abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 september 2004 @ 21:27:42 #126
58060 Apoc2003
Er gaat niets boven groningen!
pi_22066886
Aardappelsalade:

Ingredienten:
-Kleine gekookte aardappeltjes
-Mosterd
-Mayonaise
-Bieslook

Aardappeltjes zo nodig klein snijden, en mayonaise er over heen doen zodat alle aardappeltjes onder de mayo zitten. Naar smaak mosterd en bieslook toevoegen en je hebt een heerlijke aardappel salade.
"Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
-Rudyard Kipling
  vrijdag 24 september 2004 @ 22:57:17 #127
85784 karper
vissen is me handelsmerk
pi_22185371
Asperges ±40 minuten

helemaal gestoort: asperges in een pan met suiker zout en boter(pleur op met je foelie) en dan een heer de kook er over en vlak voor dat je serveert nog een keer koken
pi_22474822
quote:
Op zondag 19 september 2004 21:27 schreef Apoc2003 het volgende:
Aardappelsalade:

Ingredienten:
-Kleine gekookte aardappeltjes
-Mosterd
-Mayonaise
-Bieslook

Aardappeltjes zo nodig klein snijden, en mayonaise er over heen doen zodat alle aardappeltjes onder de mayo zitten. Naar smaak mosterd en bieslook toevoegen en je hebt een heerlijke aardappel salade.
Kappertjes en tonijn er bij door en het wordt echt heerlijk
Three two one I'm the bomb
And I'm ready to go off on your ship
pi_22684547
quote:
Op donderdag 16 september 2004 13:46 schreef Gumbo het volgende:
Is dit serieus bedoeld of snap ik de grap niet?
Handig toch, hoe moet je als beginnende koker weten hoe lang je, pak em beet, bloemkool of rode kool moet koken
pi_22753462
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 18:39 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Handig toch, hoe moet je als beginnende koker weten hoe lang je, pak em beet, bloemkool of rode kool moet koken
Sperziebonen 30 à 40 minuten laten koken, lijkt me echt geen goed idee.
pi_22753821
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 18:50 schreef _Boo_ het volgende:

En hoe moet je dat de eerste keer weten? Ik zou je zo geloven hoor, als je zegt dat die dingen een half uur in het water moeten.
pi_22753955
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 18:50 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

ik heb ze zelf het liefst zo zacht mogelijk, en dan staan ze al snel 30 a 40 minuten rustig te borrelen...

tegen de tijd dat je sperciepuree hebt is 't natuurlijk niet goed, maar er regelmatig naar kijken en proeven zorgt ervoor dat ze precies zo gaar zijn als dat jij ze lekker vindt..

zelfde met worteltjes: de een wil ze zacht (zoals ik), de ander heeft het liefst knapperig...

Veel van die kooktijden zijn een gemiddelde, die geen rekening houden met persoonlijke smaak, en verschillende soorten van een bepaalde groente
Doei.
  woensdag 20 oktober 2004 @ 19:14:49 #133
85784 karper
vissen is me handelsmerk
pi_22754110
is er nog behoefte aan uitleg kwa messen dus waar je ze voor gebruikt? kan namelijk wel even fotot maken met tekst en uitleg
pi_22756279
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 18:39 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Als dit recepten voor soep zijn begrijp ik het... als je deze tijden aanhoud, is het str*ndgaar en grijs. Tenminste 9 van de 10 tijden wel.
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 22:51:37 #135
93082 Beaver
He! Ik ben je bitch niet!
pi_22944999
Ik ga morgen eens met draadjesvlees experimenteren. Thuis hebben we het vaak gegeten maar sinds ik het huis uit ben (5 jaar geleden) heb ik geen draadjesvlees meer op en het is toch zooooooooooo mjammie! Iemand nog goede tips? Ik heb ook een sudderplaatje gekocht omdat het anders veel te snel gaat waarschijnlijk, is dat goed?
pi_22945294
Toevallig ga ik dat morgen ook maken! Ik doe het gewoon in de braadpan, heb geen idee wat een sudderplaatje is. Heb je wel een recept? Ik heb hier anders nog wel een recept voor je
Lousy
pi_22946361
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 22:51 schreef Beaver het volgende:
Ik ga morgen eens met draadjesvlees experimenteren. Thuis hebben we het vaak gegeten maar sinds ik het huis uit ben (5 jaar geleden) heb ik geen draadjesvlees meer op en het is toch zooooooooooo mjammie! Iemand nog goede tips? Ik heb ook een sudderplaatje gekocht omdat het anders veel te snel gaat waarschijnlijk, is dat goed?
Misschien heb je hier wat aan?

Het centrale hoe maak je iets langzaam klaar topic
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  zaterdag 30 oktober 2004 @ 11:43:41 #138
93082 Beaver
He! Ik ben je bitch niet!
pi_22951224
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 23:03 schreef Lauzie het volgende:
Toevallig ga ik dat morgen ook maken! Ik doe het gewoon in de braadpan, heb geen idee wat een sudderplaatje is. Heb je wel een recept? Ik heb hier anders nog wel een recept voor je
Ja, graag! Vertel!
pi_22951249
O hier MOET ik echt in posten.
  FOK!fossiel dinsdag 23 november 2004 @ 17:23:01 #140
1455 Keroppi
kool kikker
pi_23520317
Voor studenten en mensen met een klein budget:

Ingredienten:
- Zalmmoten van de Lidl
- Tomaten
- 1 a 2 uien
- Olie
- Kruiden naar keuze

Je laat de zalmmoten ontdooien en legt ze in een ovenschaal. Een klein bodempje water toevoegen (of wijn, ligt eraan of je misschien nog wat hebt openstaan). Daarna gooi je grofgesneden tomaten en uien over en naast de zalmmoten en besprenkel je ze met olie.
Zout en peper en kruiden naar keuze toevoegen. In de oven tot de boel gaar is: voila! Eten dat er niet goedkoop uitziet maar het wel is
Chick on a mission
  woensdag 1 december 2004 @ 14:53:36 #141
103793 kozakken
Living the life
pi_23694504
Favoriet alhier: doperwtensalade met feta (van Jamie en de rest van kozakken)

Pak diepvriesdoperwten
stuk feta
olie, citroensap, zout & peper
evt. versie spinazie

Ontdooi de doperwten. Maak ondertussen een vinaigrette van de olie (2/3), citroensap (1/3) en vrij veel zout en peper. Proef of het je smaakt.
Meng de vinaigrette met de doperwten en verkruimel daarna de feta er doorheen.
(laat gerust een uurtje trekken, komt de smaak ten goede)
Evt. opdienen op een bedje van verse spinazie.
  dinsdag 4 januari 2005 @ 22:54:17 #142
85784 karper
vissen is me handelsmerk
pi_24400166
pesto:

1 bos basicluim (2 zakjes van ah)
1.5 dl olijfolie top kwaliteit
1 teentje knoflook fijngesneden
25 gram pijnpoompitten
25 gram parmazaan.

doe de basiclum met alle ingredienten behalve de olijfolie in de blender/ keukenmachine, laat dit een tijdje draaien schrap alles van de rand en draai nu nog maals en voeg langzaam de olijfolie toe

afmaken met een beetje zout en peper een een beetje gember als je dit lust.

tweeje beslag(hartige koekjes, voor op ijs)

-150 gram patent bloem
-150 gram poedersuiker
-150 gram boter
-150 gram eiwit
-spuitzak

boter smelten daarna alle andere ingredienten mixen in keukenmachine of met de hand dan de boter toevoegen en nog 2 min door draaien

afbakken moet je zelf tot voor vinden licht er aan welke vorm je maakt

ook heerlijk met een boter creme vulling en een aalbesje bij de koffie
pi_24401242
SPINAZIESCHOTEL

spinazie: kan pot,verse of diepvries zijn
pakje kaaspuree
rundergehakt
gerapste belegen kaas

spinazie laten uitlekken
rundergehakt rul bakken
kaaspuree maken( bereiding staat op het pakje)

gehakt in een ovenschaal gelijkmatig verdelen
de uitgelekte spinazie er bovenop
en dan de kaaspuree er overheen verdelen
als laatste de gerapste kaas erover lekker veel
dan in de oven 200gr tot de kaas lekker bruin is

smaakt heerlijk ik heb er altijd succes mee
pi_24523949
quote:
Op maandag 29 maart 2004 18:17 schreef Oceanonix het volgende:
De kabeljauw verpakken in alu-folie. Evt voor het inpakken wat viskruiden erbij strooien. Dan het pakketje in de voorverwarmde oven.
om het een beetje lekkerder te maken. voeg je een beetje boter toe daarop een beetje ui ringen een beetje fijn gehakte knoflook. en als laatste over de vis een beetke gemalen komijn poeder. en dat vouw je goed dicht in alu folie en zet maar in de oven 180c. echt een toppertje
Er is maar één ding ergerlijker dan een vrouw, die kan koken en het niet wil,
en dat is de vrouw, die niet kan koken en het toch doet.
  dinsdag 18 januari 2005 @ 00:49:51 #145
19881 DaeQ
ie_zhc.exe
pi_24618150
Biefstukjes op brood:

Het is lekker om turks brood te gebruiken maar je kan ook gewoon (wit) stokbrood gebruiken.

Items:

- Biefstuk
- Turks brood
- Knoflook
- Olijfolie (geen bertolli shit gewoon aldi ofzo is lekkerder)
- Oregano
- Boter (roomboter is het lekkerst)
- Koekepan

Oven voorverwarmen op 200 graden. Snij een paar sneden van het brood af. Mix in een kommetje een flinke scheut olijfolie, 1 teenje geperste knoflook en wat oregano naar smaak. Snufje zout(als je het hebt is het lekker om er wat knoflookzout doorheen te doen) en wat vers gemalen zwarte peper. De broodjes in smeren met dit goedje. En 2 minuten in de oven doen.

Doe in de koekenpan een flinke scheut olijfolie + een dikke klont boter. Op deze manier kan de boter heter worden, wat de smaak van het vlees ten goede komt. Zet het vuur op maximaal. Wacht tot de boter bruinachtig begint te worden, laat het niet zwart worden.

Bak de biefstukjes in de pan kort (anderhalf minuut per kant) terwijl je de biefstukejs over de bodem van de pan blijft bewegen met je spatel. (mocht je nou je biefstuk saai doorbakken wilt hebben - wat overigens niet te eten is- dan laat je de biefstukjes wat langer in de pan)

Haal de biefstukejs uit de pan en snijd ze in stukjes, zo groot als je de broodjes hebt gemaakt.
Doe wat zout en flink wat peper op de biefstukjes en leg ze op de broodjes. Laat deze broodjes nog 3 1/2 minuut in de oven op 200 graden. De sappen gaan heerlijk door het biefstuk en deze wordt enorm mals

Lekker direct op eten met een glas goede rode wijn, of een gin-tonic
道 可 道 , 非 常 道 。 名 可 名 , 非 常 名 。
  zaterdag 22 januari 2005 @ 02:33:08 #146
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_24682797
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 19:14 schreef karper het volgende:
is er nog behoefte aan uitleg kwa messen dus waar je ze voor gebruikt? kan namelijk wel even fotot maken met tekst en uitleg
't is weliswaar een tijd geleden, maar hier heb ik wel behoefte aan.
Ik heb een uitgebreide messenkoffer, maar ik weet amper waar welk mes voor is.
(De grote is het groentemes, zover ben ik wel )
  zaterdag 22 januari 2005 @ 14:54:56 #147
19881 DaeQ
ie_zhc.exe
pi_24688514
count me in
道 可 道 , 非 常 道 。 名 可 名 , 非 常 名 。
pi_24894279
tvp'tje...
pi_24954672
Erg makkelijk en naar mijn mening ook erg lekker:

Doe naast een stukje vis of een kipfiletje dat je in aluminiumfolie verpakt ook kleine roosjes broccoli, stukjes courgette, champignons en knoflook. Doe er een flinke scheut olijfolie overheen, peper en zout naar smaak, eventueel nog wat meer kruiden en vouw je pakketje dicht. Stop dit 25 minuten in de oven en ga intussen krieltjes/aardappelschijfjes bakken.

En dan: lekker mals visje of kipje en de groenten worden ook erg lekker doordat je ze in het pakketje stoomt in eigen vocht.

En verder ben ik benieuwd wat mensen door hun gehakt doen voor gehaktballen.
Ik: Mosterd
Ketjap
Peper
Zout
Ui
Panneermeel
en een klein beetje Worcestershire sauce
  dinsdag 8 februari 2005 @ 10:57:58 #150
85784 karper
vissen is me handelsmerk
pi_24984975
ik ga straks naar school zal morgen even een fototjes schieten en bewerken