abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19674661
Een nieuwe horrorfilm, die tentoongesteld is op het Sundance festival. De bezoekers waren er enthousiast over. Het schijnt een zeer enge film te zijn, totaal anders dan het normale Hollywood prut wat ook wel eens als horror bestempelt wordt.

quote:
The movie is not a slasher type flick, and it doesn't contain many of the cheap scares that most of today's thrillers tend to have. What it does do, is use it's moody music, jittery camera movements, and lightning paced editing to get in under your skin. Trying not to put any spoilers out there, I won't divulge any of the twists or turns. All I can say is hold on tight, and try not to take your eyes off the screen.

The basic premise is two gentlemen awake to find themselves chained to piping in a dirty abandoned bathroom. Neither of them know how they got there, or why they are there. And to make matters worse, a dead body lays in the middle of the floor, killed by a self inflicted gunshot wound. For the next 100 minutes, your taken on a rollercoaster ride of terror as they piece together their memories, and try to figure out the puzzle of how to escape from the room.
Klik hier voor de trailer. En klik hier voor meer info.
pi_19674742
Een beetje het idee en de surrealiteit van 'Cube' en het film-technische van 'The Ring'?
pi_19680452
quote:
Op zondag 6 juni 2004 00:10 schreef Monidique het volgende:
Een beetje het idee en de surrealiteit van 'Cube' en het film-technische van 'The Ring'?
Daar lijkt het wel een beetje op. Maar de trailer vond ik iets zieker dan bij beide voorbeelden. Hopelijk is er niet te veel gejat van andere films.
pi_19694601
Ik vond de trailer nogal magertjes :S
pi_20548291
Horror is weer hot en dat is te merken ook: remakes, sequels en odes aan andere horrorfilms zijn er weer volop en deze lijkt mij een ode brengen aan de jaren '70 no nonsense compromisloze horror!

SAW

For years now i've been a fan of the horror/thriller genre but have been extremly dissapointed with any and all of the releases this genre has offered in the last half decade. I had the great fortune of catching a screening of "SAW" recently at the 2004 Sundance Film Festival and must say it has fully restored my confidance that the ability to create a movie with the ability to make people lose sleep is still alive and well. James Wan has done a masterful job at keeping any and all viewers on the edge of their seats from begining to end and if you're easily scared or even the slightest bit jumpy you definatly won't be able to handle "SAW"!!! Definate 10 out of 10!!!

Wat een heerlijke homepage!!!

trailer

zondag 11 juli 2004 @ 13:14:32 #8
69994 seto
-|||--------|||-
pi_20549335
ziet er erg cool uit
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
  zondag 11 juli 2004 @ 17:13:28 #9
58560 Oksel
Gezellig.
pi_20553733
Wanneer gaat hij uitkomen? Ik ben op zoek naar goede horror.. helemaal fan sinds de Night of Terror..

Ik wilde vanavond Audition zien.. maar niemand heeft hem..
pi_20620702
Nieuwe trailer, en hij is weer fijn

http://www.joblo.com/index.php?id=4755
  donderdag 22 juli 2004 @ 12:40:10 #11
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_20785766
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  donderdag 22 juli 2004 @ 16:45:03 #12
58276 nederhorror.nl
Wieken des Doods
pi_20791087
Donderdag 5 augustus draait hij op het FANTASY FILMFEST in Keulen.

http://www.fantasyfilmfest.com
Nederhorror leeft! | www.nederhorror.nl
  donderdag 22 juli 2004 @ 18:07:20 #13
69994 seto
-|||--------|||-
pi_20792703
nondeju die nieuwe trailer

was deze topic helemaal vergeten, blijkbaar zijn er niet zoveel mensen in saw geinteresseerd

weet iemand wanneer hij in nederland uitkomt (als dat al gebeurt) ?
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_20792737
Heb 2 trailers gezien en ik ben zeker wel geinteresseerd.
Zodra hij uitkomt wil ik hem zien ook.
  donderdag 22 juli 2004 @ 22:35:05 #15
58276 nederhorror.nl
Wieken des Doods
pi_20797418
quote:
weet iemand wanneer hij in nederland uitkomt (als dat al gebeurt) ?
Hij heeft nog geen Nederlandse distributeur.
  Moderator donderdag 22 juli 2004 @ 22:38:51 #16
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_20797495
quote:
Op donderdag 22 juli 2004 22:35 schreef nederhorror.nl het volgende:

[..]

Hij heeft nog geen Nederlandse distributeur.
Waarom quote jij altijd zo apart en niet met het quoteknopje zodat je ziet WIE je quote? Dit leest erg ongemakkelijk.

Ontopic:
Het ziet er allemaal erg bizar uit...ik kan dus niet wachten.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_20800030
Lijkt me een leuke film. Ben benieuwd of 'ie hier gelijk op dvd/video wordt uitgebracht.
pi_20802381
Ik wil deze film zeker zien, in Amerika heeft die de beruchte NC-17 rating gekregen maar misschien gaan ze wat knip en plak werk verichten om een R rating te krijgen, zou zonden zijn.
pi_21056669
Ik ga hem morgen zien in Köln tijdens het Fantasy Filmfest. Ga ik gelijk FREEZE FRAME en TRESPASSING kijken. Andere mensen die interesse hebben, er is blijkbaar nog zat ruimte toen ik vanmiddag belde.
pi_21110880
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 17:57 schreef nederhorror.nl het volgende:
Ik ga hem morgen zien in Köln tijdens het Fantasy Filmfest. Ga ik gelijk FREEZE FRAME en TRESPASSING kijken. Andere mensen die interesse hebben, er is blijkbaar nog zat ruimte toen ik vanmiddag belde.
Wat vond je er van?
pi_21115440
ik heb net de trailer gezien en vond hem best cool......hoop dat ik hem snel gebrand ga krijgen.....
pi_21116021
quote:
Wat vond je er van?
Hij was goed, maar verre van geweldig. De film werkte op een aantal fronten niet voor mij, maar ik lees dat andere mensen juist op die fronten weer ecstatisch zijn - zoals over het personage van Glover en hoe die neergezet wordt. Ik vond het erg slecht. Een aantal personages maken stompzinnige beslissingen, de non-lineaire stijl bouwt weinig spanning op, maar houdt het wel boeiend, en het concept van de film wordt naar mijn mening gebroken aan het einde. De film leunt voornamelijk op plottwists en visuele vormgeving, waardoor het zichzelf nogal overschreeuwt in stijl. Door de opzichtige beeldovergangen, te snelle montage en onnodige camera-effecten, doet het vaak meer denken aan een videoclip dan een film. Qua gorigheid valt het ook erg mee, de film suggereerd het geweld meer dan dat het getoond wordt. Ik las ergens dat het budget slechts $1 miljoen dollar was, en voor dat geld ziet het er goed uit.
pi_21599584
Valt weer tegen dus.

Ik heb pas Audition gezien. Ook al zo'n tegenvaller. Wanneer komt er nou eens echt sadistische horror uit. Of echt ziek. Zoals Salo, Irreversible en Necromantic!
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 15:51:48 #25
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_21599714
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 15:43 schreef Oksel het volgende:
Valt weer tegen dus.

Ik heb pas Audition gezien. Ook al zo'n tegenvaller. Wanneer komt er nou eens echt sadistische horror uit. Of echt ziek. Zoals Salo, Irreversible en Necromantic!
Misschien moet je die Japanse Guinea Pig serie een bekijken of dergelijke sadistische filmpjes als Tokugawa onna keibatsu-emaki: Ushi-zaki no kei {Shogun's Sadism),
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_21600068
Die films vind je nergens!
pi_21600251
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 15:51 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Misschien moet je die Japanse Guinea Pig serie een bekijken of dergelijke sadistische filmpjes als Tokugawa onna keibatsu-emaki: Ushi-zaki no kei {Shogun's Sadism),
quote:
I watched Guinea Pig for the first time a few days ago. I had never seen the series before, but I had heard a lot about it, about how realistic and extremely violent it was, so I had high expectations.

But the movie turned out to be a big disappointment right from the start. No story, very fake special effects, a victim who looks like she's going to die of boredom before they actually kill her... I mean, she's been tortured like that and she almost doesn't scream or cry at all!!!

Een meisje wat 45 minuten lang wordt gemarteld. En wat nog nep is ook!

Irreversible is zo ziek omdat het mens onterend is!
pi_21600439
Hmz. Men Behind the Sun lijkt me wel ziek.
quote:
The scene when they trick that happy little boy, drugs him and starts an autopsy on him is pretty bad though. They have used a real children body here, so I imagine that can be a bit hard for some to watch. The rats that were on fire... probably real too.
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 17:42:52 #29
67640 SaintOfKillers
pi_21601715
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 15:43 schreef Oksel het volgende:
Valt weer tegen dus.

Misschien kan je er eerst zelf naar kijken voor je beslist of het een tegenvaller is.

Ik heb één van die Guinea Pig films gezien en die was inderdaad vrij saai, ondanks het sadisme. Naked Blood schijnt wel wat te zijn.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_21870145
stelletje rukkers, die mod's hier!
pi_22803514
Ik heb 'm vandaag gezien. Een screener met matige kwaliteit maar hij was zeker de moeite waard. Erg mooi einde, dat zag ik niet aankomen. Wanneer ie op DVD uitkomt ga ik 'm zeker nog een keer kijken.
  zaterdag 23 oktober 2004 @ 09:36:08 #32
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_22814001
Net de trailer gezien en die vond ik er erg mooi uitzien. ben best benieuwd

vind t trouwens knap dat Nederhorror.nl m al in augustus heeft gezien, terwijl de film nu pas draait in de UK en in de VS nog moet uitkomen
zal aan mij liggen zeker
pi_22814190
de trailer ziet er heel goed uit.....ben benieuwd naar de rest van de film......ga hem zeker zien
pi_22817620
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 09:36 schreef Timo20 het volgende:
Net de trailer gezien en die vond ik er erg mooi uitzien. ben best benieuwd

vind t trouwens knap dat Nederhorror.nl m al in augustus heeft gezien, terwijl de film nu pas draait in de UK en in de VS nog moet uitkomen
zal aan mij liggen zeker
De film draait al het hele jaar op diverse filmfestivals.
Nederhorror.nl heeft hem in Duitsland op een festival gezien.
  donderdag 4 november 2004 @ 20:59:15 #35
28799 cimbom
just kidding
pi_23082535
Nou ik heb het film net gezien en het was een mooi opgezette film hoor. Zoiets als Se7en.
Prachtig film
pi_23089742
Ik heb em net ook gezien. Moet zeggen dat ik de laatste tijd niet zo'n goeie harde thriller heb gezien. Horror wil ik het niet noemen. Maar het verhaal zit echt zo goed in elkaar, vooral het eind, zo vaag en goed. Echt een goeie film. Ook geen verneuk scene's in die film. Film blijft de hele tijd sterk en het verhaal word goed verteld.
Super film
O+ BlaBlub O+
pi_23132255
Echt briljant gave film zeg! Net gezien en wil m zeker snel nog een keer zien!

zondag 7 november 2004 @ 00:00:15 #38
93859 joogdepoog
you there, cut my milk!
pi_23132652
die site is in iedergeval wel erg goed gemaakt
dat is een pluspunt no doubt
"Ik moet je iets becanon, wat ik eerder nikon, maar je bent mijn sony"
pi_23133016
Het is inderdaad meer een thriller. Horror durf ik het ook niet echt te noemen. Een echte goede horror moet dus nog komen, maar dit is zeker een leuke film.
  Moderator maandag 13 december 2004 @ 12:12:03 #40
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_23938788
Wat een zieke film zeg...ik heb genoten.

Ik zag dat de reviews voor deze film erg verdeeld waren, maar ik heb de hele tijd op het puntje van m'n stoel gezeten. Je hebt tot het einde geen idee hoe de plot in elkaar zit of wat er nog verder gaat gebeuren. Het zou dan tragisch zijn als het je ook niks zou interesseren, maar ik was juist erg benieuwd hoe het allemaal af zou lopen.

Ok, misschien zijn niet alle handelingen even logisch, maar als ik onder de druk zou staan die de personages in de film te verwerken krijgen, dan zouden mijn acties ook niet allemaal even doordacht zijn.

Voor liefhebbers van gore en spanning...dit is DE film die je dit jaar gezien moet hebben.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  maandag 13 december 2004 @ 12:45:02 #41
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_23939402
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 16:13 schreef Oksel het volgende:
Die films vind je nergens!
Valt wel mee hoor oa hier kan je de guinea pig serie bestellen, en zo zijn der wel meer site. Ook zijn de meeste delen te vinden bij de wel bekende programma's.

Over saw, ik vond de trailer eigenlijk het hoogte punt van de film. Die geeft je toch wel bepaalde verwachtingen en die worden niet echt waar gemaakt. De film moet het hebben van zijn sadistische karakter en dat wordt na het begin een stuk minder. De leukigheid komt eigenlijk alleen van de verschillende moorden die in korte tijd voorbij komen. Ook vind ik dat de stress, druk en keuzes die de hoofdpersonen moeten maken beter uitgewerkt had kunnen worden. Het is het allemaal net niet.
Vergelijkingen met seven zijn naar mijn mening geheel onterecht, de enige overeenkomst zijn de creatieve moorden en daar houdt het mee op.

Maar goed deel 2 wordt nu gemaakt met als doel voor halloween volgend jaar af te zijn. Iets meer budget maar dat kan dan ook makkelijk, aangezien deel 1 voor 1.2 miljoen gemaakt is en al 50 miljoen heeft opgebracht. Ik hoop dus dat het in de herkansing wel goed gaat.
pi_23941879
Wat deel 2 betreft, je kunt er denk ik wel van uitgaan dat dat een flutfilmpje wordt.
De makers van het origineel hebben er niks mee te maken, hij wordt veel te snel aangekondigd (enige doel is cashen, ze hebben niet eens een verhaal of schrijver) en de titel is ook al ongelooflijk slecht, als dit hem definitief zou worden tenminste: "Saw 2: Hacksaw"

Overigens wacht ik nog rustig af tot ik deel 1 in de bios kan gaan bekijken, ook al is het nu verleidelijk om het dvd'tje ff te downloaden.

[ Bericht 1% gewijzigd door StrayDog op 13-12-2004 14:54:42 ]
  maandag 13 december 2004 @ 14:51:23 #43
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_23942054
Wat was de acteerprestatie van Glover bedroevend slecht zeg. Ik heb me echt kapot zitten ergeren aan vrijwel elke scene met hem erin.

Ik had erg hoge verwachtingen, maar die zijn maar ten dele waargemaakt. Het einde vond ik zeker goed, maar daar zit meteen ook een grote plot-hole. Verder hadden zeker de scenes in die 'badkamer' (wat het ook was) veel sfeervoller in beeld kunnen worden gebracht met een andere belichting. Op imdb staat dat oorspronkelijk de kleurentonen anders waren, maar om een R-rating veilig te stellen deze tijdens het editten nog zijn veranderd. Het is dus wachten op de director's cut om echt ten volle te kunnen genieten van deze film. Alleen jammer dat je dan het einde al kent.

Maar goed, voor een film met een budget van $1,2 miljoen is het zeker niet verkeerd.
pi_23946331
Ik heb hem een paar weken geleden gedownload gezien, toffe film. Heel goed begin, een zwakker middenstuk maar weer een sterk einde. Net als je denkt dat het voorspelbaar wordt, blijk je het mis te hebben. Leuke originele thriller, hoewel ik het acteerwerk van de dokter en zijn mede-opgeslotene erg slecht vond.

8/10 op mijn imdb lijst.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  dinsdag 14 december 2004 @ 00:47:30 #45
60357 roxxe
Beter een hand in de lucht dan
pi_23958051
erg mooie plottwists

wat deed danny daar nou in :

9/10
AND HERE HE IS!
HE THINKS THAT HE IS THE MOST IMPORTANT MANIN THE WORLD...ROXXE!!!
pi_23958178
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 15:59 schreef kinky_queen het volgende:
SAW

De reviewer heeft gelijk, de trailer is idd een heel stuk beter dan de film, die ijzersterk begint maar zich niet geloofwaardig weet te houden oa door slap acteren en teleurstellende muziek, ook de sfeer die in het begin van de film ontstaat zwakt af oa doordat de ingenieuze kills afnemen en er steeds meer en meer geouweteringhoert word.

Deze film had groots kunnen zijn

woensdag 15 december 2004 @ 00:02:38 #47
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_23979788
Vette film hoor Ik hou sowieso wel van psycho killers en dan ook nog een Cube-achtig sfeertje in het begin, een paar hele zieke deathtraps en ook nog een leuke twist aan het eind hebben er voor mij voor gezorgd dat ze de belabberde acteerprestaties hier en daar ruimschoots wisten te compenseren
  woensdag 15 december 2004 @ 00:03:30 #48
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_23979808
Oh en ik vond de muziek helemaal niet slecht trouwens.
  zondag 16 januari 2005 @ 13:42:15 #49
67640 SaintOfKillers
pi_24596317
Ik vond 'm wel geslaagd, al kan ik een hele lijst van dingen opnoemen die ik niet goed vond. . Zo vond ik 'm wat stilvallen in het middenstuk, het wordt allemaal een beetje oninteressant. Verder kan het natuurlijk gebeuren dat iemand zich plots iets herinnert, maar hier gebeurt het wel erg vaak. Verder was ik niet zo gecharmeerd door de identiteit van de bad guy.
pi_24604812
Ik vond hem zeer spannend, het plot is tot aan het uiterste einde niet te voorspellen. misschien ook wel weer wat te vergezocht. maar je voelt je wel genaaid als je denkt de dader te weten, en het toch weer een ander blijkt te zijn. tatortsyndroom. de sfeer is pakkend. en de kleuren zijn lekker grimmig. op sommige punten wel wat McGyver-ig. maar geen cliché film. wie bedenkt die zieke dingen!!:P
We've all been changed in what we were
pi_24604990
Ik heb hem nog niet gezien, maar wil hem zeker wel gaan kijken. Je zou toch denken dat een distributeur vinden wel snor zit als de film een beetje loopt? Anders wordt het toch maar gewoon downloaden
Nothing is what it seems
  dinsdag 18 januari 2005 @ 15:14:46 #52
89723 RealKnuckles
In ONZ geen lastige dingen pos
pi_24625540
Ik ga em zo is checken
Lijkt me echt een dope film
pi_24703529
Wow wat een film!
het is heel lang geleden dat ik zo'n enge film gezien
  maandag 24 januari 2005 @ 00:19:42 #54
89723 RealKnuckles
In ONZ geen lastige dingen pos
pi_24715655
Echt eeen heeel vette film dit .
Duidelijk 1 van de beste films
pi_24724887
Zeer interresant nieuws voor de liefhebbers van Saw, een sequel is in progress

http://movies.go.com/moviesdynamic/movies/movie?name=Saw_2005&genre=horror&studio=Lions%20Gate%20Films
We've all been changed in what we were
pi_24960335
Heeele goede film.

Heb normaal gesproken niks met dit soort films, maar hierbij klopte gewoon alles. En als de film dan ook nog eens zo'n briljant Se7en einde heeft....
  maandag 7 februari 2005 @ 01:00:10 #57
97452 VinnieJones
So you're a righty?
pi_24963616
Masterpiece !

Een van de betere films die ik de afgelopen tijd gezien heb
The cardinal rule is to keep them playing and to keep them coming back. The longer they play, the more they lose, and in the end, we get it all.
pi_24963833
Er zijn altidj wel weer lamers die een film weer niet goed vinden en laten dat weer goed weten zodat het lijkt dat heel veel mensen het niks vinden.

Dit is gewoon een goede film... Dikke aanrader!
- Signature verwijderd door FA, niet terugplaatsen -
  woensdag 23 februari 2005 @ 17:59:20 #59
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_25217574
Ik vond het een zeer goede film. Een beetje cube met seven!

Een aantal mensen hier vonden wat beslissingen die personages in de film namen nogal vreemd en ongeloofwaardig. Daar sluit ik me wel bij aan. Maar al met al een zeer goede film.

Ik was zeer gevoelig voor de nare sfeer die in de film hing.
  woensdag 23 februari 2005 @ 18:02:10 #60
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_25217624
Ik hoor dus bij de minderheid die dit maar matig vond. Enniewee:
Saw: ja, ik heb me best vermaakt. Jammer alleen van de gaten in het plot, de kutrol van Glover en de geforceerde twist. Die dempen de lol nogal, en een bioscoopkaartje is dit dan ook niet waard. Ik vond hem wel net iets beter dan het enigszins vergelijkbare Cube, dus de mensen die dat een enorm meesterwerk vinden weten wat ze te doen staat. 6+.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  dinsdag 1 maart 2005 @ 20:22:04 #61
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_25317833
heb hem een tijd terug ook gezien...
ik vond em goed , vooral na het verassende einde heb ik nog even met een vragend gezicht
voor me uit zitten staren
ben ook wel benieuwd naar 2 maar ik denk dat die het lang niet haalt bij deel 1
Nog meer mensen die em inmiddels gezien hebben??

[ Bericht 8% gewijzigd door kruimel_20 op 01-03-2005 20:27:40 ]
the journey is more important than the end or the start
and what it meant to me will eventually be
a memory of the time when i tried so hard
  zaterdag 5 maart 2005 @ 01:29:03 #62
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_25374803
Ik heb hem ook gezien
Best een cool filmpje
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 5 maart 2005 @ 23:15:25 #63
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_25388471
geen zin om t hele topic door te lezen, maar is er wellicht al een release datum bekend voor Nederland??
  zaterdag 5 maart 2005 @ 23:18:18 #64
67640 SaintOfKillers
pi_25388513
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 23:15 schreef Timo20 het volgende:
geen zin om t hele topic door te lezen, maar is er wellicht al een release datum bekend voor Nederland??
Ik dacht het niet. 16 maart in België. Voor Nederland vind ik niets terug. Maar ik heb ook niet erg hard gezocht.
pi_25388722
Nee er is geen release voor Nederland, die is gecanceld
Correct en tevens juist...
  zondag 6 maart 2005 @ 11:13:12 #66
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_25393243
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 23:18 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ik dacht het niet. 16 maart in België. Voor Nederland vind ik niets terug. Maar ik heb ook niet erg hard gezocht.
dan gaan we maar (weer eens keer ) naar Belgie
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 23:32 schreef bar_rel het volgende:
gecancelled?? niet erg slim lijkt me
pi_25394380
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 23:32 schreef bar_rel het volgende:
waarom?!
pi_25403995
quote:
Op zondag 6 maart 2005 11:13 schreef Timo20 het volgende:

gecancelled?? niet erg slim lijkt me
http://www.sneakpoint.nl/saw/actie.php?a=c
pi_25404112
Ik heb hem gezien op DVD.. En was al geen fan van horror, maar deze film heeft dat maar weer eens bevestigd.
Het spel dat gespeeld wordt zit natuurlijk wel lekker ingewikkeld in elkaar, maar ik bedoel.. ''waar gaat het in godsnaam om?!". Waarom zou iemand er zo'n spelletje van maken om iemand om te brengen? Dat verpest voor mij een beetje de film, ik kan me dan niet genoeg inleven.
Wat ik er wel goed aan vind is dat het eigenlijk enkel om het verhaal gaat en niet om het beeld.
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  maandag 7 maart 2005 @ 11:20:14 #70
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_25409657
quote:
* getekend en ingevuld!

[ Bericht 1% gewijzigd door Timo20 op 07-03-2005 11:31:19 ]
  Moderator maandag 7 maart 2005 @ 11:36:58 #71
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_25409946
quote:
Op zondag 6 maart 2005 23:38 schreef Kluupkluup het volgende:

Het spel dat gespeeld wordt zit natuurlijk wel lekker ingewikkeld in elkaar, maar ik bedoel.. ''waar gaat het in godsnaam om?!". Waarom zou iemand er zo'n spelletje van maken om iemand om te brengen? Dat verpest voor mij een beetje de film, ik kan me dan niet genoeg inleven.
Dat zou ook niet best zijn als je je kon inleven. We hebben het hier over een psychotische seriemoordenaar...iemand die juist de lol haalt van het moorden in een spel.
pi_25410297
quote:
Op maandag 7 maart 2005 11:36 schreef Mike het volgende:

[..]

Dat zou ook niet best zijn als je je kon inleven. We hebben het hier over een psychotische seriemoordenaar...iemand die juist de lol haalt van het moorden in een spel.
Ja ok, maar juist daarom kan ik het me nauwelijks voorstellen. Begrijp je wat ik bedoel? Het is gewoon te onwerkelijk. Mja, misschien ben ik gewoon te nuchter voor dit soort films
  Moderator maandag 7 maart 2005 @ 11:59:51 #73
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_25410351
quote:
Op maandag 7 maart 2005 11:57 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

Ja ok, maar juist daarom kan ik het me nauwelijks voorstellen. Begrijp je wat ik bedoel? Het is gewoon te onwerkelijk. Mja, misschien ben ik gewoon te nuchter voor dit soort films
Ach, zulke dingen komen nog echt voor ook. Je zou verwachten dan eerder problemen te hebben met Lord of the Rings, Star Wars of The Matrix.
pi_25410455
quote:
Op maandag 7 maart 2005 11:59 schreef Mike het volgende:

[..]

Ach, zulke dingen komen nog echt voor ook. Je zou verwachten dan eerder problemen te hebben met Lord of the Rings, Star Wars of The Matrix.
Mja, dat ligt dan weer zo ver van de werkelijkheid af dat dat dan weer makkelijk in te leven is. Saw speelt zich duidelijk in deze wereld af en is daarom onrealistisch.

Al moet ik zeggen dat ik bij de lopende bomen in LOTR ook ff afgeleid was
pi_25414014
Ik heb de film ook gezien en hij is écht goed! Een van de engste films die ik heb gezien. En dan niet door een of ander monster maar gewoon de spanning, het verhaal, het decor, kleuren de sfeer pakt je helemaal in. TOP!!

AANRADER!!
pi_25450273
Ik heb hem net gezien, mijn god wat een film...
Om even een situatie schets te geven; ik was de film samen met een maat aan het kijken die normaal altijd door blijft lullen onder een film, hij heeft de hele film zijn bek gehouden...

En wat een conclusie, in het begin van de film, zei ik al dat dat zou gebeuren alleen dan niet op die manier...

Toppertje!!
You can't blame yourself for what gorilla's did
pi_25458284
is-ie erg bloederig, c.q onsmakelijk, kolkhalzerig smerig eng, of vooral gewoon mega spannend?

ik heb hem in huis, maar durf niet te kijken
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  donderdag 10 maart 2005 @ 17:07:46 #78
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_25459118
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 15:32 schreef milagro het volgende:
is-ie erg bloederig, c.q onsmakelijk, kolkhalzerig smerig eng, of vooral gewoon mega spannend?

ik heb hem in huis, maar durf niet te kijken
Gewoon mega spannend!
pi_25468610
Wat een onwijs gave, spannende film!
pi_25474348
Gave atmosfeer hangt er ook de hele film
Be Vigilant. ~Linc.
  vrijdag 11 maart 2005 @ 15:25:14 #81
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_25474508
Hij is heerlijk
To be conscious that you are ignorant is a great step to knowledge.
Imagination is the one weapon in the war against reality.
pi_25477835
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 05:55 schreef Stranger het volgende:
Wat een onwijs gave, spannende film!
Blij dat je er ineens aan bent gekomen zeker, of niet???
  zondag 13 maart 2005 @ 02:22:22 #83
32974 Xante
Levend en wel
pi_25500509
Wat een bizarre film zeg. En goed ook.
'Cause you could've been number one, if you only found the time
And you could've ruled the whole world, if you had the chance
  zondag 13 maart 2005 @ 03:41:08 #84
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_25501279
Vond hem erg spannend. Halverwege dacht ik even dat ik de clue doorhad en toen dacht ik "afgezaagd" maar aan het eind stond ik toch weer verbaasd. Jep. Goedgekeurd.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_25501332
quote:
Op woensdag 15 december 2004 00:03 schreef Tijn het volgende:
Oh en ik vond de muziek helemaal niet slecht trouwens.
Charlie Clouser!
We'll keep on whispering our mantras.
pi_25534094
Wat een topfilm!
pi_25534163
omg wat een fucking masterlijke film
Dat einde is echt geniaal!
En de rest ook natuurlijk
pi_25534432
quote:
Op maandag 7 maart 2005 12:06 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

Mja, dat ligt dan weer zo ver van de werkelijkheid af dat dat dan weer makkelijk in te leven is.

Saw speelt zich duidelijk in deze wereld af en is daarom onrealistisch.
Dat vind ik een mooie zin

En er worden ook geen meisjes van 8 weken, maanden, jaren opgesloten opgesloten in een kelder en daar verkracht en vermoord.
Het gaat jou waarschijnlijk om het geschifte spel waar je moeite mee hebt, maar ook dat is toch zeker niet onmogelijk. Je hebt een hoop gekken op de wereld.
Nou vind ik het zelf altijd vervelend als mensen zo nuchter tegen films aankijken... zeker als ze dat tijdens de film even fijn gaan zitten vertellen. En, sowieso, waarom zou een film die gebaseerd zou zijn op de realiteit altijd volledig uitgesloten moet zijn van onmogelijkheden in die realiteit? Een film is veel leuker als je je er in inleeft. Natuurlijk gebeuren er wel eens rare dingen, maar neem die dan met een korreltje zout.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-03-2005 23:57:41 ]
pi_25536098
Heb hem zondag eindelijk in de bios kunnen bekijken en ik vind hem wel goed, vooral qua sfeer.
Wat ik er minder aan vind, zijn de vele kleinere en grotere plotholes en/of onlogische zaken.
Op zich heeft de film een heel goed en vermakelijk plot, alleen had dat net nog iets beter uitgewerkt moeten worden, dan was het écht een goede film geweest.
Maar het is zeker een aanrader in het genre.
pi_25553074
Vanavond van zitten genieten, wat een heerlijke film! Nee, geen meesterwerk qua acteren, alhoewel ik Glover nog wel mee vond vallen, temeer omdat die nou niet bepaald een leidende rol speelt in de film. Vond Vega een stuk minder presteren. Maar het concept, de muziek en de fantasie achter de film vond ik subliem!

Jammer dat zoiets altijd afgekraakt moet worden door horror-incrowd. Prima als je de film niets vindt, daar zijn genoeg redenen voor te bedenken. Maar dat eeuwige gehuil over de seventies en de mentaliteit "liking this film or not is what seperates boys from men", daar word ik een beetje moe van.
We have relearned one lesson we should have never forgotten: that only by rewarding personal initiative and insisting government live within its means can we save the spirit of enterprise and risk-taking so essential to economic progress, human fulfillment, and the preservation of freedom itself.
pi_25553223
quote:
Op zondag 6 maart 2005 23:38 schreef Kluupkluup het volgende:
Het spel dat gespeeld wordt zit natuurlijk wel lekker ingewikkeld in elkaar, maar ik bedoel.. ''waar gaat het in godsnaam om?!". Waarom zou iemand er zo'n spelletje van maken om iemand om te brengen? Dat verpest voor mij een beetje de film
Dat inleven in die man vond ik nu juist het gemakkelijkste van de hele film.

Ik denk niet dat ik dat op mijn CV ga zetten dan.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We have relearned one lesson we should have never forgotten: that only by rewarding personal initiative and insisting government live within its means can we save the spirit of enterprise and risk-taking so essential to economic progress, human fulfillment, and the preservation of freedom itself.
  zaterdag 19 maart 2005 @ 12:23:15 #92
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_25584249
Eindelijk heb ik m gisteren gezien. Dit schreef ik er net over in t "Welke film heb je pas gezien" topic:
quote:
Saw
Al zoveel over gehoord dus wilde ik m uiteraard ook zelf zien. Uiteraard moesten we weer naar Belgie omdat ze m niet in Nederland uitbrengen (wtf???) maar goed. Het was t meer dan waard!! Wat een film
Echt superspannend, maar IMHO niet echt eng. Maar er zitten wel een groot aantal super schrikmomenten in. En die werken echt goed. Je schrikt je echt rot . Het idee, het verhaal en de uitwerking zijn erg goed, net als t acteerwerk. Voor de mensen met een zwakke maag is t wellicht niet echt een geschikte film, er zitten best een aantal gore momenten in. En de plottwist + het einde zijn werkelijk subliem . Die zag ik niet aankomen. Erg goed gedaan!!!
Kortom: zeer zeker een aanrader, die ik nog vaak zal gaan bekijken. Nu al 1 van de beste en engste films die ik dit jaar ga zien
Hoop dat deel 2 net zo goed wordt
Wil ik alleen ding weten: hoe weet ik nu welke versie ik heb gezien? de gecensureerde of ongecensureerde versie??

IMDB Cijfer: 7,5/10
Mijn Cijfer: 8,5/10
Deze film gaat zeker in m`n dvd collectie komen. Even afwachten of en zoja wat voor een versie er hier op de markt wordt gebracht. Ben ook erg benieuwd naar deel 2
pi_25584298
zijn die gore momenten tijdig te ontwijken, Timo?
ja ik ben een watje wat dat betreft
bloederig okay, maar goor bloederig
  zaterdag 19 maart 2005 @ 14:24:16 #94
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_25586397
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 12:25 schreef milagro het volgende:
zijn die gore momenten tijdig te ontwijken, Timo?
ja ik ben een watje wat dat betreft
bloederig okay, maar goor bloederig
zijn wel te mijden opzich, maar dan mis je wel de leuke momenten
de schrikmomenten zijn echter niet te ontwijken
pi_25586901
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 14:24 schreef Timo20 het volgende:

[..]

zijn wel te mijden opzich, maar dan mis je wel de leuke momenten
de schrikmomenten zijn echter niet te ontwijken
die schrikmomenten zijn dan ook okay

de eruithangende oogballen en pezen en daadwerkelijk zien dat iets eraf gesneden/gezaagd/gerukt/gelepeld wordt en zo vind ik weer minder

maar goed, kussen bij de hand houden dus, om te schuilen
  zaterdag 19 maart 2005 @ 15:59:53 #96
32255 Dopekoe
Say no to drugs!
pi_25588592
Waar hebben jullie deze film dan gezien ?
The tiniest cough can be deadlier than the fiercest dragon
  Moderator zaterdag 19 maart 2005 @ 16:01:11 #97
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_25588627
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 15:59 schreef Dopekoe het volgende:
Hij draait bv nu in België in de bios.
pi_25588664
Hij ligt hier op de tv in het doosje te wachten op een dapper moment
  zaterdag 19 maart 2005 @ 16:05:23 #99
32255 Dopekoe
Say no to drugs!
pi_25588733
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 16:01 schreef Mike het volgende:

[..]

Hij draait bv nu in België in de bios.
hmm.... in nederland als ik het goed heb pas 12 mei 2005

Kan hem natuurlijk wel importeren uit Amerika maar dan heb je weer geen ondertiteling erbij ....
NIet dat ik geen engels kan maar is toch wel net zo makkelijk
The tiniest cough can be deadlier than the fiercest dragon
pi_25588742
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 16:02 schreef milagro het volgende:
Hij ligt hier op de tv in het doosje te wachten op een dapper moment
Wat vond je van Seven??
Vergelijk hem met die film (betreffende de gorigheid dan) met een paar added schrikmomenten...

Erg eng issie niet hoor Milagro... gewoon kijken, super film!
pi_25588912
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 16:05 schreef Mendelevium het volgende:

[..]

Wat vond je van Seven??
Vergelijk hem met die film (betreffende de gorigheid dan) met een paar added schrikmomenten...

Erg eng issie niet hoor Milagro... gewoon kijken, super film!
Seven vond ik niet gorig, gewoon erg schrikken en natuurlijk fantastisch!

Wat ik bijvoorbeeld gorig vindt, is die ene vechtpartij in The Fight Club, waar je ziet hoe een gezicht helemaal tot pulp geslagen wordt, of die beginscene in Irreversible (wat de eigenlijk de eindscene is )
Dat soort geweld trek ik dus wat rot
De suggestie van aankomend geweld is voor mij voldoende , ik hoef niet een uitgebreid verslag te zien, zeg maar.
pi_25588937
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 16:05 schreef Dopekoe het volgende:

[..]

hmm.... in nederland als ik het goed heb pas 12 mei 2005

Kan hem natuurlijk wel importeren uit Amerika maar dan heb je weer geen ondertiteling erbij ....
NIet dat ik geen engels kan maar is toch wel net zo makkelijk
dan zet je de Engelse subs er toch onder?

je kan hem ook gewoon uit de UK, regio 2 bestellen, trouwens
pi_25589035
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 16:13 schreef milagro het volgende:

[..]

Seven vond ik niet gorig, gewoon erg schrikken en natuurlijk fantastisch!

Wat ik bijvoorbeeld gorig vindt, is die ene vechtpartij in The Fight Club, waar je ziet hoe een gezicht helemaal tot pulp geslagen wordt, of die beginscene in Irreversible (wat de eigenlijk de eindscene is )
Dat soort geweld trek ik dus wat rot
De suggestie van aankomend geweld is voor mij voldoende , ik hoef niet een uitgebreid verslag te zien, zeg maar.
Er is weinig expliciet geweld in Saw te zien...
Ik zou m gewoon kijken, wat schrikmomenten meer niet...

Je zult er geen spijt van krijgen...

die vectscene was best hard ja, maar gorig... ach... desalniettemin een top film
pi_25589253
Vanavond dus.. chips, thee, schuilkussen
pi_25590111
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 16:25 schreef milagro het volgende:
Vanavond dus.. chips, thee, schuilkussen

Hij is niet zo heel eng hoor alleen sommige scenes zijn wel ranzig om te zien en er zitten wat goede schrikmomenten in..en het verhaal is natuurlijk het best!

Engste schrikmoment ooit in een film ::
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 19 maart 2005 @ 18:15:59 #106
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_25591737
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 17:02 schreef bar_rel het volgende:

[..]
SPOILER
Ja idd . Krijg nog kippevel nu ik er aan terug denk.

Deze film heeft sowieso van die briljante enge details. Dat masker van die gast bij die junkie bijv. Engste masker ooit geloof ik. En ook dit stukje.
SPOILER
Maargoed, echt bloederig ofzo is die niet. Ja natuurlijk wel wat goorder dan de gemiddelde RTL4 woensdagavond film, maar niet extreem. Wel extreem goed .
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_25591777
ik hou mijn hand voor het scherm nu...corrigeer de tags ff snel
  zaterdag 19 maart 2005 @ 18:19:09 #108
53267 TC03
pi_25591807
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 18:17 schreef milagro het volgende:
ik hou mijn hand voor het scherm nu...corrigeer de tags ff snel
Excusez-moi .
pi_25591973
thanks

nu, ik ga hem vanaaf zo tegen tienen kijken, dan is het eten gezakt en zo

ik kan me niet herinneren dat hij hier in Den Haag in de bios is geweest? Ik SAW hem toevallig bij Play staan en op imdb had ie goede recensies, dus klik bestel betaal etc
  zaterdag 19 maart 2005 @ 18:37:00 #110
53267 TC03
pi_25592148
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 18:27 schreef milagro het volgende:
thanks

nu, ik ga hem vanaaf zo tegen tienen kijken, dan is het eten gezakt en zo

ik kan me niet herinneren dat hij hier in Den Haag in de bios is geweest? Ik SAW hem toevallig bij Play staan en op imdb had ie goede recensies, dus klik bestel betaal etc
Hij is nog niet uit in Nederland, en dat komt ie voorlopig ook waarschijnlijk niet. Hij is geannuleerd.
pi_25592188
Oh? wrom?
pi_25592459
Top film

Vond het begin ietsjes minder, midden stuk erg pakkend en meeslepend, het einde was bizar VET.

Muziek in de film (hardrock was minder, iets te hard)

8,5
Nothing to see here, carry on
pi_25592560
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 18:15 schreef TC03 het volgende:

[..]
SPOILER

Het einde vind ik toch nog steeds de meest bizare, beste en onverwachte eindes ooit!
  zaterdag 19 maart 2005 @ 19:21:09 #114
53267 TC03
pi_25593152
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 18:38 schreef milagro het volgende:
Oh? wrom?
Omdat de uitgevers debiel zijn.
  zaterdag 19 maart 2005 @ 19:46:21 #115
32974 Xante
Levend en wel
pi_25593802
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 15:59 schreef Dopekoe het volgende:
Gedownload . Maar wat wil je, als die niet eens in Nederland uitkomt .
pi_25593897
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 19:46 schreef Xante het volgende:

[..]

Gedownload . Maar wat wil je, als die niet eens in Nederland uitkomt .
pi_25596242
Best een goede film. Een van de betere horrorfilms die ik de laatste tijd heb gezien
Er zitten wel een paar onlogische dingen in, en het acteren is ook niet geweldig.
SPOILER
Ook het einde vond ik niet zo heel verrasend
SPOILER
Maar toch wel een spannende en originele film
  zaterdag 19 maart 2005 @ 21:18:08 #118
53267 TC03
pi_25596334
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 21:15 schreef el_hombre het volgende:
SPOILER
SPOILER
pi_25597183
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 21:18 schreef TC03 het volgende:

[..]
SPOILER
SPOILER
pi_25597217
SPOILER
  zaterdag 19 maart 2005 @ 21:52:31 #121
67640 SaintOfKillers
pi_25597233
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 21:50 schreef el_hombre het volgende:

[..]
SPOILER
SPOILER
pi_25597260
SPOILER
  zaterdag 19 maart 2005 @ 21:55:06 #123
67640 SaintOfKillers
pi_25597298
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 21:53 schreef milagro het volgende:
SPOILER
Misschien hebben we 't niets eens over de film.
pi_25600574
zoooooooooooooo, klaar!

hij was goed, erg spannend, al zag ik het einde wel aankomen, vlak voor het einde, dat dan weer wel
pi_25602529
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 21:52 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]
SPOILER
SPOILER
pi_25602808
quote:
Op zondag 20 maart 2005 01:28 schreef el_hombre het volgende:

[..]
SPOILER
SPOILER
  maandag 21 maart 2005 @ 17:54:55 #127
56685 kinky_queen
B Movie Snob
  maandag 21 maart 2005 @ 17:56:35 #128
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_25639984
quote:
Op maandag 21 maart 2005 17:54 schreef kinky_queen het volgende:
[afbeelding]
nee he.... moest dat nou.
ik haat deel tweetjes van deel eentjes die erg origineel zijn
L'Amour menaçant:
  maandag 21 maart 2005 @ 19:39:11 #129
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_25642550
ben benieuwd of ie net zo goed wordt als deel 1
ben er bang voor, maar ik ga m zeker kijken
  maandag 21 maart 2005 @ 20:56:22 #130
30408 California
Ondergewaardeerd mysterie.
pi_25644822
quote:
Op maandag 21 maart 2005 17:56 schreef Ang3l het volgende:
Als er een ding is dat Saw niet is, is dat origineel .
The short weekend begins with longing...
pi_25648548
quote:
Op maandag 21 maart 2005 20:56 schreef California het volgende:

[..]

Inderdaad, dit is verreweg de meest originieelste film ooit
pi_25657119
quote:

[..]

Idd.
pi_25657772
quote:
Op maandag 21 maart 2005 22:54 schreef bar_rel het volgende:

[..]

Inderdaad, dit is verreweg de meest originieelste film ooit
uuh.. hij zegt juist dat Saw dat niet is.

leuk, hè, al die posts zo onder elkaar
  dinsdag 22 maart 2005 @ 18:03:12 #134
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_25663810
quote:

[..]

Waar is ie dan volgens jou een rip-off van?
Qua sfer en setting hooguit een beetje Seven...
L'Amour menaçant:
  dinsdag 22 maart 2005 @ 18:46:04 #135
67640 SaintOfKillers
pi_25664814
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 18:03 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Waar is ie dan volgens jou een rip-off van?
Qua sfer en setting hooguit een beetje Seven...
Een film hoeft geen flagrante rip-off van een andere film te zijn om toch erg onorigineel te zijn. Met uitzondering van een paar vleugjes inventiviteit (die verschillende gadgets van de seriemoordenaar) biedt deze film niets nieuws.
SPOILER
  dinsdag 22 maart 2005 @ 18:51:56 #136
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_25664984
Ik vind de film dus wel oroigineel, door de gadgets, en door het verassende einde.
L'Amour menaçant:
  dinsdag 22 maart 2005 @ 20:54:01 #137
30408 California
pi_25668335
Wat SaintOfKillers zegt. .
Dan heb je Rear Window nog niet eens genoemd, en de casting van bad guys uit voorgaande serial-killer-films.

Ik vond overigens dat de sfeer uit Seven helemaal niet zo goed benaderd werd, omdat je nergens een beeld kreeg van de stad waar alles zich afspeelt. Een slecht verlichte kamer met bloed aan de muren maakt voor mij nog geen Seven. Er zijn natuurlijk overeenkomsten, in de moorden die Jigsaw uitvoert, maar dat is puur plotmatig.
  dinsdag 22 maart 2005 @ 21:03:05 #138
67640 SaintOfKillers
pi_25668609
Het script van Se7en is ook een cirkel die op 't einde van het verhaal rond wordt gemaakt. Bij Saw lijkt het meer een labyrinth waarbij de regisseur zelf ook niet wist waar hij ging uitkomen. Ik krijg het idee dat de scriptschrijver van Se7en bij het begin zelf al wist wie z'n bad guy was, die van Saw volgens mij niet.
  dinsdag 22 maart 2005 @ 21:03:24 #139
30408 California
pi_25668616
Oh. en doordat je, zoals SoK zegt, al lang weet
SPOILER
dacht ik in de eerste minuut al
SPOILER
.
  dinsdag 22 maart 2005 @ 21:10:46 #140
30408 California
pi_25668813
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 21:03 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het script van Se7en is ook een cirkel die op 't einde van het verhaal rond wordt gemaakt. Bij Saw lijkt het meer een labyrinth waarbij de regisseur zelf ook niet wist waar hij ging uitkomen. Ik krijg het idee dat de scriptschrijver van Se7en bij het begin zelf al wist wie z'n bad guy was, die van Saw volgens mij niet.
Se7en heeft ook een directe verhaallijn, de film opent met de eerste moord en eindigt met de laatste. Saw heeft een aantal flashbacks nodig om te laten zien wat de moordenaar al heeft gedaan, en voor mij voelde elk uitstapje buiten de badkamer als een storende onderbreking van de hoofdplot, namelijk de twee mannen en hun opdracht.
Als Whannell al wist wie de moordenaar was, heeft hij zijn script in elk geval zo geschreven dat tot de laatste minuut iedereen nog verdacht is (en daarom niemand). Walkers (Se7en) script heeft zeker meer structuur en een sterkere plot.
  dinsdag 22 maart 2005 @ 21:11:00 #141
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_25668822
Best een onderhoudende en verrassende film ondanks het budget. Maar de plot vertoont gebrekken.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_25669276
Topfilm mooie sfeer en een heel sterk uitgedacht verhaal .
  dinsdag 22 maart 2005 @ 23:09:49 #143
93800 7eVeNL
IAM Prof?
pi_25672787
Vraag me af wanneer deze film nou eindelijk is bij ons in de bioscoop komt? Om vind onze filmkeurder Jac de goderie deze film niet geschikt voor de nederlandse bioscopen?? Ik las ergens eens dat hij het hoogste woord heeft over de film selecties in onze bioscopen...
pi_25673434
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 23:09 schreef 7eVeNL het volgende:
Vraag me af wanneer deze film nou eindelijk is bij ons in de bioscoop komt?
Komt in NL niet in de bios, gecanceld (zie eerder in dit topic).
Ik heb hem in Belgie gezien (ook al had ik intussen de dvd al een paar maanden liggen )
pi_25676028
net gezien ,

ik vond het echt een meesterlijke film
die ''flashback momenten'' omg die waren echt eng
pi_25680463
komt/is hij hier wel op dvd?
Netjes langs de pijpen ..niet te groen!
pi_25680596
Ik krijg hem volgende week
mét nederlandse ondertiteling
  woensdag 23 maart 2005 @ 13:17:41 #148
53267 TC03
pi_25681836
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 12:23 schreef keijz het volgende:
Ik krijg hem volgende week
mét nederlandse ondertiteling
Ik heb die lekker al bijna twee weken
Mét Nederlandse ondertiteling .
pi_25682514
Ik heb hier de uncut versie, wat hebben ze er in de ununcut versie eruit gelaten dan
pi_25682639
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 13:47 schreef milagro het volgende:
Ik heb hier de uncut versie, wat hebben ze er in de ununcut versie eruit gelaten dan
dat begrijp ik ook niet , ik had ook al een paar maanden geleden de " uncut " version gekregen , aangezien dat de enige is die ik heb gezien weet ik niet wat er extra inzit.
Zelf vermoed ik dat het gewoon word gezegd om de film als meer " schokkender " moeten te ervaren
pi_25683774
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 13:47 schreef milagro het volgende:
Ik heb ze allebei gezien, maar er zijn nauwelijks noemenswaardige verschillen.
Een klein dingetje wat ik me nog kan herinneren is bv. dat je op de dvd
SPOILER
Zo schijnen er nog wat minieme dingetjes te zijn die ik niet heb opgemerkt.
Verder las ik ergens dat de kleuren van de bios versie waren aangepast om hem iets minder rauw/deprimerend te maken, maar dat is me eerlijk gezegd ook niet opgevallen.
pi_25748882
Matige gimmick-thriller, gemaakt vanuit een doelbewust marketing-oogpunt (het einde is hier het meest evidente voorbeeld van).

Ik had eindelijk echt iets schokkends verwacht, maar uiteraard kan het filmpubliek (de massa, de miljoenen, de dollars) dat weer niet aan, en dus moet het weer zo'n standaardfilm worden, met - och... hoe verrassend inmiddels - een zeer onverwachte plot-twist op het einde van de film..

Die plotseling versnellende MTV-videoclip-beeldeffecten zijn tekenend voor het beoogde resultaat. Iets dat een briljante film als Seven niet nodig had.
pi_25781293
Geweldige film!
SPOILER
8.5/10

[ Bericht 14% gewijzigd door Mike op 28-03-2005 00:37:18 ]
pi_25781790
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 00:58 schreef Bombie het volgende:
Matige gimmick-thriller, gemaakt vanuit een doelbewust marketing-oogpunt (het einde is hier het meest evidente voorbeeld van).

Ik had eindelijk echt iets schokkends verwacht, maar uiteraard kan het filmpubliek (de massa, de miljoenen, de dollars) dat weer niet aan, en dus moet het weer zo'n standaardfilm worden, met - och... hoe verrassend inmiddels - een zeer onverwachte plot-twist op het einde van de film..
.

Wonderbaarlijk is dat toch altijd. Films en muziek in genres waar een bepaalde underground-scene achterhangt, en die voorzien zijn van een vleugje commercie. Daar komen altijd van die pseudo-intelligentsia op af, die dan gaan huilen over miljoenen en de massa waar ze zichzelf zo verheven boven voelen. Nou ja. Eigenlijk wel lief.

.
  zondag 27 maart 2005 @ 22:08:06 #155
67640 SaintOfKillers
pi_25791685
quote:
Op zondag 27 maart 2005 16:01 schreef nostra het volgende:

[..]

.

Wonderbaarlijk is dat toch altijd. Films en muziek in genres waar een bepaalde underground-scene achterhangt, en die voorzien zijn van een vleugje commercie. Daar komen altijd van die pseudo-intelligentsia op af, die dan gaan huilen over miljoenen en de massa waar ze zichzelf zo verheven boven voelen. Nou ja. Eigenlijk wel lief.

.
Ja.

Maar hij heeft natuurlijk wel gelijk .

En wat is hier trouwens underground aan?
pi_25793247
quote:
Op zondag 27 maart 2005 22:08 schreef SaintOfKillers het volgende:
Maar hij heeft natuurlijk wel gelijk .
Dat vind ik niet, maar als het zo zou zijn, dan is het is geen argumentatie. Ik ken genoeg films die toch echt dertig keer commercieler zijn dan Saw, en toch prima zijn te pruimen. Commercieel zijn of niet is irrelevant, en als je aan moet komen met "maar de massa wil dat niet zien, dus de makers conformeren zich daaraan", dan ben je toch wel heel ver heen.
Het einde van Saw voorspelbaar noemen is sowieso ridicuul en van plot twist (wel schuin schrijven, want dat is een coole term) is al helemaal geen sprake.
quote:
En wat is hier trouwens underground aan?
Het genre waar Saw zich onder zich schaart heeft best wel een schare underground fans. Misschien druk ik me verkeerd uit. Maar het doet me erg denken aan mensjes die Tiesto op Innercity 1999 geweldig vonden en nu hij beter valt bij diezelfde massa is het ineens niets. Dat afgezien van de mogelijkheid dat je de muziek zelf niets vindt.
pi_25796288
Deze film is net zo underground als Celine Dion.
Je kunt 'm goed vinden of slecht vinden, maar als er de term underground aan wordt gekoppeld, is dat maar met één enkel doel: de film óók proberen te laten slagen bij doorgewinterde filmkijkers, die ondertussen wel wat gezien hebben. Die kijkers beseffen echter pas na het bekijken van de film dat ze in het ootje genomen zijn, want let wel: de film biedt niks nieuws, is gefundeerd op bepaalde succesprincipe's waarvan het effect bewezen is, en toont een dergelijke mate van verkwisting van potentieel, dat ik er bijna van moet huilen.

Bij het zien van de trailer zag ik potentie, waar ik onmiddellijk enorm nieuwsgierig van werd. Ik verwachtte materiaal aan te treffen dat uit zou nodigen tot interessante gedachten, introspectie en verrassende ontdekkingen. Een uitnodiging om het primitieve instinct van de mens wat meer aan te roepen.
Wist ík veel dat een primitieve smáák een voorwaarde was om deze film te kunnen waarderen?!

Als de korte fragmenten uit de trailer meer stof tot nadenken opleveren dan de volledige scenes zelf (die de zaak uiteindelijk zelfs schade toebrengen, omdat ze de aangeroepen fantasie bij het zien van de trailer volledig naar de klote helpen), en je naar een saaie, slordig en gehaast uitgewerkte film - die overigens ook nog eens absoluut NIET eng of schokkend is - zit te kijken in de hoop dat je 'een andere dimensie van nadenken' nodig zult hebben om de film achteraf uiteindelijk tóch nog enorm te kunnen waarderen om de ruwe diamant die hij werkelijk is (blaaaaa), dan voel je je toch wat genept.

Op het moment dat je verwachtingsvol en in spanning naar bepaalde scenes aan het kijken bent is dat een onafgeronde situatie. Toegegeven... op dát moment ben je geboeid, en denk je echt aan je trekken te komen. Maar het is enkel een mogelijkheid. Het is geen eindresultaat. Het eindresultaat is pas wanneer de scene is geweest en je ervan kunt blijven genieten, omdat je bijvoorbeeld intellectueel geprikkeld bent, of dat juist je primitieve eigenschappen aan de oppervlakte komen, of omdat je werkelijk op het puntje van je stoel hebt gezeten. Zelfs dat laatste wordt volledig verprutst in deze film. Het is allemaal zó gemaakt, dat je er zo doorheen prikt. Jezus! Als je er geen stof tot nadenken aan overhoudt, maak dan op zijn minst nog nagelbijtmateriaal!!

Ik zal de essentie van deze film proberen bloot te leggen in de volgende stelling: deze film heeft zijn mogelijke succes enkel en alleen te danken aan onervaren filmkijkers die elkaar na lopen te blaten hoe 'vet' en underground hij wel niet is. Alleen op die manier kan een ongeïnspireerde sell-out zich een plekje in de lijst met 'moet je écht zien'-cult-films sneaken. Een ongegeneerd voorbeeld van artistieke corruptie dus.

James Wan blijkt met deze film een gemakzuchtige prutser (en als ik de reacties over 2 zo lees wordt het nog erger). Het feit dat hij meerdere delen nodig heeft om zijn flinterdunne plotje tot vervelens toe te moeten exploiteren zegt toch wel genoeg, zeker?

Bekijk de film, vind ervan wat je écht vindt, en laat je, als je er niks aan vond, achteraf niet alsnog aanlullen dat hij echt goed is, maar 'dat je hem gewoon niet begrepen en niet op juiste waarde geschat hebt'.

Het is in mijn zeer onbescheiden mening gewoon een beschamende verkwisting van potentie die alsnog goed gemaakt moet worden door de mythe die eromheen gecreëerd is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bombie op 28-03-2005 00:43:01 ]
  maandag 28 maart 2005 @ 00:48:32 #158
53267 TC03
pi_25796599
God wat een gelul in de ruimte. Misschien moet je leren genieten van een film in plaats van alles dood relativeren. Maargoed, dat is mijn primitieve mening.
pi_25796878
quote:
Op maandag 28 maart 2005 00:48 schreef TC03 het volgende:
God wat een gelul in de ruimte. Misschien moet je leren genieten van een film in plaats van alles dood relativeren. Maargoed, dat is mijn primitieve mening.
Hoe krijg je het in hemelsnaam voor elkaar om iemand vanwege vermeend doodrelativeren te bekritiseren, door zijn kritische reactie daadwérkelijk dood te relativeren?!
pi_25799739
Trailers en reviews moet je ook nooit kijken/lezen. Ik weet over het algemeen het liefst zo min mogelijk over een film voordat ik hem kijk, dan heb ik geen bepaalde verwachtingen en ben ik ook niet bevooroordeeld.
Als je vertelt dat er op het einde een plottwist komt, heb je het voor mij al verpest. Ik wil dat gewoonweg NIET weten. Te veel mensen weten gewoon niet wat ze wel en niet kunnen zeggen, vandaar dat ik niets meer lees en mensen er niet meer over laten praten in mijn bijzijn.

Gelukkig heb ik deze film ook kunnen kijken zonder er vantevoren echt iets over te weten, alleen dat ik hem moest kijken.. op aanraden van een vriend van mij die niet meer zei dan: ''laat je er niks over vertellen, probeer er niks van te zien... die shit is maaaad'' Vond de film helemaal top, moet hem snel een tweede keer gaan bekijken.

Ik heb achteraf pas de trailer gekeken, typisch eentje die eigenlijk zonde is om te kijken vóór de film. Maar dat is mijn mening. Ik kan me goed voorstellen dat je dan op een andere manier de film ingaat.
quote:
Op maandag 21 maart 2005 17:56 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Ben ik niet met je eens! Ik vind alle drie de delen van Cube geniaal, kan niet wachten op deel vier.
  maandag 28 maart 2005 @ 05:19:21 #161
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_25799786
quote:
Op maandag 28 maart 2005 05:11 schreef TastyMushroom het volgende:

Ben ik niet met je eens! Ik vind alle drie de delen van Cube geniaal, kan niet wachten op deel vier.
Is d'r inmiddels al een 3 ja?
Heb deel 1 en 2 wel in de kast staan.
L'Amour menaçant:
pi_25799812
quote:
Op maandag 28 maart 2005 05:11 schreef TastyMushroom het volgende:
Deel 2 vind ik zo ongeveer de slechtste film die ik ooit gezien heb, deel 3 daarentegen is weer behoorlijk goed, bijna net goed als deel 1
  maandag 28 maart 2005 @ 10:14:40 #163
32974 Xante
Levend en wel
pi_25800175
quote:
Op maandag 28 maart 2005 00:36 schreef Bombie het volgende:
Deze film is net zo underground als Celine Dion.
Je kunt 'm goed vinden of slecht vinden, maar als er de term underground aan wordt gekoppeld, is dat maar met één enkel doel: de film óók proberen te laten slagen bij doorgewinterde filmkijkers, die ondertussen wel wat gezien hebben. Die kijkers beseffen echter pas na het bekijken van de film dat ze in het ootje genomen zijn, want let wel: de film biedt niks nieuws, is gefundeerd op bepaalde succesprincipe's waarvan het effect bewezen is, en toont een dergelijke mate van verkwisting van potentieel, dat ik er bijna van moet huilen.

Bij het zien van de trailer zag ik potentie, waar ik onmiddellijk enorm nieuwsgierig van werd. Ik verwachtte materiaal aan te treffen dat uit zou nodigen tot interessante gedachten, introspectie en verrassende ontdekkingen. Een uitnodiging om het primitieve instinct van de mens wat meer aan te roepen.
Wist ík veel dat een primitieve smáák een voorwaarde was om deze film te kunnen waarderen?!

Als de korte fragmenten uit de trailer meer stof tot nadenken opleveren dan de volledige scenes zelf (die de zaak uiteindelijk zelfs schade toebrengen, omdat ze de aangeroepen fantasie bij het zien van de trailer volledig naar de klote helpen), en je naar een saaie, slordig en gehaast uitgewerkte film - die overigens ook nog eens absoluut NIET eng of schokkend is - zit te kijken in de hoop dat je 'een andere dimensie van nadenken' nodig zult hebben om de film achteraf uiteindelijk tóch nog enorm te kunnen waarderen om de ruwe diamant die hij werkelijk is (blaaaaa), dan voel je je toch wat genept.

Op het moment dat je verwachtingsvol en in spanning naar bepaalde scenes aan het kijken bent is dat een onafgeronde situatie. Toegegeven... op dát moment ben je geboeid, en denk je echt aan je trekken te komen. Maar het is enkel een mogelijkheid. Het is geen eindresultaat. Het eindresultaat is pas wanneer de scene is geweest en je ervan kunt blijven genieten, omdat je bijvoorbeeld intellectueel geprikkeld bent, of dat juist je primitieve eigenschappen aan de oppervlakte komen, of omdat je werkelijk op het puntje van je stoel hebt gezeten. Zelfs dat laatste wordt volledig verprutst in deze film. Het is allemaal zó gemaakt, dat je er zo doorheen prikt. Jezus! Als je er geen stof tot nadenken aan overhoudt, maak dan op zijn minst nog nagelbijtmateriaal!!

Ik zal de essentie van deze film proberen bloot te leggen in de volgende stelling: deze film heeft zijn mogelijke succes enkel en alleen te danken aan onervaren filmkijkers die elkaar na lopen te blaten hoe 'vet' en underground hij wel niet is. Alleen op die manier kan een ongeïnspireerde sell-out zich een plekje in de lijst met 'moet je écht zien'-cult-films sneaken. Een ongegeneerd voorbeeld van artistieke corruptie dus.

James Wan blijkt met deze film een gemakzuchtige prutser (en als ik de reacties over 2 zo lees wordt het nog erger). Het feit dat hij meerdere delen nodig heeft om zijn flinterdunne plotje tot vervelens toe te moeten exploiteren zegt toch wel genoeg, zeker?

Bekijk de film, vind ervan wat je écht vindt, en laat je, als je er niks aan vond, achteraf niet alsnog aanlullen dat hij echt goed is, maar 'dat je hem gewoon niet begrepen en niet op juiste waarde geschat hebt'.

Het is in mijn zeer onbescheiden mening gewoon een beschamende verkwisting van potentie die alsnog goed gemaakt moet worden door de mythe die eromheen gecreëerd is.
Je kan ook gewoon zeggen dat de film tegenviel hoor . Scheelt je een hoop typwerk wat nergens over gaat.
pi_25800815
quote:
Op maandag 28 maart 2005 00:48 schreef TC03 het volgende:
laat die knul lekker de essentie van de film uitleggen, joh
sommige mensen houden nu eenmaal niet van vermaak zonder diepgang, ms uit angst dat het iets over hen zou zeggen?
je zou zomaar lol in het leven hebben namelijk, kan toch niet?
pi_25802347
quote:
Op maandag 28 maart 2005 11:04 schreef milagro het volgende:

[..]

laat die knul lekker de essentie van de film uitleggen, joh
sommige mensen houden nu eenmaal niet van vermaak zonder diepgang, ms uit angst dat het iets over hen zou zeggen?
je zou zomaar lol in het leven hebben namelijk, kan toch niet?
Correctie: vermaak zonder kwaliteit. Om op het puntje van je stoel te zitten heb je immers geen diepgang in een film nodig. Als iets niet leuk is, is dat het gewoon niet.

Maar je hebt het voor elkaar hoor; deze film is nu ook geschikt bevonden door de Nederlandse Vereniging voor Huismiepen.

Jij vond "Along came a spider" zeker ook een 'kejgave' film?
  maandag 28 maart 2005 @ 12:31:14 #166
32974 Xante
Levend en wel
pi_25802676
quote:
Op maandag 28 maart 2005 12:16 schreef Bombie het volgende:

[..]

Correctie: vermaak zonder kwaliteit. Om op het puntje van je stoel te zitten heb je immers geen diepgang in een film nodig. Als iets niet leuk is, is dat het gewoon niet.
Euh, jij vindt de film geen kwaliteit hebben, dat betekent niet dat het ook zo is. Je probeert je mening wel heel erg op te dringen
  maandag 28 maart 2005 @ 15:07:22 #167
53267 TC03
pi_25806446
quote:
Op maandag 28 maart 2005 00:58 schreef Bombie het volgende:

[..]

Hoe krijg je het in hemelsnaam voor elkaar om iemand vanwege vermeend doodrelativeren te bekritiseren, door zijn kritische reactie daadwérkelijk dood te relativeren?!
Het is een gave .
  maandag 28 maart 2005 @ 15:09:24 #168
53267 TC03
pi_25806502
quote:

[..]

Maar je hebt het voor elkaar hoor; deze film is nu ook geschikt bevonden door de Nederlandse Vereniging voor Huismiepen.

Oeh, hokjes.

Along Came a Spider is inderdaad vermaak zonder enige diepgang, geen slechte film, maar daar is dan ook alles mee gezegd.

Vind ik echter niet gelden voor Saw. Ik was iig van begin tot eind geboeid
  maandag 28 maart 2005 @ 16:30:43 #169
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_25808463
quote:
Op maandag 28 maart 2005 15:09 schreef TC03 het volgende:

Along Came a Spider is inderdaad vermaak zonder enige diepgang, geen slechte film, maar daar is dan ook alles mee gezegd.
Sowieso ... MOET een film altijd maar weer diepgang en kwailiteit bezitten om te boeien? Op de eerste plaats is film bedoelt om te vermaken, niet om er iets van te leren. Film = media, entertainment. Als je iets met kwaliteit en diepgang en leerzaamheid wil hebben dan kijk je maar discovery channel

Verder .... ik denk dat ik genoeg films heb gezien van veel genres en festivals en regisseurs, danwel in de bios, op dvd, op festivals etc etc etc om te zeggen "Wat kunnen semi-intellectuele kijk-mij-nou-filmkenner-zijn "cult&diepgang" mensen toch af en toe zeiken over niets Geniet gewoon van de plaatjes, punt.

Ik kan me af en toe ook ergeren aan films als White Chick of Blue Streak, dat ik denk "Mensenlievegoedheid dat er zulke bagger op je netvlies wordt geslingerd", maar dat is nog altijd een MENING. Als mensen zulke film sleuk vinden dan hebben ze dus blijkbaar ergens kwaliteit. Een film IS nooit slecht, een film kun je slecht VINDEN.

Zo. En nu ga ik m'n zatte paashersens ff bijspoelen met een flesje water en een aspirientje
L'Amour menaçant:
pi_25808891
quote:

[..]

Keigaaf
Kom jij uit Braboland of zo

Ik vond het een aardige film, ja en ik schaam me er ook niet voor dat ik dat vind, hetgeen blijkbaar schijnt te moeten van jou
Een film hoeft geen diepgang te hebben persé, en je hebt aardige films en sublieme films en ook een commercieel succesvolle film kan zeer aangenaam tijdverdrijf zijn.

Jij doet gewoon veel te zwaar op de hand, een hele monoloog (had ik kunnen weten natuurlijk, jij doet altijd moeilijk) waarom een film niet leuk kán zijn, en nog wat denigrerend gewauwel over de massa en commercie

Heb jij nu wel eens gewoon ongecompliceerde lol in je leven, Bombie, of moet alles gewicht hebben en diepgang..
  Eindredactie Games maandag 28 maart 2005 @ 16:52:33 #171
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_25809052
het was een aardige film, alleen op sommige punten zijn ze wel heel erg dom en clichematig,
k geef hem hem een 7-
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_25809115
quote:
Op maandag 28 maart 2005 16:52 schreef donald_dick het volgende:
het was een aardige film, alleen op sommige punten zijn ze wel heel erg dom en clichematig,
k geef hem hem een 7-
ik had er ook meer van verwacht, maar zeker niet slecht, gewoon okay.

bij lange na geen Se7en , da's duidelijk
  Eindredactie Games maandag 28 maart 2005 @ 17:03:17 #173
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_25809302
quote:
Op maandag 28 maart 2005 16:55 schreef milagro het volgende:

[..]

ik had er ook meer van verwacht, maar zeker niet slecht, gewoon okay.

bij lange na geen Se7en , da's duidelijk
SPOILER
pi_25809502
quote:
Op maandag 28 maart 2005 17:03 schreef donald_dick het volgende:

[..]
SPOILER
SPOILER
  maandag 28 maart 2005 @ 17:19:21 #175
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_25809688
Ik zie, in tegenstelling tot Bombie, na het bekijken van de trailer(s) geen enkele potentie...

[ Bericht 2% gewijzigd door De-oneven-2 op 28-03-2005 17:24:55 ]
...dass wir fliegen.
  Eindredactie Games maandag 28 maart 2005 @ 17:22:15 #176
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_25809761
quote:
Op maandag 28 maart 2005 17:11 schreef milagro het volgende:

[..]
SPOILER
boeie, dat moment zit ngo steeds in me hoofd, de rest heb ik allang gezien in Hellraiser...
pi_25809892
quote:
Op maandag 28 maart 2005 17:22 schreef donald_dick het volgende:

[..]

boeie, dat moment zit ngo steeds in me hoofd, de rest heb ik allang gezien in Hellraiser...
dat vind ik nou weer boeie
pi_25810102
quote:
Op maandag 28 maart 2005 05:19 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Is d'r inmiddels al een 3 ja?
Heb deel 1 en 2 wel in de kast staan.
Ja! Cube Zero, speelt zich af vóór Cube. Snel kijken.
  woensdag 20 april 2005 @ 00:52:45 #179
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_26364452
quote:
Op maandag 13 december 2004 12:45 schreef Tweek het volgende:
Vergelijkingen met seven zijn naar mijn mening geheel onterecht, de enige overeenkomst zijn de creatieve moorden en daar houdt het mee op.
Niet helemaal mee eens..
SPOILER
Wat mij betreft leent SAW elementen van allerlei andere films (met name Cube en Se7en) maar dat levert toch weer een origineel verhaal.

Bovendien zit het gewoon goed in elkaar. Goed gefilmd, goede opbouw van spanning, bloed en ranzigheid (niet helemaal mijn ding, maar dat hoort bij horror ) en een goed verhaal topfilm.
tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
pi_26379989
En hij komt hier tóch in de bios! Op 12 Mei..
  woensdag 20 april 2005 @ 18:44:45 #181
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_26381804
ik heb de film hier al heel lang liggen en ik vind het een top film
Een moordenaar die eigelijk zelf niet moord maar dat laat gebeuren door het slachtoffer zelf.
Puure wanhoop zet mensen tot moord. Helemaal geweldig. De manier waarom zoals die verzonnen zijn vind ik geweldig.

Jep zeer goeie film naar mijn mening dan.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_26509748
Net terug van de film (sneak preview)
Damn wat een goeie film !

Mega sterk verhaal een paar minpuntjes maar die blijf je altijd hebben....

Maar James Wan moeten ze serieus in de gaten houden. Welke zieke geest verzint zulke dingen :|
"The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."
pi_26509783
ja ik heb em hier liggen, maar durf het niet te kijken :x
pi_26509903
Ik vond hem niet echt eng maar meer 'schokkend' is denk het beste woord. Gewoon sommige dingen zijn erg ziek verzonnen.

Maar je moet hem zien
"The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."
pi_26510194
BTW wat lompe dingen in de movie
SPOILER
  dinsdag 26 april 2005 @ 01:20:15 #186
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_26510557
nou inderdaad zo iets verzinnen zoals die film is wel erg ziek.
Je moet wel geweldig sadisties zijn om die dingen te verzinnen
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_26510790
ik ga em effe checken...gelukkig is me meissie hier
  dinsdag 26 april 2005 @ 17:53:33 #188
12893 maartenoei
<<Enzyme infected>>
pi_26524081
Ik heb 'm gister in de sneak gezien, ik vond 'm erg goed. Hij lijkt verder inderdaad op se7en en cube (bij vlagen). ik zou 'm zeker een 8,5 geven.
De manier van filmen (het snelle, schokkerige filmen zeg maar) draagt ook bij aan het 'zieke' sfeertje.
techno&hardcore 4 life
pi_26524687
Ik heb m een paar maanden geleden gezien, had er echt nog helemaal niets over gehoord toen, en vond het echt wel een goede film, maar dat kwam eigenlijk vooral door die flashback scenes van andere moorden, dat vond ik echt vermakelijk om te zien wel.

Twee weken geleden zag ik dit topic pas, dus ik dacht: Ik download m even, kijk ik m nog eens. En nu denk ik: tja. Wel een kicke film voor een avondje vermaak, want ik vond/vind m soms echt heel erg spannend/eng. Alleen het verhaal is een beetje jammer, dat er veel dingen niet kloppen of matig zijn bedacht/uitgewerkt.

Saw had beter gekund, maar ik kan er desondanks goed mee leven.
  zaterdag 21 mei 2005 @ 14:01:32 #190
71384 Urnie
.... is een zij
pi_27214682
Ik heb hem afgelopen week in de sneak gezien. Mèn wat een bloedstollend spannende film is dat!
Ik heb echt van begin tot eind het gevoel gehad dat mijn hart in mijn keel zat.
...maar ja, ik ben dan ook geen horror liefhebster

Wel een aanrader...ik heb hem een 8 gegeven.
I wish I were you, so I can be friends with me...
  maandag 23 mei 2005 @ 21:23:44 #191
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_27288816
Gelezen op t forum van dvdtherapy:
quote:
On the set of Lions Gate Films' Saw 2, B-D's Mike Periera was informed that the Saw Special Edition DVD will in fact see a release this October and will contain not only the director's cut but will very likely contain the actual short Director James Wan and writer/star Leigh Whannell made, which got Saw greenlit years ago. Darren Bousman directs the sequel, which stars Donnie Wahlberg, Franky G., Glenn Plummer, Emmanuelle Vaugier, Beverley Mitchell and Eric Knudsen, with Shawnee Smith, Dina Meyer and Tobin Bell. Saw 2 hits theaters October 28th.
Dus ik zou zeggen: als je de dvd nog niet hebt, wacht dan ook met aanschaffen
  dinsdag 24 mei 2005 @ 07:57:16 #192
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_27297641
Schofterig eigenlijk eh, de enige reden waarom ik CATWOMAN nog niet heb is omdat ik denk dat er een 2-discer komt
  Eindredactie Games dinsdag 24 mei 2005 @ 09:06:46 #193
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_27298617
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 07:57 schreef kinky_queen het volgende:
Schofterig eigenlijk eh, de enige reden waarom ik CATWOMAN nog niet heb is omdat ik denk dat er een 2-discer komt
catwoman is ook een beggerfilm
  dinsdag 24 mei 2005 @ 09:10:36 #194
56685 kinky_queen
B Movie Snob
  Eindredactie Games dinsdag 24 mei 2005 @ 09:12:51 #195
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_27298752
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 09:10 schreef kinky_queen het volgende:
klinkt vreselijk logisch
http://www.imdb.com/title/tt0327554/

gelukkig ben ik niet de enige die dat vind
  dinsdag 24 mei 2005 @ 23:15:02 #196
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_27324314
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 07:57 schreef kinky_queen het volgende:
the best dvd release of the year
pi_27341952
Hij komt in juni in de Nederlandse bioscoop
pi_27342364
Deel1 ?
Zozo, das snel
pi_27343324
Ik vind de film opzich vrij goed. Het heeft dan wel iets op cube (wat ik dan weer niets vond) en seven. Alleen verwacht ik niet veel van deel 2. Ik vind het niet echt een film die een vervolg moet krijgen. Het einde van deel 1 is na mijn zeggen zo erg goed en ik denk dat je het met een 2e deel misschien wel verpest.
pi_27351510
Inderdaad zijn sequalls op goede films kut, uitzonderingen daar gelaten natuurlijk...

Ben wel benieuwed naar de film
  dinsdag 31 mei 2005 @ 00:36:55 #201
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_27500306
Ik heb Saw net gezien en ik ben wel onder de indruk
Hoewel ik ook vind dat de film nog heel veel beter had kunnen zijn.

Het verhaal begint allemaal heel erg goed en voor mijn gevoel ook wel aardig uitgewerkt.
Alleen hoe meer je naar het einde komt, hoe meer steekjes je hoort vallen.
Om vervolgens te eindigen met een heel zwak einde
SPOILER
Er worden nogal wat dingen niet uitgelegd en blijf je dus met een paar vragen zitten. Gelukkig zijn het voornamelijk randzaken dus je blijft niet met een groot vraagteken zitten.

Mijn conclusie is dat het een goeie film is. Met vooral een goeie start en een redelijk goed middenstuk maar de clue aan het einde van de film viel me toch een beetje tegen.
Het is wel fijn om weer eens een goeie nieuwe horror/triller te zien die niet volgens de cliché concepten van het genre zijn opgezet.
Ik heb anderhalf uur mijn aandacht er goed bij kunnen houden terwijl ik best moe was (en dan val ik snel in slaap) dus het zit in dat opzicht wel goed met deze film.
Alleen ik blijf het einde toch jammer vinden.....

anyway, ik kijk nu al uit naar deel 2
SPOILER
9 voor het begin
8 voor het middenstuk
6.5 voor het einde.

Maar toch wil ik hem iedereen die van spannende Trillers en
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_27794027
Wow, ik vond hem wel tof hoor! Het klopt wel wat ik in recensies lees: die flashbacks halen de spanning eruit, ze hadden het beter gewoon in 1 ruimte kunnen houden denk ik.
En halverwege vond ik wel dat het verhaal niet opschoot. Maar de sfeer maakte veel goed, tof licht, goede muziek...en het laatste kwartier maakt de film ook helemaal goed.

Ik heb genoten!
  vrijdag 10 juni 2005 @ 09:46:19 #203
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_27797179
Geinig dat ie nu toch eindelijk in de NL bioscopen gaat draaien
L'Amour menaçant:
  vrijdag 10 juni 2005 @ 10:11:30 #204
58135 DirtyCutFreak
Requiem for a Dream
pi_27797784
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 09:46 schreef Ang3l het volgende:
Geinig dat ie nu toch eindelijk in de NL bioscopen gaat draaien
Iedereen die ik ken heeft em zo'n beetje via download gezien
lange releases tijd hiero ook bah
pi_27797828
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 10:11 schreef DirtyCutFreak het volgende:

[..]

Klopt ik heb hem 3 maand geleden ofzo al gezien.
Ziek filmpje ja.
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
pi_27798117
SPOILER

[ Bericht 20% gewijzigd door Mike op 10-06-2005 10:32:54 ]
pi_27798344
Spoiler tags sittingduck!
  vrijdag 10 juni 2005 @ 12:41:12 #208
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_27802236
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 10:11 schreef DirtyCutFreak het volgende:

[..]

Ja me2. Di's wel de langste zo onderhand.
O nee, Gossip. Had ik in de sneak gezien, en 3kwart jaar later kwam ie pas in de bios
L'Amour menaçant:
  vrijdag 10 juni 2005 @ 12:48:13 #209
7352 kamagurka
psy-gothic
pi_27802439
Het is wel een beetje een ripoff van silence of the lambs en se7en in een aantal opzichten, bovendien komen al die ingewikkelde plannen van de schurk wel heel mooi uit steeds (maargoed, da's film)
Maar zeker een aangename verrassing Ik zag de plot niet aankomen dit keer
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_27802806
Ik zie hem vanavond!! ben benieuwd
Nothing is what it seems
  vrijdag 10 juni 2005 @ 14:09:37 #211
17274 Wuder
Wees blij dat je nog leeft!
pi_27805016
Vooral de vaak hele goedkope effecten vond ik gaaf..
SPOILER
Sinterklahs, Ghet Dawn!!!!
  zaterdag 11 juni 2005 @ 06:14:34 #212
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_27827365
Gisteravond gezien... Ik heb van begin tot eind geboeid toegekeken! Enige minpunten die ik kan bedenken zijn inderdaad de plotholes, maar zoals hier al eerder werd gezegd, aangezien het om bijzaken gaat was het niet dermate irritant dat ik niet meer van de film kon genieten... Maar... het had dus nog beter gekund en het had van mij wel ietsje ranziger gemogen....
SPOILER
pi_27830417
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 21:03 schreef SaintOfKillers het volgende:
Hoewel het een film is met potentie, goede en creepy elementen en een 'fijne' sfeer, ligt het probleem vooral bij het verhaal. De karakters worden gebruikt om het plot vooruit te helpen en in de goede richting te sturen, waardoor ze allerlei onlogische -en niet bij hun karakter horende- dingen moeten doen. Doet me wat dat betreft wel denken aan bepaalde Italiaanse thrillers/horrors, waarbij sfeer en plotwendingen ook vaak belangrijker zijn dan de karakters of logica van het verhaal. Of slashers, waarbij het nodig is voor het plot -en de lengte van de film- dat mensen alleen en ongewapend donkere kelders in gaan terwijl ze weten dat er ergens een moordenaar rondloopt.

En dat is nogal zonde. Want wat is er nou enger dan karakters die alles goed doen, en desondanks nog diep in de shit raken? Zie bijvoorbeeld Se7en, waarbij de karakters en het plot natuurlijk en onafwendbaar hun pad volgen. En de klappen des te harder aankomen.
pi_27859491
Nou ik heb hem gezien hoor. je blijft inderdaad met wat vragen zitten, maar uiteindleijk gaat het om JigSaw en niet over het leven van zijn slachtoffers. Ook het publiek in de zaal zat lekker mee te leven met de film, wat altijd wel leuk is. Een lekkere spannende film en eindelijk eens een thriller met een originele insteek. Aanrader!
Nothing is what it seems
  maandag 13 juni 2005 @ 21:03:49 #215
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_27899908
net gezien... echt een toppertje!!!!!

1 woord BIZAR!!!!!

samen met Creep deze week toch 2 toppers gezien!
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
  maandag 13 juni 2005 @ 21:06:06 #216
53267 TC03
pi_27899978
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 14:09 schreef Wuder het volgende:
Vooral de vaak hele goedkope effecten vond ik gaaf..
SPOILER
Dat was echt supergoed gedaan inderdaad.
pi_27900254
quote:
Op maandag 13 juni 2005 21:06 schreef TC03 het volgende:

[..]

Dat was echt supergoed gedaan inderdaad.
Het had eigenlijk wel wat weg van de Ring, deurtje open en schrik
Nothing is what it seems
pi_27914774
Heel goede film, alleen ik heb nog mijn bedenkingen met de kamer waar het verhaal zich met name afspeelt. Denk eens goed na over de indeling! Dat klopt toch gewoon niet?

Er is een bad aan de ene kant. Daar diagonaal tegenover staan aan de ene kant een rijtje douches en aan de andere kant een plee. De kamer bevindt zich in een fabriek/riool iets. Ben ik nu de enige die dit een rare indeling vind of zijn er mensen die dit ook een beetje vreemd vinden.

Dus jij zit in bad met je rubberen eendje en duikboot je rug te schrobben, steekt effe je duim omhoog naar je collega die op dat moment aan het schijten is die even wuift naar zijn vrouw die een douche neemt. Beetje vaag.

Voor de rest een hele goede film.
  dinsdag 14 juni 2005 @ 16:23:59 #219
53268 HomerJ
Your talking to me?
pi_27922496
IK vond het wel een toffe film, vooral begin was leuk alleen het einde viel mij ook tegen.

Alleen jammer dat ze niet meer van die zieke spelletjes van die moordenaar lieten zien.
Bijvoorbeeld die kamer met dat prikkeldraad, zo ziek en creatief Daar had ik echt meer van willen zien
"the female orgasme is a mythe, I hae had sex with 26 women in my life and not one of them had a orgasme."
pi_27939095
Goede film. Maarja. Dat einde hè.....
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  woensdag 15 juni 2005 @ 12:19:56 #221
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_27946915
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 12:27 schreef Marruk het volgende:
Heel goede film, alleen ik heb nog mijn bedenkingen met de kamer waar het verhaal zich met name afspeelt. Denk eens goed na over de indeling! Dat klopt toch gewoon niet?

Er is een bad aan de ene kant. Daar diagonaal tegenover staan aan de ene kant een rijtje douches en aan de andere kant een plee. De kamer bevindt zich in een fabriek/riool iets. Ben ik nu de enige die dit een rare indeling vind of zijn er mensen die dit ook een beetje vreemd vinden.

Dus jij zit in bad met je rubberen eendje en duikboot je rug te schrobben, steekt effe je duim omhoog naar je collega die op dat moment aan het schijten is die even wuift naar zijn vrouw die een douche neemt. Beetje vaag.

Voor de rest een hele goede film.
hmmm daar had ik niet eens aan gedacht, maar nu je het zegt. Best wel vreemd idd
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 16:23 schreef HomerJ het volgende:
IK vond het wel een toffe film, vooral begin was leuk alleen het einde viel mij ook tegen.

Alleen jammer dat ze niet meer van die zieke spelletjes van die moordenaar lieten zien.
Bijvoorbeeld die kamer met dat prikkeldraad, zo ziek en creatief Daar had ik echt meer van willen zien
Die was best stoer idd. Die van dat kaakding vond ik ook wel vet. Alleen wat ik een beetje raar vond was dat hij zei dat het om haar dode celmaat ging terwijl die vent dus nog in leven bleek te zijn. OK, met een overdosis opium, maar toch. Als hij gezegd had dat hij nog leefde dan was de keuze toch anders geweest.
Dat vond ik een beetje raar omdat hij ook verder totaal niet schuwt om mindgames met mensen te spelen.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
pi_27948761
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 12:19 schreef Komakie het volgende:

[..]

Dat vond ik een beetje raar omdat hij ook verder totaal niet schuwt om mindgames met mensen te spelen.
Idd.
SPOILER
  woensdag 15 juni 2005 @ 13:32:20 #223
32974 Xante
Levend en wel
pi_27949132
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 13:22 schreef sizzler het volgende:

[..]

Idd.
SPOILER
SPOILER
pi_27953272
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 13:32 schreef Xante het volgende:

[..]
SPOILER
SPOILER
pi_27953706
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 15:22 schreef sizzler het volgende:
SPOILER
SPOILER
pi_28004716
SPOILER
pi_28004785
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 02:12 schreef sizzler het volgende:
SPOILER
SPOILER
En wat heb ik me dood zitten ergeren aan Glover. . Verschrikkelijk slecht acteerwerk...
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_28005038
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 02:17 schreef MUUS het volgende:

[..]
SPOILER
En wat heb ik me dood zitten ergeren aan Glover. . Verschrikkelijk slecht acteerwerk...
SPOILER
  maandag 27 juni 2005 @ 00:48:21 #229
84009 girllover
You had me at hello
pi_28261055
Ik vond hem ijzingwekkend spannend. Dat is de enige film waarvan ik dat ooit heb gevonden. Ik vond hem vanaf het begin spannend. En het gegeven vind ik ook ijzersterk.

Bij mij in de bioscoop zaten er nogal wat mensen te lachen toen de situatie in die badkamer echt helemaal wanhopig begon te worden. Dat vond ik erg vreemd. Zijn er meer mensen bij wie dat gebeurde?
pi_28261130
Yup ligt vaak ook aan de bios waar je komt en na welke voorstelling.
Als je naar de vroege voorstelling gaat heb je vaak van puberaal publiek, die het stoer vinden om er door heen te gillen.
  maandag 27 juni 2005 @ 00:55:09 #231
84009 girllover
You had me at hello
pi_28261200
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 16:36 schreef Oksel het volgende:
Hmz. Men Behind the Sun lijkt me wel ziek.
[..]
Er zit in die film ook een scène waarin de handen van een man in blokken js zitten en die vervolgens in kokens water worden gestopt waardoor het vlees er afdruipt.
  maandag 27 juni 2005 @ 00:57:58 #232
84009 girllover
You had me at hello
pi_28261266
quote:
Op zondag 16 januari 2005 13:42 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik vond 'm wel geslaagd, al kan ik een hele lijst van dingen opnoemen die ik niet goed vond. . Zo vond ik 'm wat stilvallen in het middenstuk, het wordt allemaal een beetje oninteressant. Verder kan het natuurlijk gebeuren dat iemand zich plots iets herinnert, maar hier gebeurt het wel erg vaak. Verder was ik niet zo gecharmeerd door de identiteit van de bad guy.
SPOILER

[ Bericht 5% gewijzigd door girllover op 27-06-2005 01:06:20 ]
  maandag 27 juni 2005 @ 00:59:28 #233
84009 girllover
You had me at hello
pi_28261296
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 06:14 schreef twentemeisje het volgende:
Gisteravond gezien... Ik heb van begin tot eind geboeid toegekeken! Enige minpunten die ik kan bedenken zijn inderdaad de plotholes, maar zoals hier al eerder werd gezegd, aangezien het om bijzaken gaat was het niet dermate irritant dat ik niet meer van de film kon genieten... Maar... het had dus nog beter gekund en het had van mij wel ietsje ranziger gemogen....
SPOILER
Welke plotholes bedoel je, als je dat hier kunt zeggen qua spoilers...
  maandag 27 juni 2005 @ 01:00:57 #234
84009 girllover
You had me at hello
pi_28261319
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 12:27 schreef Marruk het volgende:
Mee eens, ik zat het me ook steeds af te vragen.
  maandag 27 juni 2005 @ 01:04:30 #235
84009 girllover
You had me at hello
pi_28261378
SPOILER
  maandag 27 juni 2005 @ 01:06:52 #236
84009 girllover
You had me at hello
pi_28261422
quote:
Op maandag 27 juni 2005 00:57 schreef girllover het volgende:

[..]
SPOILER
pi_28261485
quote:
Op maandag 27 juni 2005 01:06 schreef girllover het volgende:

[..]
SPOILER
  maandag 27 juni 2005 @ 01:17:20 #238
84009 girllover
You had me at hello
pi_28261600
quote:
Op maandag 27 juni 2005 01:10 schreef Setambre het volgende:

[..]
SPOILER
pi_28261722
quote:
Op maandag 27 juni 2005 01:17 schreef girllover het volgende:

[..]
SPOILER
Ik weet niet wat ik moet vinden van vervolgs op goede films. Meestal is het eerste deel het best. Omdat het orgineel is en niet slap aftreksel is van de film, maarja we zullen zien.
  maandag 27 juni 2005 @ 01:33:10 #240
84009 girllover
You had me at hello
pi_28261841
quote:
Op maandag 27 juni 2005 01:25 schreef Setambre het volgende:

[..]
SPOILER
Ik weet niet wat ik moet vinden van vervolgs op goede films. Meestal is het eerste deel het best. Omdat het orgineel is en niet slap aftreksel is van de film, maarja we zullen zien.
Nee, inderdaad. Maar ik kijk er wel al naar uit.
(Overigens weet ik niet of ik het allemaal goed heb gedaan met het quoten in een spoiler; moet je dan geen quote-codes gebruiken?)
  maandag 27 juni 2005 @ 02:59:05 #241
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_28262822
Ik heb deze film een tijdje terug ook bekeken, en ik vond het minder gruwelijk dan ik van te voren verwacht had, maar wel goed. Jammer genoeg bleef ik met een paar vragen zitten, er zitten te veel losse eindjes in het plot. De meeste dingen zijn hier al genoemd, maar iets dat ik tegenkwam om imdb:
SPOILER
Persoonlijk zou ik niet weten hoe ik in zo'n situatie zou reageren, die de manier van de doc om de telefoon te pakken te krijgen vind ik nou niet zo heel erg vreemd. Hij was behoorlijk aan het flippen.

Nee, er zitten te veel plotgaten in om het echt een geniale film te noemen, maar het gegeven is leuk en de uitvoering mag er ook best wezen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 27 juni 2005 @ 10:02:40 #242
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_28264934
quote:
Op maandag 27 juni 2005 02:59 schreef wonderer het volgende:
Ik heb deze film een tijdje terug ook bekeken, en ik vond het minder gruwelijk dan ik van te voren verwacht had, maar wel goed. Jammer genoeg bleef ik met een paar vragen zitten, er zitten te veel losse eindjes in het plot. De meeste dingen zijn hier al genoemd, maar iets dat ik tegenkwam om imdb:
SPOILER
SPOILER
quote:
Persoonlijk zou ik niet weten hoe ik in zo'n situatie zou reageren, die de manier van de doc om de telefoon te pakken te krijgen vind ik nou niet zo heel erg vreemd. Hij was behoorlijk aan het flippen.

Nee, er zitten te veel plotgaten in om het echt een geniale film te noemen, maar het gegeven is leuk en de uitvoering mag er ook best wezen.
misschien maken de plotgaten de film ook wel zo leuk. In de meeste horrorfilms zit niet eens een plot...
  maandag 27 juni 2005 @ 10:07:27 #243
84009 girllover
You had me at hello
pi_28265009
quote:
Op maandag 27 juni 2005 10:02 schreef Komakie het volgende:

[..]
SPOILER
[..]

misschien maken de plotgaten de film ook wel zo leuk. In de meeste horrorfilms zit niet eens een plot...
  maandag 27 juni 2005 @ 12:48:43 #244
51126 watchers
pi_28269457
quote:
Op maandag 27 juni 2005 10:07 schreef girllover het volgende:
Plotgaten maken een film meestal niet leuk, maar als een film met genoeg flair wordt gebracht, dan wil ik ze gerust wel over het hoofd zien. Maar er zijn wel grenzen, en het hangt van de toon van de film af hoeveel je gewoonlijk accepteert. Des te serieuzer een film is of des te serieuzer een film zichzelf neemt, des te minder je je kunt veroorloven als regisseur. Ook als je je film wilt laten draaien op slimme plotwendingen, moet je er wel voor zorgen dat je plot klopt (tenslotte vestig je dan juist de aandacht op je plot). Wat dat betreft legt Saw de lat te hoog voor zichzelf.

Wat mij betreft zaten de grootste plotholes in het gedrag van de personages, die regelmatig onlogische dingen moesten doen om het plot maar aan de gang te houden:
SPOILER
Als de scenarioschrijver/regisseur wat meer aandacht had besteed aan dit soort onlogische zaken -het schijnt allemaal nogal haastig te zijn gemaakt- had het echt een dijk van een enge film kunnen zijn.
  maandag 27 juni 2005 @ 13:46:50 #245
84009 girllover
You had me at hello
pi_28271617
Klein vraagje: is het toegestaan een apart spoiler-topic te maken voor Saw? Dat lijkt me veel handiger.

Graag even een reactie, want het lijkt me wel een goed idee, maar ik weet niet of het van de moderators mag...

[ Bericht 39% gewijzigd door girllover op 27-06-2005 16:05:49 ]
  maandag 27 juni 2005 @ 14:02:36 #246
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_28272148
Ondanks de enorme fouten in de film heb ik me enorm vermaakt met 'SAW'.
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
  maandag 27 juni 2005 @ 14:06:02 #247
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_28272269
Ik vind de film juist zeer onderhoudend en spannend tot op het eind, iets wat vele films niet lukt.
Zeker een 7.5 voor eze
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  maandag 27 juni 2005 @ 15:36:47 #248
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_28274902
quote:
Op maandag 27 juni 2005 12:48 schreef watchers het volgende:
Wat mij betreft zaten de grootste plotholes in het gedrag van de personages, die regelmatig onlogische dingen moesten doen om het plot maar aan de gang te houden:
Ik bedoelde meer dat die onlogische dingen meer stof geven om over te praten. Vind het wel leuk om hierover te discussieren. Iets wat bij een helemaal goed uitgewerkte film niet altijd mogelijk is.
quote:
SPOILER
Als de scenarioschrijver/regisseur wat meer aandacht had besteed aan dit soort onlogische zaken -het schijnt allemaal nogal haastig te zijn gemaakt- had het echt een dijk van een enge film kunnen zijn.
Op een aantal punten heb je idd wel gelijk. Het is niet altijd even logisch en er zitten zeker dingen in die vervelend zijn. Vooral het einde vond ik eigenlijk heel zwak. Dan maken alle karakters rare fouten. Dingen die totaal niet logisch zijn.
En dan blijkt die gast ook nog op de grond te hebben gelegen. Iets wat bijna onmogelijk zou kunnen.

Maar wat ik het meest onbevredigende vind is dat de film gewoon niet af is. Je blijft met heel veel vraagtekens zitten. Wat gebeurd er met Gordon, wat gaat jigsaw doen, wat gebeurd er met Adam, hoe zit het met vrouw en kind? Allemaal onbeantwoorde vragen. Vind een beetje dat ze midden in het einde zijn gestopt. Mis eigenlijk nog 15in film voor mijn gevoel
  maandag 27 juni 2005 @ 17:35:44 #249
51126 watchers
pi_28278513
quote:
Op maandag 27 juni 2005 15:36 schreef Komakie het volgende:
Ik bedoelde meer dat die onlogische dingen meer stof geven om over te praten. Vind het wel leuk om hierover te discussieren. Iets wat bij een helemaal goed uitgewerkte film niet altijd mogelijk is.
Ja, da's inderdaad wel leuk: plotgaten bespreken. Alhoewel het natuurlijk ook erg leuk is complexe, maar goed in elkaar zittende films te bespreken die je eventueel ook nog op verschillende manieren kunt interpreteren
SPOILER
quote:
Op een aantal punten heb je idd wel gelijk. Het is niet altijd even logisch en er zitten zeker dingen in die vervelend zijn. Vooral het einde vond ik eigenlijk heel zwak. Dan maken alle karakters rare fouten. Dingen die totaal niet logisch zijn.
En dan blijkt die gast ook nog op de grond te hebben gelegen. Iets wat bijna onmogelijk zou kunnen.
Ik denk dat het probleem is dat de scenarioschrijver/regisseur vooral van bepaalde punten (wendingen) in het plot is uitgegaan, niet van de karakters. En dan kun je vroeg of laat goed in de problemen komen. Karakters en plot moeten eigenlijk één geheel vormen: dan krijg je meestal de mooiste verhalen.
quote:
Maar wat ik het meest onbevredigende vind is dat de film gewoon niet af is. Je blijft met heel veel vraagtekens zitten. Wat gebeurd er met Gordon, wat gaat jigsaw doen, wat gebeurd er met Adam, hoe zit het met vrouw en kind? Allemaal onbeantwoorde vragen. Vind een beetje dat ze midden in het einde zijn gestopt. Mis eigenlijk nog 15in film voor mijn gevoel
Komt misschien nog in Saw2

Ps. Lastig dat quoten met spoilertags.
  maandag 27 juni 2005 @ 17:41:00 #250
84009 girllover
You had me at hello
pi_28278700
quote:
Op maandag 27 juni 2005 17:35 schreef watchers het volgende:

Ps. Lastig dat quoten met spoilertags.
Ja, precies, vind ik ook. Ik open wel een spoilertopic voor Saw.
Zenmate VPNBekijk het streamingaanbod van PrimevideoBekijk het streamingaanbod van Primevideo
  maandag 27 juni 2005 @ 17:44:17 #251
30408 California
pi_28278804
Een spoilertopic?
Wat is dit dan? Een spoiler-vrij topic?
  maandag 27 juni 2005 @ 17:55:38 #252
71919 wonderer
pi_28279170
quote:
Op maandag 27 juni 2005 17:44 schreef California het volgende:
Een spoilertopic?
Wat is dit dan? Een spoiler-vrij topic?
Hier staan de spoilers in spoilertags, zodat mensen die gewoon een beetje willen snuffelen niet meteen alles te weten komen. Als je een speciaal spoiler topic maakt, met groot SPOILER in de TT, kun je die tags achterwege laten en gewoon quoten.

Lijkt me.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
  maandag 27 juni 2005 @ 17:58:01 #253
30408 California
pi_28279240
Zover was ik. Maar als je dan een nieuw topic opent, lijkt een spoiler-vrij topic me (iets) logischer. Dat bestond tenminste nog niet.
Maar goed. On topic.
  maandag 27 juni 2005 @ 23:03:19 #254
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_28287668
ah. ik heb m gezien, en vond m echt goed.
1 van de betere films die ik heb gezien de laatste tijd. heb me prima vermaakt.
af en toe wel een beetje vies
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  maandag 27 juni 2005 @ 23:04:56 #255
84009 girllover
You had me at hello
pi_28287710
quote:
Op maandag 27 juni 2005 17:55 schreef wonderer het volgende:

[..]

Hier staan de spoilers in spoilertags, zodat mensen die gewoon een beetje willen snuffelen niet meteen alles te weten komen. Als je een speciaal spoiler topic maakt, met groot SPOILER in de TT, kun je die tags achterwege laten en gewoon quoten.

Lijkt me.
Exact, beter zou ik het niet kunnen zeggen.
  dinsdag 28 juni 2005 @ 12:35:03 #256
108312 stijgende_ster
Yeah Kællingebyvej!!!!
pi_28299199
Okee, ik heb ff tussendoor een offtopic vraagje, het lijkt mij dat hier wel mensen zitten die er een goed antwoord op weten namelijk. Het was me wat teveel om er een heel topic over te openen:
Ik heb binnenkort een "horrornight" bij iemand thuis en nu zijn we allemaal niet bepaald helden, maar wie weet er nog echt goeie/enge/ranzige horrorfilms? Echt dat je zegt, ah wat ziek!!
Lijstje: Daryll Ann - Weeps, Daryll Ann - Happy Traum, Maxïmo Park - Our Earthly Pleasures, The Fratellis - Costello Music, Moss - The Long Way Back, Kaiser Chiefs - Yours Truly, Angry Mob, Bette Serveert - Bare Stripped Naked
  dinsdag 28 juni 2005 @ 14:40:19 #257
71919 wonderer
pi_28303507
Ik heb net het grootste gedeelte van house of 1000 corpses gekeken en dat sloeg echt NERGENS op. Die zou dus goed bij je horrornight passen. Verder is Se7en niet te missen natuurlijk
  zondag 3 juli 2005 @ 22:20:46 #258
97937 Excess_All
SensatieGeil
pi_28457915
nou heb hem van het weekend gezien
erg goede film moet ik zeggen
vooral de snell montage droeg wel bij bij de spanning van de film
Lead me into Temptation]
  zondag 3 juli 2005 @ 23:53:49 #259
21123 DrukVout
pi_28461640
Ik heb hem net zitten kijken.

Dingen die me opvielen:
- Die dokter zijn make-up is echt slecht gedaan, veels te veel en te wit gewoon.
- Die telefoon gaat af en hij kan er niet bij. Hij pakt het doosje om die telefoon te pakken. Het lukt niet en gooit het doosje boos LINKS van zich neer. Volgend shot ligt het doosje RECHTS van hem en volgend shot ligt het doosje weer LINKS van hem.
- Die namen van die vrouw en het kind komen boven en Adam wist meteen wie het waren....
- Die dode in het midden van de kamer had in zijn linkerhand een pistool en rechterhand een opnameapparaat. Hoe kan die iemand elektrocuteren??

Het stuk met die boorapparaat vond ik ook erg zwak hoor. Zitten kutten met sleutels terwijl je een geweer in je handen hebt.
Dat is ook meteen een punt. Die dooie heeft een geweer. Die dokter heeft een kogel. Pak dat geweer en schiet met die kogel op die ketting of het slot. Echt wel dat er iets stuk gaat.
  maandag 4 juli 2005 @ 00:46:40 #260
39328 RijstNatie
Cool Hwhip
pi_28463341
zit jij altijd zo te denken bij een film?

of heb je de scenes op dvd terug gespoeld enzo?
Surf volledig anoniem met NordVPNZavvi - Fandom en GeekgearDe snelste VPN - FastestVPN
  maandag 4 juli 2005 @ 01:33:11 #261
108312 stijgende_ster
Yeah Kællingebyvej!!!!
pi_28464417
Ik heb m gezien!! Mooie film met verassend einde.
Lijstje: Daryll Ann - Weeps, Daryll Ann - Happy Traum, Maxïmo Park - Our Earthly Pleasures, The Fratellis - Costello Music, Moss - The Long Way Back, Kaiser Chiefs - Yours Truly, Angry Mob, Bette Serveert - Bare Stripped Naked
  maandag 4 juli 2005 @ 02:49:20 #262
11208 StrayDog
pi_28465266
quote:
Op maandag 4 juli 2005 00:46 schreef RijstNatie het volgende:
Ik kan ook nog een aantal van die kleine foutjes/onlogischheden opnoemen, vallen mij ook vaak gelijk op zonder dat ik er speciaal op zit te letten.
Het verhaal van Saw is gewoon niet zo enorm goed, in elk geval nogal slordig uitgewerkt.
  maandag 4 juli 2005 @ 10:00:41 #263
21123 DrukVout
pi_28467333
quote:

Meeste dingen vallen me gewoon direct op.
  maandag 4 juli 2005 @ 17:14:29 #264
39328 RijstNatie
Cool Hwhip
pi_28482515
Maar heb je bij saw terug zitte spoelen ofniet?
  maandag 4 juli 2005 @ 20:47:08 #265
113428 vencodark
pi_28489311
heb saw van het weekend gezien en vond hm echt super (was gedownload zonder ondertiteling)
wilde hm gelijk gaan kopen maar kwam er dus achter dat ie v/d herfst nog maar in de bios in NL moet komen,dus ben benieuwd.
  maandag 4 juli 2005 @ 21:10:28 #266
30408 California
pi_28490206
quote:
Op maandag 4 juli 2005 20:47 schreef vencodark het volgende:
dat ie v/d herfst nog maar in de bios in NL moet komen
Ehm, nee. Hij draait nu .
  maandag 4 juli 2005 @ 21:41:03 #267
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_28491438
quote:

ik zit me tijdens het kijken ook vaak te ergeren, dat denk ik, ja jezus, ik zou dat zo en zo gedaan hebben
offe, he, bah, wat slecht geacteerd/gegrimeerd/gecut enz.
  maandag 4 juli 2005 @ 22:15:57 #268
84009 girllover
You had me at hello
pi_28492783
quote:
Op maandag 4 juli 2005 21:41 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

ik zit me tijdens het kijken ook vaak te ergeren, dat denk ik, ja jezus, ik zou dat zo en zo gedaan hebben
offe, he, bah, wat slecht geacteerd/gegrimeerd/gecut enz.
cool
  maandag 4 juli 2005 @ 22:54:51 #269
21123 DrukVout
pi_28494378
quote:
Op maandag 4 juli 2005 17:14 schreef RijstNatie het volgende:
Maar heb je bij saw terug zitte spoelen ofniet?
Nee helemaal niet. Maar ik denk nooit van he wat slecht geacteerd.
  vrijdag 22 juli 2005 @ 23:54:25 #270
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_29053913
*Kickje*

gelezen op t dvdtherapyforum:
quote:
As promised, we did some digging to find out more about the uncut edition of Saw that was first mentioned here, and boy did we find some!

Along with the official cover, which you see below, we have learned just what kind of goodies will be on the disc. They include a behind-the-scenes featurette, "Full Disclosure: Investigating Jigsaw", the original short film Wan and Whannell did to drum up interest in the movie, something called "Jigsaw’s Worskhop", in which you build a puppet (it’s DVD-ROM), animated storyboards, an on-set preview of Saw 2, and two full commentary tracks; one by James Wan, Leigh Whannell, and Cary Elwes, and one with the Saw producers.

As if that weren’t enough, as the title implies the movie will be featured in a brand-new cut, though I’m still not sure just how much extra footage will be back in. Badass! Lions Gate will release Saw: Special Edition on October 18th!

looking & sounding nice.
zal ik wellicht wel aanschaffen
Pathe Thuis - Net uit de bios nu al op je tvFiverr - alle diensten vanaf 5 piekSurfshark - veilig toegang tot het open internet
  zaterdag 23 juli 2005 @ 00:49:05 #271
21123 DrukVout
pi_29055091
klinkt wel erg goed ja!
  woensdag 12 oktober 2005 @ 02:21:32 #272
63790 PDOA
pi_31375162
*sgop!*

Er is nu zo'n tinbox editie uit: is 'ie een beetje de moeite waard en is dit de uncut versie?
  woensdag 12 oktober 2005 @ 10:02:45 #273
73546 RaymanNL
Muwhahaa
pi_31378014
Die film was echt wel vet! Ik heb hem eergisteren gezien.
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
  woensdag 12 oktober 2005 @ 10:04:41 #274
111972 Ryan_R
pi_31378057
Op naar Saw 2. De trailer is er al.
Nothing is what it seems
  donderdag 13 oktober 2005 @ 16:37:25 #275
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_31412772
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 02:21 schreef PDOA het volgende:
*sgop!*

Er is nu zo'n tinbox editie uit: is 'ie een beetje de moeite waard en is dit de uncut versie?
is niet de uncut versie, volgens de lui die `m hebben op `t dvd.nl forum. Het verschil is trouwens maar 8 seconden dat is gecut. Maar goed: gecut is gecut
  donderdag 13 oktober 2005 @ 19:18:58 #276
113428 vencodark
pi_31416526
Heb eindelijk vandaag de dvd gekocht. 20 euro,maar ach, wil hm al maanden hebben (had een gedownloade versie gezien in juli) dus wilde niet meer wachten. Ga hm vanavond weer lekker kijken.
  donderdag 13 oktober 2005 @ 21:57:23 #277
39328 RijstNatie
Cool Hwhip
pi_31421590
Ik wacht wel 10 maanden zodat hij in de 3 voor 33 komt
  donderdag 13 oktober 2005 @ 22:08:23 #278
27648 Weakling
available in strong mint
pi_31421950
20 euro? Dan heb je echt veel teveel uitgegeven ...
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 18:18:50 #279
113428 vencodark
pi_31442007
Ja ik weet het. Maar wilde niet meer wachten. Heb ook geen zin in een download ofzoiets. Heb liever het origineel.
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 20:44:43 #280
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_31445884
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 18:18 schreef vencodark het volgende:
Ja ik weet het. Maar wilde niet meer wachten. Heb ook geen zin in een download ofzoiets. Heb liever het origineel.
maar dan is ie ook goedkoper te krijgen hoor
Kijk eens bij een Media Markt ofzo
Surf prive met PureVPNPathe Thuis - Net uit de bios nu al op je tvSurfshark - veilig toegang tot het open internet
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 20:02:30 #281
113428 vencodark
pi_31469547
Tja, ik bespaar wel weer op wat anders dan.
  zondag 16 oktober 2005 @ 17:52:06 #282
90574 Croupouque
Verhip!
pi_31492188
Ik heb de film zojuist gekeken, maar ik had er toch meer van verwacht. Het is geen slechte film hoor, integendeel. Maar op sommige momenten was de film ronduit lachwekkend; het is de bedoeling dat de 'vooruitgespoelde' scènes spanning of angst uitbeelden, maar ik zat te grinniken op de bank. Het deed me denken aan dat tv-programma met André van Duin dat je vroeger had waarin auto's al achteruit rijdend een parcours moesten afleggen, dat werd ook vaak versneld afgespeeld met een koddig muziekje eronder. Niet dat ik dat erg grappig vond, maar spannend vond ik het al helemaal niet. En als je dan in de film iets ziet wat op een autoachtervolging lijkt (twee schuddende auto's in het donker, versneld afgespeeld) of een vrouw met een berenklem op haar hoofd waar de camera versneld omheen draait waardoor het lijkt alsof ze onder stroom staat en tegelijkertijd heel erg nodig naar het toilet moet, dan kan ik dus mijn lachen niet inhouden.
  zondag 16 oktober 2005 @ 18:25:12 #283
97452 VinnieJones
So you're a righty?
pi_31492830
Komt deel 2 nog uit of wat ?
The cardinal rule is to keep them playing and to keep them coming back. The longer they play, the more they lose, and in the end, we get it all.
  zondag 16 oktober 2005 @ 18:41:21 #284
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_31493136
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 18:25 schreef VinnieJones het volgende:
Komt deel 2 nog uit of wat ?
28 oktober in amerika.
wanneer hij in nederland in premiere gaat is nog niet bekend
  maandag 17 oktober 2005 @ 13:54:58 #285
94996 PAA-053
pi_31510849
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 17:52 schreef Croupouque het volgende:
Ik heb de film zojuist gekeken, maar ik had er toch meer van verwacht. Het is geen slechte film hoor, integendeel. Maar op sommige momenten was de film ronduit lachwekkend; het is de bedoeling dat de 'vooruitgespoelde' scènes spanning of angst uitbeelden, maar ik zat te grinniken op de bank. Het deed me denken aan dat tv-programma met André van Duin dat je vroeger had waarin auto's al achteruit rijdend een parcours moesten afleggen, dat werd ook vaak versneld afgespeeld met een koddig muziekje eronder. Niet dat ik dat erg grappig vond, maar spannend vond ik het al helemaal niet. En als je dan in de film iets ziet wat op een autoachtervolging lijkt (twee schuddende auto's in het donker, versneld afgespeeld) of een vrouw met een berenklem op haar hoofd waar de camera versneld omheen draait waardoor het lijkt alsof ze onder stroom staat en tegelijkertijd heel erg nodig naar het toilet moet, dan kan ik dus mijn lachen niet inhouden.
Die achtervolgingsscene vond ik ook erg slecht.

Vond het verder een prima film, top zelfs! Op een gegeven moment, de kijkers weten denk ik wel wanneer, vond ik het een kutfilm wordren. Te nep voor woorden gewoon, totdat (gelukkig) ook dat weer niet 'echt' te zijn.
Schitterend einde, erg spannend, maar geen horror. Hele goede film!
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 17:45:50 #286
101909 CrackerJack
the truth shall set you free
pi_31538717
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 22:08 schreef Weakling het volgende:
20 euro? Dan heb je echt veel teveel uitgegeven ...
Waar haal jij je films?
  donderdag 20 oktober 2005 @ 00:12:34 #287
128074 GoodNews
come on
pi_31570592
Ik weet de twist van deel 2 hier komt die.
SPOILER
Wat een kutfilm.

[ Bericht 6% gewijzigd door SaintOfKillers op 31-10-2005 09:04:00 (*zucht*) ]
please?
  donderdag 20 oktober 2005 @ 00:15:06 #288
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_31570675
moet dat?
  donderdag 20 oktober 2005 @ 00:16:04 #289
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_31570709
Moet wat?
...dass wir fliegen.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 20 oktober 2005 @ 00:17:48 #290
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_31570780
Best aardig.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
Bekijk het streamingaanbod van PrimevideoSurf volledig anoniem met NordVPNAnoniem en veilig met ProtonVPN
  donderdag 20 oktober 2005 @ 00:19:39 #291
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_31570839
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 00:17 schreef Doc het volgende:
Best aardig.
Ja,
zoals de valse hond van de buren best aardig kan grommen, ja...
...dass wir fliegen.
  donderdag 20 oktober 2005 @ 14:26:43 #292
63135 Dark_Neve
Geen
pi_31579624
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 00:12 schreef GoodNews het volgende:
SPOILER
Wat een kutfilm.
SJEZUS MAN!!!!!!!! spoiler tags ofzo???????

Je verpest net een super groot stuk van de film voor heel veel mensen. Echt een supergare actie....
Je moet echt ff beter nadenken voordat je zomaar zoiets neerzet!

[ Bericht 3% gewijzigd door SaintOfKillers op 31-10-2005 09:04:24 (spoilertags in quote toegevoegd) ]
Nee
  donderdag 20 oktober 2005 @ 14:53:18 #293
39328 RijstNatie
Cool Hwhip
pi_31580264
lol
  donderdag 20 oktober 2005 @ 15:07:37 #294
131444 Bramos83
Rock & Roll
pi_31580622
Aardig verhaal, minder goed uitgewerkt, had meer ingezeten, leuke twist aan het slot (snapte wel dat die dude in het midden nog iets moest zijn oid, maar wist niet wat)

Vond het niet horror waardig
  donderdag 20 oktober 2005 @ 15:20:14 #295
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_31580921
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 00:16 schreef De-oneven-2 het volgende:
Moet wat?
in een topic als dit zie ik liever nog geen spoilers van films die ik nog niet gezien heb en graag wil gaa zien.
  maandag 31 oktober 2005 @ 02:34:32 #296
128074 GoodNews
come on
pi_31828938
SPOILER

[ Bericht 13% gewijzigd door SaintOfKillers op 31-10-2005 09:05:21 ]
please?
  maandag 31 oktober 2005 @ 08:41:48 #297
63790 PDOA
pi_31830175
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 00:12 schreef GoodNews het volgende:
SPOILER
Wat een kutfilm.
Mooi, weer een film die ik niet meer hoef te checken.

[ Bericht 4% gewijzigd door SaintOfKillers op 31-10-2005 09:04:47 (Spoilertags in quote toegevoegd) ]
  maandag 31 oktober 2005 @ 09:09:46 #298
67640 SaintOfKillers
pi_31830530
Hier en daar wat spoilertags toegevoegd.
  maandag 31 oktober 2005 @ 12:28:43 #299
128074 GoodNews
come on
pi_31834626
foutje dacht dat spoiler topic was, maar is deel 1
please?
  maandag 31 oktober 2005 @ 23:20:39 #300
67677 furanku
Did I Do That :?
pi_31853730
SPOILER
?
I'm a fokker! can't you see, do u wanna fok! all night with me.. ^_^
Anoniem en veilig met ProtonVPNPathe Thuis - Net uit de bios nu al op je tvBekijk het streamingaanbod van Primevideo
  zaterdag 5 november 2005 @ 20:07:24 #301
57586 Bananenman
-----------
pi_32000626
Gisteren gezien. Toffe film. Paar neppe stukjes maar het einde maakt alles goed. Jezus
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')