abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 19 november 2008 @ 11:27:03 #1
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_63340548
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_63350424
Is een meer algemene TT niet toepasselijker? Het ging tenslotte over allerlei behandel methodes in het vorige topic.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_63354615
Ik vond het sowieso al een stomme topictitel van kasta. Plastische chirurgie slaat natuurlijk nergens op als je iedere dag nieuwe huidcellen aan maakt. En die whiskey van de weddenschap heb ik ook nog nooit gezien.
  donderdag 20 november 2008 @ 01:06:58 #4
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_63363546
Makkelijker dan dit kan het niet.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_63364135
tvp. ik meld me.
Imperare sibi maximum imperium est
pi_63364143
tevens: heeft er iemand ervaring met psorinol?
Imperare sibi maximum imperium est
  woensdag 7 januari 2009 @ 11:41:31 #7
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_64763477
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  woensdag 7 januari 2009 @ 17:47:38 #8
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_64778666
Dat was toch al lang bekend, bij mij is het ook begonnen in een stresvolle periode en nu het wat relaxter is gaat het ook weer een beetje weg.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_64780225
Hier ook. Familiekwaaltje. Gelukkig zit het (nog) alleen op mijn duim en is het nauwelijks zichtbaar voor anderen.
  woensdag 7 januari 2009 @ 18:30:20 #10
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_64780245
Wacht maar.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_64781216
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 18:30 schreef static het volgende:
Wacht maar.
Ik weet het. Bij mijn vader is het heel erg geworden in de loop der jaren. Nagels zien er erg slecht uit en op mijn hoofd lijkt me ook niet zo'n pretje.
pi_64782745
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 17:47 schreef maok het volgende:
Dat was toch al lang bekend, bij mij is het ook begonnen in een stresvolle periode en nu het wat relaxter is gaat het ook weer een beetje weg.
Nou dan zal ik wel 10 jaar chronische stress hebben, want bij mij is het nog nooit vanzelf minder geworden eerder erger.
  woensdag 7 januari 2009 @ 22:07:27 #13
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_64789751
Stress is ook een van de oorzaken of eigenlijk iets wat het erger maakt, er zijn er meer dingen die het veroorzaken/erger maken natuurlijk.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_64790273
*meldt
geen idee hoe ik er aan kom, dokter schreef me eens wat vuige hormoniale zalfjes voor, toen werd t erger.

Als ik er direct zonlicht op krijg voor betrekkelijk lange periode verdwijnt het als sneeuw, dus zomersch heb ik er nooit last van.
pi_64792659
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 22:16 schreef Salvad0R het volgende:
*meldt
geen idee hoe ik er aan kom, dokter schreef me eens wat vuige hormoniale zalfjes voor, toen werd t erger.

Als ik er direct zonlicht op krijg voor betrekkelijk lange periode verdwijnt het als sneeuw, dus zomersch heb ik er nooit last van.
Je zou in de winter lichttherapie kunnen overwegen als je er erg last van hebt.
pi_64818828
Vermijd suiker, vlees, nachtschade groenten, pinda's,witmeel, vette melkprodukten en schaaldieren en je zal zien dat het na een tijdje minder wordt(wel moeilijk vol te houden).
  donderdag 8 januari 2009 @ 18:28:49 #17
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_64820069
Is dat het moerman dieët? (ofzoiets?) Dat is inderdaad heel goed voor je huid, mijn oma heeft dat een tijd gehad vroeger en daarna nog jaren uit gewoonte. Als je mijn oma nu naast mijn moeder zet hebben ze net zo veel rimpels.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_64822144
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 18:28 schreef maok het volgende:
Is dat het moerman dieët? (ofzoiets?) Dat is inderdaad heel goed voor je huid, mijn oma heeft dat een tijd gehad vroeger en daarna nog jaren uit gewoonte. Als je mijn oma nu naast mijn moeder zet hebben ze net zo veel rimpels.
Nee het Anti-Inflammation Diet.
  vrijdag 27 maart 2009 @ 19:41:30 #19
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_67473006
Plastische chirurgie als je psoriasis hebt?

Het zit in je genen, plastificeer dat er maar eens uit. Zelf heb ik een erg lichte vorm (wat kleine plekjes af en toe op de ellebogen, onderbenen) die voornamelijk opduikt in de winter, het is ongeneeslijk maar het is wel wat te verdringen dmv licht en bepaalde soorten creme.

-edit-
Zoals al eerder voorbij is gekomen zie ik.

Xennia heeft natuurlijk een paar flessen whisk(e)y verdient. Kastanova moet z'n verloren weddenschap aflossen.

[ Bericht 4% gewijzigd door popolon op 27-03-2009 19:55:06 ]
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_67473999
Vorig jaar kreeg ik een klein katertje en daar heb ik een hoop mee lopen 'vechten'. De krassen op mijn handen gingen maar niet weg, maar ik besteedde daar niet zoveel aandacht aan, totdat het echt lang ging duren en ik ook op mijn knie en scheenbeen vlekken kreeg zonder aanwijsbare reden.

Na zelf de 'diagnose' psoriasis te hebben gesteld, ben ik naar de huisarts geweest, die alleen maar mij complimenteerde met mijn geniale diagnostiek. Vervolgens dus maar naar een dermatoloog, waarbij een diopt is afgenomen, en waaruit zou blijken dat het waarschijnlijker lichen planus is dan psoriasis.

Het is inderdaad wel zo dat ik er nu geen last van heb, maar dat vorige plekken wel zichtbaar blijven (helemaal geen pigment, of juist heel veel pigment). Beide huidziektes zijn (er is een mooie term voor, maar het komt er op neer dat) nieuwe krassen et cetera leiden tot nieuwe plekjes, en dat valt natuurlijk maar beperkt te voorkomen.

Verder geen lichtbehandeling o.i.d. ondergaan, omdat alle plekken nu eigenlijk 'rustig' zijn (behalve dan dat ze niet normaal gekleurd zijn), en alleen betamethason als hulpmiddeltje.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_67474185
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 19:41 schreef popolon het volgende:
Xennia heeft natuurlijk een paar flessen whisk(e)y verdient. Kastanova moet z'n verloren weddenschap aflossen.
Ik ben benieuwd naar de rente.

Nostra: die verkleuring komt volgens mij juist door de hormonentroep. Je huid wordt daar dunner van. Na lichttherapie heb ik geen verkleuring.
pi_67474402
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 20:19 schreef Xennia het volgende:
Nostra: die verkleuring komt volgens mij juist door de hormonentroep. Je huid wordt daar dunner van. Na lichttherapie heb ik geen verkleuring.
Mja, maar om nou om een paar krassen, verspreid over mijn hele lichaam, lichttherapie te ondergaan lijkt me ook weer zowat. Hoewel het op mijn benen wel redelijk irritant is. Ik had zelf de hoop dat het in de zon zitten in de zomer wel wat helpt, maar geen enkele onderbouwing voor.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_67475071
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 20:26 schreef nostra het volgende:

[..]

Mja, maar om nou om een paar krassen, verspreid over mijn hele lichaam, lichttherapie te ondergaan lijkt me ook weer zowat. Hoewel het op mijn benen wel redelijk irritant is. Ik had zelf de hoop dat het in de zon zitten in de zomer wel wat helpt, maar geen enkele onderbouwing voor.
Je krijgt ook geen lichttherapie als je niet ''ernstig'' genoeg bent. Zon helpt, daar zijn wel wetenschappelijke onderbouwingen voor hoor. Zonnebank ook wel, mijn dermatoloog raadde me aan om daaraan voorafgaand selderie te eten dan zou de UVA beter werken.
  vrijdag 27 maart 2009 @ 22:23:29 #24
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_67479329
Welk merk zou je graag willen Xennia?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_67481008
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 22:23 schreef popolon het volgende:
Welk merk zou je graag willen Xennia?
Als je het over alcohol hebt, ik ben niet zo'n fijnproever en het is al gauw goed.
pi_74644512
Zijn hier mensen die het nieuwe product Xamiol gebruiken????

Groeten dolly123
  vrijdag 8 januari 2010 @ 14:53:46 #27
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_76564344
Ik heb een maand Xamiol gebruikt. Nu zijn de schilfers erger dan ooit tevoren, heel m'n haaraanzet is keihard van de schilfers. Het jeukt ook als de pest. M'n scheiding is wit ervan en m'n haar valt met bossen uit.

De dermatoloog zei Psoriasis, de reumatoloog twijfelde eerst of het eventueel toch geen roos was. Maar ik vertrouw eerder de dermatoloog, maar het duurt nog een maand voor ik terug kan komen omdat -ie op vakantie is.

Heeft iemand tips om m'n hoofdhuid wat tot rust te laten komen? Als die haaruitval maar stopt en m'n scheiding niet meer zo opvalt. Zal Aloe Vera (after sun oid) gel helpen? Die helpt wel goed bij de exceem van m'n moeder, en daar is het ook niet voor bedoelt in eerste instantie.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_76574992
Bij ''de Tuinen'' heb je een hele lijn haarproducten (masker, shampoo, spoeling) die je zou kunnen uitproberen. Bij mij heeft het weinig uitgehaald, maar misschien bij jou wel.

Aloe Vera kan sowieso geen kwaad en kun je ook uitproberen.

Als je naar de dermatoloog gaat moet je om een ontschilferingszalf vragen en als de ergste schilfers weg zijn, starten met de psorakam. Dat is bij mij het enige wat tijdelijk helpt.
pi_76583005
Ik gebruik Denorex shampoo een paar keer per week en daarmee kan ik het redelijk onder controle houden. Heb ook een tijd Daivonex lotion daarbij gebruikt.

Voor m'n ellebogen en benen heb ik Dermovate creme. Weg gaat het niet, maar het wordt ook niet erger.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 23:12:50 #30
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_76584281
Ik gebruik nu - met weinig succes overigens - Dovobet.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_76584427
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 23:12 schreef static het volgende:
Ik gebruik nu - met weinig succes overigens - Dovobet.
Same here.

Moet je dat ook deels zelf betalen?
De apotheek heeft formulieren waarmee je het geld terug kunt vragen
  vrijdag 8 januari 2010 @ 23:20:04 #32
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_76584580
Ik zal morgen eens naar de tuinen gaan om te kijken. Heeft dat nog een speciale naam, of weten ze dat daar wel?
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_76584801
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 23:20 schreef 08gnoT. het volgende:
Ik zal morgen eens naar de tuinen gaan om te kijken. Heeft dat nog een speciale naam, of weten ze dat daar wel?
Zarqa
  vrijdag 8 januari 2010 @ 23:28:10 #34
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_76584876
Dank je Hopelijk werkt het bij mij wel dan. Heb jij uberhaupt wel eens iets gehad wat werkte?
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_76585116
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 23:28 schreef 08gnoT. het volgende:
Dank je Hopelijk werkt het bij mij wel dan. Heb jij uberhaupt wel eens iets gehad wat werkte?
Mijn hoofdhuid (en nagels) blijft de grootste ramp. Het is ook een lastige plek om zalf op te smeren gezien alle haren.

Het enige wat bij mij helpt is de Psorakam.
Maar als ik daarmee stop keert het binnen een maand geleidelijk terug.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 23:44:33 #36
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_76585385
Voor mijn nagels werkt Itraconazol wel, al weet ik niet of het onder m'n nagels Psoriasis is of iets anders. In ieder geval zitten m'n meeste nagels weer wel vast nu en zijn de verkleurde plekken er ook ver uitgegroeid.

Voor die psorakam zal ik eens vragen dan bij de dermatoloog, maar ik ben overgevoelig voor uv dus ik denk niet dat het 'm wordt. Ik zal het eens overleggen met hem.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
  vrijdag 8 januari 2010 @ 23:47:25 #37
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_76585485
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 23:16 schreef Xennia het volgende:

[..]

Same here.

Moet je dat ook deels zelf betalen?
De apotheek heeft formulieren waarmee je het geld terug kunt vragen
Geen idee meer. Kreeg het net toen ik naar Hong Kong ging, is alweer een tijdje geleden.

Probleemplekken bij mij zijn nog steeds ellebogen (heel erg), handen, oren en schouders. En ook een beetje bij mijn navel nu.

Overigens is veel zonlicht een fabeltje, heb nu in zoveel landen gewerkt met veel zon, maakt allemaal niets uit.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_76585625
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 23:47 schreef static het volgende:

[..]

Geen idee meer. Kreeg het net toen ik naar Hong Kong ging, is alweer een tijdje geleden.

Probleemplekken bij mij zijn nog steeds ellebogen (heel erg), handen, oren en schouders. En ook een beetje bij mijn navel nu.

Overigens is veel zonlicht een fabeltje, heb nu in zoveel landen gewerkt met veel zon, maakt allemaal niets uit.
Hotspots bij mij naast hoofdhuid en nagels: ellebogen (duh), oorschelp, scheenbenen, onder knie, op enkels.

Lichttherapie werkt bij mij anders wel als een tiet.
pi_76602492
Mijn moeder heeft heel veel baat bij de cremes van louis widmer, remederm. misschien een aanrader?
Dus zeg maar lekker niks, ik luister toch niet!
pi_78408545
Argh! Stom weer!
Krijg er alleen maar meer jeuk van en dikkere plakken op mijn hoofd!
Smile Bigger!
The world needs it!
  woensdag 24 februari 2010 @ 21:12:50 #41
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_78409430
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 23:47 schreef static het volgende:

Overigens is veel zonlicht een fabeltje, heb nu in zoveel landen gewerkt met veel zon, maakt allemaal niets uit.
't Is vrij persoonlijk, daarom dat er zoveel dingen bij mensen wel en niet werken maar extra zonlicht heeft bij veel mensen wel een verbetering gegeven.

Zelf heb ik wat problemen met (te) droge lucht. Daar valt niet tegen te smeren. Hou wel de luchtvochtigheid in huis in de gaten, gelukkig kun je daar makkelijk wat aan doen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_79300915
Even een reactie van mij. Ik heb zelf lange tijd psoriasis gehad in hele lichte mate. Net onder de haargrens waardoor ook anderen niet het vervelende aanzicht hadden plus wat kleine plekjes op mijn benen. Dit was onder controle te houden met een topicorte zalf. Ook ik gebruik nog Denorex als shampoo.

Helaas is twee jaar geleden bij mij ook de artritis er bij gekomen. Na proberen met Methotrexaat en Diclofenac en experimenteren met de dosis ben ik nu op het punt dat sporten helemaal niet meer gaat (erg frustrerend voor iemand die 6x per week aan het sporten was) en is lang zitten voor mij pijnlijk in mijn rug, schouder en elleboog. Niet fijn voor iemand die bureauwerk doet. De Methotrexaat samen met de Diclofenac zorgen er voor dat de scherpe randjes van de pijn wegblijven, maar al met al gaat het toch bergafwaarts.

De Methotrexaat zorgde er trouwens wel voor dat ook de psoriasis verdween.

Binnenkort begin ik met TNF-blokkers om te zien hoe dat gaat. Ik hoop dat daarmee sporten voor mij weer mogelijk wordt. Hoe ik de spullen koel moet houden tijdens het kamperen moet ik nog even bekijken. Mijn koelkastje komt niet verder dan 20 graden onder de buitentemperatuur en als het buiten zo'n 35 graden is....
pi_79304475
Ik heb al een paar jaar hele lichte psoriasis, in navolging van mijn moeder. Eigenlijk bijna alleen op mijn ellebogen. Heb er eigenlijk nooit echt bij stilgestaan, totdat ik onlangs ook iets kreeg in mijn gezicht en tussen twee vingers. Da's allemaal vrij snel weggegaan met wat zalfjes en bij mijn ellebogen boeit het met nooit zo. Hoe dan ook, toen is de aanwezigheid van psoriasis in ieder geval bevestigd door de dokter.

Nu heb ik mezelf er nooit echt voor geïnteresseerd, omdat het nooit vervelend was, maar zijn er denken die ik kan doen om eventuele artritis te voorkomen of verzachten? Mijn moeder heeft het al sinds een jaar of 20, maar bij mij is toen enkel de psoriasis licht begonnen. Stiekem verwacht ik eigenlijk altijd dat het bij mij ook wel zo zal gaan op termijn, maar ik weet eigenlijk niet eens of ik er iets tegen kan doen? Neem aan van niet, dan had de arts wel wat gezegd.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  donderdag 18 maart 2010 @ 18:26:41 #44
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_79304959
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 18:11 schreef Drive-r het volgende:
Ik heb al een paar jaar hele lichte psoriasis, in navolging van mijn moeder. Eigenlijk bijna alleen op mijn ellebogen. Heb er eigenlijk nooit echt bij stilgestaan, totdat ik onlangs ook iets kreeg in mijn gezicht en tussen twee vingers. Da's allemaal vrij snel weggegaan met wat zalfjes en bij mijn ellebogen boeit het met nooit zo. Hoe dan ook, toen is de aanwezigheid van psoriasis in ieder geval bevestigd door de dokter.

Nu heb ik mezelf er nooit echt voor geïnteresseerd, omdat het nooit vervelend was, maar zijn er denken die ik kan doen om eventuele artritis te voorkomen of verzachten? Mijn moeder heeft het al sinds een jaar of 20, maar bij mij is toen enkel de psoriasis licht begonnen. Stiekem verwacht ik eigenlijk altijd dat het bij mij ook wel zo zal gaan op termijn, maar ik weet eigenlijk niet eens of ik er iets tegen kan doen? Neem aan van niet, dan had de arts wel wat gezegd.
Dat is het probleem ook, voor psoriasis is geen echte kuur gevonden die voor veel (iedereen) zou helpen. 't Is heel persoonlijk, bij de één helpt dit, voor de ander dat. Soms helpt niets .....
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_79305115
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 18:26 schreef popolon het volgende:

[..]

Dat is het probleem ook, voor psoriasis is geen echte kuur gevonden die voor veel (iedereen) zou helpen. 't Is heel persoonlijk, bij de één helpt dit, voor de ander dat. Soms helpt niets .....
Bij mij helpt een beetje steroïde zalf al aardig, maar dat gebruik is dus enkel als het op vervelende plekken op komt, wat eigenlijk nooit het geval is. Mijn vraag ging voornamelijk over artritis, maar daar zal ook wel niet 1 oplossing voor zijn natuurlijk.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  donderdag 18 maart 2010 @ 19:08:53 #46
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_79306369
Ik denk dat je hier op doelt dus: http://en.wikipedia.org/wiki/Psoriatic_arthritis

i Geen echt vrolijke foto van die voeten.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  dinsdag 30 maart 2010 @ 18:10:35 #47
297812 Kaddy
Soms is de oplossing dichtbij
pi_79754750
neen.

[ Bericht 99% gewijzigd door Mirjam op 30-03-2010 18:36:25 ]
pi_79754946
SPAM
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  dinsdag 30 maart 2010 @ 18:52:59 #49
297812 Kaddy
Soms is de oplossing dichtbij
pi_79756506
Ik begrijp niet zo goed wat dit met spam te maken heeft.
De middeltjes tegen Psoriasis vliegen je om de oren in dit topic en mijn goed bedoelde posting om mensen te helpen word gewoon weg gemikt.
Jammer... zeker voor mensen die er veel baat bij hebben.
Spam is volgens mij als je een bedrijf promoot en dat doe ik niet.
  woensdag 7 april 2010 @ 19:35:59 #50
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_80055092
Ik heb het zelf op mijn vingers van mijn rechterhand, sommige dagen is het erger dan andere. Soms wil het ook opspelen in mijn elleboog holtes. Hier gebruik ik af en toe een cortisonen zalf voor en een ander zalf waarvan teer het hoofd ingrediënt is. Zo houd ik het redelijk onder bedwang.

Voor mijn behaarde hoofdhuid ging het de afgelopen tijd ook redelijk slecht aan toe, veel jeuk, irritatie en een grote plakkaat met schilfers e.d. Ik heb zo'n tube Zarqa Sensitieve shampoo gekocht (¤10,-) , en zorg ik ervoor dat ik mijn haar producten tijdig uitspoel en ik heb er alweer veel minder last van. En ik heb het gevoel dat het spoelen met deze shampoo mijn vingers ook goed doen.

Vooralsnog krijgt Zarqa een thumbs up.
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
  vrijdag 2 juli 2010 @ 01:55:04 #51
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_83557520
Arg! Het ging een tijdje wat beter, maar nu de zon schijnt is het weer raak. Ik ga net met m'n hand door m'n haar en voelde een dikke korst zitten, en nu blijft het weer jeuken als een gek. Toen ik verder voelde, voel ik overal weer plakaten zitten. Zal de komende weken ook weer wel in de haarborstel te zien zijn dan.

Hebben jullie er ook meer last van met de felle zon?
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
  vrijdag 2 juli 2010 @ 19:05:51 #52
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_83583629
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 01:55 schreef 08gnoT. het volgende:
Arg! Het ging een tijdje wat beter, maar nu de zon schijnt is het weer raak. Ik ga net met m'n hand door m'n haar en voelde een dikke korst zitten, en nu blijft het weer jeuken als een gek. Toen ik verder voelde, voel ik overal weer plakaten zitten. Zal de komende weken ook weer wel in de haarborstel te zien zijn dan.

Hebben jullie er ook meer last van met de felle zon?
Ik heb niet het gevoel dat het erger word. Was er laatst vrijwel helemaal vanaf, maar dan moet ik wel flink blijven kammen op de plekken waar het zit en daarna goed spoelen met de shampoo (Zarqa dode mineralen).
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
pi_83621110
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 01:55 schreef 08gnoT. het volgende:
Arg! Het ging een tijdje wat beter, maar nu de zon schijnt is het weer raak. Ik ga net met m'n hand door m'n haar en voelde een dikke korst zitten, en nu blijft het weer jeuken als een gek. Toen ik verder voelde, voel ik overal weer plakaten zitten. Zal de komende weken ook weer wel in de haarborstel te zien zijn dan.

Hebben jullie er ook meer last van met de felle zon?
Nee, het wordt juist beter in de zomer bij mij.

Ben je een andere shampoo gaan gebruiken of vaker gaan douchen en haren wassen met het hete weer?

Ik gebruik af en toe Xamiol nu. Is een behoorlijk agressief goedje en wil het niet structureel gebruiken, maar eens in de 2 maanden volstaat bij mij om de ergste schilfers eraf te krijgen (daarna begint het wel weer gewoon opnieuw, het geneest niets).
pi_83621224
Gelukkig slaat bij mij de lichttherapie aan.
En Xamiol is echt een wondermiddel! Ik smeer het elke dag 1-2 keer, en het is bijna weg. Woehoew!

Woensdag mag ik weer terug naar het ziekenhuis..
Kijken wat ze me daar weer aanbieden....
Smile Bigger!
The world needs it!
pi_83621570
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 20:40 schreef limbolandjgirl het volgende:
Gelukkig slaat bij mij de lichttherapie aan.
En Xamiol is echt een wondermiddel! Ik smeer het elke dag 1-2 keer, en het is bijna weg. Woehoew!
Een uv-kam werkt bij mij ook als een trein. Ik huurde hem ieder jaar 2 maanden.

Ben nu al maaaanden met mijn verzekering aan het vechten. Ik wil dat ding kopen. Dat is zelfs goedkoper dan huren. En dan heb ik niet steeds dat gelazer dat ik weer naar de dermatoloog moet voor een handtekening.

Ik heb het machtigingsformulier ingestuurd, maar toen beweerden ze dat hij nooit was aangekomen. Gelukkig is dit me vaker gebeurd en had ik al met voorbedachte rade een kopie gemaakt. Anders had ik weer, na een wachtlijst, terug gemoeten naar de dermatoloog.

Goed, dat formulier voor de tweede keer ingestuurd. Dit keer was ik zo slim om na 2 weken te bellen om te vragen of hij was aangekomen. En ja hoor, hij was binnen. Het zou 4-6 weken duren voor er een beslissing viel. Ik hoorde maar niets en hoorde maar niets. Weer gebeld en toen beweerden ze wederom dat dat formulier nooit was aangekomen

Pff, ik heb nu 2 keer een klacht ingediend. Je zou er spontaan psoriasis van krijgen. Intussen heb ik het formulier per fax verstuurd. Volgende week maar eens bellen of dat ding is aangekomen. Heb al om een schriftelijke ontvangstbevestiging verzocht, maar daar doen ze nogal moeilijk over.

Kijk maar uit met die Xamiol. Bijsluiter al eens gelezen? En ik ben echt niet snel onder de indruk. Zelfs paracetamol kan voor hartkloppingen e.d. zorgen, maar Xamiol..
pi_83621626
Ik heb er de laatst maand ofzo ook meer last van. Komt volgens mij toch door de warmte.
Eigenlijk had ik er nooit zoveel meer last van in de zomer, maar dit jaar is het toch echt een stuk slechter
Het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd.
  zaterdag 3 juli 2010 @ 20:56:00 #57
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_83621779
Nee aan m'n haarwaspatroon is niks veranderd, nog steeds even vaak en dezelfde shampoo. Xamiol heb ik ook gehad, maar daar kreeg ik zulke erge haaruitval van dat ik het niet meer durf te gebruiken Was echt eng hoeveel haar ik verloor daarmee.

Een UV-kam zal bij mij ook alleen averechts werken dan denk ik?
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_87431602
En nu maar aan de fumaarzuur begonnen..
Al 3 weken heel veel bijwerkingen, elke dag :(
Maar volgens de dermatoloog moet mijn lichaam eraan wennen.

Maar ik moet zeggen, het gaat nu wel al beter!
Het werkt!!!!
Smile Bigger!
The world needs it!
pi_87431779
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 20:56 schreef 08gnoT. het volgende:
Nee aan m'n haarwaspatroon is niks veranderd, nog steeds even vaak en dezelfde shampoo. Xamiol heb ik ook gehad, maar daar kreeg ik zulke erge haaruitval van dat ik het niet meer durf te gebruiken :') Was echt eng hoeveel haar ik verloor daarmee.

Een UV-kam zal bij mij ook alleen averechts werken dan denk ik?
Ik heb dit jaar voor 6 maanden ook een UV-kam gehad.
In het begin hielp het wel een beetje. Maar naarmate ik vorderde met de behandeling werd alles weer dikker.
Bij mij heeft het niet echt geholpen..

Maar dat is bij iedereen anders.
Moet je gewoon ff met de dermatoloog bespreken. ;)
Smile Bigger!
The world needs it!
pi_87482932
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 20:20 schreef limbolandjgirl het volgende:

[..]

Ik heb dit jaar voor 6 maanden ook een UV-kam gehad.
In het begin hielp het wel een beetje. Maar naarmate ik vorderde met de behandeling werd alles weer dikker.
Bij mij heeft het niet echt geholpen..

Maar dat is bij iedereen anders.
Moet je gewoon ff met de dermatoloog bespreken. ;)
De uv-kam werkte bij mij altijd prima, maar dit jaar niet meer. Ik word er gek van.

Ben je bij fumaarzuur niet bang voor de bijwerkingen? Nierschade neem ik niet al te licht op. Daarbij weten ze niets over de bijwerkingen op de langere termijn.

Wat mij betreft moet het middel niet erger zijn dan de kwaal en in dit geval ben ik me daar niet zo zeker van.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 01:12:37 #61
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_87483254
Ben toevallig gisteren naar een dermatoloog in Amsterdam gewest, een kenner naar het schijnt.

Moet zeggen dat hij een andere kijk heeft, hij bestudeert alle plekken waar het voorkomt en schrijft dan een recept voor.

Verschil is dat dat recept op jouw situatie wordt samengesteld (zijn maar twee apotheken in Amsterdam die dat doen). Heb vandaag de eerste tube met creme gekregen n.a.v. zijn advies (duurt een dag of twee omdat de apotheek echt iets moet maken, dus vanaf morgen ga ik het proberen.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_87487941
Ik heb er dus ook last van teen nagels waren niet meer om aan te zien inmiddels is dat iets of wat beter grote tenen hebben nogsteeds geen mooie nagels maar als ik soms "normale" nagels zie kan ik er wel mee leven.

Nagels op m'n handen worden ook weer wat slechter ineens voornamelijk putjes, heb het ook op m'n huid op een aantal plaatsen niet al te erg in het zicht heb wel een crempje ervoor (dermovate) wat opzich wel goed werkt maar dat kun je ook niet blijven smeren, maar 1x in de week o.i.d. gaat wel okay.

Binnenkort maar weer naar de dermatoloog om erachter te komen wat de beste behandeling is. Wat wel vreemd is de laatste keer kreeg ik pillen van de huisarts tegen kalknagels en die werkten wel behoorlijk, niet 100% maar acceptabel genoeg (als het geen toeval was).
Blessed is the mind too small for doubt.
pi_88128396
*O*
Mijn fumaarzuurpillen beginnen te werken!
Op mijn armen is het na 1,5 maand al bijna over.
En op mijn benen wordt het ook al iets minder.
Mijn hoofd en oren blijven nog steeds wit. Maar het is wel dunner geworden. :D
Ook is de jeuk afgenomen.
Woehoew! Eindelijk iets gevonden wat WEL werkt.
Nu moet ik woensdag bloed laten prikken om te kijken of het goed gaat.. En dan de week erna de maandelijkse controle.
Ben benieuwd :)
Smile Bigger!
The world needs it!
pi_88407258
Leuk deze tijd van het jaar....... }:|
Smile Bigger!
The world needs it!
pi_89450635
Is het bij jullie ook erger geworden door de kou?

Bij mij is het niet meer om uit te houden en om aan te zien.. :o
Smile Bigger!
The world needs it!
  donderdag 2 december 2010 @ 21:49:55 #66
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_89450931
Ja, vooral pijnlijk. Maar de zalf helpt geweldig, het is bijna niet te zien op mijn handen.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_89450984
Dat is fijn!

Welke zalf heb je dan?

Ik slik nu fumaarzuur. Maar het wil niet echt helpen met dit weer.
Juist nu het zo goed ging.. :N
Smile Bigger!
The world needs it!
  donderdag 2 december 2010 @ 23:00:27 #68
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_89455130
Geen idee, is op maat gemaakt. Zijn maar twee apotheken in Amsterdam die dat doen.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_101915861
En nog steeds fumaarzuur aan het slikken....

In de vakantie was het weg, maar dan ook helemaal weg! :D
Maar nu begint school weer en de stress. Dus het komt weer langzaamaan terug merk ik.. :(

Herkenbaar?
Smile Bigger!
The world needs it!
pi_102062835
Mijn moeder heeft echt bijzonder heftig psorias gekregen een jaar geleden, ze had het altijd al, maar nu ineens extreem. Er was geen normaal stukje huid meer te bekennen op haar armen en benen. Zelfs ondergoed irriteerde. Ze weigerde aan de hormoonzalven te gaan en ging zelf dokteren.
Als eerste goed werkend middel tegen de jeuk gebruikt ze zinkzalf( zoals bijvoorbeeld sudocreme) en verder gaat ze dagelijks een half uur liggen in een bad met biotex blauw.
Sinds ze dat doet gaat het stukken beter en worden de vlekken langzaam minder.

Helaas begint het bij mij nu ook langzaam op te komen. Wat bij mij erg goed werkt zijn bachbloesems. (en natuurlijk niet bij mijn moeder)
  maandag 19 september 2011 @ 22:32:39 #71
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_102161160
Merken jullie ook aan je huid dat het weer slechter is geworden ?
Isn't it ironic, don't you think
pi_102169320
Ik meld me ook.
Heb al jaren last van eczeem op verschillende plaatsen.
Ook last van schilfers op mijn hoofd en afgelopen week heeft de dermatoloog gezegd dat het psoriasis is..... heb een erg vette zalf gekregen (mijn haar wordt er echt vies van) en een hormoonzalf. Ben benieuwd.

Jullie tips ga ik ook eens terug lezen allemaal.
  dinsdag 20 september 2011 @ 08:32:12 #73
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_102169561
Ook hier psoriasis of iets wat er op lijkt.

Gelukkig alleen op mijn (behaarde) hoofdhuid en af en toe wat plekken op voorhoofd, neusbrug, slapen en jukbeenderen.

Voor mijn behaarde huid heb ik betamethason (en dat steekt lekker zeg) en voor de andere plekken een ketoconazolcrème. Werkt redelijk goed gelukkig...
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_102318152
ik heb het inmiddels meer dan 10 jaar. Als eerst wil ik zeggen bij iedereen slaat een ander medicijn aan dus verlies niet gelijk hoop als het ene medicijn niet werkt. heb zelf wel 10 zalfjes gehad(sommige die zelfs erger maakte)

Wat voor mij nu als best werkt. Geen stress hebben :) 1 tablet fumaarzuur 120mg(kutspul 1e klas wordt er dik van en dan nog die zuur aanvallen..) protopic zalf voor het gelaat(wonderspul geen hormoontroep meer :). En emovate voor soms op de romp. Voor hoofdhaar betnalan emulsie(gebruik dit zelde! en shampoo denorex(gebruik dit ook zelden! Dit omdat dit op langertermijn je huid flink kan verpesten.

Wat zijn jullie ervaringen met fumaraat? en hoe voorkomen jullie het beste die zuuraanvallen?
pi_102551270
Ik slik nu 5 tabletten fumaarzuur van 30mg.
Maar moet een beetje uitvogelen wat het beste voor mij is, welke dosering. En ik moet zeggen zo rond de 5-6 tabletten is wel redelijk te doen. VEEEEEEL beter dan die 12 die ik in juli slikte.. Pfff
Heb gelukkig nu maar 1x per dag zo'n opvlieger en die duur maar 3 kwartier (i.p.v. 1,5 uur toen ik boven de 8 pillen ging...). En de andere bijwerkingen zijn ook nu onder controle godzijdank!

Silentnl: ik heb geen last van zuuraanvallen. Wel vaak dat ik na mijn opvlieger misselijk ben. Hoelang slik jij het al?
Smile Bigger!
The world needs it!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')