Ik ook, maar dat van Boonen hoef ik nog maar één jaar aan te horen. Dat van Armstrong op de NOS al een jaar of vier. Dus misschien komt dat van Boonen ook nog wel.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 00:10 schreef Bartoli het volgende:
Ik vind het gezeur van de belgen over Boonen nog minder irritant dan het Pro-Lance gedoe bij de NOS.
Ja okeej daar heb je wel weer gelijk inquote:Op vrijdag 22 juli 2005 00:12 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik ook, maar dat van Boonen hoef ik nog maar één jaar aan te horen. Dat van Armstrong op de NOS al een jaar of vier. Dus misschien komt dat van Boonen ook nog wel.
Of de Franstalige Belg: Gilbert zal wel vier jaar lang "het talent" blijven..quote:Op vrijdag 22 juli 2005 00:12 schreef Wombcat het volgende:
Ik ook, maar dat van Boonen hoef ik nog maar één jaar aan te horen. Dat van Armstrong op de NOS al een jaar of vier. Dus misschien komt dat van Boonen ook nog wel.
Maar ook op België geven ze wel een beeld alsof Armstrong nog oppermachtig heerst en doet wat hij wil. Terwijl ik toch constater dat hij nu maar op 2'45 voorsprong staat op Basso, wat eigenlijk door 2 etappes komt: de eerste tijdrit en de eerste bergrit.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 00:14 schreef Perico het volgende:
Armstrongs impulsen op kop zijn er in deze bleke Tour echt heel weinig geweest..
afkeer is een groot woord. Maar ze hebben Euskaltel en Liberty wel door het slijk gehaald herhaaldelijk. En waarom ze steeds Beloki noemen als zijnde "falend" snap ik ook niet echt. Zijn ze er nu nog niet achter dat Joseba niet met de intensie gekomen is om top 10 te rijden nu.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 00:17 schreef Leatherface het volgende:
Het is wel duidelijk dat Mart Smeets een erg "angelsakische" sportvoorkeur heeft. Maar afkeer jegens Spanjaarden of andere Zuid - Europeanen heb ik nog niet bij NOS nog niet echt kunnen ontdekken
Idd. Euskaltel - Euskadi wint in de aanloop naar de Tour zowel de Dauphine als de TDS, toch 2 voorname Pro Tour - wedstrijden.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 00:17 schreef Bartoli het volgende:
Die verhalen van Dijkstra en Smeets over die Basken van Euskaltel was echt belachelijk. Ok het is niet hun beste Tour maar met Zubeldia en zo'n Martinez doen ze het niet slechter dan La Francaise, Bouygues en nog enkele ploegen. Het is niet alleen Euskaltel die er in deze Tour niet veel van bakken.
En ja ze vergeten verder gewoonweg dat Landaluze, Aitor Gonzalez, David Herrero, Aketza Pena, Inaki Isasi enzo toch al behoorlijk wat hebben laten zien dit jaar. Maar enfin dat zien die gasten niet want dat boeit hun verder geen flikker.
Maar in deze tour vind ik Euskatel toch ook behoorlijk tegenvallen, terwijl we in vorige jaren meestal wel leuke dingen van ze gezien hebben.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 00:17 schreef Bartoli het volgende:
Die verhalen van Dijkstra en Smeets over die Basken van Euskaltel was echt belachelijk. Ok het is niet hun beste Tour maar met Zubeldia en zo'n Martinez doen ze het niet slechter dan La Francaise, Bouygues en nog enkele ploegen. Het is niet alleen Euskaltel die er in deze Tour niet veel van bakken.
En ja ze vergeten verder gewoonweg dat Landaluze, Aitor Gonzalez, David Herrero, Aketza Pena, Inaki Isasi enzo toch al behoorlijk wat hebben laten zien dit jaar. Maar enfin dat zien die gasten niet want dat boeit hun verder geen flikker.
Voorheen was Euskaltel echter een ploeg met -vooral bergop- aansprekende overwinningen. Mayo, Laiseka, Zubbeldia. Dit in combinatie met wat verdachte gebeurtenissen -moord en brand over de voortdurende beschuldigingen van de Franse pers aan het adres van Armstrong heb ik nog weinig kunnen bespeuren- rond de ploeg maakt het nieuwswaardig. Ik had ook meer van ze verwacht.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 00:17 schreef Bartoli het volgende:
Tegenvallen doen ze wel. Maar zoals Smeets en Dijkstra (die Smeets napraatte) het lieten overkomen sugerreerde ze naar andere dingen waarom het niet liep. Okeej ze kunnen het wel vermoeden maar bewijzen (op de ontslagen dokter na) hebben ze niet. Dus hard maken dat er gestructureerd doping in het spel was (in 2003) is er niet.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 00:21 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Maar in deze tour vind ik Euskatel toch ook behoorlijk tegenvallen, terwijl we in vorige jaren meestal wel leuke dingen van ze gezien hebben.
Beloki heeft idd wel een goed excuus dat 'ie nog niet goed is.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 00:19 schreef Bartoli het volgende:
[..]
afkeer is een groot woord. Maar ze hebben Euskaltel en Liberty wel door het slijk gehaald herhaaldelijk. En waarom ze steeds Beloki noemen als zijnde "falend" snap ik ook niet echt. Zijn ze er nu nog niet achter dat Joseba niet met de intensie gekomen is om top 10 te rijden nu.
Die suggestie moet je als journalist idd niet maken.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 00:23 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Tegenvallen doen ze wel. Maar zoals Smeets en Dijkstra (die Smeets napraatte) het lieten overkomen sugerreerde ze naar andere dingen waarom het niet liep. Okeej ze kunnen het wel vermoeden maar bewijzen (op de ontslagen dokter na) hebben ze niet. Dus hard maken dat er gestructureerd doping in het spel was (in 2003) is er niet.
-edit- ze zeiden het zo niet letterlijk. Maar het kwam er in feit wel op neer
Tsja, maar dat komt dus omdat Nederlanders in hun belevingswereld (dus ook in sport) kennelijk erg gericht zijn op Engelstalige landen en Engelstaligen. Dat is een beetje het referentiekader hier.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 00:24 schreef Perico het volgende:
Nee Mart heeft ook geen afkeer.. naja Mart is integenstelling tot Jean ook al geen Mancebo fan (zo uitgesproken tijdens Vuelta van vorig jaar). Valverde, Flecha en Freire vinden ze wel okee. En iedere dag weer fluistert Perico hem die paar Nederlandse scheldwoorden toe die hij bij PDM van de Kneet heeft geleerd.
Maar Dijkstra blijft Zandio een knecht en anti-winnaar noemen, ie-de-re keer als die in beeld rijdt, en Serrano maakte die wel heel klein vandaag in de finishreportage, gewoon omdat zijn vriend Merckx niet won. Rijdt er een Liberty of Euskaltel of IB 'knecht' in beeld, is het meteen negatief meteen. Dat valt dan wel op. Ik bedoel: ze kunnen ook gewoon in het peloton blijven zitten.
Vergelijk dat eens met een Australier bijvoorbeeld. Die is meteen, ook al kennen ze hem niet, een uitstekend daler, een leuk mens, een alleskunner..
Ik was ook nooit echt weg van Mancebo, had ook niets tegen hem trouwens.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 00:24 schreef Perico het volgende:
art is integenstelling tot Jean ook al geen Mancebo fan
Wat Simeoni betreft: die stond toch onder ede? die moest toch voor de Italiaanse justitie een verklaring afleggen over zijn 'begeleiding' door Dr. Ferrari.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 00:32 schreef Tup het volgende:
Ik had het idee dat het vooral Ducrot was die dit suggereerde/impliceerde. Strikt genomen werden alleen feiten genoemd. Euskaltel rijdt goed. Dokter weg. Euskaltel rijdt slecht. Het doet me echt denken aan het Simeoni-verhaal. Verontwaardiging om deze suggestie verklaart ook waarom Armstrong daar pissig om was. Maar dan is Armstrong weer een rancuneuze en slechte verliezer.
ALls jullie overigens in POL komen, hadden jullie ook al lang kunnen weten dat NOS partijdig is, ze behoort nl. tot de "LInkse Kerk" (hmmm eigenlijk weer raar dat de VS er zo goed af komt)
Simeoni heeft niets over Armstrong gezegd. Wel iets over Ferrari (en die is mede op basis van de getuigenis van Simeoni veroordeeld). De Gazetto dello Sport heeft vervolgens de link Ferrari-Armstrong gelegd. Armstrong heeft vervolgens in de krant uitgehaald naar Simeoni (en hem geloof ik ook een rechtszaak aan willen doen), waarop Simeoni een aanklacht wegens smaad heeft ingediend.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 00:32 schreef Tup het volgende:
Het doet me echt denken aan het Simeoni-verhaal. Verontwaardiging om deze suggestie verklaart ook waarom Armstrong daar pissig om was. Maar dan is Armstrong weer een rancuneuze en slechte verliezer.
Als Simeoni dus inderdaad niks over Armstrong heeft gezegd en alleen maar de waarheid sprak over Ferrari waardoor het recht zegevierde, vind ik dat eerstgenoemde volledig in zijn recht staat.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 00:39 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Simeoni heeft niets over Armstrong gezegd. Wel iets over Ferrari (en die is mede op basis van de getuigenis van Simeoni veroordeeld). De Gazetto dello Sport heeft vervolgens de link Ferrari-Armstrong gelegd. Armstrong heeft vervolgens in de krant uitgehaald naar Simeoni (en hem geloof ik ook een rechtszaak aan willen doen), waarop Simeoni een aanklacht wegens smaad heeft ingediend.
Dit is iig het verhaal zoals ik het begrepen heb.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 00:41 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Als Simeoni dus inderdaad niks over Armstrong heeft gezegd en alleen maar de waarheid sprak over Ferrari waardoor het recht zegevierde, vind ik dat eerstgenoemde volledig in zijn recht staat.
Het kan zijn dat ik me dat teveel aantrek en er me aan ga ergeren. Maar of het nu een yank, spanjool, fransoos, australier of ene van de lage landen is ze zijn allemaal gelijk. Ik heb geen vooroordelen over bepaalde landen. Ok dat ik wat anders denk over bepaalde renners is iedereen zijn goed recht. Maar omdan als journalist klein te gaan doen tegen bepaalde renners gaat mij te ver.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 00:29 schreef Leatherface het volgende:
Zelf ben ik wat meer op Europa gericht, maar ik denk dat voor sommigen een Zuid - Europeaan of Oost - Europeaan ofzo er minder toe doen.
Niet zo pruts eendjequote:Op woensdag 4 oktober 2006 23:10 schreef rubbereend het volgende:
maar Dennis bespringt Suzanne tenminste niet
quote:Op woensdag 4 oktober 2006 23:11 schreef PLAE@ het volgende:
Zit je een beetje te rukken op suzanne harmes of verdiep jij je altijd in homepages van turnsters om een uur of 11 's avonds?![]()
Hij leest heerlijk wegquote:Op vrijdag 23 november 2007 19:06 schreef Remzz het volgende:
Die voorkant
Toch besteld, altijd leuk om te lezen
Echt hequote:Op zondag 31 oktober 2010 17:08 schreef rubbereend het volgende:
Zo ff verspreking net"Mevrouw Visser" ipv van Timmer
Vind dat zielig, mist zijn 'maatje'quote:Op zondag 31 oktober 2010 17:08 schreef rubbereend het volgende:
Zo ff verspreking net"Mevrouw Visser" ipv van Timmer
Die vent is echt een workaholic.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 00:36 schreef Radegast het volgende:
Nu weer op de radio met For Ze Record op Radio 2. Tijd geleden dat ik dat programma gehoord heb, wist eigenlijk niet eens meer dat hij dat nog elke week maakt..
quote:MART SMEETS ZIET TOEKOMST VOOR EIGEN SPORTKANAAL SAMEN MET JOHN DE MOL
Mart Smeets lijkt het steeds minder bij de NOS naar zijn zin te hebben. In de nieuwe VARA-gids oppert de voormalige sportanchor van de publieke omroep zelfs het idee voor een nieuw sportkanaal met John de Mol.
Smeets zegt wel zin te hebben in een eigen sportkanaal in samenwerking met John de Mol. Of deze wel zin heeft in een nieuw televisieavontuur is nog maar de vraag. De Mol kocht onlangs samen met Sanoma – Talpa heeft 1/3 aandeel in de overname - de televisiezenders SBS6, Net5 en Veronica. Ook heeft hij geen goede ervaring met het opstarten van een sportkanaal. Samen met de KNVB stortte John de Mol – toen nog via het bedrijf Endemol Sport waarvan hij samen met Joop van der Ende eigenaar was – in 1996 samen met een consortium van andere bedrijven zoals Philips, Nuon, ING Bank, Telegraaf Holding en KPN in het sportkanaal Sport7. Dit sportkanaal was slechts korte tijd in de lucht. Nederland was in 1996 nog niet klaar voor een sportkanaal waarvoor men voor het bekijken samenvattingen van het voetbal maandelijks moest betalen.
Volgens Smeets is het televisieklimaat op dit moment wel klaar voor een themazender over sport. In de VARA-gids laat de sportpresentator weten direct zijn handtekening onder een goede sportzender te zetten. Smeets mist nu de vrijheid om ongestoord zijn mening te kunnen ventileren. Hij haalt daarbij de dopingperikelen die op dit moment rond wielrenner Lance Armstrong spelen aan. "Moet ik vertellen hoeveel programma’s mij gebeld hebben om uit te leggen hoe het zit met Lance Armstrong? Heel veel. Bij de NOS vroeg alleen de weekchef erom. Men zou mij gewoon moeten bellen en vragen: hoe zit dat en dat? Dat lijkt me zeer logisch. Ik zit niet voor niets al zo lang in de sportjournalistiek” aldus Smeets.
Naast John de Mol heeft Smeets in zijn gedachten over een nieuwe sportzender ook oud gedienden in de sportjournalistiek op zijn verlanglijstje staan. Samen met Kees Jansma, Bert Spaak, Maarten Nooter en Martijn Lindenberg is wordt dit mogelijk sportkanaal volgens Smeets zeker een succes. Smeets benadrukt overigens expliciet dat er voor dit sportkanaal nog geen concrete plannen zijn.
Avondetappe laatste jaar?quote:Op zondag 5 juni 2011 17:58 schreef eentwee het volgende:
Dit jaar ook de laatste avondetappe voor Mart, hij gaat nog wel de OS doen. Denk je van 'm af te zijn wil-ie een eigen kanaal oprichten. Onkruid vergaat niet..
inside infoquote:Op zondag 5 juni 2011 18:20 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Avondetappe laatste jaar?Waar staat dat
Vreselijk h`e morgen krijgen we dat hij een Silent Attack heeft gehad op weg naar het WK wielrennen in Australië. En een telegraaf item met Maarten Ducrot vreesde voor het leven van Mart Smeets. Komkommertijd.(hoewel ik me over het laatste een beetje zorgen maak dat dan weer wel. doe voorzichtig Mart)quote:Op zondag 5 juni 2011 18:22 schreef borisz het volgende:
De laatste dagen worden Quotes van DeMart uit de varagids diverse artikelen gebruikt.
Ik denk dat hij eens soort Jean Nellissen rol krijgt in de avondetappe na dat hij het volgend jaar nog een keertje doetquote:Op zondag 5 juni 2011 18:20 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Avondetappe laatste jaar?Waar staat dat
Van de Zandt is in beeld om een Fifi-achtig item te maken. Fifi is er dit jaar al niet meer bij geloof ik. Volgend jaar is er nog geen avondetappe gepland, wel een uitgebreider Tourjournaal (met Dione).quote:Op maandag 6 juni 2011 17:19 schreef maril het volgende:
Ik heb niet zoveel zin om mee te denken maar die Herman van de Zandt (werkt al bij de NOS)schijnt ook een liefhebber te zijn, en wat denk je van Filemon, en ook Wilfred de Jong
Dat is er nu toch ook al jaren (van een minuut of 45-50)?quote:Op maandag 6 juni 2011 20:26 schreef eentwee het volgende:
[..]
Van de Zandt is in beeld om een Fifi-achtig item te maken. Fifi is er dit jaar al niet meer bij geloof ik. Volgend jaar is er nog geen avondetappe gepland, wel een uitgebreider Tourjournaal (met Dione).
Godver, geen Fifi?quote:Op maandag 6 juni 2011 20:26 schreef eentwee het volgende:
[..]
Van de Zandt is in beeld om een Fifi-achtig item te maken. Fifi is er dit jaar al niet meer bij geloof ik. Volgend jaar is er nog geen avondetappe gepland, wel een uitgebreider Tourjournaal (met Dione).
Filemon weet echt heel veel van wielrennen.quote:Op maandag 6 juni 2011 18:12 schreef Otto_Kretschmer het volgende:
Filemon? Mag toch aannemen niet die van BNN? Wilfried de Jong lijkt mij ook de beste optie.
Idd was destijds mooi om te zien.quote:Op zondag 12 juni 2011 13:47 schreef groenen het volgende:
[..]
Filemon weet echt heel veel van wielrennen.
Zeker weten.quote:Op zondag 12 juni 2011 12:47 schreef galtfactory het volgende:
De spruitjeslucht is weer niet te harden in dit topic. Mart Smeets is wat je ook van hem vindt een vakman pur sang
en een echte televisiepersoonlijkheid waar wij eigenlijk als Nederland trots op moeten zijn.
In de Verenigde Staten van Noord-Amerika zijn dit soort mensen vaak halfgoden op televisie (zie de anchors van
de 2 grootste TV stations ABC,CBS,NBC) en hebben zij een ongekend aanzien maar alleen in Nederland gaan
wij mekkeren over wat er weer niet goed is.
Hij had al een mooie Im memoriam gistermiddagquote:Op zondag 12 juni 2011 22:24 schreef eentwee het volgende:
Bob Spaak is overleden. We zullen dus wel weer het e.e.a. van Mart horen.
Zondagavond om 19.00 was er ook een apart item waarbij Mart aanschoof bij Egbers.quote:Op maandag 13 juni 2011 16:39 schreef eentwee het volgende:
Zo blijkt maar weer, Mart verschijnt sneller op tv dan ik kan denken.
quote:Op maandag 27 juni 2011 16:25 schreef zeeuws jongetje het volgende:
Hij houdt er mee op![]()
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)n-2012-met-pensioen/
Ik vrees inderdaad dat deze ijdeltuit zich toch nog wel aan ons zal opdringen. Met zijn cliché's en magere boekjes.quote:Op maandag 27 juni 2011 17:05 schreef maril het volgende:
Mart zal zolang hij leeft en nog kan, nooit ik herhaal nooit van de buis gaan! .En dat is geen wishful Thinking![]()
Avondetappe verdwijnt.quote:Op maandag 27 juni 2011 18:24 schreef franklop het volgende:
hoop dat wilfried de jong zijn plek in avondetappe wil overnemen
quote:Mart Smeets betrapt met prostituee van onze redactie
UTRECHT - Mart Smeets besluit het nieuwe jaar sportief in te gaan.
De 64-jarige sportcommentator werd vanmiddag gesignaleerd op het populaire Utrechtse Zandpad. Enkele klanten van de raamprostituees herkenden de eigenzinnige verslaggever direct. De dame van lichte zeden zwijgt in alle toonaarden.
"Natuurlijk krijgen wij wel eens BN'ers over de vloer", aldus de dame, die anoniem wil blijven. "Mannen van televisie, dat komt wel vaker voor". Blijkbaar is de kwieke Mart dus nog even fit als in zijn discussies. Op 11 januari aanstaande bereikt hij de pensioenleeftijd van 65. Maar voorlopig snoept Mart dus nog van jonge blaadjes, al dan niet betaald.
Nou..dan kun je net zo goed het programma opheffen.quote:Op maandag 27 juni 2011 18:24 schreef franklop het volgende:
hoop dat wilfried de jong zijn plek in avondetappe wil overnemen
Huh, wat is er gebeurd?!quote:
quote:
twitter:dijkshoorn twitterde op woensdag 28-11-2012 om 21:53:26Ik zie net Mart Smeets op Nederland 2 en zei bijna als vanzelf "Papa??" reageer retweet
Ik vraag me af wat hij van plan isquote:Mart Smeets: 'Voor mijn dood doorbreek ik de stilte'
Nee, nee en nog eens nee. Dat was gisteren het antwoord van vrijwel alle vijftig wielrenners op de vraag van AD Sportwereld of zij tussen 1998 en 2005 doping hadden gebruikt.
Een enkeling weigerde te antwoorden. In de sportwereld is het onderzoek van deze krant met veel interesse ontvangen, maar verbazing over de massale ontkenning is er niet.
Ook niet bij wielerverslaggever Mart Smeets van de NOS. 'Het is aan de renners om te antwoorden wat ze antwoorden. Je had de vraag aan 1400 beroepsrenners kunnen stellen over de hele wereld en je had overal hetzelfde antwoord gekregen. Ik had laatst een artikel onder ogen uit een Amerikaans wielerblad over doping in de wielersport. Dat vatte wat er nu gebeurt in de wielerwereld in twee woorden perfect samen: deafening silence, een oorverdovende stilte. Ik kijk er vanaf de zijlijn naar en verbaas me erover. En ik ga die stilte doorbreken. Hoe? Daar heb ik mijn middelen voor. Wanneer? Voordat ik dood ben.' Bron
quote:Op woensdag 28 november 2012 22:32 schreef Mani89 het volgende:
[..]twitter:dijkshoorn twitterde op woensdag 28-11-2012 om 21:53:26Ik zie net Mart Smeets op Nederland 2 en zei bijna als vanzelf "Papa??" reageer retweet
Je weet gewoon dat hij veel meer weet van de dopingpraktijken dan hij erover bericht. Schijnheilig, maar kennelijk om zijn vak en zijn sport te beschermen. Goed nieuws dat hij toch al zijn informatie niet verloren laat gaan. Ik vermoed dat er al wel een boek klaar ligt die na zijn overlijden uit wordt gebracht.quote:Op donderdag 29 november 2012 07:42 schreef Karina het volgende:
Ik lees net een aparte uitspraak van Mart met betrekking tot doping in het wielrennen:
[..]
Ik vraag me af wat hij van plan is
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |