quote:Geglaceerd varkensvlees op spiesen
1 kg hamlappen - 6 eetlepels (olijf)olie - 1/8 liter ananassap - 1/2 theelepel gemberpoeder - zout en peper - mespunt cayennepeper
Dep het vlees met keukenpapier droog, snijd het in blokjes en rijg het aan spiesen. Vermeng in een kom olie, ananassap en gemberpoeder. Breng de saus op smaak met zout, peper en cayennepeper. Bestrijk het vlees met de saus en leg de spiesen op het rooster van de barbecue. Rooster ze in 15 minuten gaar. Draai ze elke 3 minuten om en bestrijk ze opnieuw met de saus. Haal de spiesen van de barbecue en laat ze even rusten alvorens ze te serveren.
mijne ook...quote:Op maandag 4 april 2005 13:33 schreef MissyMirjaM het volgende:
mijn voorkeur gaat trouwens uit naar ouderwets keuen op de kolen!
heerlijke smaak
quote:champignons
tomaat in blokjes
ui fijn gesneden
olijven
evt wat andere groenten bijvoorbeeld broccoli, bloemkool ,chinese kool,
of wat je maar lekker vindt
ilverfolie
witte wijn
een half takje rozemarijn pp
snij alles in niet te grote stukken
peper en zout er over strooien
scheur de zilverfolie in niet te grote stukken
leg de hoeveelheid groenten erin
sprenkel er wat witte wijn over
leg de rozemarijn er op
en vouw de pakketjes dicht
en op de grill gaar maken(ong 10 min ) als je pakketjes goed hebt dicht gevouwen gaan ze bol staan dan weet je dan het goed is.
precies! dat is dus mijn puntquote:Op maandag 4 april 2005 13:37 schreef MissyMirjaM het volgende:
nee man, electrisch.. ga dan niet barbequeen, die kooltjes, dat is juist de charme!
en die lekkere rooksmaak..
quote:Op maandag 4 april 2005 13:39 schreef Koningin het volgende:
Een banaan in de lengte insnijden.
Dan vullen met hagelslag.
Daarna in aluminiumfolie wikkelen.
Effen op de gloeiende kolen leggen.........
En daarna lekker uitlepelen - het ziet vies uit, maar smaakt heerlijk!!
Zeker voor kids. Ik doe het ook wel eens met de jeugd bij het kampvuur (wel wachten totdat de vlammen weg zijn).quote:Op maandag 4 april 2005 13:48 schreef Oblivion het volgende:
[..]![]()
Wat een leuk idee! Zeker voor kids!
Klinkt gezellig, maar wat moet ik me hierbij voorstellen?quote:Op dinsdag 5 april 2005 13:32 schreef gr8w8 het volgende:
flesjes Dorito's
Ik bedoel echt een echte BBQ geen veredelde buitenwokquote:Op dinsdag 5 april 2005 13:23 schreef Renesite het volgende:
SKOTTELBRAAAAI!
Wat bedoel je nou?quote:
ik bedoel de openingspost dat recept.quote:
de aussie way is een schep gebruikenquote:Op woensdag 6 april 2005 20:03 schreef krakkemieke het volgende:
Ik heb jaren gebbq'ed op een gewone bloempot.
Mijn favoriet zijn rode poon filets, komt een korstje op.
Of lamsvlees, er gaat niks boven die rooksmaak in combinatie met het vlees.
En daarna een vuurtje bouwen en marshmallows roosteren!
Hoe maak je die dan>quote:
Waar smaakt mais na dan, als je t op de bbq gooit?quote:Op maandag 9 mei 2005 19:30 schreef Dirkh het volgende:
Ik vind de simpele hete kippenvleugels, dus gekruid en een beetje sambal, toch het lekkerst. Het is simpel, maar zodra ik er aan begonnen ben, laat ik al het andere vlees liggen.
En natuurlijk de mais, maar dan zijn mijn ogen altijd groter als de maag, want na één kolf heb ik wel genoeg.
Dat is zó lekker met een klont boter er op.quote:Op maandag 9 mei 2005 21:49 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Waar smaakt mais na dan, als je t op de bbq gooit?
ik heb dat nog nooit gehad namelijk.
500g varkensvlees (of hamlappen) in blokjes van ongeveer 2x2x2 *ofzo* wat je lekker vindquote:
Alstjeblieft niet met vetspek, daar blijft helemaal niks van over.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 14:11 schreef BBQ-kip het volgende:
Ok, met vetspek, ik zie het.
Doe je nog marinade op het varkensvlees of laat je het gewoon zo?
(Lekker trouwens hoor!)
quote:Op vrijdag 27 mei 2005 11:23 schreef PolarMonk het volgende:
Wat is eigenlijk de beste methode om een houtskool BBQ te ontsteken?
Volgens mij twee/drie tientjes. Krijg je er nog een zak briketten bij en een pakje aanmaakblokjes. (van Weber)quote:Op vrijdag 27 mei 2005 13:55 schreef PolarMonk het volgende:
Woah, dat ziet er nogal pro uit. Kost dat?
Gewoon es een keer iets anders dan de standaard satestok, shaslickstok, kippepootje, hamburger, bbq-worst. En geen vis, mijn vriend staat al de hele dag zalm te snijden voor zijn werkquote:Op vrijdag 27 mei 2005 12:05 schreef Oblivion het volgende:
Wat versta je onder aparte gerechten?
Thanx voor de site! Ga gelijk wat briketten bestellen, hoeven we daar niet mee te sjouwenquote:Op vrijdag 27 mei 2005 14:21 schreef Dirkh het volgende:
Webshop waar je zo'n ding kan bestellen. Ik denk dat ie in de winkel dus zo'n 20 euro kost.
Ik heb champignons-spiesjes eerder gepost. Echt heel erg lekker!quote:Op vrijdag 27 mei 2005 15:49 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Gewoon es een keer iets anders dan de standaard satestok, shaslickstok, kippepootje, hamburger, bbq-worst. En geen vis, mijn vriend staat al de hele dag zalm te snijden voor zijn werkalhoewel ik er persoonlijk erg van hou, dus voor mij gaat er wel een mootje op, maar daar weet ik wel raad mee
![]()
Vind wel dat je zo'n Weber niet helemaal dicht moet zetten omdat anders echt alles heel rokerig gaat smaken.quote:Op zondag 29 mei 2005 15:20 schreef BBQ-kip het volgende:
Ik heb gisteren een echte nep-Weber gekochtvoor 19 euro
![]()
Iemand specifieke Weber-recepten? (oftewel, hoe ga ik om met dat ding, is het anders BBQ-en dan met een gewoon BBQ-tje?)
Mja, zoals je al bij Martijn ziet, hij vindt dat je de deksel niet dicht moet doen. Ik doe hem juist altijd dicht, omdat ik vind dat het dan lekkerder is. Het gaat minder hard, waardoor het vlees aan de buitenkant minder snel zwart wordt maar wel goed gaar.quote:Op zondag 29 mei 2005 15:20 schreef BBQ-kip het volgende:
Ik heb gisteren een echte nep-Weber gekochtvoor 19 euro
![]()
Iemand specifieke Weber-recepten? (oftewel, hoe ga ik om met dat ding, is het anders BBQ-en dan met een gewoon BBQ-tje?)
Ik bedoel met tofu burgers e.d.quote:Op zondag 29 mei 2005 21:34 schreef Oblivion het volgende:
Waarom zou dat niet kunnen Maryse?
Je kan alle soorten groentes gewoon aan stokkie prikken.![]()
Wel even de sate stokjes in water leggen zo'n 20 minuten.
Die kunnen toch gewoon op BBQ?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |