abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_11980383
Hoiii,

Ik moet binnenkort 1 verstandskies laten trekken links boven. Maar ik ben ontzettend bang voor die grote injectiespuiten die ze gebruiken!! Kan iemand mij helpen??

donderdag 24 juli 2003 @ 10:34:06 #2
44818 Scatty
nima Sana in Corpore Sano
pi_11980407
quote:
Op donderdag 24 juli 2003 10:32 schreef Makri het volgende:
Hoiii,

Ik moet binnenkort 1 verstandskies laten trekken links boven. Maar ik ben ontzettend bang voor die grote injectiespuiten die ze gebruiken!! Kan iemand mij helpen??

de spuiten zien er misschien groter uit, maar van de naald voel je eigenlijk niet,
ik ben inmiddels 2 verstandskiezen kwijt, en vond het niet zo een ramp.

ik was trouwens bij de kaakchirurg geholpen, ik weet niet wie het bij jou doet?

There is no place like 127.0.0.1
  donderdag 24 juli 2003 @ 10:34:45 #3
23793 RaVeDaVe
Allahverdomme
pi_11980419
een tip van mij, laat je doorverwijzen naar de kaakchirurg...
die snijd ze erut, en naait je netjes dicht...
dan ben je in 2 minuuten weer buiten...
je eigen tandarts gaat staan te kloten en doen...
Bombing EarDruMzZ
pi_11980450
Zo dat doet pijn
nee hoor geintje natuurlijk geloof me die verdoving voel je echt niet, ik had eerst ook angst voor tandartsen, maar nadat ik 3 keer verdoofd ben totaal niet meer. Geweldig zo een verdoving je voelt er echt niks van zeker niet boven in je kaak. Onder voel je net alsof je met je vinger in een naaldje prikt, even een rot gevoel maar geen pijn.

Anyway wens je succes en laat eff weten hoe het was.

barpppppppppppppppppp
pi_11980457
bij mij zijn ze pas alle 4 in 1 keer verwijdert.
onder narcose
  donderdag 24 juli 2003 @ 10:36:15 #6
61359 general-lee
The General is back
pi_11980459
ben ook twee kwijt en de behandeling viel wel mee, er tegen op zien is het ergst.
Fast as a bullet.......Catch me if you can.......
  donderdag 24 juli 2003 @ 10:36:58 #7
44818 Scatty
pi_11980468
quote:
Op donderdag 24 juli 2003 10:34 schreef RaVeDaVe het volgende:
nou ook niet altijd, beide zijn bij mij getrokken,
op zich voel je daar niet zoveel van. (verdoving)
vraag wel of je van te voern een nitroven 600 (ofzo) mag innemen.
pijnstillers die je meekrijgt werkt het al een beetje als je weer naar huis toe gaat.
pi_11980506
quote:
Hoiii,

heh... grote injectiespuiten? bedoel je van die grote metalen spuiten van voor de oorlog?
nee man, de injectie voel je niks van, behandeling voel je niks van, zorg alleen dat je een receptje voor ibuprofen600 meekrijgt als pijnstiller, binnen anderhalve week ben je weer de oude.
succes!
- Want die van een olifant is toch het langste
pi_11980511
de verdoving voel je niet, de pijn in de dagen erna wel...
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
pi_11980531
Techniek 1.
Lekker ontspannen in de stoel gaan liggen. Goeie 'buik' ademhaling, oogjes dicht en denken dat je ergens heerlijk op een tropisch strand ligt.

Techniek 2
Just take the pain !

Succes !

pi_11980544
quote:
Op donderdag 24 juli 2003 10:36 schreef Scatty het volgende:

[..]vraag wel of je van te voern een nitroven 600 (ofzo) mag innemen.
pijnstillers die je meekrijgt werkt het al een beetje als je weer naar huis toe gaat.

van tevoren? nergens voor nodig... als ze klaar zijn met het trekken van werkt die verdoving nog zeker 2 uur, dus als je na een uur een keer een dosis ibuprofen naar binnen werkt, heb je weer 6 uur nergens last van
  donderdag 24 juli 2003 @ 10:41:26 #12
6622 Abonides
Zo af en toe...
pi_11980571
Van het trekken zelf voel je niets. Het was bij mij wel een grappig gevoel, hij duwde mijn verstandkiezen heel hard naar beneden (deed geen pijn) en vervolgens kwamen ze los te zitten. Het enige wat ik vervelend vond was die enorme gaten die in mijn mond zaten en de smaak van het bloed (maar van beide heb je niet langer dan een dag last).

4 uur nadat ze getrokken waren ben ik gewoon weer weg gegaan en er was niets bij me te zien. Zoals al eerder is gezegd is er tegenop zien het ergste. O ja, als ik jouw was zou ik ook een afspraak met de kaakchirurg maken, persoonlijk heb ik meer vertrouwen in hem.

Be careful what you wish, you may regret it.
Be careful what you wish, you might just get it.
  donderdag 24 juli 2003 @ 10:42:00 #13
35558 MNeMoNiCS
CartWOman stole my Ondertitel
pi_11980583
quote:
Op donderdag 24 juli 2003 10:36 schreef DLevi het volgende:
bij mij zijn ze pas alle 4 in 1 keer verwijdert.
onder narcose
Bij mij ook alle 4 in 1 keer door de kaak chirurg verwijderd (omdat de tandarts ze te moeilijk te trekken vond); 14 verdovingsspuiten gehad en een hele doos pijnstillers voor erna maar daar heb ik geen enkele van gebruikt (alleen irritant is dat er eten in die holtes gaat zitten).
[b]lol·broek[/b] (de ~ (m.)) [inf.][br] [b]1[/b] iem. die voortdurend op goedkope wijze grappig wil zijn[br][b]wijs·neus[/b] (de ~ (m.))[br] [b]1[/b] iem. die meent veel of alles te weten => betweter
pi_11980594
het is vandaag precies 2 weken geleden dat de kaakchirurg er bij mij 2 heeft uitgehaald, nou allang nergens last meer van.
de verdoving is trouwens echt komisch
pi_11980606
Ik ben er inmiddels 4 kwijt,
En het viel me zo veel mee, ik was van te voren zo zenuwachtig wat achteraf echt niet nodig was
Er zaten er ook nog eens 2 scheef dus ze waren er echt niet makkelijk uit te krijgen.
Maar die gewoon recht zitten zijn er in een minuut uit.
Van die spuit heb ik totaal nix gevoeld.

Daarna brufen bruis 600 gekregen en nergens last van gehad,ik had trouwens ook 2x brufen voor de ingreep ingenomen dat helpt ook.

Laat het gewoon over je heen komen want ze moeten er toch uit, en achteraf zal je zien dat het echt reuze mee valt.

Succes

donderdag 24 juli 2003 @ 10:44:09 #16
44818 Scatty
pi_11980623
quote:
Op donderdag 24 juli 2003 10:40 schreef innerSheep het volgende:

[..]

van tevoren? nergens voor nodig... als ze klaar zijn met het trekken van werkt die verdoving nog zeker 2 uur, dus als je na een uur een keer een dosis ibuprofen naar binnen werkt, heb je weer 6 uur nergens last van

verdoving heeft altijd een vertragende werking, werkt niet meteen dus beter is van te voren (adviseerde de kaakchirug aan mij)
achteraf innemen heb je een watje in je mond zitten en als je dan nog water gaat drinken heb je dat watje vol water zitten en de eerste 2 uur krijg je je mond toch niet open

oh ja!
zorg dat je voldoende drinkontbijt in huis hebt aangezien je je mond niet open krijgt
is het toch wel lekker om wat etenswaren naar binnen te krijgen

pi_11980624
quote:
Op donderdag 24 juli 2003 10:42 schreef MNeMoNiCS het volgende:

[..]

Bij mij ook alle 4 in 1 keer door de kaak chirurg verwijderd (omdat de tandarts ze te moeilijk te trekken vond); 14 verdovingsspuiten gehad en een hele doos pijnstillers voor erna maar daar heb ik geen enkele van gebruikt (alleen irritant is dat er eten in die holtes gaat zitten).

holtes? geen last van, alles is netjes egaal gehecht bij mij
  donderdag 24 juli 2003 @ 10:45:54 #18
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_11980649
quote:
50 minuten hakken en breken ja...
Het was goed verdoofd, dus ik heb er niets van gevoeld, alleen een lamme bek na afloop...
Voor alle duidelijkheid: bij de kaakchirurg dus!
pi_11980667
quote:
Op donderdag 24 juli 2003 10:44 schreef Scatty het volgende:

[..]

verdoving heeft altijd een vertragende werking, werkt niet meteen dus beter is van te voren (adviseerde de kaakchirug aan mij)
achteraf innemen heb je een watje in je mond zitten en als je dan nog water gaat drinken heb je dat watje vol water zitten en de eerste 2 uur krijg je je mond toch niet open

watje in mn mond heb ik niet gehad... zal dan wel niet zo hebben gebloed ofzo, maarreeh, ik heb het 2 weken geleden gehad, en pas na de ingreep een dosis ibuprufen gehad, werkte als een zonnetje. was trouwens wel blij dat ik naar de kaakchirurg kon, gaatje boren laat ik wel aan de tandarts over, maar een verstandskies eruitsnijden?? nee, die kaakchirurg is er toch niet voor niks
pi_11980853
Ik heb ook een paar jaar geleden 2 verstands kiezen laten verwijderen door een kaakchirurg. Het werd goed verdoofd van te voren. Gelukkig, na die tijd geen pijn gehad. Alleen een dikke wang.
I want to be what I was when I started to be what I am now.
  donderdag 24 juli 2003 @ 17:46:48 #21
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_11991452
Ik heb 2 maanden geleden een d'r uit laten halen en vorige maand aan de andere kant.

Die sputen zijn niet erg je voelt het wel maar het doet geen pijn.

Trouwens als je je thuis bent er ijs op houden voor 2 uur ofzo, dan heb je mischien geen pijnstillers nodig. Ik had in ieder geval geen pijnstillers nodig.

Were making, were making!
Radio Soulwax!
  donderdag 24 juli 2003 @ 18:49:55 #22
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_11992486
Laten trekken zonder verdoving is ook nog een optie. Niet echt aan te raden, maar het kįn wel...

(ik was ook zo benauwd voor de spuit en heb alleen een minimale oppervlakkige verdoving gehad... )

Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_11992728
Rook je?

Hou er dan rekening mee dat het herstel in ieder geval sneller gaat wanneer je die peuken een paar dagen laat liggen.

Ik was niet zo slim geloof ik.
Wil je verder geen angst aanjagen, maar ik ben op 14 april van dit jaar van een verstandskies afgeholpen en na wat lastige 'dingetjes' zoals een ontsteking én nog een keer opensnijden nog steeds niet helemaal pijnvrij. Als ik het advies had opgevolgd door niet te roken in de eerste twee weken dan was het wellicht een stuk sneller 'over' gegaan.

Maar maak je geen zorgen, normaal gesproken gaat het een stukkie makkelijker, zoals je hier al hebt kunnen lezen

Succes!

O ja, die spuiten zijn een eitje! (was even je vraag vergeten)

pi_11994157
Hier nog een topic met veel info:

verstandskiezen trekken.. :(

pi_12010358
die verdovingsspuiten zijn wel groot ja, maar de naald is echt zeer dun, bij mij waren er 4 gewone kiezen getrokken toen btw.
Van die prikjes voel je echt amper iets hoor, ik proefde alleen de wrange smaak van de verdovingsvloeistof.
  vrijdag 25 juli 2003 @ 14:47:26 #26
9934 Hiroller
Just rollin' around
pi_12011325
Spuit viel reuze mee, laat je niet meeslepen door allerlei spookverhalen, iedereen reageert anders op zo'n ingreep. Goed spoelen met het ontsmettingsmiddel moet er voor zorgen dat er geen complicaties optreden naderhand.
Bij mij hebben ze het 2 * 2 gedaan, eerst rechts en een paar maanden later de linkerkant. Boven is trouwens minder erg dan onder. De bovenste kies is kleiner en zit dus minder vast, is zo gepiept!
Op de dag zelf ben ik lekker met wat stevige pijnstillers die je meekrijgt van de apotheek via een briefje van de kaakchirurg in bed gaan liggen een gaan slapen. Naderhand kwamen er nog wat splinters uit de wond en dat voelde wat vreemd. Kan gebeuren aldus de kaakchirurg bij de tweede ronde.
Kijk ze niet laten trekken is natuurlijk prettiger, maar alles bij elkaar vond ik het ook weer niet heel erg vervelend.
High Roller$ creating their own DE9; DEMO "2003: A SPACED ODYSSEY" FINALLY RELEASED!: http://surf.to/highrollers
pi_12013085
Ik ga maandag maar eens naar het ziekenhuis om een afspraak te maken bij de kaakchirurg. Bij mij moeten ze er alle 4 uit. Boven is geen probleem, die zijn er al door en kunnen getrokken worden, beneden is een ander verhaal. Eentje is er een beetje door maar zit nu klem tegen m'n andere kiezen en de ander is er nog niet door en dat zal ook niet gebeuren, want die zit nu al klem, dus dat wordt snijden. Ik laat het allemaal wel gebeuren. Die lui weten wel wat ze doen. Ik zorg idd wel voor een goei lading pijnstillers en vloeibaar eten
A mind with a heart of it's own
pi_12017948
Heb het in oktober en november laten doen.

drie kiezen elk om de twee weken. Na een dag had ik er geen last meer van. De kiezen boven stellen niet zoveel voor en je kunt er voor kiezen(hmm) om je onderkiezen te laten zitten (hebben dan nl. genoeg groeiruimte. maar moet je wel met je tandenborsteltje er bijkunnen want vaak halen ze die ook weg vanwege rotting van de kies

Zie niet op tegen de spuit, zie het als een spannend avontuur! heb je weer eens wat te vertellen joh!

laat me toch, ben een blindganger
pi_22149392
Hallo,

ik moet a.s. dinsdag mijn verstandkiezen laten trekken. Ik weet nog niet welke het worden. Of de 2 bovenste of de 2 onderste. Kan iemand mij meer vertellen hierover. Ik bedoel. Negatieve ervaringen ermee of is het zo gedaan?

Ik schijt namelijk in mijn broek omdat ik niet weet wat ik kan en moet verwachten!

:'(
pi_22149430
Ik heb er 2 uit moeten laten trekken..
En ik ben daarin ook nogal een schijterd, als ik het tenminste nog nooit heb meegemaakt.

Maar het valt allemaal wel mee, Ik neem aan dat je een verdoving krijgt?
Zo ja, dan voel je eigenlijk helemaal niks behalve dat er iemand in je mond zit, maar niks pijnlijks.
Ook na de verdoving doet het niet pijn, het bloedt alleen een beetje erg, dus veel slikken of uitspugen
pi_22149518
meestal trekken ze er twee aan een kant (geloof ik) omdat anders je mond te veel ongevoelig is van de verdoving.
ik moet morgen mijn kiezen (links) laten trekken, rechts zijn ze er al uit.

het is zeker geen pretje, maar ik ga me niet nader verklaren want daarmee werk ik mezelf alleen maar op de zenuwen.
een ander topic over verstandskiezen:

verstandskies (ook up to date)
pi_22149550
quote:
Op donderdag 23 september 2004 12:55 schreef hilliebillie het volgende:
meestal trekken ze er twee aan een kant (geloof ik) omdat anders je mond te veel ongevoelig is van de verdoving.
ik moet morgen mijn kiezen (links) laten trekken, rechts zijn ze er al uit.

het is zeker geen pretje, maar ik ga me niet nader verklaren want daarmee werk ik mezelf alleen maar op de zenuwen.
een ander topic over verstandskiezen:

verstandskies (ook up to date)
Bij mij mochten ze er wel allebei tegelijk uit (rechts en links)
Alleen durde ik niet en heb er dus toen maar wel 1 gedaan per keer
Volgende keer dus maar wel gewoon allebei tegelijk..

En zoals ik al zei, ik voelde er niks van
pi_22149570
Bij mij ging eerst de ene kant en dan de andere kant. Je krijgt een recept mee voor hele sterke pijnstillers mocht je er last van krijgen. De operatie zelf valt trouwens wel mij. Je krijgt een spuitje, mag je ff wachten en dan iets later trekken ze je kiezen waar je dan niets meer van voelt

Appeltje eitje
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
pi_22149789
oja, voor als je ze niet mee krijgt, vraag extra gaasjes/watjes oid mee voor na het trekken dat zuigt het bloed op zodat je het niet door slikt.
ik had deze 3 mee gekregen extra en had nog te weinig, (morgen vraag ik er dus meer) want bij mij bloedde het behoorlijk.

ook had ik in een verstandskies een gaatje zitten, en dat voelde ik dan weer wel heel erg bij het trekken ondanks de drie verdovingsspuiten (voor boven en onder)
  Vis een optie? donderdag 23 september 2004 @ 13:17:09 #35
70532 loveli
N
pi_22149937
Bij mij is er 1 getrokken. Verdoving, even wat wrikken met een hefboom, tang, klaar. Ik heb nog een uur op een gaasje gebeten om het te stelpen, een dag later was er ook geen licht bloedverlies meer.Geen pijn aan gehad.
crap in = crap out
pi_22151647
Valt eigenlijk reuze mee. Ze hebben in het ziekenhuis daar superverdovingen voor. Je voelt dus niks terwijl ze het doen. Naderhand moet je wel goed op dat gaasje bijten zodat je druk uitoefent op de won, dan stopt het bloeden. Je krijgt een receptje mee voor extra gaasje en megapijnstillers. Die pijnstillers moest ik oplossen in water en het smaakte naar sinas . Als het bloeden nog lang doorgaat nadat je het gaasje uitgespuugt hebt moet je even opnieuw er een in frotten en goed bijten. Met de pijnstillers merk je ook daar niks van. Door de verdoving en die pijnstillers heb je er ook weinig last van, die werken lang genoeg door.

Ik belde een aantal dagen later op om te vragen wanneer ik mocht stoppen met het drinken van die pijnstiller, zeiden ze simpelweg 'als je geen pijn meer voelt na de werkingsduur'. Dat hadden ze wel eerder mogen vertellen, ben toen meteen gaan afbouwen. Oja je houd wel even een 'gat' in je kaak maar ook dat groeit dicht.

Er schijnt een verschil te zijn tussen eruit snijden en trekken, ik heb beide gehad en ookal duurde dat snijden wat langer (ook met afbouwen pijnstillers) je merkt er zelf eigenlijk niks van.
Iemand die nooit van mening is veranderd heeft waarschijnlijk niets geleerd.
pi_22151665
bij mij zijn er vier getrokken, bij de kaakchirurg (ze lagen nogal lastig). Vooral eentje was een ramp: randvlees wegsnijden, bot wegboren, tand breken en in 2 delen trekken. maar door de verdoving voel je idd niets. als de verdoving begint uit te werken wel. ik had misschien nog wel het meeste last van mijn mond en kaakspieren. mijn mond was namelijk nogal opgerekt door dat gevroet, en mijn kaakspier ook. het duurt even voordat je weer normaal kunt eten, dus neem het er nog even van de avond van te voren. ik heb toch 2-3 dagen op vloeibaar voedsel gezeten. na een paar weken stak er ook ineens iets scherps in mijn tong, dus mijn vriendin zat een beetje te pulken met een pincetje, trekt ze er ineens een heel stuk bot uit, terwijl het tandvlees al lang weer dicht was gegroeid.
pi_22152166
Bij mij hebben ze eerst boven en onder aan een kant getrokken, ik heb de kant gekozen waar ik het meeste last van had.

Ik kreeg eerst drie prikjes, een boven, een onder, en een wat meer aan de binnenkant van de kaak tegen het tongvlees aan. Ik voelde er nauwelijks iets van, ik voelde alles vollopen en binnen 1, 2 minuten voelde ik niets meer.

Tandvlees beneden werd iets weggesneden, ik kreeg er een hechting in, en boven werd er nogal hard getrokken omdat het een grote kies was.

Verder was het vlot gebeurd.

Ik heb nog vier uur enigszins bloed gespuugd, maar dat viel al met al wel mee, het was best snel dicht. De zelfde dag heb ik nog een potje babyvoeding en een paar glazen water naar binnen kunnen werken, de dag erna kon ik met de andere kant van de mond alweer een boterham nemen.

Pijn heb ik verder niet gehad overigens. Een beetje een zeurend pijntje, maar echt heeeeel weinig.

Verder weinig last van gehad, wat pijn bij het drinken af en toe, ik denk omdat alles natuurlijk een beetje open had gelegen.

Het is nu bijna 1 maand later, de hechting is er sinds vorige week uit, en ik kan nu echt weer volledig normaal kauwen, zonder dat er voeding in komt, ik heb het idee dat het mooi dicht aan het gaan is. (eerder kon ik ook al normaal kauwen maar ik was gewoon nog een beetje bang enzo )
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_22152177
Mwoh, ligt eraan hoe ze erin zitten. Het kan zijn dat ze er scheef ingegroeid zijn en dus kapot gezaagd moeten worden (speciaal zaagje natuurlijk). Dan halen ze ze er zo uit, een paar weken lang met een dikke blauwe wang rondlopen en een paar dagen pijn. Klinkt erder dan het is, maar het valt allemaal reuze mee.
pi_22152853
-edit: dit topic wordt in de loop van de dag gemerged met verstandskiezen laten trekken
pi_22162048
Ben een man ga liggen, laat die spuit komen en ogen dicht en denk aan een lekker wijf.

geloof me 3 verstandskiezen in 1 keer deruit getrokken/gesneden(van alles wat ) en het deed geen centje pijn..

Zorg wel dat je die pijnstillers blijft nemen als die uitgewerkt zijn dan ga je ff ni zo lekker....

ps: Meer mensen last van misselijkheid gehad door bloed wat je allemaal doorslikt????
-
  donderdag 23 september 2004 @ 22:25:55 #42
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_22162153
Die naald voel je nauwelijks, je tandvlees is vrij ongevoelig.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_22162603
quote:
Op donderdag 23 september 2004 22:25 schreef Kaalhei het volgende:
Die naald voel je nauwelijks, je tandvlees is vrij ongevoelig.
zolang ze niet onderin trekken idd, dan spuiten ze achterin in die spier die kan wel beetje akelig zijn....
-
  donderdag 23 september 2004 @ 22:48:15 #44
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_22162782
quote:
Op donderdag 23 september 2004 22:42 schreef Firefly18 het volgende:

[..]

zolang ze niet onderin trekken idd, dan spuiten ze achterin in die spier die kan wel beetje akelig zijn....
Het boeide mij allemaal vrij weinig. Ik had ze alle 4 tegelijk en je krijgt 3 spuiten per kies. Ik had er dus 12. Het enige echt vervelende was het feit dat een (deel van een) kies in mijn keel viel. Bovendien waren twee kiezen ingegroeid wat tot snijden en hechten leidde. Wat weer tot een rood kussen leidde de eerste week.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_22163193
quote:
Op donderdag 23 september 2004 22:48 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Het boeide mij allemaal vrij weinig. Ik had ze alle 4 tegelijk en je krijgt 3 spuiten per kies. Ik had er dus 12. Het enige echt vervelende was het feit dat een (deel van een) kies in mijn keel viel. Bovendien waren twee kiezen ingegroeid wat tot snijden en hechten leidde. Wat weer tot een rood kussen leidde de eerste week.
Ik kreeg er wel meer als 4 per kies, waarom geen idee eigenlijk. En er werd er 1 getrokken, 2 gesneden (1 nadat ze uhm in 2 stukken hadden gebroken) en alles werd gehecht.

ben ze trouwens alle 4 kwijt, me kiesjes
-
  dinsdag 11 januari 2005 @ 13:24:19 #46
12893 maartenoei
<<Enzyme infected>>
pi_24516852
een paar uur geleden is bij mij rechts onder weg gehaald, boven hoeft niet bij mij.
het viel reuze mee, maar ik wist dan ook een goede kaak chirurg in amsterdam.
verdoving was een kwestie van 2 spuitjes, deed nauwelijks pijn.
daarna is de kies in 5 minuten tijd getrokken, hij was nog net niet door en moest dus uitgesneden worden, ook werd ie in 2 stukken geboord. resultaat: een klein sneetje in mn mond, geen grote gaten dus. kheb ook geen spuitje meegekregen ofzo om het uit te spoelen. wel ibuprofen 600.
verder kan ik mn kaken gewoon van elkaar krijgen.
techno&hardcore 4 life
pi_24736041
tvp
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  dinsdag 25 januari 2005 @ 03:47:19 #48
76209 Caelum
Oakenfold O+
pi_24736066
Bij mij heeft de tandarts er eerst 1 uitgehaald.. wat een drama was dat zeg... na 6 spuitjes merkte ik eindelijk iets van de verdoving. Na een uur was die tand er nog niet uit.. en ik begon weer wat te voelen dus moest er weer verdoving bij. Na 1,5 uur en dus in totaal 10 spuitjes verdoving was dat ding eruit. Drama dus.. en ik moet er nog 3
pi_24736076
Waarom heb je d'r niet 2 tegelijk weg laten halen?
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  dinsdag 25 januari 2005 @ 04:06:28 #50
82888 bofneger
Jeux de Boules
pi_24736083
Ik heb dat destijds zonder verdoving laten doen. Voor mijn persoonlijke ontwikkeling.
Ull de llebre.
Fynproewers waardeer die ouer Tempranillo-wyne wat in eikevate bewaar word.
  dinsdag 25 januari 2005 @ 04:08:17 #51
76209 Caelum
Oakenfold O+
pi_24736084
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 03:59 schreef cultheld het volgende:
Waarom heb je d'r niet 2 tegelijk weg laten halen?
dat wou ie niet ofzo Geen idee..
pi_24736101
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 04:08 schreef Caelum het volgende:

[..]

dat wou ie niet ofzo Geen idee..
Hmm das klote dan. Ik heb al sinds 5 november een verwijsbrief voor de kaakchirurg, maar heb nog niet durven bellen. Volgens de tandarts hoeven de bovenste 2 er niet uit, maar de onderste 2 moeten er helaas wel uit. Volgens die tandarts kan ik ze in één keer laten verwijderen, maar ik heb zo'n voorgevoel dat het ontzettend pijn gaat doen
pi_24739110
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 04:23 schreef cultheld het volgende:

[..]

Hmm das klote dan. Ik heb al sinds 5 november een verwijsbrief voor de kaakchirurg, maar heb nog niet durven bellen. Volgens de tandarts hoeven de bovenste 2 er niet uit, maar de onderste 2 moeten er helaas wel uit. Volgens die tandarts kan ik ze in één keer laten verwijderen, maar ik heb zo'n voorgevoel dat het ontzettend pijn gaat doen
Nog niet durven bellen??

Kom op zeg, stel je niet aan .
pi_24741719
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 11:53 schreef schatje het volgende:

[..]

Nog niet durven bellen??

Kom op zeg, stel je niet aan .
Ik heb een vrij hoge pijngrens, een klap op m'n bek doet me weinig, asfalt knuffelen met 60 km/h is een beetje pijnlijk, maar dat is nog te doen Maar de angst vooraf voor die verstandskiezen is onbeschrijfelijk. Voorlopig doet het nog weinig tot geen pijn, dus ik heb nog niet gebeld
pi_24771121
Ik ben 18 februari aan de beurt

Bij mij gaat het in twee keer, eerst de ene kant boven en onder, en een paar weken later de andere kant. De 18e is dus de eerste keer.

Ik weet wel wat ik kan verwachten, want ik heb al eerder kiezen laten trekken, maar toch...

IK WILL NIEEEEEEEE
pi_24771236
Saekerhett, verstandskiezen zijn erger om te laten trekken dan gewone kiezen (en nee, ik probeer je niet op te naaien, ik moet er zelf ook aan geloven). Als je een normale kies laat trekken krijg je 1 spuitje en het wordt geklaard. Maar bij verstandskiezen krijg je minstens 3 spuiten in je smoel en kun je hévige napijnen krijgen dankzij een bezoekje aan de kaakchirurg. Maar je weet wat men zegt: Pain is temporary, glory is forever
pi_24796938
Bij mij moeten ze er ook uit, en er zijn al 4 andere kiezen getrokken in het verleden maar ik geloof niet dat verstandskiezen per se erger zouden zijn.

Bij mij zaten die 4 kiezen nog onder het tandvlees destijds en moesten dus ook voor een deel worden weggesneden. De tandarts heeft als een gek eraan lopen rukken tot ze eruit kwamen, was best eng want ik was toen nog heel jong (10 of zo).

Het is absoluut niet zo dat je altijd 1 spuitje krijgt als je een gewone kies laat trekken. Dat is alleen als je een gaatje laat vullen. Ik kreeg per kies toen ook iets van 3 spuiten. Het enige kutte van verstandskiezen is, dat ze zo dicht bij je kaakgewricht zitten en bij je keel. En doordat ze zo ver weg liggen, zijn ze ook minder makkelijk te bereiken.

Ohja en over die napijnen: die waren ook al vreselijk erg toen bij die gewone kiezen. Napijnen kunnen dus echt heel heftig zijn. Heb toen echt als een zombie op de bank gelegen.

Zodra het is gebeurd, laat ik wel weten hoe het was
pi_24797135
Ik snap er niks van, ik moest ooit een melkkies (was rot, omdat een eerdere tandarts slecht had gevuld) laten trekken, kreeg 1 prik, de kies werd getrokken, ik had een dikke wang en dat was alles
  vrijdag 28 januari 2005 @ 15:59:19 #59
47472 distrexx
Mentaly Insane
pi_24799723
ik heb afgelopen dinsdag men 2 linker verstandskiezen laten trekken en ik heb der gelukkig geen last van gehad keer daarvoor men rechter verstandskiezen laten trekken. De een ging der vlot uit maar de ander had er niet zoveel zin in. De wortel was namelijk de verkeerde kant op gegrooid... toen de tandarts 'm wou trekken sprong ie gewoon uit elkaar van de spanning die op de kies kwam te staan... nou laat ik je vertellen dat dat niet lekker is... maar gelukkig verder niet veel last van gehad
"Roses are red, violets are blue, I'm a schizophrenic, and so am I"
pi_24799975
Distrexx, hoe voelde de verdoving dan? Deed dat nog enigszins pijn?
pi_25142242
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 00:28 schreef Saekerhett het volgende:
Ik ben 18 februari aan de beurt

Bij mij gaat het in twee keer, eerst de ene kant boven en onder, en een paar weken later de andere kant. De 18e is dus de eerste keer.

Ik weet wel wat ik kan verwachten, want ik heb al eerder kiezen laten trekken, maar toch...

IK WILL NIEEEEEEEE
Uk hub eu dukke lup eun preutu geut meuluk!
pi_25144736
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 11:33 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Uk hub eu dukke lup eun preutu geut meuluk!
Deed het verdoven eigenlijk pijn?
pi_25152267
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 14:14 schreef cultheld het volgende:

[..]

Deed het verdoven eigenlijk pijn?
Nop, ik kreeg vier spuitjes. Van de eerste drie voelde ik echt helemaal niks (snap niet hoe dat kan), en de laatste voelde ik wel, maar deed geen pijn.

Verder gaat het herstel ook verbazend snel, heb nu al weer vier boterhammen opgegeten, en mijn wang is ook niet opgezwollen ofzo
  vrijdag 18 februari 2005 @ 22:21:19 #64
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_25152365
Ik had enkele maanden terug beide verstandskiezen aan de bovenkant laten trekken, en dat viel reuze mee. Dus niet zo aanstellen jullie

Al doet onder meer pijn dan boven...
pi_25635760
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 22:21 schreef Mar10Segovia het volgende:
Al doet onder meer pijn dan boven...
Ik dacht juist van niet..

Ik moet er dus onder 2 laten weghalen. Er zit nog tandvlees voor dus zal ie eerst weg moeten snijden. Ook is het zo dat ze niet helemaal "eruit" zijn.

Wat is slimmer gelijk beide of apart eruit laten halen?
pi_25685054
Ik heb 2 weken terug een verstandskies moeten laten trekken.
De naald bij het verdoven voelde ik niks van, alleen volgens mij begonnen ze iets te vroeg want het trekken voelde ik toch redelijk.
Een slof pijnstillers meegekregen maar er maar 2 gebruikt, toen ik thuis kwam gewoon goed koelen enzo dus verder geen klachten meer gehad.

Kortom er zijn ergere dingen.
pi_25685106
bij mij moesten ze er alle 4 uit, dus eerst links boven en onder, en toen rechts boven en onder.
dus 1 kant per keer.
want als je nou bijv. alleen de onderste doet, heb je aan allebei de kanten dat je niks kan eten
en nu maar aan 1 kant..
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  woensdag 23 maart 2005 @ 15:56:40 #68
43493 numero_uno
Dat zei je ja!
pi_25685742
verstandskiezen boven door de tandarts laten doen en rechtsonder door de kaakchirurg. Lang leve Brufen
- I'm buttwalking... is that a crime? -
-Never underestimate the predictability of stupidity-
  woensdag 23 maart 2005 @ 16:02:57 #69
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_25685894
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 15:32 schreef MissyMirjaM het volgende:
bij mij moesten ze er alle 4 uit, dus eerst links boven en onder, en toen rechts boven en onder.
dus 1 kant per keer.
want als je nou bijv. alleen de onderste doet, heb je aan allebei de kanten dat je niks kan eten
en nu maar aan 1 kant..
Plus dat aan de onderkant je tong gedeeltelijk mee verdoofd, dus als ze ze allebei tegelijk zouden trekken dan heb je kans dat je 'm inslikt omdat je 'm niet meer voelt of zo (tenminste, dat vertelden ze mij toen.

Bij mij alle 4 getrokken, boven was geen probleem – gewoon bij de tandarts nadat ik eerst drie keer van m’n stokje ben gegaan bij de aanblik van die naalden

De eerste onder was aan het ontsteken en deed behoorlijk pijn, nadat ik weer ettelijke keren van m’n stokje ben gedonderd was ‘ie eruit, helemaal geen last meer van. Die tweede had ik eigenlijk helemaal geen last van, maar brak in tig stukkies tijdens het trekken. Daar moest dus verdoving bij (je raadt het al) en die kaakchirurg heeft nog een uurtje kunnen roeren om de resten te vinden. Vervolgens naait hij vrolijk m’n tong zowat aan m’n tandvlees vast (bedankt assistente voor het attenderen daarop) en mocht ik naar huis. Vier weken later de boel weer open laten maken omdat het was gaan ontsteken , ja vind je ’t gek.

Maar goed, ik ben die ellendelingen kwijt ...
Het nadeel van in de bergen fietsen: what comes down, must go up!
pi_25686374
quote:
Op maandag 21 maart 2005 15:08 schreef Duiveltja het volgende:

[..]

Ik dacht juist van niet..
Onder zit een zenuw, boven niet. Daarom krijg je ook meer prikken onder dan boven.

Onderste eruit laten breken, wat een afgrijselijk geluid is dat. Kging bijna van mn stokje en werd kotsmisselijk. Dus na 1 maar gestopt, nu nog 3 te gaan, waarvan er ook 1 gebroken moet worden.

Ach tis ff lastig en al die horrorverhalen die je leest/hoort stellen je niet echt gerust. Maar zelfs na deze ervaring vond ik het winig voorstellen, als je die pijnstillers goed in neemt voel je je 3 dagen ff kut maar daarna ga je gewoon weer lekker verder
pi_25694036
is het verplicht om een verstandskies te latten trekken eigk? en wat gebeurt er eigk als je ze laat zitten?
пусть всегда будет солнце
  woensdag 23 maart 2005 @ 21:34:17 #72
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_25694180
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 21:29 schreef MoChe het volgende:
is het verplicht om een verstandskies te latten trekken eigk? en wat gebeurt er eigk als je ze laat zitten?
Nou, volgens mij kunnen ze je niet verplichten verstandskiezen te laten trekken als daar verder niets mis mee is.
Als ze verkeerd in de kaak zitten dan kunnen ze tegen je overige kiezen aanduwen en da's natuurlijk minder prettig. Tanden kunnen uiteindelijk voor elkaar trachten te schuiven enzo. Bovendien zitten verstandkiezen zover naar achteren dat ze ook wat moeilijk schoon te houden zijn. Hoewel iedere welgeoefende poetser er best bij kan.

Ik weet niet of ze zover zullen gaan te zeggen dat je gebit niet gesaneerd is als je weigert een verstandskies te laten verwijderen.
(Un)masking for the greater good.
pi_25694243
Ik heb een verwijzing, maar ik wacht mooi totdat ze wat meer eruit zijn. Anders moeten ze gaan snijden en daar heb ik geen zin in, omdat ik max 2 dagen out kan zijn.
  donderdag 24 maart 2005 @ 10:13:57 #74
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_25702100
Bij mij hebben ze er ook twee kiezen uitgesneden/geboord en daar heb ik nooit pijn/napijn of wat dan ook aan overhouden.
't Kan echt goed gaan.
  donderdag 24 maart 2005 @ 10:18:31 #75
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25702157
Bij mij zijn er ook twee uitgehaald, ook nergens last van gehad.

Die vent zat wel enge dingen te zeggen, dat dan weer wel.
pi_25703164
Bij mij zjin ze alle 4 in een keer weggehaald door de kaakchirurg........2 weken niet naar buiten geweest Daarna ging het wel weer
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_25703257
Bij mij zijn ze ook alle vier in 1 keer weggehaald door de kaakchirurg. Ik heb 2 dagen niet kunnen eten en ben 1 week binnen gebleven.

Het ergste vond ik toen mijn verdoving uitgewerkt begon te raken en ik vreselijke pijn kreeg en nog helemaal niet kon slikken. Mijn Ibuprofen moest dus even wachten tot de verdoving uitgewerkt was. Auw!
.: Let epsilon be smaller than zero :.
  donderdag 24 maart 2005 @ 11:38:40 #78
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_25703332
ik ben ze alle 4 kwijt.. ook met spuiten en hechtingen.. ik keek er ontzettend tegenop. maar uiteindelijk viel het allemaal wel mee..
die spuiten vallen echt mee, ik voelde ze niet.. ik kreeg hechtingen erin en alles was klaar.
alleen de dagen daarna heb je nog pijn en dat is kloot'n

succes ermee
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_25703385
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 11:32 schreef MizzEnroe het volgende:
Bij mij zijn ze ook alle vier in 1 keer weggehaald door de kaakchirurg. Ik heb 2 dagen niet kunnen eten en ben 1 week binnen gebleven.

Het ergste vond ik toen mijn verdoving uitgewerkt begon te raken en ik vreselijke pijn kreeg en nog helemaal niet kon slikken. Mijn Ibuprofen moest dus even wachten tot de verdoving uitgewerkt was. Auw!
En dan nog die verhalen van te voren aanhoren van mensen die zeggen NEEE HET DOET GEEN PIJN JOH is binnen een dag weg..........nou NEEEEEEEEEE
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_25703412
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 11:42 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

En dan nog die verhalen van te voren aanhoren van mensen die zeggen NEEE HET DOET GEEN PIJN JOH is binnen een dag weg..........nou NEEEEEEEEEE
Ligt er aan. Als de kiezen bij de tandarts worden getrokken, dan voel je er echt vrij weinig van. Als je naar de kaakchirurg moet, dan heb je (in het algemeen) meer pijn.
  donderdag 24 maart 2005 @ 11:45:31 #81
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25703443
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 11:44 schreef MizzEnroe het volgende:

[..]

Ligt er aan. Als de kiezen bij de tandarts worden getrokken, dan voel je er echt vrij weinig van. Als je naar de kaakchirurg moet, dan heb je (in het algemeen) meer pijn.
Ik heb bij beiden nooit ergens last van gehad. Het hoeft dus zeer zeker niet. Nu ben ik wel van nature minder gevoelig voor pijn, het kan zijn dat dat ook meespeelt.
pi_25703538
Ik ben ook niet erg gevoelig voor pijn, maar na het verwijderen van de kiezen werd ik wel wakker van de pijn, midden in de nacht. Wel een raar soort pijn, meer het missen van de kiezen.
  donderdag 24 maart 2005 @ 11:52:14 #83
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25703567
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 11:50 schreef MizzEnroe het volgende:
Ik ben ook niet erg gevoelig voor pijn, maar na het verwijderen van de kiezen werd ik wel wakker van de pijn, midden in de nacht. Wel een raar soort pijn, meer het missen van de kiezen.
Misschien een zenuw die ergens meer of minder ruimte gekregen heeft?
pi_25703587
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 11:52 schreef Alicey het volgende:

[..]

Misschien een zenuw die ergens meer of minder ruimte gekregen heeft?
Kan. Geen idee.
  donderdag 24 maart 2005 @ 12:08:31 #85
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_25703824
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 11:42 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Denk dat het per geval (en ook per persoon) verschillend is. Persoon a kan je wel gaan vertellen dat hij geen pijn heeft gehad van en na een dergelijke behandeling, maar persoon b kan een week lang geleefd hebben met pijn. Voor iedereen is het anders.
Het beste is om er open minded heen te gaan en het gewoon over je heen te laten komen. Als die kiezen er echt uit moeten hebben je in principe geen keuze. Eens zullen ze eruit gaan en of dat nu is of over drie jaar; eens moet je eraan geloven.

Toen ik vorig jaar (na een gedeelte van de kroon van een kies te zijn kwijtgeraakt) voor 't eerst een wortelkanaalbehandeling e.d. moest ondergaan, was ik doodsbang. Overal om me heen hoorde ik horrorverhalen over dikke verdovingsnaalden, niet werkende verdovingen, ontzettende napijnen en eigenlijk zat ik er stevig aan de denken on nķet te gaan. Mčn, wat was ik zenuwachtig toen ik in die wachtkamer zat.

Uiteindelijk stelde het niets voor. Binnen 20 minuten was ik weer opweg naar huis en pijn heb ik nooit gehad. Wie weet de volgende keer wel (wat ik niet hoop). Maar voor deze keer viel het iig reuze mee.

Waarheid is dat niemand je van tevoren kan zeggen of en hoeveel pijn je zal hebben na een behandeling bij de tandarts of kaakchirurg. Dus laat je niet bang maken door verhalen van anderen die zeggen dat ze 'bijna dood gingen van de pijn'. Dat maakt je alleen maar zenuwachtig en huiverig en dat helpt je echt niet als je eenmaal in die stoel zit.
  vrijdag 8 april 2005 @ 12:01:12 #86
16715 Mylene
*schatje*
pi_26068952
Uit gesloten topic:
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 11:56 schreef Sgele het volgende:
Hmm, ik kom net terug van de tandarts, en die aardige man wilt mijn verstandskiezen eruit beuken!
In principe niks mis mee hoor, alleen vraag ik me af, hoeveel FoK!kers dit hebben gehad, en hoelang ze er last van hadden...
Waarom? ik wil kort daarna op vakantie, maar ik ga niet op vakantie als ik er zo'n lange tijd last van blijf houden...

Ik hoop dat het topic hier goed staat, want ik kon verder niks passends vinden?
  vrijdag 8 april 2005 @ 12:11:17 #87
112737 Sgele
The Innovator of Violence
pi_26069224
Thx, die had ik dan weer niet gevonden....
Te Koop: Kekke, kopere armbanden! Met sjiek kleurtje! *O*
Op 22-02-2009 22:26 schreef Bellerophon het volgende:
Sterf een pijnlijke dood, trut :')
pi_26069257
Ik had er iets van 1 1/2 dag last van, klein beetje pijn gehad op zich. En het van het spuitje voelde ik zelf niks, alleen een beetje vies. Ja en dan gaan ze er tegen aan beuken, niet pijnlijk maar maar niet echt gezellig en het kraakt en dan floep is het er uit. Dit kan allemaal binnen 10 minuten gebeurd zijn, valt ontzettend mee.
  vrijdag 8 april 2005 @ 12:19:34 #89
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_26069412
ik denk dat dat echt per persoon verschilt. ik heb er iets van 2 weken last van gehad, inclusief een hele dikke wang vol met blauwe plekken. maar bij mij werd er dan ook flink gerard en gesneden, want ze zaten nog helemaal in mijn tandvlees, en waren er echt nog niet van plan, uit te komen..
  vrijdag 8 april 2005 @ 12:28:17 #90
112737 Sgele
The Innovator of Violence
pi_26069630
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 12:12 schreef StephanL het volgende:
Ik had er iets van 1 1/2 dag last van,.... uit. Dit kan allemaal binnen 10 minuten gebeurd zijn, valt ontzettend mee.
Mooi!

Te Koop: Kekke, kopere armbanden! Met sjiek kleurtje! *O*
Op 22-02-2009 22:26 schreef Bellerophon het volgende:
Sterf een pijnlijke dood, trut :')
pi_26069644
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 12:19 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik denk dat dat echt per persoon verschilt. ik heb er iets van 2 weken last van gehad, inclusief een hele dikke wang vol met blauwe plekken. maar bij mij werd er dan ook flink gerard en gesneden, want ze zaten nog helemaal in mijn tandvlees, en waren er echt nog niet van plan, uit te komen..
En de verdoving? deed dat pijn bij jou?
  vrijdag 8 april 2005 @ 12:29:28 #92
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_26069663
weet ik niet meer eik.
de tandarts knijpt altijd heel er hard in mijn wang, en zetdaar ook de spuit. dus dat valt wel mee qua pijn.
pi_26069710
Ze hebben bij mij 2x2 eruit gehaald. Van de verdoving eigenlijk vrij weinig gemerkt. Na afloop goeie pijnstillers mee, innemen voordat de verdoving uitgewerkt is en dan valt het allemaal wel mee.
Oh, and that's a bad miss!
  vrijdag 8 april 2005 @ 12:37:03 #94
21616 Boy_Snakeye
Bass-Shifter
pi_26069847
Ik heb al een briefje gekregen van mijn tandarts met een doorverwijzing voor het trekken van mijn verstandskiezen. maar ik heb er nog geen last van de 3 die er zitten (waar die andere is , is een raadsel) Maar ik wacht dus nog ff lekker met het bellen naar de kaakchirurg
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  vrijdag 8 april 2005 @ 12:48:53 #95
16715 Mylene
*schatje*
pi_26070136
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 12:11 schreef Sgele het volgende:
Thx, die had ik dan weer niet gevonden....
Graag gedaan hoor .

Ik heb er toen niet veel last van gehad.
  vrijdag 8 april 2005 @ 12:53:17 #96
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_26070246
Kaakchirurg is fijn, Van die spuiten voel je echt helemaal niets, alleen een beetje een jeukerig prikje. Het minder fijne gedeelte vond ik het kraken van de kies.
pi_26073868
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 12:53 schreef MadGuy het volgende:
Kaakchirurg is fijn, Van die spuiten voel je echt helemaal niets, alleen een beetje een jeukerig prikje. Het minder fijne gedeelte vond ik het kraken van de kies.
pi_26080709
http://www.tandarts.nl/images/mpg/m3.wmv Leuke link om eens te bekijken hoe zoiets nou in z'n werk gaat
  vrijdag 8 april 2005 @ 20:25:23 #99
21616 Boy_Snakeye
Bass-Shifter
pi_26081226
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 20:07 schreef cultheld het volgende:
http://www.tandarts.nl/images/mpg/m3.wmv Leuke link om eens te bekijken hoe zoiets nou in z'n werk gaat
auw
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_26081299
Vorige week vrijdagochtend is bij mij het tweede paar eruit gehaald. Iets meer last dan de vorige keer, maar ging daarna effe een paar uurtjes pitten, en toen ik wakker werd, geen last meer. Ik kon na 1 dag al alles weer normaal eten en drinken.

Maar dit is voor iedereen verschillend, de een heeft er meer last van dan de ander.
pi_26081400
En de verdoving verliep weer soepel, saekerhett?
pi_26081913
gister de tweede van mijn onderste verstandskiezen laten trekken (boven zijn ze nog niet door) en dit ging zo mogelijk nog veel beter dan de eerste keer. deze was al wel beter doorgekomen. daarnaast kreeg ik 3 spuiten i.p.v 1 maar die 3 samen waren nog niet half zo pijnlijk als de ene van de eerste keer. wel heb ik netjes de maximale dosis pijnstillers genomen en de hele dag ijs erop gehouden. nu heb ik gelukkig geen zwelling, terwijl ik de eerste keer een week lang met een bolle wang+kaak rondliep
pi_26083296
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 20:07 schreef cultheld het volgende:
Dat is wat anders dan een kies trekken
pi_26092077
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 20:31 schreef cultheld het volgende:
En de verdoving verliep weer soepel, saekerhett?
Deze keer niet echt

Ik voelde hem echt met die spuit naar binnen gaan, maar volgens mij werkte de verdoviing wel sneller

Magoed, op zich stelt dat 'brekn in de bek' niet zoveel voor
  dinsdag 12 april 2005 @ 12:37:14 #105
64835 zsander
Houdoe Ken!
pi_26168309
pff ik ben blij dat ik er eindelijk vanaf ben. Ik had er in totaal 5, en afgelopen donderdag zijn er 3 getrokken. Ja ik was dan weer zo'n bofkont dat ik er 5 had, eentje extra in het midden onder mijn ondertanden, die moest er sowiezo uit omdat anders mijn ondertanden zouden afsterven waarschijnlijk. maarja het er tegenop kijken is het ergste, en daarna is de verdoving het vervelendst, van de hele operatie zelf heb je (ik tenminste) weinig last. maarja succes voor de mensen die binnenkort het ondergaan!
pi_26171581
5?! Ik had er 4 en zijn allemaal getrokken. Ik heb wel een gewone tand teveel gehad, kwam zomaar ergens tussen Moest er ook uit.
Oh, and that's a bad miss!
  woensdag 13 april 2005 @ 08:33:58 #107
71115 Rnej
I walk the line
pi_26188048
ik ben juist blij met die grote spuiten... zonder verdoving een kies laten trekken is geen deal
pi_26190483
Maandagochtend voor de 2e keer langsgeweest, onderaan moest er nog een verstandskies uit. Behalve die spuiten viel het me maandag best mee eigenlijk. Gisteravond en vanochtend werd het pas echt kut (veel pijn en kloppen), maar dat zal wel komen doordat ik vannacht kotsend op de wc zat en gewoon een griepje heb, denk ik. Dat zal het herstel niet echt bevorderen.
pi_26201555
Ik moet eigenlijk op halfjaarlijkse controle bij de tandarts deze maand, maar ik durf geen afspraak te maken. Reden is dat mijn tandarts me de vroige keer `beloofd´ heeft dat ze voor 99 procent zeker mijn verstandskiezen zal gaan trekken, na deze afspraak.

Niet dat die kiezen verkeerd staan ofdat ik er last van heb. Maar het schijnt verplicht te zijn om ze voor je 25e te laten trekken, anders groeit je kaak niet meer dicht.

Waarom hoor ik dit alleen bij mijn tandarts? ik ken zat mensen van boven de 25 die hun
verstandskiezen nog hebben, en ook mensen die ze na die leeftijd hebben laten trekken. En dan alleen maar als er complicaties waren.
pi_26324928
Zo.die van mij is er nu psies 10 minuten uit....
en ik zit nu alweer te fokken

Het prikken deed TOTAAL niet pijn, als ik op mn wang bijt doet t verdomde meer pijn dan dit prikje.

De tandarts heeft er eentje uitgetrokken, linksboven...de kies rechtsboven wordt bij de volgende afspraak over een half jaar getrokken.

Al met al moest ze bij mij uiteindelijk nog een beetje rukken en trekken omdat ie nogal vastzat en opeens PHAM..daar wassie...

Maar nu voel ik mn tong voor de helft niet meer en dat IS me toch een raar gevoel
(:
pi_26325297
De eennalaatste is eruit. Trekken stelde geen fuck voor, de napijn wel...
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  maandag 18 april 2005 @ 16:25:03 #112
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_26325365
had ik ook, ik ben ze alle 4 kwijt binne een maand
bloed bloed en hechtingen

maar wel veel ijs
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_26325621
quote:
Op maandag 18 april 2005 16:25 schreef Houniet het volgende:
maar wel veel ijs
Daar was ik zelf nou nooit opgekomen!!! WATERIJSJES! WOOHOO!!
(:
pi_26325678
Zijn hier ook mensen die naar de kaakchirurg moesten omdat de verstandskiezen niet helemaal door kwamen? Zo ja, hoe voelde het ?
pi_26329953
quote:
Op maandag 18 april 2005 16:38 schreef cultheld het volgende:
Zijn hier ook mensen die naar de kaakchirurg moesten omdat de verstandskiezen niet helemaal door kwamen? Zo ja, hoe voelde het ?
Yup...
Bovenste waren wel doorgekomen en waren er zo uit, onder zitten ze nog onder het tandvlees. Vandaag de eerste eruit. En dat voel je niet. Pas als de verdoving uit is gewerkt, voelt het alsof je kaak uit de hengsels hangt...
Ik zit nu dus met diepvries-rode kool tegen mijn wang om het nog dragelijk te houden, ondanks 600 mg Ibuprofen...
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_26330035
Hoe gaat dat met verdoven dan? Die naalden lijken mij nog het meest ondraaglijk; Is het echt van die na-pijn waardoor je bijna niks meer kunt doen?
  maandag 18 april 2005 @ 20:17:35 #117
16715 Mylene
*schatje*
pi_26331306
quote:
Op maandag 18 april 2005 19:25 schreef cultheld het volgende:
Hoe gaat dat met verdoven dan? Die naalden lijken mij nog het meest ondraaglijk; Is het echt van die na-pijn waardoor je bijna niks meer kunt doen?
Het prikken van naalden is eventjes een naar gevoel, maar niet ondraaglijk naar mijn inziens.
pi_43235103
Even een kick voor dit topic, kon geen ander recent verstandskiezen topic vinden...

Heb 2 weken terug mn verstandskies laten trekken en het was geen pretje, de tandarts vertelde dat ik er ongeveer 3 dagen napijn van kon hebben. Nu was dat ook zo en die 3 dagen werden wel 2 weken, heb niet echt erge pijn meer als in het begin, maar wel een pijnlijk zeurgevoel dat sinds 2 dagen ook naar boven trekt naar mijn slaap (terwijl mijn onderste kies is getrokken). Het voelt een beetje als een stekende spierpijn, misschien omdat ik die kaakspier weer een beetje begin te gebruiken??

Heeft iemand ervaring met zo'n lange napijn? Ik bel iig maandag de tandarts maar ben benieuwd wat jullie ervaringen hiermee zijn...!
Wie is daar?
  zondag 5 november 2006 @ 14:12:14 #119
242 Pinball
Electric Monk
pi_43258419
Dinsdag zijn er weer 2 uit gegaan bij mij.
En aan het woord 'weer' valt af te leiden dat dat de laatste 2 waren. Wederom bij het havenziekenhuis ( ) in Rotterdam, in minder dan een half uur stond ik weer buiten. Door de verdoving heb ik het niet helemaal meegekregen, maar het leek er op alsof ze een potje luxe verstandskiezenvoer voor mijn mond hielden waardoor beide kiezen als vanzelf uit mijn kaak en mond naar buiten sprongen. De assistente hoefde ze alleen maar te vangen in een doosje.
Hechting er in en klaar.

Daag, verstandskiezen.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
pi_43259424
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 16:27 schreef -ladybird- het volgende:
Even een kick voor dit topic, kon geen ander recent verstandskiezen topic vinden...

Heb 2 weken terug mn verstandskies laten trekken en het was geen pretje, de tandarts vertelde dat ik er ongeveer 3 dagen napijn van kon hebben. Nu was dat ook zo en die 3 dagen werden wel 2 weken, heb niet echt erge pijn meer als in het begin, maar wel een pijnlijk zeurgevoel dat sinds 2 dagen ook naar boven trekt naar mijn slaap (terwijl mijn onderste kies is getrokken). Het voelt een beetje als een stekende spierpijn, misschien omdat ik die kaakspier weer een beetje begin te gebruiken??

Heeft iemand ervaring met zo'n lange napijn? Ik bel iig maandag de tandarts maar ben benieuwd wat jullie ervaringen hiermee zijn...!
Ik had het ook.Hb je ook een rare ,beetje zoutige smaak in je mond? Dan zou het een beetje ontstoken kunnen zijn Dat had ik namelijk.Heb bij de drogist OralB Bocasan gehaald en daar mee gespoeld en nu is het over.
  zondag 5 november 2006 @ 15:34:12 #121
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_43260769
quote:
Op maandag 18 april 2005 20:17 schreef schatje het volgende:

[..]

Het prikken van naalden is eventjes een naar gevoel, maar niet ondraaglijk naar mijn inziens.
Het grappige is dat ik die totaal niet voelde. Wel hadden ze een soort gaasje in het gapende gat gestoken wat er na een tijdje uit werd gehaald. Dat deed wel verrekte pijn, maar was ook snel weer over.
pi_43262251
quote:
Op maandag 18 april 2005 20:17 schreef schatje het volgende:

[..]

Alleen de laatste prik was gevoelig.Ik vond die bittere smaak van de verdovingsvloeistof het minste.Wat is die zooi ranzig.
  maandag 6 november 2006 @ 18:34:29 #123
115903 SkipperW
Quarter Pounder
pi_43298203
Alleen die prik in je verhemelte is erg. Het maakt zo'n krakend geluid.
Mijn kies linksonder kwam niet door en was gekanteld. Die hebben ze eruit gesneden en geboord. Ik had erna twee weken last van mn kaak. Ik kon mn kaken bijna niet meer van elkaar krijgen. Ik denk dat ze er gewoon een beetje te hard aan hadden getrokken . Mn wang is ook dik geweest, blauw en pijnlijk. En inderdaad had ik ook een raar smaakje.

De andere 3 heb ik helemaal geen last van gehad.

Door deze kies mocht ik naar de kaakchirurg om ze te laten verwijderen, godzijdank heeft mijn eigen tandsarts het niet zelf gedaan. Zij bakt er niets van . Lompe slagersvrouw. Ze kan nog niet eens fatsoenlijk gaatjes vullen. Naderhand voel ik het gaatje beter dan voor het vullen.
pi_43313459
Even een tvp, ik moet volgende week dinsdag voor het eerst naar de kaakchirurg. Ze moeten er allemaal uit. Nou heb ik al begrepen dat ze dat wrs in 2 keer gaan doen.
Krijg je eerst alleen een gesprek en maak je dan een afspraak voor het echte werk of hoe zit dat, of verschilt dat gewoon per ziekenhuis?

Zal morgen ofzo het topic wel even verder lezen.
pi_43316363
Je kan inderdaad het beste na het trekken van tanden/verstandskiezen even spoelen met Bocasan.
pi_43316392
quote:
Grote spuiten??? Het zijn maar kleine prikjes met een hele dunne naald. Ongeveer 2 maanden geleden moest ik naar het ziekenhuis om 1 verstandskies (rechts onder) eruit te laten snijden. Deze kies zat scheef en nog volledig onder mijn tandvlees. Doordat die scheef groeide kon die niet doorkomen en dat deed heel veel pijn.

Dus tandarts kon er niks aan doen, moest naar de kaakchirurg. 4 verdovingspuitjes heb ik gekregen, die dingen voel je nauwelijks, kriebeld alleen een beetje. Toen hebben ze mijn tandvlees losgesneden en een stuk van mijn onderkaak weg geboord omdat ze de kies er niet uit konden krijgen.

Van de hele behandeling heb ik niks gevoeld. Had alleen heel erge napijn maar had een recept meegekregen voor ibuprofen in poedervorm die zwaarder is dan de pillen die gewoon bij de drogist te koop zijn. Heb er maar een week echt pijn van gehad.

Volgende week gaan de andere 3 verstandskiezen eruit, kleinigheidje.
pi_43316410
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 00:24 schreef Twisted_fok het volgende:
Even een tvp, ik moet volgende week dinsdag voor het eerst naar de kaakchirurg. Ze moeten er allemaal uit. Nou heb ik al begrepen dat ze dat wrs in 2 keer gaan doen.
Krijg je eerst alleen een gesprek en maak je dan een afspraak voor het echte werk of hoe zit dat, of verschilt dat gewoon per ziekenhuis?

Zal morgen ofzo het topic wel even verder lezen.
Toen ik heen moest werd bij mij de 1e er meteen uitgehaald, kreeg niet eerst een gesprek ofzo dat is niet nodig bij een kleine ingreep. Tandarts had gezegd dat er maar 1 uit hoefde. Nu blijkt dat de andere 3 er ook uit moeten en die gaan er volgende week uit.
pi_43316432
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 08:30 schreef KristianV het volgende:
Je kan inderdaad het beste na het trekken van tanden/verstandskiezen even spoelen met Bocasan.
Dat staat wel de verschillende sites ja, maar de kaakchirurg zei tegen mij 3 dagen de wond niet spoelen. Stond ook in de ziekenhuis folders die ik mee kreeg. Na 3 dagen moest ik spoelen met een klein puntig spuitje. Die moest ik dan met het puntje tegen de wond aanhouden en zo de wond spoelen met lauw water.
pi_43329884
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 08:37 schreef HondaScoopyRijdster21 het volgende:

[..]

Dat staat wel de verschillende sites ja, maar de kaakchirurg zei tegen mij 3 dagen de wond niet spoelen. Stond ook in de ziekenhuis folders die ik mee kreeg. Na 3 dagen moest ik spoelen met een klein puntig spuitje. Die moest ik dan met het puntje tegen de wond aanhouden en zo de wond spoelen met lauw water.
Dan verschilt dat per ziekenhuis.In de folder van het UMCG stond dat ik één dag mijn mond niet mocht spoelen.

En de wond spoel je niet met lauw water maar met een lauwe zoutoplossing.(al heb ik dat niet gedaan.)
pi_43332832
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 08:35 schreef HondaScoopyRijdster21 het volgende:

[..]

Toen ik heen moest werd bij mij de 1e er meteen uitgehaald, kreeg niet eerst een gesprek ofzo dat is niet nodig bij een kleine ingreep. Tandarts had gezegd dat er maar 1 uit hoefde. Nu blijkt dat de andere 3 er ook uit moeten en die gaan er volgende week uit.
Ik hoop wel dat ze gelijk de eerste lading doen, dan heb ik dat maar vast gehad.
  dinsdag 7 november 2006 @ 19:02:40 #131
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_43332957
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 08:30 schreef KristianV het volgende:
Dat is niet het beste

Normaliter 1 dag met rust laten en daarna een paar dagen spoelen met lauw zout water, event. met spuitje erbij, als het een diep gat is. Dat is het beste
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_43349445
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 17:29 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Dan verschilt dat per ziekenhuis.In de folder van het UMCG stond dat ik één dag mijn mond niet mocht spoelen.

En de wond spoel je niet met lauw water maar met een lauwe zoutoplossing.(al heb ik dat niet gedaan.)
Ik ben bij het Martini ziekenhuis geweest (heb nogal heel slechte ervaringen met het UMCG).
pi_43349649
Ik heb links boven / onder tegelijk gedaan, rechts moest nog. Wel verdoofd, maar gvd dat deed zeer , werkte niet goed of zo. "Je kan een klein prikje voelen", nee dat heb ik geweten. Daarna nog 5 dagen met een extreem dikke wang gelopen.
Dat geluid als ze je tand door midden breken is ook niet echt fijn om te horen
pi_43349764
quote:
Op woensdag 8 november 2006 08:24 schreef Bluenet het volgende:
Ik heb links boven / onder tegelijk gedaan, rechts moest nog. Wel verdoofd, maar gvd dat deed zeer , werkte niet goed of zo. "Je kan een klein prikje voelen", nee dat heb ik geweten. Daarna nog 5 dagen met een extreem dikke wang gelopen.
Dat geluid als ze je tand door midden breken is ook niet echt fijn om te horen
Doormidden breken? Bij mij hebben ze `m er netjes uitgesneden + stukje van m`n kaakbot. Heb de kies daarna ook nog gezien. Was een raar ding en had een wortel teveel
  † In Memoriam † woensdag 8 november 2006 @ 15:16:11 #135
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_43360026
quote:
2 minuten ... bij heeft de grote vriend de kaakchirurg toch echt 45 minuten staan kloten en rammen en zagen.

Dat was opzich allemaal niet zo erg hoor, voelde er toch niets van, maar 2 minuten buiten? Alleen de verdoving duurt al 15 minuten om in te werken.
Carpe Libertatem
pi_43390072
Ik moet ook naar de kaakchirurg binnenkort...voor mijn laatste verstandskies! De overige drie zijn gewoon door de tandarts eruit gehaald...vooralsnog geen slechte ervaringen mee gehad.
pi_43398692
Vandaag de tweede kies laten trekken. ik vind het wel een mooi verschijnsel. Deze keer moest ik tegendruk geven door op de vinger van de tandarts te bijten. Hij zou wel zeggen als het pijn ging doen. Naderhand dikke afdruk van mijn tijden, maar deze kies was er ook binnen 1.5 min. uit. Vorige keer zelfs in 30 seconden ofzo. Nu maar even wachten tot de verdoving is uitgewerkt, hopelijk krijg ik er geen last van.
pi_43398815
quote:
Op donderdag 9 november 2006 16:21 schreef MCH het volgende:
Vandaag de tweede kies laten trekken. ik vind het wel een mooi verschijnsel. Deze keer moest ik tegendruk geven door op de vinger van de tandarts te bijten. Hij zou wel zeggen als het pijn ging doen. Naderhand dikke afdruk van mijn tijden, maar deze kies was er ook binnen 1.5 min. uit. Vorige keer zelfs in 30 seconden ofzo. Nu maar even wachten tot de verdoving is uitgewerkt, hopelijk krijg ik er geen last van.
Op zijn vinger bijten? Waarmee heeft hij die kies getrokken dan?
pi_43399603
quote:
Op donderdag 9 november 2006 16:24 schreef Fargo het volgende:

[..]

Op zijn vinger bijten? Waarmee heeft hij die kies getrokken dan?
Kijk ik niet naar, het leek op een priem ofzo.

[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 09-11-2006 16:44:58 ]
pi_43399690
quote:
Op donderdag 9 november 2006 16:44 schreef MCH het volgende:

[..]

Kijk ik niet naar, het leek op een priem ofzo.
Een priem

Maar ik bedoelde eigenlijk dat die tandarts toch twee handen nodig had. Bij mij wel tenminste. Eén om 'die priem' te hanteren en die andere voor één of ander spateltje wat in mijn mond ging...
pi_43400182
quote:
Op donderdag 9 november 2006 16:47 schreef Fargo het volgende:

[..]

Een priem

Maar ik bedoelde eigenlijk dat die tandarts toch twee handen nodig had. Bij mij wel tenminste. Eén om 'die priem' te hanteren en die andere voor één of ander spateltje wat in mijn mond ging...
Hij hanteerde de priem vanaf de zijkant en ik moest mn hoofd nogal draaien. Beetje vreemd om het uit te leggen.
pi_43680765
Een vraag;

Ik heb zo'n 6 dagen geleden mijn verstandskies laten trekken (was slecht en had wat last eraan) gewoon bij de tandarts.
Op zich was die tand er vlug uit. Brr ik vond het verschrikkelijk eng maar dat terzijde.

Maar ik heb nu nog steeds pijn, soms zo erg dat ik een pijnstiller moet nemen én ook heel vervelend ik heb sinds die tijd enorme last van hoofdpijn.

Is dit normaal dat dat zo lang duurt? Hebben meerdere dat gehad of moet ik me zorgen gaan maken (doe ik al een beetje)?

Als ik zo in mijn gehemelte kijk is het bont en blauw, normaal denk ik wel.
The secret of getting ahead is getting started
pi_43683444
quote:
Op zondag 19 november 2006 12:29 schreef Poison-Ivy het volgende:
Een vraag;

Ik heb zo'n 6 dagen geleden mijn verstandskies laten trekken (was slecht en had wat last eraan) gewoon bij de tandarts.
Op zich was die tand er vlug uit. Brr ik vond het verschrikkelijk eng maar dat terzijde.

Maar ik heb nu nog steeds pijn, soms zo erg dat ik een pijnstiller moet nemen én ook heel vervelend ik heb sinds die tijd enorme last van hoofdpijn.

Is dit normaal dat dat zo lang duurt? Hebben meerdere dat gehad of moet ik me zorgen gaan maken (doe ik al een beetje)?

Bij mij was de pijn na 1 1/2 dag weg.
  zondag 19 november 2006 @ 14:41:08 #144
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_43684454
quote:
Op zondag 19 november 2006 12:29 schreef Poison-Ivy het volgende:
Een vraag;

Als het er niet rood en/of ontstoken uitziet zal het bijna wel voorbij zijn met de pijn. Als je er last van hebt voordat zo'n ding eruit gaat heb je daarna meestal ook wat langer last. 1 week paracetamol is dan redelijk normaal. Ik zou het nog ff een paar dagen afwachten. Als je het niet vertrouwt kan je morgen ff de tandarts bellen, dan moet die maar eens kijken/schoonspoelen.
pi_43729585
Even een tip voor mensen die op zien tegen de naald van de verdoving:
Overleg van te voren met je tandarts / kaakchirurg dat je een probleem hebt met de verdoving. Hij kan dan de plek waar hij die naald in wil steken eerst plaatselijk verdoven met lidocaine zalf, dan voel je de prik al veel minder. En het helpt ook als hij zo langzaam mogelijk spuit, het is namelijk de druk die het vocht van de injectie in het weefsel geeft, gecombineerd met het temperatuurverschil, wat je het meeste voelt.
"In theory, there is no difference between theory and practice. In practice, there is." - Yogi Berra
  dinsdag 21 november 2006 @ 00:52:01 #146
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_43735923
Bij mij wilde mn tandarts ze er ook uithalen. Dacht het niet...
Amaranta is een dropmuts!
"Your body only has enough blood to run either your brain or your cock".&gt;&gt;&gt;ik denk dus met mn lul!

Webicon maximum 100kB, geen 1.4MB. Removed by Jump
  dinsdag 21 november 2006 @ 08:25:12 #147
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_43738733
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 00:52 schreef Nachtdier het volgende:
Bij mij wilde mn tandarts ze er ook uithalen. Dacht het niet...
Hier ook... preventief verwijderen noemde hij het. Nou, ik dacht he niet! Pas als ik er eventueel last van krijg.
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_43774544
Gister was mijn tweede ronde, beviel me iets minder goed dan ronde 1 (toen had ik werkelijk nergens last van zowel tijdens als erna). Deze keer mocht er een stagair op me oefenen die me niet goed had verdoofd.. nouja niet goed, mn tong was volledig verdoofd maar linksonder bij mn verstandskies was het nog steeds gevoelig. Dus halverwege nog wat verdoving 'bijgespoten', omdat ik het toch wel erg begon te voelen. Hechtingen deden ze ook niet deze keer, maar goed, dat bloeden is al gestopt. Al met al nog steeds goed te doen. Spuitjes vallen mee en - mits goed verdoofd - valt de hele ingreep zelf ook mee, wel afhankelijk van hoe je kiezen zitten. Al met al was de ingreep zelf in 5 minuten klaar.

Goed, ik ben der vanaf, 5 kiezen kwijtgeraakt dit jaar, ik denk dat ik het hier voorlopig even bij hou
pi_43778509
Nou ik heb pech.
Ik heb nog steeds flinke pijn op de plaats waar mijn verstandskies is getrokken vorige week. (zie mijn bericht hierboven)
Ben ik vandaag toch maar even terug gegaan naar de tandarts en guess what....

vrijdag kan ik naar de kaakchirurgie

Ze konden zo van de buitenkant niks zien, wond was goed aan het genezen, dus hebben ze een foto gemaakt en daarop is er waarschijnlijk een stukje kaak of wortel blijven zitten, ze konden het niet heel goed zien maar toch maar naar het ziekenhuis nu, shitzooi!!!!!!!!

Wat ik me dan afvraag is, waarom hebben ze niet direct naar de extractie een foto gemaakt om te kijken of het allemaal goed eruit ziet.? Lijkt mij wel veel handiger maarja ...ik ben geen tandarts natuurlijk maar denk eens logisch na...ja toch.
Doen ze dat in het ziekenhuis wel altijd na extractie?

Nouja vrijdag gaan ze dus snijden Ik ben toch wel weer nerveus aan het worden en barst van de pijn.
Pfff
  woensdag 22 november 2006 @ 13:02:25 #150
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_43778854
Ai ai, succes Ivy.

Ze zullen het wel goed verdoven, en met de pijn die je nu hebt kun je ook niet blijven lopen.
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_43787288
quote:
Op woensdag 22 november 2006 12:51 schreef Poison-Ivy het volgende:

Wat ik me dan afvraag is, waarom hebben ze niet direct naar de extractie een foto gemaakt om te kijken of het allemaal goed eruit ziet.? Lijkt mij wel veel handiger maarja ...ik ben geen tandarts natuurlijk maar denk eens logisch na...ja toch.
Doen ze dat in het ziekenhuis wel altijd na extractie?
Bij mij is dat niet gebeurd en ik denk dat het niet kan omdat het waarschijnlijk op de foto net zo'n slagveld is als in het echt.Maar je kunt het vrijdag allicht even vragen waarom ze dat niet doen.
quote:
Nouja vrijdag gaan ze dus snijden Ik ben toch wel weer nerveus aan het worden en barst van de pijn.
Pfff
Ja,en dat zal je na vrijdag ook nog wel even hebben.Maar wees blij dat je het nu hebt,dan heb je met Kerst en de jaarwissling er geen last van.
Succes en vooral veel sterkte.
Kleine tip:als je vrijdag weer thuis bent neem even een dosis van die Ibuprofen 600 in en ga even slapen.Slapen versnelt het genezingsproces en je lichaam komt even tot rust.Ik vind hte na zulke ingrepen wel prettig in elk geval.
  woensdag 22 november 2006 @ 18:21:35 #152
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_43790280
quote:
Op woensdag 22 november 2006 12:51 schreef Poison-Ivy het volgende:
...Wat ik me dan afvraag is, waarom hebben ze niet direct naar de extractie een foto gemaakt om te kijken of het allemaal goed eruit ziet.? Lijkt mij wel veel handiger maarja ...ik ben geen tandarts natuurlijk maar denk eens logisch na...ja toch.
Doen ze dat in het ziekenhuis wel altijd na extractie?...
Meestal maak je geen foto's; zo makkelijk gaat dat meestal ook niet bij mensen waar net een verstandskies uit is gescheurd Alleen als de kies er in stukken uit gaat en je van tevoren pijn had en de chirurg er niet zeker van is of alles eruit is loont een foto. Als je voor het trekken geen last had en er maar een klein stukje in blijft zitten levert dat meestal geen problemen op. Soms zitten zulke stukjes ook vlak bij een zenuw, heb je kans op beschading van de zenuw, laat je wortelpuntjes ook liever zitten.
pi_43792321
quote:
Op woensdag 22 november 2006 18:21 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Soms zitten zulke stukjes ook vlak bij een zenuw, heb je kans op beschading van de zenuw, laat je wortelpuntjes ook liever zitten.
Beschadiging van de zenuw? Wat zijn de gevolgen daarvan dan? Is dat de grote kaakzenuw ofzo jakkes

Bedankt voor de steun hoor en idd beetje slapen is wel fijn (ben dan toch al moe van de spanning), alleen toen mijn verstandskies eruit was, moest ik sowieso een half uur rechtop zitten en daarnaast heb ik de hele dag bloed in mijn mond gehad, leek me niet zo fijn om te slapen met mijn mond vol bloed. Hehe volgens mij kunnen mensen die nog moeten trekken beter niet lezen hier
Ik had die nacht ook mijn kussen nog een beetje besmeurt met mijn bloed gemixt met speeksel

woensdag 22 november 2006 @ 19:25:06 #154
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_43792444
Meestal zitten die stukjes DUS NIET vlakbij de zenuw

Succes he
pi_43792713
Ik heb vorige week 2 verstandskiezen laten trekken. De verdoving (mn eerste ooit!) was heel raar. Deed me geen pijn ofzo, de naald ook niet, maar de vloeistof voel je verspreiden en dat is heel apart. Beetje naar in het begin, maar het went.

Toen hij wilde beginnen werd ik misselijk, door het gevoel dat m'n tong achterin mn keel zat, na 2 pogingen besloot hij 'om het hoekje te werken' waardoor ik m'n mond niet superver open hoefde te doen en niet meer misselijk werd.

Daarna ging alles vliegensvlug. De onderste floepte er zo uit, de bovenste moest iets kapot worden gemaakt, maar dat was ook zo gebeurt. Al met al een kwartiertje gelegen daar denk ik.

Gelijk vaak koelen e.d. pijnstillers en mondspoel ophalen, bijsluiters lezen.
De dag erna was het toch behoorlijk opgezwolle, maar superveel pijn heeft het geen moment gedaan.
Heel dragelijk allemaal. Dus ik ga met goede moed half december weer voor de andere 2 kiezen.

Wat een succesverhaal he, opkikker voor de mensen die voor het eerst moeten.
pi_43792946
quote:
Op woensdag 22 november 2006 19:21 schreef Poison-Ivy het volgende:

[..]
Oh ja,af en toe een coolpack tegen je wang houden vermidert de kans op zwelling en daarbij verdooft het een klein beetje.
pi_43795126
quote:
Op woensdag 22 november 2006 19:37 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Oh ja,af en toe een coolpack tegen je wang houden vermidert de kans op zwelling en daarbij verdooft het een klein beetje.
een zak diepvriesdoperwten met een theedoek eromheen is goedkoper (heb ik in ieder geval vandeweek gebruikt).

was echt doodsbang voor dat trekken van die verstandskiezen, vooral door die leuke verhalen op het forum. maar ging gewoon super. linksonder moest er bij mij uit, omdat de verstandskies zelf al afgebroken was (kreeg ook te horen: nog een geluk dat je daar geen ontsteking hebt gekregen). eerst naar binnen voor een foto, daarna weer ff naar buiten. toen naar binnen voor de verdoving, en 15 minuten wachten buiten. en toen naar binnen, en binnen 5 minuten weer buiten de deur, met een papiertje over wat wel en niet mag, en met uitleg welke pijnstiller ik wel mag gebruiken (ben allergisch voor ibuprofen).

thuis aangekomen, rustig tv zitten kijken totdat je het gaasje eruit mocht halen (wel wat langer erin laten zitten, omdat het minder bloed zolang dat gaasje erin zit). daarna met een extra kussensloop en extra kussen gaan slapen, doet het toch minder pijn. 's avonds toch maar een sigaretje genomen, ook al mag het niet. en 2 dagen aan de soep gezeten. nu weer langzaam bezig met zacht voedsel. dus brood zonder korst en dergelijke. vooral omdat mijn kaak nog wel iets opgezet is, en het 's avonds toch iets meer pijn gaat doen elke keer.
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
  woensdag 24 januari 2007 @ 14:23:01 #158
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_45629619
Jippie, ik mag vrijdag weer! Mijn linkerkaak wordt dit keer ontdaan van boven- en onderkies.
En na die behandeling ben ik alles kwijt!
Ik ga vandaag al een forse doos advil 400 inslaan, dan overleef ik de dagn erna wel .
Het leuke is ook nog dat ik donderdag naar de tandarts moet (heb eindelijk een tandarts ) om 3 gaatjes te laten vullen . Kortom: D-days, de komende 2 dagen .
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_45640311
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 14:23 schreef SEMTEX het volgende:
Jippie, ik mag vrijdag weer! Mijn linkerkaak wordt dit keer ontdaan van boven- en onderkies.
En na die behandeling ben ik alles kwijt!
Ik ga vandaag al een forse doos advil 400 inslaan, dan overleef ik de dagn erna wel .
Het leuke is ook nog dat ik donderdag naar de tandarts moet (heb eindelijk een tandarts ) om 3 gaatjes te laten vullen . Kortom: D-days, de komende 2 dagen .
Krijg jij geen Brufen 600 mee dan? Dat kreeg ik na de slachtpartij wel en ik moet zeggen: goed spul
pi_45646188
Heel maf allemaal om al die verhalen hier zo te lezen, aangezien ik gister bovenin 2 verstandskiezen heb laten trekken (groeiden blijkbaar scheef).

Ik ging liggen, kreeg toen links in de wang (van binnen uiteraard) een verdoving en ook linksbovenin m'n mond. Hetzelfde verhaal voor rechts. De spuitjes in de wang voelde ik vrijwel niet, alleen die bovenin de mond enigszins.

Twee minuten later ging hij al met een speciale tang m'n mond in en 10 seconden later was links er uit. Vervolgens hetzelfde verhaal voor rechts. Hele gebeuren was dus binnen 5 min afgerond.

Kreeg wel gaasjes aan beide kanten die ik een minuut of 10 moest laten zitten. Heb deze voor zekerheid een minuut of 20-25 laten zitten.

Heb 2 uur daarna eerst een bak kwark naar binnen gewerkt. Vervolgens dezelfde avond gewoon avondeten met gebakken aardappelen, vlees en sperziebonen.

Heb alleen even een beetje pijn gehad aan de rechterkant nadat de verdoving uitgewerkt was. Niet hinderlijk, je voelde het alleen maar. Dit was na 30 min al over.

Uiteindelijk dus vrijwel geen greintje pijn gehad. Ben overigens gewoon geholpen bij de tandarts en niet bij de kaakchirurg.
pi_45648490
ik ben destijds in het ziekenhuis van m'n wijsheidstanden verlost

ik had echte hamsterkaken, kon alleen nog maar fruitpapjes eten
Werewolf
  vrijdag 26 januari 2007 @ 10:27:24 #162
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_45688542
Blegh, mijn tweede (en laatste, yay! ) keer viel nogal tegen. Linkerkaak was deze keer aan de beurt. Onder met de meeste urgentie, want die is in december afgebroken. Onder wilde helaas niet zo goed mee en ze hebben behoorlijk aan mijn kaak lopen raggen en trekken, wat ik ondanks de verdoving toch erg goed voelde. Ik vind het toch ook altijd wel eng om te zien hoe ongelofelijk veel bloed ze met dat zuigslangetje uit je mond vandaan zuigen .
Het leek ook wel of de verdovingsspuiten dit keer meer pijn deden; ik kreeg de tranen in mijn ogen naderhand.
Nu stinkt mijn bek helemaal naar ontstoken tand en ga ik zo flink wat Advil 400 achterover slaan.

Ik hoop dat ik toekomstige trekkers niet afgeschrikt hebt nu . Godzijdank ben ik er voorgoed vanaf nu: ze zijn er alle vier uit.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_45697293
Ik moet over een half jaar weer terug en dan zal de tandarts wrs vertellen dat ze er idd uit moeten Ik heb er geen plek voor. Onder komen ze allebei door, rechts is ie wel recht maar links groeit scheef.
pi_47540659
Bij mijn zoon moet het ook gebeuren. Heeft er totaal geen trek in. Iemand die weet hoe je het voor elkaar krijgt dat het onder narcose kan?
pi_47540732
Je zoon moet maar doorbijten. Er is écht niets, maar dan ook niets aan. De rotste periode vond ik juist de periode na het trekken...
pi_47540796
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 11:01 schreef MadGuy het volgende:
Je zoon moet maar doorbijten. Er is écht niets, maar dan ook niets aan. De rotste periode vond ik juist de periode na het trekken...
Aan dit antwoord heb ik helemaal niets. "Geen trek in" is nogal een uiterst zachte uitdrukking.
pi_47540919
Ik heb even een vraag die hier wel past.

Aanstaande dinsdag moeten ze bij mij 2 kiezen uit mn bek rammen.
Om 4 uur 's middags geloof ik.

Dinsdagavond hebben we altijd een gezellig avondje kaarten en zuipen met de jongens.
Kun/mag je gewoon een stuk in je kloten zuipen zo kort nadat ze een paar kiezen getrokken hebben?
In verband met verdoving die misschien nog niet helemaal is uitgewerkt of hechtingen of herstel ofzo, weet ik veel?!

Iemand?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_47541156
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 11:07 schreef vosss het volgende:
Ik heb even een vraag die hier wel past.

Aanstaande dinsdag moeten ze bij mij 2 kiezen uit mn bek rammen.
Om 4 uur 's middags geloof ik.

Dinsdagavond hebben we altijd een gezellig avondje kaarten en zuipen met de jongens.
Kun/mag je gewoon een stuk in je kloten zuipen zo kort nadat ze een paar kiezen getrokken hebben?
In verband met verdoving die misschien nog niet helemaal is uitgewerkt of hechtingen of herstel ofzo, weet ik veel?!

Iemand?
Dezelfde dag nog alcohol? Nee dat mag/kun je beter niet doen
De eerste 24 uur moet je sowieso nogal voorzichtig doen met alles wat je eet/drinkt. Het is dan nog heel erg gevoelig. Je mag dan zelfs de mondspoeling nog niet gebruiken.
En je krijgt pijnstillers, als je die pijnstillers gebruikt de dagen erna dan kun je al die dagen beter nog geen alcohol drinken.
pi_47541689
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 11:03 schreef pberends het volgende:

[..]

Aan dit antwoord heb ik helemaal niets. "Geen trek in" is nogal een uiterst zachte uitdrukking.
Nee, dat is waar. Maar ik denk ook niet dat ze een algehele narcose regelen alleen maar omdat iemand er heel erg tegenop ziet.
pi_47541731
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 11:15 schreef Twisted_fok het volgende:

[..]

Dezelfde dag nog alcohol? Nee dat mag/kun je beter niet doen
De eerste 24 uur moet je sowieso nogal voorzichtig doen met alles wat je eet/drinkt. Het is dan nog heel erg gevoelig. Je mag dan zelfs de mondspoeling nog niet gebruiken.
En je krijgt pijnstillers, als je die pijnstillers gebruikt de dagen erna dan kun je al die dagen beter nog geen alcohol drinken.
En als ik geen pijnstillers gebruik?
De enige keer dat ik fikse pijnstillers gebruikt hebt dat was toen ik ze ook echt nodig had
(mijn arm lag er toen af   ).

Een beetje pijn in mn bek ga ik geen pijnstillers voor vreten
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_47543130
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 10:58 schreef pberends het volgende:
Bij mijn zoon moet het ook gebeuren. Heeft er totaal geen trek in. Iemand die weet hoe je het voor elkaar krijgt dat het onder narcose kan?
narcosetandarts.nl
pi_47543431
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 11:33 schreef MadGuy het volgende:

[..]

Nee, dat is waar. Maar ik denk ook niet dat ze een algehele narcose regelen alleen maar omdat iemand er heel erg tegenop ziet.
Waarom niet? Daar zijn narcoses voor. Uitstel is vaak een verergering = meer kosten.
pi_47543440
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 12:20 schreef schatje het volgende:

[..]

narcosetandarts.nl
Zeer bedankt. Maar er zijn toch ook reguliere artsen die dat doen?
pi_47543532
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 12:30 schreef pberends het volgende:

[..]

Zeer bedankt. Maar er zijn toch ook reguliere artsen die dat doen?
Dat weet ik niet. Misschien iemand anders.
pi_47543705

Volgens Wiki zijn dit de verstandkiezen oftewel elke 8e vanaf het midden. Maar volgens mij zoon komt er nog een 9e paar kiezen aan in de bovenkaken. Waar slaat dit op? We hebben het 5 keer gecontroleerd.
pi_47543955
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 11:35 schreef vosss het volgende:

[..]

En als ik geen pijnstillers gebruik?
De enige keer dat ik fikse pijnstillers gebruikt hebt dat was toen ik ze ook echt nodig had
(mijn arm lag er toen af   ).

Een beetje pijn in mn bek ga ik geen pijnstillers voor vreten
Dan zou ik iig de eerste 24 uur nog steeds geen alcohol nuttigen. De dagen erna eigenlijk ook niet, maar dat ben ik. Persoonlijk denk ik dat het de dagen erna, mits met mate, niet heel veel kwaad kan. Mara als ik jou was zou ik het aan de tandarts/kaakchirurg vragen voor de zekerheid.
  donderdag 22 maart 2007 @ 17:43:47 #177
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_47554308
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 12:38 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]

Volgens Wiki zijn dit de verstandkiezen oftewel elke 8e vanaf het midden. Maar volgens mij zoon komt er nog een 9e paar kiezen aan in de bovenkaken. Waar slaat dit op? We hebben het 5 keer gecontroleerd.
Je kan nog wel een paar extra kiesjes hebben. Komt weinig voor en zijn meestal erg klein/ zo er uit.

Verstandskiezen heeft ook niet iedereen. Meestal wel 4 stuks, soms 2, soms 0, soms alleen boven, soms alleen onder, soms alleen links, soms alleen rechts.

Als je zoon echt panisch is kan er best onder narcose getrokken worden bij de kaakchirurg/ziekenhuis.
Alleen heeft een narcose ook wel wat nadelen; dus als het even kan zou ik het "normaal" onder plaatselijke verdoving laten doen.
pi_47556350
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 17:43 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Je kan nog wel een paar extra kiesjes hebben. Komt weinig voor en zijn meestal erg klein/ zo er uit.
Waar slaat dat nou weer op?
  donderdag 22 maart 2007 @ 18:52:25 #179
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_47556390
Je kan een 2e setje verstandskiezen hebben.
Maar dat is redelijk zeldzaam.
Wat snap je niet?
pi_47556766
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 18:52 schreef Hyperdude het volgende:
Je kan een 2e setje verstandskiezen hebben.
Maar dat is redelijk zeldzaam.
Wat snap je niet?
Op Wikipedia staat er niets over.
  donderdag 22 maart 2007 @ 19:36:37 #181
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_47557973
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 19:02 schreef pberends het volgende:

[..]

Op Wikipedia staat er niets over.
En waar heeft Wikipedia geneeskunde/tandheelkunde gestudeerd?
Universiteit van Harderwijk!?

http://www.cda-adc.ca/jcda/vol-65/issue-11/612.html

http://www.google.ch/search?hl=nl&q=Supernumerary+Teeth&btnG=Google+zoeken&meta=
quote:
Supernumerary Teeth

90% occur in maxilla

0.3-3.8% of the pop affected

Most commonly in areas of: max laterals or max 3rd molar

1)distal to the 3rd molars (occur in both arches but more common in maxilla). These teeth rarely erupt.

2) 2nd pre-molar area on mandib arch. They resemble the premolars
Distal to the 3rd molars = achter de verstandskiezen liggend!

[ Bericht 6% gewijzigd door Hyperdude op 22-03-2007 19:42:56 ]
pi_47558579
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 19:36 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

En waar heeft Wikipedia geneeskunde/tandheelkunde gestudeerd?
Universiteit van Harderwijk!?

http://www.cda-adc.ca/jcda/vol-65/issue-11/612.html

http://www.google.ch/search?hl=nl&q=Supernumerary+Teeth&btnG=Google+zoeken&meta=
[..]

Distal to the 3rd molars = achter de verstandskiezen liggend!
Ah, thanks.
  donderdag 22 maart 2007 @ 20:01:25 #183
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_47558769
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 19:56 schreef pberends het volgende:

[..]

Ah, thanks.
Maar is dus erg zeldzaam.
Niet zo zeldzaam als bv. een M. Bellucci; maar toch wel erg weinig voorkomend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')