Welnee, tuurlijk is het niet ranzig. Als al dat spul je wat helpt, wat kan jou het dan schelen wat erin zit.quote:Op woensdag 14 februari 2007 14:50 schreef static het volgende:
Dat is wel heel erg dan.
Heb vanochtend mijn haar gewassen met dat spulletje (moet om de dag), en het ruikt niet naar viootljes nee.
Heb gisteren pilletjes en crempjes gekregen, maar die staan op mijn hotelkamer, zal vanavond koekeloeren wat het precies is (ben er nog niet mee begonnen).
Het klinkt wel wat ranzig allemaal hè?
Denorex?quote:Op woensdag 14 februari 2007 13:44 schreef static het volgende:
Ik moet me haar met een soort teer-substantie wassen. Ik moet wel want ik draag elke dag een pak, is anders geen gezicht.
Ik vind het eigenlijk wel lekkere shampoo, het tintelt. En de geur, ach, dat went wel...quote:
Daarbij kan je je haar ook gewoon twee keer wassen, een keer met Demorex(wat inderdaad best een smerig spul is) en de andere keer met dennen andrelon met perziksmaak of zo.quote:Op woensdag 14 februari 2007 18:39 schreef Jurk het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk wel lekkere shampoo, het tintelt. En de geur, ach, dat went wel...
Van kasta? Ik zou er niet op rekenen. Heb ook nog nietsquote:Op woensdag 14 februari 2007 21:54 schreef Isabeau het volgende:
Krijg ik de whiskey als ik met een nog niet genoemde oplossing kom?
Anders neem ik het bier en jij de whiskeyquote:Op woensdag 14 februari 2007 21:59 schreef Xennia het volgende:
Van kasta? Ik zou er niet op rekenen. Heb ook nog niets
Interessant. Wat is plaque?quote:Op woensdag 14 februari 2007 22:04 schreef Isabeau het volgende:
Voor de geïnteresseerden:
Ablative techniques in Psoriasis vulgaris resistant to conventional therapies.
Surgical treatment of psoriasis.
Het wegsnijden van psoriasis is een alternatief waaraan te weinig wordt gedacht. Bij een geslaagde proefbehandeling van één plek is chirurgische therapie een goede mogelijkheid. Veel artsen denken dat je psoriasis niet chirurgisch kunt behandelen vanwege het Köbnerfenomeen , maar dat gaat maar bij 1 op de 4 psoriasis patiënten op. Jammer voor die andere 3 dat er vrijwel altijd helemaal van chirurgie wordt afgezien.
Van alle plekken waar het bij mij zit, vind ik mijn hoofdhuid het irritantst. Daar jeukt en sneeuwt het het ergst en die schilfers blijven zo mooi zichtbaar op je schouders liggen.quote:Op woensdag 14 februari 2007 22:39 schreef Isabeau het volgende:
De 'plaque' is de kaarsvetachtige witte schilfers die je ziet bij psoriasis. Het gaat bij de chirurgische therapie om het 'wegschaven' van de psoriasis met een soort kaasschaafachtige machine, dus op de behaarde hoofdhuid lijkt me dat niet mogelijk zonder dat je kaal wordt.
En dank je wel voor deze geweldig gedetailleerde uiteenzetting.quote:Op woensdag 14 februari 2007 22:39 schreef Isabeau het volgende:
Het gaat bij de chirurgische therapie om het 'wegschaven' van de psoriasis met een soort kaasschaafachtige machine,
Het kan aangeboren zijn, je kan het ook later ontwikkelen. Er zijn een paar piek-leeftijden waarop dit kan gebeuren. Een daarvan is rond je 20e en dat was bij mij het gevalquote:Op woensdag 14 februari 2007 22:47 schreef zoalshetis het volgende:
kan je het trouwens zomaar krijgen of is het aangeboren en moet je het voor een bepaalde leeftijd hebben gehad?
quote:Op woensdag 14 februari 2007 22:49 schreef Xennia het volgende:
[..]
Het kan aangeboren zijn, je kan het ook later ontwikkelen. Er zijn een paar piek-leeftijden waarop dit kan gebeuren. Een daarvan is rond je 20e en dat was bij mij het geval
Hmm, duur spul.quote:Op woensdag 14 februari 2007 22:46 schreef Xennia het volgende:
[..]
Van alle plekken waar het bij mij zit, vind ik mijn hoofdhuid het irritantst. Daar jeukt en sneeuwt het het ergst en die schilfers blijven zo mooi zichtbaar op je schouders liggen.
Ik las laatst iets over biologicals http://www.psoriasis-fn.nl/content/view/24/38/
Daar ben ik wel benieuwd naar, iemand met ervaring hiermee>?
quote:Welke psoriasis patiënten krijgen deze nieuwe biologicals?
Niet alle psoriasis patiënten komen in aanmerking voor een behandeling met biologicals. Alleen patiënten met matige tot ernstige plaque-psoriasis komen in aanmerking voor een behandeling met een biological. Bovendien moeten patiënten, voordat ze een biological gaan gebruiken, eerder zonder succes behandeld zijn geweest met methotrexaat, cyclosporine en PUVA (lichttherapie).
Hier staat wat uitleg: http://nl.wikipedia.org/wiki/Psoriasisquote:Op woensdag 14 februari 2007 22:47 schreef zoalshetis het volgende:
kan je het trouwens zomaar krijgen of is het aangeboren en moet je het voor een bepaalde leeftijd hebben gehad?
*gehandschoend handje geeft*quote:Op woensdag 14 februari 2007 22:46 schreef Xennia het volgende:
[..]
Van alle plekken waar het bij mij zit, vind ik mijn hoofdhuid het irritantst. Daar jeukt en sneeuwt het het ergst en die schilfers blijven zo mooi zichtbaar op je schouders liggen.
Ja.quote:Op woensdag 14 februari 2007 22:50 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
![]()
zijn er nog meer piek-leeftijden?
Ja. Lichttherapie was bij mij redelijk succesvol, ware het niet dat ik na het beeindigen ervan binnen 2 maanden weer terug bij af was, of eigenlijk werd het daarna erger. Lichttherapie geeft mijn dermatoloog maar 1 keer per jaar ivm risico op huidkanker. En het is een hele intensieve therapie. Ik moest destijds 3 keer per week naar het ziekenhuis gedurende lange tijdquote:Op woensdag 14 februari 2007 22:51 schreef MUUS het volgende:
[..]
Hmm, duur spul.
En heb je dit gezien:
[..]
Bedoel je die Daivonex? Die kost hier omgerekend nog geen tientje (50mcg/ml).quote:
Omdat het uit 2004 stamtquote:Op woensdag 14 februari 2007 22:54 schreef kastanova het volgende:
Wtf? Waarom staat dit topic niet in MAT.
Best zonde, las laatst namelijk iets over een nieuwe (en kennelijk ook nog werkende) behandelswijze, maar ben vergeten waar.
Bij mij zit het ook niet in de familie. Vind het nogal makkelijk gezegd dat het erfelijk zou zijn. Feit is dat ze het gewoon niet weten. Psoriasis komt bij 1% van de bevolking voor dus vanzelfsprekend is de kans groot dat er dan ook iemand in je familie zit die het heeft.quote:Op woensdag 14 februari 2007 22:51 schreef static het volgende:
[..]
Hier staat wat uitleg: http://nl.wikipedia.org/wiki/Psoriasis
Mijn ouders hebben er overigens geen last van gehad en gelukkig hangen bij mij de vellen er niet bij.
Alleen last bij de knokkels, ellebogen en achterhoofd (beetje schouders). Mijn vingernagels hebben wel een soort van deukjes.
Zou zomaar kunnen, het was slechts 3 weken geleden dat ik het in 1 of ander vrouwenblad (yeah, I knowquote:Op woensdag 14 februari 2007 22:55 schreef Isabeau het volgende:
Was het lasertherapie? Ook vrij nieuw op psoriasisgebied.
Mja, bij mijn vader kwam het ook terug.quote:Op woensdag 14 februari 2007 22:55 schreef Xennia het volgende:
[..]
Ja. Lichttherapie was bij mij redelijk succesvol, ware het niet dat ik na het beeindigen ervan binnen 2 maanden weer terug bij af was, of eigenlijk werd het daarna erger. Lichttherapie geeft mijn dermatoloog maar 1 keer per jaar ivm risico op huidkanker. En het is een hele intensieve therapie. Ik moest destijds 3 keer per week naar het ziekenhuis gedurende lange tijd
Neuh, ik bedoel die nieuwe Biologicals die Xennia noemde. Die kan je ook niet zomaar kopen blijkbaar.quote:Op woensdag 14 februari 2007 22:55 schreef static het volgende:
[..]
Bedoel je die Daivonex? Die kost hier omgerekend nog geen tientje (50mcg/ml).
Moet straks even op het bonnetje kijken, voor het 'complete' pakket was is ca. 22 euro kwijt geloof ik:
- Daivonex
- Daivobet
- Aerius
- die shampoo
Nee, de biologicals (injecties, zie mijn link)quote:Op woensdag 14 februari 2007 22:55 schreef static het volgende:
[..]
Bedoel je die Daivonex? Die kost hier omgerekend nog geen tientje (50mcg/ml).
Moet straks even op het bonnetje kijken, voor het 'complete' pakket was is ca. 22 euro kwijt geloof ik:
- Daivonex
- Daivobet
- Aerius
- die shampoo
quote:Op woensdag 14 februari 2007 22:58 schreef kastanova het volgende:
[..]
Zou zomaar kunnen, het was slechts 3 weken geleden dat ik het in 1 of ander vrouwenblad (yeah, I know. ) las, maar m'n geheugen is dusdanig brak dat ik simpelweg geen flauw idee meer heb wat die nieuwe behandelwijze nu exact was...
Nah, er zijn toch vast wel vrouwen die altijd de brievenrubriek in de Viva/Margriet/Libelle lezen?
Daar stond het namelijk in zover ik me kan herinneren...
Bij mij stond het ook niet meer in MyAT, maar kasta en ik hebben voor het laatst in 2004 gepost en jij in 2006.quote:Op woensdag 14 februari 2007 23:00 schreef Xennia het volgende:
[..]
Bij mij stond het wel in my active topics
Ik kreeg een knipseltje van mijn moeder uit de libelle en heb hem hier voor me liggen (iedereen uit mijn omgeving komt geregeld met de oplossing op de proppen, zo was door paardenmelk en nu):quote:Op woensdag 14 februari 2007 22:58 schreef kastanova het volgende:
[..]
Zou zomaar kunnen, het was slechts 3 weken geleden dat ik het in 1 of ander vrouwenblad (yeah, I know. ) las, maar m'n geheugen is dusdanig brak dat ik simpelweg geen flauw idee meer heb wat die nieuwe behandelwijze nu exact was...
Nah, er zijn toch vast wel vrouwen die altijd de brievenrubriek in de Viva/Margriet/Libelle lezen?
Daar stond het namelijk in zover ik me kan herinneren...
Dat zal het zijnquote:Op woensdag 14 februari 2007 23:02 schreef MUUS het volgende:
[..]
Bij mij stond het ook niet meer in MyAT, maar kasta en ik hebben voor het laatst in 2004 gepost en jij in 2006..
Neh, teveel vette wijven de laatste tijdquote:
Trouwens, als je jeuk aan je hoofd hebt moet je eens om die Aerius vragen; een pilletje in de ochtend en je bent de hele dag jeukvrij. Vanochtend geprobeerd, werkt goed.quote:Op woensdag 14 februari 2007 22:59 schreef Xennia het volgende:
[..]
Nee, de biologicals (injecties, zie mijn link)
quote:Op woensdag 14 februari 2007 23:06 schreef zoalshetis het volgende:
wat moeten jullie trouwens een schurfthekel hebben aan reclameslogans als: "je huid weerspiegeld je gezondheid".
Ik weet niet precies wat Aerius is, maar mijn dermatoloog zei me destijds dat mijn psoriasis te mild is om over te gaan op inwendige medicijnen die erg schadelijk kunnen zijn voor je organen, zoals je lever en je nierenquote:Op woensdag 14 februari 2007 23:11 schreef static het volgende:
[..]
Trouwens, als je jeuk aan je hoofd hebt moet je eens om die Aerius vragen; een pilletje in de ochtend en je bent de hele dag jeukvrij. Vanochtend geprobeerd, werkt goed.
Het is niet echt een medicijn, meer een jeukstopper. Maar goed, ik zit hier tussen de Psoriasis-veteranen geloof ik.quote:Op woensdag 14 februari 2007 23:13 schreef Xennia het volgende:
[..]
Ik weet niet precies wat Aerius is, maar mijn dermatoloog zei me destijds dat mijn psoriasis te mild is om over te gaan op inwendige medicijnen die erg schadelijk kunnen zijn voor je organen, zoals je lever en je nieren
Ja, ik lees alles wat ik maar kan vindenquote:Op woensdag 14 februari 2007 23:18 schreef static het volgende:
[..]
Het is niet echt een medicijn, meer een jeukstopper. Maar goed, ik zit hier tussen de Psoriasis-veteranen geloof ik.
quote:http://www.a49.de/start.h(...)eer_salzprodukte.htm
Kijk eens op deze site. Een collega met psoriasis over haar hele lichaam gebruikt dit en is er erg tevreden over, vooral de zalf. De korsten zijn veel zachter geworden en de jeuk veel minder, het verschil is ook duidelijk te zien. Misschien het proberen waard, kost maar 3,00 euro.
Mariët
Dank je Mariet.quote:Op donderdag 15 februari 2007 00:56 schreef kastanova het volgende:
Namens mams die het persé even gemeld wilde hebben en haar eigen inlog kennelijk vergeten is.
[..]
Nah, baat het niet, schaadt het niet...quote:Op donderdag 15 februari 2007 01:36 schreef Xennia het volgende:
[..]
Dank je Mariet.
Ik heb soortgelijke dode zeezout producten van de Tuinen geprobeerd, zonder resultaat helaas
Je hebt er zelf gewoondquote:Op donderdag 15 februari 2007 01:41 schreef kastanova het volgende:
[..]
Nah, baat het niet, schaadt het niet...
Msn me je adres maar even (I know, I know, ik ben een vergeetachtige mongool), stuur ik wel ff een potje op...
Ben je alweer 26? Time fliesquote:Op donderdag 15 februari 2007 02:02 schreef kastanova het volgende:
[..]
Ach ja, wat zijn nou 10 maanden op 26 jaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |