abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17893411
Mijn vriendin heeft last van psoriasis, een huidziekte die niet te genezen is zegt ze.
Gezien de huidige gezondheidszorg waar men oren op ratten kan kweken lijkt me dat toch behoorlijk sterk.
Er moet toch wel 1 of ander wondermiddel of iets dergelijks zijn dat het min of meer kan genezen, of in ieder geval kan verminderen.
En als je er een lekker dramatisch verhaal van maakt, zou het toch ook vast wel mogelijk moeten zijn om het door middel van plastische chirurgie te laten opereren, op kosten van de verzekering.
Zij blijft echter volhouden dat het niet met medicijnen en zelfs niet met plastische chirurgie weg te werken is aangezien het probleem veroorzaakt wordt door versnelde celdeling aan de oppervlakte van de huis.
Nu hebben we gewed om een vat bier en een vat whisky of het nu wel of niet te "genezen" is, wie kan me meer vertellen over de mogelijkheden?
I was an atheist until I realized I was God
pi_17893451
Voor zover ik weet is het met lichttherapie te verhelpen, maar het is wel ongeneeslijk geloof ik.
Daar gaat je geld, .
-
pi_17893504
Wat is het precies?
pi_17893505
zover ik weet is het wel een chronische aandoening, er zijn waarschijnlijk wel medicijnen voor die het minder maken, maar te genezen is het volgens mij niet..
En plastiche chirurgie kan het misschien wel eventjes minder erg laten lijken, maar als het chronisch is komt het op de duur toch weer terug, en plastische chirurgie wordt hoogstwaarschijnlijk ook niet vergoed door de verzekering
pi_17893551
Zal ook nooit te genezen zijn, want 1 op de 3 mensen hebben een vorm van die huidziekte.
Weet je hoeveel miljoenen/biljoenen daar mee verdiend wordt?
Er is dus wel een middel, maar dat willen ze niet vrij geven, omdat dan een groot deel geld weg zou vallen. (Me laten vertellen door een professor)
Maar Zon en minder stress en een bepaald dieet kunnen het voor een groot gedeelte weg krijgen.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_17893582
Is chronische aandoening. Soms wordt het versterkt door bepaalde voeding. Een huidtransplantatie lijkt me te ingrijpend en niet niet verzekerd. Kijk eens op wat van die homeopathie/natuurgeneeskunde sites waar wel wat herbal middeltjes worden aangedragen die verlichting bieden, maar genezing
Misschien helpt de Biostabil 2000 wel.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_17893603
quote:
Op maandag 22 maart 2004 18:29 schreef daeri het volgende:
Wat is het precies?
Linkje
pi_17893607
Zon, zout water en rust schijnen wel (tijdelijk) te helpen. Ik geloof wel dat je er overheen kunt groeien of zo.
en haalt het maar net!
pi_17893655
Lijkt me pijnlijk, die aandoening... ik weet ook niet wat je hier aan kan doen...
pi_17893832
Kort : nee, het is niet te genezen.

Lang : Mijn vader en zijn twee broers hebben allemaal heel erg last van psoriasis. Mijn vader en zijn jongste broer zijn zelfs zo'n beetje de twee ergste gevallen van Nederland en zitten werkelijk helemaal onder. Extreem grote rode plekken waar dikke lagen witte schilfers opzitten. (Mijn vader heeft het ook op zijn hoofd, waardoor zijn hoofdhaar niet meer kan groeien en mijn oom heeft het ook op zijn nagels, waardoor deze spontaan compleet afbrokkelen) Vreselijk.

Mijn vader kreeg het allang voor mijn geboorte en daarom heb ik inmiddels allerlei medicijnen voorbij zien komen. Allerlei dingen kreeg mijn vader aangeboden en alles werd uitgetest. 15 verschillende vitamines voor elke maaltijd, uitsluitend macrobiotisch eten, geen vlees, cremetje dit, cremetje zo, zemelen en weet-ik-veel-wat-voor-dingen nog meer. Ook heeft hij op psoriasis-zwemmen gezeten. .

Bakken met geld zijn er doorgeen gejaagd en niks hielp. .

Een paar jaar geleden hebben mijn vader en mijn oom een lichttherapie gehad. Ze moesten in hun blote niksie voor hele heftige lampen gaan staan en de tijd werd steeds opgehoogd. De eerste keer duurde het maar 10 seconden. Uitkleden duurt langer. .
Mijn vader zijn hele kop ging kapot aangezien daar de huid zo dun is door de psoriasis en het daar dus extreem snel verbrand.

(Bovenstaande even om aan te geven dat er heel veel wordt geprobeerd bij mensen met psoriasis, maar dat niets dus daadwerkelijk psoriasis geneest)

Door de psoriasis kan de huid helemaal strak gaan staan en spontaan openspringen. Xennia kan creme vragen aan de huisarts om die plekken soepel te houden en het houdt de jeuk wat tegen.
Zon wil de plekken ook verminderen en ga dus vooral die plekken niet verstoppen in de zomer. .

Er worden ook speciale trips voor heftige psoriasis-'patienten' naar de Dode Zee georganiseerd, omdat dat ook heel goed schijnt te helpen. Nu kan je dat zout ook hier kopen en als je dat in bad gooit, zou Xennia daarin kunnen weken.

Oh, en stress verergert de boel. (Na mijn vaders hartinfarct was hij niet meer te herkennen door de enorme psoriasisplekken) Nu kan je dit niet voorkomen, maar ik wilde het toch ff zeggen. .

Als je wilt dat ik even navraag ga doen voor die creme of iets anders, just say the word. Ik bel mijn vader dan wel ff. .
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_17893876
Mijn vader heeft het ook, in beperkte mate.
Het is een erfelijke aandoening waarbij op bepaalde plekken van de huid de celdeling veel te snel verloopt. Het gevolg is rode plekken, huidschilfers, jeuk, en het ziet er niet uit.

Het is te remmen met zonlicht, zout water etc. Mijn vader gaat dus vaak naar het strand, en heeft soms een lichtkuur in het ziekenhuis, daarmee verdwijnt het bij hem vrijwel geheel. Mensen die het erger hebben kunnen het daarmee verminderen.

De beste remedie schijnt een vakantie naar de Dode zee te zijn.

Huidtransplantatie of andere wondermiddelen heb ik nog nooit van gehoord.
Geluk duurt je leven lang.
pi_17894228
quote:
Op maandag 22 maart 2004 18:48 schreef MUUS het volgende:
Als je wilt dat ik even navraag ga doen voor die creme of iets anders, just say the word. Ik bel mijn vader dan wel ff. .
Dit alles had ze zelf ook al gelezen, dus extra navraag hoeft niet, but thanx anyway .
Ze gebruikt nu die zout en een zalfje, maar het schiet niet echt op...
Voor lichttherapie kwam ze niet in aanmerking, omdat het in haar geval niet ernstig genoeg was.
Iemand enig waar je die lampen kunt kopen en wat ze dan kosten
pi_17894628
quote:
Op maandag 22 maart 2004 19:08 schreef kastanova het volgende:

[..]

Dit alles had ze zelf ook al gelezen, dus extra navraag hoeft niet, but thanx anyway .
Voor lichttherapie kwam ze niet in aanmerking, omdat het in haar geval niet ernstig genoeg was.
misschien helpt op z'n tijd een keer onder de zonnebank gaan ook wel...
pi_17894950
Mijn tante heeft dit ook. Bij haar hielp zwemmen in de dode zee ook heel erg goed, dan bleef het ook een tijdje weg, maar ja daar heb je ook niet elk jaar geld voor. Verder gebruikte ze een of andere homeopatische zalf die van een soort oranjebloemetjes gemaakt waren, maar dat was ook meer symptoombestrijding en nog niet eens goed. Als je er geld aan gaat uitgeven, kun je dat beter aan therapie doen, om te accepteren dat je nou eenmaal een huidziekte hebt.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_17897268
Hey kastanova,

Je hebt al veel goede adviezen gehad maar wil nog s6 verhaal toevoegen.

Mijn vader heeft het namelijk ook, inmiddels 45 jaar. Op een gegeven ogenblik had hij het voor 90% over zijn gehele lichaam en door lichttherapie was dit terug gedrongen tot 2%, dus er is zeker hoop Helaas is het nu weer voor een groot deel terug, dit door overige klachten aan zijn lichaam waardoor de lichttherapie niet meer kon. Toen het bij mijn vader minder was hielp de zonnebank hem veel, geen sterke lampen!! Het gaat inderdaad helaas nooit meer over.

Zo zie je maar, er zijn ook nog s6 verhalen en hoop.

Ik hoop dat je er wat aan had en s6.

Groetjes Dopey_xs
pi_17902077
Ik heb het zelf ook...en nee het gaat niet over helaas.
Voor de lampen kunje hier kijken. www.medizorg.nl
o ja ..ik gebruik Daivonex zalf ....via de dermatoloog.
huisarts schrijft het ook voor.....help bij mij erg goed.
pi_17923114
Mijn moeder heeft het ook. Bij haar zit het vooral onder haar voeten. Ze heeft het nu een aantal jaar goed onder controle met Daivonex. Paar jaar geleden kon ze vaak niet lopen omdat het zo'n pijn deed, net of ze op spelden liep.
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_17929594
show me the whiskey ow ja en ik wil ook nog even luid en duidelijk horen: Xennia, je hebt gelijk!
pi_17929650
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 01:43 schreef Xennia het volgende:
show me the whiskey ow ja en ik wil ook nog even luid en duidelijk horen: Xennia, je hebt gelijk!
Er werd in dit topic gezegd dat er wel degelijk een genezing mogelijk was, maar dat die d.m.v. een complot in de medicijnindustrie van de markt werd gehouden, laten we dat maar eerst even afwachten....
En nu je bek houden, anders ga ik weer beginnen over het nemen van kinderen bij een andere vrouw in verband met de erfelijkheid van psoriasis .
pi_17929663
xennia, je hebt gelijk
  † In Memoriam † woensdag 24 maart 2004 @ 02:57:55 #21
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_17930006
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 01:50 schreef Xennia het volgende:
xennia, je hebt gelijk
Kutcookies
pi_17930036
zijn manier om te zeggen dat ik gelijk heb, is dat ik mijn bek moet houden. Zo veel heb ik inmiddels al geleerd
pi_17931125
Psoriasis is genetisch. Het is erfelijk. Je kunt de vlekken wel laten verdwijnen met allerlei zalfjes die je voorgeschreven krijgt van de arts, maar het komt vroeg of laat wel weer terug.

Er komen steeds betere middelen tegen. Er is nu een heel agressieve zalf die heel goed helpt. Je laat het in het ziekenhuis opsmeren en na een kwartier wordt het er weer af gewassen. Je kunt zelfs verbrandingsverschijnselen oplopen van die zalf, alsof je te lang in de zon hebt gelegen. Het spul vlekt ook enorm.
pi_18023653
quote:
Op maandag 22 maart 2004 19:08 schreef kastanova het volgende:

[..]

Die lampen kun je niet zo kopen bij mijn weten, een goede zonnebank wil wel helpen.. let wel op dat je uv-a en uv-b lampen nodig hebt. Ik heb zelf ook last van psoriasis, niet in hele ernstige mate, ik heb het alleen op mijn hoofdhuid onder mijn haar, wat op zich best prettig is voor het zicht van anderen. Het is een hele vervelende vorm van een huidaandoening wat gepaart gaat met een geïrriteerde huid en jeuk. Alles wat je aan adviezen hierboven gezien hebt helpen. Ik heb een hele goede ervaring gehad met de wintersport en zomervakantie, veel zon wat de psoriasis drastisch deed verminderen.
  zondag 28 maart 2004 @ 18:08:32 #25
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_18024713
Ik heb 't zeer waarschijnlijk ook. Op mijn hoofd. Heb er een soort van scalplotion voor gekregen wat ik twee maanden op mijn hoofdhuid moest masseren. Inmiddels is het 'weg' Zover het 'weg' kan zijn, that is. Als ik iets voel jeuken dan raak ik alweer half in paniek.
Mijn moeder heeft een zeer gevoelige huid. Ik heb 't van haar iig....
Heb overigens ook last van constitutioneel eczeem, ook weer erfelijk. Lucky me :S

En nee, 't is een chronische huidziekte die nooit écht te genezen is.
(Un)masking for the greater good.
pi_18026913
Mijn beide ouders hebben psoriasis, dus heb ik 50% kans om het ook te hebben. Ik heb al een jaar of 10 een klein plekje van een millimeter of 2 - 3 op zo'n 3 cm boven mijn rechter wenkbrauw, wat naar rechts. De huisarts zegt dat het vrijwel onmogelijjk is dat het psoriasis is, omdat prosiasis niet in het gezicht voor kan komen. Mja, vertel dat eens aan de mensen waar ik allerlei foto's van heb gezien.

Overigens kan ik dat plekje wel tijdelijk een beetje laten verdwijnen als ik mijn haar was met Head & Shoulders en dat ook insmeer. Maar het is gewoon een kwestie van tijd voor er weer een schilfertje loslaat en dan is het plekje weer terug.
Omdat het zo klein is, is het niet zo'n erg gezicht voor anderen, maar het is gewoon een vies gezicht als er weer zo'n schilfertje loslaat en ik hoop niet dat het een begin is van ECHTE psoriasis, dat ik dus grotere plekken op de rest van mijn lichaam ga krijgen. Bij mijn ouders kwam het ook pas op latere leeftijd naar boven, vooral bij mijn moeder.
pi_18028277
Ik heb ook last van psoriasis. Het is een afwijking in je afweersysteem waardoor je huid op bepaalde plaatsen tot 7x sneller groeit dan de bedoeling is. Daarom krijg je er uitslag die er soms best storend uit kan zien (schurft-ish). Er zijn goede medicijnen om het weg te laten gaan, maar genezen kan niet. Het is trouwens ook een erfelijke ziekte, en het verloop ervan is niet te voorspellen. Het kan zijn dat het morgen weg komt en nooit meer terug komt, maar andersom kan dus ook.

In het geval je het heel erg hebt, dus grote delen van je lichaam zijn bedekt ermee kun je voor lichttherapie kiezen, maar dat lijkt me echt iets voor uiterste situaties.

Voor de rest, bij mij steekt het vooral op in stress-situaties... voor tentamenperiodes bijvoorbeeld kan het ineens veel erger zijn, terwijl het de week erna weer helemaal weg is.
pi_18028433
Artsen hebben trouwens mijn hele leven gezegd dat het geen psoriasis was. En nu blijk ik dus psoriasis artritis te hebben, waardoor hetzelfde probleem zich voordoet bij je gewrichten. Kan er af en toe nieteens meer van lopen! Maar pilletjes doen wonderen
pi_18028669
Daar heb ik nog nooit van gehoord, wat is dat dan precies? Ik dacht dat psoriasis alleen op de huid was.

Maar ja.....je kunt ook reuma aan de spieren en zachte weefsels krijgen dus tja, dan zou dit natuurlijk ook kunnen ja....
pi_18030569
quote:
Arthritis psoriatica (‘gewrichtspsoriasis’)
Naast huidafwijkingen heeft een aantal van de psoriasispatiënten gewrichtsklachten (arthritis psoriatica of psoriasis arthropatica). Deze verschijnselen doen denken aan reumatische gewrichtsaandoeningen.
(psoriasis.nl)
pi_18031694
Mja dat had ik al wel begrepen uit de naam, maar zien ze ook een verband tussen de psoriasis en die reumatische klachten, of niet? (Vast wel, anders had het niet een eigen naam.) Is het duidelijk waardoor die klachten precies veroorzaakt worden? Bijvoorbeeld dat de gewrichten ook een bepaald probleem hebben met groei van cellen, net zoals in de huid?
  zondag 18 april 2004 @ 18:16:53 #32
92481 Jeroeeen
Yeah well, the Dude abides
pi_18518702
Weinig mensen vergeten dat er net zoveel vormen van psoriasis zijn als dat er psoriasis-patienten zijn. Iedereen heeft zijn eigen vorm van Pso. Wat bij de ene persoon hardstikke goed helpt, kan bij de andere een pso-versterkende werking hebben.

Over het algemeen is bekend dat zowel positieve als negatieve stress/emoties geen gunstig effect op de pso hebben. Zonlicht is voor bijna iedere vorm van psoriasis de beste methode om de plekken te verminderen.

Ikzelf het zojuist een medische zonnebank aangeschaft. Dit apparaat werkt bij mij perfect, alleen je mag er dus niet altijd onder ivm mogelijke extra kans op huidkanker. (alleen dat is nog niet bewezen).

Het is een Waldmann UV-100L TL01 met UVB lampen (TL01). Aanschaf kost zo'n 2800 euro incl 8 lampen die los 100 euro per stuk kosten!!!!! ze gaan wel zo'n 400 branduren mee. (dat is dus zo'n 4 jaar non-stop behandelen wat je niet moet doen). Er zijn ziektekosten verzekeraars die dit apparaat geheel of gedeeltelijk vergoeden heb ik begrepen. Nu nog zien dat de mijne het gaat vergoeden.
Ubi solitudinem faciunt, pacem appellant.
pi_40752972
Mijn moeder heeft ook lichte Psoriasis op haar hoofd, voorhoofd, nek, enkels en op haar knieen. Het ziet er schilverachtig uit, en voelt aan als kaarsvet
pi_40754266
Ik heb het zelf al een jaar of tien. Op m'n hoofdhuid, m'n oren en m'n voetzolen.
Gelukkig is het niet al te heftig, ik kan het goed onder controle houden met lotions en shampoo. Wat bij mij wel heel veel invloed heeft, is mijn eetpatroon. Ik merk het onmiddelijk als ik niet gezond leef en eet. Ook ben ik gestopt met vlees eten, ik weet niet of dat toeval is, maar voor mijn gevoel zijn mijn klachten minder geworden.
Het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd.
pi_40758576
ik heb het zelf op mijn hoofdhuid oren en bij mijn rechterwenkbrauw. Ik heb er spul voor gekregen als ik het weer erg heb kan ik dat erop doen en is het binnen een paar dagen weg. Als ik me goed voel dan heb ik er ook minder last van. Als ik een stressvolle periode zit dan heb ik het zo erg. Mijn moeder heeft het aan de handen. Ooit dat die helemaal open springen. Maar genezing nee dat is er niet. Alleen zalfjes en lotions etc die het kunnen verminderen.
  zondag 13 augustus 2006 @ 14:19:40 #36
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_40763496
Enige 'geneesmiddel' dat ik er tegen ken, zijn van die visjes die als het ware psoriasishuid schoon eten. In Turkije heb je bijvoorbeeld veel van die zwembaden waar heel veel van die visjes in zwemmen en die komen aan je huid zuigen. Ik heb er geen last van, maar voor de lol weleens in zo'n bad gezeten. Erg grappig gevoel, kriebelt een beetje...

Maar in die baden zaten veel mensen met huidziektes, daar hielp het schijnbaar goed tegen. Al heeft dat waarschijnlijk erg weinig zin als je er maar 1 keer naartoe kunt...
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
  zondag 13 augustus 2006 @ 14:28:19 #37
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_40763696
gewoon een soort aquarium of zo? met snorkel als je het op je gezicht hebt?

volgens mij zijn die baden al te bezoeken in nl.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zondag 13 augustus 2006 @ 15:53:55 #38
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_40765949
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 14:28 schreef zoalshetis het volgende:

volgens mij zijn die baden al te bezoeken in nl.
Nee, gewoon een zwembad eigenlijk. Je kan zwemmen, maar dat komen ze niet aan je zitten. Als je gewoon aan de kant hangt of zit komen ze naar je toe. Als je het op je gezicht hebt zul je je adem in moeten houden vrees ik Of misschien hebben ze daar wel weer iets anders voor, maar dat weet ik niet.

En het zou idd best kunnen dat die in Nederland ook zijn, maar wat ik toen begreep (5 jaar geleden ofzo) moest het in speciaal bronwater ofzo. Ik begreep toen in ieder geval dat je zulke baden niet in Nederland had.
*´¨)
pi_40767807
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 14:19 schreef Foeske het volgende:
Enige 'geneesmiddel' dat ik er tegen ken, zijn van die visjes die als het ware psoriasishuid schoon eten. In Turkije heb je bijvoorbeeld veel van die zwembaden waar heel veel van die visjes in zwemmen en die komen aan je huid zuigen. Ik heb er geen last van, maar voor de lol weleens in zo'n bad gezeten. Erg grappig gevoel, kriebelt een beetje...

Maar in die baden zaten veel mensen met huidziektes, daar hielp het schijnbaar goed tegen. Al heeft dat waarschijnlijk erg weinig zin als je er maar 1 keer naartoe kunt...
Ik wou net hetzelfde posten
Heb zelf deze aandoening niet, maar wel wat documentaires ooit over gezien. Wat een hel moet dat zijn echt klote dat ze zo'n baden met visjes hier niet hebben (en dan ook nog betaalbaar) want als het (een beetje) verlicht is het wel fijn
pi_40768665
goh verhip dit had ik allemaal al gezegd..
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  zondag 13 augustus 2006 @ 18:01:02 #41
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_40769485
quote:
Op maandag 22 maart 2004 18:23 schreef kastanova het volgende:
Mijn vriendin heeft last van psoriasis, een huidziekte die niet te genezen is zegt ze.
Gezien de huidige gezondheidszorg waar men oren op ratten kan kweken lijkt me dat toch behoorlijk sterk.
Wat een rare redenering!

Er zijn genoeg chronische aandoeningen die ongeneeslijk zijn, ondanks dat ze voor de buitenwereld misschien simpel en onschuldig overkomen.

In het geval van psoriasis kan je alleen aan symptoombestrijding doen en dan is het nog maar de vraag of het in alle gevallen zichtbaar effectief is.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_40769805
Ik heb nog steeds geen whiskey ontvangen
pi_40772243
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 14:28 schreef zoalshetis het volgende:

Deze man zit in een thermisch bad in het Chinese Haikou. Daarin zitten 'kusvissen' die dode huid afsnoepen van zijn lichaam. De 50.000 visjes zouden allerlei huidziektes genezen bron.
  zondag 13 augustus 2006 @ 21:32:53 #44
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_40777036
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 19:20 schreef schatje het volgende:

[..]

[afbeelding]

Deze man zit in een thermisch bad in het Chinese Haikou. Daarin zitten 'kusvissen' die dode huid afsnoepen van zijn lichaam. De 50.000 visjes zouden allerlei huidziektes genezen bron.

Zo'n soort foto heb ik idd ook van mezelf Maar dan in Turkije dus, iets dichterbij...
*´¨)
  woensdag 14 februari 2007 @ 07:54:10 #45
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_46287016
Kan mezelf ook aan het rijtje toevoegen: Het sneeuwt!

Niet ernstig, maar irritant genoeg.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_46291095
Tvp, je herkent me aan mijn witte roos.
"Everybody talking to their pockets
Everybody wants a box of chocolates"
~Leonard Cohen
  woensdag 14 februari 2007 @ 13:44:25 #47
15080 static
pi_46294857
Ik moet me haar met een soort teer-substantie wassen. Ik moet wel want ik draag elke dag een pak, is anders geen gezicht.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_46296334
Heb het zelf in zeer beperkte mate. Dus alleen op (delen van) de hoofdhuid en afhankelijk van stress. Als symptoombestrijding hiervoor kun je je hoofdhuid insmeren met betamethason lotion (of zalf voor op de rest van je lichaam als je dat hebt). Dit spul is echt geweldig om 'sneeuw' tegen te gaan, want de overdaad aan dode huid lost per direct op! (bij mij in ieder geval). Niet te vaak though, want het het is vrij aggressief en bevat veel alcohol en doet dus fucking pijn als je door krabben kleine wondjes hebt veroorzaakt.
pi_46296756
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 13:44 schreef static het volgende:
Ik moet me haar met een soort teer-substantie wassen. Ik moet wel want ik draag elke dag een pak, is anders geen gezicht.
Mijn vader smeert soms zijn knar in met één of andere crème/lotion/iets en dat meurt de pan uit. Alles wordt ook afgedekt als hij daar 's avonds mee in de kamer gaat zitten, want anders 'geeft zijn vette harses zo af.' .
Oi!
  woensdag 14 februari 2007 @ 14:50:37 #50
15080 static
pi_46296880
Dat is wel heel erg dan.

Heb vanochtend mijn haar gewassen met dat spulletje (moet om de dag), en het ruikt niet naar viootljes nee.

Heb gisteren pilletjes en crempjes gekregen, maar die staan op mijn hotelkamer, zal vanavond koekeloeren wat het precies is (ben er nog niet mee begonnen).

Het klinkt wel wat ranzig allemaal hè?
pi_46297012
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 14:50 schreef static het volgende:
Dat is wel heel erg dan.

Heb vanochtend mijn haar gewassen met dat spulletje (moet om de dag), en het ruikt niet naar viootljes nee.

Heb gisteren pilletjes en crempjes gekregen, maar die staan op mijn hotelkamer, zal vanavond koekeloeren wat het precies is (ben er nog niet mee begonnen).

Het klinkt wel wat ranzig allemaal hè?
Welnee, tuurlijk is het niet ranzig. Als al dat spul je wat helpt, wat kan jou het dan schelen wat erin zit. .
Oi!
pi_46297055
Pff, tis wel ranzig joh. Je hele lichaam met zo'n gare zalf insmeren(ik moet er ook aan geloven).
Maar troost jezelf, je had ook kanker kunnen hebben.
~Leonard Cohen
pi_46301940
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 13:44 schreef static het volgende:
Denorex?
pi_46302671
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 18:06 schreef Xennia het volgende:

[..]

Denorex?
Ik vind het eigenlijk wel lekkere shampoo, het tintelt. En de geur, ach, dat went wel...
Het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd.
  woensdag 14 februari 2007 @ 18:54:10 #55
15080 static
pi_46303198
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 18:06 schreef Xennia het volgende:

[..]

Denorex?
Nee, deze

pi_46311655
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 18:39 schreef Jurk het volgende:

[..]

Ik vind het eigenlijk wel lekkere shampoo, het tintelt. En de geur, ach, dat went wel...
Daarbij kan je je haar ook gewoon twee keer wassen, een keer met Demorex(wat inderdaad best een smerig spul is) en de andere keer met dennen andrelon met perziksmaak of zo.
~Leonard Cohen
pi_46311867
Krijg ik de whiskey als ik met een nog niet genoemde oplossing kom?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_46312212
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 21:54 schreef Isabeau het volgende:
Krijg ik de whiskey als ik met een nog niet genoemde oplossing kom?
Van kasta? Ik zou er niet op rekenen. Heb ook nog niets
pi_46312479
Voor de geïnteresseerden:
Ablative techniques in Psoriasis vulgaris resistant to conventional therapies.
Surgical treatment of psoriasis.

Het wegsnijden van psoriasis is een alternatief waaraan te weinig wordt gedacht. Bij een geslaagde proefbehandeling van één plek is chirurgische therapie een goede mogelijkheid. Veel artsen denken dat je psoriasis niet chirurgisch kunt behandelen vanwege het Köbnerfenomeen , maar dat gaat maar bij 1 op de 4 psoriasis patiënten op. Jammer voor die andere 3 dat er vrijwel altijd helemaal van chirurgie wordt afgezien.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_46312513
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 21:59 schreef Xennia het volgende:
Van kasta? Ik zou er niet op rekenen. Heb ook nog niets
Anders neem ik het bier en jij de whiskey
pi_46314209
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 22:04 schreef Isabeau het volgende:
Voor de geïnteresseerden:
Ablative techniques in Psoriasis vulgaris resistant to conventional therapies.
Surgical treatment of psoriasis.

Het wegsnijden van psoriasis is een alternatief waaraan te weinig wordt gedacht. Bij een geslaagde proefbehandeling van één plek is chirurgische therapie een goede mogelijkheid. Veel artsen denken dat je psoriasis niet chirurgisch kunt behandelen vanwege het Köbnerfenomeen , maar dat gaat maar bij 1 op de 4 psoriasis patiënten op. Jammer voor die andere 3 dat er vrijwel altijd helemaal van chirurgie wordt afgezien.
Interessant. Wat is plaque?

Kunnen ze dit ook op de hoofdhuid toepassen zonder dat je kaal wordt?
pi_46314446
De 'plaque' is de kaarsvetachtige witte schilfers die je ziet bij psoriasis. Het gaat bij de chirurgische therapie om het 'wegschaven' van de psoriasis met een soort kaasschaafachtige machine, dus op de behaarde hoofdhuid lijkt me dat niet mogelijk zonder dat je kaal wordt.
  woensdag 14 februari 2007 @ 22:41:12 #63
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_46314514
sterkte aan alle psoriasis patiënten.
pi_46314811
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 22:39 schreef Isabeau het volgende:
De 'plaque' is de kaarsvetachtige witte schilfers die je ziet bij psoriasis. Het gaat bij de chirurgische therapie om het 'wegschaven' van de psoriasis met een soort kaasschaafachtige machine, dus op de behaarde hoofdhuid lijkt me dat niet mogelijk zonder dat je kaal wordt.
Van alle plekken waar het bij mij zit, vind ik mijn hoofdhuid het irritantst. Daar jeukt en sneeuwt het het ergst en die schilfers blijven zo mooi zichtbaar op je schouders liggen.

Ik las laatst iets over biologicals http://www.psoriasis-fn.nl/content/view/24/38/
Daar ben ik wel benieuwd naar, iemand met ervaring hiermee>?
  woensdag 14 februari 2007 @ 22:47:23 #65
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_46314844
kan je het trouwens zomaar krijgen of is het aangeboren en moet je het voor een bepaalde leeftijd hebben gehad?
  woensdag 14 februari 2007 @ 22:49:22 #66
15080 static
pi_46314947
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 22:39 schreef Isabeau het volgende:
Het gaat bij de chirurgische therapie om het 'wegschaven' van de psoriasis met een soort kaasschaafachtige machine,
En dank je wel voor deze geweldig gedetailleerde uiteenzetting.
pi_46314952
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 22:47 schreef zoalshetis het volgende:
kan je het trouwens zomaar krijgen of is het aangeboren en moet je het voor een bepaalde leeftijd hebben gehad?
Het kan aangeboren zijn, je kan het ook later ontwikkelen. Er zijn een paar piek-leeftijden waarop dit kan gebeuren. Een daarvan is rond je 20e en dat was bij mij het geval
  woensdag 14 februari 2007 @ 22:50:34 #68
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_46315006
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 22:49 schreef Xennia het volgende:

[..]

Het kan aangeboren zijn, je kan het ook later ontwikkelen. Er zijn een paar piek-leeftijden waarop dit kan gebeuren. Een daarvan is rond je 20e en dat was bij mij het geval

zijn er nog meer piek-leeftijden?
pi_46315041
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 22:46 schreef Xennia het volgende:

[..]

Van alle plekken waar het bij mij zit, vind ik mijn hoofdhuid het irritantst. Daar jeukt en sneeuwt het het ergst en die schilfers blijven zo mooi zichtbaar op je schouders liggen.

Ik las laatst iets over biologicals http://www.psoriasis-fn.nl/content/view/24/38/
Daar ben ik wel benieuwd naar, iemand met ervaring hiermee>?
Hmm, duur spul.

En heb je dit gezien:
quote:
Welke psoriasis patiënten krijgen deze nieuwe biologicals?

Niet alle psoriasis patiënten komen in aanmerking voor een behandeling met biologicals. Alleen patiënten met matige tot ernstige plaque-psoriasis komen in aanmerking voor een behandeling met een biological. Bovendien moeten patiënten, voordat ze een biological gaan gebruiken, eerder zonder succes behandeld zijn geweest met methotrexaat, cyclosporine en PUVA (lichttherapie).
Oi!
  woensdag 14 februari 2007 @ 22:51:14 #70
15080 static
pi_46315052
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 22:47 schreef zoalshetis het volgende:
Hier staat wat uitleg: http://nl.wikipedia.org/wiki/Psoriasis

Mijn ouders hebben er overigens geen last van gehad en gelukkig hangen bij mij de vellen er niet bij.

Alleen last bij de knokkels, ellebogen en achterhoofd (beetje schouders). Mijn vingernagels hebben wel een soort van deukjes.
  woensdag 14 februari 2007 @ 22:52:00 #71
15080 static
pi_46315090
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 22:46 schreef Xennia het volgende:

[..]

*gehandschoend handje geeft*
pi_46315144
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 22:50 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

zijn er nog meer piek-leeftijden?
Ja.
Bovendien kan het ook ineens ontstaan tijdens een zwangerschap, ivm de veranderende hormoonhuishouding. Het kan dan ook juist ineens verdwijnen, dus daar hoop ik maar op voor in de toekomst
pi_46315220
Wtf? Waarom staat dit topic niet in MAT .

Best zonde, las laatst namelijk iets over een nieuwe (en kennelijk ook nog werkende) behandelswijze, maar ben vergeten waar .
pi_46315237
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 22:51 schreef MUUS het volgende:

[..]

Hmm, duur spul.

En heb je dit gezien:
[..]
Ja. Lichttherapie was bij mij redelijk succesvol, ware het niet dat ik na het beeindigen ervan binnen 2 maanden weer terug bij af was, of eigenlijk werd het daarna erger. Lichttherapie geeft mijn dermatoloog maar 1 keer per jaar ivm risico op huidkanker. En het is een hele intensieve therapie. Ik moest destijds 3 keer per week naar het ziekenhuis gedurende lange tijd
  woensdag 14 februari 2007 @ 22:55:19 #75
15080 static
pi_46315253
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 22:51 schreef MUUS het volgende:

[..]

Hmm, duur spul.
Bedoel je die Daivonex? Die kost hier omgerekend nog geen tientje (50mcg/ml).
Moet straks even op het bonnetje kijken, voor het 'complete' pakket was is ca. 22 euro kwijt geloof ik:

- Daivonex
- Daivobet
- Aerius
- die shampoo
pi_46315275
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 22:54 schreef kastanova het volgende:
Wtf? Waarom staat dit topic niet in MAT .

Best zonde, las laatst namelijk iets over een nieuwe (en kennelijk ook nog werkende) behandelswijze, maar ben vergeten waar .
Omdat het uit 2004 stamt

Was het lasertherapie? Ook vrij nieuw op psoriasisgebied.
pi_46315383
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 22:51 schreef static het volgende:

[..]

Hier staat wat uitleg: http://nl.wikipedia.org/wiki/Psoriasis

Mijn ouders hebben er overigens geen last van gehad en gelukkig hangen bij mij de vellen er niet bij.

Alleen last bij de knokkels, ellebogen en achterhoofd (beetje schouders). Mijn vingernagels hebben wel een soort van deukjes.
Bij mij zit het ook niet in de familie. Vind het nogal makkelijk gezegd dat het erfelijk zou zijn. Feit is dat ze het gewoon niet weten. Psoriasis komt bij 1% van de bevolking voor dus vanzelfsprekend is de kans groot dat er dan ook iemand in je familie zit die het heeft.

Ik heb het alleen op hoofdhuid, enkele nagels, ellebogen en onderbenen. Niet zo erg als op de foto's die je doorgaans ziet gelukkig, maar het is door de jaren heen wel voortschrijdend geweest helaas en wie weet waar het mee eindigt..
pi_46315425
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 22:55 schreef Isabeau het volgende:
Was het lasertherapie? Ook vrij nieuw op psoriasisgebied.
Zou zomaar kunnen, het was slechts 3 weken geleden dat ik het in 1 of ander vrouwenblad (yeah, I know . ) las, maar m'n geheugen is dusdanig brak dat ik simpelweg geen flauw idee meer heb wat die nieuwe behandelwijze nu exact was...

Nah, er zijn toch vast wel vrouwen die altijd de brievenrubriek in de Viva/Margriet/Libelle lezen?
Daar stond het namelijk in zover ik me kan herinneren...
pi_46315450
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 22:55 schreef Xennia het volgende:

[..]

Ja. Lichttherapie was bij mij redelijk succesvol, ware het niet dat ik na het beeindigen ervan binnen 2 maanden weer terug bij af was, of eigenlijk werd het daarna erger. Lichttherapie geeft mijn dermatoloog maar 1 keer per jaar ivm risico op huidkanker. En het is een hele intensieve therapie. Ik moest destijds 3 keer per week naar het ziekenhuis gedurende lange tijd
Mja, bij mijn vader kwam het ook terug.

Hij zal zeker wel in aanmerking komen voor die medicijnen trouwens.
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 22:55 schreef static het volgende:

[..]

Moet straks even op het bonnetje kijken, voor het 'complete' pakket was is ca. 22 euro kwijt geloof ik:

- Daivonex
- Daivobet
- Aerius
- die shampoo
Neuh, ik bedoel die nieuwe Biologicals die Xennia noemde. Die kan je ook niet zomaar kopen blijkbaar.
Oi!
pi_46315464
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 22:55 schreef static het volgende:

[..]

- Daivonex
- Daivobet
- Aerius
- die shampoo
Nee, de biologicals (injecties, zie mijn link)
pi_46315502
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 22:55 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Omdat het uit 2004 stamt
Bij mij stond het wel in my active topics
  woensdag 14 februari 2007 @ 23:01:06 #82
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_46315531
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 22:58 schreef kastanova het volgende:

[..]

Zou zomaar kunnen, het was slechts 3 weken geleden dat ik het in 1 of ander vrouwenblad (yeah, I know . ) las, maar m'n geheugen is dusdanig brak dat ik simpelweg geen flauw idee meer heb wat die nieuwe behandelwijze nu exact was...

Nah, er zijn toch vast wel vrouwen die altijd de brievenrubriek in de Viva/Margriet/Libelle lezen?
anybodylurker?
pi_46315608
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 23:00 schreef Xennia het volgende:

[..]

Bij mij stond het wel in my active topics
Bij mij stond het ook niet meer in MyAT, maar kasta en ik hebben voor het laatst in 2004 gepost en jij in 2006. .
Oi!
pi_46315686
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 22:58 schreef kastanova het volgende:

[..]

Ik kreeg een knipseltje van mijn moeder uit de libelle en heb hem hier voor me liggen (iedereen uit mijn omgeving komt geregeld met de oplossing op de proppen, zo was door paardenmelk en nu):
Het ging over psorinovo-therapie
''Hij schreef dimethyl fumaraat voor in combinatie met visoliecapsules en calciumtabletten. Hij adviseerde ons ook bepaalde voedingsstoffen te mijden. Het resultaat was verbluffend. Binnen 3 maanden waren we van onze jeuk af en de huid begon beetje bij beetje te genezen. Binnen een jaar waren we schoon''
pi_46315794
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 23:02 schreef MUUS het volgende:

[..]

Bij mij stond het ook niet meer in MyAT, maar kasta en ik hebben voor het laatst in 2004 gepost en jij in 2006. .
Dat zal het zijn
  woensdag 14 februari 2007 @ 23:06:47 #86
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_46315812
Ik heb dit ook (hele lichte) vorm, vooral last van schilvers op mijn hoofd. (idd geen gezicht) en wat kleine plekjes op mijn elleboog. Mijn vingers zijn toch wel wat erger, heb daar last van 'kloofjes' en dit doet toch wel zeer.
Volgende week toch maar ff naar de huisarts.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  woensdag 14 februari 2007 @ 23:06:49 #87
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_46315814
wat moeten jullie trouwens een schurfthekel hebben aan reclameslogans als: "je huid weerspiegeld je gezondheid".
pi_46315897
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 23:01 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

anybodylurker?
Neh, teveel vette wijven de laatste tijd .

Het ging over een kliniek in Duitsland met een nieuwe behandeltechniek... Stuttgart of Hamburg ofzo...
  woensdag 14 februari 2007 @ 23:11:11 #89
15080 static
pi_46316011
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 22:59 schreef Xennia het volgende:

[..]

Nee, de biologicals (injecties, zie mijn link)
Trouwens, als je jeuk aan je hoofd hebt moet je eens om die Aerius vragen; een pilletje in de ochtend en je bent de hele dag jeukvrij. Vanochtend geprobeerd, werkt goed.
pi_46316039
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 23:06 schreef zoalshetis het volgende:
wat moeten jullie trouwens een schurfthekel hebben aan reclameslogans als: "je huid weerspiegeld je gezondheid".

Wat voor mij de grote ironie is, is dat ik chronisch lui ben, maar dat mijn huidcel-deling ontzettend snel gaat
pi_46316086
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 23:11 schreef static het volgende:

[..]

Trouwens, als je jeuk aan je hoofd hebt moet je eens om die Aerius vragen; een pilletje in de ochtend en je bent de hele dag jeukvrij. Vanochtend geprobeerd, werkt goed.
Ik weet niet precies wat Aerius is, maar mijn dermatoloog zei me destijds dat mijn psoriasis te mild is om over te gaan op inwendige medicijnen die erg schadelijk kunnen zijn voor je organen, zoals je lever en je nieren
  woensdag 14 februari 2007 @ 23:18:37 #92
15080 static
pi_46316312
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 23:13 schreef Xennia het volgende:

[..]

Ik weet niet precies wat Aerius is, maar mijn dermatoloog zei me destijds dat mijn psoriasis te mild is om over te gaan op inwendige medicijnen die erg schadelijk kunnen zijn voor je organen, zoals je lever en je nieren
Het is niet echt een medicijn, meer een jeukstopper. Maar goed, ik zit hier tussen de Psoriasis-veteranen geloof ik.
pi_46316423
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 23:18 schreef static het volgende:

[..]

Het is niet echt een medicijn, meer een jeukstopper. Maar goed, ik zit hier tussen de Psoriasis-veteranen geloof ik.
Ja, ik lees alles wat ik maar kan vinden
pi_46319349
Namens mams die het persé even gemeld wilde hebben en haar eigen inlog kennelijk vergeten is .
quote:
http://www.a49.de/start.h(...)eer_salzprodukte.htm

Kijk eens op deze site. Een collega met psoriasis over haar hele lichaam gebruikt dit en is er erg tevreden over, vooral de zalf. De korsten zijn veel zachter geworden en de jeuk veel minder, het verschil is ook duidelijk te zien. Misschien het proberen waard, kost maar 3,00 euro.

Mariët
pi_46319826
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 00:56 schreef kastanova het volgende:
Namens mams die het persé even gemeld wilde hebben en haar eigen inlog kennelijk vergeten is .
[..]
Dank je Mariet.
Ik heb soortgelijke dode zeezout producten van de Tuinen geprobeerd, zonder resultaat helaas
pi_46319890
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 01:36 schreef Xennia het volgende:

[..]

Dank je Mariet.
Ik heb soortgelijke dode zeezout producten van de Tuinen geprobeerd, zonder resultaat helaas
Nah, baat het niet, schaadt het niet...

Msn me je adres maar even (I know, I know, ik ben een vergeetachtige mongool), stuur ik wel ff een potje op...
pi_46319948
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 01:41 schreef kastanova het volgende:

[..]

Nah, baat het niet, schaadt het niet...

Msn me je adres maar even (I know, I know, ik ben een vergeetachtige mongool), stuur ik wel ff een potje op...
Je hebt er zelf gewoond
pi_46320089
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 01:48 schreef Xennia het volgende:

[..]

Je hebt er zelf gewoond
Ach ja, wat zijn nou 10 maanden op 26 jaar .
pi_46320338
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 02:02 schreef kastanova het volgende:

[..]

Ach ja, wat zijn nou 10 maanden op 26 jaar .
Ben je alweer 26? Time flies
pi_46338979
http://www.a49.de/start.h(...)eer_salzprodukte.htm
Mijn collega's ( twee zussen met psoriasis) nog even nagevraagd. Ze zijn erg tevreden over de zalf, maar ook over de shampoo en het doucheschuim. Ze hadden al van alles geprobeerd maar zweren bij deze produkten. De huid wordt veel zachter en de jeuk een stuk minder, ook op de hoofdhuid. Mensen met exzeem gebruiken het ook graag, en de "gezonde" collega"s gebruiken het voor ruwe plekken of de shampoo tegen roos. Wij kopen het in Nordhorn, maar er is daar maar één winkel die het verkoopt. De zalf kost daar 2,99, shampoo en badschuim 1,99 . Het enigste probleem is, dat er nu al zoveel gebruikers zijn dat het bijna altijd is uitverkocht. Jenny ik stuur jou alle 3 produkten, dan moet je ze maar eens uitproberen.
Mariët
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')