abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 oktober 2008 @ 19:40:20 #251
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_62085244
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 19:38 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Ik niet hoor.
geen succes?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_62085388
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 19:40 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

geen succes?
Geen schilfers.
There is no love sincerer than the love of food.
  donderdag 2 oktober 2008 @ 19:45:30 #253
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_62085436
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 19:44 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Geen schilfers.
oh, wat fijn voor je. ik ben niet zo gek op vrouwen duwen die sneeuwen.
  donderdag 2 oktober 2008 @ 22:27:44 #254
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_62091912
Ah, een topic over psorasis, laat ik hier ook maar mee praten. Ik heb last van mijjn complete hoofdhuid met ook behoorlijk wat haaruitval (wat ik op het moment het vervelends vind) en zo nu en dan heb ik ook iets psoriasis achtigs op mijn vingers inclusief nagelriemen maar dat zou ook eceem kunnen zijn volgens de arts.

Iemand nog ervaring met goede shampoo? Ik gebruik op het moment de rozemarijn shampoo van weleda, die maakt het iig niet erger maar ook niet beter, ik zie het niet zo zitten om iet met hormonen te gaan gebruiken.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  donderdag 2 oktober 2008 @ 22:35:35 #255
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_62092212
misschien eens geen shampoo gebruiken, maar gewoon goed uitspoelen met water?
  donderdag 2 oktober 2008 @ 22:57:24 #256
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_62093049
Ik was sowieso maar ongeveer 2 a 3 keer per week mijn haar en dan is het ook echt wel nodig om shampoo te gebruiken aangezien ik lang haar heb en dan zit er inmiddels zoveel 'vieze' prut (vocht van die plekken op mijn hoofd) aan mijn haar geplakt wat anders ook niet meer weg gaat.
pi_62093098
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 22:27 schreef maok het volgende:
Ah, een topic over psorasis, laat ik hier ook maar mee praten. Ik heb last van mijjn complete hoofdhuid met ook behoorlijk wat haaruitval (wat ik op het moment het vervelends vind) en zo nu en dan heb ik ook iets psoriasis achtigs op mijn vingers inclusief nagelriemen maar dat zou ook eceem kunnen zijn volgens de arts.

Iemand nog ervaring met goede shampoo? Ik gebruik op het moment de rozemarijn shampoo van weleda, die maakt het iig niet erger maar ook niet beter, ik zie het niet zo zitten om iet met hormonen te gaan gebruiken.
Tsja, ik heb zelf verschillende dingen geprobeerd. Bij mij werkt niets, maar misschien voor jou wel. Bij de Tuinen kun je shampoo kopen met dode zeezout en ook lotions e.d. Ik geloof dat het merk iets van Zarqua of zo was
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 22:57 schreef maok het volgende:
Ik was sowieso maar ongeveer 2 a 3 keer per week mijn haar en dan is het ook echt wel nodig om shampoo te gebruiken aangezien ik lang haar heb en dan zit er inmiddels zoveel 'vieze' prut (vocht van die plekken op mijn hoofd) aan mijn haar geplakt wat anders ook niet meer weg gaat.
Zijn jouw plekken vochtig dan? Vreemd, bij mij is het kurkdroog
pi_62093189
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 19:45 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

oh, wat fijn voor je. ik ben niet zo gek op vrouwen duwen die sneeuwen.
Waarom ben je eigenlijk zo gefascineerd door het verschijnsel?
  donderdag 2 oktober 2008 @ 23:05:46 #259
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_62093380
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 22:58 schreef Xennia het volgende:

[..]

Tsja, ik heb zelf verschillende dingen geprobeerd. Bij mij werkt niets, maar misschien voor jou wel. Bij de Tuinen kun je shampoo kopen met dode zeezout en ook lotions e.d. Ik geloof dat het merk iets van Zarqua of zo was
[..]
Dat kan ik wel eens gaan proberen
quote:
Zijn jouw plekken vochtig dan? Vreemd, bij mij is het kurkdroog
Op sommige plekken is het heel dik en als ik daar aan krap komt er wel eens vocht uit en soms krap ik het open dat het een beetje bloed, maar op de meeste plekken is het ook gewoon droog.
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 09:35:13 #260
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_62099632
Ja op de hoofdhuid dat blijft echt een plek wat gewoon niet te behandelen valt, bizar wel, althans heel lastig.
Maok heb je al eens shampoos met menthol en teer geprobeerd?? dat verlicht de jeuk enorm, waardoor je minder krabt en wellicht dat het daardoor ook minder wordt, jeuk bestrijding is ook enorm belangrijk
dat is Denorex en ja ok het meurt licht maar een lekker spulletje in je haar en je merkt er weinig meer van vind ik. ( of s;avonds doen) kijk hier maar eens

En op het moment helpt zonnebanken mijn huid gaaf te houden.. werkt bizar goed en ik ga dan eens in de 2 weken ongeveer puur voor de winterperiode, heerlijk ook nog eens.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 13:08:40 #261
181802 theKiD
Ons Gusje
pi_62103848
Kennis van me ouders heeft hier ook erg last van. Wat bij haar helpt, of iig waarbij het stukken minder word, is een zee-vakantie (zout water) of als we in de bossen op vakantie waren. (dennebomen) Voor zover ik weet, gaat het bij haar niet 100% weg, maar zijn de ongemakken zo goed als nihil als ze 1 van die 2 dingen doet..
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_62104584
MissHobje: waarom krijg jij die medicijnen? Hoe erg is jouw psoriasis?
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 15:21:18 #263
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_62107107
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 13:39 schreef Xennia het volgende:
MissHobje: waarom krijg jij die medicijnen? Hoe erg is jouw psoriasis?
Mijn psoriasis valt wel mee, ik heb daarbij de artritis psoriatica (ap ook wel genoemd) die een klein deel van de psoriasis patienten helaas krijgen.. gewrichtsaandoening waarvan je kapsel rond de gewrichten ontstoken raken, dus zwellingen, stijfheid en enorm veel pijn.
En daarvoor krijg ik nu dus dit nieuwe medicijn, andere medicijnen doen niets meer voor me dus weer afwachten wat dit gaat worden.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 00:13:13 #264
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_62119778
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 09:35 schreef MissHobje het volgende:
Ja op de hoofdhuid dat blijft echt een plek wat gewoon niet te behandelen valt, bizar wel, althans heel lastig.
Maok heb je al eens shampoos met menthol en teer geprobeerd?? dat verlicht de jeuk enorm, waardoor je minder krabt en wellicht dat het daardoor ook minder wordt, jeuk bestrijding is ook enorm belangrijk
dat is Denorex en ja ok het meurt licht maar een lekker spulletje in je haar en je merkt er weinig meer van vind ik. ( of s;avonds doen) kijk hier maar eens

En op het moment helpt zonnebanken mijn huid gaaf te houden.. werkt bizar goed en ik ga dan eens in de 2 weken ongeveer puur voor de winterperiode, heerlijk ook nog eens.
Eigenlijk valt de jeuk de laatste tijd wel mee, ik krap vooral omdat ik de (losse) schilfers van mijn hoofd uit mijn haar wil trekken omdat ik bang ben dat mensen ze zien, het is een soort tik geworden, als ik er echt niet vanaf kan blijven doe ik nog wel eens een hoofddoekje op (niet zo'n oma ding maar zoiets: http://www.buff.es/upload/familias/13-foto.jpg)
pi_62131088
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 00:13 schreef maok het volgende:

[..]

Eigenlijk valt de jeuk de laatste tijd wel mee, ik krap vooral omdat ik de (losse) schilfers van mijn hoofd uit mijn haar wil trekken omdat ik bang ben dat mensen ze zien, het is een soort tik geworden, als ik er echt niet vanaf kan blijven doe ik nog wel eens een hoofddoekje op (niet zo'n oma ding maar zoiets: http://www.buff.es/upload/familias/13-foto.jpg)
dat gaat toch ontzettend broeien? Lijkt me geen goed idee.
Ik heb gelukkig blond haar, dus bij mij valt het eigenlijk helemaal niet op.
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 18:16:58 #266
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_62131663
Vooral mijn knokkels en omgeving zijn weer de lul de laatste tijd. Erg vervelend tijdens meetings e.d.
Buiten dat jeukt en brandt het veel meer.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_62131739
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 18:16 schreef static het volgende:
Vooral mijn knokkels en omgeving zijn weer de lul de laatste tijd. Erg vervelend tijdens meetings e.d.
Buiten dat jeukt en brandt het veel meer.
Is het klimaat in die landen waar jij komt eigenlijk beter of slechter voor je huid?
There is no love sincerer than the love of food.
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 18:51:03 #268
15080 static
pi_62132296
Het schijnt beter te moeten zijn, in Haiti was het bijna elke dag 30+ graden met het zonnetje hoog aan de hemel; maar dat heeft dus niets uitgemaakt. Ben er 7 maanden geweest, geen enkele verbetering.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 19:42:52 #269
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_62133381
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 17:49 schreef Xennia het volgende:

[..]

dat gaat toch ontzettend broeien? Lijkt me geen goed idee.
Ik heb gelukkig blond haar, dus bij mij valt het eigenlijk helemaal niet op.
Die dingen hebben een heel fijn stofje, valt wel mee.
pi_62142569
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 23:05 schreef maok het volgende:

Op sommige plekken is het heel dik en als ik daar aan krap komt er wel eens vocht uit en soms krap ik het open dat het een beetje bloed, maar op de meeste plekken is het ook gewoon droog.
Ja ik herken dit

bij mij is het nu weer zo erg echt niks helpt deze week maar weer naar de huisarts of ze me toch maar kan doorverwijzen naar de dermatoloog ik word er echt gek van.
  zondag 5 oktober 2008 @ 09:57:09 #271
15869 gr8w8
Better by design.
pi_62142677
Als ik zeg, xennia je hebt gelijk, wil ik ook een slokje van die drank hoor. Niet te genezen idf, wel te behandelen met de genoemde lapmiddelen. Helaas slaat de een beter aan bij sommige dan de ander.
Welkom bij de V&D der webfora.
  zondag 5 oktober 2008 @ 10:21:13 #272
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_62142852
Als ik dit zo lees heb ik het ook, maar eens langs de huisarts...ik heb plekken achter mijn oren die enorm snel vervellen, als ik er vette zalf (lanoline, zinkzalf) opsmeer valt het jeuken mee, en valt het vel er in lapjes vanaf binnen een dag, zonder cremes wordt het extreem droog, schilverig en jeukt als de hel.
Ook langs m'n haargrens heel veel schilvers en jeuk en soms rood...vooral als ik last van stress heb. Al 100 shampoos gebruikt, geen enkele die echt wat doet.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_62540008
Een dieet helpt echt wel tegen psoriasis, alleen het probleem is dat het moeilijk is dat dieet vol te houden.
Het komt er op neer dat je het volgende niet meer kan eten: suiker, koemelk, schaaldieren, nachtschades, varkensvlees, rundvlees, witmeel, aardbeien, citrusvruchten, azijn en alcohol.

W.b.t. de oorzaak van psoriasis; er is een alternatieve theorie dat de oorzaak het leaky gut syndrome/lekkende darm is.

Ik heb deze info uit het boek: Healing Psoriasis: The Natural Alternative, geschreven door een amerikaans chiropractor.
  maandag 20 oktober 2008 @ 22:12:35 #274
15080 static
pi_62540891
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 21:45 schreef nz1900 het volgende:
en alcohol.
Daar haak ik af.
pi_62542780
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 21:45 schreef nz1900 het volgende:
Een dieet helpt echt wel tegen psoriasis, alleen het probleem is dat het moeilijk is dat dieet vol te houden.
Het komt er op neer dat je het volgende niet meer kan eten: suiker, koemelk, schaaldieren, nachtschades, varkensvlees, rundvlees, witmeel, aardbeien, citrusvruchten, azijn en alcohol.

W.b.t. de oorzaak van psoriasis; er is een alternatieve theorie dat de oorzaak het leaky gut syndrome/lekkende darm is.

Ik heb deze info uit het boek: Healing Psoriasis: The Natural Alternative, geschreven door een amerikaans chiropractor.
Is dit ook wetenschappelijk onderbouwd? Als ik dan ook echt bijna niets meer mag eten, wil ik wel met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid weten dat ik ook echt van mijn huidproblemen af kom
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')