een jongen, hoor, iemand van 19 ook, en van 20..
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_22336272

nu net bij RTL Boulevard :
Beau vertelt dat Willem wel eens aan zijn kuit had gekriebeld voor de gein om vervolgens te kirren "Ach nee, jij bent toch vééls te óud voor mij "
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 18:57:33 #154
45206 Pietverdriet
pi_22336512
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 18:53 schreef cultheld het volgende:

[..]

Niet in Indonesië
Een vriend van mijn ouders had een hotel op java ( in de tijd van Soekarno) die was ook ruig als een rulle mus, en had allerlei knaapjes.
Niemand die zich daar aan stoorde.
  † In Memoriam † vrijdag 1 oktober 2004 @ 19:01:10 #155
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_22336582
Ruig als een rulle mus.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_22336633
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 17:28 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Weet je hoeveel doden er zijn gevallen als het gevolg van de dekolonisatie van india en het opdelen ervan in 3 delen? (Pakistan, India en Bangladesh)
Daar draagt Gandhi mede schuld aan.
het werd in 2 delen opgesplitst, Bangladesh werd Oost-Pakistan, later werd het pas onafhankelijk, en Gandhi wilde Brits-Indie onafhankelijk bijeen houden als seculiere staat, alleen sommige moslims wilden een eigen staat waar Gandhi later met flinke tegenzin aan toegaf

dat Indonesie een dictatuur, eerst onder Soekarno, werd is oa de schuld van Nederland, Nederland praatte onvoldoende met de onafhankelijkheidsstrijders en zag onvoldoende in dat er snel aan het koloniale tijdperk een eind kwam, Engeland zag dat wel in, dankzij dat is India een redelijk stabiele democratie omdat Engeland geleidelijk de oppositie in haar systeem integreerde, dat steeds zo democratischer werd zodat bij de onafhankelijkheid er een redeljijk democratisch systeem was en nog steeds is
pi_22336951
Ik zal hem niet missen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 19:34:06 #158
81735 tuut84
WWW.TANKMEISTERS.NL
pi_22337275
alloh de arena in met willem
het leven is geen krentebol. anders had je wel een krent in de kont zitten
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 19:37:08 #159
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_22337337
Willem wie?? Nooit van gehoord...
pi_22337763
Nou, ik vond het een nogal irritant ventje...
...
pi_22337805
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 19:56 schreef Kos het volgende:
Nou, ik vond het een nogal irritant ventje...
Nu heb je er geen last meer van in elk geval.

Weer een pedo minder. Niemand die er wakker van ligt.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_22337959
Ben benieuwd of "Big Brother" Bart Spring in 't Veld bij dat afscheid was, hij zal ook wel aanwezig zijn bij de begrafenis, Willem heeft hem een tijdje gelden meegenomen naar Irak
Misschien erft Bart ook nog wat van hem, ze waren behoorlijk close toch?
  Trouwste user 2022 vrijdag 1 oktober 2004 @ 20:08:17 #163
7889 tong80
Spleenheup
pi_22338056
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 20:06 schreef cultheld het volgende:

Als ik een schrijver was en ik zou een boek schrijven over jou dan was je gefileert en opgeknoopt door de hoofdpersoon.
Wel met een open einde hoop ik.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  † In Memoriam † vrijdag 1 oktober 2004 @ 20:40:48 #164
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_22338824
Effe wat geflame opgeruimd.

Zo, en vanaf nu gaan we het hier weer over Willem hebben.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
  † In Memoriam † vrijdag 1 oktober 2004 @ 20:41:27 #165
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_22338837
Opschoonslot

Ondertussen mogen jullie in GC of het R&P gedeelte best een discussie openen over pedofielen hoor .
  † In Memoriam † vrijdag 1 oktober 2004 @ 20:51:57 #166
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_22339136
Willem's Oltmans cameo in JFK, de film van Oliver Stone, op de foto met Gary Oldman

vrijdag 1 oktober 2004 @ 20:56:23 #168
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_22339171
Nou jááááááááááááá, nu wordt míjn post ook nog verwijderd! It's a bloody shame!
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 20:58:09 #169
45206 Pietverdriet
pi_22339206
Ik herinner me nog een interview bij Adriaan van Dis...
Leuke TV altijd als oltmans ergens was. Hij was de enige die in het echt nog leuker was dan zijn parodie bij kopspijkers..
pi_22339263
Hij was ook erg leuk in Dit was het Nieuws. Hij veegde de vloer aan met Sanne Wallis de Vries
  † In Memoriam † vrijdag 1 oktober 2004 @ 21:01:26 #171
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_22339293
Ja, met Willem kon je altijd wel lachen.

Ik denk dat hij ook bepaald niet dom was, hij was alleen wat rechtlijnig en nogal overtuigd van zijn gelijk, maar daar hebben meer mensen last van.
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 21:03:41 #172
11923 I.R.Baboon
pi_22339347
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 21:00 schreef Scrutinizer het volgende:
Hij was ook erg leuk in Dit was het Nieuws. Hij veegde de vloer aan met Sanne Wallis de Vries
Nou, leuk... hij ging de hele uitzending beheersen. Zeggen dat de grappen van Harm niet leuk waren, door de autocue heenpraten, zeggen dat Sanne Wallis de Vries pot was. Het was briljante TV (de meest legendarische uitzending ooit) maar het was niet leuk in de normale zin van het woord.
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 21:04:17 #173
45206 Pietverdriet
pi_22339364
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 21:01 schreef Cynix ® het volgende:
Ja, met Willem kon je altijd wel lachen.

Ik denk dat hij ook bepaald niet dom was, hij was alleen wat rechtlijnig en nogal overtuigd van zijn gelijk, maar daar hebben meer mensen last van.
Nou jaaaaaaa zeg, Cynixje, dat was zo niet ááááfgeproken zééég
pi_22339431
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 21:03 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Nou, leuk... hij ging de hele uitzending beheersen. Zeggen dat de grappen van Harm niet leuk waren, door de autocue heenpraten, zeggen dat Sanne Wallis de Vries pot was. Het was briljante TV (de meest legendarische uitzending ooit) maar het was niet leuk in de normale zin van het woord.
Maar ja, dat weet je. Als je als programma-maker Willem Oltmans uitnodigde dan wist je dat je een rel kon verwachten.
pi_22339444
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 21:03 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

. Zeggen dat de grappen van Harm niet leuk waren, door de autocue heenpraten, zeggen dat Sanne Wallis de Vries pot was.
Ik heb wel ontzettend gelachen die aflevering.
De grappen van Harm vind ik ook nooit zo sterk
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 21:09:44 #176
11923 I.R.Baboon
pi_22339483
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 21:07 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Maar ja, dat weet je. Als je als programma-maker Willem Oltmans uitnodigde dan wist je dat je een rel kon verwachten.
Volgens mij was het ook in de tijd dat ie nog arm was en geen schadevergoeding had gekregen, want hij had een boek van zichzelf meegenomen dat de mensen moesten kopen, en in het begin ging Raoul Heertje nog verkooppraatjes houden voor het boek, maar op een bepaald moment zei die dat niemand het boek van Oltmans moest kopen en toen was Willem weer ontzettend beledigd etc etc.
pi_22342354
In Memoriam van Henk Krol uit de Gay Krant

Willem Oltmans 1925 – 2004

Op donderdag 30 september om 21.00 uur is Willem Oltmans (79) gestorven. Hij was zonder twijfel een van de meest markante Nederlandse persoonlijkheden.

Al maanden streed Oltmans tegen kanker en hij was er zich van bewust dat hij niet lang meer te leven had. Dat was ook de reden waarom hij zelf al zijn naam en de jaartallen 1925 – 2004 liet graveren op het familiegraf waar zijn ouders begraven liggen. Ook de foto die vandaag op de website van de Gay Krant gepubliceerd moest worden, zocht hij zelf uit: zijn deelname in 1994 aan de March On Washington, de grootste homodemonstratie ooit.

Willem Oltmans was internationaal journalist en sprak met wereldgrootheden. Hij haalde enkele jaren geleden zelf de internationale media toen hij als winnaar uit de bus kwam in zijn strijd tegen de Staat der Nederlanden. Jarenlang werd Oltmans door de staat en met name door de oud-minister van Buitenlandse Zaken Joseph Luns tegengewerkt.

Ruim tien jaar geleden was Oltmans columnist in de Gay Krant. De laatste jaren was hij dolgelukkig dat hij op zijn eigen website www.willemoltmans.com, die door de redactie van de Gay Krant werd onderhouden, zijn ongezouten mening kon geven. De columns die hij hiervoor schreef zullen volgende maand weer beschikbaar komen, zowel op het internet (nu ook op www.willemoltmans.nl én op www.willemoltmans.com) als in boekvorm (bij uitgeverij Papieren Tijger).

De laatste maanden werd Willem Oltmans in zijn grachtenwoning in Amsterdam liefdevol verzorgd door zijn trouwe levensgezel Peter van der Wouw met wie hij al 38 jaar bevriend was. Ze woonden eerder samen in Parijs en in Kaapstad.

Peter van der Wouw gaat de stichting aansturen die de uitgave van de dagboeken van Willem Oltmans zal voltooien.

Willem was een achterdochtig journalist. Hij vertrouwde alleen feiten die hij zelf had kunnen controleren. Nog niet zolang geleden vroeg ik hem waarom hij zo wantrouwend was, zelfs naar zijn beste vrienden. Zijn antwoord ontroerde me. Hij vertelde dat op erg jonge leeftijd hij ooit thuiskwam en ontdekte dat zijn moeder zonder hem erin te kennen zijn lievelingshond had verkocht.

Willem was een van de meest bijzondere mensen die ik ooit heb leren kennen.

Henk Krol
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 01:27:03 #178
99433 Tup
Tupperwaar
pi_22344967
Ik vond hem leuk. Bloody Ridiculous
Wasserwunderland
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 20:31:07 #179
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_22359325
Willem Oltmans is een held. Leve Willempie.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_22360478
willem oltmans mooie kerel

ik voel mij zeer senang mijn kroepoekje
pi_22360682
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 17:30 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

die zijn eigen maten in de val lokte ja
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 21:33:32 #182
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_22360715
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 21:32 schreef LosingMyReligion het volgende:
die zijn eigen maten in de val lokte ja
Hadden die 'maten' maar niet voor de foute partij moeten kiezen.
pi_22360895
ahum, onze Nederlandse soldaten in Indie "vochten" voor onze regering? die jongens hadden gewoon dienstplicht... en jij noemt de Jappen en de TNI de "goede partij" en de Nederlanders "de slechte"?
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 21:46:46 #184
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_22361004
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 21:42 schreef LosingMyReligion het volgende:
ahum, onze Nederlandse soldaten in Indie "vochten" voor onze regering? die jongens hadden gewoon dienstplicht...
Net zoals de meeste Duitsers 'gewoon dienstplicht' hadden. Maar ze vochten wel voor de foute partij.
quote:
en jij noemt de Jappen en de TNI de "goede partij" en de Nederlanders "de slechte"?
Het gaat erom dat je eigen overtuigingen belangrijker zijn dan die van jouw bevelhebber.
pi_22361052
aha, makkelijk he zo vanuit je bureaustoeltje 50 jaar na dato?
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 21:49:16 #186
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_22361078
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 21:48 schreef LosingMyReligion het volgende:
aha, makkelijk he zo vanuit je bureaustoeltje 50 jaar na dato?
Precies.

Leve Willem Oltmans.
pi_22361085
ik hoop trouwens dat Poncke aan het branden is in de hel en Ringo, ik zou heel erg op gaan passen met je opmerkingen als ik jou was
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 21:52:08 #188
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_22361153
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 21:49 schreef LosingMyReligion het volgende:
ik hoop trouwens dat Poncke aan het branden is in de hel en Ringo, ik zou heel erg op gaan passen met je opmerkingen als ik jou was
Willem Oltmans en Poncke Prinsen zijn grootse mensen met grootse karakters. In hun eentje strijdend tegen de lafbekkerij der vlaggenlopers. Hulde!

Overigens, waarom moet ik oppassen?
pi_22361180
mijn opa heeft in Indie gezeten, en zat in hetzelfde battalion als Poncke. Zijn vrienden zijn daar afgeslacht. Hoe kan je het mijn opa nu kwalijk nemen dat hij in Indie zat? Het was 1948, hij kwam uit een klein dorpje en was dienstplichtig, net als al die anderen. Is dat dan een reden om zo verraden te worden? Ik kan hier zo boos over worden, echt woedend.

Al dat onbegrip... waarom in godsnaam? Net als dat topic over hakenkruizen, ik kan mij niet zo goed uiten sorry, maar ik zit hier nu bijna te janken.
pi_22361208
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 21:52 schreef Ringo het volgende:

[..]

Willem Oltmans en Poncke Prinsen zijn grootse mensen met grootse karakters. In hun eentje strijdend tegen de lafbekkerij der vlaggenlopers. Hulde!
waarom kwetst je me zo?
pi_22361255
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 21:53 schreef LosingMyReligion het volgende:
mijn opa heeft in Indie gezeten, en zat in hetzelfde battalion als Poncke. Zijn vrienden zijn daar afgeslacht. Hoe kan je het mijn opa nu kwalijk nemen dat hij in Indie zat? Het was 1948, hij kwam uit een klein dorpje en was dienstplichtig, net als al die anderen. Is dat dan een reden om zo verraden te worden? Ik kan hier zo boos over worden, echt woedend.

Al dat onbegrip... waarom in godsnaam? Net als dat topic over hakenkruizen, ik kan mij niet zo goed uiten sorry, maar ik zit hier nu bijna te janken.
Jij bent zelf degene die schrijft dat Poncke mag branden in de hel dus ik vind je verontwaardiging op zijn minst wat selectief en hypocriet. Alle respect voor je opa maar net zoveel respect voor Oltmans en Princen die dingen ter discussie durfden te stellen.
pi_22361297
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 21:46 schreef Ringo het volgende:

[..]

Net zoals de meeste Duitsers 'gewoon dienstplicht' hadden. Maar ze vochten wel voor de foute partij.
[..]

Het gaat erom dat je eigen overtuigingen belangrijker zijn dan die van jouw bevelhebber.
Dat is op jouw beurt ook wel weer erg gemakkelijk zeg. Natuurlijk hebben die mensen een eigen verantwoordelijkheid maar was jij erbij? Weet jij precies hoe het was en of het zo'n bewuste keuze was?
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 21:59:50 #193
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_22361368
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 17:30 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als Indonesië op een normale manier was gedecoloniseerd en Nederland internationale steun had gekregen voor de politionele acties was het het land wellciht een stuk beter gegaan, Soekarno was ook geen lieverdje (een heethoofd die totaal niet nadacht voor hij beslissingen nam en ook totaal niet kon praten met de mensen waarmee hij moest praten om Indonesië een goede basis te geven) en absoluut niet de juiste man Indonesië te leiden in die begintijd. Als Indonesië op een later tijdstip op een normale manier zelfstandig was geworden en Nederland als streunpost nieuw Guinea had kunnen behouden was Soeharto nooit aan de macht gekomen en was Indonesië nu een welvared land geweest.

Ponce Princen was één van die mensen die alleen maar veel leed veroorzaakte en niets bereikte. Wellicht een idealist,met de allerbeste bedoelingen, maar zonder enig zicht op het grotere geheel.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_22361401
Okay, SCH je hebt gelijk maar die opmerking komt puur voort uit emoties, snap je dat? mijn opa heeft veel verdriet van het verraad en hij heeft me er veel over verteld.

Snap je nu dat het mij zo kwetst als Ringo dit soort opmerkingen tegen Indie veteranen richt? ik ben trots op mijn opa, en mensen die hem afschilderen als "lafbek" doen geen goed
pi_22361448
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 21:57 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat is op jouw beurt ook wel weer erg gemakkelijk zeg. Natuurlijk hebben die mensen een eigen verantwoordelijkheid maar was jij erbij? Weet jij precies hoe het was en of het zo'n bewuste keuze was?
precies, mijn opa werd gewoon opgeroepen. Het was op de bak in of naar Indie.

Het is heel makkelijk gezegd dat die mensen lafbekken waren, maar wij waren er niet bij! Hoe durven sommige mensen die nu in welvaart en veiligheid leven (nb dankzij onze voorouders) die mensen lafbekken te noemen?
pi_22361466
heb btw mailtje gestuurd naar the_general, hoopt dat ie ook even komt buurten hier
pi_22361578
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 22:04 schreef LosingMyReligion het volgende:
heb btw mailtje gestuurd naar the_general, hoopt dat ie ook even komt buurten hier
Je kon me geen groter plezier doen
pi_22361637
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 22:03 schreef LosingMyReligion het volgende:

[..]

precies, mijn opa werd gewoon opgeroepen. Het was op de bak in of naar Indie.

Het is heel makkelijk gezegd dat die mensen lafbekken waren, maar wij waren er niet bij! Hoe durven sommige mensen die nu in welvaart en veiligheid leven (nb dankzij onze voorouders) die mensen lafbekken te noemen?
Dat snap ik ook niet zo goed. Ik vind wel dat mensen altijd hun eigen daden moeten verantwoorden, dus ook je opa en dat je je niet helemaal kunt verschuilen achter de meerderen en de situatie. Net als de soldaten die in Srebrenica waren of in Irak. Die hebben allemaal bewust voor het leger gekozen en dan kies je er voor om bevelen van meerderen op te volgen die desastreus kunnen uitpakken.

Voor jouw opa lag dat wat anders inderdaad maar ook hij zou zich wel in mogen leven in de mensen die er een wat andere visie op nahouden.
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 22:14:42 #199
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_22361750
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 22:10 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat snap ik ook niet zo goed. Ik vind wel dat mensen altijd hun eigen daden moeten verantwoorden, dus ook je opa en dat je je niet helemaal kunt verschuilen achter de meerderen en de situatie. Net als de soldaten die in Srebrenica waren of in Irak. Die hebben allemaal bewust voor het leger gekozen en dan kies je er voor om bevelen van meerderen op te volgen die desastreus kunnen uitpakken.

Voor jouw opa lag dat wat anders inderdaad maar ook hij zou zich wel in mogen leven in de mensen die er een wat andere visie op nahouden.
Even los het feit of die politionele acties oke waren of niet, daar kun je (ook nu nog) best van mening over verschillen, maar dan ga je niet je eigen maten afschieten , of in een hinderlaag lokken.

[ Bericht 5% gewijzigd door BloodhoundFromHell op 02-10-2004 22:22:16 ]
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_22362050
halloo ik lees gewoon deze topic verder en wil iets kwijt aan iemand.
doe ermee wat je wilt LosingMyReligion

Rustig maar verder LosingMyReligion
..het is JOUW gevoel dat je zo geraakt bent..
kom op vent..je leeft.ga je altijd in zak en as zitten wanneer je iets leest wat gevoelig ligt (net zoals je opa?) dat is geschiedenis..iedereen wordt all the time kut behandelt, altijd al geweest, wreed of niet wreed, we zijn slaven anyway...en wanneer je niet kut behandelt wordt dan wordt je niet kut behandelt..zo is het.

ga je straks zeggen dat je opa slechter behandelt is dan ik?
oh ,ok ik dacht al.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')