Grote spuiten??? Het zijn maar kleine prikjes met een hele dunne naald. Ongeveer 2 maanden geleden moest ik naar het ziekenhuis om 1 verstandskies (rechts onder) eruit te laten snijden. Deze kies zat scheef en nog volledig onder mijn tandvlees. Doordat die scheef groeide kon die niet doorkomen en dat deed heel veel pijn.quote:Op donderdag 24 juli 2003 10:32 schreef Makri het volgende:
Toen ik heen moest werd bij mij de 1e er meteen uitgehaald, kreeg niet eerst een gesprek ofzo dat is niet nodig bij een kleine ingreep. Tandarts had gezegd dat er maar 1 uit hoefde. Nu blijkt dat de andere 3 er ook uit moeten en die gaan er volgende week uit.quote:Op dinsdag 7 november 2006 00:24 schreef Twisted_fok het volgende:
Even een tvp, ik moet volgende week dinsdag voor het eerst naar de kaakchirurg. Ze moeten er allemaal uit. Nou heb ik al begrepen dat ze dat wrs in 2 keer gaan doen.
Krijg je eerst alleen een gesprek en maak je dan een afspraak voor het echte werk of hoe zit dat, of verschilt dat gewoon per ziekenhuis?
Zal morgen ofzo het topic wel even verder lezen.
Dat staat wel de verschillende sites ja, maar de kaakchirurg zei tegen mij 3 dagen de wond niet spoelen. Stond ook in de ziekenhuis folders die ik mee kreeg. Na 3 dagen moest ik spoelen met een klein puntig spuitje. Die moest ik dan met het puntje tegen de wond aanhouden en zo de wond spoelen met lauw water.quote:Op dinsdag 7 november 2006 08:30 schreef KristianV het volgende:
Je kan inderdaad het beste na het trekken van tanden/verstandskiezen even spoelen met Bocasan.
Dan verschilt dat per ziekenhuis.In de folder van het UMCG stond dat ik één dag mijn mond niet mocht spoelen.quote:Op dinsdag 7 november 2006 08:37 schreef HondaScoopyRijdster21 het volgende:
[..]
Dat staat wel de verschillende sites ja, maar de kaakchirurg zei tegen mij 3 dagen de wond niet spoelen. Stond ook in de ziekenhuis folders die ik mee kreeg. Na 3 dagen moest ik spoelen met een klein puntig spuitje. Die moest ik dan met het puntje tegen de wond aanhouden en zo de wond spoelen met lauw water.
Ik hoop wel dat ze gelijk de eerste lading doen, dan heb ik dat maar vast gehad.quote:Op dinsdag 7 november 2006 08:35 schreef HondaScoopyRijdster21 het volgende:
[..]
Toen ik heen moest werd bij mij de 1e er meteen uitgehaald, kreeg niet eerst een gesprek ofzo dat is niet nodig bij een kleine ingreep. Tandarts had gezegd dat er maar 1 uit hoefde. Nu blijkt dat de andere 3 er ook uit moeten en die gaan er volgende week uit.
Dat is niet het bestequote:Op dinsdag 7 november 2006 08:30 schreef KristianV het volgende:
Je kan inderdaad het beste na het trekken van tanden/verstandskiezen even spoelen met Bocasan.
Ik ben bij het Martini ziekenhuis geweest (heb nogal heel slechte ervaringen met het UMCG).quote:Op dinsdag 7 november 2006 17:29 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Dan verschilt dat per ziekenhuis.In de folder van het UMCG stond dat ik één dag mijn mond niet mocht spoelen.
En de wond spoel je niet met lauw water maar met een lauwe zoutoplossing.(al heb ik dat niet gedaan.)
Doormidden breken? Bij mij hebben ze `m er netjes uitgesneden + stukje van m`n kaakbot. Heb de kies daarna ook nog gezien. Was een raar ding en had een wortel teveelquote:Op woensdag 8 november 2006 08:24 schreef Bluenet het volgende:
Ik heb links boven / onder tegelijk gedaan, rechts moest nog. Wel verdoofd, maar gvd dat deed zeer , werkte niet goed of zo. "Je kan een klein prikje voelen", nee dat heb ik geweten. Daarna nog 5 dagen met een extreem dikke wang gelopen.
Dat geluid als ze je tand door midden breken is ook niet echt fijn om te horen
2 minuten ... bij heeft de grote vriend de kaakchirurg toch echt 45 minuten staan kloten en rammen en zagen.quote:Op donderdag 24 juli 2003 10:34 schreef RaVeDaVe het volgende:
een tip van mij, laat je doorverwijzen naar de kaakchirurg...
die snijd ze erut, en naait je netjes dicht...
dan ben je in 2 minuuten weer buiten...
je eigen tandarts gaat staan te kloten en doen...
Op zijn vinger bijten? Waarmee heeft hij die kies getrokken dan?quote:Op donderdag 9 november 2006 16:21 schreef MCH het volgende:
Vandaag de tweede kies laten trekken.ik vind het wel een mooi verschijnsel. Deze keer moest ik tegendruk geven door op de vinger van de tandarts te bijten. Hij zou wel zeggen als het pijn ging doen. Naderhand dikke afdruk van mijn tijden, maar deze kies was er ook binnen 1.5 min. uit. Vorige keer zelfs in 30 seconden ofzo. Nu maar even wachten tot de verdoving is uitgewerkt, hopelijk krijg ik er geen last van.
![]()
Kijk ik niet naar, het leek op een priem ofzo.quote:Op donderdag 9 november 2006 16:24 schreef Fargo het volgende:
[..]
Op zijn vinger bijten? Waarmee heeft hij die kies getrokken dan?![]()
Een priemquote:Op donderdag 9 november 2006 16:44 schreef MCH het volgende:
[..]
Kijk ik niet naar, het leek op een priem ofzo.![]()
Hij hanteerde de priem vanaf de zijkant en ik moest mn hoofd nogal draaien. Beetje vreemd om het uit te leggen.quote:Op donderdag 9 november 2006 16:47 schreef Fargo het volgende:
[..]
Een priem![]()
Maar ik bedoelde eigenlijk dat die tandarts toch twee handen nodig had. Bij mij wel tenminste. Eén om 'die priem' te hanteren en die andere voor één of ander spateltje wat in mijn mond ging...
Bij mij was de pijn na 1 1/2 dag weg.quote:Op zondag 19 november 2006 12:29 schreef Poison-Ivy het volgende:
Een vraag;
Ik heb zo'n 6 dagen geleden mijn verstandskies laten trekken (was slecht en had wat last eraan) gewoon bij de tandarts.
Op zich was die tand er vlug uit. Brr ik vond het verschrikkelijk eng maar dat terzijde.
Maar ik heb nu nog steeds pijn, soms zo erg dat ik een pijnstiller moet nemen én ook heel vervelend ik heb sinds die tijd enorme last van hoofdpijn.
Is dit normaal dat dat zo lang duurt? Hebben meerdere dat gehad of moet ik me zorgen gaan maken (doe ik al een beetje)?
Als ik zo in mijn gehemelte kijk is het bont en blauw, normaal denk ik wel.
Als het er niet rood en/of ontstoken uitziet zal het bijna wel voorbij zijn met de pijn. Als je er last van hebt voordat zo'n ding eruit gaat heb je daarna meestal ook wat langer last. 1 week paracetamol is dan redelijk normaal. Ik zou het nog ff een paar dagen afwachten. Als je het niet vertrouwt kan je morgen ff de tandarts bellen, dan moet die maar eens kijken/schoonspoelen.quote:Op zondag 19 november 2006 12:29 schreef Poison-Ivy het volgende:
Een vraag;
Ik heb zo'n 6 dagen geleden mijn verstandskies laten trekken (was slecht en had wat last eraan) gewoon bij de tandarts.
Op zich was die tand er vlug uit. Brr ik vond het verschrikkelijk eng maar dat terzijde.
Maar ik heb nu nog steeds pijn, soms zo erg dat ik een pijnstiller moet nemen én ook heel vervelend ik heb sinds die tijd enorme last van hoofdpijn.
Is dit normaal dat dat zo lang duurt? Hebben meerdere dat gehad of moet ik me zorgen gaan maken (doe ik al een beetje)?
Als ik zo in mijn gehemelte kijk is het bont en blauw, normaal denk ik wel.
Hier ook... preventief verwijderen noemde hij het. Nou, ik dacht he niet! Pas als ik er eventueel last van krijg.quote:Op dinsdag 21 november 2006 00:52 schreef Nachtdier het volgende:
Bij mij wilde mn tandarts ze er ook uithalen. Dacht het niet...![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |