abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 april 2005 @ 03:04:00 #26
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_26511559
Lauw warme aardappel salalde
Aardappelen net gaar koken, dan iets af laten koelen, ondertussen.. een uitje, augurk snipperen, beetje knoflook, bieslook.
Kleingesneden blokjes spek uitbakken en dan die even uit laten lekken.

Dan de aardappelen in stukken snijden ( moet jezelf kijken of je grof of fijntjes wilt) dan alle ingredienten erbij.. met wat augurken nat, cremefraiche en klein beetje mayo, zou en peper naar smaak! lekker doorprakken, maar niet te .. dan wordt het te kleffe puree en bedoeling is dat het wel iets samenhangt maar niet te zoals puree.

Evt. kun je er kappertjes bij doen..en gekookt ei..
Dit kun je eten met bv. gerookte zalm plakjes.. of gewoon wat rauwkost..ideen genoeg hoop ik ?
Of juist met een broodje.. gewoon erg mjammie.. en het kan lauwwarm of koud

Wat ook lekker is.. "zomer stamppotje"
Bloemige aardappels koken..gaar! en die licht prakken met wat fijngesneden ui en augurk.. dat licht prakken moet gewoon beetje door elkaar.

Dan wat gesneden andijvie ( wassen enzo) of gesneden sla, ja SLA! erdoor.. met beetje sju, peper, zout, augurken nat of aromat beetje op smaak maken.. en daar simpel ehaktballetje,snitzeltje,filelapje etc. bij doen.. of gekookt eitje ofzo..
Lekker maar simpel
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_26515757
aardappelen wassen,
met schil in partjes snijden.
in de overschaal met wat olijfolie eroverheen 50 mins garen op 140 graden ofzo.. ( af en toe omscheppen.. zorg dat ze niet uitdrogen )
zeezout erover heen ...
Roomboter lekker heet maken in de pan ( wordt het goed bruin ) en dan die aardappelpartjes er snel in bakken ( niet te lang )
af te maken wat wat verschillende verse kruiden ...

Heerlijk ( maar wel aan de vette kant )
  dinsdag 26 april 2005 @ 12:14:07 #28
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_26516623
MissHobje, je lauwwarme aardappelsalade klinkt heerlijk . Die ga ik een keer maken!

TS: je kunt kant en klare pofaardappelen kopen. Opwarmen in de magnetron volgens gebruiksaanwijzing. Daarbij kun je yoghurt/knoflooksaus, tzazikisaus of een dergelijk sausje doen.

Of aardappels half voorkoken, in blokjes snijden, Rotidor vleeskruiden erover en dan bakken met uitjes en champignons. Eventueel een shaslicksaus of steaksaus erover.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  vrijdag 29 april 2005 @ 17:33:20 #29
1991 w.o.r.
don't panic !
pi_26602200
Gestoomde aardappelen met dragonsaus.

Aardappelen stomen in een stoompan (gebruik hiervoor gehalveerde krieltjes of snijd de aardappelen in redelijk kleine stukken).

Dragon, teentje knoflook en olijfolie samen staafmixen.

Dragonsaus door de aardappelen roeren.

Mmmmm!
pi_26602304
ik heb geen stoompan. zou je daarvoor zo een stoommandje kunnen gebruiken, dat je bij de toko kan halen ?
[moet toch op een pan met kokend water gezet worden..? ]
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  vrijdag 29 april 2005 @ 17:44:11 #31
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_26602490
Nog een aardappel gerecht

Schil de kruimige piepers, en was ze goed. Snij ze hierna in kleine blokjes zonder ze weer opnieuw te wassen. Voeg dan zout naar smaak toe.
Kook de kruimige aardappels gaar.

Laat ze hierna weer afkoelen en wrijf ze in met limoensap.
Maak hierna een mosterdsaus.
(mosterdsaus kan men oa maken door grove mosterd te gebruiken plus wat olie en azijn en hele fijngesnipperde uitjes met gesneden knoflook. Kook dit een beetje aan zodat er een papje ontstaat)

Doe nu de afgekoelde piepers in een wok met daarin een heel klein beetje olie.
Bak de piepers iets aan en voeg als de piepers redelijk gebakken zijn de zelfgemaakte mosterdsaus toe en laat de boel wat pruttelen tot alles heet is.

Dit smaakt bv zeer goed met gestoomde verse prei en gehaktballen.
Heel simpel en snel klaar te maken
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_26602566
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 17:37 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik heb geen stoompan. zou je daarvoor zo een stoommandje kunnen gebruiken, dat je bij de toko kan halen ?
Heb je geen zeef? Of een vergiet?
Doe je in een pan met water en stomen maar, en een deksel.
Volgens mij moet dit wel kunnen.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_26602586
aha, daar was ik zelf nog niet opgekomen
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  vrijdag 29 april 2005 @ 17:48:04 #34
110987 ErwinRommel
pi_26602615
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 17:37 schreef MissyMirjaM het volgende:
Jahoor, dat lijkt mij geen probleem. Stomen is stomen hè?
pi_26608471
Rösti is ook wel lekkeren makkelijk te maken.
  zaterdag 30 april 2005 @ 02:04:36 #36
85784 karper
vissen is me handelsmerk
pi_26612896
aardappel gratin:
-1 kg aardappelen
-1/4 liter melk,
-1/4 liter room
-200 gram geraspte kaar
-nootmuskaat
-zout en peper

1.Snij de geschilde en gewassen aardappelen in dunne schijfjes.
2.Schik ze in lagen in een ovenschotel.
3. Vermeng de melk en de room.
4.Breng op smaak met nootmuskaat zout en peper en giet over de aardappelen.
5.het laatse kwatier kaas er overheen strooien.
6.1 uur op 200 graden.
pi_26694262
Aardappel anders
  woensdag 4 mei 2005 @ 14:47:39 #38
1991 w.o.r.
don't panic !
pi_26727380
Aardappel in de schil met bieslook/knoflookolie

Voor vier grote aardappels

Teentje knoflook en half zakje fijngeknipte bieslook (AH) mengen met olijfolie naar smaak.

Grote aardappel eerst over de lengte insnijden (maar niet helemaal door), vervolgens vier keer in de breedte insijden (maar niet helemaal door).

Bieslook/knoflookolie in de inkepingen gieten (wurmen met een klein lepeltje).

Aardappel inpakken met zilverfolie en vijftig minuten tot een uurtje in de oven.
  woensdag 4 mei 2005 @ 14:54:44 #39
1991 w.o.r.
don't panic !
pi_26727649
Oeh, bedenk er net nog eentje die heel lekker en makkelijk is!

Aardappels schillen en halveren of in kwarten snijden. In een pan met water, en daarbij toevoegen een vanillestokje, dat je eerst hebt opengesneden en uitgeschraapt (schraapsels ook in de pan!).

Koken tot je er een vork makkelijk in kunt prikken (maar niet doorkoken!).

Afgieten en in een ovenschaal gooien waarin je eerst een beetje olijfolie hebt gesprenkeld. Nog een beetje olie eroverheen en in de oven.

Nu een uur geduld hebben!! Je krijgt dan heerlijke aardappels die van buiten een heerlijk knapperig laagje hebben en van binnen zoet zijn. Mjam mjam mjam.
  woensdag 4 mei 2005 @ 18:37:46 #40
110987 ErwinRommel
pi_26733514
W.O.R. dit klinkt heerlijk. Ik denk dat ik jou eerste recept dit weekend eens ga uitproberen
pi_26782951
terugvindpostje voor het komend weekend....

Komen hier lekkere ideeën voorbij....:Y
pi_26790637
Pof eens een aardappel. Snij hem dan open en een flinke eetlepel creme fresh erop.
Suikermaiskolf erbij met kruidenboter en een lapje vlees naar keuze yummie

Ook erg lekker is om aardappel puree te maken en die in van die toefjes (met slagroomspuit) op de bakplaat te doen. Flink wat paprikapoeder erover heen strooien en in de hete lucht oven even zorgen dat het buitenste laagje mooi goudbruin is. Je kan hier alles bij serveren.

Of : aardappelsalade
Aardappel koken voor 10 min en dan in blokjes snijden.
Dan yoghurtmayo er door roeren en zorgen dat er flink wat op zit want het trekt in de aardappel.
lekker in de koelkast zetten en een paar uur laten intrekken.
Daarna geblancheerde prei er door en wat gekookte eieren en uit en ham (of wat je maar lekker vind)
Dit alles serveren met stukken meloen in ardennerham gedraait en wat geroosterd brood met kruiden/roomboter en wat sla.

enjoy
I'm pretty sure that coffee was invented by guys who were sittin' around smokin' anyways, right? And they just wanted to drink something that would let them stay up late and smoke fucking more! That's my theory.
pi_26827474
Aardappel afboenen
Aardappel inprikken
Aardappel bestrijken met olie
Aardappel in voorverwarmde oven (175) een uur lang
Aardappel opensnijden en crème fraîche of pesto d'r tussen mikken

In dat uur kun je best vleesje en slaatje maken of nintendoën of een laag van jezelf afdouchen. Makkelijk en lekker dus.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  † In Memoriam † woensdag 18 mei 2005 @ 16:08:27 #44
34726 Fratz
Max
pi_27119509
quote:
Op zondag 8 mei 2005 16:35 schreef Mwanatabu het volgende:
Aardappel afboenen
Aardappel inprikken
Aardappel bestrijken met olie
Aardappel in voorverwarmde oven (175) een uur lang
Aardappel opensnijden en crème fraîche of pesto d'r tussen mikken

In dat uur kun je best vleesje en slaatje maken of nintendoën of een laag van jezelf afdouchen. Makkelijk en lekker dus.
dit ga ik zo eens proberen. heb net een zak aardappels gekocht en ik zat al te denken wat ik daarmee zou doen.
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  zaterdag 21 mei 2005 @ 17:33:35 #45
118691 Diebitch
*if your mind is fucked up*
pi_27220148
Gewoon lekker simpel:
Aardappels kook ik altijd met schil....de smaak is dan een stuk voller....
Met de aardappels broccoli meekoken. Als alles gaar is allemaal door elkaar heen stampen.
Een beetje melk erdoor heen, peper en zout en je hebt een heerlijk prakmoesje....
You onley live once...so BiNaughty....
pi_27221172
spicy wedges!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')