Omdat het uit 2004 stamtquote:Op woensdag 14 februari 2007 22:54 schreef kastanova het volgende:
Wtf? Waarom staat dit topic niet in MAT.
Best zonde, las laatst namelijk iets over een nieuwe (en kennelijk ook nog werkende) behandelswijze, maar ben vergeten waar.
Bij mij zit het ook niet in de familie. Vind het nogal makkelijk gezegd dat het erfelijk zou zijn. Feit is dat ze het gewoon niet weten. Psoriasis komt bij 1% van de bevolking voor dus vanzelfsprekend is de kans groot dat er dan ook iemand in je familie zit die het heeft.quote:Op woensdag 14 februari 2007 22:51 schreef static het volgende:
[..]
Hier staat wat uitleg: http://nl.wikipedia.org/wiki/Psoriasis
Mijn ouders hebben er overigens geen last van gehad en gelukkig hangen bij mij de vellen er niet bij.
Alleen last bij de knokkels, ellebogen en achterhoofd (beetje schouders). Mijn vingernagels hebben wel een soort van deukjes.
Zou zomaar kunnen, het was slechts 3 weken geleden dat ik het in 1 of ander vrouwenblad (yeah, I knowquote:Op woensdag 14 februari 2007 22:55 schreef Isabeau het volgende:
Was het lasertherapie? Ook vrij nieuw op psoriasisgebied.
Mja, bij mijn vader kwam het ook terug.quote:Op woensdag 14 februari 2007 22:55 schreef Xennia het volgende:
[..]
Ja. Lichttherapie was bij mij redelijk succesvol, ware het niet dat ik na het beeindigen ervan binnen 2 maanden weer terug bij af was, of eigenlijk werd het daarna erger. Lichttherapie geeft mijn dermatoloog maar 1 keer per jaar ivm risico op huidkanker. En het is een hele intensieve therapie. Ik moest destijds 3 keer per week naar het ziekenhuis gedurende lange tijd
Neuh, ik bedoel die nieuwe Biologicals die Xennia noemde. Die kan je ook niet zomaar kopen blijkbaar.quote:Op woensdag 14 februari 2007 22:55 schreef static het volgende:
[..]
Bedoel je die Daivonex? Die kost hier omgerekend nog geen tientje (50mcg/ml).
Moet straks even op het bonnetje kijken, voor het 'complete' pakket was is ca. 22 euro kwijt geloof ik:
- Daivonex
- Daivobet
- Aerius
- die shampoo
Nee, de biologicals (injecties, zie mijn link)quote:Op woensdag 14 februari 2007 22:55 schreef static het volgende:
[..]
Bedoel je die Daivonex? Die kost hier omgerekend nog geen tientje (50mcg/ml).
Moet straks even op het bonnetje kijken, voor het 'complete' pakket was is ca. 22 euro kwijt geloof ik:
- Daivonex
- Daivobet
- Aerius
- die shampoo
quote:Op woensdag 14 februari 2007 22:58 schreef kastanova het volgende:
[..]
Zou zomaar kunnen, het was slechts 3 weken geleden dat ik het in 1 of ander vrouwenblad (yeah, I know. ) las, maar m'n geheugen is dusdanig brak dat ik simpelweg geen flauw idee meer heb wat die nieuwe behandelwijze nu exact was...
Nah, er zijn toch vast wel vrouwen die altijd de brievenrubriek in de Viva/Margriet/Libelle lezen?
Daar stond het namelijk in zover ik me kan herinneren...
Bij mij stond het ook niet meer in MyAT, maar kasta en ik hebben voor het laatst in 2004 gepost en jij in 2006.quote:Op woensdag 14 februari 2007 23:00 schreef Xennia het volgende:
[..]
Bij mij stond het wel in my active topics
Ik kreeg een knipseltje van mijn moeder uit de libelle en heb hem hier voor me liggen (iedereen uit mijn omgeving komt geregeld met de oplossing op de proppen, zo was door paardenmelk en nu):quote:Op woensdag 14 februari 2007 22:58 schreef kastanova het volgende:
[..]
Zou zomaar kunnen, het was slechts 3 weken geleden dat ik het in 1 of ander vrouwenblad (yeah, I know. ) las, maar m'n geheugen is dusdanig brak dat ik simpelweg geen flauw idee meer heb wat die nieuwe behandelwijze nu exact was...
Nah, er zijn toch vast wel vrouwen die altijd de brievenrubriek in de Viva/Margriet/Libelle lezen?
Daar stond het namelijk in zover ik me kan herinneren...
Dat zal het zijnquote:Op woensdag 14 februari 2007 23:02 schreef MUUS het volgende:
[..]
Bij mij stond het ook niet meer in MyAT, maar kasta en ik hebben voor het laatst in 2004 gepost en jij in 2006..
Neh, teveel vette wijven de laatste tijdquote:
Trouwens, als je jeuk aan je hoofd hebt moet je eens om die Aerius vragen; een pilletje in de ochtend en je bent de hele dag jeukvrij. Vanochtend geprobeerd, werkt goed.quote:Op woensdag 14 februari 2007 22:59 schreef Xennia het volgende:
[..]
Nee, de biologicals (injecties, zie mijn link)
quote:Op woensdag 14 februari 2007 23:06 schreef zoalshetis het volgende:
wat moeten jullie trouwens een schurfthekel hebben aan reclameslogans als: "je huid weerspiegeld je gezondheid".
Ik weet niet precies wat Aerius is, maar mijn dermatoloog zei me destijds dat mijn psoriasis te mild is om over te gaan op inwendige medicijnen die erg schadelijk kunnen zijn voor je organen, zoals je lever en je nierenquote:Op woensdag 14 februari 2007 23:11 schreef static het volgende:
[..]
Trouwens, als je jeuk aan je hoofd hebt moet je eens om die Aerius vragen; een pilletje in de ochtend en je bent de hele dag jeukvrij. Vanochtend geprobeerd, werkt goed.
Het is niet echt een medicijn, meer een jeukstopper. Maar goed, ik zit hier tussen de Psoriasis-veteranen geloof ik.quote:Op woensdag 14 februari 2007 23:13 schreef Xennia het volgende:
[..]
Ik weet niet precies wat Aerius is, maar mijn dermatoloog zei me destijds dat mijn psoriasis te mild is om over te gaan op inwendige medicijnen die erg schadelijk kunnen zijn voor je organen, zoals je lever en je nieren
Ja, ik lees alles wat ik maar kan vindenquote:Op woensdag 14 februari 2007 23:18 schreef static het volgende:
[..]
Het is niet echt een medicijn, meer een jeukstopper. Maar goed, ik zit hier tussen de Psoriasis-veteranen geloof ik.
quote:http://www.a49.de/start.h(...)eer_salzprodukte.htm
Kijk eens op deze site. Een collega met psoriasis over haar hele lichaam gebruikt dit en is er erg tevreden over, vooral de zalf. De korsten zijn veel zachter geworden en de jeuk veel minder, het verschil is ook duidelijk te zien. Misschien het proberen waard, kost maar 3,00 euro.
Mariët
Dank je Mariet.quote:Op donderdag 15 februari 2007 00:56 schreef kastanova het volgende:
Namens mams die het persé even gemeld wilde hebben en haar eigen inlog kennelijk vergeten is.
[..]
Nah, baat het niet, schaadt het niet...quote:Op donderdag 15 februari 2007 01:36 schreef Xennia het volgende:
[..]
Dank je Mariet.
Ik heb soortgelijke dode zeezout producten van de Tuinen geprobeerd, zonder resultaat helaas
Je hebt er zelf gewoondquote:Op donderdag 15 februari 2007 01:41 schreef kastanova het volgende:
[..]
Nah, baat het niet, schaadt het niet...
Msn me je adres maar even (I know, I know, ik ben een vergeetachtige mongool), stuur ik wel ff een potje op...
Ben je alweer 26? Time fliesquote:Op donderdag 15 februari 2007 02:02 schreef kastanova het volgende:
[..]
Ach ja, wat zijn nou 10 maanden op 26 jaar.
Oh by the way, als jij ook zo'n pakketje wilt, meld het dan maar ffquote:Op donderdag 15 februari 2007 20:12 schreef static het volgende:
Waarom?
Graag, maar ik woon in Cairo tegenwoordig, maakt het wat lastiger.quote:Op donderdag 15 februari 2007 20:14 schreef kastanova het volgende:
[..]
Oh by the way, als jij ook zo'n pakketje wilt, meld het dan maar ff.
Wat zijn in godsnaam de portokosten voor pakketjes naar Cairo?quote:Op donderdag 15 februari 2007 20:20 schreef static het volgende:
[..]
Graag, maar ik woon in Cairo tegenwoordig, maakt het wat lastiger.
quote:Op donderdag 15 februari 2007 20:56 schreef kastanova het volgende:
Ja hoor, er worden gratis pakketjes weggegeven en iedereen heeft het plotseling.
Ik heb ook nog wel wat gratis aidsremmers liggen hoor.
In het vervolg gewoon de taxi pakken wanneer je stomdronken bent joogquote:Op donderdag 15 februari 2007 20:58 schreef jogy het volgende:
[..]. Ik hoef niks hoor, heb het sporadisch weleens dat ik een korstje lostrek maar dan ook hele maanden niets. Ellebogen en andere zaken precies hetzelfde
.
Duurde even voor het kwartje viel.quote:Op donderdag 15 februari 2007 20:59 schreef kastanova het volgende:
[..]
In het vervolg gewoon de taxi pakken wanneer je stomdronken bent joog.
De moeder van kasta.quote:Op donderdag 15 februari 2007 21:59 schreef static het volgende:
Wacht even hoor, wie is Mariët?
Ohw, wat leuk.quote:
Ik gebruik zelf humira, dat is ook een biological. Ik heb geen psoriasis trouwens maar ik ken wel mensen die het ook daar tegen gebruiken. De meesten zijn er heel erg tevreden over.quote:Op woensdag 14 februari 2007 22:46 schreef Xennia het volgende:
[..]
Van alle plekken waar het bij mij zit, vind ik mijn hoofdhuid het irritantst. Daar jeukt en sneeuwt het het ergst en die schilfers blijven zo mooi zichtbaar op je schouders liggen.
Ik las laatst iets over biologicals http://www.psoriasis-fn.nl/content/view/24/38/
Daar ben ik wel benieuwd naar, iemand met ervaring hiermee>?
Ik hoef geen gratis pakketje, maar ik zou graag willen weten waar ik dit kan kopen (behalve de website). Liefst omg. Rotterdam/Utrecht.quote:Op donderdag 15 februari 2007 20:56 schreef kastanova het volgende:
Ja hoor, er worden gratis pakketjes weggegeven en iedereen heeft het plotseling.
I was just kidding dude, leest niemand tegenwoordig meer posticons ofzoquote:Op vrijdag 16 februari 2007 00:27 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Ik hoef geen gratis pakketje, maar ik zou graag willen weten waar ik dit kan kopen (behalve de website). Liefst omg. Rotterdam/Utrecht.
Geweldig, dankjewelquote:Op donderdag 15 februari 2007 18:08 schreef kastanova het volgende:
http://www.a49.de/start.h(...)eer_salzprodukte.htm
Mijn collega's ( twee zussen met psoriasis) nog even nagevraagd. Ze zijn erg tevreden over de zalf, maar ook over de shampoo en het doucheschuim. Ze hadden al van alles geprobeerd maar zweren bij deze produkten. De huid wordt veel zachter en de jeuk een stuk minder, ook op de hoofdhuid. Mensen met exzeem gebruiken het ook graag, en de "gezonde" collega"s gebruiken het voor ruwe plekken of de shampoo tegen roos. Wij kopen het in Nordhorn, maar er is daar maar één winkel die het verkoopt. De zalf kost daar 2,99, shampoo en badschuim 1,99 . Het enigste probleem is, dat er nu al zoveel gebruikers zijn dat het bijna altijd is uitverkocht. Jenny ik stuur jou alle 3 produkten, dan moet je ze maar eens uitproberen.
Mariët
Ik loop al jaren bij een dermatoloog en heb denk ik het hele assortiment aan zalfjes al gehad.quote:Op donderdag 15 februari 2007 23:43 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ik gebruik zelf humira, dat is ook een biological. Ik heb geen psoriasis trouwens maar ik ken wel mensen die het ook daar tegen gebruiken. De meesten zijn er heel erg tevreden over.![]()
Je moet inderdaad wel het een en ander aan medicijnen gebruikt hebben voor je dit soort medicijnen mag proberen. Maar als je er erg veel last van hebt zou ik toch eens naar een dermatoloog gaan en niet zelf blijven klooien met zalfjes e.d. Behalve de biologicals zijn er ook wel andere medicijnen die tegen psoriasis kunnen helpen.
Ik heb alle dode zeezout producten van Zarqua geprobeerd, te koop bij De Tuinen. Bij mij had het geen effect, misschien bij jou welquote:Op vrijdag 16 februari 2007 00:27 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Ik hoef geen gratis pakketje, maar ik zou graag willen weten waar ik dit kan kopen (behalve de website). Liefst omg. Rotterdam/Utrecht.
Mijn moeder belde vanavond (alweer eentjequote:Op vrijdag 16 februari 2007 00:38 schreef kastanova het volgende:
[..]
I was just kidding dude, leest niemand tegenwoordig meer posticons ofzo.
Anyway, wat ik er van begrijp is dat het toch echt alleen in Duitsland te koop is, is immers ook een Duits product zover ik weet... Naja, misschien importeert iemand het, maar hoe ga je díe vinden...
Via de website bestellen dus, of even een vakantietje naar Duitsland ondernemen....
Volgens mij is er geen gouden tip. Wat bij de een werkt, werkt bij de ander niet. En zalfjes die bij mij soms aanslaan, verliezen na langdurig gebruik weer hun werking.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 01:06 schreef MissHobje het volgende:
Hmm ik kreeg weer eens een krantenartikel van mijn tante opgestuurd.. doet ze altijd als er weet iets nieuws is over psoriasis... ik zal het eerdaags even doornemen om te kijken of het daadwerkelijk ook een nieuw iets is voor psoriasis..
Aangezien ik het zelf ook heb..
Ow en als iemand de gouden tip heeft tegen de irritaties op je hoofd,... alle mogelijke hormoon zalfjes.. shampoo ellende heb ik zo;n beetje allemaal wel geprobeerd
Als je niet bang bent om elke ochtend een pilletje te nemen tegen het jeuken moet je Aerius een proberen. Maar dat staat al ergens in dit topic.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 01:06 schreef MissHobje het volgende:
Ow en als iemand de gouden tip heeft tegen de irritaties op je hoofd,... alle mogelijke hormoon zalfjes.. shampoo ellende heb ik zo;n beetje allemaal wel geprobeerd
Maar heb je ook al medicijnen als MTX gehad dan? Je zou het misschien eens aan kunnen kaarten.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 00:44 schreef Xennia het volgende:
[..]
Ik loop al jaren bij een dermatoloog en heb denk ik het hele assortiment aan zalfjes al gehad.
Waarvoor gebruik jij het als ik vragen mag?
Dat neem ik dan wel voor m'n rekening meisquote:Op vrijdag 16 februari 2007 00:41 schreef Xennia het volgende:
Geweldig, dankjewel![]()
Dan moet Mattie me maar even jouw rekeningnummer doorgeven, dan maak ik het over
Wat is dat?quote:Op vrijdag 16 februari 2007 01:25 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Maar heb je ook al medicijnen als MTX gehad dan? Je zou het misschien eens aan kunnen kaarten.
visolie?quote:Op vrijdag 16 februari 2007 01:26 schreef Freeflyer het volgende:
genezen weet ik niet helemaal zeker wat ik wel weet is dat een oud collega van mij die psoriasis had er nagenoeg geen last meer van had toen ze voedingssupplementen ging gebruiken.
ik weet zo niet meer welke supplementen dat waren, probeer ik even achter te komen.
Ik zal eens aan mijn arts vragen of dat kan met mijn medicijnen.. dat zou dan wel de jeuk aanpakkenquote:Op vrijdag 16 februari 2007 01:13 schreef static het volgende:
[..]
Als je niet bang bent om elke ochtend een pilletje te nemen tegen het jeuken moet je Aerius een proberen. Maar dat staat al ergens in dit topic.
MTX (methotrexaat) werd oorspronkelijk gebruikt als behandeling tegen kanker maar per toeval werd ontdekt dat het ook effectief was tegen psoriasis en reuma. MTX remt de aanmaak van cellen en werkt ontstekingremmend. Bij reuma en psoriasis wordt een veel lagere dosis gegeven dan tegen kanker waardoor de bijwerkingen ook minder zijn.quote:
Maar is het een pil? Een zalf?quote:Op vrijdag 16 februari 2007 01:53 schreef MinderMutsig het volgende:
knip
ik heb echt geen idee en ze is niet meer online... morgen weet ik waarschijnlijk wel meer.quote:
Het zijn pilletjes die je een keer per week moet innemen. (Dat is in ieder geval wel zo met reuma.)quote:Op vrijdag 16 februari 2007 01:55 schreef Xennia het volgende:
[..]
Maar is het een pil? Een zalf?
Hoewel ik mijn psoriasis wel als ernstig ervaar, ga ik nog steeds door voor een milde vorm
Oh in dat geval vindt mijn dermatoloog dat niet oke in verband met mijn ''milde'' vorm en de kans op beschadiging van organenquote:Op vrijdag 16 februari 2007 02:13 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Het zijn pilletjes die je een keer per week moet innemen. (Dat is in ieder geval wel zo met reuma.)
Hier kan je meer lezen.
In dat gerval kan het zijn dat je sneller in aanmwrking komt voor biologicvals. Daarbij heb je veel minder kasn op beschadiging van organen.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 02:14 schreef Xennia het volgende:
[..]
Oh in dat geval vindt mijn dermatoloog dat niet oke in verband met mijn ''milde'' vorm en de kans op beschadiging van organen
Dankjewel.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 14:57 schreef kastanova het volgende:
Pakje is op de post. Pakje naar Cairo kost trouwens 21,50![]()
Meer adviezen van psoriasis-collega, geef ze maar even door:
visoliecapsules en calciumtabletten !!
weinig varkensvlees eten en veel groente en vooral veel vette vis en/of dus die visoliecapsules.
dagelijks insmeren met de genoemde zalf, heeft nu helemaal geen jeuk meer en veel minder plekken op haar huid + dat de huid veel zachter is
de shampoo niet dagelijks gebruiken, maar alleen als het weer gaat jeuken. Een paar keer met de shampoo wassen en het is weer over.
Ooit hormoonzalf gebruikt, maar daar werd het alleen maar erger door.
Misschien hebben jullie er iets aan.
Mariët
Mijn vriend komt uit Enschede, dus Duitsland is om de hoekquote:Op vrijdag 16 februari 2007 15:13 schreef kastanova het volgende:
Nou ik ben benieuwd.
Als ik niet met eigen ogen had gezien hoe goed het bij haar helpt, had ik mij hier ook helemaal niet druk mee gemaakt. En zij had het over haar hele lichaam + nog eens jicht erbij.
Lichttherapie is ze nooit aan begonnen, teveel verbrande verhalen gehoord.
Bovendien is dit dan ook nog een goedkope methode, dit soort zalf is in Nederland stukken duurder.
Zou alleen niet weten waar hier de Dr. Sachers produkten te koop zijn.
Zelfs in heel Nordhorn is het maar in één winkel te koop.
Misschien dan toch maar de website proberen. Een pakje met deze produkten opsturen kost in Nederland 6.20, zal uit Duitsland misschien zo'n 11,00 zijn.
Nou succes dan maar.
Mariët
Is ook een optie. Ik heb tegenwoordig een auto!quote:Op vrijdag 16 februari 2007 15:42 schreef kastanova het volgende:
Dan kom je het de volgende keer maar ophalen![]()
Hij heeft toch helemaal geen schoondochters, gekkiequote:Op vrijdag 16 februari 2007 15:53 schreef kastanova het volgende:
Daar is hij zelf ook al druk mee bezig![]()
![]()
Hee alles voor mijn genezing.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 19:11 schreef kastanova het volgende:
Welja joh, maak er anders even een theekransje van.
Maak anders zelf ff een account aan ma.
Ik ook nietquote:Op vrijdag 16 februari 2007 20:23 schreef Xennia het volgende:
[..]
Hij heeft toch helemaal geen schoondochters, gekkie
Ik vrees dat vooral Xennia hier gelijk heeft. Wat bij de één super helpt, helpt bij de ander voor geen bal.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 01:10 schreef Xennia het volgende:
Volgens mij is er geen gouden tip. Wat bij de een werkt, werkt bij de ander niet. En zalfjes die bij mij soms aanslaan, verliezen na langdurig gebruik weer hun werking.
Het blijft bij mij dweilen met de kraan open
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |