abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25683774
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 13:47 schreef milagro het volgende:
Ik heb hier de uncut versie, wat hebben ze er in de ununcut versie eruit gelaten dan
Ik heb ze allebei gezien, maar er zijn nauwelijks noemenswaardige verschillen.
Een klein dingetje wat ik me nog kan herinneren is bv. dat je op de dvd
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo schijnen er nog wat minieme dingetjes te zijn die ik niet heb opgemerkt.
Verder las ik ergens dat de kleuren van de bios versie waren aangepast om hem iets minder rauw/deprimerend te maken, maar dat is me eerlijk gezegd ook niet opgevallen.
pi_25748882
Matige gimmick-thriller, gemaakt vanuit een doelbewust marketing-oogpunt (het einde is hier het meest evidente voorbeeld van).

Ik had eindelijk echt iets schokkends verwacht, maar uiteraard kan het filmpubliek (de massa, de miljoenen, de dollars) dat weer niet aan, en dus moet het weer zo'n standaardfilm worden, met - och... hoe verrassend inmiddels - een zeer onverwachte plot-twist op het einde van de film..

Die plotseling versnellende MTV-videoclip-beeldeffecten zijn tekenend voor het beoogde resultaat. Iets dat een briljante film als Seven niet nodig had.
pi_25781293
Geweldige film!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
8.5/10

[ Bericht 14% gewijzigd door Mike op 28-03-2005 00:37:18 ]
pi_25781790
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 00:58 schreef Bombie het volgende:
Matige gimmick-thriller, gemaakt vanuit een doelbewust marketing-oogpunt (het einde is hier het meest evidente voorbeeld van).

Ik had eindelijk echt iets schokkends verwacht, maar uiteraard kan het filmpubliek (de massa, de miljoenen, de dollars) dat weer niet aan, en dus moet het weer zo'n standaardfilm worden, met - och... hoe verrassend inmiddels - een zeer onverwachte plot-twist op het einde van de film..
.

Wonderbaarlijk is dat toch altijd. Films en muziek in genres waar een bepaalde underground-scene achterhangt, en die voorzien zijn van een vleugje commercie. Daar komen altijd van die pseudo-intelligentsia op af, die dan gaan huilen over miljoenen en de massa waar ze zichzelf zo verheven boven voelen. Nou ja. Eigenlijk wel lief.

.
We have relearned one lesson we should have never forgotten: that only by rewarding personal initiative and insisting government live within its means can we save the spirit of enterprise and risk-taking so essential to economic progress, human fulfillment, and the preservation of freedom itself.
  zondag 27 maart 2005 @ 22:08:06 #155
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_25791685
quote:
Op zondag 27 maart 2005 16:01 schreef nostra het volgende:

[..]

.

Wonderbaarlijk is dat toch altijd. Films en muziek in genres waar een bepaalde underground-scene achterhangt, en die voorzien zijn van een vleugje commercie. Daar komen altijd van die pseudo-intelligentsia op af, die dan gaan huilen over miljoenen en de massa waar ze zichzelf zo verheven boven voelen. Nou ja. Eigenlijk wel lief.

.
Ja.

Maar hij heeft natuurlijk wel gelijk .

En wat is hier trouwens underground aan?
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_25793247
quote:
Op zondag 27 maart 2005 22:08 schreef SaintOfKillers het volgende:
Maar hij heeft natuurlijk wel gelijk .
Dat vind ik niet, maar als het zo zou zijn, dan is het is geen argumentatie. Ik ken genoeg films die toch echt dertig keer commercieler zijn dan Saw, en toch prima zijn te pruimen. Commercieel zijn of niet is irrelevant, en als je aan moet komen met "maar de massa wil dat niet zien, dus de makers conformeren zich daaraan", dan ben je toch wel heel ver heen.
Het einde van Saw voorspelbaar noemen is sowieso ridicuul en van plot twist (wel schuin schrijven, want dat is een coole term) is al helemaal geen sprake.
quote:
En wat is hier trouwens underground aan?
Het genre waar Saw zich onder zich schaart heeft best wel een schare underground fans. Misschien druk ik me verkeerd uit. Maar het doet me erg denken aan mensjes die Tiesto op Innercity 1999 geweldig vonden en nu hij beter valt bij diezelfde massa is het ineens niets. Dat afgezien van de mogelijkheid dat je de muziek zelf niets vindt.
We have relearned one lesson we should have never forgotten: that only by rewarding personal initiative and insisting government live within its means can we save the spirit of enterprise and risk-taking so essential to economic progress, human fulfillment, and the preservation of freedom itself.
pi_25796288
Deze film is net zo underground als Celine Dion.
Je kunt 'm goed vinden of slecht vinden, maar als er de term underground aan wordt gekoppeld, is dat maar met één enkel doel: de film óók proberen te laten slagen bij doorgewinterde filmkijkers, die ondertussen wel wat gezien hebben. Die kijkers beseffen echter pas na het bekijken van de film dat ze in het ootje genomen zijn, want let wel: de film biedt niks nieuws, is gefundeerd op bepaalde succesprincipe's waarvan het effect bewezen is, en toont een dergelijke mate van verkwisting van potentieel, dat ik er bijna van moet huilen.

Bij het zien van de trailer zag ik potentie, waar ik onmiddellijk enorm nieuwsgierig van werd. Ik verwachtte materiaal aan te treffen dat uit zou nodigen tot interessante gedachten, introspectie en verrassende ontdekkingen. Een uitnodiging om het primitieve instinct van de mens wat meer aan te roepen.
Wist ík veel dat een primitieve smáák een voorwaarde was om deze film te kunnen waarderen?!

Als de korte fragmenten uit de trailer meer stof tot nadenken opleveren dan de volledige scenes zelf (die de zaak uiteindelijk zelfs schade toebrengen, omdat ze de aangeroepen fantasie bij het zien van de trailer volledig naar de klote helpen), en je naar een saaie, slordig en gehaast uitgewerkte film - die overigens ook nog eens absoluut NIET eng of schokkend is - zit te kijken in de hoop dat je 'een andere dimensie van nadenken' nodig zult hebben om de film achteraf uiteindelijk tóch nog enorm te kunnen waarderen om de ruwe diamant die hij werkelijk is (blaaaaa), dan voel je je toch wat genept.

Op het moment dat je verwachtingsvol en in spanning naar bepaalde scenes aan het kijken bent is dat een onafgeronde situatie. Toegegeven... op dát moment ben je geboeid, en denk je echt aan je trekken te komen. Maar het is enkel een mogelijkheid. Het is geen eindresultaat. Het eindresultaat is pas wanneer de scene is geweest en je ervan kunt blijven genieten, omdat je bijvoorbeeld intellectueel geprikkeld bent, of dat juist je primitieve eigenschappen aan de oppervlakte komen, of omdat je werkelijk op het puntje van je stoel hebt gezeten. Zelfs dat laatste wordt volledig verprutst in deze film. Het is allemaal zó gemaakt, dat je er zo doorheen prikt. Jezus! Als je er geen stof tot nadenken aan overhoudt, maak dan op zijn minst nog nagelbijtmateriaal!!

Ik zal de essentie van deze film proberen bloot te leggen in de volgende stelling: deze film heeft zijn mogelijke succes enkel en alleen te danken aan onervaren filmkijkers die elkaar na lopen te blaten hoe 'vet' en underground hij wel niet is. Alleen op die manier kan een ongeïnspireerde sell-out zich een plekje in de lijst met 'moet je écht zien'-cult-films sneaken. Een ongegeneerd voorbeeld van artistieke corruptie dus.

James Wan blijkt met deze film een gemakzuchtige prutser (en als ik de reacties over 2 zo lees wordt het nog erger). Het feit dat hij meerdere delen nodig heeft om zijn flinterdunne plotje tot vervelens toe te moeten exploiteren zegt toch wel genoeg, zeker?

Bekijk de film, vind ervan wat je écht vindt, en laat je, als je er niks aan vond, achteraf niet alsnog aanlullen dat hij echt goed is, maar 'dat je hem gewoon niet begrepen en niet op juiste waarde geschat hebt'.

Het is in mijn zeer onbescheiden mening gewoon een beschamende verkwisting van potentie die alsnog goed gemaakt moet worden door de mythe die eromheen gecreëerd is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bombie op 28-03-2005 00:43:01 ]
  maandag 28 maart 2005 @ 00:48:32 #158
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_25796599
God wat een gelul in de ruimte. Misschien moet je leren genieten van een film in plaats van alles dood relativeren. Maargoed, dat is mijn primitieve mening.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_25796878
quote:
Op maandag 28 maart 2005 00:48 schreef TC03 het volgende:
God wat een gelul in de ruimte. Misschien moet je leren genieten van een film in plaats van alles dood relativeren. Maargoed, dat is mijn primitieve mening.
Hoe krijg je het in hemelsnaam voor elkaar om iemand vanwege vermeend doodrelativeren te bekritiseren, door zijn kritische reactie daadwérkelijk dood te relativeren?!
pi_25799739
Trailers en reviews moet je ook nooit kijken/lezen. Ik weet over het algemeen het liefst zo min mogelijk over een film voordat ik hem kijk, dan heb ik geen bepaalde verwachtingen en ben ik ook niet bevooroordeeld.
Als je vertelt dat er op het einde een plottwist komt, heb je het voor mij al verpest. Ik wil dat gewoonweg NIET weten. Te veel mensen weten gewoon niet wat ze wel en niet kunnen zeggen, vandaar dat ik niets meer lees en mensen er niet meer over laten praten in mijn bijzijn.

Gelukkig heb ik deze film ook kunnen kijken zonder er vantevoren echt iets over te weten, alleen dat ik hem moest kijken.. op aanraden van een vriend van mij die niet meer zei dan: ''laat je er niks over vertellen, probeer er niks van te zien... die shit is maaaad'' Vond de film helemaal top, moet hem snel een tweede keer gaan bekijken.

Ik heb achteraf pas de trailer gekeken, typisch eentje die eigenlijk zonde is om te kijken vóór de film. Maar dat is mijn mening. Ik kan me goed voorstellen dat je dan op een andere manier de film ingaat.
quote:
Op maandag 21 maart 2005 17:56 schreef Ang3l het volgende:

[..]

nee he.... moest dat nou.
ik haat deel tweetjes van deel eentjes die erg origineel zijn
Ben ik niet met je eens! Ik vind alle drie de delen van Cube geniaal, kan niet wachten op deel vier.
  maandag 28 maart 2005 @ 05:19:21 #161
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_25799786
quote:
Op maandag 28 maart 2005 05:11 schreef TastyMushroom het volgende:

Ben ik niet met je eens! Ik vind alle drie de delen van Cube geniaal, kan niet wachten op deel vier.
Is d'r inmiddels al een 3 ja?
Heb deel 1 en 2 wel in de kast staan.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_25799812
quote:
Op maandag 28 maart 2005 05:11 schreef TastyMushroom het volgende:
Deel 2 vind ik zo ongeveer de slechtste film die ik ooit gezien heb, deel 3 daarentegen is weer behoorlijk goed, bijna net goed als deel 1
  maandag 28 maart 2005 @ 10:14:40 #163
32974 Xante
Levend en wel
pi_25800175
quote:
Op maandag 28 maart 2005 00:36 schreef Bombie het volgende:
Deze film is net zo underground als Celine Dion.
Je kunt 'm goed vinden of slecht vinden, maar als er de term underground aan wordt gekoppeld, is dat maar met één enkel doel: de film óók proberen te laten slagen bij doorgewinterde filmkijkers, die ondertussen wel wat gezien hebben. Die kijkers beseffen echter pas na het bekijken van de film dat ze in het ootje genomen zijn, want let wel: de film biedt niks nieuws, is gefundeerd op bepaalde succesprincipe's waarvan het effect bewezen is, en toont een dergelijke mate van verkwisting van potentieel, dat ik er bijna van moet huilen.

Bij het zien van de trailer zag ik potentie, waar ik onmiddellijk enorm nieuwsgierig van werd. Ik verwachtte materiaal aan te treffen dat uit zou nodigen tot interessante gedachten, introspectie en verrassende ontdekkingen. Een uitnodiging om het primitieve instinct van de mens wat meer aan te roepen.
Wist ík veel dat een primitieve smáák een voorwaarde was om deze film te kunnen waarderen?!

Als de korte fragmenten uit de trailer meer stof tot nadenken opleveren dan de volledige scenes zelf (die de zaak uiteindelijk zelfs schade toebrengen, omdat ze de aangeroepen fantasie bij het zien van de trailer volledig naar de klote helpen), en je naar een saaie, slordig en gehaast uitgewerkte film - die overigens ook nog eens absoluut NIET eng of schokkend is - zit te kijken in de hoop dat je 'een andere dimensie van nadenken' nodig zult hebben om de film achteraf uiteindelijk tóch nog enorm te kunnen waarderen om de ruwe diamant die hij werkelijk is (blaaaaa), dan voel je je toch wat genept.

Op het moment dat je verwachtingsvol en in spanning naar bepaalde scenes aan het kijken bent is dat een onafgeronde situatie. Toegegeven... op dát moment ben je geboeid, en denk je echt aan je trekken te komen. Maar het is enkel een mogelijkheid. Het is geen eindresultaat. Het eindresultaat is pas wanneer de scene is geweest en je ervan kunt blijven genieten, omdat je bijvoorbeeld intellectueel geprikkeld bent, of dat juist je primitieve eigenschappen aan de oppervlakte komen, of omdat je werkelijk op het puntje van je stoel hebt gezeten. Zelfs dat laatste wordt volledig verprutst in deze film. Het is allemaal zó gemaakt, dat je er zo doorheen prikt. Jezus! Als je er geen stof tot nadenken aan overhoudt, maak dan op zijn minst nog nagelbijtmateriaal!!

Ik zal de essentie van deze film proberen bloot te leggen in de volgende stelling: deze film heeft zijn mogelijke succes enkel en alleen te danken aan onervaren filmkijkers die elkaar na lopen te blaten hoe 'vet' en underground hij wel niet is. Alleen op die manier kan een ongeïnspireerde sell-out zich een plekje in de lijst met 'moet je écht zien'-cult-films sneaken. Een ongegeneerd voorbeeld van artistieke corruptie dus.

James Wan blijkt met deze film een gemakzuchtige prutser (en als ik de reacties over 2 zo lees wordt het nog erger). Het feit dat hij meerdere delen nodig heeft om zijn flinterdunne plotje tot vervelens toe te moeten exploiteren zegt toch wel genoeg, zeker?

Bekijk de film, vind ervan wat je écht vindt, en laat je, als je er niks aan vond, achteraf niet alsnog aanlullen dat hij echt goed is, maar 'dat je hem gewoon niet begrepen en niet op juiste waarde geschat hebt'.

Het is in mijn zeer onbescheiden mening gewoon een beschamende verkwisting van potentie die alsnog goed gemaakt moet worden door de mythe die eromheen gecreëerd is.
Je kan ook gewoon zeggen dat de film tegenviel hoor . Scheelt je een hoop typwerk wat nergens over gaat.
'Cause you could've been number one, if you only found the time
And you could've ruled the whole world, if you had the chance
pi_25800815
quote:
Op maandag 28 maart 2005 00:48 schreef TC03 het volgende:
laat die knul lekker de essentie van de film uitleggen, joh
sommige mensen houden nu eenmaal niet van vermaak zonder diepgang, ms uit angst dat het iets over hen zou zeggen?
je zou zomaar lol in het leven hebben namelijk, kan toch niet?
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_25802347
quote:
Op maandag 28 maart 2005 11:04 schreef milagro het volgende:

[..]

laat die knul lekker de essentie van de film uitleggen, joh
sommige mensen houden nu eenmaal niet van vermaak zonder diepgang, ms uit angst dat het iets over hen zou zeggen?
je zou zomaar lol in het leven hebben namelijk, kan toch niet?
Correctie: vermaak zonder kwaliteit. Om op het puntje van je stoel te zitten heb je immers geen diepgang in een film nodig. Als iets niet leuk is, is dat het gewoon niet.

Maar je hebt het voor elkaar hoor; deze film is nu ook geschikt bevonden door de Nederlandse Vereniging voor Huismiepen.

Jij vond "Along came a spider" zeker ook een 'kejgave' film?
  maandag 28 maart 2005 @ 12:31:14 #166
32974 Xante
Levend en wel
pi_25802676
quote:
Op maandag 28 maart 2005 12:16 schreef Bombie het volgende:

[..]

Correctie: vermaak zonder kwaliteit. Om op het puntje van je stoel te zitten heb je immers geen diepgang in een film nodig. Als iets niet leuk is, is dat het gewoon niet.
Euh, jij vindt de film geen kwaliteit hebben, dat betekent niet dat het ook zo is. Je probeert je mening wel heel erg op te dringen
'Cause you could've been number one, if you only found the time
And you could've ruled the whole world, if you had the chance
  maandag 28 maart 2005 @ 15:07:22 #167
53267 TC03
pi_25806446
quote:
Op maandag 28 maart 2005 00:58 schreef Bombie het volgende:

[..]

Hoe krijg je het in hemelsnaam voor elkaar om iemand vanwege vermeend doodrelativeren te bekritiseren, door zijn kritische reactie daadwérkelijk dood te relativeren?!
Het is een gave .
  maandag 28 maart 2005 @ 15:09:24 #168
53267 TC03
pi_25806502
quote:

[..]

Maar je hebt het voor elkaar hoor; deze film is nu ook geschikt bevonden door de Nederlandse Vereniging voor Huismiepen.

Oeh, hokjes.

Along Came a Spider is inderdaad vermaak zonder enige diepgang, geen slechte film, maar daar is dan ook alles mee gezegd.

Vind ik echter niet gelden voor Saw. Ik was iig van begin tot eind geboeid
  maandag 28 maart 2005 @ 16:30:43 #169
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_25808463
quote:
Op maandag 28 maart 2005 15:09 schreef TC03 het volgende:

Along Came a Spider is inderdaad vermaak zonder enige diepgang, geen slechte film, maar daar is dan ook alles mee gezegd.
Sowieso ... MOET een film altijd maar weer diepgang en kwailiteit bezitten om te boeien? Op de eerste plaats is film bedoelt om te vermaken, niet om er iets van te leren. Film = media, entertainment. Als je iets met kwaliteit en diepgang en leerzaamheid wil hebben dan kijk je maar discovery channel

Verder .... ik denk dat ik genoeg films heb gezien van veel genres en festivals en regisseurs, danwel in de bios, op dvd, op festivals etc etc etc om te zeggen "Wat kunnen semi-intellectuele kijk-mij-nou-filmkenner-zijn "cult&diepgang" mensen toch af en toe zeiken over niets Geniet gewoon van de plaatjes, punt.

Ik kan me af en toe ook ergeren aan films als White Chick of Blue Streak, dat ik denk "Mensenlievegoedheid dat er zulke bagger op je netvlies wordt geslingerd", maar dat is nog altijd een MENING. Als mensen zulke film sleuk vinden dan hebben ze dus blijkbaar ergens kwaliteit. Een film IS nooit slecht, een film kun je slecht VINDEN.

Zo. En nu ga ik m'n zatte paashersens ff bijspoelen met een flesje water en een aspirientje
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_25808891
quote:

[..]

Keigaaf
Kom jij uit Braboland of zo

Ik vond het een aardige film, ja en ik schaam me er ook niet voor dat ik dat vind, hetgeen blijkbaar schijnt te moeten van jou
Een film hoeft geen diepgang te hebben persé, en je hebt aardige films en sublieme films en ook een commercieel succesvolle film kan zeer aangenaam tijdverdrijf zijn.

Jij doet gewoon veel te zwaar op de hand, een hele monoloog (had ik kunnen weten natuurlijk, jij doet altijd moeilijk) waarom een film niet leuk kán zijn, en nog wat denigrerend gewauwel over de massa en commercie

Heb jij nu wel eens gewoon ongecompliceerde lol in je leven, Bombie, of moet alles gewicht hebben en diepgang..
  Eindredactie Games maandag 28 maart 2005 @ 16:52:33 #171
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_25809052
het was een aardige film, alleen op sommige punten zijn ze wel heel erg dom en clichematig,
k geef hem hem een 7-
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_25809115
quote:
Op maandag 28 maart 2005 16:52 schreef donald_dick het volgende:
het was een aardige film, alleen op sommige punten zijn ze wel heel erg dom en clichematig,
k geef hem hem een 7-
ik had er ook meer van verwacht, maar zeker niet slecht, gewoon okay.

bij lange na geen Se7en , da's duidelijk
  Eindredactie Games maandag 28 maart 2005 @ 17:03:17 #173
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_25809302
quote:
Op maandag 28 maart 2005 16:55 schreef milagro het volgende:

[..]

ik had er ook meer van verwacht, maar zeker niet slecht, gewoon okay.

bij lange na geen Se7en , da's duidelijk
SPOILER
pi_25809502
quote:
Op maandag 28 maart 2005 17:03 schreef donald_dick het volgende:

[..]
SPOILER
SPOILER
  maandag 28 maart 2005 @ 17:19:21 #175
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_25809688
Ik zie, in tegenstelling tot Bombie, na het bekijken van de trailer(s) geen enkele potentie...

[ Bericht 2% gewijzigd door De-oneven-2 op 28-03-2005 17:24:55 ]
...dass wir fliegen.
  Eindredactie Games maandag 28 maart 2005 @ 17:22:15 #176
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_25809761
quote:
Op maandag 28 maart 2005 17:11 schreef milagro het volgende:

[..]
SPOILER
boeie, dat moment zit ngo steeds in me hoofd, de rest heb ik allang gezien in Hellraiser...
pi_25809892
quote:
Op maandag 28 maart 2005 17:22 schreef donald_dick het volgende:

[..]

boeie, dat moment zit ngo steeds in me hoofd, de rest heb ik allang gezien in Hellraiser...
dat vind ik nou weer boeie
pi_25810102
quote:
Op maandag 28 maart 2005 05:19 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Is d'r inmiddels al een 3 ja?
Heb deel 1 en 2 wel in de kast staan.
Ja! Cube Zero, speelt zich af vóór Cube. Snel kijken.
  woensdag 20 april 2005 @ 00:52:45 #179
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_26364452
quote:
Op maandag 13 december 2004 12:45 schreef Tweek het volgende:
Vergelijkingen met seven zijn naar mijn mening geheel onterecht, de enige overeenkomst zijn de creatieve moorden en daar houdt het mee op.
Niet helemaal mee eens..
SPOILER
Wat mij betreft leent SAW elementen van allerlei andere films (met name Cube en Se7en) maar dat levert toch weer een origineel verhaal.

Bovendien zit het gewoon goed in elkaar. Goed gefilmd, goede opbouw van spanning, bloed en ranzigheid (niet helemaal mijn ding, maar dat hoort bij horror ) en een goed verhaal topfilm.
tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
pi_26379989
En hij komt hier tóch in de bios! Op 12 Mei..
  woensdag 20 april 2005 @ 18:44:45 #181
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_26381804
ik heb de film hier al heel lang liggen en ik vind het een top film
Een moordenaar die eigelijk zelf niet moord maar dat laat gebeuren door het slachtoffer zelf.
Puure wanhoop zet mensen tot moord. Helemaal geweldig. De manier waarom zoals die verzonnen zijn vind ik geweldig.

Jep zeer goeie film naar mijn mening dan.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_26509748
Net terug van de film (sneak preview)
Damn wat een goeie film !

Mega sterk verhaal een paar minpuntjes maar die blijf je altijd hebben....

Maar James Wan moeten ze serieus in de gaten houden. Welke zieke geest verzint zulke dingen :|
"The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."
pi_26509783
ja ik heb em hier liggen, maar durf het niet te kijken :x
pi_26509903
Ik vond hem niet echt eng maar meer 'schokkend' is denk het beste woord. Gewoon sommige dingen zijn erg ziek verzonnen.

Maar je moet hem zien
"The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."
pi_26510194
BTW wat lompe dingen in de movie
SPOILER
  dinsdag 26 april 2005 @ 01:20:15 #186
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_26510557
nou inderdaad zo iets verzinnen zoals die film is wel erg ziek.
Je moet wel geweldig sadisties zijn om die dingen te verzinnen
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_26510790
ik ga em effe checken...gelukkig is me meissie hier
  dinsdag 26 april 2005 @ 17:53:33 #188
12893 maartenoei
<<Enzyme infected>>
pi_26524081
Ik heb 'm gister in de sneak gezien, ik vond 'm erg goed. Hij lijkt verder inderdaad op se7en en cube (bij vlagen). ik zou 'm zeker een 8,5 geven.
De manier van filmen (het snelle, schokkerige filmen zeg maar) draagt ook bij aan het 'zieke' sfeertje.
techno&hardcore 4 life
pi_26524687
Ik heb m een paar maanden geleden gezien, had er echt nog helemaal niets over gehoord toen, en vond het echt wel een goede film, maar dat kwam eigenlijk vooral door die flashback scenes van andere moorden, dat vond ik echt vermakelijk om te zien wel.

Twee weken geleden zag ik dit topic pas, dus ik dacht: Ik download m even, kijk ik m nog eens. En nu denk ik: tja. Wel een kicke film voor een avondje vermaak, want ik vond/vind m soms echt heel erg spannend/eng. Alleen het verhaal is een beetje jammer, dat er veel dingen niet kloppen of matig zijn bedacht/uitgewerkt.

Saw had beter gekund, maar ik kan er desondanks goed mee leven.
  zaterdag 21 mei 2005 @ 14:01:32 #190
71384 Urnie
.... is een zij
pi_27214682
Ik heb hem afgelopen week in de sneak gezien. Mèn wat een bloedstollend spannende film is dat!
Ik heb echt van begin tot eind het gevoel gehad dat mijn hart in mijn keel zat.
...maar ja, ik ben dan ook geen horror liefhebster

Wel een aanrader...ik heb hem een 8 gegeven.
I wish I were you, so I can be friends with me...
  maandag 23 mei 2005 @ 21:23:44 #191
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_27288816
Gelezen op t forum van dvdtherapy:
quote:
On the set of Lions Gate Films' Saw 2, B-D's Mike Periera was informed that the Saw Special Edition DVD will in fact see a release this October and will contain not only the director's cut but will very likely contain the actual short Director James Wan and writer/star Leigh Whannell made, which got Saw greenlit years ago. Darren Bousman directs the sequel, which stars Donnie Wahlberg, Franky G., Glenn Plummer, Emmanuelle Vaugier, Beverley Mitchell and Eric Knudsen, with Shawnee Smith, Dina Meyer and Tobin Bell. Saw 2 hits theaters October 28th.
Dus ik zou zeggen: als je de dvd nog niet hebt, wacht dan ook met aanschaffen
  dinsdag 24 mei 2005 @ 07:57:16 #192
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_27297641
Schofterig eigenlijk eh, de enige reden waarom ik CATWOMAN nog niet heb is omdat ik denk dat er een 2-discer komt
  Eindredactie Games dinsdag 24 mei 2005 @ 09:06:46 #193
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_27298617
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 07:57 schreef kinky_queen het volgende:
Schofterig eigenlijk eh, de enige reden waarom ik CATWOMAN nog niet heb is omdat ik denk dat er een 2-discer komt
catwoman is ook een beggerfilm
  dinsdag 24 mei 2005 @ 09:10:36 #194
56685 kinky_queen
B Movie Snob
  Eindredactie Games dinsdag 24 mei 2005 @ 09:12:51 #195
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_27298752
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 09:10 schreef kinky_queen het volgende:
klinkt vreselijk logisch
http://www.imdb.com/title/tt0327554/

gelukkig ben ik niet de enige die dat vind
  dinsdag 24 mei 2005 @ 23:15:02 #196
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_27324314
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 07:57 schreef kinky_queen het volgende:
the best dvd release of the year
pi_27341952
Hij komt in juni in de Nederlandse bioscoop
pi_27342364
Deel1 ?
Zozo, das snel
pi_27343324
Ik vind de film opzich vrij goed. Het heeft dan wel iets op cube (wat ik dan weer niets vond) en seven. Alleen verwacht ik niet veel van deel 2. Ik vind het niet echt een film die een vervolg moet krijgen. Het einde van deel 1 is na mijn zeggen zo erg goed en ik denk dat je het met een 2e deel misschien wel verpest.
pi_27351510
Inderdaad zijn sequalls op goede films kut, uitzonderingen daar gelaten natuurlijk...

Ben wel benieuwed naar de film
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')