Ik moet binnenkort 1 verstandskies laten trekken links boven. Maar ik ben ontzettend bang voor die grote injectiespuiten die ze gebruiken!! Kan iemand mij helpen??
quote:de spuiten zien er misschien groter uit, maar van de naald voel je eigenlijk niet,
Op donderdag 24 juli 2003 10:32 schreef Makri het volgende:
Hoiii,Ik moet binnenkort 1 verstandskies laten trekken links boven. Maar ik ben ontzettend bang voor die grote injectiespuiten die ze gebruiken!! Kan iemand mij helpen??
ik was trouwens bij de kaakchirurg geholpen, ik weet niet wie het bij jou doet?
Anyway wens je succes en laat eff weten hoe het was.
quote:nou ook niet altijd, beide zijn bij mij getrokken,
Op donderdag 24 juli 2003 10:34 schreef RaVeDaVe het volgende:
een tip van mij, laat je doorverwijzen naar de kaakchirurg...
die snijd ze erut, en naait je netjes dicht...
dan ben je in 2 minuuten weer buiten...
je eigen tandarts gaat staan te kloten en doen...
quote:heh... grote injectiespuiten? bedoel je van die grote metalen spuiten van voor de oorlog?
Op donderdag 24 juli 2003 10:32 schreef Makri het volgende:
Hoiii,Ik moet binnenkort 1 verstandskies laten trekken links boven. Maar ik ben ontzettend bang voor die grote injectiespuiten die ze gebruiken!! Kan iemand mij helpen??
Techniek 2
Just take the pain !
Succes !
quote:van tevoren? nergens voor nodig... als ze klaar zijn met het trekken van werkt die verdoving nog zeker 2 uur, dus als je na een uur een keer een dosis ibuprofen naar binnen werkt, heb je weer 6 uur nergens last van
Op donderdag 24 juli 2003 10:36 schreef Scatty het volgende:[..]vraag wel of je van te voern een nitroven 600 (ofzo) mag innemen.
pijnstillers die je meekrijgt werkt het al een beetje als je weer naar huis toe gaat.
4 uur nadat ze getrokken waren ben ik gewoon weer weg gegaan en er was niets bij me te zien. Zoals al eerder is gezegd is er tegenop zien het ergste. O ja, als ik jouw was zou ik ook een afspraak met de kaakchirurg maken, persoonlijk heb ik meer vertrouwen in hem.
quote:Bij mij ook alle 4 in 1 keer door de kaak chirurg verwijderd (omdat de tandarts ze te moeilijk te trekken vond); 14 verdovingsspuiten gehad en een hele doos pijnstillers voor erna maar daar heb ik geen enkele van gebruikt (alleen irritant is dat er eten in die holtes gaat zitten).
Op donderdag 24 juli 2003 10:36 schreef DLevi het volgende:
bij mij zijn ze pas alle 4 in 1 keer verwijdert.
onder narcose
Daarna brufen bruis 600 gekregen en nergens last van gehad,ik had trouwens ook 2x brufen voor de ingreep ingenomen dat helpt ook.
Laat het gewoon over je heen komen want ze moeten er toch uit, en achteraf zal je zien dat het echt reuze mee valt.
Succes
quote:verdoving heeft altijd een vertragende werking, werkt niet meteen dus beter is van te voren (adviseerde de kaakchirug aan mij)
Op donderdag 24 juli 2003 10:40 schreef innerSheep het volgende:[..]
van tevoren? nergens voor nodig... als ze klaar zijn met het trekken van werkt die verdoving nog zeker 2 uur, dus als je na een uur een keer een dosis ibuprofen naar binnen werkt, heb je weer 6 uur nergens last van
oh ja!
zorg dat je voldoende drinkontbijt in huis hebt aangezien je je mond niet open krijgt
is het toch wel lekker om wat etenswaren naar binnen te krijgen
quote:holtes? geen last van, alles is netjes egaal gehecht bij mij
Op donderdag 24 juli 2003 10:42 schreef MNeMoNiCS het volgende:[..]
Bij mij ook alle 4 in 1 keer door de kaak chirurg verwijderd (omdat de tandarts ze te moeilijk te trekken vond); 14 verdovingsspuiten gehad en een hele doos pijnstillers voor erna maar daar heb ik geen enkele van gebruikt (alleen irritant is dat er eten in die holtes gaat zitten).
quote:50 minuten hakken en breken ja...
Op donderdag 24 juli 2003 10:34 schreef RaVeDaVe het volgende:
een tip van mij, laat je doorverwijzen naar de kaakchirurg...
die snijd ze erut, en naait je netjes dicht...
dan ben je in 2 minuuten weer buiten...
je eigen tandarts gaat staan te kloten en doen...
quote:watje in mn mond heb ik niet gehad... zal dan wel niet zo hebben gebloed ofzo, maarreeh, ik heb het 2 weken geleden gehad, en pas na de ingreep een dosis ibuprufen gehad, werkte als een zonnetje. was trouwens wel blij dat ik naar de kaakchirurg kon, gaatje boren laat ik wel aan de tandarts over, maar een verstandskies eruitsnijden?? nee, die kaakchirurg is er toch niet voor niks
Op donderdag 24 juli 2003 10:44 schreef Scatty het volgende:[..]
verdoving heeft altijd een vertragende werking, werkt niet meteen dus beter is van te voren (adviseerde de kaakchirug aan mij)
achteraf innemen heb je een watje in je mond zitten en als je dan nog water gaat drinken heb je dat watje vol water zitten en de eerste 2 uur krijg je je mond toch niet open
Die sputen zijn niet erg je voelt het wel maar het doet geen pijn.
Trouwens als je je thuis bent er ijs op houden voor 2 uur ofzo, dan heb je mischien geen pijnstillers nodig. Ik had in ieder geval geen pijnstillers nodig.
(ik was ook zo benauwd voor de spuit en heb alleen een minimale oppervlakkige verdoving gehad... )
Hou er dan rekening mee dat het herstel in ieder geval sneller gaat wanneer je die peuken een paar dagen laat liggen.
Ik was niet zo slim geloof ik.
Wil je verder geen angst aanjagen, maar ik ben op 14 april van dit jaar van een verstandskies afgeholpen en na wat lastige 'dingetjes' zoals een ontsteking én nog een keer opensnijden nog steeds niet helemaal pijnvrij. Als ik het advies had opgevolgd door niet te roken in de eerste twee weken dan was het wellicht een stuk sneller 'over' gegaan.
Maar maak je geen zorgen, normaal gesproken gaat het een stukkie makkelijker, zoals je hier al hebt kunnen lezen
Succes!
O ja, die spuiten zijn een eitje! (was even je vraag vergeten)
drie kiezen elk om de twee weken. Na een dag had ik er geen last meer van. De kiezen boven stellen niet zoveel voor en je kunt er voor kiezen(hmm) om je onderkiezen te laten zitten (hebben dan nl. genoeg groeiruimte. maar moet je wel met je tandenborsteltje er bijkunnen want vaak halen ze die ook weg vanwege rotting van de kies
Zie niet op tegen de spuit, zie het als een spannend avontuur! heb je weer eens wat te vertellen joh!
Bij mij mochten ze er wel allebei tegelijk uit (rechts en links)quote:Op donderdag 23 september 2004 12:55 schreef hilliebillie het volgende:
meestal trekken ze er twee aan een kant (geloof ik) omdat anders je mond te veel ongevoelig is van de verdoving.
ik moet morgen mijn kiezen (links) laten trekken, rechts zijn ze er al uit.
het is zeker geen pretje, maar ik ga me niet nader verklaren want daarmee werk ik mezelf alleen maar op de zenuwen.
een ander topic over verstandskiezen:
verstandskies (ook up to date)
zolang ze niet onderin trekken idd, dan spuiten ze achterin in die spier die kan wel beetje akelig zijn....quote:Op donderdag 23 september 2004 22:25 schreef Kaalhei het volgende:
Die naald voel je nauwelijks, je tandvlees is vrij ongevoelig.
Het boeide mij allemaal vrij weinig. Ik had ze alle 4 tegelijk en je krijgt 3 spuiten per kies. Ik had er dus 12. Het enige echt vervelende was het feit dat een (deel van een) kies in mijn keel viel. Bovendien waren twee kiezen ingegroeid wat tot snijden en hechten leidde. Wat weer tot een rood kussen leidde de eerste week.quote:Op donderdag 23 september 2004 22:42 schreef Firefly18 het volgende:
[..]
zolang ze niet onderin trekken idd, dan spuiten ze achterin in die spier die kan wel beetje akelig zijn....
Ik kreeg er wel meer als 4 per kies, waarom geen idee eigenlijk. En er werd er 1 getrokken, 2 gesneden (1 nadat ze uhm in 2 stukken hadden gebroken) en alles werd gehecht.quote:Op donderdag 23 september 2004 22:48 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Het boeide mij allemaal vrij weinig. Ik had ze alle 4 tegelijk en je krijgt 3 spuiten per kies. Ik had er dus 12. Het enige echt vervelende was het feit dat een (deel van een) kies in mijn keel viel. Bovendien waren twee kiezen ingegroeid wat tot snijden en hechten leidde. Wat weer tot een rood kussen leidde de eerste week.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |