Klik hier voor de trailer. En klik hier voor meer info.quote:The movie is not a slasher type flick, and it doesn't contain many of the cheap scares that most of today's thrillers tend to have. What it does do, is use it's moody music, jittery camera movements, and lightning paced editing to get in under your skin. Trying not to put any spoilers out there, I won't divulge any of the twists or turns. All I can say is hold on tight, and try not to take your eyes off the screen.
The basic premise is two gentlemen awake to find themselves chained to piping in a dirty abandoned bathroom. Neither of them know how they got there, or why they are there. And to make matters worse, a dead body lays in the middle of the floor, killed by a self inflicted gunshot wound. For the next 100 minutes, your taken on a rollercoaster ride of terror as they piece together their memories, and try to figure out the puzzle of how to escape from the room.
Daar lijkt het wel een beetje op. Maar de trailer vond ik iets zieker dan bij beide voorbeelden. Hopelijk is er niet te veel gejat van andere films.quote:Op zondag 6 juni 2004 00:10 schreef Monidique het volgende:
Een beetje het idee en de surrealiteit van 'Cube' en het film-technische van 'The Ring'?
Hij heeft nog geen Nederlandse distributeur.quote:weet iemand wanneer hij in nederland uitkomt (als dat al gebeurt) ?
Waarom quote jij altijd zo apart en niet met het quoteknopje zodat je ziet WIE je quote? Dit leest erg ongemakkelijk.quote:Op donderdag 22 juli 2004 22:35 schreef nederhorror.nl het volgende:
[..]
Hij heeft nog geen Nederlandse distributeur.
Wat vond je er van?quote:Op woensdag 4 augustus 2004 17:57 schreef nederhorror.nl het volgende:
Ik ga hem morgen zien in Köln tijdens het Fantasy Filmfest. Ga ik gelijk FREEZE FRAME en TRESPASSING kijken. Andere mensen die interesse hebben, er is blijkbaar nog zat ruimte toen ik vanmiddag belde.
Hij was goed, maar verre van geweldig. De film werkte op een aantal fronten niet voor mij, maar ik lees dat andere mensen juist op die fronten weer ecstatisch zijn - zoals over het personage van Glover en hoe die neergezet wordt. Ik vond het erg slecht. Een aantal personages maken stompzinnige beslissingen, de non-lineaire stijl bouwt weinig spanning op, maar houdt het wel boeiend, en het concept van de film wordt naar mijn mening gebroken aan het einde. De film leunt voornamelijk op plottwists en visuele vormgeving, waardoor het zichzelf nogal overschreeuwt in stijl. Door de opzichtige beeldovergangen, te snelle montage en onnodige camera-effecten, doet het vaak meer denken aan een videoclip dan een film. Qua gorigheid valt het ook erg mee, de film suggereerd het geweld meer dan dat het getoond wordt. Ik las ergens dat het budget slechts $1 miljoen dollar was, en voor dat geld ziet het er goed uit.quote:Wat vond je er van?
Misschien moet je die Japanse Guinea Pig serie een bekijken of dergelijke sadistische filmpjes als Tokugawa onna keibatsu-emaki: Ushi-zaki no kei {Shogun's Sadism),quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 15:43 schreef Oksel het volgende:
Valt weer tegen dus.
Ik heb pas Audition gezien. Ook al zo'n tegenvaller. Wanneer komt er nou eens echt sadistische horror uit. Of echt ziek. Zoals Salo, Irreversible en Necromantic!
quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 15:51 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Misschien moet je die Japanse Guinea Pig serie een bekijken of dergelijke sadistische filmpjes als Tokugawa onna keibatsu-emaki: Ushi-zaki no kei {Shogun's Sadism),
quote:I watched Guinea Pig for the first time a few days ago. I had never seen the series before, but I had heard a lot about it, about how realistic and extremely violent it was, so I had high expectations.
But the movie turned out to be a big disappointment right from the start. No story, very fake special effects, a victim who looks like she's going to die of boredom before they actually kill her... I mean, she's been tortured like that and she almost doesn't scream or cry at all!!!
quote:The scene when they trick that happy little boy, drugs him and starts an autopsy on him is pretty bad though. They have used a real children body here, so I imagine that can be a bit hard for some to watch. The rats that were on fire... probably real too.
Misschien kan je er eerst zelf naar kijken voor je beslist of het een tegenvaller is.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 15:43 schreef Oksel het volgende:
Valt weer tegen dus.
Ik heb pas Audition gezien. Ook al zo'n tegenvaller. Wanneer komt er nou eens echt sadistische horror uit. Of echt ziek. Zoals Salo, Irreversible en Necromantic!
De film draait al het hele jaar op diverse filmfestivals.quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 09:36 schreef Timo20 het volgende:
Net de trailer gezien en die vond ik er erg mooi uitzien. ben best benieuwd
vind t trouwens knap dat Nederhorror.nl m al in augustus heeft gezien, terwijl de film nu pas draait in de UK en in de VS nog moet uitkomen
zal aan mij liggen zeker
Valt wel mee hoor oa hier kan je de guinea pig serie bestellen, en zo zijn der wel meer site. Ook zijn de meeste delen te vinden bij de wel bekende programma's.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 16:13 schreef Oksel het volgende:
Die films vind je nergens!
quote:Op vrijdag 10 december 2004 15:59 schreef kinky_queen het volgende:
SAW
De reviewer heeft gelijk, de trailer is idd een heel stuk beter dan de film, die ijzersterk begint maar zich niet geloofwaardig weet te houden oa door slap acteren en teleurstellende muziek, ook de sfeer die in het begin van de film ontstaat zwakt af oa doordat de ingenieuze kills afnemen en er steeds meer en meer geouweteringhoert word.
Deze film had groots kunnen zijn
Ik dacht het niet. 16 maart in België. Voor Nederland vind ik niets terug. Maar ik heb ook niet erg hard gezocht.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 23:15 schreef Timo20 het volgende:
geen zin om t hele topic door te lezen, maar is er wellicht al een release datum bekend voor Nederland??
dan gaan we maar (weer eens keerquote:Op zaterdag 5 maart 2005 23:18 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik dacht het niet. 16 maart in België. Voor Nederland vind ik niets terug. Maar ik heb ook niet erg hard gezocht.
gecancelled?? niet erg slim lijkt mequote:Op zaterdag 5 maart 2005 23:32 schreef bar_rel het volgende:
Nee er is geen release voor Nederland, die is gecanceld
waarom?!quote:Op zaterdag 5 maart 2005 23:32 schreef bar_rel het volgende:
Nee er is geen release voor Nederland, die is gecanceld
* getekend en ingevuld!quote:Op zondag 6 maart 2005 23:33 schreef StrayDog het volgende:
[..]
http://www.sneakpoint.nl/saw/actie.php?a=c
Dat zou ook niet best zijn als je je kon inleven.quote:Op zondag 6 maart 2005 23:38 schreef Kluupkluup het volgende:
Het spel dat gespeeld wordt zit natuurlijk wel lekker ingewikkeld in elkaar, maar ik bedoel.. ''waar gaat het in godsnaam om?!". Waarom zou iemand er zo'n spelletje van maken om iemand om te brengen? Dat verpest voor mij een beetje de film, ik kan me dan niet genoeg inleven.
Ja ok, maar juist daarom kan ik het me nauwelijks voorstellen. Begrijp je wat ik bedoel? Het is gewoon te onwerkelijk. Mja, misschien ben ik gewoon te nuchter voor dit soort filmsquote:Op maandag 7 maart 2005 11:36 schreef Mike het volgende:
[..]
Dat zou ook niet best zijn als je je kon inleven.We hebben het hier over een psychotische seriemoordenaar...iemand die juist de lol haalt van het moorden in een spel.
Ach, zulke dingen komen nog echt voor ook. Je zou verwachten dan eerder problemen te hebben met Lord of the Rings, Star Wars of The Matrix.quote:Op maandag 7 maart 2005 11:57 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
Ja ok, maar juist daarom kan ik het me nauwelijks voorstellen. Begrijp je wat ik bedoel? Het is gewoon te onwerkelijk. Mja, misschien ben ik gewoon te nuchter voor dit soort films![]()
Mja, dat ligt dan weer zo ver van de werkelijkheid af dat dat dan weer makkelijk in te leven is. Saw speelt zich duidelijk in deze wereld af en is daarom onrealistisch.quote:Op maandag 7 maart 2005 11:59 schreef Mike het volgende:
[..]
Ach, zulke dingen komen nog echt voor ook. Je zou verwachten dan eerder problemen te hebben met Lord of the Rings, Star Wars of The Matrix.
Gewoon mega spannend!quote:Op donderdag 10 maart 2005 15:32 schreef milagro het volgende:
is-ie erg bloederig, c.q onsmakelijk, kolkhalzerig smerig eng, of vooral gewoon mega spannend?
ik heb hem in huis, maar durf niet te kijken
Blij dat je er ineens aan bent gekomen zeker, of niet???quote:
Charlie Clouser!quote:Op woensdag 15 december 2004 00:03 schreef Tijn het volgende:
Oh en ik vond de muziek helemaal niet slecht trouwens.
Dat vind ik een mooie zinquote:Op maandag 7 maart 2005 12:06 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
Mja, dat ligt dan weer zo ver van de werkelijkheid af dat dat dan weer makkelijk in te leven is.
Saw speelt zich duidelijk in deze wereld af en is daarom onrealistisch.
Dat inleven in die man vond ik nu juist het gemakkelijkste van de hele film.quote:Op zondag 6 maart 2005 23:38 schreef Kluupkluup het volgende:
Het spel dat gespeeld wordt zit natuurlijk wel lekker ingewikkeld in elkaar, maar ik bedoel.. ''waar gaat het in godsnaam om?!". Waarom zou iemand er zo'n spelletje van maken om iemand om te brengen? Dat verpest voor mij een beetje de film
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have relearned one lesson we should have never forgotten: that only by rewarding personal initiative and insisting government live within its means can we save the spirit of enterprise and risk-taking so essential to economic progress, human fulfillment, and the preservation of freedom itself.
Deze film gaat zeker in m`n dvd collectie komen. Even afwachten of en zoja wat voor een versie er hier op de markt wordt gebracht. Ben ook erg benieuwd naar deel 2quote:Saw
Al zoveel over gehoord dus wilde ik m uiteraard ook zelf zien. Uiteraard moesten we weer naar Belgie omdat ze m niet in Nederland uitbrengen (wtf???) maar goed. Het was t meer dan waard!! Wat een film![]()
![]()
![]()
Echt superspannend, maar IMHO niet echt eng. Maar er zitten wel een groot aantal super schrikmomenten in. En die werken echt goed. Je schrikt je echt rot. Het idee, het verhaal en de uitwerking zijn erg goed, net als t acteerwerk. Voor de mensen met een zwakke maag is t wellicht niet echt een geschikte film, er zitten best een aantal gore momenten in. En de plottwist + het einde zijn werkelijk subliem
![]()
. Die zag ik niet aankomen. Erg goed gedaan!!!
Kortom: zeer zeker een aanrader, die ik nog vaak zal gaan bekijken. Nu al 1 van de beste en engste films die ik dit jaar ga zien
Hoop dat deel 2 net zo goed wordt
Wil ik alleen ding weten: hoe weet ik nu welke versie ik heb gezien? de gecensureerde of ongecensureerde versie??
IMDB Cijfer: 7,5/10
Mijn Cijfer: 8,5/10
zijn wel te mijden opzich, maar dan mis je wel de leuke momentenquote:Op zaterdag 19 maart 2005 12:25 schreef milagro het volgende:
zijn die gore momenten tijdig te ontwijken, Timo?
ja ik ben een watje wat dat betreft
bloederig okay, maar goor bloederig
die schrikmomenten zijn dan ook okayquote:Op zaterdag 19 maart 2005 14:24 schreef Timo20 het volgende:
[..]
zijn wel te mijden opzich, maar dan mis je wel de leuke momenten
de schrikmomenten zijn echter niet te ontwijken
Hij draait bv nu in België in de bios.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 15:59 schreef Dopekoe het volgende:
Waar hebben jullie deze film dan gezien ?
hmm.... in nederland als ik het goed heb pas 12 mei 2005quote:Op zaterdag 19 maart 2005 16:01 schreef Mike het volgende:
[..]
Hij draait bv nu in België in de bios.
Wat vond je van Seven??quote:Op zaterdag 19 maart 2005 16:02 schreef milagro het volgende:
Hij ligt hier op de tv in het doosje te wachten op een dapper moment
Seven vond ik niet gorig, gewoon erg schrikken en natuurlijk fantastisch!quote:Op zaterdag 19 maart 2005 16:05 schreef Mendelevium het volgende:
[..]
Wat vond je van Seven??
Vergelijk hem met die film (betreffende de gorigheid dan) met een paar added schrikmomenten...
Erg eng issie niet hoor Milagro... gewoon kijken, super film!![]()
dan zet je de Engelse subs er toch onder?quote:Op zaterdag 19 maart 2005 16:05 schreef Dopekoe het volgende:
[..]
hmm.... in nederland als ik het goed heb pas 12 mei 2005
Kan hem natuurlijk wel importeren uit Amerika maar dan heb je weer geen ondertiteling erbij ....
NIet dat ik geen engels kan maar is toch wel net zo makkelijk
Er is weinig expliciet geweld in Saw te zien...quote:Op zaterdag 19 maart 2005 16:13 schreef milagro het volgende:
[..]
Seven vond ik niet gorig, gewoon erg schrikken en natuurlijk fantastisch!
Wat ik bijvoorbeeld gorig vindt, is die ene vechtpartij in The Fight Club, waar je ziet hoe een gezicht helemaal tot pulp geslagen wordt, of die beginscene in Irreversible (wat de eigenlijk de eindscene is)
Dat soort geweld trek ik dus wat rot
De suggestie van aankomend geweld is voor mij voldoende , ik hoef niet een uitgebreid verslag te zien, zeg maar.
quote:Op zaterdag 19 maart 2005 16:25 schreef milagro het volgende:
Vanavond dus.. chips, thee, schuilkussen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Correct en tevens juist...
quote:Op zaterdag 19 maart 2005 17:02 schreef bar_rel het volgende:
[..]Ja iddSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Krijg nog kippevel nu ik er aan terug denk.
Deze film heeft sowieso van die briljante enge details. Dat masker van die gast bij die junkie bijv.Engste masker ooit geloof ik. En ook dit stukje.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maargoed, echt bloederig ofzo is die niet. Ja natuurlijk wel wat goorder dan de gemiddelde RTL4 woensdagavond film, maar niet extreem. Wel extreem goed.
Ten percent faster with a sturdier frame
Excusez-moiquote:Op zaterdag 19 maart 2005 18:17 schreef milagro het volgende:
ik hou mijn hand voor het scherm nu...corrigeer de tags ff snel
Hij is nog niet uit in Nederland, en dat komt ie voorlopig ook waarschijnlijk niet. Hij is geannuleerd.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 18:27 schreef milagro het volgende:
thanks
nu, ik ga hem vanaaf zo tegen tienen kijken, dan is het eten gezakt en zo
ik kan me niet herinneren dat hij hier in Den Haag in de bios is geweest? Ik SAW hem toevallig bij Play staan en op imdb had ie goede recensies, dus klik bestel betaal etc
quote:Op zaterdag 19 maart 2005 18:15 schreef TC03 het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het einde vind ik toch nog steeds de meest bizare, beste en onverwachte eindes ooit!
Correct en tevens juist...
Omdat de uitgevers debiel zijn.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 18:38 schreef milagro het volgende:
Oh? wrom?
Gedownloadquote:Op zaterdag 19 maart 2005 15:59 schreef Dopekoe het volgende:
Waar hebben jullie deze film dan gezien ?
quote:Op zaterdag 19 maart 2005 19:46 schreef Xante het volgende:
[..]
Gedownload. Maar wat wil je, als die niet eens in Nederland uitkomt
.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook het einde vond ik niet zo heel verrasendSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar toch wel een spannende en originele film
quote:Op zaterdag 19 maart 2005 21:15 schreef el_hombre het volgende:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ten percent faster with a sturdier frame
quote:Op zaterdag 19 maart 2005 21:18 schreef TC03 het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 19 maart 2005 21:50 schreef el_hombre het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
quote:Op zaterdag 19 maart 2005 21:53 schreef milagro het volgende:Misschien hebben we 't niets eens over de film.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
quote:Op zaterdag 19 maart 2005 21:52 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 20 maart 2005 01:28 schreef el_hombre het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
quote:
Als er een ding is dat Saw niet is, is dat origineelquote:Op maandag 21 maart 2005 17:56 schreef Ang3l het volgende:nee he.... moest dat nou.
ik haat deel tweetjes van deel eentjes die erg origineel zijn
Inderdaad, dit is verreweg de meest originieelste film ooitquote:Op maandag 21 maart 2005 20:56 schreef California het volgende:
[..]
Als er een ding is dat Saw niet is, is dat origineel.
Idd.quote:Op maandag 21 maart 2005 20:56 schreef California het volgende:
[..]
uuh.. hij zegt juist dat Saw dat niet is.quote:Op maandag 21 maart 2005 22:54 schreef bar_rel het volgende:
[..]
Inderdaad, dit is verreweg de meest originieelste film ooit
Waar is ie dan volgens jou een rip-off van?quote:Op maandag 21 maart 2005 20:56 schreef California het volgende:
[..]
Een film hoeft geen flagrante rip-off van een andere film te zijn om toch erg onorigineel te zijn. Met uitzondering van een paar vleugjes inventiviteit (die verschillende gadgets van de seriemoordenaar) biedt deze film niets nieuws.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 18:03 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Waar is ie dan volgens jou een rip-off van?
Qua sfer en setting hooguit een beetje Seven...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. dacht ik in de eerste minuut alSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..The short weekend begins with longing...
Se7en heeft ook een directe verhaallijn, de film opent met de eerste moord en eindigt met de laatste. Saw heeft een aantal flashbacks nodig om te laten zien wat de moordenaar al heeft gedaan, en voor mij voelde elk uitstapje buiten de badkamer als een storende onderbreking van de hoofdplot, namelijk de twee mannen en hun opdracht.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 21:03 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het script van Se7en is ook een cirkel die op 't einde van het verhaal rond wordt gemaakt. Bij Saw lijkt het meer een labyrinth waarbij de regisseur zelf ook niet wist waar hij ging uitkomen. Ik krijg het idee dat de scriptschrijver van Se7en bij het begin zelf al wist wie z'n bad guy was, die van Saw volgens mij niet.
Komt in NL niet in de bios, gecanceld (zie eerder in dit topic).quote:Op dinsdag 22 maart 2005 23:09 schreef 7eVeNL het volgende:
Vraag me af wanneer deze film nou eindelijk is bij ons in de bioscoop komt?
Ik heb die lekker al bijna twee wekenquote:Op woensdag 23 maart 2005 12:23 schreef keijz het volgende:
Ik krijg hem volgende week
mét nederlandse ondertiteling![]()
dat begrijp ik ook niet , ik had ook al een paar maanden geleden de " uncut " version gekregen , aangezien dat de enige is die ik heb gezien weet ik niet wat er extra inzit.quote:Op woensdag 23 maart 2005 13:47 schreef milagro het volgende:
Ik heb hier de uncut versie, wat hebben ze er in de ununcut versie eruit gelaten dan
Ik heb ze allebei gezien, maar er zijn nauwelijks noemenswaardige verschillen.quote:Op woensdag 23 maart 2005 13:47 schreef milagro het volgende:
Ik heb hier de uncut versie, wat hebben ze er in de ununcut versie eruit gelaten dan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo schijnen er nog wat minieme dingetjes te zijn die ik niet heb opgemerkt.
Verder las ik ergens dat de kleuren van de bios versie waren aangepast om hem iets minder rauw/deprimerend te maken, maar dat is me eerlijk gezegd ook niet opgevallen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.8.5/10
[ Bericht 14% gewijzigd door Mike op 28-03-2005 00:37:18 ]
quote:Op zaterdag 26 maart 2005 00:58 schreef Bombie het volgende:
Matige gimmick-thriller, gemaakt vanuit een doelbewust marketing-oogpunt (het einde is hier het meest evidente voorbeeld van).
Ik had eindelijk echt iets schokkends verwacht, maar uiteraard kan het filmpubliek (de massa, de miljoenen, de dollars) dat weer niet aan, en dus moet het weer zo'n standaardfilm worden, met - och... hoe verrassend inmiddels - een zeer onverwachteplot-twist op het einde van de film..
Ja.quote:Op zondag 27 maart 2005 16:01 schreef nostra het volgende:
[..].
Wonderbaarlijk is dat toch altijd. Films en muziek in genres waar een bepaalde underground-scene achterhangt, en die voorzien zijn van een vleugje commercie. Daar komen altijd van die pseudo-intelligentsia op af, die dan gaan huilen over miljoenen en de massa waar ze zichzelf zo verheven boven voelen. Nou ja. Eigenlijk wel lief..
Dat vind ik niet, maar als het zo zou zijn, dan is het is geen argumentatie. Ik ken genoeg films die toch echt dertig keer commercieler zijn dan Saw, en toch prima zijn te pruimen. Commercieel zijn of niet is irrelevant, en als je aan moet komen met "maar de massa wil dat niet zien, dus de makers conformeren zich daaraan", dan ben je toch wel heel ver heen.quote:Op zondag 27 maart 2005 22:08 schreef SaintOfKillers het volgende:
Maar hij heeft natuurlijk wel gelijk.
Het genre waar Saw zich onder zich schaart heeft best wel een schare underground fans.quote:En wat is hier trouwens underground aan?
Hoe krijg je het in hemelsnaam voor elkaar om iemand vanwege vermeend doodrelativeren te bekritiseren, door zijn kritische reactie daadwérkelijk dood te relativeren?!quote:Op maandag 28 maart 2005 00:48 schreef TC03 het volgende:
God wat een gelul in de ruimte. Misschien moet je leren genieten van een film in plaats van alles dood relativeren. Maargoed, dat is mijn primitieve mening.
Ben ik niet met je eens! Ik vind alle drie de delen van Cube geniaal, kan niet wachten op deel vier.quote:Op maandag 21 maart 2005 17:56 schreef Ang3l het volgende:
[..]nee he.... moest dat nou.
ik haat deel tweetjes van deel eentjes die erg origineel zijn
Is d'r inmiddels al een 3 ja?quote:Op maandag 28 maart 2005 05:11 schreef TastyMushroom het volgende:
Ben ik niet met je eens! Ik vind alle drie de delen van Cube geniaal, kan niet wachten op deel vier.![]()
Deel 2 vind ik zo ongeveer de slechtste film die ik ooit gezien heb, deel 3 daarentegen is weer behoorlijk goed, bijna net goed als deel 1quote:Op maandag 28 maart 2005 05:11 schreef TastyMushroom het volgende:
Ben ik niet met je eens! Ik vind alle drie de delen van Cube geniaal, kan niet wachten op deel vier.![]()
Je kan ook gewoon zeggen dat de film tegenviel hoorquote:Op maandag 28 maart 2005 00:36 schreef Bombie het volgende:
Deze film is net zo underground als Celine Dion.
Je kunt 'm goed vinden of slecht vinden, maar als er de term underground aan wordt gekoppeld, is dat maar met één enkel doel: de film óók proberen te laten slagen bij doorgewinterde filmkijkers, die ondertussen wel wat gezien hebben. Die kijkers beseffen echter pas na het bekijken van de film dat ze in het ootje genomen zijn, want let wel: de film biedt niks nieuws, is gefundeerd op bepaalde succesprincipe's waarvan het effect bewezen is, en toont een dergelijke mate van verkwisting van potentieel, dat ik er bijna van moet huilen.
Bij het zien van de trailer zag ik potentie, waar ik onmiddellijk enorm nieuwsgierig van werd. Ik verwachtte materiaal aan te treffen dat uit zou nodigen tot interessante gedachten, introspectie en verrassende ontdekkingen. Een uitnodiging om het primitieve instinct van de mens wat meer aan te roepen.
Wist ík veel dat een primitieve smáák een voorwaarde was om deze film te kunnen waarderen?!
Als de korte fragmenten uit de trailer meer stof tot nadenken opleveren dan de volledige scenes zelf (die de zaak uiteindelijk zelfs schade toebrengen, omdat ze de aangeroepen fantasie bij het zien van de trailer volledig naar de klote helpen), en je naar een saaie, slordig en gehaast uitgewerkte film - die overigens ook nog eens absoluut NIET eng of schokkend is - zit te kijken in de hoop dat je 'een andere dimensie van nadenken' nodig zult hebben om de film achteraf uiteindelijk tóch nog enorm te kunnen waarderen om de ruwe diamant die hij werkelijk is (blaaaaa), dan voel je je toch wat genept.
Op het moment dat je verwachtingsvol en in spanning naar bepaalde scenes aan het kijken bent is dat een onafgeronde situatie. Toegegeven... op dát moment ben je geboeid, en denk je echt aan je trekken te komen. Maar het is enkel een mogelijkheid. Het is geen eindresultaat. Het eindresultaat is pas wanneer de scene is geweest en je ervan kunt blijven genieten, omdat je bijvoorbeeld intellectueel geprikkeld bent, of dat juist je primitieve eigenschappen aan de oppervlakte komen, of omdat je werkelijk op het puntje van je stoel hebt gezeten. Zelfs dat laatste wordt volledig verprutst in deze film. Het is allemaal zó gemaakt, dat je er zo doorheen prikt. Jezus! Als je er geen stof tot nadenken aan overhoudt, maak dan op zijn minst nog nagelbijtmateriaal!!
Ik zal de essentie van deze film proberen bloot te leggen in de volgende stelling: deze film heeft zijn mogelijke succes enkel en alleen te danken aan onervaren filmkijkers die elkaar na lopen te blaten hoe 'vet' en underground hij wel niet is. Alleen op die manier kan een ongeïnspireerde sell-out zich een plekje in de lijst met 'moet je écht zien'-cult-films sneaken. Een ongegeneerd voorbeeld van artistieke corruptie dus.
James Wan blijkt met deze film een gemakzuchtige prutser (en als ik de reacties over 2 zo lees wordt het nog erger). Het feit dat hij meerdere delen nodig heeft om zijn flinterdunne plotje tot vervelens toe te moeten exploiteren zegt toch wel genoeg, zeker?
Bekijk de film, vind ervan wat je écht vindt, en laat je, als je er niks aan vond, achteraf niet alsnog aanlullen dat hij echt goed is, maar 'dat je hem gewoon niet begrepen en niet op juiste waarde geschat hebt'.![]()
Het is in mijn zeer onbescheiden mening gewoon een beschamende verkwisting van potentie die alsnog goed gemaakt moet worden door de mythe die eromheen gecreëerd is.
laat die knul lekker de essentie van de film uitleggen, johquote:Op maandag 28 maart 2005 00:48 schreef TC03 het volgende:
God wat een gelul in de ruimte. Misschien moet je leren genieten van een film in plaats van alles dood relativeren. Maargoed, dat is mijn primitieve mening.
Correctie: vermaak zonder kwaliteit. Om op het puntje van je stoel te zitten heb je immers geen diepgang in een film nodig. Als iets niet leuk is, is dat het gewoon niet.quote:Op maandag 28 maart 2005 11:04 schreef milagro het volgende:
[..]
laat die knul lekker de essentie van de film uitleggen, joh
sommige mensen houden nu eenmaal niet van vermaak zonder diepgang, ms uit angst dat het iets over hen zou zeggen?
je zou zomaar lol in het leven hebben namelijk, kan toch niet?
Euh, jij vindt de film geen kwaliteit hebben, dat betekent niet dat het ook zo is. Je probeert je mening wel heel erg op te dringenquote:Op maandag 28 maart 2005 12:16 schreef Bombie het volgende:
[..]
Correctie: vermaak zonder kwaliteit. Om op het puntje van je stoel te zitten heb je immers geen diepgang in een film nodig. Als iets niet leuk is, is dat het gewoon niet.
Het is een gavequote:Op maandag 28 maart 2005 00:58 schreef Bombie het volgende:
[..]
Hoe krijg je het in hemelsnaam voor elkaar om iemand vanwege vermeend doodrelativeren te bekritiseren, door zijn kritische reactie daadwérkelijk dood te relativeren?!
Oeh, hokjes.quote:Op maandag 28 maart 2005 12:16 schreef Bombie het volgende:
[..]
Correctie: vermaak zonder kwaliteit. Om op het puntje van je stoel te zitten heb je immers geen diepgang in een film nodig. Als iets niet leuk is, is dat het gewoon niet.
Maar je hebt het voor elkaar hoor; deze film is nu ook geschikt bevonden door de Nederlandse Vereniging voor Huismiepen.
Jij vond "Along came a spider" zeker ook een 'kejgave' film?
Sowieso ... MOET een film altijd maar weer diepgang en kwailiteit bezitten om te boeien? Op de eerste plaats is film bedoelt om te vermaken, niet om er iets van te leren. Film = media, entertainment. Als je iets met kwaliteit en diepgang en leerzaamheid wil hebben dan kijk je maar discovery channelquote:Op maandag 28 maart 2005 15:09 schreef TC03 het volgende:
Along Came a Spider is inderdaad vermaak zonder enige diepgang, geen slechte film, maar daar is dan ook alles mee gezegd.
Keigaafquote:Op maandag 28 maart 2005 12:16 schreef Bombie het volgende:
[..]
Maar je hebt het voor elkaar hoor; deze film is nu ook geschikt bevonden door de Nederlandse Vereniging voor Huismiepen.
Jij vond "Along came a spider" zeker ook een 'kejgave' film?
ik had er ook meer van verwacht, maar zeker niet slecht, gewoon okay.quote:Op maandag 28 maart 2005 16:52 schreef donald_dick het volgende:
het was een aardige film, alleen op sommige punten zijn ze wel heel erg dom en clichematig,
k geef hem hem een 7-
quote:Op maandag 28 maart 2005 16:55 schreef milagro het volgende:
[..]
ik had er ook meer van verwacht, maar zeker niet slecht, gewoon okay.
bij lange na geen Se7en , da's duidelijk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
quote:Op maandag 28 maart 2005 17:03 schreef donald_dick het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
quote:Op maandag 28 maart 2005 17:11 schreef milagro het volgende:
[..]boeie, dat moment zit ngo steeds in me hoofd, de rest heb ik allang gezien in Hellraiser...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
dat vind ik nou weer boeiequote:Op maandag 28 maart 2005 17:22 schreef donald_dick het volgende:
[..]
boeie, dat moment zit ngo steeds in me hoofd, de rest heb ik allang gezien in Hellraiser...
Ja! Cube Zero, speelt zich af vóór Cube. Snel kijken.quote:Op maandag 28 maart 2005 05:19 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Is d'r inmiddels al een 3 ja?
Heb deel 1 en 2 wel in de kast staan.
Niet helemaal mee eens..quote:Op maandag 13 december 2004 12:45 schreef Tweek het volgende:
Vergelijkingen met seven zijn naar mijn mening geheel onterecht, de enige overeenkomst zijn de creatieve moorden en daar houdt het mee op.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat mij betreft leent SAW elementen van allerlei andere films (met name Cube en Se7en) maar dat levert toch weer een origineel verhaal.
Bovendien zit het gewoon goed in elkaar. Goed gefilmd, goede opbouw van spanning, bloed en ranzigheid (niet helemaal mijn ding, maar dat hoort bij horror) en een goed verhaal
topfilm.
tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."
Dus ik zou zeggen: als je de dvd nog niet hebt, wacht dan ook met aanschaffenquote:On the set of Lions Gate Films' Saw 2, B-D's Mike Periera was informed that the Saw Special Edition DVD will in fact see a release this October and will contain not only the director's cut but will very likely contain the actual short Director James Wan and writer/star Leigh Whannell made, which got Saw greenlit years ago. Darren Bousman directs the sequel, which stars Donnie Wahlberg, Franky G., Glenn Plummer, Emmanuelle Vaugier, Beverley Mitchell and Eric Knudsen, with Shawnee Smith, Dina Meyer and Tobin Bell. Saw 2 hits theaters October 28th.
catwoman is ook een beggerfilmquote:Op dinsdag 24 mei 2005 07:57 schreef kinky_queen het volgende:
Schofterig eigenlijk eh, de enige reden waarom ik CATWOMAN nog niet heb is omdat ik denk dat er een 2-discer komt
http://www.imdb.com/title/tt0327554/quote:Op dinsdag 24 mei 2005 09:10 schreef kinky_queen het volgende:
klinkt vreselijk logisch
the best dvd release of the yearquote:Op dinsdag 24 mei 2005 07:57 schreef kinky_queen het volgende:
Schofterig eigenlijk eh, de enige reden waarom ik CATWOMAN nog niet heb is omdat ik denk dat er een 2-discer komt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er worden nogal wat dingen niet uitgelegd en blijf je dus met een paar vragen zitten. Gelukkig zijn het voornamelijk randzaken dus je blijft niet met een groot vraagteken zitten.
Mijn conclusie is dat het een goeie film is. Met vooral een goeie start en een redelijk goed middenstuk maar de clue aan het einde van de film viel me toch een beetje tegen.
Het is wel fijn om weer eens een goeie nieuwe horror/triller te zien die niet volgens de cliché concepten van het genre zijn opgezet.
Ik heb anderhalf uur mijn aandacht er goed bij kunnen houden terwijl ik best moe was (en dan val ik snel in slaap) dus het zit in dat opzicht wel goed met deze film.
Alleen ik blijf het einde toch jammer vinden.....
anyway, ik kijk nu al uit naar deel 2SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.9 voor het begin
8 voor het middenstuk
6.5 voor het einde.
Maar toch wil ik hem iedereen die van spannende Trillers enTerje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
Iedereen die ik ken heeft em zo'n beetje via download gezienquote:Op vrijdag 10 juni 2005 09:46 schreef Ang3l het volgende:
Geinig dat ie nu toch eindelijk in de NL bioscopen gaat draaien
Klopt ik heb hem 3 maand geleden ofzo al gezien.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 10:11 schreef DirtyCutFreak het volgende:
[..]
Iedereen die ik ken heeft em zo'n beetje via download gezien![]()
lange releases tijd hiero ook bah
[ Bericht 20% gewijzigd door Mike op 10-06-2005 10:32:54 ]
Ja me2. Di's wel de langste zo onderhand.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 10:11 schreef DirtyCutFreak het volgende:
[..]
Iedereen die ik ken heeft em zo'n beetje via download gezien![]()
lange releases tijd hiero ook bah
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sinterklahs, Ghet Dawn!!!!
Hoewel het een film is met potentie, goede en creepy elementen en een 'fijne' sfeer, ligt het probleem vooral bij het verhaal. De karakters worden gebruikt om het plot vooruit te helpen en in de goede richting te sturen, waardoor ze allerlei onlogische -en niet bij hun karakter horende- dingen moeten doen. Doet me wat dat betreft wel denken aan bepaalde Italiaanse thrillers/horrors, waarbij sfeer en plotwendingen ook vaak belangrijker zijn dan de karakters of logica van het verhaal. Of slashers, waarbij het nodig is voor het plot -en de lengte van de film- dat mensen alleen en ongewapend donkere kelders in gaan terwijl ze weten dat er ergens een moordenaar rondloopt.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 21:03 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het script van Se7en is ook een cirkel die op 't einde van het verhaal rond wordt gemaakt. Bij Saw lijkt het meer een labyrinth waarbij de regisseur zelf ook niet wist waar hij ging uitkomen. Ik krijg het idee dat de scriptschrijver van Se7en bij het begin zelf al wist wie z'n bad guy was, die van Saw volgens mij niet.
quote:Op vrijdag 10 juni 2005 14:09 schreef Wuder het volgende:
Vooral de vaak hele goedkope effecten vond ik gaaf..Dat was echt supergoed gedaan inderdaad.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ten percent faster with a sturdier frame
Het had eigenlijk wel wat weg van de Ring, deurtje open en schrikquote:Op maandag 13 juni 2005 21:06 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dat was echt supergoed gedaan inderdaad.![]()
hmmm daar had ik niet eens aan gedacht, maar nu je het zegt. Best wel vreemd iddquote:Op dinsdag 14 juni 2005 12:27 schreef Marruk het volgende:
Heel goede film, alleen ik heb nog mijn bedenkingen met de kamer waar het verhaal zich met name afspeelt. Denk eens goed na over de indeling! Dat klopt toch gewoon niet?
Er is een bad aan de ene kant. Daar diagonaal tegenover staan aan de ene kant een rijtje douches en aan de andere kant een plee. De kamer bevindt zich in een fabriek/riool iets. Ben ik nu de enige die dit een rare indeling vind of zijn er mensen die dit ook een beetje vreemd vinden.
Dus jij zit in bad met je rubberen eendje en duikboot je rug te schrobben, steekt effe je duim omhoog naar je collega die op dat moment aan het schijten is die even wuift naar zijn vrouw die een douche neemt. Beetje vaag.
Voor de rest een hele goede film.
Die was best stoer idd. Die van dat kaakding vond ik ook wel vet. Alleen wat ik een beetje raar vond was dat hij zei dat het om haar dode celmaat ging terwijl die vent dus nog in leven bleek te zijn. OK, met een overdosis opium, maar toch. Als hij gezegd had dat hij nog leefde dan was de keuze toch anders geweest.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 16:23 schreef HomerJ het volgende:
IK vond het wel een toffe film, vooral begin was leuk alleen het einde viel mij ook tegen.
Alleen jammer dat ze niet meer van die zieke spelletjes van die moordenaar lieten zien.
Bijvoorbeeld die kamer met dat prikkeldraad, zo ziek en creatiefDaar had ik echt meer van willen zien
Idd.quote:Op woensdag 15 juni 2005 12:19 schreef Komakie het volgende:
[..]
Dat vond ik een beetje raar omdat hij ook verder totaal niet schuwt om mindgames met mensen te spelen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
quote:Op woensdag 15 juni 2005 13:22 schreef sizzler het volgende:
[..]
Idd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Cause you could've been number one, if you only found the time
And you could've ruled the whole world, if you had the chance
quote:Op woensdag 15 juni 2005 13:32 schreef Xante het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
quote:Op woensdag 15 juni 2005 15:22 schreef sizzler het volgende:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
quote:Op vrijdag 17 juni 2005 02:12 schreef sizzler het volgende:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En wat heb ik me dood zitten ergeren aan Glover.. Verschrikkelijk slecht acteerwerk...
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
quote:Op vrijdag 17 juni 2005 02:17 schreef MUUS het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En wat heb ik me dood zitten ergeren aan Glover.. Verschrikkelijk slecht acteerwerk...
Er zit in die film ook een scène waarin de handen van een man in blokken js zitten en die vervolgens in kokens water worden gestopt waardoor het vlees er afdruipt.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 16:36 schreef Oksel het volgende:
Hmz. Men Behind the Sun lijkt me wel ziek.
[..]
quote:Op zondag 16 januari 2005 13:42 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik vond 'm wel geslaagd, al kan ik een hele lijst van dingen opnoemen die ik niet goed vond.. Zo vond ik 'm wat stilvallen in het middenstuk, het wordt allemaal een beetje oninteressant. Verder kan het natuurlijk gebeuren dat iemand zich plots iets herinnert, maar hier gebeurt het wel erg vaak. Verder was ik niet zo gecharmeerd door de identiteit van de bad guy.
[ Bericht 5% gewijzigd door girllover op 27-06-2005 01:06:20 ]
quote:Op zaterdag 11 juni 2005 06:14 schreef twentemeisje het volgende:
Gisteravond gezien... Ik heb van begin tot eind geboeid toegekeken! Enige minpunten die ik kan bedenken zijn inderdaad de plotholes, maar zoals hier al eerder werd gezegd, aangezien het om bijzaken gaat was het niet dermate irritant dat ik niet meer van de film kon genieten... Maar... het had dus nog beter gekund en het had van mij wel ietsje ranziger gemogen....Welke plotholes bedoel je, als je dat hier kunt zeggen qua spoilers...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 14 juni 2005 12:27 schreef Marruk het volgende:
Dus jij zit in bad met je rubberen eendje en duikboot je rug te schrobben, steekt effe je duim omhoog naar je collega die op dat moment aan het schijten is die even wuift naar zijn vrouw die een douche neemt. Beetje vaag.
quote:Op maandag 27 juni 2005 00:57 schreef girllover het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."
quote:Op maandag 27 juni 2005 01:10 schreef Setambre het volgende:
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik weet niet wat ik moet vinden van vervolgs op goede films. Meestal is het eerste deel het best. Omdat het orgineel is en niet slap aftreksel is van de film, maarja we zullen zien.
"The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."
quote:Op maandag 27 juni 2005 01:25 schreef Setambre het volgende:
[..]Nee, inderdaad. Maar ik kijk er wel al naar uit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik weet niet wat ik moet vinden van vervolgs op goede films. Meestal is het eerste deel het best. Omdat het orgineel is en niet slap aftreksel is van de film, maarja we zullen zien.![]()
(Overigens weet ik niet of ik het allemaal goed heb gedaan met het quoten in een spoiler; moet je dan geen quote-codes gebruiken?)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Persoonlijk zou ik niet weten hoe ik in zo'n situatie zou reageren, die de manier van de doc om de telefoon te pakken te krijgen vind ik nou niet zo heel erg vreemd. Hij was behoorlijk aan het flippen.
Nee, er zitten te veel plotgaten in om het echt een geniale film te noemen, maar het gegeven is leuk en de uitvoering mag er ook best wezen."Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
quote:Op maandag 27 juni 2005 02:59 schreef wonderer het volgende:
Ik heb deze film een tijdje terug ook bekeken, en ik vond het minder gruwelijk dan ik van te voren verwacht had, maar wel goed. Jammer genoeg bleef ik met een paar vragen zitten, er zitten te veel losse eindjes in het plot. De meeste dingen zijn hier al genoemd, maar iets dat ik tegenkwam om imdb:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.misschien maken de plotgaten de film ook wel zo leuk. In de meeste horrorfilms zit niet eens een plot...quote:Persoonlijk zou ik niet weten hoe ik in zo'n situatie zou reageren, die de manier van de doc om de telefoon te pakken te krijgen vind ik nou niet zo heel erg vreemd. Hij was behoorlijk aan het flippen.
Nee, er zitten te veel plotgaten in om het echt een geniale film te noemen, maar het gegeven is leuk en de uitvoering mag er ook best wezen.Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
quote:Op maandag 27 juni 2005 10:02 schreef Komakie het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
misschien maken de plotgaten de film ook wel zo leuk. In de meeste horrorfilms zit niet eens een plot...
Plotgaten maken een film meestal niet leuk, maar als een film met genoeg flair wordt gebracht, dan wil ik ze gerust wel over het hoofd zien. Maar er zijn wel grenzen, en het hangt van de toon van de film af hoeveel je gewoonlijk accepteert. Des te serieuzer een film is of des te serieuzer een film zichzelf neemt, des te minder je je kunt veroorloven als regisseur. Ook als je je film wilt laten draaien op slimme plotwendingen, moet je er wel voor zorgen dat je plot klopt (tenslotte vestig je dan juist de aandacht op je plot). Wat dat betreft legt Saw de lat te hoog voor zichzelf.quote:Op maandag 27 juni 2005 10:07 schreef girllover het volgende:
misschien maken de plotgaten de film ook wel zo leuk. In de meeste horrorfilms zit niet eens een plot...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als de scenarioschrijver/regisseur wat meer aandacht had besteed aan dit soort onlogische zaken -het schijnt allemaal nogal haastig te zijn gemaakt- had het echt een dijk van een enge film kunnen zijn.
Ik bedoelde meer dat die onlogische dingen meer stof geven om over te praten. Vind het wel leuk om hierover te discussieren. Iets wat bij een helemaal goed uitgewerkte film niet altijd mogelijk is.quote:Op maandag 27 juni 2005 12:48 schreef watchers het volgende:
Wat mij betreft zaten de grootste plotholes in het gedrag van de personages, die regelmatig onlogische dingen moesten doen om het plot maar aan de gang te houden:
quote:Op een aantal punten heb je idd wel gelijk. Het is niet altijd even logisch en er zitten zeker dingen in die vervelend zijn. Vooral het einde vond ik eigenlijk heel zwak. Dan maken alle karakters rare fouten. Dingen die totaal niet logisch zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als de scenarioschrijver/regisseur wat meer aandacht had besteed aan dit soort onlogische zaken -het schijnt allemaal nogal haastig te zijn gemaakt- had het echt een dijk van een enge film kunnen zijn.
En dan blijkt die gast ook nog op de grond te hebben gelegen. Iets wat bijna onmogelijk zou kunnen.
Maar wat ik het meest onbevredigende vind is dat de film gewoon niet af is. Je blijft met heel veel vraagtekens zitten. Wat gebeurd er met Gordon, wat gaat jigsaw doen, wat gebeurd er met Adam, hoe zit het met vrouw en kind? Allemaal onbeantwoorde vragen. Vind een beetje dat ze midden in het einde zijn gestopt. Mis eigenlijk nog 15in film voor mijn gevoelTerje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Ja, da's inderdaad wel leuk: plotgaten bespreken. Alhoewel het natuurlijk ook erg leuk is complexe, maar goed in elkaar zittende films te bespreken die je eventueel ook nog op verschillende manieren kunt interpreterenquote:Op maandag 27 juni 2005 15:36 schreef Komakie het volgende:
Ik bedoelde meer dat die onlogische dingen meer stof geven om over te praten. Vind het wel leuk om hierover te discussieren. Iets wat bij een helemaal goed uitgewerkte film niet altijd mogelijk is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik denk dat het probleem is dat de scenarioschrijver/regisseur vooral van bepaalde punten (wendingen) in het plot is uitgegaan, niet van de karakters. En dan kun je vroeg of laat goed in de problemen komen. Karakters en plot moeten eigenlijk één geheel vormen: dan krijg je meestal de mooiste verhalen.quote:Op een aantal punten heb je idd wel gelijk. Het is niet altijd even logisch en er zitten zeker dingen in die vervelend zijn. Vooral het einde vond ik eigenlijk heel zwak. Dan maken alle karakters rare fouten. Dingen die totaal niet logisch zijn.
En dan blijkt die gast ook nog op de grond te hebben gelegen. Iets wat bijna onmogelijk zou kunnen.Komt misschien nog in Saw2quote:Maar wat ik het meest onbevredigende vind is dat de film gewoon niet af is. Je blijft met heel veel vraagtekens zitten. Wat gebeurd er met Gordon, wat gaat jigsaw doen, wat gebeurd er met Adam, hoe zit het met vrouw en kind? Allemaal onbeantwoorde vragen. Vind een beetje dat ze midden in het einde zijn gestopt. Mis eigenlijk nog 15in film voor mijn gevoel
Ps. Lastig dat quoten met spoilertags.
Hier staan de spoilers in spoilertags, zodat mensen die gewoon een beetje willen snuffelen niet meteen alles te weten komen. Als je een speciaal spoiler topic maakt, met groot SPOILER in de TT, kun je die tags achterwege laten en gewoon quoten.quote:Op maandag 27 juni 2005 17:44 schreef California het volgende:
Een spoilertopic?
Wat is dit dan? Een spoiler-vrij topic?
Exact, beter zou ik het niet kunnen zeggen.quote:Op maandag 27 juni 2005 17:55 schreef wonderer het volgende:
[..]
Hier staan de spoilers in spoilertags, zodat mensen die gewoon een beetje willen snuffelen niet meteen alles te weten komen. Als je een speciaal spoiler topic maakt, met groot SPOILER in de TT, kun je die tags achterwege laten en gewoon quoten.
Lijkt me.
Ik kan ook nog een aantal van die kleine foutjes/onlogischheden opnoemen, vallen mij ook vaak gelijk op zonder dat ik er speciaal op zit te letten.quote:Op maandag 4 juli 2005 00:46 schreef RijstNatie het volgende:
zit jij altijd zo te denken bij een film?
Meeste dingen vallen me gewoon direct op.quote:Op maandag 4 juli 2005 00:46 schreef RijstNatie het volgende:
of heb je de scenes op dvd terug gespoeld enzo?
Ehm, nee. Hij draait nuquote:Op maandag 4 juli 2005 20:47 schreef vencodark het volgende:
dat ie v/d herfst nog maar in de bios in NL moet komen
ik zit me tijdens het kijken ook vaak te ergeren, dat denk ik, ja jezus, ik zou dat zo en zo gedaan hebbenquote:Op maandag 4 juli 2005 00:46 schreef RijstNatie het volgende:
of heb je de scenes op dvd terug gespoeld enzo?
coolquote:Op maandag 4 juli 2005 21:41 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
ik zit me tijdens het kijken ook vaak te ergeren, dat denk ik, ja jezus, ik zou dat zo en zo gedaan hebben
offe, he, bah, wat slecht geacteerd/gegrimeerd/gecut enz.
Nee helemaal niet. Maar ik denk nooit van he wat slecht geacteerd.quote:Op maandag 4 juli 2005 17:14 schreef RijstNatie het volgende:
Maar heb je bij saw terug zitte spoelen ofniet?
looking & sounding nice.quote:As promised, we did some digging to find out more about the uncut edition of Saw that was first mentioned here, and boy did we find some!
Along with the official cover, which you see below, we have learned just what kind of goodies will be on the disc. They include a behind-the-scenes featurette, "Full Disclosure: Investigating Jigsaw", the original short film Wan and Whannell did to drum up interest in the movie, something called "Jigsaw’s Worskhop", in which you build a puppet (it’s DVD-ROM), animated storyboards, an on-set preview of Saw 2, and two full commentary tracks; one by James Wan, Leigh Whannell, and Cary Elwes, and one with the Saw producers.
As if that weren’t enough, as the title implies the movie will be featured in a brand-new cut, though I’m still not sure just how much extra footage will be back in. Badass! Lions Gate will release Saw: Special Edition on October 18th!
is niet de uncut versie, volgens de lui die `m hebben op `t dvd.nl forum. Het verschil is trouwens maar 8 seconden dat is gecut. Maar goed: gecut is gecutquote:Op woensdag 12 oktober 2005 02:21 schreef PDOA het volgende:
*sgop!*
Er is nu zo'n tinbox editie uit: is 'ie een beetje de moeite waard en is dit de uncut versie?
maar dan is ie ook goedkoper te krijgen hoorquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 18:18 schreef vencodark het volgende:
Ja ik weet het. Maar wilde niet meer wachten. Heb ook geen zin in een download ofzoiets. Heb liever het origineel.
28 oktober in amerika.quote:Op zondag 16 oktober 2005 18:25 schreef VinnieJones het volgende:
Komt deel 2 nog uit of wat ?
Die achtervolgingsscene vond ik ook erg slecht.quote:Op zondag 16 oktober 2005 17:52 schreef Croupouque het volgende:
Ik heb de film zojuist gekeken, maar ik had er toch meer van verwacht. Het is geen slechte film hoor, integendeel. Maar op sommige momenten was de film ronduit lachwekkend; het is de bedoeling dat de 'vooruitgespoelde' scènes spanning of angst uitbeelden, maar ik zat te grinniken op de bank. Het deed me denken aan dat tv-programma met André van Duin dat je vroeger had waarin auto's al achteruit rijdend een parcours moesten afleggen, dat werd ook vaak versneld afgespeeld met een koddig muziekje eronder. Niet dat ik dat erg grappig vond, maar spannend vond ik het al helemaal niet. En als je dan in de film iets ziet wat op een autoachtervolging lijkt (twee schuddende auto's in het donker, versneld afgespeeld) of een vrouw met een berenklem op haar hoofd waar de camera versneld omheen draait waardoor het lijkt alsof ze onder stroom staat en tegelijkertijd heel erg nodig naar het toilet moet, dan kan ik dus mijn lachen niet inhouden.
Waar haal jij je films?quote:Op donderdag 13 oktober 2005 22:08 schreef Weakling het volgende:
20 euro? Dan heb je echt veel teveel uitgegeven ...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat een kutfilm.
[ Bericht 6% gewijzigd door SaintOfKillers op 31-10-2005 09:04:00 (*zucht*) ]please?
Ja,quote:Op donderdag 20 oktober 2005 00:17 schreef Doc het volgende:
Best aardig.
quote:Op donderdag 20 oktober 2005 00:12 schreef GoodNews het volgende:
Ik weet de twist van deel 2 hier komt die.SJEZUS MAN!!!!!!!! spoiler tags ofzo???????SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat een kutfilm.
Je verpest net een super groot stuk van de film voor heel veel mensen. Echt een supergare actie....
Je moet echt ff beter nadenken voordat je zomaar zoiets neerzet!
[ Bericht 3% gewijzigd door SaintOfKillers op 31-10-2005 09:04:24 (spoilertags in quote toegevoegd) ]Nee
in een topic als dit zie ik liever nog geen spoilers van films die ik nog niet gezien heb en graag wil gaa zien.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 00:16 schreef De-oneven-2 het volgende:
Moet wat?
[ Bericht 13% gewijzigd door SaintOfKillers op 31-10-2005 09:05:21 ]please?
quote:Op donderdag 20 oktober 2005 00:12 schreef GoodNews het volgende:
Ik weet de twist van deel 2 hier komt die.Mooi, weer een film die ik niet meer hoef te checken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat een kutfilm.
[ Bericht 4% gewijzigd door SaintOfKillers op 31-10-2005 09:04:47 (Spoilertags in quote toegevoegd) ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.?I'm a fokker! can't you see, do u wanna fok! all night with me.. ^_^
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |