Kort : nee, het is niet te genezen.
Lang : Mijn vader en zijn twee broers hebben allemaal heel erg last van psoriasis. Mijn vader en zijn jongste broer zijn zelfs zo'n beetje de twee ergste gevallen van Nederland en zitten werkelijk helemaal onder. Extreem grote rode plekken waar dikke lagen witte schilfers opzitten. (Mijn vader heeft het ook op zijn hoofd, waardoor zijn hoofdhaar niet meer kan groeien en mijn oom heeft het ook op zijn nagels, waardoor deze spontaan compleet afbrokkelen) Vreselijk.
Mijn vader kreeg het allang voor mijn geboorte en daarom heb ik inmiddels allerlei medicijnen voorbij zien komen. Allerlei dingen kreeg mijn vader aangeboden en alles werd uitgetest. 15 verschillende vitamines voor elke maaltijd, uitsluitend macrobiotisch eten, geen vlees, cremetje dit, cremetje zo, zemelen en weet-ik-veel-wat-voor-dingen nog meer. Ook heeft hij op psoriasis-zwemmen gezeten.
![]()
.
Bakken met geld zijn er doorgeen gejaagd en niks hielp.
![]()
.
Een paar jaar geleden hebben mijn vader en mijn oom een lichttherapie gehad. Ze moesten in hun blote niksie voor hele heftige lampen gaan staan en de tijd werd steeds opgehoogd. De eerste keer duurde het maar 10 seconden. Uitkleden duurt langer.
![]()
.
Mijn vader zijn hele kop ging kapot aangezien daar de huid zo dun is door de psoriasis en het daar dus extreem snel verbrand.
(Bovenstaande even om aan te geven dat er heel veel wordt geprobeerd bij mensen met psoriasis, maar dat niets dus daadwerkelijk psoriasis geneest)
Door de psoriasis kan de huid helemaal strak gaan staan en spontaan openspringen. Xennia kan creme vragen aan de huisarts om die plekken soepel te houden en het houdt de jeuk wat tegen.
Zon wil de plekken ook verminderen en ga dus vooral die plekken niet verstoppen in de zomer.
![]()
.
Er worden ook speciale trips voor heftige psoriasis-'patienten' naar de Dode Zee georganiseerd, omdat dat ook heel goed schijnt te helpen. Nu kan je dat zout ook hier kopen en als je dat in bad gooit, zou Xennia daarin kunnen weken.
Oh, en stress verergert de boel. (Na mijn vaders hartinfarct was hij niet meer te herkennen door de enorme psoriasisplekken) Nu kan je dit niet voorkomen, maar ik wilde het toch ff zeggen.
![]()
.
Als je wilt dat ik even navraag ga doen voor die creme of iets anders, just say the word. Ik bel mijn vader dan wel ff.
![]()
.
Oi!Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet