abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19674661
Een nieuwe horrorfilm, die tentoongesteld is op het Sundance festival. De bezoekers waren er enthousiast over. Het schijnt een zeer enge film te zijn, totaal anders dan het normale Hollywood prut wat ook wel eens als horror bestempelt wordt.

quote:
The movie is not a slasher type flick, and it doesn't contain many of the cheap scares that most of today's thrillers tend to have. What it does do, is use it's moody music, jittery camera movements, and lightning paced editing to get in under your skin. Trying not to put any spoilers out there, I won't divulge any of the twists or turns. All I can say is hold on tight, and try not to take your eyes off the screen.

The basic premise is two gentlemen awake to find themselves chained to piping in a dirty abandoned bathroom. Neither of them know how they got there, or why they are there. And to make matters worse, a dead body lays in the middle of the floor, killed by a self inflicted gunshot wound. For the next 100 minutes, your taken on a rollercoaster ride of terror as they piece together their memories, and try to figure out the puzzle of how to escape from the room.
Klik hier voor de trailer. En klik hier voor meer info.
pi_19674742
Een beetje het idee en de surrealiteit van 'Cube' en het film-technische van 'The Ring'?
pi_19680452
quote:
Op zondag 6 juni 2004 00:10 schreef Monidique het volgende:
Een beetje het idee en de surrealiteit van 'Cube' en het film-technische van 'The Ring'?
Daar lijkt het wel een beetje op. Maar de trailer vond ik iets zieker dan bij beide voorbeelden. Hopelijk is er niet te veel gejat van andere films.
pi_19694601
Ik vond de trailer nogal magertjes :S
pi_20548291
Horror is weer hot en dat is te merken ook: remakes, sequels en odes aan andere horrorfilms zijn er weer volop en deze lijkt mij een ode brengen aan de jaren '70 no nonsense compromisloze horror!

SAW

For years now i've been a fan of the horror/thriller genre but have been extremly dissapointed with any and all of the releases this genre has offered in the last half decade. I had the great fortune of catching a screening of "SAW" recently at the 2004 Sundance Film Festival and must say it has fully restored my confidance that the ability to create a movie with the ability to make people lose sleep is still alive and well. James Wan has done a masterful job at keeping any and all viewers on the edge of their seats from begining to end and if you're easily scared or even the slightest bit jumpy you definatly won't be able to handle "SAW"!!! Definate 10 out of 10!!!

Wat een heerlijke homepage!!!

trailer

zondag 11 juli 2004 @ 13:14:32 #8
69994 seto
-|||--------|||-
pi_20549335
ziet er erg cool uit
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
  zondag 11 juli 2004 @ 17:13:28 #9
58560 Oksel
Gezellig.
pi_20553733
Wanneer gaat hij uitkomen? Ik ben op zoek naar goede horror.. helemaal fan sinds de Night of Terror..

Ik wilde vanavond Audition zien.. maar niemand heeft hem..
pi_20620702
Nieuwe trailer, en hij is weer fijn

http://www.joblo.com/index.php?id=4755
  donderdag 22 juli 2004 @ 12:40:10 #11
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_20785766
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  donderdag 22 juli 2004 @ 16:45:03 #12
58276 nederhorror.nl
Wieken des Doods
pi_20791087
Donderdag 5 augustus draait hij op het FANTASY FILMFEST in Keulen.

http://www.fantasyfilmfest.com
Nederhorror leeft! | www.nederhorror.nl
  donderdag 22 juli 2004 @ 18:07:20 #13
69994 seto
-|||--------|||-
pi_20792703
nondeju die nieuwe trailer

was deze topic helemaal vergeten, blijkbaar zijn er niet zoveel mensen in saw geinteresseerd

weet iemand wanneer hij in nederland uitkomt (als dat al gebeurt) ?
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_20792737
Heb 2 trailers gezien en ik ben zeker wel geinteresseerd.
Zodra hij uitkomt wil ik hem zien ook.
  donderdag 22 juli 2004 @ 22:35:05 #15
58276 nederhorror.nl
Wieken des Doods
pi_20797418
quote:
weet iemand wanneer hij in nederland uitkomt (als dat al gebeurt) ?
Hij heeft nog geen Nederlandse distributeur.
  Moderator donderdag 22 juli 2004 @ 22:38:51 #16
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_20797495
quote:
Op donderdag 22 juli 2004 22:35 schreef nederhorror.nl het volgende:

[..]

Hij heeft nog geen Nederlandse distributeur.
Waarom quote jij altijd zo apart en niet met het quoteknopje zodat je ziet WIE je quote? Dit leest erg ongemakkelijk.

Ontopic:
Het ziet er allemaal erg bizar uit...ik kan dus niet wachten.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_20800030
Lijkt me een leuke film. Ben benieuwd of 'ie hier gelijk op dvd/video wordt uitgebracht.
pi_20802381
Ik wil deze film zeker zien, in Amerika heeft die de beruchte NC-17 rating gekregen maar misschien gaan ze wat knip en plak werk verichten om een R rating te krijgen, zou zonden zijn.
pi_21056669
Ik ga hem morgen zien in Köln tijdens het Fantasy Filmfest. Ga ik gelijk FREEZE FRAME en TRESPASSING kijken. Andere mensen die interesse hebben, er is blijkbaar nog zat ruimte toen ik vanmiddag belde.
pi_21110880
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 17:57 schreef nederhorror.nl het volgende:
Ik ga hem morgen zien in Köln tijdens het Fantasy Filmfest. Ga ik gelijk FREEZE FRAME en TRESPASSING kijken. Andere mensen die interesse hebben, er is blijkbaar nog zat ruimte toen ik vanmiddag belde.
Wat vond je er van?
pi_21115440
ik heb net de trailer gezien en vond hem best cool......hoop dat ik hem snel gebrand ga krijgen.....
pi_21116021
quote:
Wat vond je er van?
Hij was goed, maar verre van geweldig. De film werkte op een aantal fronten niet voor mij, maar ik lees dat andere mensen juist op die fronten weer ecstatisch zijn - zoals over het personage van Glover en hoe die neergezet wordt. Ik vond het erg slecht. Een aantal personages maken stompzinnige beslissingen, de non-lineaire stijl bouwt weinig spanning op, maar houdt het wel boeiend, en het concept van de film wordt naar mijn mening gebroken aan het einde. De film leunt voornamelijk op plottwists en visuele vormgeving, waardoor het zichzelf nogal overschreeuwt in stijl. Door de opzichtige beeldovergangen, te snelle montage en onnodige camera-effecten, doet het vaak meer denken aan een videoclip dan een film. Qua gorigheid valt het ook erg mee, de film suggereerd het geweld meer dan dat het getoond wordt. Ik las ergens dat het budget slechts $1 miljoen dollar was, en voor dat geld ziet het er goed uit.
pi_21599584
Valt weer tegen dus.

Ik heb pas Audition gezien. Ook al zo'n tegenvaller. Wanneer komt er nou eens echt sadistische horror uit. Of echt ziek. Zoals Salo, Irreversible en Necromantic!
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 15:51:48 #25
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_21599714
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 15:43 schreef Oksel het volgende:
Valt weer tegen dus.

Ik heb pas Audition gezien. Ook al zo'n tegenvaller. Wanneer komt er nou eens echt sadistische horror uit. Of echt ziek. Zoals Salo, Irreversible en Necromantic!
Misschien moet je die Japanse Guinea Pig serie een bekijken of dergelijke sadistische filmpjes als Tokugawa onna keibatsu-emaki: Ushi-zaki no kei {Shogun's Sadism),
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_21600068
Die films vind je nergens!
pi_21600251
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 15:51 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Misschien moet je die Japanse Guinea Pig serie een bekijken of dergelijke sadistische filmpjes als Tokugawa onna keibatsu-emaki: Ushi-zaki no kei {Shogun's Sadism),
quote:
I watched Guinea Pig for the first time a few days ago. I had never seen the series before, but I had heard a lot about it, about how realistic and extremely violent it was, so I had high expectations.

But the movie turned out to be a big disappointment right from the start. No story, very fake special effects, a victim who looks like she's going to die of boredom before they actually kill her... I mean, she's been tortured like that and she almost doesn't scream or cry at all!!!

Een meisje wat 45 minuten lang wordt gemarteld. En wat nog nep is ook!

Irreversible is zo ziek omdat het mens onterend is!
pi_21600439
Hmz. Men Behind the Sun lijkt me wel ziek.
quote:
The scene when they trick that happy little boy, drugs him and starts an autopsy on him is pretty bad though. They have used a real children body here, so I imagine that can be a bit hard for some to watch. The rats that were on fire... probably real too.
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 17:42:52 #29
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_21601715
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 15:43 schreef Oksel het volgende:
Valt weer tegen dus.

Misschien kan je er eerst zelf naar kijken voor je beslist of het een tegenvaller is.

Ik heb één van die Guinea Pig films gezien en die was inderdaad vrij saai, ondanks het sadisme. Naked Blood schijnt wel wat te zijn.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_21870145
stelletje rukkers, die mod's hier!
pi_22803514
Ik heb 'm vandaag gezien. Een screener met matige kwaliteit maar hij was zeker de moeite waard. Erg mooi einde, dat zag ik niet aankomen. Wanneer ie op DVD uitkomt ga ik 'm zeker nog een keer kijken.
  zaterdag 23 oktober 2004 @ 09:36:08 #32
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_22814001
Net de trailer gezien en die vond ik er erg mooi uitzien. ben best benieuwd

vind t trouwens knap dat Nederhorror.nl m al in augustus heeft gezien, terwijl de film nu pas draait in de UK en in de VS nog moet uitkomen
zal aan mij liggen zeker
pi_22814190
de trailer ziet er heel goed uit.....ben benieuwd naar de rest van de film......ga hem zeker zien
pi_22817620
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 09:36 schreef Timo20 het volgende:
Net de trailer gezien en die vond ik er erg mooi uitzien. ben best benieuwd

vind t trouwens knap dat Nederhorror.nl m al in augustus heeft gezien, terwijl de film nu pas draait in de UK en in de VS nog moet uitkomen
zal aan mij liggen zeker
De film draait al het hele jaar op diverse filmfestivals.
Nederhorror.nl heeft hem in Duitsland op een festival gezien.
  donderdag 4 november 2004 @ 20:59:15 #35
28799 cimbom
just kidding
pi_23082535
Nou ik heb het film net gezien en het was een mooi opgezette film hoor. Zoiets als Se7en.
Prachtig film
pi_23089742
Ik heb em net ook gezien. Moet zeggen dat ik de laatste tijd niet zo'n goeie harde thriller heb gezien. Horror wil ik het niet noemen. Maar het verhaal zit echt zo goed in elkaar, vooral het eind, zo vaag en goed. Echt een goeie film. Ook geen verneuk scene's in die film. Film blijft de hele tijd sterk en het verhaal word goed verteld.
Super film
O+ BlaBlub O+
pi_23132255
Echt briljant gave film zeg! Net gezien en wil m zeker snel nog een keer zien!

zondag 7 november 2004 @ 00:00:15 #38
93859 joogdepoog
you there, cut my milk!
pi_23132652
die site is in iedergeval wel erg goed gemaakt
dat is een pluspunt no doubt
"Ik moet je iets becanon, wat ik eerder nikon, maar je bent mijn sony"
pi_23133016
Het is inderdaad meer een thriller. Horror durf ik het ook niet echt te noemen. Een echte goede horror moet dus nog komen, maar dit is zeker een leuke film.
  Moderator maandag 13 december 2004 @ 12:12:03 #40
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_23938788
Wat een zieke film zeg...ik heb genoten.

Ik zag dat de reviews voor deze film erg verdeeld waren, maar ik heb de hele tijd op het puntje van m'n stoel gezeten. Je hebt tot het einde geen idee hoe de plot in elkaar zit of wat er nog verder gaat gebeuren. Het zou dan tragisch zijn als het je ook niks zou interesseren, maar ik was juist erg benieuwd hoe het allemaal af zou lopen.

Ok, misschien zijn niet alle handelingen even logisch, maar als ik onder de druk zou staan die de personages in de film te verwerken krijgen, dan zouden mijn acties ook niet allemaal even doordacht zijn.

Voor liefhebbers van gore en spanning...dit is DE film die je dit jaar gezien moet hebben.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  maandag 13 december 2004 @ 12:45:02 #41
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_23939402
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 16:13 schreef Oksel het volgende:
Die films vind je nergens!
Valt wel mee hoor oa hier kan je de guinea pig serie bestellen, en zo zijn der wel meer site. Ook zijn de meeste delen te vinden bij de wel bekende programma's.

Over saw, ik vond de trailer eigenlijk het hoogte punt van de film. Die geeft je toch wel bepaalde verwachtingen en die worden niet echt waar gemaakt. De film moet het hebben van zijn sadistische karakter en dat wordt na het begin een stuk minder. De leukigheid komt eigenlijk alleen van de verschillende moorden die in korte tijd voorbij komen. Ook vind ik dat de stress, druk en keuzes die de hoofdpersonen moeten maken beter uitgewerkt had kunnen worden. Het is het allemaal net niet.
Vergelijkingen met seven zijn naar mijn mening geheel onterecht, de enige overeenkomst zijn de creatieve moorden en daar houdt het mee op.

Maar goed deel 2 wordt nu gemaakt met als doel voor halloween volgend jaar af te zijn. Iets meer budget maar dat kan dan ook makkelijk, aangezien deel 1 voor 1.2 miljoen gemaakt is en al 50 miljoen heeft opgebracht. Ik hoop dus dat het in de herkansing wel goed gaat.
pi_23941879
Wat deel 2 betreft, je kunt er denk ik wel van uitgaan dat dat een flutfilmpje wordt.
De makers van het origineel hebben er niks mee te maken, hij wordt veel te snel aangekondigd (enige doel is cashen, ze hebben niet eens een verhaal of schrijver) en de titel is ook al ongelooflijk slecht, als dit hem definitief zou worden tenminste: "Saw 2: Hacksaw"

Overigens wacht ik nog rustig af tot ik deel 1 in de bios kan gaan bekijken, ook al is het nu verleidelijk om het dvd'tje ff te downloaden.

[ Bericht 1% gewijzigd door StrayDog op 13-12-2004 14:54:42 ]
  maandag 13 december 2004 @ 14:51:23 #43
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_23942054
Wat was de acteerprestatie van Glover bedroevend slecht zeg. Ik heb me echt kapot zitten ergeren aan vrijwel elke scene met hem erin.

Ik had erg hoge verwachtingen, maar die zijn maar ten dele waargemaakt. Het einde vond ik zeker goed, maar daar zit meteen ook een grote plot-hole. Verder hadden zeker de scenes in die 'badkamer' (wat het ook was) veel sfeervoller in beeld kunnen worden gebracht met een andere belichting. Op imdb staat dat oorspronkelijk de kleurentonen anders waren, maar om een R-rating veilig te stellen deze tijdens het editten nog zijn veranderd. Het is dus wachten op de director's cut om echt ten volle te kunnen genieten van deze film. Alleen jammer dat je dan het einde al kent.

Maar goed, voor een film met een budget van $1,2 miljoen is het zeker niet verkeerd.
pi_23946331
Ik heb hem een paar weken geleden gedownload gezien, toffe film. Heel goed begin, een zwakker middenstuk maar weer een sterk einde. Net als je denkt dat het voorspelbaar wordt, blijk je het mis te hebben. Leuke originele thriller, hoewel ik het acteerwerk van de dokter en zijn mede-opgeslotene erg slecht vond.

8/10 op mijn imdb lijst.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  dinsdag 14 december 2004 @ 00:47:30 #45
60357 roxxe
Beter een hand in de lucht dan
pi_23958051
erg mooie plottwists

wat deed danny daar nou in :

9/10
AND HERE HE IS!
HE THINKS THAT HE IS THE MOST IMPORTANT MANIN THE WORLD...ROXXE!!!
pi_23958178
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 15:59 schreef kinky_queen het volgende:
SAW

De reviewer heeft gelijk, de trailer is idd een heel stuk beter dan de film, die ijzersterk begint maar zich niet geloofwaardig weet te houden oa door slap acteren en teleurstellende muziek, ook de sfeer die in het begin van de film ontstaat zwakt af oa doordat de ingenieuze kills afnemen en er steeds meer en meer geouweteringhoert word.

Deze film had groots kunnen zijn

woensdag 15 december 2004 @ 00:02:38 #47
12221 Tijn