Vorig jaar kreeg ik een klein katertje en daar heb ik een hoop mee lopen 'vechten'.

De krassen op mijn handen gingen maar niet weg, maar ik besteedde daar niet zoveel aandacht aan, totdat het echt lang ging duren en ik ook op mijn knie en scheenbeen vlekken kreeg zonder aanwijsbare reden.
Na zelf de 'diagnose' psoriasis te hebben gesteld, ben ik naar de huisarts geweest, die alleen maar mij complimenteerde met mijn geniale diagnostiek.

Vervolgens dus maar naar een dermatoloog, waarbij een diopt is afgenomen, en waaruit zou blijken dat het waarschijnlijker lichen planus is dan psoriasis.
Het is inderdaad wel zo dat ik er nu geen last van heb, maar dat vorige plekken wel zichtbaar blijven (helemaal geen pigment, of juist heel veel pigment). Beide huidziektes zijn (er is een mooie term voor, maar het komt er op neer dat) nieuwe krassen et cetera leiden tot nieuwe plekjes, en dat valt natuurlijk maar beperkt te voorkomen.
Verder geen lichtbehandeling o.i.d. ondergaan, omdat alle plekken nu eigenlijk 'rustig' zijn (behalve dan dat ze niet normaal gekleurd zijn), en alleen betamethason als hulpmiddeltje.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000Best pilot in history