quote:Geglaceerd varkensvlees op spiesen
1 kg hamlappen - 6 eetlepels (olijf)olie - 1/8 liter ananassap - 1/2 theelepel gemberpoeder - zout en peper - mespunt cayennepeper
Dep het vlees met keukenpapier droog, snijd het in blokjes en rijg het aan spiesen. Vermeng in een kom olie, ananassap en gemberpoeder. Breng de saus op smaak met zout, peper en cayennepeper. Bestrijk het vlees met de saus en leg de spiesen op het rooster van de barbecue. Rooster ze in 15 minuten gaar. Draai ze elke 3 minuten om en bestrijk ze opnieuw met de saus. Haal de spiesen van de barbecue en laat ze even rusten alvorens ze te serveren.
mijne ook...quote:Op maandag 4 april 2005 13:33 schreef MissyMirjaM het volgende:
mijn voorkeur gaat trouwens uit naar ouderwets keuen op de kolen!
heerlijke smaak
quote:champignons
tomaat in blokjes
ui fijn gesneden
olijven
evt wat andere groenten bijvoorbeeld broccoli, bloemkool ,chinese kool,
of wat je maar lekker vindt
ilverfolie
witte wijn
een half takje rozemarijn pp
snij alles in niet te grote stukken
peper en zout er over strooien
scheur de zilverfolie in niet te grote stukken
leg de hoeveelheid groenten erin
sprenkel er wat witte wijn over
leg de rozemarijn er op
en vouw de pakketjes dicht
en op de grill gaar maken(ong 10 min ) als je pakketjes goed hebt dicht gevouwen gaan ze bol staan dan weet je dan het goed is.
precies! dat is dus mijn puntquote:Op maandag 4 april 2005 13:37 schreef MissyMirjaM het volgende:
nee man, electrisch.. ga dan niet barbequeen, die kooltjes, dat is juist de charme!
en die lekkere rooksmaak..
quote:Op maandag 4 april 2005 13:39 schreef Koningin het volgende:
Een banaan in de lengte insnijden.
Dan vullen met hagelslag.
Daarna in aluminiumfolie wikkelen.
Effen op de gloeiende kolen leggen.........
En daarna lekker uitlepelen - het ziet vies uit, maar smaakt heerlijk!!
Zeker voor kids. Ik doe het ook wel eens met de jeugd bij het kampvuur (wel wachten totdat de vlammen weg zijn).quote:Op maandag 4 april 2005 13:48 schreef Oblivion het volgende:
[..]![]()
Wat een leuk idee! Zeker voor kids!
Klinkt gezellig, maar wat moet ik me hierbij voorstellen?quote:Op dinsdag 5 april 2005 13:32 schreef gr8w8 het volgende:
flesjes Dorito's
Ik bedoel echt een echte BBQ geen veredelde buitenwokquote:Op dinsdag 5 april 2005 13:23 schreef Renesite het volgende:
SKOTTELBRAAAAI!
Wat bedoel je nou?quote:
ik bedoel de openingspost dat recept.quote:
de aussie way is een schep gebruikenquote:Op woensdag 6 april 2005 20:03 schreef krakkemieke het volgende:
Ik heb jaren gebbq'ed op een gewone bloempot.
Mijn favoriet zijn rode poon filets, komt een korstje op.
Of lamsvlees, er gaat niks boven die rooksmaak in combinatie met het vlees.
En daarna een vuurtje bouwen en marshmallows roosteren!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |