Euh, ik vermoed dat je bedoelt zo uit de zoutoplossing? Groene olijven zo van de boom zijn echt niet te eten.quote:Op zaterdag 8 april 2006 18:40 schreef W1ZZ het volgende:
Olive cunzati (Siciliaanse olijvensalade)
groene ongemarineerde olijven
Ja dat bedoel ik idd, maar als je ze op de markt koopt zijn ze vaak gemarineerd in olie, kruiden en knoflook. Die moet je dus niet hebben maar de pot die er naast staatquote:Op zaterdag 8 april 2006 22:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Euh, ik vermoed dat je bedoelt zo uit de zoutoplossing? Groene olijven zo van de boom zijn echt niet te eten.
Dat kan hier :quote:Op dinsdag 18 april 2006 20:07 schreef Strolie75 het volgende:
Mogen we ook dressings posten of is daar een ander topic voor?
En dan een bak sla erbij?quote:Op woensdag 17 mei 2006 14:56 schreef nicket84 het volgende:
Blik tonijn mengen met 2 eieren. een pak geraspte (jonge) kaas erdoor mengen. Een ovenschaal bedekken met bladerdeeg. Alles erin mikken, en eventueel een laag bladerdeeg erover. En in de oven....
heeeeeeeeeeerlijk...
Dit mag alleen maar onder voorwaarde van een lekker receptquote:Op donderdag 18 mei 2006 19:54 schreef piepster het volgende:
tvp (zie foodback)
Vond je deze niet lekker dan?quote:Dit mag alleen maar onder voorwaarde van een lekker recept
quote:Op woensdag 17 mei 2006 15:08 schreef piepster het volgende:
ot: pasta met cherrytomaatjes, komkommer, olijven, feta, kappertjes, blokjes slami, blokjes chorizo, lekkere sla (veldsla iod). Verse kruiden erdoor (basilicum etc), peper en een beetje limoensap.
Als in: zoetstof?quote:
Ja, zoetstof, is echt heerlijk!quote:Op donderdag 18 mei 2006 20:45 schreef piepster het volgende:
[..]
Als in: zoetstof?
Volgens mij deed mijn moeder dat met schijfjes komkommer, azijn en olijfolie.
Waarom dan nog een TVP als je toch al gepost hebt??quote:
damn! ik krijg hongerquote:Op dinsdag 30 mei 2006 14:15 schreef Horsemen77 het volgende:
Gister lekker een pastasalade gemaakt![]()
Farfalle, verse tomaten, gedroogde tomaten, mozzarella, olijven, gedroogde paprika, pesto, verse basilicum en wat geroosterd brood met kruidenboterklein beetje dressing van mosterd,balsamico azijn,olijfolie
![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Boosquote:Op dinsdag 30 mei 2006 21:00 schreef Pilootje het volgende:
Ja ze kijkt een beetje boos onder het eten houd er niet van om gestoord te worden op salade dag.
Als je dat kan, kan je die salade van Horsemen toch ook wel makenquote:Op woensdag 31 mei 2006 15:01 schreef MoChe het volgende:
[..]
damn! ik krijg honger![]()
ik wou dat ik zulke dingen kon maken...
meestal koop ik gewoon zoon pakje salade bij de supermarkt en daar doe ik dan wat saldedressing/mosterd, olijven, tomaten en maiskorrels bij... das ook wel lekker maar dat van jouw ziet er echt![]()
![]()
uit
hmm... je zult verbaasd zijn hoe belachelijk slecht sommige mensen in de keuken zijnquote:Op woensdag 31 mei 2006 16:26 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Als je dat kan, kan je die salade van Horsemen toch ook wel maken
Alleen de ingredienten verschillen, in plaats van sla neem je pasta.
quote:Op woensdag 30 juni 2004 11:59 schreef The_Gladiator het volgende:
Sla met zooi: (:))
Gemengde sla met wat veldsla
feta
pijnboompitten, geroosterd,
gebakken spekjes,
cherry tomaten
olijven
en voor de dressing:
4 delen olijfolie (eventueel met smaakje)
1 deel azijn (geen scherpe/sterke)
beetje mayonaise,
eventueel wat kruiden (italiaanse bvb)
en wat zout en peper
als het te flauw is een beetje mosterd erbij.
De dressing er pas vlak voor het serveren op doen!
En de spekjes nog een beetje warm als je het gaat opeten!
MJAMMIE!!
Nou ik heb er wel enig begrip voor hoor, want ik was zelf ook zoquote:Op donderdag 1 juni 2006 09:44 schreef MoChe het volgende:
[..]
hmm... je zult verbaasd zijn hoe belachelijk slecht sommige mensen in de keuken zijn![]()
ja maar je hebt ook onderdelen die elkaar afstoten. ik heb nu een honing maar die maakt de feta meer bitter dan zoet.quote:Op donderdag 1 juni 2006 09:56 schreef Saik0 het volgende:
Ligt eraan welke jij het lekkerst vindtHet mooiste van eten koken vind ik gewoon dat je alles bij mekaar gooit wat je lekker vindt, en klaar is kees!
Ik heb sinaasappelhoning (niet van AH), die is een beetje zoetig en kan prima.quote:Op donderdag 1 juni 2006 11:14 schreef staticdata het volgende:
[..]
ja maar je hebt ook onderdelen die elkaar afstoten. ik heb nu een honing maar die maakt de feta meer bitter dan zoet.
maar ze hbben van die stomme namen, mandarijnhoning ofzo![]()
Ziet er heerlijk uitquote:Op dinsdag 30 mei 2006 14:15 schreef Horsemen77 het volgende:
Gister lekker een pastasalade gemaakt![]()
Farfalle, verse tomaten, gedroogde tomaten, mozzarella, olijven, gedroogde paprika, pesto, verse basilicum en wat geroosterd brood met kruidenboterklein beetje dressing van mosterd,balsamico azijn,olijfolie
![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Geroosterde paprika in pot hebben ze ook bij de AH. Gedroogde paprika ken ik alleen als parikapoeder, maar dat werd vast ook niet bedoelt. Klinkt wel interssantquote:Op vrijdag 7 juli 2006 15:41 schreef piepster het volgende:
Ik denk geroosterde paprika uit een pot op zuur/water. Verkrijgbaar bij de turk en bijvoorbeeld plus, dirk of ha.
quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:11 schreef Koningin het volgende:
Zaterdag BBQ, ik ga hier eens even rond zoeken...
Niet té lang van te voren maken, ivm het zacht worden van het brood, maar het is een echte aanrader. Een goeie vervanger van én salade én brood neerzetten.quote:Op zondag 25 juni 2006 16:31 schreef Bluezz het volgende:
Deze salade is binnenkort aan de beurt hier bij de BBQ bijv.
(van AH.)
1 komkommer
3 eetlepels citroensap
6 eetlepels olijfolie extra vierge
8 tomaten, in blokjes
1/2 ciabattabrood (oud), in kleine blokjes
1 zakje verse basilicum (15 g), in reepjes
Bereiden
Schil de komkommer, halveer hem in de lengte en schep met behulp van een theelepeltje de zaadlijsten eruit. Snijd de komkommer vervolgens in blokjes. Klop een dressing van het citroensap met de olie, breng met zout en peper op smaak. Schep de komkommer om met de tomatenblokjes, het brood, de basilicum en de dressing. De salade wordt het lekkerst als alle smaken even de tijd krijgen om in het brood te trekken.
Tip
Oud brood is droger en daardoor neemt het beter de lekkere smaken op van de groenten en de dressing. Geen oud brood? Droog het brood dan even in een lauwwarme oven of in de broodrooster.
Klopt ik had er een meegenomen in de auto eergister, na 3 uur ongekoeld begon het al naar ouwe sokken te ruiken! Weggegooid natuurlijk.quote:Op woensdag 19 juli 2006 15:49 schreef Pietverdriet het volgende:
Met dit weer trouwen oppassen met pasta salades, geen pasta van de vorige dag gebruiken.
Je kan wel pasta salade maken, maar dan pasta koken, met koud water koud maken, salade in elkaar zetten en opeten.quote:Op woensdag 19 juli 2006 17:25 schreef assepoes het volgende:
Ook niet als je het na bereiding in de koelkast zet? Ik was het wel van plan te gaan eten namelijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |