Recentelijk zie ik daar erg vaak mensen staan die zich ergeren aan mart Smeets en ook veel mensen die zich juist niet aan hem ergeren, die hem juist goed vinden. Was daarom wel benieuwd naar de meningen en met name argumenten van jullie hiero.
Ik zelf vind Mart Smeets OK. Ja, hij heeft soms wel eens wat irritante trektjes/opmerkingen, maar dat heeft elke verslaggever wel. Voor sommige sporten vind ik Mart Smeets wat minder geschikt, dan komt ie nog wel eens wat afstandelijk/minderwaardig/ongeinteresseerd over, maar bij de meeste sporten vind ik hem OK. Zeker als het gaat om wielrennen, Amerikaanse sporten (zoals honkbal en basketbal) en ook bij de korte hoogtepunten over het voetbal vind ik hem goed. Vaak met een eigen stijl humor er bij soms, ook met eigen termilogie, amar ik mag dat wel. iig brengt ie het altijd wel levendig.
Ikzelf snap daarom niet zo goed waar al dat gezeik op Smeets vandaan komt, maar misschien dat her iemand is die hem ook een draak van een presentator vindt die het me wel uit kan leggen?
Zelf word ik echt moe/misselijk/droevig van commentaar van bv Edward van Cuilemborg, Marcella Mesker, Ria Visser, Herbert Dijkstra. Die brengen het wel zo enorm saai allemaal dat het gewoon voor mij een stuk plezier in het kijken ontneemt.
Met andere woorden: Smeets roeleert.
Over Smeets het volgende: hij is erg goed, helemaal als je het vergelijkt met de rest. Vooral met Jean Nelissen in de tour was het geweldig! Jammer dat ze dat koppel uit elkaar hebben gehaald!!
Nu met bijvoorbeeld Cruijff en Gemser doet hij het weer prima! EN ik kijk meestal niet naar basketbal, alleen als SMeets commentaar geeft wil ik nog wel eens kijken
Wat is dat kereltje irritant zeg:
Weet gvd bij elke tennisser twintig bijnamen op te noemen! Nou is dat natuurlijk een prestatie op zich, maar BESTE EDWARD< DAARVOOR KIJK IK NIET NAAR TENNIS! dus KOP HOUDEN!
Waar ik me wel steeds erger aan begin te ergeren is het oefenloze gelul dat ookwel commentaar bij het wielrennen wirdt genoemd.. Jean Nelissen moet weer terug!
quote:Yes, nog een sport-kenner. Ik irriteer me echt mateloos aan Edward Kuil(in z'n kin)borg!! Die vent weet echt nooit waar hij het over heeft en ik zit absoluut niet te wachten op zijn suffe tenniscommentaar!!!!
Op 23 januari 2001 10:16 schreef Elbutre het volgende:
* Elbutre kijkt liever naar Mart Smeets dan naar Edward -kijk eens hoeveel ik van tennis weet- van CuilenborgWat is dat kereltje irritant zeg:
Weet gvd bij elke tennisser twintig bijnamen op te noemen! Nou is dat natuurlijk een prestatie op zich, maar BESTE EDWARD< DAARVOOR KIJK IK NIET NAAR TENNIS! dus KOP HOUDEN!
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik heb zelfs ooit de nos opgebeld toen hij het weer een keer te gek maakte, maar kreeg helaas een onbegrijpende portier aan de telefoon...
On topic, Mart Smeets is best ok, maar moet niet denken dat hij alles zo goed kan en dat zonder hem Studio Sport niet kan voortleven. Maar van mij mag hij blijven...
Ik vind bij Smeets trouwens die zakdoek half uit z'n zak wel heel erg fout
[Dit bericht is gewijzigd door MeneerTim op 25-01-2001 19:38]
quote:Nee! Herbert Dijkstra en Mart Smeets hebben de afgelopen 3 jaar de tour al weten te verpesten.. Tv-geluid uit, radio aan! Veel beter en je krijgt tenminste goede informatie te horen..Het record: De Heren Smeets en Dijkstra hebben het voor elkaar gekregen 10 minuten achter elkaar gewoon niets te zeggen. En dat was niet aan het begin van een etappe maar in de finale..echt een ramp.. Ik wil Jean Nelissen
Op 23 januari 2001 00:13 schreef Dennism het volgende:
bij de tour issie ook altijd toppie
[Dit bericht is gewijzigd door MeneerTim op 25-01-2001 19:42]
[Dit bericht is gewijzigd door knep op 05-04-2001 12:50]
quote:Auw, Nederlanders zijn heel wat chauvinistischer dan Belgen. Daviscup tussen Frankrijk en Nederland, jaartje of twee terug. Canvas, met Frank Raes: "Welkom bij de daviscup wedstrijd tussen Frankrijk en Nederland, de meest chauvinistische landen van West-Europa."
Op 05 april 2001 12:49 schreef knep het volgende:
Jullie hebben het over de tour en wielrennen, dit zou je echt een keer bij de VRT moeten kijken, echt een verademing. Ze hebben daar veel verstand van zaken en brengen het tevens op een humoristische manier. Helaas zijn ze wel wat chauvinistisch, maar dat zijn wij hier ook
Dat brengt ons bij de minpunten van Mart Smeets. Hij noemt Bart Veldkamp telkens schaats-belg. Vind ik vervelend. Bart was de eerste die dat gezeik van skate-offs zat was. Dus werd hij Belg. Geen enkele keer heb ik een Belgische verslaggever horen zeuren over de Hollander die Belg werd. Als Veldkamp tweede wordt op een WK, of een medaille pakt op de 10.000 meter, spreken de Belgen over 'onze landgenoot Bart Veldkamp', zonder een greintje cynisme.
Over de columns van Smeets: herhalingen, meer zijn het niet. Telkens weer basketbal, baseball, beetje wielrennen, beetje voetbal. En die boekjes verkopen maar, omdat Nederlanders een beroerd geheugen hebben. Niemand die zegt: dat is al de vijfde keer dit jaar dat hij over NBA-coach Phil Jackson schrijft. Nee hoor, we lezen het boekje, gooien het in een hoek, en als Mart 50 columns bundelt kopen we het boekje weer, lezen het en gooien het in dezelfde hoek.
En dan de verslaggeving van Mart: overenthousiast. Ik vind basketbal leuk om naar te kijken, maar dat gebler van Smeets, doorspekt met in slecht Engels uitgesproken kreten, dat hoeft van mij niet. En het beroerde is: dat NBA-basketbal keert telkens terug. Al zijn er waterpolowedstrijden tussen de nrs. 1 & 2 in Nederland, dan nog moeten we naar Mart's speeltje kijken. Wie is er kampioen geworden bij de waterpolodames in Nederland? Geen idee zeker? Toen ze (semi-)naakt op een kalender stonden, hebben ze alle kranten in Nederland gehaald. Zijn ze kampioen, nog geen minuut TV. Oh, dat is off-topic. Gouwestaete uit waddinxveen.
quote:JUIST!
Op 05 april 2001 12:49 schreef knep het volgende:
Jullie hebben het over de tour en wielrennen, dit zou je echt een keer bij de VRT moeten kijken, echt een verademing. Ze hebben daar veel verstand van zaken en brengen het tevens op een humoristische manier. Helaas zijn ze wel wat chauvinistisch, maar dat zijn wij hier ook
Ik heb niks tegen Mart Smeets zolang hij studio sport presenteerd, maar op zijn comentaar bij t wielrennen zit ik niet echt te wachten!
quote:Nou dan heb je nog nooit naar commentaar van Michel Wuyts geluisterd?
[b].Auw, Nederlanders zijn heel wat chauvinistischer dan Belgen. Daviscup tussen Frankrijk en Nederland, jaartje of twee terug. Canvas, met Frank Raes: "Welkom bij de daviscup wedstrijd tussen Frankrijk en Nederland, de meest chauvinistische landen van West-Europa."
En chauvinistische landen bestaan niet, t zijn nog altijd de inwoners die chauvinstisch zijn!
quote:Ja de Belgen hemelen hun landgenoten op als ze wat presteren.Maar waar komen Andrej Tsjmil Mohamed Mourhit, Luis Olivera ,Josip Weber de gebroeders Mpenza en Bart Veldkamp vandaan?
Op 06 april 2001 21:49 schreef Diekomsa het volgende:
Nou dan heb je nog nooit naar commentaar van Michel Wuyts geluisterd?
De Belgen hemelen hun sportmensen altijd helemaal op.
Mart, als je hem zo goed vindt hou dan je bek op het moment dat hij begint te zingen.
quote:Jahaa, ik zou inderdaad die Belgen geloven... Die maken er een sport van om zich tegen Nederland en Frankrijk af te zetten... En om het nou chauvinistisch te noemen als supporters achter hun LANDENteam gaan staan is nogal raar, daarom is het juist een landenteam...
Op vrijdag 06 april 2001 21:14 schreef dwerg het volgende:
Auw, Nederlanders zijn heel wat chauvinistischer dan Belgen. Daviscup tussen Frankrijk en Nederland, jaartje of twee terug. Canvas, met Frank Raes: "Welkom bij de daviscup wedstrijd tussen Frankrijk en Nederland, de meest chauvinistische landen van West-Europa."
Ik weet niet het trouwens niet zeker hoor, maar volgens mij is de Nederlandse TV de enige zender die LIVE sportevenementen uitzendt waar zelfs geen Nederlander aan mee doet, of favoriet is... Nederlanders zijn volgens mij gewoon gek op sport, ook al doet er geen Nederlander mee...
Natuurlijk worden sporten waarin Nederlanders wel goed zijn eerder uitgezonden (zie darts, schaatsen), maar bij de Olympische Spelen wordt er ook verslag gedaan van (bijna) alle andere sporten...
In het niet-chauvinistische België zenden ze bij de publieken zie je naast voetbal alleen wielrennen (zijn ze goed in), en sinds Clijsters en Henin zenden ze ook tennis uit... eigenlijk alleen van Belgen, maar goed. Verder geen of weinig Olympische Spelen, want ze zijn er niet goed in...
Op de BBC eigenlijk alleen Curling (Britten favoriet), Skeleton (ook kans op medaille) en Bobben (geen idee) live gezien, verder samenvattingen van een paar minuten...
Op Duitsland alleen Duitsers gezien (niet gek, zij zijn echte wintersporters, dus ze kwamen tijd tekort), maar zij zenden ook opeens de Tour uit sinds Jan Ullrich...
Oh ja het feit dat hij in Haarlem woont (of gewoond heeft) maakt hem helemaal een topper natuurlijk!!
quote:Valt mij altijd op dat de belgen ontzettend afgeven op Nederlanders als ze beter presteren dan de Belgen. Toen twee jaar geleden een nederlander in de tour de ene na de andere overwinning haalde werden er gelijk weer allerlij insinuaties bijgehaald over vermeend doping gebruik.
Op vrijdag 06 april 2001 21:14 schreef dwerg het volgende:
Auw, Nederlanders zijn heel wat chauvinistischer dan Belgen. Daviscup tussen Frankrijk en Nederland, jaartje of twee terug. Canvas, met Frank Raes: "Welkom bij de daviscup wedstrijd tussen Frankrijk en Nederland, de meest chauvinistische landen van West-Europa."
Verder is het bekent dat de belgische VRT nagenoeg failliet is en dat ze beelden van de OS mogen lenen van de NOS en daar zouden ze wel eens dankbaarder voor mogen zijn.
Belgen zijn weer zeer in hun nopjes dat zij nu wel naar het WK voetbal gaan en kunnen het niet laten om daar stevast opmerkingen over te maken richting Nederland.
Wat Smeets betreft... Ik heb de afgelopen twee weken weer van hem genoten. Prachtig zoals hij de emotie van de sport weet aan te tippen.
[Dit bericht is gewijzigd door marky op 25-02-2002 15:16]
quote:Hmmm...Tom zat er ook al toen ik nog op de kleuterschool zat. Dus van echte jonge garde is daar ook geen sprake meer.
Op maandag 25 februari 2002 15:03 schreef beelzebub het volgende:
Goed of niet, wordt 't niet eens tijd dat de jonge garde wordt uitgezonden. Hij gaat al sinds '88 naar de spelen, misschien wel eerder, maar toen volgde ik 't niet zo. Een Humberto Tan of Tom Egbers bijvoorbeeld.
en like they say: "never change a winning team"
en gezien de kijkcijfers doen ze het nog steeds vrij aardig.
quote:Ik heb ergens gelezen dat Mart Smeets als sinds Innsbruck 1976 naar de Winterspelen (Zomerspelen weet ik niet zeker) gaat. Hij was alleen in Nagano niet van de partij. Hij is er maar 8 jaar langer bij dan Emese Hunyady.
Op maandag 25 februari 2002 15:03 schreef beelzebub het volgende:
Goed of niet, wordt 't niet eens tijd dat de jonge garde wordt uitgezonden. Hij gaat al sinds '88 naar de spelen, misschien wel eerder, maar toen volgde ik 't niet zo. Een Humberto Tan of Tom Egbers bijvoorbeeld.
Hij heeft zo'n ontzettend arrogante houding van ik ben goed, ik ben beter dan de rest, als iemand iets anders doet is dat heel vreemd.
Ook zijn sarcasme kan ik niet waarderen. Ik denk dat Mart Smeets een groot aandeel heeft in de nog steeds voortdurende Duitsershaat, met de opmerkingen die hij tussendoor vaak plaatst.
Het enige positieve dat ik over hem kan zeggen is dat hij tenminste zijn eigen mening durft te tonen en dat hij van bepaalde sporten wel verstand heeft, alleen overdrijft hij dan altijd zo in zijn commentaar.
Maar ik vind hem steeds meer een zelfingenomen kwal worden die geen tegenspraak duldt.
Somesing happened sere on se road...
[Dit bericht is gewijzigd door PokerFace op 25-02-2002 19:11]
quote:Hij spreekt de Engelse lettercombinatie TH inderdaad uit als S
Op maandag 25 februari 2002 16:40 schreef PokerFace het volgende:
Wat ik trouwens wel heel irritant vind... Hij spreekt goed Engels, alleen als er ergens TS geschreven wordt spreekt hij het uit als een S...Somesing happened sere on se road...
Bv. Ian Sorpe
Senk Joe !
Ok, Mart's basketbalverslagen zijn soms iets TE enthousiast, maar verder is het gewoon een ERG goede verslaggever. Denk b.v. eens aan de 1000 meter op de laatste OS. De manier waarop hij in de dweilpauze spanning wist te creëren voor de ritten die nog moesten komen was geweldig.
Oftewel: Mart for president.
quote:Dus daar komt mijn duitserhaat vandaan.
Op maandag 25 februari 2002 16:22 schreef mberik het volgende:
Ook zijn sarcasme kan ik niet waarderen. Ik denk dat Mart Smeets een groot aandeel heeft in de nog steeds voortdurende Duitsershaat, met de opmerkingen die hij tussendoor vaak plaatst.
Ach Mart is een beste kerel,heeft tenminste verstand van zake van de sporten die hij verslaat,soms iets te enthousiast maar honderd keer beter dan Mister cliché Dijkstra en als je hem zat bent zet je toch gewoon het geluid uit.
Mag ook graag zijn boeken en collums lezen,ben het wel niet altijd met hem eens maar zeker de moeite waard.
quote:Dat zeg ik toch niet!
Dus daar komt mijn duitserhaat vandaan.
Ik zeg alleen maar dat hij niet helpt dat gevoel te verminderen bij degenen die dat hebben.
quote:Zo denk ik er nog steeds over! Mart is nog steeds top, heeft humor en heeft een uitstraling waar alle andere presentatoren van Studio Sport een puntje aan kunnen zuigen.
Op dinsdag 23 januari 2001 10:16 schreef Elbutre het volgende:
* Elbutre kijkt liever naar Mart Smeets dan naar Edward -kijk eens hoeveel ik van tennis weet- van CuilenborgWat is dat kereltje irritant zeg:
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik vind het wel leuk dat Dione de Graaf de laatste twee weken de zondagavonduitzending presenteerde. Deed ze erg leuk! Ook Jack van Gelder was erg leuk in zijn Olympische ontbijtshow. Journalistiek gehalte nul, maar erg gezellig!
quote:hahaha, van voetbal nu juist niet!
Op Wednesday 27 February 2002 12:52 schreef JK32 het volgende:
Mart SMeets is ok OLE OLE!!!! Die knaap heeft te veel verstand van voetbal.....
Het meest erger ik mij aan Edward van Cuilenborg ofzo. Met die vreselijk irritante stem en dat vreselijk irritante dialect. Het ligt er gewoon te dik op en het doet dat 3 seconden echt pijn aan m'n oren
Mart Smeets zij geprezen.
quote:Weet niet of er nogmeer zijn maar Rick is gestopt dus die zalie nietmeer vaak uitspreken
Op woensdag 27 februari 2002 13:09 schreef Freak187 het volgende:
Bij het Basketball doet ie het ook wel goed alleen hij spreekt Smith uit als Smis enzo. De Nederlandse uitspraak bij Engelse namen, terwijl hij wel degelijk het goed uit kan spreken!!
quote:Relax Kimi voor de F1 moet je nou niet bepaald bij de NOS zijn.
Op woensdag 27 februari 2002 23:59 schreef raikkonen het volgende:
in sommige dingen vind ik smeets wel aardig zoals schaatsen maar als hij de F1 begint af te kraken tot en met is het een arogante zak
quote:Idd, elke keer dat ge-dinkeytoy van Smeets wordt toch wel behoorlijk irritant op den duur...
Op woensdag 27 februari 2002 23:59 schreef raikkonen het volgende:
in sommige dingen vind ik smeets wel aardig zoals schaatsen maar als hij de F1 begint af te kraken tot en met is het een arogante zak
quote:Inderdaad. Ik snap sowieso niet dat de NOS de F1 nog uitzendt.
Op donderdag 28 februari 2002 00:03 schreef BernieEcclestone het volgende:[..]
Relax Kimi voor de F1 moet je nou niet bepaald bij de NOS zijn.
quote:ik weet het bernie daarom kijk ik er niet meer na maar kan me daar wel dood ergeren
Op donderdag 28 februari 2002 00:03 schreef BernieEcclestone het volgende:[..]
Relax Kimi voor de F1 moet je nou niet bepaald bij de NOS zijn.
Hoe hij de tour verslaat vind ik best okey. Dat houdt de stemming er wat in Mijn mening is toch wat omgedraaid de laatste tijd.
Hij is vol gepassioneerd van sport en dat is ook wel te merken ook
Ik ben een grote fan van zijn werk. Hij schrijft hele leuke boeken, columns en korte verhalen. Hij is een uitstekend presentator en interviewer en ook als commentator is hij heel goed. Het beste was dat natuurlijk met 'de Neel' maar die tijden liggen helaas achter ons. Ik vind Breukink nu ook niet vervelend. Het beste commentaar geeft hij bij samenvattingen (van de meeste sporten).
quote:Mjah, en dat mag niet in nederland, als je erg goed bent in je werk, moet je hier altijd maar bescheiden blijven, echt een heel foute nederlandse mentaliteit.
Op zaterdag 19 juli 2003 18:26 schreef meami het volgende:
Mart Smeets is goed in het vak wat hij doet, hij weet er veel van af. Hij is alleen erg arrogant
Mijn mening is dat als je leeft voor je vak, de top hebt bereikt en proffesioneel bent, je best wel eens wat mag laten horen als je het niet zint. Maar goed hier in nederland heerst nog altijd de bloemkool mentaliteit: Doe maar gewoon dan ben je gek genoeg.
Het is niet voor niets dat veel nederlanders om die reden Nederland verlaten.
Dat is toch prachtig juist....quote:Op zondag 24 augustus 2003 11:23 schreef Parvus het volgende:
Mart irriteerd mee vrij vaak, en dat ligt niet alleen aan zijn wollen trui met een zoveelste ingewikkeld motief.
Lol, helemaal mee eens. En niet zijn enorme wanten vergeten tijdens de schaatswedstrijden en het dekentje over zijn benen.quote:Op zondag 24 augustus 2003 11:23 schreef Parvus het volgende:
Mart irriteerd mee vrij vaak, en dat ligt niet alleen aan zijn wollen trui met een zoveelste ingewikkeld motief.
En hij moet al helemaal niet de schoomeester uit gaan hangen, zoals hij deed bij Renate Groenewold toen ze wereldkampioen was geworden.quote:Op zondag 24 augustus 2003 09:57 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Smeets kan heel goed zijn, maar hij moet zich niet bemoeien met sporten waar ie een hekel aan heeft of/en geen verstand van heeft bijvoorbeeld: formule1 en voetbal.
Wat denk je nou Mart, die vouw is ergens midden in de 20 en zeker niet seniel. Dat doet ie wel vaker, laten zien dat hij heel iritant kan interviewen.quote:Weet je wel wat je zojuist hebt gedaan?
Lijkt me lastig, want de NOS zendt geen autosport meer uit.quote:Op zaterdag 1 mei 2004 01:08 schreef JPM01 het volgende:
hij moet zich niet op autosport gebied vertonen want dat kan die niet of niet meneer donkytoys![]()
Over jouw Argentijnen?????quote:Op zondag 6 juni 2004 13:38 schreef mitt het volgende:
Jammer dat Smeets zo denigrerend is over mijn Argentijnen..
Dat neem ik hem niet in dank af..
Basketball doet ie wel aardig maar voor de rest is het inderdaad tenenkrommend, vooral hoe hij de grote wijsgeer uithangt in interviews.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 18:20 schreef DAMH het volgende:
Mart Smeets !!! is de reden voor mij om weg te zappen !! ik haat die vent echt maartja das mijn mening,,,,
ben jij gestoord? smeets en dijkstra is 1 groot drama met elkaar, en nu we michel wuyts de hele zomer moeten missen door sporza ben ik genoodzaakt naar die 2 debielen te luisterenquote:Op maandag 22 januari 2001 23:48 schreef DIGGER het volgende:
Zeker als het gaat om wielrennen
quote:Op donderdag 25 januari 2001 19:40 schreef MeneerTim het volgende:
Nee! Herbert Dijkstra en Mart Smeets hebben de afgelopen 3 jaar de tour al weten te verpesten.. Tv-geluid uit, radio aan! Veel beter en je krijgt tenminste goede informatie te horen..Het record: De Heren Smeets en Dijkstra hebben het voor elkaar gekregen 10 minuten achter elkaar gewoon niets te zeggen. En dat was niet aan het begin van een etappe maar in de finale..echt een ramp.. Ik wil Jean Nelissen
Dat is dan ook het enige minpunt van wuyts, hij heeft het vooral sterk met tom boonenquote:Op vrijdag 6 april 2001 21:49 schreef Diekomsa het volgende:
Nou dan heb je nog nooit naar commentaar van Michel Wuyts geluisterd?
De Belgen hemelen hun sportmensen altijd helemaal op, terwijl in Nederland t de gewoonte is om ze de grond in te boren, hier is t pas goed als ze er helemaal niet omheen kunnen! Kijk maar naar Boogerd die altijd een hoop commentaar over zich heen krijgt terwijl hij toch een van de beste coureurs van de laatste jaren is!
En chauvinistische landen bestaan niet, t zijn nog altijd de inwoners die chauvinstisch zijn!
verstand van?? hij ziet het verschil niet eens tussen van petegem en van bon, hij kan geen naam fatsoenlijk uit zijn strot krijgen:quote:Op maandag 22 januari 2001 23:52 schreef Machiel het volgende:
drunkenquote:Op maandag 14 juni 2004 17:40 schreef drunkensailor het volgende:
[..]
verstand van?? hij ziet het verschil niet eens tussen van petegem en van bon, hij kan geen naam fatsoenlijk uit zijn strot krijgen:
brandon cooke, david exxebarria, artexxe, martin elminger, briohces la boulangerie en ga zo maar door
Ik denk dat je niet kunt zeggen dat Mart geen verstand van Basketball heeft. Dat is de sport waar ie juist het meest van afweet vind ik. Geeft altijd erg goed commentaar bij bijvoorbeeld NBA wedstrijden.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 16:51 schreef uno45 het volgende:
Die kerel lult over basketball alsof hij er iets van af weet.
Voorbeeld van "hoeveel" hij van Basketball weet:
4/ 5 jaar overleedt Wilt Chamberlain. Lult die kerel: Heel de VS is in rouw voor een onbekende basketballer.
Chamberlain is een van de beste basketballers die ooit in de NBA gespeelt heeft, en die kent hij niet, maar ja dat is detail he.
Zoveel weet Mart niet van basketbal. Voor mensen die er niet zo veel verstand van hebben, lijkt het alsof hij ontzettend op de hoogte is, maar dit is hij eigenlijk helemaal niet zo. Hij loopt vaak een beetje achter. Dit komt naar voren in kleine dingetjes, die pas opvallen als je er wel verstand van hebt.quote:Op maandag 28 juni 2004 15:46 schreef Remzz het volgende:
[..]
Ik denk dat je niet kunt zeggen dat Mart geen verstand van Basketball heeft. Dat is de sport waar ie juist het meest van afweet vind ik. Geeft altijd erg goed commentaar bij bijvoorbeeld NBA wedstrijden.
Dan heeft hij die column er na geschreven, want toch is het zo.quote:das natuurlijk onzin, want Mart heeft eens een goede column over Wilt geschreven..
Dat bedoel ik.quote:Zoveel weet Mart niet van basketbal. Voor mensen die er niet zo veel verstand van hebben, lijkt het alsof hij ontzettend op de hoogte is, maar dit is hij eigenlijk helemaal niet zo. Hij loopt vaak een beetje achter. Dit komt naar voren in kleine dingetjes, die pas opvallen als je er wel verstand van hebt.
quote:Op maandag 5 juli 2004 09:05 schreef Barca het volgende:
Charmberlain is voor velen toch een onbekende. Ook voor personen die vele feiten kennen van het huidige basketball.
http://www.nba.com/history/players/chamberlain_bio.htmlquote:Wilt Chamberlain
He was basketball's unstoppable force, the most awesome offensive force the game has ever seen. Asked to name the greatest players ever to play basketball, most fans and aficionados would put Wilt Chamberlain at or near the top of the list. Dominating the game as few players in any sport ever have, Chamberlain seemed capable of scoring and rebounding at will, despite the double- and triple-teams and constant fouling tactics that opposing teams used to try to shut him down. As Oscar Robertson put it in the Philadelphia Daily News when asked whether Chamberlain was the best ever, "The books don't lie."
Hallo ... ik weet wel wie WIlt Charmberlain was. Maar ga eens aan jeugdspelertjes van nu, die al die tapes, sites, tijdschriften, enz. checken, vragen "Wie is WIlt Chamberlain?" 9 van de 10 zullen het antwoord schuldig blijven. Voor Nederlanders is Wilt Chamberlain dus wel een onbekende. Michael Jordan niet.quote:Op maandag 5 juli 2004 13:32 schreef the.big.ticket het volgende:
[..]
:')
Chamberlain een onbekende noemen is hetzelfde als Michael Jordan, Larry Bird, Magic Johnson of Kareem Abdul Jabbar een onbekende noemen.
Deze mensen zijn legendes, boegbeelden van de National Basketball Association. Als Mart Smeets dan als commentator van deze sport hier niet van op de hoogte is en deze man een onbekende basketballer noemt, dan moet meneer Smeets gewoon zijn bek houden en dit vak aan iemand anders over laten. Maar volgens mij is dit dus gebrek aan beter.
Kijk, in Nederland zullen niet veel mensen hem kennen, maar als commentator ben je wel erg lomp om Chamberlain een onbekende te noemen. Even wat stats om aan te geven hoe groot deze man is geweest in de NBA:
Over zijn carriere van 1045 wedstrijden in 14 seizoenen scoorde hij gemiddeld 30.1punten en pakte daarnaast 22.9 rebounds per wedstrijd.
In het seizoen 61-62 scoorde hij in 80 wedstrijden gemiddeld 50.1 punten per wedstrijd in 48.5 minuten per wedstrijd.
In zijn rookie-seizoen scoorde hij gemiddeld 37.6 punten per wedstrijd, naast gemiddeld 27.0 rebounds per wedstrijd.
Naast al dit geweld kon hij ook nog passen, getuige zijn 8.6 assists per wedstrijd als center in het seizoen 67-68 (naast 23.8 rebounds en 24.3 punten)
4 keer NBA MVP.
Won met de LA Lakers 33 wedstrijden op rij.
Zijn wedstrijden tegen Bill Russell zijn legendarisch.
Enige speler die ooit 100 punten in 1 wedstrijd scoorde.
Enige speler die ooit 55 rebounds pakte in 1 wedstrijd.
[..]
http://www.nba.com/history/players/chamberlain_bio.html
http://www.nba.com/sixers/news/remembering_wilt_040623.html
Met dat beroep moet hij toch wel een beetje kennis hebben van de feiten. Anders even ergens opzoeken in plaats van gewoon dom te lullen.quote:Feitenkennis is iets anders dan verstand van ...
Eurosport is ook een optie, alleen effe wegzappen tijdens de reclame.quote:Op maandag 14 juni 2004 03:49 schreef Mark410 het volgende:
[..]
ben jij gestoord? smeets en dijkstra is 1 groot drama met elkaar, en nu we michel wuyts de hele zomer moeten missen door sporza ben ik genoodzaakt naar die 2 debielen te luisteren![]()
![]()
![]()
Geen grondlegger ... noem 'm dan een soort Cruijff.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 00:58 schreef the.big.ticket het volgende:
Ik snap dat je weet wie Wilt Chamberlain is. Mijn kritiek is op Mart Smeets. Ook al weet in ons kikkerlandje 9 van de 10 niet wie hij is, dan moet je hem als Mart Smeets een grootheid, een van de grondleggers van het huidige basketbal noemen en geen onbekende. Dat spreekt ook veel meer aan voor die jeugdspelertjes van nu.
Is het wat? Ik denk erover om het misschien aan te schaffen..quote:Op zondag 8 augustus 2004 13:59 schreef mitt het volgende:
Ik ben ondertussen begonnen aan z'n Olympische Spelen boek
Ik neem aan dat je "Spelen" bedoeld?quote:Op zondag 8 augustus 2004 23:14 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Is het wat? Ik denk erover om het misschien aan te schaffen..
Ik vind dat hij toch samen met dr. J voor een revolutie heeft gezorgd wat betreft het type basketbal dat gespeeld werd. Daarom noem ik ze de grondleggers van het atletische spectaculaire "above-the-rim" basketbal. Voor die tijd was het toch vrij saai. Terwijl nadat dr. J en later MJ in de NBA hun spectaculaire stijl lieten zien, er een karrevracht spelers de NBA in is gestroomd die deze spectaculaire stijl hebben overgenomen. (denk aan Vince Carter, Lebron James, Steve Francis, Allen Iverson)quote:Op zondag 8 augustus 2004 22:28 schreef Barca het volgende:
[..]
Geen grondlegger ... noem 'm dan een soort Cruijff.
Met je laatste omschrijving ben ik het wel eens. In Nederland is echter totaal geen aandacht voor basketball. Basketball wordt door de media gezien als een commerciële vorm van korfbal die minder draait om teamspel.quote:Op maandag 9 augustus 2004 22:20 schreef the.big.ticket het volgende:
Ik denk dat we dan allebei iets anders bedoelen met grondlegger.
Ik bedoel daar vooral spelers die invloed hebben op de manier waarop het spelletje basketbal gespeeld wordt. Een Chamberlain en Russell, die de manier van spelen op de centerpositie enorm hebben verandert. Een dr. J. en MJ die het spelletje veel spectaculairder en aantrekkelijker hebben gemaakt. Een Magic Johnson, die het spelen op de pointguard-positie heeft verandert.
misschien is grondlegger dan een verkeerd woord, het zijn meer spelers die een revolutionaire manier van spelen hadden.
Juist nietquote:Op zondag 10 juli 2005 13:37 schreef Bruce117 het volgende:
Toch fijn dat Mart vandaag weer commentaar geeft bij de tour
Inderdaad. Ik verlang alweer terug naar Herbert en Ducrot. Dat zegt genoeg dacht ik zo.quote:Op zondag 10 juli 2005 13:38 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Juist niet
Ik erger me meer aan Mart dan aan Herbert
Herbert de man die het niet voor elkaar krijgt om uit een toerkrantje de juiste tussenstand in de diverse klassementen op te lezen, danwel deze bij te houden gedurende de dag. Daar tegenover meneer Ducrot, de Berry van Aerle in het wielrennen of is het meer een Van de Kerkhofje? In ieder geval weet Ducrot elke open deur in te trappen en blijkt zijn informatie na de eerstvolgende bocht achterhaalt. Ik ben zelf geen aquariumliefhebber dus die laatste kan helemaal opzouten.quote:Op zondag 10 juli 2005 13:39 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik verlang alweer terug naar Herbert en Ducrot. Dat zegt genoeg dacht ik zo.
Ik kan enthousiasme ook wel waarderen, maar hij klinkt te vaak onnozel.quote:Op zondag 10 juli 2005 14:20 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik ben het eens met okee6, die stiltes zijn oke. Kan Herbert nog wat van leren. Ducrot vind ik wel leuk door z'n enthousiasme.
Kijk gewoon op Belgie 1 en dan zijn alle problemen opgelost...quote:Op zondag 10 juli 2005 13:39 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik verlang alweer terug naar Herbert en Ducrot. Dat zegt genoeg dacht ik zo.
Hans de Clercq zegt nog wel regelmatig iets interessants, maar zat er wel naast met de Grand Ballon "da's toch 21 kilometer klimmen", maar wel wel 10 kilometer vlak en golvend nog naar de top toe, dus eigenlijk maar een kilometer 0f 12 écht klimmen.quote:Op zondag 10 juli 2005 17:02 schreef Falco het volgende:
Sporza is ook niet echt geniaal hoor met die Tom Boonenshow en met de totaal nietszeggende Hans de Clercq met zijn zeer saaie stemgeluid.
Misschien wat overdreven maar ik heb het idee bij Hans de Clercq dat hij alleen "joah dat is waor" kan zeggen als er iets door die andere dude gezegd wordt.quote:Op zondag 10 juli 2005 17:18 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hans de Clercq zegt nog wel regelmatig iets interessants, maar zat er wel naast met de Grand Ballon "da's toch 21 kilometer klimmen", maar wel wel 10 kilometer vlak en golvend nog naar de top toe, dus eigenlijk maar een kilometer 0f 12 écht klimmen.
Uit het AD van vandaag..quote:Wanneer je voor de start van de Tour de France in maanden geen wedstrijd wint en als sterkste ploeg geen Nederlands kampioen weet af te leveren, is het vrij normaal dat de media kritiek laten horen.
Wanneer ik als columnist de vraag heb gekregen om anekdotes uit de wielersport te verwoorden, maar ook om diezelfde sport kritisch te volgen, kan ik niet anders dan me minder lovend uit te laten over deze ploeg met aan het hoofd de brave Erik Breukink. Deze Breukink is nu eenmaal als echte tijdrijder geen echte wielertacticus hetgeen hij vorig en ook dit jaar meermalen heeft geëtaleerd.
Maar geloof mij, wanneer ik een Weening of zelfs Rasmussen op een prachtige manier een etappe zie winnen, zit ook ik te genieten voor de beeldbuis. Van mij mogen de renners van deze ploeg nog veel meer winnen in deze Tour!
Sommige journalisten onder wie Hugo Camps en Mart Smeets hadden gehoopt/ verwacht dat ik de wielersport een geweldige trap na zou geven in mijn columns en dat is ze blijkbaar tegengevallen. Misschien dat Mart Smeets daarom zo gepikeerd was nadat ik had geschreven dat hij veel te oubollig commentaar via de televisie levert. Hij moest zich in elk geval direct op mij afreageren in zijn column in een Nederlands weekblad.
Ik weet dat veel collega-journalisten Smeets - zacht uitgedrukt - een arrogant en hautain mannetje vinden maar niemand die iets over hem durft te zeggen of schrijven.
Tijdens de afgelopen jaren heeft Smeets zich meermalen soms zeer kritisch over mij (en vele anderen) uitgelaten maar wee je gebeente als je iets over hem naar buiten brengt.
Beste Mart, geloof me, ook voor jou is het wel eens goed om wat kritiek te incasseren en niet alleen van mij.
In je brief, die ik onlangs van je kreeg, schreef je dat je nog graag eens een bak koffie met mij wilde drinken om een en ander uit te praten. We zullen dat zeker nog ooit doen. En tot dan zal ik mijn uiterste best doen om niet meer aan je heilige huisje te komen.
OK. Hier verder dan maar.quote:Op donderdag 21 juli 2005 23:57 schreef Bartoli het volgende:
Wombcat smeets liet het overkomen of Lance tegen Basso zou gezegd hebben van trek jij het tempo maar op. En zo'n opmerkingen schieten bij velen dus het verkeerde keelgat in. Maar goed die discussie kunnen we mss in het Mart Smeets topic voortzetten
Ik ook, maar dat van Boonen hoef ik nog maar één jaar aan te horen. Dat van Armstrong op de NOS al een jaar of vier. Dus misschien komt dat van Boonen ook nog wel.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 00:10 schreef Bartoli het volgende:
Ik vind het gezeur van de belgen over Boonen nog minder irritant dan het Pro-Lance gedoe bij de NOS.
Ja okeej daar heb je wel weer gelijk inquote:Op vrijdag 22 juli 2005 00:12 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik ook, maar dat van Boonen hoef ik nog maar één jaar aan te horen. Dat van Armstrong op de NOS al een jaar of vier. Dus misschien komt dat van Boonen ook nog wel.
Of de Franstalige Belg: Gilbert zal wel vier jaar lang "het talent" blijven..quote:Op vrijdag 22 juli 2005 00:12 schreef Wombcat het volgende:
Ik ook, maar dat van Boonen hoef ik nog maar één jaar aan te horen. Dat van Armstrong op de NOS al een jaar of vier. Dus misschien komt dat van Boonen ook nog wel.
Maar ook op België geven ze wel een beeld alsof Armstrong nog oppermachtig heerst en doet wat hij wil. Terwijl ik toch constater dat hij nu maar op 2'45 voorsprong staat op Basso, wat eigenlijk door 2 etappes komt: de eerste tijdrit en de eerste bergrit.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 00:14 schreef Perico het volgende:
Armstrongs impulsen op kop zijn er in deze bleke Tour echt heel weinig geweest..
afkeer is een groot woord. Maar ze hebben Euskaltel en Liberty wel door het slijk gehaald herhaaldelijk. En waarom ze steeds Beloki noemen als zijnde "falend" snap ik ook niet echt. Zijn ze er nu nog niet achter dat Joseba niet met de intensie gekomen is om top 10 te rijden nu.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 00:17 schreef Leatherface het volgende:
Het is wel duidelijk dat Mart Smeets een erg "angelsakische" sportvoorkeur heeft. Maar afkeer jegens Spanjaarden of andere Zuid - Europeanen heb ik nog niet bij NOS nog niet echt kunnen ontdekken
Idd. Euskaltel - Euskadi wint in de aanloop naar de Tour zowel de Dauphine als de TDS, toch 2 voorname Pro Tour - wedstrijden.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 00:17 schreef Bartoli het volgende:
Die verhalen van Dijkstra en Smeets over die Basken van Euskaltel was echt belachelijk. Ok het is niet hun beste Tour maar met Zubeldia en zo'n Martinez doen ze het niet slechter dan La Francaise, Bouygues en nog enkele ploegen. Het is niet alleen Euskaltel die er in deze Tour niet veel van bakken.
En ja ze vergeten verder gewoonweg dat Landaluze, Aitor Gonzalez, David Herrero, Aketza Pena, Inaki Isasi enzo toch al behoorlijk wat hebben laten zien dit jaar. Maar enfin dat zien die gasten niet want dat boeit hun verder geen flikker.
Maar in deze tour vind ik Euskatel toch ook behoorlijk tegenvallen, terwijl we in vorige jaren meestal wel leuke dingen van ze gezien hebben.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 00:17 schreef Bartoli het volgende:
Die verhalen van Dijkstra en Smeets over die Basken van Euskaltel was echt belachelijk. Ok het is niet hun beste Tour maar met Zubeldia en zo'n Martinez doen ze het niet slechter dan La Francaise, Bouygues en nog enkele ploegen. Het is niet alleen Euskaltel die er in deze Tour niet veel van bakken.
En ja ze vergeten verder gewoonweg dat Landaluze, Aitor Gonzalez, David Herrero, Aketza Pena, Inaki Isasi enzo toch al behoorlijk wat hebben laten zien dit jaar. Maar enfin dat zien die gasten niet want dat boeit hun verder geen flikker.
Voorheen was Euskaltel echter een ploeg met -vooral bergop- aansprekende overwinningen. Mayo, Laiseka, Zubbeldia. Dit in combinatie met wat verdachte gebeurtenissen -moord en brand over de voortdurende beschuldigingen van de Franse pers aan het adres van Armstrong heb ik nog weinig kunnen bespeuren- rond de ploeg maakt het nieuwswaardig. Ik had ook meer van ze verwacht.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 00:17 schreef Bartoli het volgende:
Tegenvallen doen ze wel. Maar zoals Smeets en Dijkstra (die Smeets napraatte) het lieten overkomen sugerreerde ze naar andere dingen waarom het niet liep. Okeej ze kunnen het wel vermoeden maar bewijzen (op de ontslagen dokter na) hebben ze niet. Dus hard maken dat er gestructureerd doping in het spel was (in 2003) is er niet.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 00:21 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Maar in deze tour vind ik Euskatel toch ook behoorlijk tegenvallen, terwijl we in vorige jaren meestal wel leuke dingen van ze gezien hebben.
Beloki heeft idd wel een goed excuus dat 'ie nog niet goed is.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 00:19 schreef Bartoli het volgende:
[..]
afkeer is een groot woord. Maar ze hebben Euskaltel en Liberty wel door het slijk gehaald herhaaldelijk. En waarom ze steeds Beloki noemen als zijnde "falend" snap ik ook niet echt. Zijn ze er nu nog niet achter dat Joseba niet met de intensie gekomen is om top 10 te rijden nu.
Die suggestie moet je als journalist idd niet maken.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 00:23 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Tegenvallen doen ze wel. Maar zoals Smeets en Dijkstra (die Smeets napraatte) het lieten overkomen sugerreerde ze naar andere dingen waarom het niet liep. Okeej ze kunnen het wel vermoeden maar bewijzen (op de ontslagen dokter na) hebben ze niet. Dus hard maken dat er gestructureerd doping in het spel was (in 2003) is er niet.
-edit- ze zeiden het zo niet letterlijk. Maar het kwam er in feit wel op neer
Tsja, maar dat komt dus omdat Nederlanders in hun belevingswereld (dus ook in sport) kennelijk erg gericht zijn op Engelstalige landen en Engelstaligen. Dat is een beetje het referentiekader hier.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 00:24 schreef Perico het volgende:
Nee Mart heeft ook geen afkeer.. naja Mart is integenstelling tot Jean ook al geen Mancebo fan (zo uitgesproken tijdens Vuelta van vorig jaar). Valverde, Flecha en Freire vinden ze wel okee. En iedere dag weer fluistert Perico hem die paar Nederlandse scheldwoorden toe die hij bij PDM van de Kneet heeft geleerd.
Maar Dijkstra blijft Zandio een knecht en anti-winnaar noemen, ie-de-re keer als die in beeld rijdt, en Serrano maakte die wel heel klein vandaag in de finishreportage, gewoon omdat zijn vriend Merckx niet won. Rijdt er een Liberty of Euskaltel of IB 'knecht' in beeld, is het meteen negatief meteen. Dat valt dan wel op. Ik bedoel: ze kunnen ook gewoon in het peloton blijven zitten.
Vergelijk dat eens met een Australier bijvoorbeeld. Die is meteen, ook al kennen ze hem niet, een uitstekend daler, een leuk mens, een alleskunner..
Ik was ook nooit echt weg van Mancebo, had ook niets tegen hem trouwens.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 00:24 schreef Perico het volgende:
art is integenstelling tot Jean ook al geen Mancebo fan
Wat Simeoni betreft: die stond toch onder ede? die moest toch voor de Italiaanse justitie een verklaring afleggen over zijn 'begeleiding' door Dr. Ferrari.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 00:32 schreef Tup het volgende:
Ik had het idee dat het vooral Ducrot was die dit suggereerde/impliceerde. Strikt genomen werden alleen feiten genoemd. Euskaltel rijdt goed. Dokter weg. Euskaltel rijdt slecht. Het doet me echt denken aan het Simeoni-verhaal. Verontwaardiging om deze suggestie verklaart ook waarom Armstrong daar pissig om was. Maar dan is Armstrong weer een rancuneuze en slechte verliezer.
ALls jullie overigens in POL komen, hadden jullie ook al lang kunnen weten dat NOS partijdig is, ze behoort nl. tot de "LInkse Kerk" (hmmm eigenlijk weer raar dat de VS er zo goed af komt)
Simeoni heeft niets over Armstrong gezegd. Wel iets over Ferrari (en die is mede op basis van de getuigenis van Simeoni veroordeeld). De Gazetto dello Sport heeft vervolgens de link Ferrari-Armstrong gelegd. Armstrong heeft vervolgens in de krant uitgehaald naar Simeoni (en hem geloof ik ook een rechtszaak aan willen doen), waarop Simeoni een aanklacht wegens smaad heeft ingediend.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 00:32 schreef Tup het volgende:
Het doet me echt denken aan het Simeoni-verhaal. Verontwaardiging om deze suggestie verklaart ook waarom Armstrong daar pissig om was. Maar dan is Armstrong weer een rancuneuze en slechte verliezer.
Als Simeoni dus inderdaad niks over Armstrong heeft gezegd en alleen maar de waarheid sprak over Ferrari waardoor het recht zegevierde, vind ik dat eerstgenoemde volledig in zijn recht staat.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 00:39 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Simeoni heeft niets over Armstrong gezegd. Wel iets over Ferrari (en die is mede op basis van de getuigenis van Simeoni veroordeeld). De Gazetto dello Sport heeft vervolgens de link Ferrari-Armstrong gelegd. Armstrong heeft vervolgens in de krant uitgehaald naar Simeoni (en hem geloof ik ook een rechtszaak aan willen doen), waarop Simeoni een aanklacht wegens smaad heeft ingediend.
Dit is iig het verhaal zoals ik het begrepen heb.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 00:41 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Als Simeoni dus inderdaad niks over Armstrong heeft gezegd en alleen maar de waarheid sprak over Ferrari waardoor het recht zegevierde, vind ik dat eerstgenoemde volledig in zijn recht staat.
Het kan zijn dat ik me dat teveel aantrek en er me aan ga ergeren. Maar of het nu een yank, spanjool, fransoos, australier of ene van de lage landen is ze zijn allemaal gelijk. Ik heb geen vooroordelen over bepaalde landen. Ok dat ik wat anders denk over bepaalde renners is iedereen zijn goed recht. Maar omdan als journalist klein te gaan doen tegen bepaalde renners gaat mij te ver.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 00:29 schreef Leatherface het volgende:
Zelf ben ik wat meer op Europa gericht, maar ik denk dat voor sommigen een Zuid - Europeaan of Oost - Europeaan ofzo er minder toe doen.
Niet zo pruts eendjequote:Op woensdag 4 oktober 2006 23:10 schreef rubbereend het volgende:
maar Dennis bespringt Suzanne tenminste niet
quote:Op woensdag 4 oktober 2006 23:11 schreef PLAE@ het volgende:
Zit je een beetje te rukken op suzanne harmes of verdiep jij je altijd in homepages van turnsters om een uur of 11 's avonds?![]()
Hij leest heerlijk wegquote:Op vrijdag 23 november 2007 19:06 schreef Remzz het volgende:
Die voorkant
Toch besteld, altijd leuk om te lezen
Echt hequote:Op zondag 31 oktober 2010 17:08 schreef rubbereend het volgende:
Zo ff verspreking net"Mevrouw Visser" ipv van Timmer
Vind dat zielig, mist zijn 'maatje'quote:Op zondag 31 oktober 2010 17:08 schreef rubbereend het volgende:
Zo ff verspreking net"Mevrouw Visser" ipv van Timmer
Die vent is echt een workaholic.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 00:36 schreef Radegast het volgende:
Nu weer op de radio met For Ze Record op Radio 2. Tijd geleden dat ik dat programma gehoord heb, wist eigenlijk niet eens meer dat hij dat nog elke week maakt..
quote:MART SMEETS ZIET TOEKOMST VOOR EIGEN SPORTKANAAL SAMEN MET JOHN DE MOL
Mart Smeets lijkt het steeds minder bij de NOS naar zijn zin te hebben. In de nieuwe VARA-gids oppert de voormalige sportanchor van de publieke omroep zelfs het idee voor een nieuw sportkanaal met John de Mol.
Smeets zegt wel zin te hebben in een eigen sportkanaal in samenwerking met John de Mol. Of deze wel zin heeft in een nieuw televisieavontuur is nog maar de vraag. De Mol kocht onlangs samen met Sanoma – Talpa heeft 1/3 aandeel in de overname - de televisiezenders SBS6, Net5 en Veronica. Ook heeft hij geen goede ervaring met het opstarten van een sportkanaal. Samen met de KNVB stortte John de Mol – toen nog via het bedrijf Endemol Sport waarvan hij samen met Joop van der Ende eigenaar was – in 1996 samen met een consortium van andere bedrijven zoals Philips, Nuon, ING Bank, Telegraaf Holding en KPN in het sportkanaal Sport7. Dit sportkanaal was slechts korte tijd in de lucht. Nederland was in 1996 nog niet klaar voor een sportkanaal waarvoor men voor het bekijken samenvattingen van het voetbal maandelijks moest betalen.
Volgens Smeets is het televisieklimaat op dit moment wel klaar voor een themazender over sport. In de VARA-gids laat de sportpresentator weten direct zijn handtekening onder een goede sportzender te zetten. Smeets mist nu de vrijheid om ongestoord zijn mening te kunnen ventileren. Hij haalt daarbij de dopingperikelen die op dit moment rond wielrenner Lance Armstrong spelen aan. "Moet ik vertellen hoeveel programma’s mij gebeld hebben om uit te leggen hoe het zit met Lance Armstrong? Heel veel. Bij de NOS vroeg alleen de weekchef erom. Men zou mij gewoon moeten bellen en vragen: hoe zit dat en dat? Dat lijkt me zeer logisch. Ik zit niet voor niets al zo lang in de sportjournalistiek” aldus Smeets.
Naast John de Mol heeft Smeets in zijn gedachten over een nieuwe sportzender ook oud gedienden in de sportjournalistiek op zijn verlanglijstje staan. Samen met Kees Jansma, Bert Spaak, Maarten Nooter en Martijn Lindenberg is wordt dit mogelijk sportkanaal volgens Smeets zeker een succes. Smeets benadrukt overigens expliciet dat er voor dit sportkanaal nog geen concrete plannen zijn.
Avondetappe laatste jaar?quote:Op zondag 5 juni 2011 17:58 schreef eentwee het volgende:
Dit jaar ook de laatste avondetappe voor Mart, hij gaat nog wel de OS doen. Denk je van 'm af te zijn wil-ie een eigen kanaal oprichten. Onkruid vergaat niet..
inside infoquote:Op zondag 5 juni 2011 18:20 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Avondetappe laatste jaar?Waar staat dat
Vreselijk h`e morgen krijgen we dat hij een Silent Attack heeft gehad op weg naar het WK wielrennen in Australië. En een telegraaf item met Maarten Ducrot vreesde voor het leven van Mart Smeets. Komkommertijd.(hoewel ik me over het laatste een beetje zorgen maak dat dan weer wel. doe voorzichtig Mart)quote:Op zondag 5 juni 2011 18:22 schreef borisz het volgende:
De laatste dagen worden Quotes van DeMart uit de varagids diverse artikelen gebruikt.
Ik denk dat hij eens soort Jean Nellissen rol krijgt in de avondetappe na dat hij het volgend jaar nog een keertje doetquote:Op zondag 5 juni 2011 18:20 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Avondetappe laatste jaar?Waar staat dat
Van de Zandt is in beeld om een Fifi-achtig item te maken. Fifi is er dit jaar al niet meer bij geloof ik. Volgend jaar is er nog geen avondetappe gepland, wel een uitgebreider Tourjournaal (met Dione).quote:Op maandag 6 juni 2011 17:19 schreef maril het volgende:
Ik heb niet zoveel zin om mee te denken maar die Herman van de Zandt (werkt al bij de NOS)schijnt ook een liefhebber te zijn, en wat denk je van Filemon, en ook Wilfred de Jong
Dat is er nu toch ook al jaren (van een minuut of 45-50)?quote:Op maandag 6 juni 2011 20:26 schreef eentwee het volgende:
[..]
Van de Zandt is in beeld om een Fifi-achtig item te maken. Fifi is er dit jaar al niet meer bij geloof ik. Volgend jaar is er nog geen avondetappe gepland, wel een uitgebreider Tourjournaal (met Dione).
Godver, geen Fifi?quote:Op maandag 6 juni 2011 20:26 schreef eentwee het volgende:
[..]
Van de Zandt is in beeld om een Fifi-achtig item te maken. Fifi is er dit jaar al niet meer bij geloof ik. Volgend jaar is er nog geen avondetappe gepland, wel een uitgebreider Tourjournaal (met Dione).
Filemon weet echt heel veel van wielrennen.quote:Op maandag 6 juni 2011 18:12 schreef Otto_Kretschmer het volgende:
Filemon? Mag toch aannemen niet die van BNN? Wilfried de Jong lijkt mij ook de beste optie.
Idd was destijds mooi om te zien.quote:Op zondag 12 juni 2011 13:47 schreef groenen het volgende:
[..]
Filemon weet echt heel veel van wielrennen.
Zeker weten.quote:Op zondag 12 juni 2011 12:47 schreef galtfactory het volgende:
De spruitjeslucht is weer niet te harden in dit topic. Mart Smeets is wat je ook van hem vindt een vakman pur sang
en een echte televisiepersoonlijkheid waar wij eigenlijk als Nederland trots op moeten zijn.
In de Verenigde Staten van Noord-Amerika zijn dit soort mensen vaak halfgoden op televisie (zie de anchors van
de 2 grootste TV stations ABC,CBS,NBC) en hebben zij een ongekend aanzien maar alleen in Nederland gaan
wij mekkeren over wat er weer niet goed is.
Hij had al een mooie Im memoriam gistermiddagquote:Op zondag 12 juni 2011 22:24 schreef eentwee het volgende:
Bob Spaak is overleden. We zullen dus wel weer het e.e.a. van Mart horen.
Zondagavond om 19.00 was er ook een apart item waarbij Mart aanschoof bij Egbers.quote:Op maandag 13 juni 2011 16:39 schreef eentwee het volgende:
Zo blijkt maar weer, Mart verschijnt sneller op tv dan ik kan denken.
quote:Op maandag 27 juni 2011 16:25 schreef zeeuws jongetje het volgende:
Hij houdt er mee op![]()
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)n-2012-met-pensioen/
Ik vrees inderdaad dat deze ijdeltuit zich toch nog wel aan ons zal opdringen. Met zijn cliché's en magere boekjes.quote:Op maandag 27 juni 2011 17:05 schreef maril het volgende:
Mart zal zolang hij leeft en nog kan, nooit ik herhaal nooit van de buis gaan! .En dat is geen wishful Thinking![]()
Avondetappe verdwijnt.quote:Op maandag 27 juni 2011 18:24 schreef franklop het volgende:
hoop dat wilfried de jong zijn plek in avondetappe wil overnemen
quote:Mart Smeets betrapt met prostituee van onze redactie
UTRECHT - Mart Smeets besluit het nieuwe jaar sportief in te gaan.
De 64-jarige sportcommentator werd vanmiddag gesignaleerd op het populaire Utrechtse Zandpad. Enkele klanten van de raamprostituees herkenden de eigenzinnige verslaggever direct. De dame van lichte zeden zwijgt in alle toonaarden.
"Natuurlijk krijgen wij wel eens BN'ers over de vloer", aldus de dame, die anoniem wil blijven. "Mannen van televisie, dat komt wel vaker voor". Blijkbaar is de kwieke Mart dus nog even fit als in zijn discussies. Op 11 januari aanstaande bereikt hij de pensioenleeftijd van 65. Maar voorlopig snoept Mart dus nog van jonge blaadjes, al dan niet betaald.
Nou..dan kun je net zo goed het programma opheffen.quote:Op maandag 27 juni 2011 18:24 schreef franklop het volgende:
hoop dat wilfried de jong zijn plek in avondetappe wil overnemen
Huh, wat is er gebeurd?!quote:
quote:
twitter:dijkshoorn twitterde op woensdag 28-11-2012 om 21:53:26Ik zie net Mart Smeets op Nederland 2 en zei bijna als vanzelf "Papa??" reageer retweet
Ik vraag me af wat hij van plan isquote:Mart Smeets: 'Voor mijn dood doorbreek ik de stilte'
Nee, nee en nog eens nee. Dat was gisteren het antwoord van vrijwel alle vijftig wielrenners op de vraag van AD Sportwereld of zij tussen 1998 en 2005 doping hadden gebruikt.
Een enkeling weigerde te antwoorden. In de sportwereld is het onderzoek van deze krant met veel interesse ontvangen, maar verbazing over de massale ontkenning is er niet.
Ook niet bij wielerverslaggever Mart Smeets van de NOS. 'Het is aan de renners om te antwoorden wat ze antwoorden. Je had de vraag aan 1400 beroepsrenners kunnen stellen over de hele wereld en je had overal hetzelfde antwoord gekregen. Ik had laatst een artikel onder ogen uit een Amerikaans wielerblad over doping in de wielersport. Dat vatte wat er nu gebeurt in de wielerwereld in twee woorden perfect samen: deafening silence, een oorverdovende stilte. Ik kijk er vanaf de zijlijn naar en verbaas me erover. En ik ga die stilte doorbreken. Hoe? Daar heb ik mijn middelen voor. Wanneer? Voordat ik dood ben.' Bron
quote:Op woensdag 28 november 2012 22:32 schreef Mani89 het volgende:
[..]twitter:dijkshoorn twitterde op woensdag 28-11-2012 om 21:53:26Ik zie net Mart Smeets op Nederland 2 en zei bijna als vanzelf "Papa??" reageer retweet
Je weet gewoon dat hij veel meer weet van de dopingpraktijken dan hij erover bericht. Schijnheilig, maar kennelijk om zijn vak en zijn sport te beschermen. Goed nieuws dat hij toch al zijn informatie niet verloren laat gaan. Ik vermoed dat er al wel een boek klaar ligt die na zijn overlijden uit wordt gebracht.quote:Op donderdag 29 november 2012 07:42 schreef Karina het volgende:
Ik lees net een aparte uitspraak van Mart met betrekking tot doping in het wielrennen:
[..]
Ik vraag me af wat hij van plan is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |