abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43787288
quote:
Op woensdag 22 november 2006 12:51 schreef Poison-Ivy het volgende:

Wat ik me dan afvraag is, waarom hebben ze niet direct naar de extractie een foto gemaakt om te kijken of het allemaal goed eruit ziet.? Lijkt mij wel veel handiger maarja ...ik ben geen tandarts natuurlijk maar denk eens logisch na...ja toch.
Doen ze dat in het ziekenhuis wel altijd na extractie?
Bij mij is dat niet gebeurd en ik denk dat het niet kan omdat het waarschijnlijk op de foto net zo'n slagveld is als in het echt.Maar je kunt het vrijdag allicht even vragen waarom ze dat niet doen.
quote:
Nouja vrijdag gaan ze dus snijden Ik ben toch wel weer nerveus aan het worden en barst van de pijn.
Pfff
Ja,en dat zal je na vrijdag ook nog wel even hebben.Maar wees blij dat je het nu hebt,dan heb je met Kerst en de jaarwissling er geen last van.
Succes en vooral veel sterkte.
Kleine tip:als je vrijdag weer thuis bent neem even een dosis van die Ibuprofen 600 in en ga even slapen.Slapen versnelt het genezingsproces en je lichaam komt even tot rust.Ik vind hte na zulke ingrepen wel prettig in elk geval.
  woensdag 22 november 2006 @ 18:21:35 #152
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_43790280
quote:
Op woensdag 22 november 2006 12:51 schreef Poison-Ivy het volgende:
...Wat ik me dan afvraag is, waarom hebben ze niet direct naar de extractie een foto gemaakt om te kijken of het allemaal goed eruit ziet.? Lijkt mij wel veel handiger maarja ...ik ben geen tandarts natuurlijk maar denk eens logisch na...ja toch.
Doen ze dat in het ziekenhuis wel altijd na extractie?...
Meestal maak je geen foto's; zo makkelijk gaat dat meestal ook niet bij mensen waar net een verstandskies uit is gescheurd Alleen als de kies er in stukken uit gaat en je van tevoren pijn had en de chirurg er niet zeker van is of alles eruit is loont een foto. Als je voor het trekken geen last had en er maar een klein stukje in blijft zitten levert dat meestal geen problemen op. Soms zitten zulke stukjes ook vlak bij een zenuw, heb je kans op beschading van de zenuw, laat je wortelpuntjes ook liever zitten.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_43792321
quote:
Op woensdag 22 november 2006 18:21 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Soms zitten zulke stukjes ook vlak bij een zenuw, heb je kans op beschading van de zenuw, laat je wortelpuntjes ook liever zitten.
Beschadiging van de zenuw? Wat zijn de gevolgen daarvan dan? Is dat de grote kaakzenuw ofzo jakkes

Bedankt voor de steun hoor en idd beetje slapen is wel fijn (ben dan toch al moe van de spanning), alleen toen mijn verstandskies eruit was, moest ik sowieso een half uur rechtop zitten en daarnaast heb ik de hele dag bloed in mijn mond gehad, leek me niet zo fijn om te slapen met mijn mond vol bloed. Hehe volgens mij kunnen mensen die nog moeten trekken beter niet lezen hier
Ik had die nacht ook mijn kussen nog een beetje besmeurt met mijn bloed gemixt met speeksel

The secret of getting ahead is getting started
  woensdag 22 november 2006 @ 19:25:06 #154
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_43792444
Meestal zitten die stukjes DUS NIET vlakbij de zenuw

Succes he
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_43792713
Ik heb vorige week 2 verstandskiezen laten trekken. De verdoving (mn eerste ooit!) was heel raar. Deed me geen pijn ofzo, de naald ook niet, maar de vloeistof voel je verspreiden en dat is heel apart. Beetje naar in het begin, maar het went.

Toen hij wilde beginnen werd ik misselijk, door het gevoel dat m'n tong achterin mn keel zat, na 2 pogingen besloot hij 'om het hoekje te werken' waardoor ik m'n mond niet superver open hoefde te doen en niet meer misselijk werd.

Daarna ging alles vliegensvlug. De onderste floepte er zo uit, de bovenste moest iets kapot worden gemaakt, maar dat was ook zo gebeurt. Al met al een kwartiertje gelegen daar denk ik.

Gelijk vaak koelen e.d. pijnstillers en mondspoel ophalen, bijsluiters lezen.
De dag erna was het toch behoorlijk opgezwolle, maar superveel pijn heeft het geen moment gedaan.
Heel dragelijk allemaal. Dus ik ga met goede moed half december weer voor de andere 2 kiezen.

Wat een succesverhaal he, opkikker voor de mensen die voor het eerst moeten.
pi_43792946
quote:
Op woensdag 22 november 2006 19:21 schreef Poison-Ivy het volgende:

[..]
Oh ja,af en toe een coolpack tegen je wang houden vermidert de kans op zwelling en daarbij verdooft het een klein beetje.
pi_43795126
quote:
Op woensdag 22 november 2006 19:37 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Oh ja,af en toe een coolpack tegen je wang houden vermidert de kans op zwelling en daarbij verdooft het een klein beetje.
een zak diepvriesdoperwten met een theedoek eromheen is goedkoper (heb ik in ieder geval vandeweek gebruikt).

was echt doodsbang voor dat trekken van die verstandskiezen, vooral door die leuke verhalen op het forum. maar ging gewoon super. linksonder moest er bij mij uit, omdat de verstandskies zelf al afgebroken was (kreeg ook te horen: nog een geluk dat je daar geen ontsteking hebt gekregen). eerst naar binnen voor een foto, daarna weer ff naar buiten. toen naar binnen voor de verdoving, en 15 minuten wachten buiten. en toen naar binnen, en binnen 5 minuten weer buiten de deur, met een papiertje over wat wel en niet mag, en met uitleg welke pijnstiller ik wel mag gebruiken (ben allergisch voor ibuprofen).

thuis aangekomen, rustig tv zitten kijken totdat je het gaasje eruit mocht halen (wel wat langer erin laten zitten, omdat het minder bloed zolang dat gaasje erin zit). daarna met een extra kussensloop en extra kussen gaan slapen, doet het toch minder pijn. 's avonds toch maar een sigaretje genomen, ook al mag het niet. en 2 dagen aan de soep gezeten. nu weer langzaam bezig met zacht voedsel. dus brood zonder korst en dergelijke. vooral omdat mijn kaak nog wel iets opgezet is, en het 's avonds toch iets meer pijn gaat doen elke keer.
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
  woensdag 24 januari 2007 @ 14:23:01 #158
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_45629619
Jippie, ik mag vrijdag weer! Mijn linkerkaak wordt dit keer ontdaan van boven- en onderkies.
En na die behandeling ben ik alles kwijt!
Ik ga vandaag al een forse doos advil 400 inslaan, dan overleef ik de dagn erna wel .
Het leuke is ook nog dat ik donderdag naar de tandarts moet (heb eindelijk een tandarts ) om 3 gaatjes te laten vullen . Kortom: D-days, de komende 2 dagen .
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_45640311
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 14:23 schreef SEMTEX het volgende:
Jippie, ik mag vrijdag weer! Mijn linkerkaak wordt dit keer ontdaan van boven- en onderkies.
En na die behandeling ben ik alles kwijt!
Ik ga vandaag al een forse doos advil 400 inslaan, dan overleef ik de dagn erna wel .
Het leuke is ook nog dat ik donderdag naar de tandarts moet (heb eindelijk een tandarts ) om 3 gaatjes te laten vullen . Kortom: D-days, de komende 2 dagen .
Krijg jij geen Brufen 600 mee dan? Dat kreeg ik na de slachtpartij wel en ik moet zeggen: goed spul
pi_45646188
Heel maf allemaal om al die verhalen hier zo te lezen, aangezien ik gister bovenin 2 verstandskiezen heb laten trekken (groeiden blijkbaar scheef).

Ik ging liggen, kreeg toen links in de wang (van binnen uiteraard) een verdoving en ook linksbovenin m'n mond. Hetzelfde verhaal voor rechts. De spuitjes in de wang voelde ik vrijwel niet, alleen die bovenin de mond enigszins.

Twee minuten later ging hij al met een speciale tang m'n mond in en 10 seconden later was links er uit. Vervolgens hetzelfde verhaal voor rechts. Hele gebeuren was dus binnen 5 min afgerond.

Kreeg wel gaasjes aan beide kanten die ik een minuut of 10 moest laten zitten. Heb deze voor zekerheid een minuut of 20-25 laten zitten.

Heb 2 uur daarna eerst een bak kwark naar binnen gewerkt. Vervolgens dezelfde avond gewoon avondeten met gebakken aardappelen, vlees en sperziebonen.

Heb alleen even een beetje pijn gehad aan de rechterkant nadat de verdoving uitgewerkt was. Niet hinderlijk, je voelde het alleen maar. Dit was na 30 min al over.

Uiteindelijk dus vrijwel geen greintje pijn gehad. Ben overigens gewoon geholpen bij de tandarts en niet bij de kaakchirurg.
pi_45648490
ik ben destijds in het ziekenhuis van m'n wijsheidstanden verlost

ik had echte hamsterkaken, kon alleen nog maar fruitpapjes eten
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
  vrijdag 26 januari 2007 @ 10:27:24 #162
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_45688542
Blegh, mijn tweede (en laatste, yay! ) keer viel nogal tegen. Linkerkaak was deze keer aan de beurt. Onder met de meeste urgentie, want die is in december afgebroken. Onder wilde helaas niet zo goed mee en ze hebben behoorlijk aan mijn kaak lopen raggen en trekken, wat ik ondanks de verdoving toch erg goed voelde. Ik vind het toch ook altijd wel eng om te zien hoe ongelofelijk veel bloed ze met dat zuigslangetje uit je mond vandaan zuigen .
Het leek ook wel of de verdovingsspuiten dit keer meer pijn deden; ik kreeg de tranen in mijn ogen naderhand.
Nu stinkt mijn bek helemaal naar ontstoken tand en ga ik zo flink wat Advil 400 achterover slaan.

Ik hoop dat ik toekomstige trekkers niet afgeschrikt hebt nu . Godzijdank ben ik er voorgoed vanaf nu: ze zijn er alle vier uit.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_45697293
Ik moet over een half jaar weer terug en dan zal de tandarts wrs vertellen dat ze er idd uit moeten Ik heb er geen plek voor. Onder komen ze allebei door, rechts is ie wel recht maar links groeit scheef.
pi_47540659
Bij mijn zoon moet het ook gebeuren. Heeft er totaal geen trek in. Iemand die weet hoe je het voor elkaar krijgt dat het onder narcose kan?
pi_47540732
Je zoon moet maar doorbijten. Er is écht niets, maar dan ook niets aan. De rotste periode vond ik juist de periode na het trekken...
pi_47540796
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 11:01 schreef MadGuy het volgende:
Je zoon moet maar doorbijten. Er is écht niets, maar dan ook niets aan. De rotste periode vond ik juist de periode na het trekken...
Aan dit antwoord heb ik helemaal niets. "Geen trek in" is nogal een uiterst zachte uitdrukking.
pi_47540919
Ik heb even een vraag die hier wel past.

Aanstaande dinsdag moeten ze bij mij 2 kiezen uit mn bek rammen.
Om 4 uur 's middags geloof ik.

Dinsdagavond hebben we altijd een gezellig avondje kaarten en zuipen met de jongens.
Kun/mag je gewoon een stuk in je kloten zuipen zo kort nadat ze een paar kiezen getrokken hebben?
In verband met verdoving die misschien nog niet helemaal is uitgewerkt of hechtingen of herstel ofzo, weet ik veel?!

Iemand?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_47541156
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 11:07 schreef vosss het volgende:
Ik heb even een vraag die hier wel past.

Aanstaande dinsdag moeten ze bij mij 2 kiezen uit mn bek rammen.
Om 4 uur 's middags geloof ik.

Dinsdagavond hebben we altijd een gezellig avondje kaarten en zuipen met de jongens.
Kun/mag je gewoon een stuk in je kloten zuipen zo kort nadat ze een paar kiezen getrokken hebben?
In verband met verdoving die misschien nog niet helemaal is uitgewerkt of hechtingen of herstel ofzo, weet ik veel?!

Iemand?
Dezelfde dag nog alcohol? Nee dat mag/kun je beter niet doen
De eerste 24 uur moet je sowieso nogal voorzichtig doen met alles wat je eet/drinkt. Het is dan nog heel erg gevoelig. Je mag dan zelfs de mondspoeling nog niet gebruiken.
En je krijgt pijnstillers, als je die pijnstillers gebruikt de dagen erna dan kun je al die dagen beter nog geen alcohol drinken.
pi_47541689
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 11:03 schreef pberends het volgende:

[..]

Aan dit antwoord heb ik helemaal niets. "Geen trek in" is nogal een uiterst zachte uitdrukking.
Nee, dat is waar. Maar ik denk ook niet dat ze een algehele narcose regelen alleen maar omdat iemand er heel erg tegenop ziet.
pi_47541731
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 11:15 schreef Twisted_fok het volgende:

[..]

Dezelfde dag nog alcohol? Nee dat mag/kun je beter niet doen
De eerste 24 uur moet je sowieso nogal voorzichtig doen met alles wat je eet/drinkt. Het is dan nog heel erg gevoelig. Je mag dan zelfs de mondspoeling nog niet gebruiken.
En je krijgt pijnstillers, als je die pijnstillers gebruikt de dagen erna dan kun je al die dagen beter nog geen alcohol drinken.
En als ik geen pijnstillers gebruik?
De enige keer dat ik fikse pijnstillers gebruikt hebt dat was toen ik ze ook echt nodig had
(mijn arm lag er toen af   ).

Een beetje pijn in mn bek ga ik geen pijnstillers voor vreten
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_47543130
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 10:58 schreef pberends het volgende:
Bij mijn zoon moet het ook gebeuren. Heeft er totaal geen trek in. Iemand die weet hoe je het voor elkaar krijgt dat het onder narcose kan?
narcosetandarts.nl
pi_47543431
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 11:33 schreef MadGuy het volgende:

[..]

Nee, dat is waar. Maar ik denk ook niet dat ze een algehele narcose regelen alleen maar omdat iemand er heel erg tegenop ziet.
Waarom niet? Daar zijn narcoses voor. Uitstel is vaak een verergering = meer kosten.
pi_47543440
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 12:20 schreef schatje het volgende:

[..]

narcosetandarts.nl
Zeer bedankt. Maar er zijn toch ook reguliere artsen die dat doen?
pi_47543532
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 12:30 schreef pberends het volgende:

[..]

Zeer bedankt. Maar er zijn toch ook reguliere artsen die dat doen?
Dat weet ik niet. Misschien iemand anders.
pi_47543705

Volgens Wiki zijn dit de verstandkiezen oftewel elke 8e vanaf het midden. Maar volgens mij zoon komt er nog een 9e paar kiezen aan in de bovenkaken. Waar slaat dit op? We hebben het 5 keer gecontroleerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')