abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 31 mei 2005 @ 00:36:55 #201
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_27500306
Ik heb Saw net gezien en ik ben wel onder de indruk
Hoewel ik ook vind dat de film nog heel veel beter had kunnen zijn.

Het verhaal begint allemaal heel erg goed en voor mijn gevoel ook wel aardig uitgewerkt.
Alleen hoe meer je naar het einde komt, hoe meer steekjes je hoort vallen.
Om vervolgens te eindigen met een heel zwak einde
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er worden nogal wat dingen niet uitgelegd en blijf je dus met een paar vragen zitten. Gelukkig zijn het voornamelijk randzaken dus je blijft niet met een groot vraagteken zitten.

Mijn conclusie is dat het een goeie film is. Met vooral een goeie start en een redelijk goed middenstuk maar de clue aan het einde van de film viel me toch een beetje tegen.
Het is wel fijn om weer eens een goeie nieuwe horror/triller te zien die niet volgens de cliché concepten van het genre zijn opgezet.
Ik heb anderhalf uur mijn aandacht er goed bij kunnen houden terwijl ik best moe was (en dan val ik snel in slaap) dus het zit in dat opzicht wel goed met deze film.
Alleen ik blijf het einde toch jammer vinden.....

anyway, ik kijk nu al uit naar deel 2
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
9 voor het begin
8 voor het middenstuk
6.5 voor het einde.

Maar toch wil ik hem iedereen die van spannende Trillers en
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_27794027
Wow, ik vond hem wel tof hoor! Het klopt wel wat ik in recensies lees: die flashbacks halen de spanning eruit, ze hadden het beter gewoon in 1 ruimte kunnen houden denk ik.
En halverwege vond ik wel dat het verhaal niet opschoot. Maar de sfeer maakte veel goed, tof licht, goede muziek...en het laatste kwartier maakt de film ook helemaal goed.

Ik heb genoten!
  vrijdag 10 juni 2005 @ 09:46:19 #203
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_27797179
Geinig dat ie nu toch eindelijk in de NL bioscopen gaat draaien
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 10:11:30 #204
58135 DirtyCutFreak
Requiem for a Dream
pi_27797784
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 09:46 schreef Ang3l het volgende:
Geinig dat ie nu toch eindelijk in de NL bioscopen gaat draaien
Iedereen die ik ken heeft em zo'n beetje via download gezien
lange releases tijd hiero ook bah
pi_27797828
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 10:11 schreef DirtyCutFreak het volgende:

[..]

Klopt ik heb hem 3 maand geleden ofzo al gezien.
Ziek filmpje ja.
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
pi_27798117
SPOILER

[ Bericht 20% gewijzigd door Mike op 10-06-2005 10:32:54 ]
pi_27798344
Spoiler tags sittingduck!
  vrijdag 10 juni 2005 @ 12:41:12 #208
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_27802236
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 10:11 schreef DirtyCutFreak het volgende:

[..]

Ja me2. Di's wel de langste zo onderhand.
O nee, Gossip. Had ik in de sneak gezien, en 3kwart jaar later kwam ie pas in de bios
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 12:48:13 #209
7352 kamagurka
psy-gothic
pi_27802439
Het is wel een beetje een ripoff van silence of the lambs en se7en in een aantal opzichten, bovendien komen al die ingewikkelde plannen van de schurk wel heel mooi uit steeds (maargoed, da's film)
Maar zeker een aangename verrassing Ik zag de plot niet aankomen dit keer
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_27802806
Ik zie hem vanavond!! ben benieuwd
Nothing is what it seems
  vrijdag 10 juni 2005 @ 14:09:37 #211
17274 Wuder
Wees blij dat je nog leeft!
pi_27805016
Vooral de vaak hele goedkope effecten vond ik gaaf..
SPOILER
Sinterklahs, Ghet Dawn!!!!
  zaterdag 11 juni 2005 @ 06:14:34 #212
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_27827365
Gisteravond gezien... Ik heb van begin tot eind geboeid toegekeken! Enige minpunten die ik kan bedenken zijn inderdaad de plotholes, maar zoals hier al eerder werd gezegd, aangezien het om bijzaken gaat was het niet dermate irritant dat ik niet meer van de film kon genieten... Maar... het had dus nog beter gekund en het had van mij wel ietsje ranziger gemogen....
SPOILER
pi_27830417
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 21:03 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het script van Se7en is ook een cirkel die op 't einde van het verhaal rond wordt gemaakt. Bij Saw lijkt het meer een labyrinth waarbij de regisseur zelf ook niet wist waar hij ging uitkomen. Ik krijg het idee dat de scriptschrijver van Se7en bij het begin zelf al wist wie z'n bad guy was, die van Saw volgens mij niet.
Hoewel het een film is met potentie, goede en creepy elementen en een 'fijne' sfeer, ligt het probleem vooral bij het verhaal. De karakters worden gebruikt om het plot vooruit te helpen en in de goede richting te sturen, waardoor ze allerlei onlogische -en niet bij hun karakter horende- dingen moeten doen. Doet me wat dat betreft wel denken aan bepaalde Italiaanse thrillers/horrors, waarbij sfeer en plotwendingen ook vaak belangrijker zijn dan de karakters of logica van het verhaal. Of slashers, waarbij het nodig is voor het plot -en de lengte van de film- dat mensen alleen en ongewapend donkere kelders in gaan terwijl ze weten dat er ergens een moordenaar rondloopt.

En dat is nogal zonde. Want wat is er nou enger dan karakters die alles goed doen, en desondanks nog diep in de shit raken? Zie bijvoorbeeld Se7en, waarbij de karakters en het plot natuurlijk en onafwendbaar hun pad volgen. En de klappen des te harder aankomen.
pi_27859491
Nou ik heb hem gezien hoor. je blijft inderdaad met wat vragen zitten, maar uiteindleijk gaat het om JigSaw en niet over het leven van zijn slachtoffers. Ook het publiek in de zaal zat lekker mee te leven met de film, wat altijd wel leuk is. Een lekkere spannende film en eindelijk eens een thriller met een originele insteek. Aanrader!
Nothing is what it seems
  maandag 13 juni 2005 @ 21:03:49 #215
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_27899908
net gezien... echt een toppertje!!!!!

1 woord BIZAR!!!!!

samen met Creep deze week toch 2 toppers gezien!
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
  maandag 13 juni 2005 @ 21:06:06 #216
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_27899978
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 14:09 schreef Wuder het volgende:
Vooral de vaak hele goedkope effecten vond ik gaaf..
SPOILER
Dat was echt supergoed gedaan inderdaad.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_27900254
quote:
Op maandag 13 juni 2005 21:06 schreef TC03 het volgende:

[..]

Dat was echt supergoed gedaan inderdaad.
Het had eigenlijk wel wat weg van de Ring, deurtje open en schrik
Nothing is what it seems
pi_27914774
Heel goede film, alleen ik heb nog mijn bedenkingen met de kamer waar het verhaal zich met name afspeelt. Denk eens goed na over de indeling! Dat klopt toch gewoon niet?

Er is een bad aan de ene kant. Daar diagonaal tegenover staan aan de ene kant een rijtje douches en aan de andere kant een plee. De kamer bevindt zich in een fabriek/riool iets. Ben ik nu de enige die dit een rare indeling vind of zijn er mensen die dit ook een beetje vreemd vinden.

Dus jij zit in bad met je rubberen eendje en duikboot je rug te schrobben, steekt effe je duim omhoog naar je collega die op dat moment aan het schijten is die even wuift naar zijn vrouw die een douche neemt. Beetje vaag.

Voor de rest een hele goede film.
  dinsdag 14 juni 2005 @ 16:23:59 #219
53268 HomerJ
Your talking to me?
pi_27922496
IK vond het wel een toffe film, vooral begin was leuk alleen het einde viel mij ook tegen.

Alleen jammer dat ze niet meer van die zieke spelletjes van die moordenaar lieten zien.
Bijvoorbeeld die kamer met dat prikkeldraad, zo ziek en creatief Daar had ik echt meer van willen zien
"the female orgasme is a mythe, I hae had sex with 26 women in my life and not one of them had a orgasme."
pi_27939095
Goede film. Maarja. Dat einde hè.....
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  woensdag 15 juni 2005 @ 12:19:56 #221
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_27946915
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 12:27 schreef Marruk het volgende:
Heel goede film, alleen ik heb nog mijn bedenkingen met de kamer waar het verhaal zich met name afspeelt. Denk eens goed na over de indeling! Dat klopt toch gewoon niet?

Er is een bad aan de ene kant. Daar diagonaal tegenover staan aan de ene kant een rijtje douches en aan de andere kant een plee. De kamer bevindt zich in een fabriek/riool iets. Ben ik nu de enige die dit een rare indeling vind of zijn er mensen die dit ook een beetje vreemd vinden.

Dus jij zit in bad met je rubberen eendje en duikboot je rug te schrobben, steekt effe je duim omhoog naar je collega die op dat moment aan het schijten is die even wuift naar zijn vrouw die een douche neemt. Beetje vaag.

Voor de rest een hele goede film.
hmmm daar had ik niet eens aan gedacht, maar nu je het zegt. Best wel vreemd idd
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 16:23 schreef HomerJ het volgende:
IK vond het wel een toffe film, vooral begin was leuk alleen het einde viel mij ook tegen.

Alleen jammer dat ze niet meer van die zieke spelletjes van die moordenaar lieten zien.
Bijvoorbeeld die kamer met dat prikkeldraad, zo ziek en creatief Daar had ik echt meer van willen zien
Die was best stoer idd. Die van dat kaakding vond ik ook wel vet. Alleen wat ik een beetje raar vond was dat hij zei dat het om haar dode celmaat ging terwijl die vent dus nog in leven bleek te zijn. OK, met een overdosis opium, maar toch. Als hij gezegd had dat hij nog leefde dan was de keuze toch anders geweest.
Dat vond ik een beetje raar omdat hij ook verder totaal niet schuwt om mindgames met mensen te spelen.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
pi_27948761
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 12:19 schreef Komakie het volgende:

[..]

Dat vond ik een beetje raar omdat hij ook verder totaal niet schuwt om mindgames met mensen te spelen.
Idd.
SPOILER
  woensdag 15 juni 2005 @ 13:32:20 #223
32974 Xante
Levend en wel
pi_27949132
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 13:22 schreef sizzler het volgende:

[..]

Idd.
SPOILER
SPOILER
'Cause you could've been number one, if you only found the time
And you could've ruled the whole world, if you had the chance
pi_27953272
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 13:32 schreef Xante het volgende:

[..]
SPOILER
SPOILER
pi_27953706
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 15:22 schreef sizzler het volgende:
SPOILER
SPOILER
pi_28004716
SPOILER
pi_28004785
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 02:12 schreef sizzler het volgende:
SPOILER
SPOILER
En wat heb ik me dood zitten ergeren aan Glover. . Verschrikkelijk slecht acteerwerk...
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_28005038
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 02:17 schreef MUUS het volgende:

[..]
SPOILER
En wat heb ik me dood zitten ergeren aan Glover. . Verschrikkelijk slecht acteerwerk...
SPOILER
  maandag 27 juni 2005 @ 00:48:21 #229
84009 girllover
You had me at hello
pi_28261055
Ik vond hem ijzingwekkend spannend. Dat is de enige film waarvan ik dat ooit heb gevonden. Ik vond hem vanaf het begin spannend. En het gegeven vind ik ook ijzersterk.

Bij mij in de bioscoop zaten er nogal wat mensen te lachen toen de situatie in die badkamer echt helemaal wanhopig begon te worden. Dat vond ik erg vreemd. Zijn er meer mensen bij wie dat gebeurde?
pi_28261130
Yup ligt vaak ook aan de bios waar je komt en na welke voorstelling.
Als je naar de vroege voorstelling gaat heb je vaak van puberaal publiek, die het stoer vinden om er door heen te gillen.
"The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."
  maandag 27 juni 2005 @ 00:55:09 #231
84009 girllover
You had me at hello
pi_28261200
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 16:36 schreef Oksel het volgende:
Hmz. Men Behind the Sun lijkt me wel ziek.
[..]
Er zit in die film ook een scène waarin de handen van een man in blokken js zitten en die vervolgens in kokens water worden gestopt waardoor het vlees er afdruipt.
  maandag 27 juni 2005 @ 00:57:58 #232
84009 girllover
You had me at hello
pi_28261266
quote:
Op zondag 16 januari 2005 13:42 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik vond 'm wel geslaagd, al kan ik een hele lijst van dingen opnoemen die ik niet goed vond. . Zo vond ik 'm wat stilvallen in het middenstuk, het wordt allemaal een beetje oninteressant. Verder kan het natuurlijk gebeuren dat iemand zich plots iets herinnert, maar hier gebeurt het wel erg vaak. Verder was ik niet zo gecharmeerd door de identiteit van de bad guy.
SPOILER

[ Bericht 5% gewijzigd door girllover op 27-06-2005 01:06:20 ]
  maandag 27 juni 2005 @ 00:59:28 #233
84009 girllover
You had me at hello
pi_28261296
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 06:14 schreef twentemeisje het volgende:
Gisteravond gezien... Ik heb van begin tot eind geboeid toegekeken! Enige minpunten die ik kan bedenken zijn inderdaad de plotholes, maar zoals hier al eerder werd gezegd, aangezien het om bijzaken gaat was het niet dermate irritant dat ik niet meer van de film kon genieten... Maar... het had dus nog beter gekund en het had van mij wel ietsje ranziger gemogen....
SPOILER
Welke plotholes bedoel je, als je dat hier kunt zeggen qua spoilers...
  maandag 27 juni 2005 @ 01:00:57 #234
84009 girllover
You had me at hello
pi_28261319
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 12:27 schreef Marruk het volgende:
Mee eens, ik zat het me ook steeds af te vragen.
  maandag 27 juni 2005 @ 01:04:30 #235
84009 girllover
You had me at hello
pi_28261378
SPOILER
  maandag 27 juni 2005 @ 01:06:52 #236
84009 girllover
You had me at hello
pi_28261422
quote:
Op maandag 27 juni 2005 00:57 schreef girllover het volgende:

[..]
SPOILER
pi_28261485
quote:
Op maandag 27 juni 2005 01:06 schreef girllover het volgende:

[..]
SPOILER
"The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."
  maandag 27 juni 2005 @ 01:17:20 #238
84009 girllover
You had me at hello
pi_28261600
quote:
Op maandag 27 juni 2005 01:10 schreef Setambre het volgende:

[..]
SPOILER
pi_28261722
quote:
Op maandag 27 juni 2005 01:17 schreef girllover het volgende:

[..]
SPOILER
Ik weet niet wat ik moet vinden van vervolgs op goede films. Meestal is het eerste deel het best. Omdat het orgineel is en niet slap aftreksel is van de film, maarja we zullen zien.
  maandag 27 juni 2005 @ 01:33:10 #240
84009 girllover
You had me at hello
pi_28261841
quote:
Op maandag 27 juni 2005 01:25 schreef Setambre het volgende:

[..]
SPOILER
Ik weet niet wat ik moet vinden van vervolgs op goede films. Meestal is het eerste deel het best. Omdat het orgineel is en niet slap aftreksel is van de film, maarja we zullen zien.
Nee, inderdaad. Maar ik kijk er wel al naar uit.
(Overigens weet ik niet of ik het allemaal goed heb gedaan met het quoten in een spoiler; moet je dan geen quote-codes gebruiken?)
  maandag 27 juni 2005 @ 02:59:05 #241
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_28262822
Ik heb deze film een tijdje terug ook bekeken, en ik vond het minder gruwelijk dan ik van te voren verwacht had, maar wel goed. Jammer genoeg bleef ik met een paar vragen zitten, er zitten te veel losse eindjes in het plot. De meeste dingen zijn hier al genoemd, maar iets dat ik tegenkwam om imdb:
SPOILER
Persoonlijk zou ik niet weten hoe ik in zo'n situatie zou reageren, die de manier van de doc om de telefoon te pakken te krijgen vind ik nou niet zo heel erg vreemd. Hij was behoorlijk aan het flippen.

Nee, er zitten te veel plotgaten in om het echt een geniale film te noemen, maar het gegeven is leuk en de uitvoering mag er ook best wezen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 27 juni 2005 @ 10:02:40 #242
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_28264934
quote:
Op maandag 27 juni 2005 02:59 schreef wonderer het volgende:
Ik heb deze film een tijdje terug ook bekeken, en ik vond het minder gruwelijk dan ik van te voren verwacht had, maar wel goed. Jammer genoeg bleef ik met een paar vragen zitten, er zitten te veel losse eindjes in het plot. De meeste dingen zijn hier al genoemd, maar iets dat ik tegenkwam om imdb:
SPOILER
SPOILER
quote:
Persoonlijk zou ik niet weten hoe ik in zo'n situatie zou reageren, die de manier van de doc om de telefoon te pakken te krijgen vind ik nou niet zo heel erg vreemd. Hij was behoorlijk aan het flippen.

Nee, er zitten te veel plotgaten in om het echt een geniale film te noemen, maar het gegeven is leuk en de uitvoering mag er ook best wezen.
misschien maken de plotgaten de film ook wel zo leuk. In de meeste horrorfilms zit niet eens een plot...
  maandag 27 juni 2005 @ 10:07:27 #243
84009 girllover
You had me at hello
pi_28265009
quote:
Op maandag 27 juni 2005 10:02 schreef Komakie het volgende:

[..]
SPOILER
[..]

misschien maken de plotgaten de film ook wel zo leuk. In de meeste horrorfilms zit niet eens een plot...
  maandag 27 juni 2005 @ 12:48:43 #244
51126 watchers
pi_28269457
quote:
Op maandag 27 juni 2005 10:07 schreef girllover het volgende:
Plotgaten maken een film meestal niet leuk, maar als een film met genoeg flair wordt gebracht, dan wil ik ze gerust wel over het hoofd zien. Maar er zijn wel grenzen, en het hangt van de toon van de film af hoeveel je gewoonlijk accepteert. Des te serieuzer een film is of des te serieuzer een film zichzelf neemt, des te minder je je kunt veroorloven als regisseur. Ook als je je film wilt laten draaien op slimme plotwendingen, moet je er wel voor zorgen dat je plot klopt (tenslotte vestig je dan juist de aandacht op je plot). Wat dat betreft legt Saw de lat te hoog voor zichzelf.

Wat mij betreft zaten de grootste plotholes in het gedrag van de personages, die regelmatig onlogische dingen moesten doen om het plot maar aan de gang te houden:
SPOILER
Als de scenarioschrijver/regisseur wat meer aandacht had besteed aan dit soort onlogische zaken -het schijnt allemaal nogal haastig te zijn gemaakt- had het echt een dijk van een enge film kunnen zijn.
  maandag 27 juni 2005 @ 13:46:50 #245
84009 girllover
You had me at hello
pi_28271617
Klein vraagje: is het toegestaan een apart spoiler-topic te maken voor Saw? Dat lijkt me veel handiger.

Graag even een reactie, want het lijkt me wel een goed idee, maar ik weet niet of het van de moderators mag...

[ Bericht 39% gewijzigd door girllover op 27-06-2005 16:05:49 ]
  maandag 27 juni 2005 @ 14:02:36 #246
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_28272148
Ondanks de enorme fouten in de film heb ik me enorm vermaakt met 'SAW'.
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
  maandag 27 juni 2005 @ 14:06:02 #247
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_28272269
Ik vind de film juist zeer onderhoudend en spannend tot op het eind, iets wat vele films niet lukt.
Zeker een 7.5 voor eze
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  maandag 27 juni 2005 @ 15:36:47 #248
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_28274902
quote:
Op maandag 27 juni 2005 12:48 schreef watchers het volgende:
Wat mij betreft zaten de grootste plotholes in het gedrag van de personages, die regelmatig onlogische dingen moesten doen om het plot maar aan de gang te houden:
Ik bedoelde meer dat die onlogische dingen meer stof geven om over te praten. Vind het wel leuk om hierover te discussieren. Iets wat bij een helemaal goed uitgewerkte film niet altijd mogelijk is.
quote:
SPOILER
Als de scenarioschrijver/regisseur wat meer aandacht had besteed aan dit soort onlogische zaken -het schijnt allemaal nogal haastig te zijn gemaakt- had het echt een dijk van een enge film kunnen zijn.
Op een aantal punten heb je idd wel gelijk. Het is niet altijd even logisch en er zitten zeker dingen in die vervelend zijn. Vooral het einde vond ik eigenlijk heel zwak. Dan maken alle karakters rare fouten. Dingen die totaal niet logisch zijn.
En dan blijkt die gast ook nog op de grond te hebben gelegen. Iets wat bijna onmogelijk zou kunnen.

Maar wat ik het meest onbevredigende vind is dat de film gewoon niet af is. Je blijft met heel veel vraagtekens zitten. Wat gebeurd er met Gordon, wat gaat jigsaw doen, wat gebeurd er met Adam, hoe zit het met vrouw en kind? Allemaal onbeantwoorde vragen. Vind een beetje dat ze midden in het einde zijn gestopt. Mis eigenlijk nog 15in film voor mijn gevoel
  maandag 27 juni 2005 @ 17:35:44 #249
51126 watchers
pi_28278513
quote:
Op maandag 27 juni 2005 15:36 schreef Komakie het volgende:
Ik bedoelde meer dat die onlogische dingen meer stof geven om over te praten. Vind het wel leuk om hierover te discussieren. Iets wat bij een helemaal goed uitgewerkte film niet altijd mogelijk is.
Ja, da's inderdaad wel leuk: plotgaten bespreken. Alhoewel het natuurlijk ook erg leuk is complexe, maar goed in elkaar zittende films te bespreken die je eventueel ook nog op verschillende manieren kunt interpreteren
SPOILER
quote:
Op een aantal punten heb je idd wel gelijk. Het is niet altijd even logisch en er zitten zeker dingen in die vervelend zijn. Vooral het einde vond ik eigenlijk heel zwak. Dan maken alle karakters rare fouten. Dingen die totaal niet logisch zijn.
En dan blijkt die gast ook nog op de grond te hebben gelegen. Iets wat bijna onmogelijk zou kunnen.
Ik denk dat het probleem is dat de scenarioschrijver/regisseur vooral van bepaalde punten (wendingen) in het plot is uitgegaan, niet van de karakters. En dan kun je vroeg of laat goed in de problemen komen. Karakters en plot moeten eigenlijk één geheel vormen: dan krijg je meestal de mooiste verhalen.
quote:
Maar wat ik het meest onbevredigende vind is dat de film gewoon niet af is. Je blijft met heel veel vraagtekens zitten. Wat gebeurd er met Gordon, wat gaat jigsaw doen, wat gebeurd er met Adam, hoe zit het met vrouw en kind? Allemaal onbeantwoorde vragen. Vind een beetje dat ze midden in het einde zijn gestopt. Mis eigenlijk nog 15in film voor mijn gevoel
Komt misschien nog in Saw2

Ps. Lastig dat quoten met spoilertags.
  maandag 27 juni 2005 @ 17:41:00 #250
84009 girllover
You had me at hello
pi_28278700
quote:
Op maandag 27 juni 2005 17:35 schreef watchers het volgende:

Ps. Lastig dat quoten met spoilertags.
Ja, precies, vind ik ook. Ik open wel een spoilertopic voor Saw.
Fiverr - alle diensten vanaf 5 piekSurfshark - veilig toegang tot het open internetFiverr - alle diensten vanaf 5 piek
  maandag 27 juni 2005 @ 17:44:17 #251
30408 California
Ondergewaardeerd mysterie.
pi_28278804
Een spoilertopic?
Wat is dit dan? Een spoiler-vrij topic?
The short weekend begins with longing...
  maandag 27 juni 2005 @ 17:55:38 #252
71919 wonderer
pi_28279170
quote:
Op maandag 27 juni 2005 17:44 schreef California het volgende:
Een spoilertopic?
Wat is dit dan? Een spoiler-vrij topic?
Hier staan de spoilers in spoilertags, zodat mensen die gewoon een beetje willen snuffelen niet meteen alles te weten komen. Als je een speciaal spoiler topic maakt, met groot SPOILER in de TT, kun je die tags achterwege laten en gewoon quoten.

Lijkt me.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
  maandag 27 juni 2005 @ 17:58:01 #253
30408 California
pi_28279240
Zover was ik. Maar als je dan een nieuw topic opent, lijkt een spoiler-vrij topic me (iets) logischer. Dat bestond tenminste nog niet.
Maar goed. On topic.
  maandag 27 juni 2005 @ 23:03:19 #254
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_28287668
ah. ik heb m gezien, en vond m echt goed.
1 van de betere films die ik heb gezien de laatste tijd. heb me prima vermaakt.
af en toe wel een beetje vies
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  maandag 27 juni 2005 @ 23:04:56 #255
84009 girllover
You had me at hello
pi_28287710
quote:
Op maandag 27 juni 2005 17:55 schreef wonderer het volgende:

[..]

Hier staan de spoilers in spoilertags, zodat mensen die gewoon een beetje willen snuffelen niet meteen alles te weten komen. Als je een speciaal spoiler topic maakt, met groot SPOILER in de TT, kun je die tags achterwege laten en gewoon quoten.

Lijkt me.
Exact, beter zou ik het niet kunnen zeggen.
  dinsdag 28 juni 2005 @ 12:35:03 #256
108312 stijgende_ster
Yeah Kællingebyvej!!!!
pi_28299199
Okee, ik heb ff tussendoor een offtopic vraagje, het lijkt mij dat hier wel mensen zitten die er een goed antwoord op weten namelijk. Het was me wat teveel om er een heel topic over te openen:
Ik heb binnenkort een "horrornight" bij iemand thuis en nu zijn we allemaal niet bepaald helden, maar wie weet er nog echt goeie/enge/ranzige horrorfilms? Echt dat je zegt, ah wat ziek!!
Lijstje: Daryll Ann - Weeps, Daryll Ann - Happy Traum, Maxïmo Park - Our Earthly Pleasures, The Fratellis - Costello Music, Moss - The Long Way Back, Kaiser Chiefs - Yours Truly, Angry Mob, Bette Serveert - Bare Stripped Naked
  dinsdag 28 juni 2005 @ 14:40:19 #257
71919 wonderer
pi_28303507
Ik heb net het grootste gedeelte van house of 1000 corpses gekeken en dat sloeg echt NERGENS op. Die zou dus goed bij je horrornight passen. Verder is Se7en niet te missen natuurlijk
  zondag 3 juli 2005 @ 22:20:46 #258
97937 Excess_All
SensatieGeil
pi_28457915
nou heb hem van het weekend gezien
erg goede film moet ik zeggen
vooral de snell montage droeg wel bij bij de spanning van de film
Lead me into Temptation]
  zondag 3 juli 2005 @ 23:53:49 #259
21123 DrukVout
pi_28461640
Ik heb hem net zitten kijken.

Dingen die me opvielen:
- Die dokter zijn make-up is echt slecht gedaan, veels te veel en te wit gewoon.
- Die telefoon gaat af en hij kan er niet bij. Hij pakt het doosje om die telefoon te pakken. Het lukt niet en gooit het doosje boos LINKS van zich neer. Volgend shot ligt het doosje RECHTS van hem en volgend shot ligt het doosje weer LINKS van hem.
- Die namen van die vrouw en het kind komen boven en Adam wist meteen wie het waren....
- Die dode in het midden van de kamer had in zijn linkerhand een pistool en rechterhand een opnameapparaat. Hoe kan die iemand elektrocuteren??

Het stuk met die boorapparaat vond ik ook erg zwak hoor. Zitten kutten met sleutels terwijl je een geweer in je handen hebt.
Dat is ook meteen een punt. Die dooie heeft een geweer. Die dokter heeft een kogel. Pak dat geweer en schiet met die kogel op die ketting of het slot. Echt wel dat er iets stuk gaat.
  maandag 4 juli 2005 @ 00:46:40 #260
39328 RijstNatie
Cool Hwhip
pi_28463341
zit jij altijd zo te denken bij een film?

of heb je de scenes op dvd terug gespoeld enzo?
Nothing to see here, carry on
Surfshark - veilig toegang tot het open internetSurf prive met PureVPNSurf prive met PureVPN
  maandag 4 juli 2005 @ 01:33:11 #261
108312 stijgende_ster
Yeah Kællingebyvej!!!!
pi_28464417
Ik heb m gezien!! Mooie film met verassend einde.
Lijstje: Daryll Ann - Weeps, Daryll Ann - Happy Traum, Maxïmo Park - Our Earthly Pleasures, The Fratellis - Costello Music, Moss - The Long Way Back, Kaiser Chiefs - Yours Truly, Angry Mob, Bette Serveert - Bare Stripped Naked
  maandag 4 juli 2005 @ 02:49:20 #262
11208 StrayDog
pi_28465266
quote:
Op maandag 4 juli 2005 00:46 schreef RijstNatie het volgende:
Ik kan ook nog een aantal van die kleine foutjes/onlogischheden opnoemen, vallen mij ook vaak gelijk op zonder dat ik er speciaal op zit te letten.
Het verhaal van Saw is gewoon niet zo enorm goed, in elk geval nogal slordig uitgewerkt.
  maandag 4 juli 2005 @ 10:00:41 #263
21123 DrukVout
pi_28467333
quote:

Meeste dingen vallen me gewoon direct op.
  maandag 4 juli 2005 @ 17:14:29 #264
39328 RijstNatie
Cool Hwhip
pi_28482515
Maar heb je bij saw terug zitte spoelen ofniet?
  maandag 4 juli 2005 @ 20:47:08 #265
113428 vencodark
pi_28489311
heb saw van het weekend gezien en vond hm echt super (was gedownload zonder ondertiteling)
wilde hm gelijk gaan kopen maar kwam er dus achter dat ie v/d herfst nog maar in de bios in NL moet komen,dus ben benieuwd.
  maandag 4 juli 2005 @ 21:10:28 #266
30408 California
pi_28490206
quote:
Op maandag 4 juli 2005 20:47 schreef vencodark het volgende:
dat ie v/d herfst nog maar in de bios in NL moet komen
Ehm, nee. Hij draait nu .
  maandag 4 juli 2005 @ 21:41:03 #267
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_28491438
quote:

ik zit me tijdens het kijken ook vaak te ergeren, dat denk ik, ja jezus, ik zou dat zo en zo gedaan hebben
offe, he, bah, wat slecht geacteerd/gegrimeerd/gecut enz.
  maandag 4 juli 2005 @ 22:15:57 #268
84009 girllover
You had me at hello
pi_28492783
quote:
Op maandag 4 juli 2005 21:41 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

ik zit me tijdens het kijken ook vaak te ergeren, dat denk ik, ja jezus, ik zou dat zo en zo gedaan hebben
offe, he, bah, wat slecht geacteerd/gegrimeerd/gecut enz.
cool
  maandag 4 juli 2005 @ 22:54:51 #269
21123 DrukVout
pi_28494378
quote:
Op maandag 4 juli 2005 17:14 schreef RijstNatie het volgende:
Maar heb je bij saw terug zitte spoelen ofniet?
Nee helemaal niet. Maar ik denk nooit van he wat slecht geacteerd.
  vrijdag 22 juli 2005 @ 23:54:25 #270
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_29053913
*Kickje*

gelezen op t dvdtherapyforum:
quote:
As promised, we did some digging to find out more about the uncut edition of Saw that was first mentioned here, and boy did we find some!

Along with the official cover, which you see below, we have learned just what kind of goodies will be on the disc. They include a behind-the-scenes featurette, "Full Disclosure: Investigating Jigsaw", the original short film Wan and Whannell did to drum up interest in the movie, something called "Jigsaw’s Worskhop", in which you build a puppet (it’s DVD-ROM), animated storyboards, an on-set preview of Saw 2, and two full commentary tracks; one by James Wan, Leigh Whannell, and Cary Elwes, and one with the Saw producers.

As if that weren’t enough, as the title implies the movie will be featured in a brand-new cut, though I’m still not sure just how much extra footage will be back in. Badass! Lions Gate will release Saw: Special Edition on October 18th!

looking & sounding nice.
zal ik wellicht wel aanschaffen
Surfshark - veilig toegang tot het open internetSurf volledig anoniem met NordVPNFiverr - alle diensten vanaf 5 piek
  zaterdag 23 juli 2005 @ 00:49:05 #271
21123 DrukVout
pi_29055091
klinkt wel erg goed ja!
  woensdag 12 oktober 2005 @ 02:21:32 #272
63790 PDOA
pi_31375162
*sgop!*

Er is nu zo'n tinbox editie uit: is 'ie een beetje de moeite waard en is dit de uncut versie?
  woensdag 12 oktober 2005 @ 10:02:45 #273
73546 RaymanNL
Muwhahaa
pi_31378014
Die film was echt wel vet! Ik heb hem eergisteren gezien.
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
  woensdag 12 oktober 2005 @ 10:04:41 #274
111972 Ryan_R
pi_31378057
Op naar Saw 2. De trailer is er al.
Nothing is what it seems
  donderdag 13 oktober 2005 @ 16:37:25 #275
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_31412772
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 02:21 schreef PDOA het volgende:
*sgop!*

Er is nu zo'n tinbox editie uit: is 'ie een beetje de moeite waard en is dit de uncut versie?
is niet de uncut versie, volgens de lui die `m hebben op `t dvd.nl forum. Het verschil is trouwens maar 8 seconden dat is gecut. Maar goed: gecut is gecut
  donderdag 13 oktober 2005 @ 19:18:58 #276
113428 vencodark
pi_31416526
Heb eindelijk vandaag de dvd gekocht. 20 euro,maar ach, wil hm al maanden hebben (had een gedownloade versie gezien in juli) dus wilde niet meer wachten. Ga hm vanavond weer lekker kijken.
  donderdag 13 oktober 2005 @ 21:57:23 #277
39328 RijstNatie
Cool Hwhip
pi_31421590
Ik wacht wel 10 maanden zodat hij in de 3 voor 33 komt
  donderdag 13 oktober 2005 @ 22:08:23 #278
27648 Weakling
available in strong mint
pi_31421950
20 euro? Dan heb je echt veel teveel uitgegeven ...
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 18:18:50 #279
113428 vencodark
pi_31442007
Ja ik weet het. Maar wilde niet meer wachten. Heb ook geen zin in een download ofzoiets. Heb liever het origineel.
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 20:44:43 #280
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_31445884
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 18:18 schreef vencodark het volgende:
Ja ik weet het. Maar wilde niet meer wachten. Heb ook geen zin in een download ofzoiets. Heb liever het origineel.
maar dan is ie ook goedkoper te krijgen hoor
Kijk eens bij een Media Markt ofzo
Surf prive met PureVPNBetrouwbaar en snel - ExpressVPNSurfshark - veilig toegang tot het open internet
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 20:02:30 #281
113428 vencodark
pi_31469547
Tja, ik bespaar wel weer op wat anders dan.
  zondag 16 oktober 2005 @ 17:52:06 #282
90574 Croupouque
Verhip!
pi_31492188
Ik heb de film zojuist gekeken, maar ik had er toch meer van verwacht. Het is geen slechte film hoor, integendeel. Maar op sommige momenten was de film ronduit lachwekkend; het is de bedoeling dat de 'vooruitgespoelde' scènes spanning of angst uitbeelden, maar ik zat te grinniken op de bank. Het deed me denken aan dat tv-programma met André van Duin dat je vroeger had waarin auto's al achteruit rijdend een parcours moesten afleggen, dat werd ook vaak versneld afgespeeld met een koddig muziekje eronder. Niet dat ik dat erg grappig vond, maar spannend vond ik het al helemaal niet. En als je dan in de film iets ziet wat op een autoachtervolging lijkt (twee schuddende auto's in het donker, versneld afgespeeld) of een vrouw met een berenklem op haar hoofd waar de camera versneld omheen draait waardoor het lijkt alsof ze onder stroom staat en tegelijkertijd heel erg nodig naar het toilet moet, dan kan ik dus mijn lachen niet inhouden.
  zondag 16 oktober 2005 @ 18:25:12 #283
97452 VinnieJones
So you're a righty?
pi_31492830
Komt deel 2 nog uit of wat ?
The cardinal rule is to keep them playing and to keep them coming back. The longer they play, the more they lose, and in the end, we get it all.
  zondag 16 oktober 2005 @ 18:41:21 #284
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_31493136
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 18:25 schreef VinnieJones het volgende:
Komt deel 2 nog uit of wat ?
28 oktober in amerika.
wanneer hij in nederland in premiere gaat is nog niet bekend
  maandag 17 oktober 2005 @ 13:54:58 #285
94996 PAA-053
pi_31510849
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 17:52 schreef Croupouque het volgende:
Ik heb de film zojuist gekeken, maar ik had er toch meer van verwacht. Het is geen slechte film hoor, integendeel. Maar op sommige momenten was de film ronduit lachwekkend; het is de bedoeling dat de 'vooruitgespoelde' scènes spanning of angst uitbeelden, maar ik zat te grinniken op de bank. Het deed me denken aan dat tv-programma met André van Duin dat je vroeger had waarin auto's al achteruit rijdend een parcours moesten afleggen, dat werd ook vaak versneld afgespeeld met een koddig muziekje eronder. Niet dat ik dat erg grappig vond, maar spannend vond ik het al helemaal niet. En als je dan in de film iets ziet wat op een autoachtervolging lijkt (twee schuddende auto's in het donker, versneld afgespeeld) of een vrouw met een berenklem op haar hoofd waar de camera versneld omheen draait waardoor het lijkt alsof ze onder stroom staat en tegelijkertijd heel erg nodig naar het toilet moet, dan kan ik dus mijn lachen niet inhouden.
Die achtervolgingsscene vond ik ook erg slecht.

Vond het verder een prima film, top zelfs! Op een gegeven moment, de kijkers weten denk ik wel wanneer, vond ik het een kutfilm wordren. Te nep voor woorden gewoon, totdat (gelukkig) ook dat weer niet 'echt' te zijn.
Schitterend einde, erg spannend, maar geen horror. Hele goede film!
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 17:45:50 #286
101909 CrackerJack
the truth shall set you free
pi_31538717
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 22:08 schreef Weakling het volgende:
20 euro? Dan heb je echt veel teveel uitgegeven ...
Waar haal jij je films?
  donderdag 20 oktober 2005 @ 00:12:34 #287
128074 GoodNews
come on
pi_31570592
Ik weet de twist van deel 2 hier komt die.
SPOILER
Wat een kutfilm.

[ Bericht 6% gewijzigd door SaintOfKillers op 31-10-2005 09:04:00 (*zucht*) ]
please?
  donderdag 20 oktober 2005 @ 00:15:06 #288
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_31570675
moet dat?
  donderdag 20 oktober 2005 @ 00:16:04 #289
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_31570709
Moet wat?
...dass wir fliegen.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 20 oktober 2005 @ 00:17:48 #290
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_31570780
Best aardig.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
Surf volledig anoniem met NordVPNAnoniem en veilig met ProtonVPNBetrouwbaar en snel - ExpressVPN
  donderdag 20 oktober 2005 @ 00:19:39 #291
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_31570839
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 00:17 schreef Doc het volgende:
Best aardig.
Ja,
zoals de valse hond van de buren best aardig kan grommen, ja...
...dass wir fliegen.
  donderdag 20 oktober 2005 @ 14:26:43 #292
63135 Dark_Neve
Geen
pi_31579624
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 00:12 schreef GoodNews het volgende:
SPOILER
Wat een kutfilm.
SJEZUS MAN!!!!!!!! spoiler tags ofzo???????

Je verpest net een super groot stuk van de film voor heel veel mensen. Echt een supergare actie....
Je moet echt ff beter nadenken voordat je zomaar zoiets neerzet!

[ Bericht 3% gewijzigd door SaintOfKillers op 31-10-2005 09:04:24 (spoilertags in quote toegevoegd) ]
Nee
  donderdag 20 oktober 2005 @ 14:53:18 #293
39328 RijstNatie
Cool Hwhip
pi_31580264
lol
  donderdag 20 oktober 2005 @ 15:07:37 #294
131444 Bramos83
Rock & Roll
pi_31580622
Aardig verhaal, minder goed uitgewerkt, had meer ingezeten, leuke twist aan het slot (snapte wel dat die dude in het midden nog iets moest zijn oid, maar wist niet wat)

Vond het niet horror waardig
  donderdag 20 oktober 2005 @ 15:20:14 #295
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_31580921
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 00:16 schreef De-oneven-2 het volgende:
Moet wat?
in een topic als dit zie ik liever nog geen spoilers van films die ik nog niet gezien heb en graag wil gaa zien.
  maandag 31 oktober 2005 @ 02:34:32 #296
128074 GoodNews
come on
pi_31828938
SPOILER

[ Bericht 13% gewijzigd door SaintOfKillers op 31-10-2005 09:05:21 ]
please?
  maandag 31 oktober 2005 @ 08:41:48 #297
63790 PDOA
pi_31830175
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 00:12 schreef GoodNews het volgende:
SPOILER
Wat een kutfilm.
Mooi, weer een film die ik niet meer hoef te checken.

[ Bericht 4% gewijzigd door SaintOfKillers op 31-10-2005 09:04:47 (Spoilertags in quote toegevoegd) ]
  maandag 31 oktober 2005 @ 09:09:46 #298
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_31830530
Hier en daar wat spoilertags toegevoegd.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 31 oktober 2005 @ 12:28:43 #299
128074 GoodNews
come on
pi_31834626
foutje dacht dat spoiler topic was, maar is deel 1
please?
  maandag 31 oktober 2005 @ 23:20:39 #300
67677 furanku
Did I Do That :?
pi_31853730
SPOILER
?
I'm a fokker! can't you see, do u wanna fok! all night with me.. ^_^
Cyberghost VPNVyprVPN - de snelle VPNZenmate VPN
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')