Dit onderbouwt ook wel een beetje mijn eigen gevoel over 'middeltjes en smeerseltjes bij psoriasis'. Voor iedereen werkt iets anders, hoe onbevredigend dat idee ook is. Voor de een werkt dat dode zee spul geweldig en voor de ander body butter. Je moet gewoon van alles proberen, wat bij de een werkt kan voor jou ook werken. Of helaas niet.quote:Op maandag 12 maart 2007 01:59 schreef Xennia het volgende:
Nog steeds geen enkele verbetering sinds ik met dat dode zee spul smeer.
Ik heb wel iets fijns gevonden bij the body shop. Het is ''hemp body butter'', hiermee raak ik de schilfers kwijt en voelt mijn huid niet meer trekkerig en droog aan. Het geneest de plekken echter natuurlijk niet.
Over 2 weken heb ik weer een afspraak bij de huidarts. Ik hoop dat hij met iets nieuws komt, want mijn onderbenen zien er niet uit en de lente nadert.
Ja die heb ik ook, maar de psoriasis blijft alleen voelt mijn huid nog droger en strakker aan en zitten er allemaal klitten in mijn haar. De plekken op mijn hoofdhuid zijn het moeilijkst onder controle te krijgenquote:Op vrijdag 23 maart 2007 21:18 schreef TheeUndCandy het volgende:
Ik heb psoriasis op mijn hoofdhuid, tot nu toe (gelukkig).
Topicorte is voor mij een groot wondermiddel op gebied van psoriasis. Een magistrale zalf heb ik ook, maar die ziet er vies en vet uit dus die gebruik ik weinig.
Heeft er iemand ervaring met DenorexRX shampoo? Deze gebruik ik, maar ik heb zo het idee dat mijn huid er niet bepaald op vooruit gaat.
Héhé, EINDELIJK heb je het voor elkaarquote:Op vrijdag 23 maart 2007 19:48 schreef Xennia het volgende:
Ben inmiddels bij de huidarts geweest. Ik krijg weer lichttherapie, maar dit keer krijg ik een kabine bij mij thuis te leen. Scheelt een hoop heen en weer gereis naar het ziekenhuis en te laat komen op mijn werk. Als ik klaar ben met de lichttherapie gaan we de zomer in, dus tot ongeveer oktober ziet mijn huid er waarschijnlijk redelijk uit. Daarna maar weer verder zien.
Inwendige medicatie wil hij pas doen als lichttherapie geen verbetering geeft, wegens mogelijke schade aan de organen.
De injecties werken goed bij de patienten van mijn huidarts, maar wordt pas voorgeschreven wanneer niets ander meer werkt in verband met de hoge kosten.
Dank je, ik krijg overigens slechts 75% vergoed met een maximum van 450 euro per jaar en ik weet nog niet hoe veel die kuur gaat kosten. Dat moet ik nog even uitzoeken. Ik kan de gemaakte kosten wel weer opvoeren bij de belasting aan het eind van het jaar.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 00:29 schreef kastanova het volgende:
[..]
Héhé, EINDELIJK heb je het voor elkaar.
Euuuh, gefeliciteerd dan maar meis!.
.
Wtf, dat ga je dan toch nooit redden met die 450 per jaar johquote:Op zaterdag 24 maart 2007 00:49 schreef Xennia het volgende:
[..]
Dank je, ik krijg overigens slechts 75% vergoed met een maximum van 450 euro per jaar en ik weet nog niet hoe veel die kuur gaat kosten. Dat moet ik nog even uitzoeken. Ik kan de gemaakte kosten wel weer opvoeren bij de belasting aan het eind van het jaar.
De kabine is inklapbaar maar weet niet hoe groot dat ding is, ben bang dat ik hem op mijn dakterras moet zetten want je moet er ook nog eens 2 meter vanaf staan![]()
Ik mag hem maar maximaal 2 maanden per jaar gebruiken ivm risico op huidkanker. Weet niet hoe duur 2 maanden zijn.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 00:53 schreef kastanova het volgende:
[..]
Wtf, dat ga je dan toch nooit redden met die 450 per jaar joh.
Het is een kabine, geen zonnebank. Ik moet ervoor staanquote:En hé, anders sloop je de slaapkamkerzolder eruit en hang je hem aan het plafond, dan past het perfect!.
Zeik niet; als je er voor kunt staan, kun je er ook onder liggenquote:Op zaterdag 24 maart 2007 17:35 schreef Xennia het volgende:
Het is een kabine, geen zonnebank. Ik moet ervoor staan
het kan uitbreiden, als ik er zelf op tijd bij ben met een zalfje, blijft het bij mij weg!quote:Op donderdag 29 maart 2007 12:28 schreef _Hakkie_ het volgende:
Dat snap ik, maar ik vind het ook weer zo raar om voor zoiets kleins naar de huisarts te gaan...
heeft het niet ook te maken met het niet drinken van alcohol?quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 16:10 schreef static het volgende:
Ben nu sinds zondag in Dubai en het wordt zienderogen minder door de extreme zon.
drink je net zoveel als in nderland?quote:
je hebt tegenwoordig van die chinese kruidenwinkeltjes/apotheek/annex doktors. misschien iets voor u?quote:Op woensdag 4 juni 2008 00:27 schreef Xennia het volgende:
Static, hoe gaat het met jouw huid?
Ik heb vorig jaar een maand of 3 lichttherapie thuis gehad, dit is gestopt in augustus 2007 en toen was ik helemaal schoon. Zo langzamerhand komt het pas geleidelijk terug, maar stelt weinig voor in vergelijking tot hoe het was. Alleen die ellendige hoofdhuid krijg ik maar niet onder controle. Morgen naar de homeopaat
Oh en kasta, ik heb nog steeds geen whiskey ontvangen!!
misschien, waar vind je die? Ik heb al zo veel geprobeerd. Zelfs paardenmelk. Als je psoriasis hebt, krijg je continu tips van iedereen.quote:Op woensdag 4 juni 2008 00:38 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
je hebt tegenwoordig van die chinese kruidenwinkeltjes/apotheek/annex doktors. misschien iets voor u?
Niet zo goed als ik verwacht had, loop nu bijna zeven maanden in de brandende zon rond en heb het nog steeds op mijn knokkels (iets minder), hoofd en een schouder. Maar mijn ellebogen zijn het ergst gebleven. Als ik in Nederland ben maar weer eens naar een dokter, het ziet er niet appetijtelijk uit zo af en toe.quote:Op woensdag 4 juni 2008 00:27 schreef Xennia het volgende:
Static, hoe gaat het met jouw huid?
Ik heb vorig jaar een maand of 3 lichttherapie thuis gehad, dit is gestopt in augustus 2007 en toen was ik helemaal schoon. Zo langzamerhand komt het pas geleidelijk terug, maar stelt weinig voor in vergelijking tot hoe het was. Alleen die ellendige hoofdhuid krijg ik maar niet onder controle. Morgen naar de homeopaat
Oh en kasta, ik heb nog steeds geen whiskey ontvangen!!
Wel eens lichttherapie geprobeerd? Daar krijg je heel geconcentreerd UV-A. Of was het juist B?quote:Op woensdag 4 juni 2008 01:20 schreef static het volgende:
[..]
Niet zo goed als ik verwacht had, loop nu bijna zeven maanden in de brandende zon rond en heb het nog steeds op mijn knokkels (iets minder), hoofd en een schouder. Maar mijn ellebogen zijn het ergst gebleven. Als ik in Nederland ben maar weer eens naar een dokter, het ziet er niet appetijtelijk uit zo af en toe.
Ik gebruik Humira tegen Bechterew en Crohn. Hoe het zit met psoriasis weet ik niet maar ik kan je wel wat algemene info en gebruikerservaring geven.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 08:30 schreef MissHobje het volgende:
Hmm ff een rotschop.. aangezien we toch alweer naar het kloterige natte seizoen gaan en voor iedereen met deze klachten het weer een ernstig drama gaat worden .
Iemand bekend met het gebruik van Humira??
Het heeft onder patiënten wel een beetje de reputatie als wondermiddel. Ik ken mensen die totaal afhankelijk waren van hulpmiddelen en heel erg veel medicatie die nu de trippelstoel, rolstoel en krukken in de schuur hebben staan en zonder problemen hun training voor de marathon weer hebben opgepakt.quote:
Werkte het goed??
Op zich valt me dat reuze mee. Hiervoor heb ik Enbrel gehad en daar had ik wel een vrij heftige reactie op. Het grootste nadeel is je verminderde immuunsysteem. Daardoor steken kleine kwaaltjes zoals aften, hooikoorst, blaasontsteking en andere kleine infecties sneller de kop op. Als ik verkouden word krijg ik gelijk een lekkere bronchitis, dat soort dingen.quote:veel bijwerkingen??
Bij mij viel dat wel tegen. Ik kon pas na een maand of drie-vier merken dat het iets deed en zoals je boven al kon lezen doet het nog niet heel erg veel. Ik ben wel mobieler dan voorheen maar ik moet wel heel erg oppassen met mijn belasting om niet aan de verkeerde kant van de streep uit te komen. En ik kan de week na een spuit meer dan die tweede week, ik kan echt heel goed merken dat de werking gedurende die twee weken verminderd.quote:was je sneller weer mobiel??
Je moet ruimte maken in je koelkast.quote:vertel vertel?
Meer weet ik zo niet. Als je nog vragen hebt dat hoor ik het wel.quote:Ben reuze benieuwd mag ook evt. per pm dus schroom je niet
thanks
Bibber? Wat is er zo eng aan mijn verhaal dan?quote:Op woensdag 1 oktober 2008 12:12 schreef static het volgende:
*bibber*
We hebben het toch over Psoriasis he?
De spuiten.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 12:55 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Bibber? Wat is er zo eng aan mijn verhaal dan?
een veel te snelle celdeling aan de oppervlakte van de huid. Verder is er nog helemaal niet zo veel bekend over de oorzaak en kan er dus alleen aan symptoombestrijding worden gedaan.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 14:54 schreef zoalshetis het volgende:
wat is de oorzaak van deze ziekte eigenlijk? kan je het ergens naar herleiden? bijvoorbeeld een slecht werkende lever? een nier die niet doet wat ie moet doen? niet dat je daarmee meteen een oplossing kan aandragen maar ik ben wel benieuwd.
Volgens mij is dat ongeveer hetzelfde als met reuma en crohn toch? Simpel gezegd heeft 'iets', een infectie o.i.d. dan vermoedelijk het immuunsysteem getriggerd dat een afweerreactie in gang heeft gezet die zich ook op het eigen lichaam is gaan richten.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 14:54 schreef zoalshetis het volgende:
wat is de oorzaak van deze ziekte eigenlijk? kan je het ergens naar herleiden? bijvoorbeeld een slecht werkende lever? een nier die niet doet wat ie moet doen? niet dat je daarmee meteen een oplossing kan aandragen maar ik ben wel benieuwd.
best vreemd eigenlijk. want als ik alleen al dit topic lees zijn er redelijk veel mensen die er last van hebben. wordt tijd dat de wetenschap zich hier eens wat meer in gaat verdiepen, want het lijkt rendabel om hier een medicijn voor te vinden.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 14:58 schreef Xennia het volgende:
[..]
een veel te snelle celdeling aan de oppervlakte van de huid. Verder is er nog helemaal niet zo veel bekend over de oorzaak en kan er dus alleen aan symptoombestrijding worden gedaan.
de statistieken zeggen dat 1% van de wereldbevolking eraan lijdt en dat is inderdaad veel. Er zijn tegenwoordig biochemische injecties op de markt die vrij goed schijnen te werken maar die zijn loeiduur en worden alleen aan hele extreme gevallen gegeven. Bij mij werkt lichttherapie goed, maar dat mag maar 1 keer per jaar ook ivm risico huidkanker en ik denk ook niet dat dat nu mijn vingernagels en hoofdhuid aan zal pakken. Dan zijn er ook nog tabletten die goed kunnen werken, maar die kunnen heel schadelijk zijn voor je lever dacht ik en je moet dan onder controle blijven en ook dat wordt alleen gegeven bij extreme gevallen.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 15:04 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
best vreemd eigenlijk. want als ik alleen al dit topic lees zijn er redelijk veel mensen die er last van hebben. wordt tijd dat de wetenschap zich hier eens wat meer in gaat verdiepen, want het lijkt rendabel om hier een medicijn voor te vinden.
Daar valt Humira ook onder.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 15:13 schreef Xennia het volgende:
[..]
de statistieken zeggen dat 1% van de wereldbevolking eraan lijdt en dat is inderdaad veel. Er zijn tegenwoordig biochemische injecties op de markt die vrij goed schijnen te werken maar die zijn loeiduur en worden alleen aan hele extreme gevallen gegeven.
tsja, die vind ik altijd een beetje makkelijk. Het wordt altijd op stress gegooid, wanneer ze het niet weten. Ik heb mezelf de laatste jaren goed geobserveerd en kan niet zeggen dat ik in tijden van stress er meer last van had, of in rustiger tijden minder.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 15:40 schreef static het volgende:
Stress en erfelijkheid zijn ook oorzaken of katalysoren.
Hebben wij dezelfde aandoening?quote:Op woensdag 1 oktober 2008 08:30 schreef MissHobje het volgende:
Hmm ff een rotschop.. aangezien we toch alweer naar het kloterige natte seizoen gaan en voor iedereen met deze klachten het weer een ernstig drama gaat worden .
Iemand bekend met het gebruik van Humira??
Werkte het goed?? veel bijwerkingen?? was je sneller weer mobiel?? vertel vertel?
Ben reuze benieuwd mag ook evt. per pm dus schroom je niet
thanks
Graag gedaan. Hopelijk werkt het snel en goed.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 18:29 schreef MissHobje het volgende:
MinderMutsig
Wow thanks voor de mega reactie!!! super! Spul komt morgen dus ben ernstig benieuwd!
Heb je even een pm gestuurd hierover
Ik niet hoor.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 19:34 schreef zoalshetis het volgende:
echt niet normaal hoeveel fok!kers last hebben van extreme schilfers! succes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |