Ik moet binnenkort 1 verstandskies laten trekken links boven. Maar ik ben ontzettend bang voor die grote injectiespuiten die ze gebruiken!! Kan iemand mij helpen??
quote:de spuiten zien er misschien groter uit, maar van de naald voel je eigenlijk niet,
Op donderdag 24 juli 2003 10:32 schreef Makri het volgende:
Hoiii,Ik moet binnenkort 1 verstandskies laten trekken links boven. Maar ik ben ontzettend bang voor die grote injectiespuiten die ze gebruiken!! Kan iemand mij helpen??
ik was trouwens bij de kaakchirurg geholpen, ik weet niet wie het bij jou doet?
Anyway wens je succes en laat eff weten hoe het was.
quote:nou ook niet altijd, beide zijn bij mij getrokken,
Op donderdag 24 juli 2003 10:34 schreef RaVeDaVe het volgende:
een tip van mij, laat je doorverwijzen naar de kaakchirurg...
die snijd ze erut, en naait je netjes dicht...
dan ben je in 2 minuuten weer buiten...
je eigen tandarts gaat staan te kloten en doen...
quote:heh... grote injectiespuiten? bedoel je van die grote metalen spuiten van voor de oorlog?
Op donderdag 24 juli 2003 10:32 schreef Makri het volgende:
Hoiii,Ik moet binnenkort 1 verstandskies laten trekken links boven. Maar ik ben ontzettend bang voor die grote injectiespuiten die ze gebruiken!! Kan iemand mij helpen??
Techniek 2
Just take the pain !
Succes !
quote:van tevoren? nergens voor nodig... als ze klaar zijn met het trekken van werkt die verdoving nog zeker 2 uur, dus als je na een uur een keer een dosis ibuprofen naar binnen werkt, heb je weer 6 uur nergens last van
Op donderdag 24 juli 2003 10:36 schreef Scatty het volgende:[..]vraag wel of je van te voern een nitroven 600 (ofzo) mag innemen.
pijnstillers die je meekrijgt werkt het al een beetje als je weer naar huis toe gaat.
4 uur nadat ze getrokken waren ben ik gewoon weer weg gegaan en er was niets bij me te zien. Zoals al eerder is gezegd is er tegenop zien het ergste. O ja, als ik jouw was zou ik ook een afspraak met de kaakchirurg maken, persoonlijk heb ik meer vertrouwen in hem.
quote:Bij mij ook alle 4 in 1 keer door de kaak chirurg verwijderd (omdat de tandarts ze te moeilijk te trekken vond); 14 verdovingsspuiten gehad en een hele doos pijnstillers voor erna maar daar heb ik geen enkele van gebruikt (alleen irritant is dat er eten in die holtes gaat zitten).
Op donderdag 24 juli 2003 10:36 schreef DLevi het volgende:
bij mij zijn ze pas alle 4 in 1 keer verwijdert.
onder narcose
Daarna brufen bruis 600 gekregen en nergens last van gehad,ik had trouwens ook 2x brufen voor de ingreep ingenomen dat helpt ook.
Laat het gewoon over je heen komen want ze moeten er toch uit, en achteraf zal je zien dat het echt reuze mee valt.
Succes
quote:verdoving heeft altijd een vertragende werking, werkt niet meteen dus beter is van te voren (adviseerde de kaakchirug aan mij)
Op donderdag 24 juli 2003 10:40 schreef innerSheep het volgende:[..]
van tevoren? nergens voor nodig... als ze klaar zijn met het trekken van werkt die verdoving nog zeker 2 uur, dus als je na een uur een keer een dosis ibuprofen naar binnen werkt, heb je weer 6 uur nergens last van
oh ja!
zorg dat je voldoende drinkontbijt in huis hebt aangezien je je mond niet open krijgt
is het toch wel lekker om wat etenswaren naar binnen te krijgen
quote:holtes? geen last van, alles is netjes egaal gehecht bij mij
Op donderdag 24 juli 2003 10:42 schreef MNeMoNiCS het volgende:[..]
Bij mij ook alle 4 in 1 keer door de kaak chirurg verwijderd (omdat de tandarts ze te moeilijk te trekken vond); 14 verdovingsspuiten gehad en een hele doos pijnstillers voor erna maar daar heb ik geen enkele van gebruikt (alleen irritant is dat er eten in die holtes gaat zitten).
quote:50 minuten hakken en breken ja...
Op donderdag 24 juli 2003 10:34 schreef RaVeDaVe het volgende:
quote:watje in mn mond heb ik niet gehad... zal dan wel niet zo hebben gebloed ofzo, maarreeh, ik heb het 2 weken geleden gehad, en pas na de ingreep een dosis ibuprufen gehad, werkte als een zonnetje. was trouwens wel blij dat ik naar de kaakchirurg kon, gaatje boren laat ik wel aan de tandarts over, maar een verstandskies eruitsnijden?? nee, die kaakchirurg is er toch niet voor niks
Op donderdag 24 juli 2003 10:44 schreef Scatty het volgende:[..]
verdoving heeft altijd een vertragende werking, werkt niet meteen dus beter is van te voren (adviseerde de kaakchirug aan mij)
achteraf innemen heb je een watje in je mond zitten en als je dan nog water gaat drinken heb je dat watje vol water zitten en de eerste 2 uur krijg je je mond toch niet open
Die sputen zijn niet erg je voelt het wel maar het doet geen pijn.
Trouwens als je je thuis bent er ijs op houden voor 2 uur ofzo, dan heb je mischien geen pijnstillers nodig. Ik had in ieder geval geen pijnstillers nodig.
(ik was ook zo benauwd voor de spuit en heb alleen een minimale oppervlakkige verdoving gehad... )
Hou er dan rekening mee dat het herstel in ieder geval sneller gaat wanneer je die peuken een paar dagen laat liggen.
Ik was niet zo slim geloof ik.
Wil je verder geen angst aanjagen, maar ik ben op 14 april van dit jaar van een verstandskies afgeholpen en na wat lastige 'dingetjes' zoals een ontsteking én nog een keer opensnijden nog steeds niet helemaal pijnvrij. Als ik het advies had opgevolgd door niet te roken in de eerste twee weken dan was het wellicht een stuk sneller 'over' gegaan.
Maar maak je geen zorgen, normaal gesproken gaat het een stukkie makkelijker, zoals je hier al hebt kunnen lezen
Succes!
O ja, die spuiten zijn een eitje! (was even je vraag vergeten)
drie kiezen elk om de twee weken. Na een dag had ik er geen last meer van. De kiezen boven stellen niet zoveel voor en je kunt er voor kiezen(hmm) om je onderkiezen te laten zitten (hebben dan nl. genoeg groeiruimte. maar moet je wel met je tandenborsteltje er bijkunnen want vaak halen ze die ook weg vanwege rotting van de kies
Zie niet op tegen de spuit, zie het als een spannend avontuur! heb je weer eens wat te vertellen joh!
Bij mij mochten ze er wel allebei tegelijk uit (rechts en links)quote:Op donderdag 23 september 2004 12:55 schreef hilliebillie het volgende:
meestal trekken ze er twee aan een kant (geloof ik) omdat anders je mond te veel ongevoelig is van de verdoving.
ik moet morgen mijn kiezen (links) laten trekken, rechts zijn ze er al uit.
het is zeker geen pretje, maar ik ga me niet nader verklaren want daarmee werk ik mezelf alleen maar op de zenuwen.
een ander topic over verstandskiezen:
verstandskies (ook up to date)
zolang ze niet onderin trekken idd, dan spuiten ze achterin in die spier die kan wel beetje akelig zijn....quote:Op donderdag 23 september 2004 22:25 schreef Kaalhei het volgende:
Die naald voel je nauwelijks, je tandvlees is vrij ongevoelig.
Het boeide mij allemaal vrij weinig. Ik had ze alle 4 tegelijk en je krijgt 3 spuiten per kies. Ik had er dus 12. Het enige echt vervelende was het feit dat een (deel van een) kies in mijn keel viel. Bovendien waren twee kiezen ingegroeid wat tot snijden en hechten leidde. Wat weer tot een rood kussen leidde de eerste week.quote:Op donderdag 23 september 2004 22:42 schreef Firefly18 het volgende:
[..]
zolang ze niet onderin trekken idd, dan spuiten ze achterin in die spier die kan wel beetje akelig zijn....
Ik kreeg er wel meer als 4 per kies, waarom geen idee eigenlijk. En er werd er 1 getrokken, 2 gesneden (1 nadat ze uhm in 2 stukken hadden gebroken) en alles werd gehecht.quote:Op donderdag 23 september 2004 22:48 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Het boeide mij allemaal vrij weinig. Ik had ze alle 4 tegelijk en je krijgt 3 spuiten per kies. Ik had er dus 12. Het enige echt vervelende was het feit dat een (deel van een) kies in mijn keel viel. Bovendien waren twee kiezen ingegroeid wat tot snijden en hechten leidde. Wat weer tot een rood kussen leidde de eerste week.
dat wou ie niet ofzoquote:Op dinsdag 25 januari 2005 03:59 schreef cultheld het volgende:
Waarom heb je d'r niet 2 tegelijk weg laten halen?
Hmm das klote dan. Ik heb al sinds 5 november een verwijsbrief voor de kaakchirurg, maar heb nog niet durven bellen. Volgens de tandarts hoeven de bovenste 2 er niet uit, maar de onderste 2 moeten er helaas wel uit. Volgens die tandarts kan ik ze in één keer laten verwijderen, maar ik heb zo'n voorgevoel dat het ontzettend pijn gaat doenquote:
Nog niet durven bellen??quote:Op dinsdag 25 januari 2005 04:23 schreef cultheld het volgende:
[..]
Hmm das klote dan. Ik heb al sinds 5 november een verwijsbrief voor de kaakchirurg, maar heb nog niet durven bellen. Volgens de tandarts hoeven de bovenste 2 er niet uit, maar de onderste 2 moeten er helaas wel uit. Volgens die tandarts kan ik ze in één keer laten verwijderen, maar ik heb zo'n voorgevoel dat het ontzettend pijn gaat doen
Ik heb een vrij hoge pijngrens, een klap op m'n bek doet me weinig, asfalt knuffelen met 60 km/h is een beetje pijnlijk, maar dat is nog te doenquote:Op dinsdag 25 januari 2005 11:53 schreef schatje het volgende:
[..]
Nog niet durven bellen??
Kom op zeg, stel je niet aan.
Uk hub eu dukke lup eun preutu geut meuluk!quote:Op donderdag 27 januari 2005 00:28 schreef Saekerhett het volgende:
Ik ben 18 februari aan de beurt
Bij mij gaat het in twee keer, eerst de ene kant boven en onder, en een paar weken later de andere kant. De 18e is dus de eerste keer.
Ik weet wel wat ik kan verwachten, want ik heb al eerder kiezen laten trekken, maar toch...
IK WILL NIEEEEEEEE
Deed het verdoven eigenlijk pijn?quote:Op vrijdag 18 februari 2005 11:33 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Uk hub eu dukke lup eun preutu geut meuluk!
Nop, ik kreeg vier spuitjes. Van de eerste drie voelde ik echt helemaal niks (snap niet hoe dat kan), en de laatste voelde ik wel, maar deed geen pijn.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 14:14 schreef cultheld het volgende:
[..]
Deed het verdoven eigenlijk pijn?
Ik dacht juist van niet..quote:Op vrijdag 18 februari 2005 22:21 schreef Mar10Segovia het volgende:
Al doet onder meer pijn dan boven...
Plus dat aan de onderkant je tong gedeeltelijk mee verdoofd, dus als ze ze allebei tegelijk zouden trekken dan heb je kans dat je 'm inslikt omdat je 'm niet meer voelt of zo (tenminste, dat vertelden ze mij toen.quote:Op woensdag 23 maart 2005 15:32 schreef MissyMirjaM het volgende:
bij mij moesten ze er alle 4 uit, dus eerst links boven en onder, en toen rechts boven en onder.
dus 1 kant per keer.
want als je nou bijv. alleen de onderste doet, heb je aan allebei de kanten dat je niks kan eten
en nu maar aan 1 kant..
Onder zit een zenuw, boven niet. Daarom krijg je ook meer prikken onder dan boven.quote:
Nou, volgens mij kunnen ze je niet verplichten verstandskiezen te laten trekken als daar verder niets mis mee is.quote:Op woensdag 23 maart 2005 21:29 schreef MoChe het volgende:
is het verplicht om een verstandskies te latten trekken eigk? en wat gebeurt er eigk als je ze laat zitten?
En dan nog die verhalen van te voren aanhoren van mensen die zeggen NEEE HET DOET GEEN PIJN JOH is binnen een dag weg..........nou NEEEEEEEEEEquote:Op donderdag 24 maart 2005 11:32 schreef MizzEnroe het volgende:
Bij mij zijn ze ook alle vier in 1 keer weggehaald door de kaakchirurg. Ik heb 2 dagen niet kunnen eten en ben 1 week binnen gebleven.
Het ergste vond ik toen mijn verdoving uitgewerkt begon te raken en ik vreselijke pijn kreeg en nog helemaal niet kon slikken. Mijn Ibuprofen moest dus even wachten tot de verdoving uitgewerkt was.Auw!
Ligt er aan. Als de kiezen bij de tandarts worden getrokken, dan voel je er echt vrij weinig van. Als je naar de kaakchirurg moet, dan heb je (in het algemeen) meer pijn.quote:Op donderdag 24 maart 2005 11:42 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
En dan nog die verhalen van te voren aanhoren van mensen die zeggen NEEE HET DOET GEEN PIJN JOH is binnen een dag weg..........nou NEEEEEEEEEE
Ik heb bij beiden nooit ergens last van gehad. Het hoeft dus zeer zeker niet. Nu ben ik wel van nature minder gevoelig voor pijn, het kan zijn dat dat ook meespeelt.quote:Op donderdag 24 maart 2005 11:44 schreef MizzEnroe het volgende:
[..]
Ligt er aan. Als de kiezen bij de tandarts worden getrokken, dan voel je er echt vrij weinig van. Als je naar de kaakchirurg moet, dan heb je (in het algemeen) meer pijn.
Misschien een zenuw die ergens meer of minder ruimte gekregen heeft?quote:Op donderdag 24 maart 2005 11:50 schreef MizzEnroe het volgende:
Ik ben ook niet erg gevoelig voor pijn, maar na het verwijderen van de kiezen werd ik wel wakker van de pijn, midden in de nacht. Wel een raar soort pijn, meer het missen van de kiezen.
Kan.quote:Op donderdag 24 maart 2005 11:52 schreef Alicey het volgende:
[..]
Misschien een zenuw die ergens meer of minder ruimte gekregen heeft?
Denk dat het per geval (en ook per persoon) verschillend is. Persoon a kan je wel gaan vertellen dat hij geen pijn heeft gehad van en na een dergelijke behandeling, maar persoon b kan een week lang geleefd hebben met pijn. Voor iedereen is het anders.quote:Op donderdag 24 maart 2005 11:42 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
En dan nog die verhalen van te voren aanhoren van mensen die zeggen NEEE HET DOET GEEN PIJN JOH is binnen een dag weg..........nou NEEEEEEEEEE
quote:Op vrijdag 8 april 2005 11:56 schreef Sgele het volgende:
Hmm, ik kom net terug van de tandarts, en die aardige man wilt mijn verstandskiezen eruit beuken!
In principe niks mis mee hoor, alleen vraag ik me af, hoeveel FoK!kers dit hebben gehad, en hoelang ze er last van hadden...
Waarom? ik wil kort daarna op vakantie, maar ik ga niet op vakantie als ik er zo'n lange tijd last van blijf houden...
Ik hoop dat het topic hier goed staat, want ik kon verder niks passends vinden?
Mooi!quote:Op vrijdag 8 april 2005 12:12 schreef StephanL het volgende:
Ik had er iets van 1 1/2 dag last van,.... uit. Dit kan allemaal binnen 10 minuten gebeurd zijn, valt ontzettend mee.
En de verdoving? deed dat pijn bij jou?quote:Op vrijdag 8 april 2005 12:19 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik denk dat dat echt per persoon verschilt. ik heb er iets van 2 weken last van gehad, inclusief een hele dikke wang vol met blauwe plekken. maar bij mij werd er dan ook flink gerard en gesneden, want ze zaten nog helemaal in mijn tandvlees, en waren er echt nog niet van plan, uit te komen..
Graag gedaan hoorquote:Op vrijdag 8 april 2005 12:11 schreef Sgele het volgende:
Thx, die had ik dan weer niet gevonden....
quote:Op vrijdag 8 april 2005 12:53 schreef MadGuy het volgende:
Kaakchirurg is fijn, Van die spuiten voel je echt helemaal niets, alleen een beetje een jeukerig prikje. Het minder fijne gedeelte vond ik het kraken van de kies.
auwquote:Op vrijdag 8 april 2005 20:07 schreef cultheld het volgende:
http://www.tandarts.nl/images/mpg/m3.wmv Leuke link om eens te bekijken hoe zoiets nou in z'n werk gaat
Dat is wat anders dan een kies trekkenquote:Op vrijdag 8 april 2005 20:07 schreef cultheld het volgende:
http://www.tandarts.nl/images/mpg/m3.wmv Leuke link om eens te bekijken hoe zoiets nou in z'n werk gaat
Deze keer niet echtquote:Op vrijdag 8 april 2005 20:31 schreef cultheld het volgende:
En de verdoving verliep weer soepel, saekerhett?
Yup...quote:Op maandag 18 april 2005 16:38 schreef cultheld het volgende:
Zijn hier ook mensen die naar de kaakchirurg moesten omdat de verstandskiezen niet helemaal door kwamen? Zo ja, hoe voelde het?
Het prikken van naalden is eventjes een naar gevoel, maar niet ondraaglijk naar mijn inziens.quote:Op maandag 18 april 2005 19:25 schreef cultheld het volgende:
Hoe gaat dat met verdoven dan? Die naalden lijken mij nog het meest ondraaglijk; Is het echt van die na-pijn waardoor je bijna niks meer kunt doen?
Ik had het ook.Hb je ook een rare ,beetje zoutige smaak in je mond? Dan zou het een beetje ontstoken kunnen zijn Dat had ik namelijk.Heb bij de drogist OralB Bocasan gehaald en daar mee gespoeld en nu is het over.quote:Op zaterdag 4 november 2006 16:27 schreef -ladybird- het volgende:
Even een kick voor dit topic, kon geen ander recent verstandskiezen topic vinden...
Heb 2 weken terug mn verstandskies laten trekken en het was geen pretje, de tandarts vertelde dat ik er ongeveer 3 dagen napijn van kon hebben. Nu was dat ook zo en die 3 dagen werden wel 2 weken, heb niet echt erge pijn meer als in het begin, maar wel een pijnlijk zeurgevoel dat sinds 2 dagen ook naar boven trekt naar mijn slaap (terwijl mijn onderste kies is getrokken). Het voelt een beetje als een stekende spierpijn, misschien omdat ik die kaakspier weer een beetje begin te gebruiken??
Heeft iemand ervaring met zo'n lange napijn? Ik bel iig maandag de tandarts maar ben benieuwd wat jullie ervaringen hiermee zijn...!
Het grappige is dat ik die totaal niet voelde. Wel hadden ze een soort gaasje in het gapende gat gestoken wat er na een tijdje uit werd gehaald. Dat deed wel verrekte pijn, maar was ook snel weer over.quote:Op maandag 18 april 2005 20:17 schreef schatje het volgende:
[..]
Het prikken van naalden is eventjes een naar gevoel, maar niet ondraaglijk naar mijn inziens.
Alleen de laatste prik was gevoelig.Ik vond die bittere smaak van de verdovingsvloeistof het minste.Wat is die zooi ranzig.quote:Op maandag 18 april 2005 20:17 schreef schatje het volgende:
[..]
Het prikken van naalden is eventjes een naar gevoel, maar niet ondraaglijk naar mijn inziens.
Grote spuiten??? Het zijn maar kleine prikjes met een hele dunne naald. Ongeveer 2 maanden geleden moest ik naar het ziekenhuis om 1 verstandskies (rechts onder) eruit te laten snijden. Deze kies zat scheef en nog volledig onder mijn tandvlees. Doordat die scheef groeide kon die niet doorkomen en dat deed heel veel pijn.quote:Op donderdag 24 juli 2003 10:32 schreef Makri het volgende:
Toen ik heen moest werd bij mij de 1e er meteen uitgehaald, kreeg niet eerst een gesprek ofzo dat is niet nodig bij een kleine ingreep. Tandarts had gezegd dat er maar 1 uit hoefde. Nu blijkt dat de andere 3 er ook uit moeten en die gaan er volgende week uit.quote:Op dinsdag 7 november 2006 00:24 schreef Twisted_fok het volgende:
Even een tvp, ik moet volgende week dinsdag voor het eerst naar de kaakchirurg. Ze moeten er allemaal uit. Nou heb ik al begrepen dat ze dat wrs in 2 keer gaan doen.
Krijg je eerst alleen een gesprek en maak je dan een afspraak voor het echte werk of hoe zit dat, of verschilt dat gewoon per ziekenhuis?
Zal morgen ofzo het topic wel even verder lezen.
Dat staat wel de verschillende sites ja, maar de kaakchirurg zei tegen mij 3 dagen de wond niet spoelen. Stond ook in de ziekenhuis folders die ik mee kreeg. Na 3 dagen moest ik spoelen met een klein puntig spuitje. Die moest ik dan met het puntje tegen de wond aanhouden en zo de wond spoelen met lauw water.quote:Op dinsdag 7 november 2006 08:30 schreef KristianV het volgende:
Je kan inderdaad het beste na het trekken van tanden/verstandskiezen even spoelen met Bocasan.
Dan verschilt dat per ziekenhuis.In de folder van het UMCG stond dat ik één dag mijn mond niet mocht spoelen.quote:Op dinsdag 7 november 2006 08:37 schreef HondaScoopyRijdster21 het volgende:
[..]
Dat staat wel de verschillende sites ja, maar de kaakchirurg zei tegen mij 3 dagen de wond niet spoelen. Stond ook in de ziekenhuis folders die ik mee kreeg. Na 3 dagen moest ik spoelen met een klein puntig spuitje. Die moest ik dan met het puntje tegen de wond aanhouden en zo de wond spoelen met lauw water.
Ik hoop wel dat ze gelijk de eerste lading doen, dan heb ik dat maar vast gehad.quote:Op dinsdag 7 november 2006 08:35 schreef HondaScoopyRijdster21 het volgende:
[..]
Toen ik heen moest werd bij mij de 1e er meteen uitgehaald, kreeg niet eerst een gesprek ofzo dat is niet nodig bij een kleine ingreep. Tandarts had gezegd dat er maar 1 uit hoefde. Nu blijkt dat de andere 3 er ook uit moeten en die gaan er volgende week uit.
Dat is niet het bestequote:Op dinsdag 7 november 2006 08:30 schreef KristianV het volgende:
Je kan inderdaad het beste na het trekken van tanden/verstandskiezen even spoelen met Bocasan.
Ik ben bij het Martini ziekenhuis geweest (heb nogal heel slechte ervaringen met het UMCG).quote:Op dinsdag 7 november 2006 17:29 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Dan verschilt dat per ziekenhuis.In de folder van het UMCG stond dat ik één dag mijn mond niet mocht spoelen.
En de wond spoel je niet met lauw water maar met een lauwe zoutoplossing.(al heb ik dat niet gedaan.)
Doormidden breken? Bij mij hebben ze `m er netjes uitgesneden + stukje van m`n kaakbot. Heb de kies daarna ook nog gezien. Was een raar ding en had een wortel teveelquote:Op woensdag 8 november 2006 08:24 schreef Bluenet het volgende:
Ik heb links boven / onder tegelijk gedaan, rechts moest nog. Wel verdoofd, maar gvd dat deed zeer , werkte niet goed of zo. "Je kan een klein prikje voelen", nee dat heb ik geweten. Daarna nog 5 dagen met een extreem dikke wang gelopen.
Dat geluid als ze je tand door midden breken is ook niet echt fijn om te horen
2 minuten ... bij heeft de grote vriend de kaakchirurg toch echt 45 minuten staan kloten en rammen en zagen.quote:Op donderdag 24 juli 2003 10:34 schreef RaVeDaVe het volgende:
Op zijn vinger bijten? Waarmee heeft hij die kies getrokken dan?quote:Op donderdag 9 november 2006 16:21 schreef MCH het volgende:
Vandaag de tweede kies laten trekken.ik vind het wel een mooi verschijnsel. Deze keer moest ik tegendruk geven door op de vinger van de tandarts te bijten. Hij zou wel zeggen als het pijn ging doen. Naderhand dikke afdruk van mijn tijden, maar deze kies was er ook binnen 1.5 min. uit. Vorige keer zelfs in 30 seconden ofzo. Nu maar even wachten tot de verdoving is uitgewerkt, hopelijk krijg ik er geen last van.
![]()
Kijk ik niet naar, het leek op een priem ofzo.quote:Op donderdag 9 november 2006 16:24 schreef Fargo het volgende:
[..]
Op zijn vinger bijten? Waarmee heeft hij die kies getrokken dan?![]()
Een priemquote:Op donderdag 9 november 2006 16:44 schreef MCH het volgende:
[..]
Kijk ik niet naar, het leek op een priem ofzo.![]()
Hij hanteerde de priem vanaf de zijkant en ik moest mn hoofd nogal draaien. Beetje vreemd om het uit te leggen.quote:Op donderdag 9 november 2006 16:47 schreef Fargo het volgende:
[..]
Een priem![]()
Maar ik bedoelde eigenlijk dat die tandarts toch twee handen nodig had. Bij mij wel tenminste. Eén om 'die priem' te hanteren en die andere voor één of ander spateltje wat in mijn mond ging...
Bij mij was de pijn na 1 1/2 dag weg.quote:Op zondag 19 november 2006 12:29 schreef Poison-Ivy het volgende:
Een vraag;
Ik heb zo'n 6 dagen geleden mijn verstandskies laten trekken (was slecht en had wat last eraan) gewoon bij de tandarts.
Op zich was die tand er vlug uit. Brr ik vond het verschrikkelijk eng maar dat terzijde.
Maar ik heb nu nog steeds pijn, soms zo erg dat ik een pijnstiller moet nemen én ook heel vervelend ik heb sinds die tijd enorme last van hoofdpijn.
Is dit normaal dat dat zo lang duurt? Hebben meerdere dat gehad of moet ik me zorgen gaan maken (doe ik al een beetje)?
Als ik zo in mijn gehemelte kijk is het bont en blauw, normaal denk ik wel.
Als het er niet rood en/of ontstoken uitziet zal het bijna wel voorbij zijn met de pijn. Als je er last van hebt voordat zo'n ding eruit gaat heb je daarna meestal ook wat langer last. 1 week paracetamol is dan redelijk normaal. Ik zou het nog ff een paar dagen afwachten. Als je het niet vertrouwt kan je morgen ff de tandarts bellen, dan moet die maar eens kijken/schoonspoelen.quote:Op zondag 19 november 2006 12:29 schreef Poison-Ivy het volgende:
Een vraag;
Ik heb zo'n 6 dagen geleden mijn verstandskies laten trekken (was slecht en had wat last eraan) gewoon bij de tandarts.
Op zich was die tand er vlug uit. Brr ik vond het verschrikkelijk eng maar dat terzijde.
Maar ik heb nu nog steeds pijn, soms zo erg dat ik een pijnstiller moet nemen én ook heel vervelend ik heb sinds die tijd enorme last van hoofdpijn.
Is dit normaal dat dat zo lang duurt? Hebben meerdere dat gehad of moet ik me zorgen gaan maken (doe ik al een beetje)?
Als ik zo in mijn gehemelte kijk is het bont en blauw, normaal denk ik wel.
Hier ook... preventief verwijderen noemde hij het. Nou, ik dacht he niet! Pas als ik er eventueel last van krijg.quote:Op dinsdag 21 november 2006 00:52 schreef Nachtdier het volgende:
Bij mij wilde mn tandarts ze er ook uithalen. Dacht het niet...![]()
Bij mij is dat niet gebeurd en ik denk dat het niet kan omdat het waarschijnlijk op de foto net zo'n slagveld is als in het echt.Maar je kunt het vrijdag allicht even vragen waarom ze dat niet doen.quote:Op woensdag 22 november 2006 12:51 schreef Poison-Ivy het volgende:
Wat ik me dan afvraag is, waarom hebben ze niet direct naar de extractie een foto gemaakt om te kijken of het allemaal goed eruit ziet.? Lijkt mij wel veel handiger maarja ...ik ben geen tandarts natuurlijk maar denk eens logisch na...ja toch.
Doen ze dat in het ziekenhuis wel altijd na extractie?
Ja,en dat zal je na vrijdag ook nog wel even hebben.Maar wees blij dat je het nu hebt,dan heb je met Kerst en de jaarwissling er geen last van.quote:Nouja vrijdag gaan ze dus snijdenIk ben toch wel weer nerveus aan het worden en barst van de pijn.
Pfff
Meestal maak je geen foto's; zo makkelijk gaat dat meestal ook niet bij mensen waar net een verstandskies uit is gescheurdquote:Op woensdag 22 november 2006 12:51 schreef Poison-Ivy het volgende:
...Wat ik me dan afvraag is, waarom hebben ze niet direct naar de extractie een foto gemaakt om te kijken of het allemaal goed eruit ziet.? Lijkt mij wel veel handiger maarja ...ik ben geen tandarts natuurlijk maar denk eens logisch na...ja toch.
Doen ze dat in het ziekenhuis wel altijd na extractie?...
Beschadiging van de zenuw? Wat zijn de gevolgen daarvan dan? Is dat de grote kaakzenuw ofzoquote:Op woensdag 22 november 2006 18:21 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Soms zitten zulke stukjes ook vlak bij een zenuw, heb je kans op beschading van de zenuw, laat je wortelpuntjes ook liever zitten.
Oh ja,af en toe een coolpack tegen je wang houden vermidert de kans op zwelling en daarbij verdooft het een klein beetje.quote:
een zak diepvriesdoperwten met een theedoek eromheen is goedkoperquote:Op woensdag 22 november 2006 19:37 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Oh ja,af en toe een coolpack tegen je wang houden vermidert de kans op zwelling en daarbij verdooft het een klein beetje.
quote:Op woensdag 24 januari 2007 14:23 schreef SEMTEX het volgende:
Jippie, ik mag vrijdag weer! Mijn linkerkaak wordt dit keer ontdaan van boven- en onderkies.
En na die behandeling ben ik alles kwijt!
Ik ga vandaag al een forse doos advil 400 inslaan, dan overleef ik de dagn erna wel.
Het leuke is ook nog dat ik donderdag naar de tandarts moet (heb eindelijk een tandarts) om 3 gaatjes te laten vullen
. Kortom: D-days, de komende 2 dagen
.
Aan dit antwoord heb ik helemaal niets. "Geen trek in" is nogal een uiterst zachte uitdrukking.quote:Op donderdag 22 maart 2007 11:01 schreef MadGuy het volgende:
Je zoon moet maar doorbijten. Er is écht niets, maar dan ook niets aan. De rotste periode vond ik juist de periode na het trekken...
Dezelfde dag nog alcohol? Nee dat mag/kun je beter niet doenquote:Op donderdag 22 maart 2007 11:07 schreef vosss het volgende:
Ik heb even een vraag die hier wel past.
Aanstaande dinsdag moeten ze bij mij 2 kiezen uit mn bek rammen.
Om 4 uur 's middags geloof ik.
Dinsdagavond hebben we altijd een gezellig avondje kaarten en zuipen met de jongens.
Kun/mag je gewoon een stuk in je kloten zuipen zo kort nadat ze een paar kiezen getrokken hebben?
In verband met verdoving die misschien nog niet helemaal is uitgewerkt of hechtingen of herstel ofzo, weet ik veel?!
Iemand?
Nee, dat is waar. Maar ik denk ook niet dat ze een algehele narcose regelen alleen maar omdat iemand er heel erg tegenop ziet.quote:Op donderdag 22 maart 2007 11:03 schreef pberends het volgende:
[..]
Aan dit antwoord heb ik helemaal niets. "Geen trek in" is nogal een uiterst zachte uitdrukking.
En als ik geen pijnstillers gebruik?quote:Op donderdag 22 maart 2007 11:15 schreef Twisted_fok het volgende:
[..]
Dezelfde dag nog alcohol? Nee dat mag/kun je beter niet doen
De eerste 24 uur moet je sowieso nogal voorzichtig doen met alles wat je eet/drinkt. Het is dan nog heel erg gevoelig. Je mag dan zelfs de mondspoeling nog niet gebruiken.
En je krijgt pijnstillers, als je die pijnstillers gebruikt de dagen erna dan kun je al die dagen beter nog geen alcohol drinken.
narcosetandarts.nlquote:Op donderdag 22 maart 2007 10:58 schreef pberends het volgende:
Bij mijn zoon moet het ook gebeuren. Heeft er totaal geen trek in. Iemand die weet hoe je het voor elkaar krijgt dat het onder narcose kan?
Waarom niet? Daar zijn narcoses voor. Uitstel is vaak een verergering = meer kosten.quote:Op donderdag 22 maart 2007 11:33 schreef MadGuy het volgende:
[..]
Nee, dat is waar. Maar ik denk ook niet dat ze een algehele narcose regelen alleen maar omdat iemand er heel erg tegenop ziet.
Zeer bedankt. Maar er zijn toch ook reguliere artsen die dat doen?quote:
Dat weet ik niet. Misschien iemand anders.quote:Op donderdag 22 maart 2007 12:30 schreef pberends het volgende:
[..]
Zeer bedankt. Maar er zijn toch ook reguliere artsen die dat doen?
Dan zou ik iig de eerste 24 uur nog steeds geen alcohol nuttigen. De dagen erna eigenlijk ook niet, maar dat ben ik. Persoonlijk denk ik dat het de dagen erna, mits met mate, niet heel veel kwaad kan. Mara als ik jou was zou ik het aan de tandarts/kaakchirurg vragen voor de zekerheid.quote:Op donderdag 22 maart 2007 11:35 schreef vosss het volgende:
[..]
En als ik geen pijnstillers gebruik?
De enige keer dat ik fikse pijnstillers gebruikt hebt dat was toen ik ze ook echt nodig had
(mijn arm lag er toen af).
Een beetje pijn in mn bek ga ik geen pijnstillers voor vreten
Je kan nog wel een paar extra kiesjes hebben. Komt weinig voor en zijn meestal erg klein/ zo er uit.quote:Op donderdag 22 maart 2007 12:38 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
Volgens Wiki zijn dit de verstandkiezen oftewel elke 8e vanaf het midden. Maar volgens mij zoon komt er nog een 9e paar kiezen aan in de bovenkaken. Waar slaat dit op? We hebben het 5 keer gecontroleerd.
Waar slaat dat nou weer op?quote:Op donderdag 22 maart 2007 17:43 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Je kan nog wel een paar extra kiesjes hebben. Komt weinig voor en zijn meestal erg klein/ zo er uit.![]()
Op Wikipedia staat er niets over.quote:Op donderdag 22 maart 2007 18:52 schreef Hyperdude het volgende:
Je kan een 2e setje verstandskiezen hebben.
Maar dat is redelijk zeldzaam.
Wat snap je niet?![]()
En waar heeft Wikipedia geneeskunde/tandheelkunde gestudeerd?quote:Op donderdag 22 maart 2007 19:02 schreef pberends het volgende:
[..]
Op Wikipedia staat er niets over.
Distal to the 3rd molars = achter de verstandskiezen liggend!quote:Supernumerary Teeth
90% occur in maxilla
0.3-3.8% of the pop affected
Most commonly in areas of: max laterals or max 3rd molar
1)distal to the 3rd molars (occur in both arches but more common in maxilla). These teeth rarely erupt.
2) 2nd pre-molar area on mandib arch. They resemble the premolars
Ah, thanks.quote:Op donderdag 22 maart 2007 19:36 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
En waar heeft Wikipedia geneeskunde/tandheelkunde gestudeerd?
Universiteit van Harderwijk!?
http://www.cda-adc.ca/jcda/vol-65/issue-11/612.html
http://www.google.ch/search?hl=nl&q=Supernumerary+Teeth&btnG=Google+zoeken&meta=
[..]
Distal to the 3rd molars = achter de verstandskiezen liggend!
Maar is dus erg zeldzaam.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |