Laten we het ontopic houden en zoveel mogelijk recepten verzamelen
Pesto mayonaise:
doe 3 theelepels citroensap in een kopje, en voeg daar 1 eigeel aan toe. Klop dit goedje totdat het mayonaise gaat vormen. Voeg nu 8 eetlepels zonnebloem olie toe, peper en zout, en 3 eetlepels pesto..
Succes verzekerd!
Hier een tweede dressing, die je eigenlijk moet serveren bij een salade met nootjes:
3 eetl. olijfolie, 1 eetl. balsamico azijn, paprikapoeder ( snufje) peper en zout, evt. wat honing. Mengen en klaar!
Pasta al dente koken, met koud water naspoelen. Tomaatjes door de helft, ijsbergsla in stukje, tonijn ontgraten indien nodig, komkommer in 4-en en in plakjes, paprika in kleine stukje, feta in blokjes max 1 bij 1 bij 1 cm. Eventueel de dressing afmaken.
De lauwe/koude pasta met de rest mengen en eet smakelijk
En er kan nog meer groente in. Maar zo maken wij het meestal. De hoeveelheid pasta twijfel ik over, maar meestal is het ruim een halve zak. Dressing kun je ook zelf maken. Maar meestal maken we dit op een luie zaterdag/zondag en dan gaan we niet moeilijk doen...
1 x krop ijsbergsla
1 x doosje AH cherry tomaatjes
2 x bake AH Baselicum pesto
1 x kleine kipfilet
1 x kleine fles AH knoflookdressing
2 x ei (hard gekookt)
1 x peper uit de molen
1 x zakje fijn geraspte kaas
Kipfilet peper en zouten en ff een half uurtje in laten trekken
Maak de sla schoon en snij het fijn ,bak ondertussen de kipfilet
Sla de ijsbersla droog (ik doe het meestal in een theedoek)
Kook de eieren
Snij de cherrytomaatjes door het midden
Neem de helft van de sla en meng het met een bakje pesto en gooi de helft van de dressing er door.
Snij de kipfilet in reepjes en gooi de helft door de sla
Pel het ei en snij het in redelijk dunne plakjes
Meng nu het ei en de tomaatjes er door beetje peper er door
Doe precies het zelfde met de andere helft van de sla
Ik doe het altijd in 2 helften omdat ik niet zo een grootje schaal heb om het in 1 keer te doen anderws flikkert alles er over heen
Beetje geraspte kaas er over en klaar is Clara
Anyway, mijn tegenwoordige verslaving: Salade met warme geitenkaas.
Gemengde sla in een kom, partjes tomaat erbij, geroosterde pijnboompitjes, wat frambozen-azijn en olijfolie erover,
beetje peper en honing op het geitenkaasje doen en even in de oven of magnetron zodat ie zachter wordt, en dan over de sla.
Zo simpel en zoooo lekker.
1 stronk broccoli
2 sinaasappels
bakje creme fraiche
amandelschaafsel
(hoeveelheden in verhouding... hoeveel sinaasappels je nodgi hebt hangt er vanaf hoeveel broccoli je gebruikt hoe je het zelf graag ziet)
Snijd de broccoli in kleine stukjes. Kook de broccoli kort (hoooguit paar minuutjes) al dente. Spoel na koken met koud water.
Pers een halve sinaasappel, snijd de rest van de sinaasappels in stukjes.
Rooster het amandelschaafsel.
Meng de broccoli en de sinaasappelpartjes.
Meng het sinaasappelsap met de creme fraiche.
Giet de dressing over je salade, en als finishing touch het amandelschaafsel erover.
Volgens mij komt dit recept uit de Tip Culinair. Wij maken het thuis al jaren regelmatig klaar.
Ik weet niet precies hoe het moet, aangezien ik meestal niet kook
Ingredienten:
Ijsbergsla/Kropsla
Uien
Witte druiven
En wat andere dingen die je zelf lekker vindt, maar moet wel bij het zure passen
Doe in een kom wat azijn en gooi hier wat gepelde en gesneden uien in, laat dit een half uur staan
Doe de sla in een kom en gooi er azijn, de uien en witte druiven bij
Het lekkere hieraan is is dat het niet alleen zuur is, maar ook zoet door de druiven
Bij het maken van wat voor pasta dan ook gebruik ik nooit zout. Zorg altijd dat de belegging genoeg smaak heeft!quote:Op maandag 28 juni 2004 12:03 schreef Sorella het volgende:
Ook even een vraagje
Is het waar dat als je een macaroniesalade maakt je veel meer zout als normaal moet gebruiken zodat de rest van de spullen beter pakt qua smaak ??
Oeh, die gewéldige knoflook/tuinkruiden dressing..quote:Op maandag 16 februari 2004 12:13 schreef BdR het volgende:
ff een vraagje, weet iemand toevallig het recept voor die sla dressing die ze bij de eerste kamer (eetcafe in Groningen) serveren?
Hoe krijg je die druiven nou rood?quote:Op donderdag 12 februari 2004 17:15 schreef --Christiaan-- het volgende:
Zure Salade met Rode Druiven
Ik weet niet precies hoe het moet, aangezien ik meestal niet kook
Ingredienten:
Ijsbergsla/Kropsla
Uien
Witte druiven
En wat andere dingen die je zelf lekker vindt, maar moet wel bij het zure passen
oeh klinkt zaaaaalig!quote:Op donderdag 12 februari 2004 10:17 schreef shmoopy het volgende:
Als variatie op het thema is deze salade ook heerlijk met gerookte kip ipv geitenkaas.quote:Op donderdag 12 februari 2004 10:17 schreef shmoopy het volgende:
Ehm TS begint lijk mij?
Anyway, mijn tegenwoordige verslaving: Salade met warme geitenkaas.
Gemengde sla in een kom, partjes tomaat erbij, geroosterde pijnboompitjes, wat frambozen-azijn en olijfolie erover,
beetje peper en honing op het geitenkaasje doen en even in de oven of magnetron zodat ie zachter wordt, en dan over de sla.
Zo simpel en zoooo lekker.
Nou ik weet niet waar jij het gehaald hebt, maar ik kan het vaak wel waarderen hoorquote:Op woensdag 9 maart 2005 01:31 schreef krakkemieke het volgende:
Koeiefeta is vies! Dat smaakt naar zoute spons!
Watquote:
nou dit topic ansich maar die salade van jou ga ik van de week toch eens makenquote:
Ah, mooi zoquote:Op woensdag 9 maart 2005 01:52 schreef rubbereend het volgende:
[..]
nou dit topic ansich maar die salade van jou ga ik van de week toch eens maken
Ben nu wel benieuwd wat salade oriental is natuurlijkquote:Op woensdag 9 maart 2005 07:01 schreef mistermaniac het volgende:
Hmm een saladetopic. Ik zoek al heel lang het recept voor salade oriental die ik ooit een keer in spanje heb gegeten. HeerlijkZou deze graag zelf eens maken.
Met de receptjes die ik geef moet dat toch makkelijk zelf lukkenquote:Op woensdag 9 maart 2005 08:53 schreef Fatality het volgende:
He, BBQ-kip..
dat ziet er allemaal wel erg lekker uit.. zin om voor me te koken ?![]()
Erg simpel maar klinkt wel erg lekker!!quote:Op woensdag 9 maart 2005 04:48 schreef BBQ-kip het volgende:
Fruitsalade met pit
Men neme:
Ananas, liefst vers.
Gembersiroop.
Paar bolletjes stemgember.
De ananas in blokjes snijden, de stemgember in dunne plakjes en alles mengen.
Een paar uur lekker laten marineren en klaar.
Lekker voor bij taart of gewoon zo.
En als ik geen zin heb om een dure verse ananas te kopen, neem ik gewoon een blik ananasstukjes van euroshopperquote:Op woensdag 9 maart 2005 21:23 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Erg simpel maar klinkt wel erg lekker!!![]()
![]()
Ga ik ook eens proberen, ooit in mijn vroege jeugd eens linzen gegeten, maar kan het me niet meer zo herinneren.quote:Op woensdag 9 maart 2005 23:36 schreef La_Guiri het volgende:
Linzensalade
Snij en bak champignons in olijfolie met een teentje knoflook.
Doe de linzen ( uit blik) in een kom doe de champignons er door, wat tomaten en blokjes kaas, peper zout, azijn en olijfolie erbij en klaar!![]()
quote:Op donderdag 14 april 2005 00:34 schreef kimtessa het volgende:
Tonijn (blikje, op water) (kun je trouwens ook vervangen door kipfilet = ook lekker!)
Zak sla (welke je ook maar lekker vindt)
Pijnboompitten
Rode en gele paprika
Mais (gewoon uit een blikkie)
Cherrytomaatjes (of gewone)
Komkommer
Kappertjes
Augurk (kleine stukjes)
evt. voor de smaak een eetlepel mayonaise/mayolijn, wat peper en zout toevoegen
en klaar is ... 'kees'![]()
![]()
quote:Op dinsdag 26 april 2005 03:04 schreef MissHobje het volgende:
Lauw warme aardappel salalde![]()
Aardappelen net gaar koken, dan iets af laten koelen, ondertussen.. een uitje, augurk snipperen, beetje knoflook, bieslook.
Kleingesneden blokjes spek uitbakken en dan die even uit laten lekken.
Dan de aardappelen in stukken snijden ( moet jezelf kijken of je grof of fijntjes wilt) dan alle ingredienten erbij.. met wat augurken nat, cremefraiche en klein beetje mayo, zou en peper naar smaak! lekker doorprakken, maar niet te .. dan wordt het te kleffe puree en bedoeling is dat het wel iets samenhangt maar niet te zoals puree.
Evt. kun je er kappertjes bij doen..en gekookt ei..
Dit kun je eten met bv. gerookte zalm plakjes.. of gewoon wat rauwkost..ideen genoeg hoop ik ?
Of juist met een broodje.. gewoon erg mjammie.. en het kan lauwwarm of koud
quote:Op zondag 19 september 2004 21:27 schreef Apoc2003 het volgende:
Aardappelsalade:
Ingredienten:
-Kleine gekookte aardappeltjes
-Mosterd
-Mayonaise
-Bieslook
Aardappeltjes zo nodig klein snijden, en mayonaise er over heen doen zodat alle aardappeltjes onder de mayo zitten. Naar smaak mosterd en bieslook toevoegen en je hebt een heerlijke aardappel salade.
quote:Op maandag 4 april 2005 15:51 schreef BBQ-kip het volgende:
Jamie Oliver aardappelsalade erbij is echt een aanrader:
De beste aardappel salade
• 1 kg nieuwe aardappels
• sap van 1 citroen
• 1 rode ui, fijn gesnipperd
• 1 eetlepel kappertjes
• olijfolie
• zout en versgemalen peper
• extra neutrale olie, voor de extra
Zo te maken:
Kook de aardappels gaar, maar niet te gaar. Het moeten straks mooie plakjes blijven. Snijd de aardappels in plakjes en voeg de kappertjes toe terwijl de aardappels nog warm zijn, dan een flinke knijp in de citroen geven, dat erdoor doen.
De rode ui er door scheppen en, met wat zout en peper, lekker door mengen.
Dan olijfolie toevoegen tot het smeuig wordt, maar niet teveel als je extra vergine gebruikt, anders overheest de smaak nogal. Als het nog niet smeuig genoeg is wat zonnebloemolie, maisolie of iets dergelijks toevoegen.
Je aardappelsalade meteen op tafel mikken als side dish van de vleesjes
Heerlijk!![]()
Slagroom is prima te gebruiken als sladressing. Beetje suiker erbij, drupje Tabasco, en dan dik-vloeibaar kloppen. Heeeerlijk.quote:Op donderdag 23 juni 2005 15:37 schreef tiez het volgende:
geen slagroom haring en sla nemen maar wel combinaties die echt lekker KUNNEN zijn!]
En als je een haringsalade wilt maken?quote:Op donderdag 23 juni 2005 15:37 schreef tiez het volgende:
geen slagroom haring en sla nemen maar wel combinaties die echt lekker KUNNEN zijn!]
succes
dan open je maar een apart topic ervoorquote:Op donderdag 23 juni 2005 15:52 schreef IBAZ het volgende:
[..]
En als je een haringsalade wilt maken?
Daar hoeft geen apart topic over geopend te worden.quote:Op donderdag 23 juni 2005 15:57 schreef Geitje82 het volgende:
dan open je maar een apart topic ervoor![]()
Heeft er nog iemand een lekker recept voor haringsalade?quote:Op donderdag 23 juni 2005 15:52 schreef IBAZ het volgende:
[..]
En als je een haringsalade wilt maken?
Haringquote:Op zondag 3 juli 2005 13:41 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Heeft er nog iemand een lekker recept voor haringsalade?
Zo, die is in de maak, alleen vervang ik paprika door tomaten!quote:Op zondag 3 juli 2005 14:07 schreef DarkElf het volgende:
gisteren gemaakt en gegeten, was erg lekker
Spaanse rijstsalade
........ en de tweede:quote:Ingrediënten
1 pak spaghettini
zout
300 gram boerenmetworst
1 pond tomaten
300 gram kaas
3 uien
1 komkommer
voor de saus:
½ dl olie
2 dl azijn
3 theelepels mosterd
mespunt witte peper
selderie of kruidenzout
1 teentje knoflook of 2 druppels tabasco
Bereiden
Spaghettini koken met zout of olijdolie en afspoelen onder koud water. De worst in reepjes, de tomaten in stukjes, de kaas in blokjes en de komkommer in stukjes snijden en de uien snipperen. Alle ingredienten voor de saus door elkaar mengen en erdoor scheppen. Ongeveer 30 minuten in de koelkast laten intrekken.
Niet duur, slechts een kwartiertje werk, maar lekker! (En genoeg voor 4 personen!)quote:Ingrediënten
1 zak pasta schelpen
zout
1 goudsalami
1 komkommer
1 rode paprika
geraspte belegen kaas
Italiaanse kruiden
extra vierge olijfolie
Bereiden
Pastaschelpen koken volgens de aanwijzingen, met zout of olijfolie en afspoelen onder koud water. De salami en komkommer in plakjes en vervolgens in halve maantjes snijden (desgewenst nog een keer doorsnijden zodat je ze in vieren snijdt ipv in tweeën), de paprika in stukjes snijden. Alles door elkaar mengen, naar smaak olijfolie en Italiaanse kruiden er overheen en nogmaals goed doorscheppen. Geraspte kaas erover strooien en ongeveer 30 minuten in de koelkast laten staan. Voor het serveren nogmaals doorscheppen.
Waar haal je hem dan vandaan?quote:Op vrijdag 22 juli 2005 11:32 schreef Rio het volgende:
- honing (bij voorkeur geen meuk uit de supermarkt)
DarkElf, wat voor alternatief kun je het beste gebruiken voor de tonijn? De salade lijkt me erg lekker, alleen lusten wij allebei geen tonijn (helemaal geen vis..).quote:Op zondag 3 juli 2005 14:07 schreef DarkElf het volgende:
gisteren gemaakt en gegeten, was erg lekker
Spaanse rijstsalade
quote:Op donderdag 23 februari 2006 09:23 schreef Ferdi81 het volgende:
de zomer komt er weer aan, dus iemand nog goeie tips om lekkere sla te maken ?
zelf gebruik ik eigenlijk altijd de standaard ingredienten :
- komkommer
- tomaat
- dressing...
Hij is weer open, dressingtopic kan naast het salade topicquote:Op donderdag 23 februari 2006 10:22 schreef MaLo het volgende:
Omdat mijn "Zelfgemaakte Saladedressings" topic gesloten is, ga ik hier maar verder lezen.
wel beetje veel handel uit blik...... blikvoer is naar mijn meningquote:Op dinsdag 4 april 2006 16:38 schreef Bluezz het volgende:
Ik vond een supermakkelijke voor het voorjaar/zomer :
1 blikje asperges
1 klein blikje mais
1 klein blikje doperwten
1 blikje ananas
kleine of halve krop ijsbergsla
1 enkele kipfilet (gerookt)
3 stengels bleekselderij
1 rode ui
1 plak kaas van 1/2 cm. dik om blokjes te maken.
Sla wassen en in reepjes snijden.
Ananas, mais en de doperwten goed uit laten lekken.
Bleekselderij wassen en stukjes snijden. Rode ui schoonmaken en snipperen.
Kip in stukjes snijden.
Snijd de asperges in stukjes van 2 cm.
Meng dit met de mais en doperwten.
Snijd de kaas en ananas in blokjes en roer dit samen met de bleekselderij en de ui bij de asperges. Voeg daarna de sla en de kip toe en maak het op smaak met een slasaus.
[afbeelding]
inderdaad je kan het beter gewoon bliksalade noemenquote:Op vrijdag 7 april 2006 06:41 schreef NIels25 het volgende:
[..]
wel beetje veel handel uit blik...... blikvoer is naar mijn mening![]()
quote:Op vrijdag 7 april 2006 06:41 schreef NIels25 het volgende:
wel beetje veel handel uit blik...... blikvoer is naar mijn mening![]()
Kom op jongens smaken verschillen en daarom zijn kotssmilies niet echt op hun plaatsquote:Op vrijdag 7 april 2006 15:50 schreef _BassFace_ het volgende:
inderdaad je kan het beter gewoon bliksalade noemenEen salade moet eerst en vooral supervers zijn vind ik persoonlijk, anders is ie toch niet lekker fris ?
Euh, ik vermoed dat je bedoelt zo uit de zoutoplossing? Groene olijven zo van de boom zijn echt niet te eten.quote:Op zaterdag 8 april 2006 18:40 schreef W1ZZ het volgende:
Olive cunzati (Siciliaanse olijvensalade)
groene ongemarineerde olijven
Ja dat bedoel ik idd, maar als je ze op de markt koopt zijn ze vaak gemarineerd in olie, kruiden en knoflook. Die moet je dus niet hebben maar de pot die er naast staatquote:Op zaterdag 8 april 2006 22:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Euh, ik vermoed dat je bedoelt zo uit de zoutoplossing? Groene olijven zo van de boom zijn echt niet te eten.
Dat kan hier :quote:Op dinsdag 18 april 2006 20:07 schreef Strolie75 het volgende:
Mogen we ook dressings posten of is daar een ander topic voor?
En dan een bak sla erbij?quote:Op woensdag 17 mei 2006 14:56 schreef nicket84 het volgende:
Blik tonijn mengen met 2 eieren. een pak geraspte (jonge) kaas erdoor mengen. Een ovenschaal bedekken met bladerdeeg. Alles erin mikken, en eventueel een laag bladerdeeg erover. En in de oven....
heeeeeeeeeeerlijk...
Dit mag alleen maar onder voorwaarde van een lekker receptquote:Op donderdag 18 mei 2006 19:54 schreef piepster het volgende:
tvp (zie foodback)
Vond je deze niet lekker dan?quote:Dit mag alleen maar onder voorwaarde van een lekker recept
quote:Op woensdag 17 mei 2006 15:08 schreef piepster het volgende:
ot: pasta met cherrytomaatjes, komkommer, olijven, feta, kappertjes, blokjes slami, blokjes chorizo, lekkere sla (veldsla iod). Verse kruiden erdoor (basilicum etc), peper en een beetje limoensap.
Als in: zoetstof?quote:
Ja, zoetstof, is echt heerlijk!quote:Op donderdag 18 mei 2006 20:45 schreef piepster het volgende:
[..]
Als in: zoetstof?
Volgens mij deed mijn moeder dat met schijfjes komkommer, azijn en olijfolie.
Waarom dan nog een TVP als je toch al gepost hebt??quote:
damn! ik krijg hongerquote:Op dinsdag 30 mei 2006 14:15 schreef Horsemen77 het volgende:
Gister lekker een pastasalade gemaakt![]()
Farfalle, verse tomaten, gedroogde tomaten, mozzarella, olijven, gedroogde paprika, pesto, verse basilicum en wat geroosterd brood met kruidenboterklein beetje dressing van mosterd,balsamico azijn,olijfolie
![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Boosquote:Op dinsdag 30 mei 2006 21:00 schreef Pilootje het volgende:
Ja ze kijkt een beetje boos onder het eten houd er niet van om gestoord te worden op salade dag.
Als je dat kan, kan je die salade van Horsemen toch ook wel makenquote:Op woensdag 31 mei 2006 15:01 schreef MoChe het volgende:
[..]
damn! ik krijg honger![]()
ik wou dat ik zulke dingen kon maken...
meestal koop ik gewoon zoon pakje salade bij de supermarkt en daar doe ik dan wat saldedressing/mosterd, olijven, tomaten en maiskorrels bij... das ook wel lekker maar dat van jouw ziet er echt![]()
![]()
uit
hmm... je zult verbaasd zijn hoe belachelijk slecht sommige mensen in de keuken zijnquote:Op woensdag 31 mei 2006 16:26 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Als je dat kan, kan je die salade van Horsemen toch ook wel maken
Alleen de ingredienten verschillen, in plaats van sla neem je pasta.
quote:Op woensdag 30 juni 2004 11:59 schreef The_Gladiator het volgende:
Sla met zooi: (:))
Gemengde sla met wat veldsla
feta
pijnboompitten, geroosterd,
gebakken spekjes,
cherry tomaten
olijven
en voor de dressing:
4 delen olijfolie (eventueel met smaakje)
1 deel azijn (geen scherpe/sterke)
beetje mayonaise,
eventueel wat kruiden (italiaanse bvb)
en wat zout en peper
als het te flauw is een beetje mosterd erbij.
De dressing er pas vlak voor het serveren op doen!
En de spekjes nog een beetje warm als je het gaat opeten!
MJAMMIE!!
Nou ik heb er wel enig begrip voor hoor, want ik was zelf ook zoquote:Op donderdag 1 juni 2006 09:44 schreef MoChe het volgende:
[..]
hmm... je zult verbaasd zijn hoe belachelijk slecht sommige mensen in de keuken zijn![]()
ja maar je hebt ook onderdelen die elkaar afstoten. ik heb nu een honing maar die maakt de feta meer bitter dan zoet.quote:Op donderdag 1 juni 2006 09:56 schreef Saik0 het volgende:
Ligt eraan welke jij het lekkerst vindtHet mooiste van eten koken vind ik gewoon dat je alles bij mekaar gooit wat je lekker vindt, en klaar is kees!
Ik heb sinaasappelhoning (niet van AH), die is een beetje zoetig en kan prima.quote:Op donderdag 1 juni 2006 11:14 schreef staticdata het volgende:
[..]
ja maar je hebt ook onderdelen die elkaar afstoten. ik heb nu een honing maar die maakt de feta meer bitter dan zoet.
maar ze hbben van die stomme namen, mandarijnhoning ofzo![]()
Ziet er heerlijk uitquote:Op dinsdag 30 mei 2006 14:15 schreef Horsemen77 het volgende:
Gister lekker een pastasalade gemaakt![]()
Farfalle, verse tomaten, gedroogde tomaten, mozzarella, olijven, gedroogde paprika, pesto, verse basilicum en wat geroosterd brood met kruidenboterklein beetje dressing van mosterd,balsamico azijn,olijfolie
![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Geroosterde paprika in pot hebben ze ook bij de AH. Gedroogde paprika ken ik alleen als parikapoeder, maar dat werd vast ook niet bedoelt. Klinkt wel interssantquote:Op vrijdag 7 juli 2006 15:41 schreef piepster het volgende:
Ik denk geroosterde paprika uit een pot op zuur/water. Verkrijgbaar bij de turk en bijvoorbeeld plus, dirk of ha.
quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:11 schreef Koningin het volgende:
Zaterdag BBQ, ik ga hier eens even rond zoeken...
Niet té lang van te voren maken, ivm het zacht worden van het brood, maar het is een echte aanrader. Een goeie vervanger van én salade én brood neerzetten.quote:Op zondag 25 juni 2006 16:31 schreef Bluezz het volgende:
Deze salade is binnenkort aan de beurt hier bij de BBQ bijv.
(van AH.)
1 komkommer
3 eetlepels citroensap
6 eetlepels olijfolie extra vierge
8 tomaten, in blokjes
1/2 ciabattabrood (oud), in kleine blokjes
1 zakje verse basilicum (15 g), in reepjes
Bereiden
Schil de komkommer, halveer hem in de lengte en schep met behulp van een theelepeltje de zaadlijsten eruit. Snijd de komkommer vervolgens in blokjes. Klop een dressing van het citroensap met de olie, breng met zout en peper op smaak. Schep de komkommer om met de tomatenblokjes, het brood, de basilicum en de dressing. De salade wordt het lekkerst als alle smaken even de tijd krijgen om in het brood te trekken.
Tip
Oud brood is droger en daardoor neemt het beter de lekkere smaken op van de groenten en de dressing. Geen oud brood? Droog het brood dan even in een lauwwarme oven of in de broodrooster.
Klopt ik had er een meegenomen in de auto eergister, na 3 uur ongekoeld begon het al naar ouwe sokken te ruiken! Weggegooid natuurlijk.quote:Op woensdag 19 juli 2006 15:49 schreef Pietverdriet het volgende:
Met dit weer trouwen oppassen met pasta salades, geen pasta van de vorige dag gebruiken.
Je kan wel pasta salade maken, maar dan pasta koken, met koud water koud maken, salade in elkaar zetten en opeten.quote:Op woensdag 19 juli 2006 17:25 schreef assepoes het volgende:
Ook niet als je het na bereiding in de koelkast zet? Ik was het wel van plan te gaan eten namelijk.
Vandaag geprobeerd. Ook met tonijn er in en een paprika. Erg lekker! En supersimpel.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 10:31 schreef kruimel_20 het volgende:
heb deze gister gemaakt naar aanleiding van een ander recept hier met eigen inbreng:
ingredienten:
Komkommer
Tomaat
Feta kaas
heel klein beetje gesnipperde ui
Fusilli (wokkel pasta)
olijfolie
mayonaise
zout
=====================
Kook de pasta
Laat deze afkoelen.
Snijd alles in kleine stukjes (net hoe je het zelf graag hebt)
Doe alles bij elkaar
schep er wat mayonaise doorheen en wat olijfolie
op smaak brengen met zout
en wat je zelf nog lekker vind![]()
Ik vind het goed smaken al zeg ik het zelf
quote:Op zondag 20 augustus 2006 14:09 schreef Loesje19900 het volgende:
Hoi allemaal,
Hebben jullie een paar tips voor mij om lekkere maaltijdsalades te maken (4 pers.)?? Bijvoorbeeld iets met geitenkaas ofzo (of andere kaas), of noten, of vis.. Alle tips zijn welkom![]()
quote:Op zondag 20 augustus 2006 16:20 schreef kabouter.muts het volgende:
salade nicoise
Lekkere salade leg je op een schaal
partjes gekookte aardappel (in de schil en gezouten) erover
2-3 eieren in partjes erover
rode ui in dunne ringen
Haricoverts beetgaar (handvol) erover
Blikje tonijn in olie uit laten lekken en erover
En wat zwarte olijven.
Een dressing maken van balsamicoazijn en lekkere olijfolie. peper en zout
Deze maak ik wel eens
LEKKER!!!!
quote:» Er is al 981 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk goed of het nuttig is dit topic omhoog te schoppen!
quote:Op vrijdag 8 mei 2009 15:52 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
[..]
Ik wil toch echt een TVP'tje hier
Klinkt goed, ga ik binnenkort maken!quote:Op zondag 25 juni 2006 15:58 schreef Curiosity het volgende:
Eiersalade
6 eieren:, 3 eetlepels mayonaise;, theelepel mosterd;, peper en zout;, scheutje ketchup;, scheutje azijn;, 1 eetlepel bieslook;
Kook de eieren in 10 minuten hard, en laat deze afkoelen.
Pel de eieren en snijd deze in de eiersnijder, eerst in de breedte en dan in de lengte, dan krijg je een soort reepjes. Voeg hier de mayonaise, mosterd, bieslook, azijn en ketchup bij. Meng dit goed door elkaar, en voeg naar smaak peper en zout toe.
Lekker op de boterham en op een toastje
dat vind ik écht viesquote:Op vrijdag 21 mei 2010 00:31 schreef Bluezz het volgende:
Gooi er ipv die olijfolie gewoon een blikje tonijn bij in & mét die olie en het is nog lekkerderderder
quote:* 500 g pasta
• 800 g zalmfilet
• 70 g citroen, in schijfjes
• 1 kleine rode ui, in dunne ringen
• 2 eetlepels kappertjes, afgespoeld en uitgelekt
• 2 tomaten, zonder zaad, fijngesneden
• 1 komkommer, zonder zaad, fijngesneden
• 1 eetlepel citroenschil, geraspt
• 80 ml citroensap
voor de rucolapesto
• 250 g rucola, schoongemaakt
• 20 g Parmezaanse kaas, grof geraspt
• 40 g pijnboompitten, geroosterd
• 2 teentjes knoflook, in vieren
• 125 ml olijfolie
bereiden
Maak eerst de rucolapesto. Pureer de rucola, kaas, pijnboompitten en knoflook in een blender of keukenmachine tot een glad mengsel. Laat de motor draaien en voeg de olie in een dunne geleidelijke straal toe tot de pesto dik wordt.
Kook de pasta onafgedekt in water beetgaar en giet hem af.
Halveer de zalmfilets. Meng in een grote koekenpan 1¼ liter water met het citroensap; breng dat aan de kook. Voeg de zalm toe en laat hem zonder deksel zachtjes pruttelen tot hij gaar is. Giet de zalm af en snijd hem in stukken.
Meng de pasta in een grote kom met de uien, kappertjes, tomaten, komkommer, citroenschil en het sap. Voeg de zalm en de pesto toe. Schep voorzichtig om.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |