Linkjequote:Op maandag 22 maart 2004 18:29 schreef daeri het volgende:
Wat is het precies?
Dit alles had ze zelf ook al gelezen, dus extra navraag hoeft niet, but thanx anywayquote:Op maandag 22 maart 2004 18:48 schreef MUUS het volgende:
Als je wilt dat ik even navraag ga doen voor die creme of iets anders, just say the word. Ik bel mijn vader dan wel ff..
misschien helpt op z'n tijd een keer onder de zonnebank gaan ook wel...quote:Op maandag 22 maart 2004 19:08 schreef kastanova het volgende:
[..]
Dit alles had ze zelf ook al gelezen, dus extra navraag hoeft niet, but thanx anyway.
Ze gebruikt nu die zout en een zalfje, maar het schiet niet echt op...
Voor lichttherapie kwam ze niet in aanmerking, omdat het in haar geval niet ernstig genoeg was.
Iemand enig waar je die lampen kunt kopen en wat ze dan kosten
Er werd in dit topic gezegd dat er wel degelijk een genezing mogelijk was, maar dat die d.m.v. een complot in de medicijnindustrie van de markt werd gehouden, laten we dat maar eerst even afwachten....quote:Op woensdag 24 maart 2004 01:43 schreef Xennia het volgende:
show me the whiskeyow ja en ik wil ook nog even luid en duidelijk horen: Xennia, je hebt gelijk!
Kutcookiesquote:Op woensdag 24 maart 2004 01:50 schreef Xennia het volgende:
xennia, je hebt gelijk
Die lampen kun je niet zo kopen bij mijn weten, een goede zonnebank wil wel helpen.. let wel op dat je uv-a en uv-b lampen nodig hebt. Ik heb zelf ook last van psoriasis, niet in hele ernstige mate, ik heb het alleen op mijn hoofdhuid onder mijn haar, wat op zich best prettig is voor het zicht van anderen. Het is een hele vervelende vorm van een huidaandoening wat gepaart gaat met een geïrriteerde huid en jeuk. Alles wat je aan adviezen hierboven gezien hebt helpen. Ik heb een hele goede ervaring gehad met de wintersport en zomervakantie, veel zon wat de psoriasis drastisch deed verminderen.quote:Op maandag 22 maart 2004 19:08 schreef kastanova het volgende:
[..]
Dit alles had ze zelf ook al gelezen, dus extra navraag hoeft niet, but thanx anyway.
Ze gebruikt nu die zout en een zalfje, maar het schiet niet echt op...
Voor lichttherapie kwam ze niet in aanmerking, omdat het in haar geval niet ernstig genoeg was.
Iemand enig waar je die lampen kunt kopen en wat ze dan kosten
(psoriasis.nl)quote:Arthritis psoriatica (‘gewrichtspsoriasis’)
Naast huidafwijkingen heeft een aantal van de psoriasispatiënten gewrichtsklachten (arthritis psoriatica of psoriasis arthropatica). Deze verschijnselen doen denken aan reumatische gewrichtsaandoeningen.
Nee, gewoon een zwembad eigenlijk. Je kan zwemmen, maar dat komen ze niet aan je zitten. Als je gewoon aan de kant hangt of zit komen ze naar je toe. Als je het op je gezicht hebt zul je je adem in moeten houden vrees ikquote:Op zondag 13 augustus 2006 14:28 schreef zoalshetis het volgende:
gewoon een soort aquarium of zo? met snorkel als je het op je gezicht hebt?
volgens mij zijn die baden al te bezoeken in nl.
Ik wou net hetzelfde postenquote:Op zondag 13 augustus 2006 14:19 schreef Foeske het volgende:
Enige 'geneesmiddel' dat ik er tegen ken, zijn van die visjes die als het ware psoriasishuid schoon eten. In Turkije heb je bijvoorbeeld veel van die zwembaden waar heel veel van die visjes in zwemmen en die komen aan je huid zuigen. Ik heb er geen last van, maar voor de lol weleens in zo'n bad gezeten. Erg grappig gevoel, kriebelt een beetje...
Maar in die baden zaten veel mensen met huidziektes, daar hielp het schijnbaar goed tegen. Al heeft dat waarschijnlijk erg weinig zin als je er maar 1 keer naartoe kunt...
Wat een rare redenering!quote:Op maandag 22 maart 2004 18:23 schreef kastanova het volgende:
Mijn vriendin heeft last van psoriasis, een huidziekte die niet te genezen is zegt ze.
Gezien de huidige gezondheidszorg waar men oren op ratten kan kweken lijkt me dat toch behoorlijk sterk.
quote:Op zondag 13 augustus 2006 14:28 schreef zoalshetis het volgende:
gewoon een soort aquarium of zo? met snorkel als je het op je gezicht hebt?
quote:Op zondag 13 augustus 2006 19:20 schreef schatje het volgende:
[..]
[afbeelding]
Deze man zit in een thermisch bad in het Chinese Haikou. Daarin zitten 'kusvissen' die dode huid afsnoepen van zijn lichaam. De 50.000 visjes zouden allerlei huidziektes genezen bron.
Mijn vader smeert soms zijn knar in met één of andere crème/lotion/iets en dat meurt de pan uit. Alles wordt ook afgedekt als hij daar 's avonds mee in de kamer gaat zitten, want anders 'geeft zijn vette harses zo af.'quote:Op woensdag 14 februari 2007 13:44 schreef static het volgende:
Ik moet me haar met een soort teer-substantie wassen. Ik moet wel want ik draag elke dag een pak, is anders geen gezicht.
Welnee, tuurlijk is het niet ranzig. Als al dat spul je wat helpt, wat kan jou het dan schelen wat erin zit.quote:Op woensdag 14 februari 2007 14:50 schreef static het volgende:
Dat is wel heel erg dan.
Heb vanochtend mijn haar gewassen met dat spulletje (moet om de dag), en het ruikt niet naar viootljes nee.
Heb gisteren pilletjes en crempjes gekregen, maar die staan op mijn hotelkamer, zal vanavond koekeloeren wat het precies is (ben er nog niet mee begonnen).
Het klinkt wel wat ranzig allemaal hè?
Denorex?quote:Op woensdag 14 februari 2007 13:44 schreef static het volgende:
Ik moet me haar met een soort teer-substantie wassen. Ik moet wel want ik draag elke dag een pak, is anders geen gezicht.
Ik vind het eigenlijk wel lekkere shampoo, het tintelt. En de geur, ach, dat went wel...quote:
Daarbij kan je je haar ook gewoon twee keer wassen, een keer met Demorex(wat inderdaad best een smerig spul is) en de andere keer met dennen andrelon met perziksmaak of zo.quote:Op woensdag 14 februari 2007 18:39 schreef Jurk het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk wel lekkere shampoo, het tintelt. En de geur, ach, dat went wel...
Van kasta? Ik zou er niet op rekenen. Heb ook nog nietsquote:Op woensdag 14 februari 2007 21:54 schreef Isabeau het volgende:
Krijg ik de whiskey als ik met een nog niet genoemde oplossing kom?
Anders neem ik het bier en jij de whiskeyquote:Op woensdag 14 februari 2007 21:59 schreef Xennia het volgende:
Van kasta? Ik zou er niet op rekenen. Heb ook nog niets
Interessant. Wat is plaque?quote:Op woensdag 14 februari 2007 22:04 schreef Isabeau het volgende:
Voor de geïnteresseerden:
Ablative techniques in Psoriasis vulgaris resistant to conventional therapies.
Surgical treatment of psoriasis.
Het wegsnijden van psoriasis is een alternatief waaraan te weinig wordt gedacht. Bij een geslaagde proefbehandeling van één plek is chirurgische therapie een goede mogelijkheid. Veel artsen denken dat je psoriasis niet chirurgisch kunt behandelen vanwege het Köbnerfenomeen , maar dat gaat maar bij 1 op de 4 psoriasis patiënten op. Jammer voor die andere 3 dat er vrijwel altijd helemaal van chirurgie wordt afgezien.
Van alle plekken waar het bij mij zit, vind ik mijn hoofdhuid het irritantst. Daar jeukt en sneeuwt het het ergst en die schilfers blijven zo mooi zichtbaar op je schouders liggen.quote:Op woensdag 14 februari 2007 22:39 schreef Isabeau het volgende:
De 'plaque' is de kaarsvetachtige witte schilfers die je ziet bij psoriasis. Het gaat bij de chirurgische therapie om het 'wegschaven' van de psoriasis met een soort kaasschaafachtige machine, dus op de behaarde hoofdhuid lijkt me dat niet mogelijk zonder dat je kaal wordt.
En dank je wel voor deze geweldig gedetailleerde uiteenzetting.quote:Op woensdag 14 februari 2007 22:39 schreef Isabeau het volgende:
Het gaat bij de chirurgische therapie om het 'wegschaven' van de psoriasis met een soort kaasschaafachtige machine,
Het kan aangeboren zijn, je kan het ook later ontwikkelen. Er zijn een paar piek-leeftijden waarop dit kan gebeuren. Een daarvan is rond je 20e en dat was bij mij het gevalquote:Op woensdag 14 februari 2007 22:47 schreef zoalshetis het volgende:
kan je het trouwens zomaar krijgen of is het aangeboren en moet je het voor een bepaalde leeftijd hebben gehad?
quote:Op woensdag 14 februari 2007 22:49 schreef Xennia het volgende:
[..]
Het kan aangeboren zijn, je kan het ook later ontwikkelen. Er zijn een paar piek-leeftijden waarop dit kan gebeuren. Een daarvan is rond je 20e en dat was bij mij het geval
Hmm, duur spul.quote:Op woensdag 14 februari 2007 22:46 schreef Xennia het volgende:
[..]
Van alle plekken waar het bij mij zit, vind ik mijn hoofdhuid het irritantst. Daar jeukt en sneeuwt het het ergst en die schilfers blijven zo mooi zichtbaar op je schouders liggen.
Ik las laatst iets over biologicals http://www.psoriasis-fn.nl/content/view/24/38/
Daar ben ik wel benieuwd naar, iemand met ervaring hiermee>?
quote:Welke psoriasis patiënten krijgen deze nieuwe biologicals?
Niet alle psoriasis patiënten komen in aanmerking voor een behandeling met biologicals. Alleen patiënten met matige tot ernstige plaque-psoriasis komen in aanmerking voor een behandeling met een biological. Bovendien moeten patiënten, voordat ze een biological gaan gebruiken, eerder zonder succes behandeld zijn geweest met methotrexaat, cyclosporine en PUVA (lichttherapie).
Hier staat wat uitleg: http://nl.wikipedia.org/wiki/Psoriasisquote:Op woensdag 14 februari 2007 22:47 schreef zoalshetis het volgende:
kan je het trouwens zomaar krijgen of is het aangeboren en moet je het voor een bepaalde leeftijd hebben gehad?
*gehandschoend handje geeft*quote:Op woensdag 14 februari 2007 22:46 schreef Xennia het volgende:
[..]
Van alle plekken waar het bij mij zit, vind ik mijn hoofdhuid het irritantst. Daar jeukt en sneeuwt het het ergst en die schilfers blijven zo mooi zichtbaar op je schouders liggen.
Ja.quote:Op woensdag 14 februari 2007 22:50 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
![]()
zijn er nog meer piek-leeftijden?
Ja. Lichttherapie was bij mij redelijk succesvol, ware het niet dat ik na het beeindigen ervan binnen 2 maanden weer terug bij af was, of eigenlijk werd het daarna erger. Lichttherapie geeft mijn dermatoloog maar 1 keer per jaar ivm risico op huidkanker. En het is een hele intensieve therapie. Ik moest destijds 3 keer per week naar het ziekenhuis gedurende lange tijdquote:Op woensdag 14 februari 2007 22:51 schreef MUUS het volgende:
[..]
Hmm, duur spul.
En heb je dit gezien:
[..]
Bedoel je die Daivonex? Die kost hier omgerekend nog geen tientje (50mcg/ml).quote:
Omdat het uit 2004 stamtquote:Op woensdag 14 februari 2007 22:54 schreef kastanova het volgende:
Wtf? Waarom staat dit topic niet in MAT.
Best zonde, las laatst namelijk iets over een nieuwe (en kennelijk ook nog werkende) behandelswijze, maar ben vergeten waar.
Bij mij zit het ook niet in de familie. Vind het nogal makkelijk gezegd dat het erfelijk zou zijn. Feit is dat ze het gewoon niet weten. Psoriasis komt bij 1% van de bevolking voor dus vanzelfsprekend is de kans groot dat er dan ook iemand in je familie zit die het heeft.quote:Op woensdag 14 februari 2007 22:51 schreef static het volgende:
[..]
Hier staat wat uitleg: http://nl.wikipedia.org/wiki/Psoriasis
Mijn ouders hebben er overigens geen last van gehad en gelukkig hangen bij mij de vellen er niet bij.
Alleen last bij de knokkels, ellebogen en achterhoofd (beetje schouders). Mijn vingernagels hebben wel een soort van deukjes.
Zou zomaar kunnen, het was slechts 3 weken geleden dat ik het in 1 of ander vrouwenblad (yeah, I knowquote:Op woensdag 14 februari 2007 22:55 schreef Isabeau het volgende:
Was het lasertherapie? Ook vrij nieuw op psoriasisgebied.
Mja, bij mijn vader kwam het ook terug.quote:Op woensdag 14 februari 2007 22:55 schreef Xennia het volgende:
[..]
Ja. Lichttherapie was bij mij redelijk succesvol, ware het niet dat ik na het beeindigen ervan binnen 2 maanden weer terug bij af was, of eigenlijk werd het daarna erger. Lichttherapie geeft mijn dermatoloog maar 1 keer per jaar ivm risico op huidkanker. En het is een hele intensieve therapie. Ik moest destijds 3 keer per week naar het ziekenhuis gedurende lange tijd
Neuh, ik bedoel die nieuwe Biologicals die Xennia noemde. Die kan je ook niet zomaar kopen blijkbaar.quote:Op woensdag 14 februari 2007 22:55 schreef static het volgende:
[..]
Bedoel je die Daivonex? Die kost hier omgerekend nog geen tientje (50mcg/ml).
Moet straks even op het bonnetje kijken, voor het 'complete' pakket was is ca. 22 euro kwijt geloof ik:
- Daivonex
- Daivobet
- Aerius
- die shampoo
Nee, de biologicals (injecties, zie mijn link)quote:Op woensdag 14 februari 2007 22:55 schreef static het volgende:
[..]
Bedoel je die Daivonex? Die kost hier omgerekend nog geen tientje (50mcg/ml).
Moet straks even op het bonnetje kijken, voor het 'complete' pakket was is ca. 22 euro kwijt geloof ik:
- Daivonex
- Daivobet
- Aerius
- die shampoo
quote:Op woensdag 14 februari 2007 22:58 schreef kastanova het volgende:
[..]
Zou zomaar kunnen, het was slechts 3 weken geleden dat ik het in 1 of ander vrouwenblad (yeah, I know. ) las, maar m'n geheugen is dusdanig brak dat ik simpelweg geen flauw idee meer heb wat die nieuwe behandelwijze nu exact was...
Nah, er zijn toch vast wel vrouwen die altijd de brievenrubriek in de Viva/Margriet/Libelle lezen?
Daar stond het namelijk in zover ik me kan herinneren...
Bij mij stond het ook niet meer in MyAT, maar kasta en ik hebben voor het laatst in 2004 gepost en jij in 2006.quote:Op woensdag 14 februari 2007 23:00 schreef Xennia het volgende:
[..]
Bij mij stond het wel in my active topics
Ik kreeg een knipseltje van mijn moeder uit de libelle en heb hem hier voor me liggen (iedereen uit mijn omgeving komt geregeld met de oplossing op de proppen, zo was door paardenmelk en nu):quote:Op woensdag 14 februari 2007 22:58 schreef kastanova het volgende:
[..]
Zou zomaar kunnen, het was slechts 3 weken geleden dat ik het in 1 of ander vrouwenblad (yeah, I know. ) las, maar m'n geheugen is dusdanig brak dat ik simpelweg geen flauw idee meer heb wat die nieuwe behandelwijze nu exact was...
Nah, er zijn toch vast wel vrouwen die altijd de brievenrubriek in de Viva/Margriet/Libelle lezen?
Daar stond het namelijk in zover ik me kan herinneren...
Dat zal het zijnquote:Op woensdag 14 februari 2007 23:02 schreef MUUS het volgende:
[..]
Bij mij stond het ook niet meer in MyAT, maar kasta en ik hebben voor het laatst in 2004 gepost en jij in 2006..
Neh, teveel vette wijven de laatste tijdquote:
Trouwens, als je jeuk aan je hoofd hebt moet je eens om die Aerius vragen; een pilletje in de ochtend en je bent de hele dag jeukvrij. Vanochtend geprobeerd, werkt goed.quote:Op woensdag 14 februari 2007 22:59 schreef Xennia het volgende:
[..]
Nee, de biologicals (injecties, zie mijn link)
quote:Op woensdag 14 februari 2007 23:06 schreef zoalshetis het volgende:
wat moeten jullie trouwens een schurfthekel hebben aan reclameslogans als: "je huid weerspiegeld je gezondheid".
Ik weet niet precies wat Aerius is, maar mijn dermatoloog zei me destijds dat mijn psoriasis te mild is om over te gaan op inwendige medicijnen die erg schadelijk kunnen zijn voor je organen, zoals je lever en je nierenquote:Op woensdag 14 februari 2007 23:11 schreef static het volgende:
[..]
Trouwens, als je jeuk aan je hoofd hebt moet je eens om die Aerius vragen; een pilletje in de ochtend en je bent de hele dag jeukvrij. Vanochtend geprobeerd, werkt goed.
Het is niet echt een medicijn, meer een jeukstopper. Maar goed, ik zit hier tussen de Psoriasis-veteranen geloof ik.quote:Op woensdag 14 februari 2007 23:13 schreef Xennia het volgende:
[..]
Ik weet niet precies wat Aerius is, maar mijn dermatoloog zei me destijds dat mijn psoriasis te mild is om over te gaan op inwendige medicijnen die erg schadelijk kunnen zijn voor je organen, zoals je lever en je nieren
Ja, ik lees alles wat ik maar kan vindenquote:Op woensdag 14 februari 2007 23:18 schreef static het volgende:
[..]
Het is niet echt een medicijn, meer een jeukstopper. Maar goed, ik zit hier tussen de Psoriasis-veteranen geloof ik.
quote:http://www.a49.de/start.h(...)eer_salzprodukte.htm
Kijk eens op deze site. Een collega met psoriasis over haar hele lichaam gebruikt dit en is er erg tevreden over, vooral de zalf. De korsten zijn veel zachter geworden en de jeuk veel minder, het verschil is ook duidelijk te zien. Misschien het proberen waard, kost maar 3,00 euro.
Mariët
Dank je Mariet.quote:Op donderdag 15 februari 2007 00:56 schreef kastanova het volgende:
Namens mams die het persé even gemeld wilde hebben en haar eigen inlog kennelijk vergeten is.
[..]
Nah, baat het niet, schaadt het niet...quote:Op donderdag 15 februari 2007 01:36 schreef Xennia het volgende:
[..]
Dank je Mariet.
Ik heb soortgelijke dode zeezout producten van de Tuinen geprobeerd, zonder resultaat helaas
Je hebt er zelf gewoondquote:Op donderdag 15 februari 2007 01:41 schreef kastanova het volgende:
[..]
Nah, baat het niet, schaadt het niet...
Msn me je adres maar even (I know, I know, ik ben een vergeetachtige mongool), stuur ik wel ff een potje op...
Ben je alweer 26? Time fliesquote:Op donderdag 15 februari 2007 02:02 schreef kastanova het volgende:
[..]
Ach ja, wat zijn nou 10 maanden op 26 jaar.
Oh by the way, als jij ook zo'n pakketje wilt, meld het dan maar ffquote:Op donderdag 15 februari 2007 20:12 schreef static het volgende:
Waarom?
Graag, maar ik woon in Cairo tegenwoordig, maakt het wat lastiger.quote:Op donderdag 15 februari 2007 20:14 schreef kastanova het volgende:
[..]
Oh by the way, als jij ook zo'n pakketje wilt, meld het dan maar ff.
Wat zijn in godsnaam de portokosten voor pakketjes naar Cairo?quote:Op donderdag 15 februari 2007 20:20 schreef static het volgende:
[..]
Graag, maar ik woon in Cairo tegenwoordig, maakt het wat lastiger.
quote:Op donderdag 15 februari 2007 20:56 schreef kastanova het volgende:
Ja hoor, er worden gratis pakketjes weggegeven en iedereen heeft het plotseling.
Ik heb ook nog wel wat gratis aidsremmers liggen hoor.
In het vervolg gewoon de taxi pakken wanneer je stomdronken bent joogquote:Op donderdag 15 februari 2007 20:58 schreef jogy het volgende:
[..]. Ik hoef niks hoor, heb het sporadisch weleens dat ik een korstje lostrek maar dan ook hele maanden niets. Ellebogen en andere zaken precies hetzelfde
.
Duurde even voor het kwartje viel.quote:Op donderdag 15 februari 2007 20:59 schreef kastanova het volgende:
[..]
In het vervolg gewoon de taxi pakken wanneer je stomdronken bent joog.
De moeder van kasta.quote:Op donderdag 15 februari 2007 21:59 schreef static het volgende:
Wacht even hoor, wie is Mariët?
Ohw, wat leuk.quote:
Ik gebruik zelf humira, dat is ook een biological. Ik heb geen psoriasis trouwens maar ik ken wel mensen die het ook daar tegen gebruiken. De meesten zijn er heel erg tevreden over.quote:Op woensdag 14 februari 2007 22:46 schreef Xennia het volgende:
[..]
Ik las laatst iets over biologicals http://www.psoriasis-fn.nl/content/view/24/38/
Daar ben ik wel benieuwd naar, iemand met ervaring hiermee>?
Ik hoef geen gratis pakketje, maar ik zou graag willen weten waar ik dit kan kopen (behalve de website). Liefst omg. Rotterdam/Utrecht.quote:Op donderdag 15 februari 2007 20:56 schreef kastanova het volgende:
Ja hoor, er worden gratis pakketjes weggegeven en iedereen heeft het plotseling.
I was just kidding dude, leest niemand tegenwoordig meer posticons ofzoquote:Op vrijdag 16 februari 2007 00:27 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Ik hoef geen gratis pakketje, maar ik zou graag willen weten waar ik dit kan kopen (behalve de website). Liefst omg. Rotterdam/Utrecht.
Geweldig, dankjewelquote:Op donderdag 15 februari 2007 18:08 schreef kastanova het volgende:
http://www.a49.de/start.h(...)eer_salzprodukte.htm
Mijn collega's ( twee zussen met psoriasis) nog even nagevraagd. Ze zijn erg tevreden over de zalf, maar ook over de shampoo en het doucheschuim. Ze hadden al van alles geprobeerd maar zweren bij deze produkten. De huid wordt veel zachter en de jeuk een stuk minder, ook op de hoofdhuid. Mensen met exzeem gebruiken het ook graag, en de "gezonde" collega"s gebruiken het voor ruwe plekken of de shampoo tegen roos. Wij kopen het in Nordhorn, maar er is daar maar één winkel die het verkoopt. De zalf kost daar 2,99, shampoo en badschuim 1,99 . Het enigste probleem is, dat er nu al zoveel gebruikers zijn dat het bijna altijd is uitverkocht. Jenny ik stuur jou alle 3 produkten, dan moet je ze maar eens uitproberen.
Mariët
Ik loop al jaren bij een dermatoloog en heb denk ik het hele assortiment aan zalfjes al gehad.quote:Op donderdag 15 februari 2007 23:43 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ik gebruik zelf humira, dat is ook een biological. Ik heb geen psoriasis trouwens maar ik ken wel mensen die het ook daar tegen gebruiken. De meesten zijn er heel erg tevreden over.![]()
Je moet inderdaad wel het een en ander aan medicijnen gebruikt hebben voor je dit soort medicijnen mag proberen. Maar als je er erg veel last van hebt zou ik toch eens naar een dermatoloog gaan en niet zelf blijven klooien met zalfjes e.d. Behalve de biologicals zijn er ook wel andere medicijnen die tegen psoriasis kunnen helpen.
Ik heb alle dode zeezout producten van Zarqua geprobeerd, te koop bij De Tuinen. Bij mij had het geen effect, misschien bij jou welquote:Op vrijdag 16 februari 2007 00:27 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Ik hoef geen gratis pakketje, maar ik zou graag willen weten waar ik dit kan kopen (behalve de website). Liefst omg. Rotterdam/Utrecht.
Mijn moeder belde vanavond (alweer eentjequote:Op vrijdag 16 februari 2007 00:38 schreef kastanova het volgende:
[..]
I was just kidding dude, leest niemand tegenwoordig meer posticons ofzo.
Anyway, wat ik er van begrijp is dat het toch echt alleen in Duitsland te koop is, is immers ook een Duits product zover ik weet... Naja, misschien importeert iemand het, maar hoe ga je díe vinden...
Via de website bestellen dus, of even een vakantietje naar Duitsland ondernemen....
Volgens mij is er geen gouden tip. Wat bij de een werkt, werkt bij de ander niet. En zalfjes die bij mij soms aanslaan, verliezen na langdurig gebruik weer hun werking.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 01:06 schreef MissHobje het volgende:
Hmm ik kreeg weer eens een krantenartikel van mijn tante opgestuurd.. doet ze altijd als er weet iets nieuws is over psoriasis... ik zal het eerdaags even doornemen om te kijken of het daadwerkelijk ook een nieuw iets is voor psoriasis..
Aangezien ik het zelf ook heb..
Ow en als iemand de gouden tip heeft tegen de irritaties op je hoofd,... alle mogelijke hormoon zalfjes.. shampoo ellende heb ik zo;n beetje allemaal wel geprobeerd
Als je niet bang bent om elke ochtend een pilletje te nemen tegen het jeuken moet je Aerius een proberen. Maar dat staat al ergens in dit topic.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 01:06 schreef MissHobje het volgende:
Ow en als iemand de gouden tip heeft tegen de irritaties op je hoofd,... alle mogelijke hormoon zalfjes.. shampoo ellende heb ik zo;n beetje allemaal wel geprobeerd
Maar heb je ook al medicijnen als MTX gehad dan? Je zou het misschien eens aan kunnen kaarten.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 00:44 schreef Xennia het volgende:
[..]
Ik loop al jaren bij een dermatoloog en heb denk ik het hele assortiment aan zalfjes al gehad.
Waarvoor gebruik jij het als ik vragen mag?
Dat neem ik dan wel voor m'n rekening meisquote:Op vrijdag 16 februari 2007 00:41 schreef Xennia het volgende:
Geweldig, dankjewel![]()
Dan moet Mattie me maar even jouw rekeningnummer doorgeven, dan maak ik het over
Wat is dat?quote:Op vrijdag 16 februari 2007 01:25 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Maar heb je ook al medicijnen als MTX gehad dan? Je zou het misschien eens aan kunnen kaarten.
visolie?quote:Op vrijdag 16 februari 2007 01:26 schreef Freeflyer het volgende:
genezen weet ik niet helemaal zeker wat ik wel weet is dat een oud collega van mij die psoriasis had er nagenoeg geen last meer van had toen ze voedingssupplementen ging gebruiken.
ik weet zo niet meer welke supplementen dat waren, probeer ik even achter te komen.
Ik zal eens aan mijn arts vragen of dat kan met mijn medicijnen.. dat zou dan wel de jeuk aanpakkenquote:Op vrijdag 16 februari 2007 01:13 schreef static het volgende:
[..]
Als je niet bang bent om elke ochtend een pilletje te nemen tegen het jeuken moet je Aerius een proberen. Maar dat staat al ergens in dit topic.
MTX (methotrexaat) werd oorspronkelijk gebruikt als behandeling tegen kanker maar per toeval werd ontdekt dat het ook effectief was tegen psoriasis en reuma. MTX remt de aanmaak van cellen en werkt ontstekingremmend. Bij reuma en psoriasis wordt een veel lagere dosis gegeven dan tegen kanker waardoor de bijwerkingen ook minder zijn.quote:
Maar is het een pil? Een zalf?quote:Op vrijdag 16 februari 2007 01:53 schreef MinderMutsig het volgende:
knip
ik heb echt geen idee en ze is niet meer online... morgen weet ik waarschijnlijk wel meer.quote:
Het zijn pilletjes die je een keer per week moet innemen. (Dat is in ieder geval wel zo met reuma.)quote:Op vrijdag 16 februari 2007 01:55 schreef Xennia het volgende:
[..]
Maar is het een pil? Een zalf?
Hoewel ik mijn psoriasis wel als ernstig ervaar, ga ik nog steeds door voor een milde vorm
Oh in dat geval vindt mijn dermatoloog dat niet oke in verband met mijn ''milde'' vorm en de kans op beschadiging van organenquote:Op vrijdag 16 februari 2007 02:13 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Het zijn pilletjes die je een keer per week moet innemen. (Dat is in ieder geval wel zo met reuma.)
Hier kan je meer lezen.
In dat gerval kan het zijn dat je sneller in aanmwrking komt voor biologicvals. Daarbij heb je veel minder kasn op beschadiging van organen.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 02:14 schreef Xennia het volgende:
[..]
Oh in dat geval vindt mijn dermatoloog dat niet oke in verband met mijn ''milde'' vorm en de kans op beschadiging van organen
Dankjewel.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 14:57 schreef kastanova het volgende:
Pakje is op de post. Pakje naar Cairo kost trouwens 21,50![]()
Meer adviezen van psoriasis-collega, geef ze maar even door:
visoliecapsules en calciumtabletten !!
weinig varkensvlees eten en veel groente en vooral veel vette vis en/of dus die visoliecapsules.
dagelijks insmeren met de genoemde zalf, heeft nu helemaal geen jeuk meer en veel minder plekken op haar huid + dat de huid veel zachter is
de shampoo niet dagelijks gebruiken, maar alleen als het weer gaat jeuken. Een paar keer met de shampoo wassen en het is weer over.
Ooit hormoonzalf gebruikt, maar daar werd het alleen maar erger door.
Misschien hebben jullie er iets aan.
Mariët
Mijn vriend komt uit Enschede, dus Duitsland is om de hoekquote:Op vrijdag 16 februari 2007 15:13 schreef kastanova het volgende:
Nou ik ben benieuwd.
Als ik niet met eigen ogen had gezien hoe goed het bij haar helpt, had ik mij hier ook helemaal niet druk mee gemaakt. En zij had het over haar hele lichaam + nog eens jicht erbij.
Lichttherapie is ze nooit aan begonnen, teveel verbrande verhalen gehoord.
Bovendien is dit dan ook nog een goedkope methode, dit soort zalf is in Nederland stukken duurder.
Zou alleen niet weten waar hier de Dr. Sachers produkten te koop zijn.
Zelfs in heel Nordhorn is het maar in één winkel te koop.
Misschien dan toch maar de website proberen. Een pakje met deze produkten opsturen kost in Nederland 6.20, zal uit Duitsland misschien zo'n 11,00 zijn.
Nou succes dan maar.
Mariët
Is ook een optie. Ik heb tegenwoordig een auto!quote:Op vrijdag 16 februari 2007 15:42 schreef kastanova het volgende:
Dan kom je het de volgende keer maar ophalen![]()
Hij heeft toch helemaal geen schoondochters, gekkiequote:Op vrijdag 16 februari 2007 15:53 schreef kastanova het volgende:
Daar is hij zelf ook al druk mee bezig![]()
![]()
Hee alles voor mijn genezing.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 19:11 schreef kastanova het volgende:
Welja joh, maak er anders even een theekransje van.
Maak anders zelf ff een account aan ma.
Ik ook nietquote:Op vrijdag 16 februari 2007 20:23 schreef Xennia het volgende:
[..]
Hij heeft toch helemaal geen schoondochters, gekkie
Ik vrees dat vooral Xennia hier gelijk heeft. Wat bij de één super helpt, helpt bij de ander voor geen bal.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 01:10 schreef Xennia het volgende:
Volgens mij is er geen gouden tip. Wat bij de een werkt, werkt bij de ander niet. En zalfjes die bij mij soms aanslaan, verliezen na langdurig gebruik weer hun werking.
Het blijft bij mij dweilen met de kraan open
Volgens mij komt er elke paar maanden wel een nieuw medicijn/middel uit voor psoriasis...quote:Op zaterdag 17 februari 2007 11:41 schreef static het volgende:
Help me nou even, mijn neef roept ook dat er een nieuw medicijn is sinds een paar weken, hij weet uiteraard de naam niet meer maar gaat maandag navraag doen bij de apotheek. Maar ik ben ongeduldig.
quote:Psoriasis
Toegenomen inzicht in immunologische factoren die een rol spelen in de pathogenese van psoriasis heeft geleid tot nieuwe aangrijpingspunten voor therapeutische interventie. Dit betreft blokkade van T-cel activatie, T-cel migratie, T-cel proliferatie en blokkering van cytokinen (met name TNF-α en IL-8). Door de ontwikkeling van monoklonale antilichamen lijken mogelijkheden te ontstaan om selectiever in het ziekteproces te kunnen ingrijpen. De biologische middelen bij psoriasis zijn te verdelen in twee groepen: middelen die TNF-α blokkeren (etanercept, infliximab en adalimumab; zie ook: TNF-α blokkerende middelen) en middelen die T-cel activatie blokkeren (alefacept en efalizumab). In psoriatische plaques zijn verhoogde niveau's van TNF-α gevonden in vergelijking met niveau's in niet aangedane huid. Ook in het synovium van patiënten met artritis psoriatica zijn verhoogde TNF-α spiegels aangetroffen. TNF-α blokkerende middelen remmen de biologische activiteit van TNF, waardoor een door TNF gemedieerde cellulaire respons wordt voorkomen en de ziekteverschijnselen verminderen. Infliximab dient men intraveneus (elke acht weken poliklinisch) toe, adalimumab en etanercept subcutaan. TNF-α blokkerende middelen zijn gecontra-indiceerd bij (risico van) sepsis en bij actieve infecties, met inbegrip van chronische en lokale infecties; de toediening staken bij het optreden van een ernstige infectie of bij verdenking op actieve tuberculose. Patiënten dienen voor het begin van een behandeling te worden geëvalueerd op tuberculose. Latente tuberculose dient eerst profylactisch te worden behandeld.
Alefacept en efalizumab zijn eiwitten die interfereren met belangrijke co-stimulatie signalen die betrokken zijn bij de activatie van T-cellen. Alefacept is een fusie-eiwit dat bindt aan de CD2 T-cel receptor. In fase 3 onderzoek werd een verbetering van ten minste 75% waargenomen bij 28% van de patiënten na een behandeling van 12 weken en bij 40% na nogmaals 12 weken behandeling. Alefacept is binnen de EU niet geregistreerd. Efalizumab is een recombinant humaan anti-CD11a Mab, dat subcutaan wordt toegediend. In fase 3 onderzoek is efalizumab vergeleken met placebo. Een verbetering van ≥ 75% werd bereikt bij zo'n 28% van de patiënten met matige tot ernstige plaquevormige psoriasis, in de placebogroep was dit circa 3%. Efalizumab is geïndiceerd voor de behandeling van patiënten met matige tot ernstige chronische plaque psoriasis, waarbij andere systemische therapieën niet werkzaam zijn of niet in aanmerking komen.
Liep je er al een tijdje mee rond dan? Of had je ineens meerdere plekken?quote:Op zaterdag 17 februari 2007 11:47 schreef static het volgende:
Ohw.
Ik ben een groentje wat dit betreft, weet pas sinds een paar dagen dat ik het heb.
Dat zijn die medicijnen waar ik het over had inderdaad.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 11:50 schreef Isabeau het volgende:
Oh ja, Etanercept kost bijv. 1063,58 per maand.
Liep er al een tijdje mee rond. Sinds september vorig jaar kreeg ik last op mijn knokkels (alleen rechterhand), maar dacht dat het door uitdroging kwam door het temperatuurverschil oid (kwam toen net terug uit Nigeria waar het soms 40 graden was met een bijna 100% luchtvochtigheid); in december kreeg ik last van mijn achterhoofd, dacht dat het gewoon roos was dus een tijdje van die anti-roos shampoo gebruikt, het ging maar niet over en mijn kapper zei op een gegeven moment dat het écht geen roos zou zijn.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 21:57 schreef Xennia het volgende:
[..]
Liep je er al een tijdje mee rond dan? Of had je ineens meerdere plekken?
Je moet wel een heel ernstige vorm van psoriasis hebben wil je verzekering dat vergoeden (denk: groot deel van je lichaam).quote:Op zaterdag 17 februari 2007 22:07 schreef MinderMutsig het volgende:
Dat zijn die medicijnen waar ik het over had inderdaad.
Etanercept is Enbrel, infliximab is Remicade en adalimumab is Humira.
Hele dure medicijnen, daarom moet je ook eerst een aantal anderen geprobeerd hebben en als die niet voldoende resultaat geven mag je deze proberen.
heb je zulke apeharen, Staticquote:Op zaterdag 17 februari 2007 22:27 schreef static het volgende:
Overigens heb ik een spulletje om op mijn achterhoofd te doen - vloeistof - maar dat komt nauwelijks tot niet door mijn haar heen.
Lijkt mij ook maar ik weet niet hoe erg iedereen hier er aan toe is natuurlijk.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 23:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je moet wel een heel ernstige vorm van psoriasis hebben wil je verzekering dat vergoeden (denk: groot deel van je lichaam).
Ik heb 1x iemand gezien waarbij er nauwelijks gezonde huid te zien was, dan heb je het dus niet over alleen armen en rug oid aangedaan. Die kreeg dan ook Enbrel tijdens een opname in het ziekenhuis. Ik hoop maar van harte dat de meesten hier matig last hebben en niet heel ernstig. Lijkt me vreselijkquote:Op zondag 18 februari 2007 00:12 schreef MinderMutsig het volgende:
Lijkt mij ook maar ik weet niet hoe erg iedereen hier er aan toe is natuurlijk.![]()
Met lang haar is het echt lastig. Zeker omdat ik op de tast met mijn vingers tussen mijn haren door de plekjes moet voelen. Je krijgt er ook ontzettend vet en touwig haar vanquote:Op zaterdag 17 februari 2007 23:55 schreef milagro het volgende:
[..]
heb je zulke apeharen, Static
je haar nat maken , op je vingertoppen doen en dan inwrijven
het is altijd lastig iets op de hoofdhuid te smeren zonder je haar zelf erin te verdrinken.quote:Op zondag 18 februari 2007 00:24 schreef Xennia het volgende:
[..]
Met lang haar is het echt lastig. Zeker omdat ik op de tast met mijn vingers tussen mijn haren door de plekjes moet voelen. Je krijgt er ook ontzettend vet en touwig haar van
Is dat niet een flesje met een tuutje erop dan ?>quote:Op zaterdag 17 februari 2007 22:27 schreef static het volgende:
Overigens heb ik een spulletje om op mijn achterhoofd te doen - vloeistof - maar dat komt nauwelijks tot niet door mijn haar heen.
loop nu coschappen op de derma in het EMC, en scrubben is voor je huid zelf niet zo'n mooi plan idd. wat wel zo is: om geneesmiddelen de psoriasis-huid te laten bereiken moet je de schilfers eerst weghalen, anders zit er een 'barriere' voor. Dat weghalen kun je natuurlijk veel beter doen met zoete olie op een washandje, of onder de douche oid.quote:Op zondag 18 februari 2007 00:48 schreef Xennia het volgende:
Ik gebruik denorex shampoo en daarna om de geur weg te wassen een milde shampoo die goed is voor de hoofdhuid van vichy. Scrubben lijkt me geen goed idee, mijn huidceldeling verloopt al veel te snel
Ik heb trouwens wel eens zo'n ''spuitje'' gevraagd bij de apotheek. Daar deed ik dan de vloeistof in en zo kon ik het beter doseren en op de plekken spuitenquote:Op zondag 18 februari 2007 01:07 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Is dat niet een flesje met een tuutje erop dan ?>
Die heb ik altijd.. dan spreid ik een beetje mijn haar uitelkaar en dan hups dat flesje op de hoofdhuid en beetje knijpen erin en op die manier kan ik de plekker aantippen.
Voor mijn hoofdhuid heb ik een hele vieze ontschilferingszalf. Daarmee moet ik eerst mijn hoofdhuid behandelen alvorens ik met lotions aan de gang kan.quote:Op zondag 18 februari 2007 11:11 schreef knuppelhout het volgende:
[..]
loop nu coschappen op de derma in het EMC, en scrubben is voor je huid zelf niet zo'n mooi plan idd. wat wel zo is: om geneesmiddelen de psoriasis-huid te laten bereiken moet je de schilfers eerst weghalen, anders zit er een 'barriere' voor. Dat weghalen kun je natuurlijk veel beter doen met zoete olie op een washandje, of onder de douche oid.
ja, logisch ook idd, eerst losweken met olie.quote:Op zondag 18 februari 2007 11:11 schreef knuppelhout het volgende:
[..]
loop nu coschappen op de derma in het EMC, en scrubben is voor je huid zelf niet zo'n mooi plan idd. wat wel zo is: om geneesmiddelen de psoriasis-huid te laten bereiken moet je de schilfers eerst weghalen, anders zit er een 'barriere' voor. Dat weghalen kun je natuurlijk veel beter doen met zoete olie op een washandje, of onder de douche oid.
Inmiddels heb ik haar gesproken.quote:
Geef ma een rol tape en een beetje karton en ze gaat in de MacGyver mode en bouwt er een speedboot vanquote:Op maandag 19 februari 2007 18:35 schreef Xennia het volgende:
Pakketje is binnen, dankjewel![]()
maar wat een hoop tape
Beloofd. Ik maak er alleen geen foto-verslagje kasta-stijl vanquote:Op maandag 19 februari 2007 18:46 schreef kastanova het volgende:
Geef ma een rol tape en een beetje karton en ze gaat in de MacGyver mode en bouwt er een speedboot van.
Post je de eventuele resultaten nog even?
Och, ik weet waar het zoal zit bij je, dus als je alleen foto's van je plekken plaats ben ik wel tevredenquote:Op maandag 19 februari 2007 19:20 schreef Xennia het volgende:
Beloofd. Ik maak er alleen geen foto-verslagje kasta-stijl van![]()
Ik weet dat m'n handschrift behoorlijk netjes is, maar nee, ik schrijf niet als een wijfquote:het handschrift was toch wel van jou op het pakketje?
Denk het niet, ik heb dit ook in de winter en dan met name wanneer ik onder de douche vandaan kom. Psoriasis komt idd zelden in het gezicht voor.quote:Op zondag 25 februari 2007 16:29 schreef clumsy_clown het volgende:
Hallo, experts.
Vraagje, waarop het antwoord 'nee' is. Hopelijk.
Ik heb sinds een jaar of drie in de winter een aantal plekken op m'n gezicht die subtiel schilferen. Ze jeuken niet en insmeren met iets vettigs zorgt dat ze tijdelijk verdwijnen maar vervelend is het wel. Vooral nog het douchen zijn die plekken trekkerig en rood. het rode trekt echter vrij snel weg. Het zijn vaste plekjes op m'n gezicht, die elk jaar terug lijken te komen zodra het weer guur wordt (dit jaar dacht ik eraan te ontsnappen, totdat ze terug waren na de sneeuw'storm' enzo). In het voorjaar trekken ze vanzelf weg en ik heb het nergens anders op m'n lichaam, maar ik heb in het algemeen wel een vrij droge huid.
Zou dit psoriasis kunnen zijn? En stel dat het een lichte vorm is, kan het verergeren en zich uitbreiden? Het gezicht is volgens mij niet een standaard plaats voor psoriasis maar je zal zien dat ik daar ook weer een uitzondering op ben.
Maar... Maar... Je korstjes werden tochquote:Op zondag 25 februari 2007 18:32 schreef Xennia het volgende:
Kasta: ik heb tot nog toe nog geen effecten van jouw dode zeeproducten gemerkt. Visolie en magnesium slik ik inmiddels ook. We wachten af.
Hmm, ok, thanks.quote:Op zondag 25 februari 2007 18:32 schreef Xennia het volgende:
[..]
Denk het niet, ik heb dit ook in de winter en dan met name wanneer ik onder de douche vandaan kom. Psoriasis komt idd zelden in het gezicht voor.
Enkel gedurende het eerste uur na het smerenquote:Op zondag 25 februari 2007 18:39 schreef kastanova het volgende:
[..]
Maar... Maar... Je korstjes werden toch. zachter
.?
Neuh, dat soort plekken heb ik ook en als ik bof zijn de plekken ook nog wat dik.quote:Op zondag 25 februari 2007 16:29 schreef clumsy_clown het volgende:
Zou dit psoriasis kunnen zijn? En stel dat het een lichte vorm is, kan het verergeren en zich uitbreiden? Het gezicht is volgens mij niet een standaard plaats voor psoriasis maar je zal zien dat ik daar ook weer een uitzondering op ben.
zon geeft effect, maar ik denk dat het pas effect geeft bij regelmaat en langdurig gebruik en dat levert weer andere problemen op.quote:Op zondag 25 februari 2007 20:43 schreef static het volgende:
Zon helpt wel een beetje iig, geeft een zonnebank hetzelfde effect? Ondanks dat het zou moeten schijnt de zon hier lang niet elke dag.
Zonnebank helpt ook een beetje. Weet niet meer of je nu juist UV-A of UV-B stralen moest hebben. Een van de twee iig. Bij lichttherapie krijg je daar een hoge dosis van toegediend.quote:Op zondag 25 februari 2007 20:43 schreef static het volgende:
Zon helpt wel een beetje iig, geeft een zonnebank hetzelfde effect? Ondanks dat het zou moeten schijnt de zon hier lang niet elke dag.
Lichttherapie werkt met een hoge dosis UV-A stralen.quote:Op zondag 25 februari 2007 22:45 schreef Xennia het volgende:
[..]
Zonnebank helpt ook een beetje. Weet niet meer of je nu juist UV-A of UV-B stralen moest hebben. Een van de twee iig. Bij lichttherapie krijg je daar een hoge dosis van toegediend.
Mijn vriendje grapt wel eens dat als hij al mijn schilfers bij elkaar veegt, hij zo een extra Xennia kan boetseren. En ik zeg wel eens dat ik nooit weg kom met een moord, omdat mijn dna overal op te rapen valt. Ach ja, je moet het een beetje luchtig houden he.quote:Voor de rest maken wij er geen probleem van, iedereen in onze omgeving weet dat hij het heeft en wij schamen ons er niet voor. Als ik net het het huis aan kant heb, geveegd, gestofzuigd en gedweilt en dan komt m'n dan, is er soms na 5 minuten niets meer van zien, want dan heeft het weer "gesneeuwd".
ik heb nooit verwijsbriefjes voor specialisten, maak gewoon een afspraak, volgens mij hoeft dat ook niet meer, verwijsbriefjes.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 00:41 schreef Xennia het volgende:
Ik smeer nu bijna 2 weken met de zalfjes die kasta me stuurde en slik magensium en vis-olie. Met de hormoonzalfjes ben ik gestopt omdat ik dat niet het hele jaar door wil gebruiken.
Het is nu nog erger geworden en pijnlijk zelfs. Het is hiervoor nog nooit pijnlijk geweest. Maandag ga ik maar weer een afspraak met de dermatoloog maken om te kijken of hij me een keer iets nieuws weet te vertellen. Zucht.
Ik ben vorig jaar voor het laatst bij de dermatoloog geweest, weet iemand of ik weer opnieuw een verwijzing nodig heb, of gewoon kan bellen voor een afspraak?
[..]
Mijn vriendje grapt wel eens dat als hij al mijn schilfers bij elkaar veegt, hij zo een extra Xennia kan boetseren. En ik zeg wel eens dat ik nooit weg kom met een moord, omdat mijn dna overal op te rapen valt. Ach ja, je moet het een beetje luchtig houden he.
Ik krijg toch niet op korte termijn een afspraak dus rommel nog even verder met de dode zee producten, maar ik wil voor de lente begint weer enigszins toonbare benen hebbenquote:Op zaterdag 3 maart 2007 00:55 schreef milagro het volgende:
soms worden kwalen eerst erger , door nieuwe medicatie, zalfjes , voor ze beter worden, maar als het echt pijn doet, beter maar naar de dokter idd.
Je kan in principe alleen naar een specialist met een verwijsbrief. Zonder verwijsbrief heb je kans dat de verzekering het niet betaalt. Als je met een bepaald probleem (zoals psoriasis bij de dermatoloog) ooit al een verwijsbrief hebt gehad dan doet niemand meer moeilijk als je zonder verwijsbrief komt. Ook al is dat jaren later.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 00:55 schreef milagro het volgende:
ik heb nooit verwijsbriefjes voor specialisten, maak gewoon een afspraak, volgens mij hoeft dat ook niet meer, verwijsbriefjes.
Dit onderbouwt ook wel een beetje mijn eigen gevoel over 'middeltjes en smeerseltjes bij psoriasis'. Voor iedereen werkt iets anders, hoe onbevredigend dat idee ook is. Voor de een werkt dat dode zee spul geweldig en voor de ander body butter. Je moet gewoon van alles proberen, wat bij de een werkt kan voor jou ook werken. Of helaas niet.quote:Op maandag 12 maart 2007 01:59 schreef Xennia het volgende:
Nog steeds geen enkele verbetering sinds ik met dat dode zee spul smeer.
Ik heb wel iets fijns gevonden bij the body shop. Het is ''hemp body butter'', hiermee raak ik de schilfers kwijt en voelt mijn huid niet meer trekkerig en droog aan. Het geneest de plekken echter natuurlijk niet.
Over 2 weken heb ik weer een afspraak bij de huidarts. Ik hoop dat hij met iets nieuws komt, want mijn onderbenen zien er niet uit en de lente nadert.
Ja die heb ik ook, maar de psoriasis blijft alleen voelt mijn huid nog droger en strakker aan en zitten er allemaal klitten in mijn haar. De plekken op mijn hoofdhuid zijn het moeilijkst onder controle te krijgenquote:Op vrijdag 23 maart 2007 21:18 schreef TheeUndCandy het volgende:
Ik heb psoriasis op mijn hoofdhuid, tot nu toe (gelukkig).
Topicorte is voor mij een groot wondermiddel op gebied van psoriasis. Een magistrale zalf heb ik ook, maar die ziet er vies en vet uit dus die gebruik ik weinig.
Heeft er iemand ervaring met DenorexRX shampoo? Deze gebruik ik, maar ik heb zo het idee dat mijn huid er niet bepaald op vooruit gaat.
Héhé, EINDELIJK heb je het voor elkaarquote:Op vrijdag 23 maart 2007 19:48 schreef Xennia het volgende:
Ben inmiddels bij de huidarts geweest. Ik krijg weer lichttherapie, maar dit keer krijg ik een kabine bij mij thuis te leen. Scheelt een hoop heen en weer gereis naar het ziekenhuis en te laat komen op mijn werk. Als ik klaar ben met de lichttherapie gaan we de zomer in, dus tot ongeveer oktober ziet mijn huid er waarschijnlijk redelijk uit. Daarna maar weer verder zien.
Inwendige medicatie wil hij pas doen als lichttherapie geen verbetering geeft, wegens mogelijke schade aan de organen.
De injecties werken goed bij de patienten van mijn huidarts, maar wordt pas voorgeschreven wanneer niets ander meer werkt in verband met de hoge kosten.
Dank je, ik krijg overigens slechts 75% vergoed met een maximum van 450 euro per jaar en ik weet nog niet hoe veel die kuur gaat kosten. Dat moet ik nog even uitzoeken. Ik kan de gemaakte kosten wel weer opvoeren bij de belasting aan het eind van het jaar.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 00:29 schreef kastanova het volgende:
[..]
Héhé, EINDELIJK heb je het voor elkaar.
Euuuh, gefeliciteerd dan maar meis!.
.
Wtf, dat ga je dan toch nooit redden met die 450 per jaar johquote:Op zaterdag 24 maart 2007 00:49 schreef Xennia het volgende:
[..]
Dank je, ik krijg overigens slechts 75% vergoed met een maximum van 450 euro per jaar en ik weet nog niet hoe veel die kuur gaat kosten. Dat moet ik nog even uitzoeken. Ik kan de gemaakte kosten wel weer opvoeren bij de belasting aan het eind van het jaar.
De kabine is inklapbaar maar weet niet hoe groot dat ding is, ben bang dat ik hem op mijn dakterras moet zetten want je moet er ook nog eens 2 meter vanaf staan![]()
Ik mag hem maar maximaal 2 maanden per jaar gebruiken ivm risico op huidkanker. Weet niet hoe duur 2 maanden zijn.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 00:53 schreef kastanova het volgende:
[..]
Wtf, dat ga je dan toch nooit redden met die 450 per jaar joh.
Het is een kabine, geen zonnebank. Ik moet ervoor staanquote:En hé, anders sloop je de slaapkamkerzolder eruit en hang je hem aan het plafond, dan past het perfect!.
Zeik niet; als je er voor kunt staan, kun je er ook onder liggenquote:Op zaterdag 24 maart 2007 17:35 schreef Xennia het volgende:
Het is een kabine, geen zonnebank. Ik moet ervoor staan
het kan uitbreiden, als ik er zelf op tijd bij ben met een zalfje, blijft het bij mij weg!quote:Op donderdag 29 maart 2007 12:28 schreef _Hakkie_ het volgende:
Dat snap ik, maar ik vind het ook weer zo raar om voor zoiets kleins naar de huisarts te gaan...
heeft het niet ook te maken met het niet drinken van alcohol?quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 16:10 schreef static het volgende:
Ben nu sinds zondag in Dubai en het wordt zienderogen minder door de extreme zon.
drink je net zoveel als in nderland?quote:
je hebt tegenwoordig van die chinese kruidenwinkeltjes/apotheek/annex doktors. misschien iets voor u?quote:Op woensdag 4 juni 2008 00:27 schreef Xennia het volgende:
Static, hoe gaat het met jouw huid?
Ik heb vorig jaar een maand of 3 lichttherapie thuis gehad, dit is gestopt in augustus 2007 en toen was ik helemaal schoon. Zo langzamerhand komt het pas geleidelijk terug, maar stelt weinig voor in vergelijking tot hoe het was. Alleen die ellendige hoofdhuid krijg ik maar niet onder controle. Morgen naar de homeopaat
Oh en kasta, ik heb nog steeds geen whiskey ontvangen!!
misschien, waar vind je die? Ik heb al zo veel geprobeerd. Zelfs paardenmelk. Als je psoriasis hebt, krijg je continu tips van iedereen.quote:Op woensdag 4 juni 2008 00:38 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
je hebt tegenwoordig van die chinese kruidenwinkeltjes/apotheek/annex doktors. misschien iets voor u?
Niet zo goed als ik verwacht had, loop nu bijna zeven maanden in de brandende zon rond en heb het nog steeds op mijn knokkels (iets minder), hoofd en een schouder. Maar mijn ellebogen zijn het ergst gebleven. Als ik in Nederland ben maar weer eens naar een dokter, het ziet er niet appetijtelijk uit zo af en toe.quote:Op woensdag 4 juni 2008 00:27 schreef Xennia het volgende:
Static, hoe gaat het met jouw huid?
Ik heb vorig jaar een maand of 3 lichttherapie thuis gehad, dit is gestopt in augustus 2007 en toen was ik helemaal schoon. Zo langzamerhand komt het pas geleidelijk terug, maar stelt weinig voor in vergelijking tot hoe het was. Alleen die ellendige hoofdhuid krijg ik maar niet onder controle. Morgen naar de homeopaat
Oh en kasta, ik heb nog steeds geen whiskey ontvangen!!
Wel eens lichttherapie geprobeerd? Daar krijg je heel geconcentreerd UV-A. Of was het juist B?quote:Op woensdag 4 juni 2008 01:20 schreef static het volgende:
[..]
Niet zo goed als ik verwacht had, loop nu bijna zeven maanden in de brandende zon rond en heb het nog steeds op mijn knokkels (iets minder), hoofd en een schouder. Maar mijn ellebogen zijn het ergst gebleven. Als ik in Nederland ben maar weer eens naar een dokter, het ziet er niet appetijtelijk uit zo af en toe.
Ik gebruik Humira tegen Bechterew en Crohn. Hoe het zit met psoriasis weet ik niet maar ik kan je wel wat algemene info en gebruikerservaring geven.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 08:30 schreef MissHobje het volgende:
Hmm ff een rotschop.. aangezien we toch alweer naar het kloterige natte seizoen gaan en voor iedereen met deze klachten het weer een ernstig drama gaat worden .
Iemand bekend met het gebruik van Humira??
Het heeft onder patiënten wel een beetje de reputatie als wondermiddel. Ik ken mensen die totaal afhankelijk waren van hulpmiddelen en heel erg veel medicatie die nu de trippelstoel, rolstoel en krukken in de schuur hebben staan en zonder problemen hun training voor de marathon weer hebben opgepakt.quote:
Werkte het goed??
Op zich valt me dat reuze mee. Hiervoor heb ik Enbrel gehad en daar had ik wel een vrij heftige reactie op. Het grootste nadeel is je verminderde immuunsysteem. Daardoor steken kleine kwaaltjes zoals aften, hooikoorst, blaasontsteking en andere kleine infecties sneller de kop op. Als ik verkouden word krijg ik gelijk een lekkere bronchitis, dat soort dingen.quote:veel bijwerkingen??
Bij mij viel dat wel tegen. Ik kon pas na een maand of drie-vier merken dat het iets deed en zoals je boven al kon lezen doet het nog niet heel erg veel. Ik ben wel mobieler dan voorheen maar ik moet wel heel erg oppassen met mijn belasting om niet aan de verkeerde kant van de streep uit te komen. En ik kan de week na een spuit meer dan die tweede week, ik kan echt heel goed merken dat de werking gedurende die twee weken verminderd.quote:was je sneller weer mobiel??
Je moet ruimte maken in je koelkast.quote:vertel vertel?
Meer weet ik zo niet. Als je nog vragen hebt dat hoor ik het wel.quote:Ben reuze benieuwd mag ook evt. per pm dus schroom je niet
thanks
Bibber? Wat is er zo eng aan mijn verhaal dan?quote:Op woensdag 1 oktober 2008 12:12 schreef static het volgende:
*bibber*
We hebben het toch over Psoriasis he?
De spuiten.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 12:55 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Bibber? Wat is er zo eng aan mijn verhaal dan?
een veel te snelle celdeling aan de oppervlakte van de huid. Verder is er nog helemaal niet zo veel bekend over de oorzaak en kan er dus alleen aan symptoombestrijding worden gedaan.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 14:54 schreef zoalshetis het volgende:
wat is de oorzaak van deze ziekte eigenlijk? kan je het ergens naar herleiden? bijvoorbeeld een slecht werkende lever? een nier die niet doet wat ie moet doen? niet dat je daarmee meteen een oplossing kan aandragen maar ik ben wel benieuwd.
Volgens mij is dat ongeveer hetzelfde als met reuma en crohn toch? Simpel gezegd heeft 'iets', een infectie o.i.d. dan vermoedelijk het immuunsysteem getriggerd dat een afweerreactie in gang heeft gezet die zich ook op het eigen lichaam is gaan richten.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 14:54 schreef zoalshetis het volgende:
wat is de oorzaak van deze ziekte eigenlijk? kan je het ergens naar herleiden? bijvoorbeeld een slecht werkende lever? een nier die niet doet wat ie moet doen? niet dat je daarmee meteen een oplossing kan aandragen maar ik ben wel benieuwd.
best vreemd eigenlijk. want als ik alleen al dit topic lees zijn er redelijk veel mensen die er last van hebben. wordt tijd dat de wetenschap zich hier eens wat meer in gaat verdiepen, want het lijkt rendabel om hier een medicijn voor te vinden.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 14:58 schreef Xennia het volgende:
[..]
een veel te snelle celdeling aan de oppervlakte van de huid. Verder is er nog helemaal niet zo veel bekend over de oorzaak en kan er dus alleen aan symptoombestrijding worden gedaan.
de statistieken zeggen dat 1% van de wereldbevolking eraan lijdt en dat is inderdaad veel. Er zijn tegenwoordig biochemische injecties op de markt die vrij goed schijnen te werken maar die zijn loeiduur en worden alleen aan hele extreme gevallen gegeven. Bij mij werkt lichttherapie goed, maar dat mag maar 1 keer per jaar ook ivm risico huidkanker en ik denk ook niet dat dat nu mijn vingernagels en hoofdhuid aan zal pakken. Dan zijn er ook nog tabletten die goed kunnen werken, maar die kunnen heel schadelijk zijn voor je lever dacht ik en je moet dan onder controle blijven en ook dat wordt alleen gegeven bij extreme gevallen.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 15:04 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
best vreemd eigenlijk. want als ik alleen al dit topic lees zijn er redelijk veel mensen die er last van hebben. wordt tijd dat de wetenschap zich hier eens wat meer in gaat verdiepen, want het lijkt rendabel om hier een medicijn voor te vinden.
Daar valt Humira ook onder.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 15:13 schreef Xennia het volgende:
[..]
de statistieken zeggen dat 1% van de wereldbevolking eraan lijdt en dat is inderdaad veel. Er zijn tegenwoordig biochemische injecties op de markt die vrij goed schijnen te werken maar die zijn loeiduur en worden alleen aan hele extreme gevallen gegeven.
tsja, die vind ik altijd een beetje makkelijk. Het wordt altijd op stress gegooid, wanneer ze het niet weten. Ik heb mezelf de laatste jaren goed geobserveerd en kan niet zeggen dat ik in tijden van stress er meer last van had, of in rustiger tijden minder.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 15:40 schreef static het volgende:
Stress en erfelijkheid zijn ook oorzaken of katalysoren.
Hebben wij dezelfde aandoening?quote:Op woensdag 1 oktober 2008 08:30 schreef MissHobje het volgende:
Hmm ff een rotschop.. aangezien we toch alweer naar het kloterige natte seizoen gaan en voor iedereen met deze klachten het weer een ernstig drama gaat worden .
Iemand bekend met het gebruik van Humira??
Werkte het goed?? veel bijwerkingen?? was je sneller weer mobiel?? vertel vertel?
Ben reuze benieuwd mag ook evt. per pm dus schroom je niet
thanks
Graag gedaan. Hopelijk werkt het snel en goed.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 18:29 schreef MissHobje het volgende:
MinderMutsig
Wow thanks voor de mega reactie!!! super! Spul komt morgen dus ben ernstig benieuwd!
Heb je even een pm gestuurd hierover
Ik niet hoor.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 19:34 schreef zoalshetis het volgende:
echt niet normaal hoeveel fok!kers last hebben van extreme schilfers! succes.
geen succes?quote:
oh, wat fijn voor je. ik ben niet zo gek op vrouwen duwen die sneeuwen.quote:
Tsja, ik heb zelf verschillende dingen geprobeerd. Bij mij werkt niets, maar misschien voor jou wel. Bij de Tuinen kun je shampoo kopen met dode zeezout en ook lotions e.d. Ik geloof dat het merk iets van Zarqua of zo wasquote:Op donderdag 2 oktober 2008 22:27 schreef maok het volgende:
Ah, een topic over psorasis, laat ik hier ook maar mee praten. Ik heb last van mijjn complete hoofdhuid met ook behoorlijk wat haaruitval (wat ik op het moment het vervelends vind) en zo nu en dan heb ik ook iets psoriasis achtigs op mijn vingers inclusief nagelriemen maar dat zou ook eceem kunnen zijn volgens de arts.
Iemand nog ervaring met goede shampoo? Ik gebruik op het moment de rozemarijn shampoo van weleda, die maakt het iig niet erger maar ook niet beter, ik zie het niet zo zitten om iet met hormonen te gaan gebruiken.
Zijn jouw plekken vochtig dan? Vreemd, bij mij is het kurkdroogquote:Op donderdag 2 oktober 2008 22:57 schreef maok het volgende:
Ik was sowieso maar ongeveer 2 a 3 keer per week mijn haar en dan is het ook echt wel nodig om shampoo te gebruiken aangezien ik lang haar heb en dan zit er inmiddels zoveel 'vieze' prut (vocht van die plekken op mijn hoofd) aan mijn haar geplakt wat anders ook niet meer weg gaat.
Waarom ben je eigenlijk zo gefascineerd door het verschijnsel?quote:Op donderdag 2 oktober 2008 19:45 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
oh, wat fijn voor je. ik ben niet zo gek op vrouwen duwen die sneeuwen.
Dat kan ik wel eens gaan proberenquote:Op donderdag 2 oktober 2008 22:58 schreef Xennia het volgende:
[..]
Tsja, ik heb zelf verschillende dingen geprobeerd. Bij mij werkt niets, maar misschien voor jou wel. Bij de Tuinen kun je shampoo kopen met dode zeezout en ook lotions e.d. Ik geloof dat het merk iets van Zarqua of zo was
[..]
Op sommige plekken is het heel dik en als ik daar aan krap komt er wel eens vocht uit en soms krap ik het open dat het een beetje bloed, maar op de meeste plekken is het ook gewoon droog.quote:Zijn jouw plekken vochtig dan? Vreemd, bij mij is het kurkdroog
Mijn psoriasis valt wel mee, ik heb daarbij de artritis psoriatica (ap ook wel genoemd) die een klein deel van de psoriasis patienten helaas krijgen.. gewrichtsaandoening waarvan je kapsel rond de gewrichten ontstoken raken, dus zwellingen, stijfheid en enorm veel pijn.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 13:39 schreef Xennia het volgende:
MissHobje: waarom krijg jij die medicijnen? Hoe erg is jouw psoriasis?
Eigenlijk valt de jeuk de laatste tijd wel mee, ik krap vooral omdat ik de (losse) schilfers van mijn hoofd uit mijn haar wil trekken omdat ik bang ben dat mensen ze zien, het is een soort tik geworden, als ik er echt niet vanaf kan blijven doe ik nog wel eens een hoofddoekje op (niet zo'n oma ding maar zoiets: http://www.buff.es/upload/familias/13-foto.jpg)quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 09:35 schreef MissHobje het volgende:
Ja op de hoofdhuid dat blijft echt een plek wat gewoon niet te behandelen valt, bizar wel, althans heel lastig.
Maok heb je al eens shampoos met menthol en teer geprobeerd?? dat verlicht de jeuk enorm, waardoor je minder krabt en wellicht dat het daardoor ook minder wordt, jeuk bestrijding is ook enorm belangrijk
dat is Denorex en ja ok het meurt licht maar een lekker spulletje in je haar en je merkt er weinig meer van vind ik. ( of s;avonds doen) kijk hier maar eens
En op het moment helpt zonnebanken mijn huid gaaf te houden.. werkt bizar goed en ik ga dan eens in de 2 weken ongeveer puur voor de winterperiode, heerlijk ook nog eens.
dat gaat toch ontzettend broeien? Lijkt me geen goed idee.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 00:13 schreef maok het volgende:
[..]
Eigenlijk valt de jeuk de laatste tijd wel mee, ik krap vooral omdat ik de (losse) schilfers van mijn hoofd uit mijn haar wil trekken omdat ik bang ben dat mensen ze zien, het is een soort tik geworden, als ik er echt niet vanaf kan blijven doe ik nog wel eens een hoofddoekje op (niet zo'n oma ding maar zoiets: http://www.buff.es/upload/familias/13-foto.jpg)
Is het klimaat in die landen waar jij komt eigenlijk beter of slechter voor je huid?quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 18:16 schreef static het volgende:
Vooral mijn knokkels en omgeving zijn weer de lul de laatste tijd. Erg vervelend tijdens meetings e.d.
Buiten dat jeukt en brandt het veel meer.
Die dingen hebben een heel fijn stofje, valt wel mee.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 17:49 schreef Xennia het volgende:
[..]
dat gaat toch ontzettend broeien? Lijkt me geen goed idee.
Ik heb gelukkig blond haar, dus bij mij valt het eigenlijk helemaal niet op.
Ja ik herken ditquote:Op donderdag 2 oktober 2008 23:05 schreef maok het volgende:
Op sommige plekken is het heel dik en als ik daar aan krap komt er wel eens vocht uit en soms krap ik het open dat het een beetje bloed, maar op de meeste plekken is het ook gewoon droog.
Daar haak ik af.quote:Op maandag 20 oktober 2008 21:45 schreef nz1900 het volgende:
en alcohol.
Is dit ook wetenschappelijk onderbouwd? Als ik dan ook echt bijna niets meer mag eten, wil ik wel met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid weten dat ik ook echt van mijn huidproblemen af komquote:Op maandag 20 oktober 2008 21:45 schreef nz1900 het volgende:
Een dieet helpt echt wel tegen psoriasis, alleen het probleem is dat het moeilijk is dat dieet vol te houden.
Het komt er op neer dat je het volgende niet meer kan eten: suiker, koemelk, schaaldieren, nachtschades, varkensvlees, rundvlees, witmeel, aardbeien, citrusvruchten, azijn en alcohol.
W.b.t. de oorzaak van psoriasis; er is een alternatieve theorie dat de oorzaak het leaky gut syndrome/lekkende darm is.
Ik heb deze info uit het boek: Healing Psoriasis: The Natural Alternative, geschreven door een amerikaans chiropractor.
ik vind het zielig voor de dragers van deze ziekte en daarnaast ben ik al van jongs af aan geïnteresseerd in uiterlijke ziektes. zal wel iets met mijn vorige leven te maken hebben.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 23:00 schreef Xennia het volgende:
[..]
Waarom ben je eigenlijk zo gefascineerd door het verschijnsel?
quote:Op maandag 20 oktober 2008 23:17 schreef Xennia het volgende:
[..]
Is dit ook wetenschappelijk onderbouwd? Als ik dan ook echt bijna niets meer mag eten, wil ik wel met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid weten dat ik ook echt van mijn huidproblemen af kom
Het is niet sarcastisch bedoeld, maar ik ben alleen geinteresseerd als vast staat dat het werktquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 00:19 schreef nz1900 het volgende:
[..]
Nee, het is niet wetenschappelijk onderbouwd.
Er zijn voldoende dingen die je nog wel kan eten.
Ben je geintereseerd of is dit sarcastisch bedoeld ?
Was het maar zo makkelijk....Het zal voor iedereen verschillend zijn, denk ik. Ik heb in ieder geval een heel stuk minder last van mijn psoriasis sinds ik geen vlees meer eet. Samen met Denorex en een lotion kan ik het prima onder controle houden. Stress is trouwens wel een reden voor verslechtering bij mij, maar dat zal ook wel van persoon tot persoon verschillen.quote:Op maandag 20 oktober 2008 23:17 schreef Xennia het volgende:
[..]
Is dit ook wetenschappelijk onderbouwd? Als ik dan ook echt bijna niets meer mag eten, wil ik wel met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid weten dat ik ook echt van mijn huidproblemen af kom
Waar baseer jij je op??quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 21:55 schreef nz1900 het volgende:
Koemelk en suiker maken het ook erger en dat geldt ook voor de nachtschades(tomaten, aubergine, aardappen en paprika). En gefituurd voedsel is absoluut niet goed.
quote:
quote:
Dat dus.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 20:29 schreef Xennia het volgende:
Aan een boek en eigen ervaring heb ik niet zo veel. Ik krijg al jaren van alle kanten goude tips en nieuwe middeltjes toegestopt, maar wat bij de een werkt werkt bij de ander niet. Ik ga dus niet afzien door niet meer lekker te eten en wijntjes te drinken zonder dat er bewezen resultaten zijn.
**************quote:Op woensdag 22 oktober 2008 22:33 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
[..]
Dat dus.
Wat ik allemaal al niet gegeten heb of juist vermeden heb, gesmeerd heb, geslikt heb etc. Ik begin er alleen nog maar aan als er een fatsoenlijke wetenschappelijke onderbouwing voor is en blijkbaar heb je die niet voor je beweringen want dan kwam je wel met iets beters dan een boek en een eigen verhaal.
Ze loopt niet te zeiken, ze is alleen kritisch. Jouw toon, die is naarquote:Op woensdag 22 oktober 2008 23:11 schreef nz1900 het volgende:
[..]
Ga ergens anders lopen zeiken wijf.
Topicortequote:Op zondag 9 november 2008 19:08 schreef Nouwk het volgende:
Ik had hetzelfde, ook zo'n fijne huisharts. Ik heb nu vrij weinig haar, maar de plakaten zijn ook nooit weg dus dat is wel jammer. Ik gebruik Dermovate creme, aangezien andere middeltjes niet aggressief genoeg waren. 24ste mag ik weer dermatologen, ik ben echt benieuwd, want dit is zulk sterk spul dat het volgens mij nooit goed kan zijn in de mate waarin ik het gebruiken moet! Die Topicorte zal ik ens vragen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |