Recentelijk zie ik daar erg vaak mensen staan die zich ergeren aan mart Smeets en ook veel mensen die zich juist niet aan hem ergeren, die hem juist goed vinden. Was daarom wel benieuwd naar de meningen en met name argumenten van jullie hiero.
Ik zelf vind Mart Smeets OK. Ja, hij heeft soms wel eens wat irritante trektjes/opmerkingen, maar dat heeft elke verslaggever wel. Voor sommige sporten vind ik Mart Smeets wat minder geschikt, dan komt ie nog wel eens wat afstandelijk/minderwaardig/ongeinteresseerd over, maar bij de meeste sporten vind ik hem OK. Zeker als het gaat om wielrennen, Amerikaanse sporten (zoals honkbal en basketbal) en ook bij de korte hoogtepunten over het voetbal vind ik hem goed. Vaak met een eigen stijl humor er bij soms, ook met eigen termilogie, amar ik mag dat wel. iig brengt ie het altijd wel levendig.
Ikzelf snap daarom niet zo goed waar al dat gezeik op Smeets vandaan komt, maar misschien dat her iemand is die hem ook een draak van een presentator vindt die het me wel uit kan leggen?
Zelf word ik echt moe/misselijk/droevig van commentaar van bv Edward van Cuilemborg, Marcella Mesker, Ria Visser, Herbert Dijkstra. Die brengen het wel zo enorm saai allemaal dat het gewoon voor mij een stuk plezier in het kijken ontneemt.
Met andere woorden: Smeets roeleert.
Over Smeets het volgende: hij is erg goed, helemaal als je het vergelijkt met de rest. Vooral met Jean Nelissen in de tour was het geweldig! Jammer dat ze dat koppel uit elkaar hebben gehaald!!
Nu met bijvoorbeeld Cruijff en Gemser doet hij het weer prima! EN ik kijk meestal niet naar basketbal, alleen als SMeets commentaar geeft wil ik nog wel eens kijken
Wat is dat kereltje irritant zeg:
Weet gvd bij elke tennisser twintig bijnamen op te noemen! Nou is dat natuurlijk een prestatie op zich, maar BESTE EDWARD< DAARVOOR KIJK IK NIET NAAR TENNIS! dus KOP HOUDEN!
Waar ik me wel steeds erger aan begin te ergeren is het oefenloze gelul dat ookwel commentaar bij het wielrennen wirdt genoemd.. Jean Nelissen moet weer terug!
quote:Yes, nog een sport-kenner. Ik irriteer me echt mateloos aan Edward Kuil(in z'n kin)borg!! Die vent weet echt nooit waar hij het over heeft en ik zit absoluut niet te wachten op zijn suffe tenniscommentaar!!!!
Op 23 januari 2001 10:16 schreef Elbutre het volgende:
* Elbutre kijkt liever naar Mart Smeets dan naar Edward -kijk eens hoeveel ik van tennis weet- van CuilenborgWat is dat kereltje irritant zeg:
Weet gvd bij elke tennisser twintig bijnamen op te noemen! Nou is dat natuurlijk een prestatie op zich, maar BESTE EDWARD< DAARVOOR KIJK IK NIET NAAR TENNIS! dus KOP HOUDEN!
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik heb zelfs ooit de nos opgebeld toen hij het weer een keer te gek maakte, maar kreeg helaas een onbegrijpende portier aan de telefoon...
On topic, Mart Smeets is best ok, maar moet niet denken dat hij alles zo goed kan en dat zonder hem Studio Sport niet kan voortleven. Maar van mij mag hij blijven...
Ik vind bij Smeets trouwens die zakdoek half uit z'n zak wel heel erg fout
[Dit bericht is gewijzigd door MeneerTim op 25-01-2001 19:38]
quote:Nee! Herbert Dijkstra en Mart Smeets hebben de afgelopen 3 jaar de tour al weten te verpesten.. Tv-geluid uit, radio aan! Veel beter en je krijgt tenminste goede informatie te horen..Het record: De Heren Smeets en Dijkstra hebben het voor elkaar gekregen 10 minuten achter elkaar gewoon niets te zeggen. En dat was niet aan het begin van een etappe maar in de finale..echt een ramp.. Ik wil Jean Nelissen
Op 23 januari 2001 00:13 schreef Dennism het volgende:
bij de tour issie ook altijd toppie
[Dit bericht is gewijzigd door MeneerTim op 25-01-2001 19:42]
[Dit bericht is gewijzigd door knep op 05-04-2001 12:50]
quote:Auw, Nederlanders zijn heel wat chauvinistischer dan Belgen. Daviscup tussen Frankrijk en Nederland, jaartje of twee terug. Canvas, met Frank Raes: "Welkom bij de daviscup wedstrijd tussen Frankrijk en Nederland, de meest chauvinistische landen van West-Europa."
Op 05 april 2001 12:49 schreef knep het volgende:
Jullie hebben het over de tour en wielrennen, dit zou je echt een keer bij de VRT moeten kijken, echt een verademing. Ze hebben daar veel verstand van zaken en brengen het tevens op een humoristische manier. Helaas zijn ze wel wat chauvinistisch, maar dat zijn wij hier ook
Dat brengt ons bij de minpunten van Mart Smeets. Hij noemt Bart Veldkamp telkens schaats-belg. Vind ik vervelend. Bart was de eerste die dat gezeik van skate-offs zat was. Dus werd hij Belg. Geen enkele keer heb ik een Belgische verslaggever horen zeuren over de Hollander die Belg werd. Als Veldkamp tweede wordt op een WK, of een medaille pakt op de 10.000 meter, spreken de Belgen over 'onze landgenoot Bart Veldkamp', zonder een greintje cynisme.
Over de columns van Smeets: herhalingen, meer zijn het niet. Telkens weer basketbal, baseball, beetje wielrennen, beetje voetbal. En die boekjes verkopen maar, omdat Nederlanders een beroerd geheugen hebben. Niemand die zegt: dat is al de vijfde keer dit jaar dat hij over NBA-coach Phil Jackson schrijft. Nee hoor, we lezen het boekje, gooien het in een hoek, en als Mart 50 columns bundelt kopen we het boekje weer, lezen het en gooien het in dezelfde hoek.
En dan de verslaggeving van Mart: overenthousiast. Ik vind basketbal leuk om naar te kijken, maar dat gebler van Smeets, doorspekt met in slecht Engels uitgesproken kreten, dat hoeft van mij niet. En het beroerde is: dat NBA-basketbal keert telkens terug. Al zijn er waterpolowedstrijden tussen de nrs. 1 & 2 in Nederland, dan nog moeten we naar Mart's speeltje kijken. Wie is er kampioen geworden bij de waterpolodames in Nederland? Geen idee zeker? Toen ze (semi-)naakt op een kalender stonden, hebben ze alle kranten in Nederland gehaald. Zijn ze kampioen, nog geen minuut TV. Oh, dat is off-topic. Gouwestaete uit waddinxveen.
quote:JUIST!
Op 05 april 2001 12:49 schreef knep het volgende:
Jullie hebben het over de tour en wielrennen, dit zou je echt een keer bij de VRT moeten kijken, echt een verademing. Ze hebben daar veel verstand van zaken en brengen het tevens op een humoristische manier. Helaas zijn ze wel wat chauvinistisch, maar dat zijn wij hier ook
Ik heb niks tegen Mart Smeets zolang hij studio sport presenteerd, maar op zijn comentaar bij t wielrennen zit ik niet echt te wachten!
quote:Nou dan heb je nog nooit naar commentaar van Michel Wuyts geluisterd?
[b].Auw, Nederlanders zijn heel wat chauvinistischer dan Belgen. Daviscup tussen Frankrijk en Nederland, jaartje of twee terug. Canvas, met Frank Raes: "Welkom bij de daviscup wedstrijd tussen Frankrijk en Nederland, de meest chauvinistische landen van West-Europa."
En chauvinistische landen bestaan niet, t zijn nog altijd de inwoners die chauvinstisch zijn!
quote:Ja de Belgen hemelen hun landgenoten op als ze wat presteren.Maar waar komen Andrej Tsjmil Mohamed Mourhit, Luis Olivera ,Josip Weber de gebroeders Mpenza en Bart Veldkamp vandaan?
Op 06 april 2001 21:49 schreef Diekomsa het volgende:
Nou dan heb je nog nooit naar commentaar van Michel Wuyts geluisterd?
De Belgen hemelen hun sportmensen altijd helemaal op.
Mart, als je hem zo goed vindt hou dan je bek op het moment dat hij begint te zingen.
quote:Jahaa, ik zou inderdaad die Belgen geloven... Die maken er een sport van om zich tegen Nederland en Frankrijk af te zetten... En om het nou chauvinistisch te noemen als supporters achter hun LANDENteam gaan staan is nogal raar, daarom is het juist een landenteam...
Op vrijdag 06 april 2001 21:14 schreef dwerg het volgende:
Auw, Nederlanders zijn heel wat chauvinistischer dan Belgen. Daviscup tussen Frankrijk en Nederland, jaartje of twee terug. Canvas, met Frank Raes: "Welkom bij de daviscup wedstrijd tussen Frankrijk en Nederland, de meest chauvinistische landen van West-Europa."
Ik weet niet het trouwens niet zeker hoor, maar volgens mij is de Nederlandse TV de enige zender die LIVE sportevenementen uitzendt waar zelfs geen Nederlander aan mee doet, of favoriet is... Nederlanders zijn volgens mij gewoon gek op sport, ook al doet er geen Nederlander mee...
Natuurlijk worden sporten waarin Nederlanders wel goed zijn eerder uitgezonden (zie darts, schaatsen), maar bij de Olympische Spelen wordt er ook verslag gedaan van (bijna) alle andere sporten...
In het niet-chauvinistische Belgiė zenden ze bij de publieken zie je naast voetbal alleen wielrennen (zijn ze goed in), en sinds Clijsters en Henin zenden ze ook tennis uit... eigenlijk alleen van Belgen, maar goed. Verder geen of weinig Olympische Spelen, want ze zijn er niet goed in...
Op de BBC eigenlijk alleen Curling (Britten favoriet), Skeleton (ook kans op medaille) en Bobben (geen idee) live gezien, verder samenvattingen van een paar minuten...
Op Duitsland alleen Duitsers gezien (niet gek, zij zijn echte wintersporters, dus ze kwamen tijd tekort), maar zij zenden ook opeens de Tour uit sinds Jan Ullrich...
Oh ja het feit dat hij in Haarlem woont (of gewoond heeft) maakt hem helemaal een topper natuurlijk!!
quote:Valt mij altijd op dat de belgen ontzettend afgeven op Nederlanders als ze beter presteren dan de Belgen. Toen twee jaar geleden een nederlander in de tour de ene na de andere overwinning haalde werden er gelijk weer allerlij insinuaties bijgehaald over vermeend doping gebruik.
Op vrijdag 06 april 2001 21:14 schreef dwerg het volgende:
Auw, Nederlanders zijn heel wat chauvinistischer dan Belgen. Daviscup tussen Frankrijk en Nederland, jaartje of twee terug. Canvas, met Frank Raes: "Welkom bij de daviscup wedstrijd tussen Frankrijk en Nederland, de meest chauvinistische landen van West-Europa."
Verder is het bekent dat de belgische VRT nagenoeg failliet is en dat ze beelden van de OS mogen lenen van de NOS en daar zouden ze wel eens dankbaarder voor mogen zijn.
Belgen zijn weer zeer in hun nopjes dat zij nu wel naar het WK voetbal gaan en kunnen het niet laten om daar stevast opmerkingen over te maken richting Nederland.
Wat Smeets betreft... Ik heb de afgelopen twee weken weer van hem genoten. Prachtig zoals hij de emotie van de sport weet aan te tippen.
[Dit bericht is gewijzigd door marky op 25-02-2002 15:16]
quote:Hmmm...Tom zat er ook al toen ik nog op de kleuterschool zat. Dus van echte jonge garde is daar ook geen sprake meer.
Op maandag 25 februari 2002 15:03 schreef beelzebub het volgende:
Goed of niet, wordt 't niet eens tijd dat de jonge garde wordt uitgezonden. Hij gaat al sinds '88 naar de spelen, misschien wel eerder, maar toen volgde ik 't niet zo. Een Humberto Tan of Tom Egbers bijvoorbeeld.
en like they say: "never change a winning team"
en gezien de kijkcijfers doen ze het nog steeds vrij aardig.
quote:Ik heb ergens gelezen dat Mart Smeets als sinds Innsbruck 1976 naar de Winterspelen (Zomerspelen weet ik niet zeker) gaat. Hij was alleen in Nagano niet van de partij. Hij is er maar 8 jaar langer bij dan Emese Hunyady.
Op maandag 25 februari 2002 15:03 schreef beelzebub het volgende:
Goed of niet, wordt 't niet eens tijd dat de jonge garde wordt uitgezonden. Hij gaat al sinds '88 naar de spelen, misschien wel eerder, maar toen volgde ik 't niet zo. Een Humberto Tan of Tom Egbers bijvoorbeeld.
Hij heeft zo'n ontzettend arrogante houding van ik ben goed, ik ben beter dan de rest, als iemand iets anders doet is dat heel vreemd.
Ook zijn sarcasme kan ik niet waarderen. Ik denk dat Mart Smeets een groot aandeel heeft in de nog steeds voortdurende Duitsershaat, met de opmerkingen die hij tussendoor vaak plaatst.
Het enige positieve dat ik over hem kan zeggen is dat hij tenminste zijn eigen mening durft te tonen en dat hij van bepaalde sporten wel verstand heeft, alleen overdrijft hij dan altijd zo in zijn commentaar.
Maar ik vind hem steeds meer een zelfingenomen kwal worden die geen tegenspraak duldt.
Somesing happened sere on se road...
[Dit bericht is gewijzigd door PokerFace op 25-02-2002 19:11]
quote:Hij spreekt de Engelse lettercombinatie TH inderdaad uit als S
Op maandag 25 februari 2002 16:40 schreef PokerFace het volgende:
Wat ik trouwens wel heel irritant vind... Hij spreekt goed Engels, alleen als er ergens TS geschreven wordt spreekt hij het uit als een S...Somesing happened sere on se road...
Bv. Ian Sorpe
Senk Joe !
Ok, Mart's basketbalverslagen zijn soms iets TE enthousiast, maar verder is het gewoon een ERG goede verslaggever. Denk b.v. eens aan de 1000 meter op de laatste OS. De manier waarop hij in de dweilpauze spanning wist te creėren voor de ritten die nog moesten komen was geweldig.
Oftewel: Mart for president.
quote:Dus daar komt mijn duitserhaat vandaan.
Op maandag 25 februari 2002 16:22 schreef mberik het volgende:
Ook zijn sarcasme kan ik niet waarderen. Ik denk dat Mart Smeets een groot aandeel heeft in de nog steeds voortdurende Duitsershaat, met de opmerkingen die hij tussendoor vaak plaatst.
Ach Mart is een beste kerel,heeft tenminste verstand van zake van de sporten die hij verslaat,soms iets te enthousiast maar honderd keer beter dan Mister cliché Dijkstra en als je hem zat bent zet je toch gewoon het geluid uit.
Mag ook graag zijn boeken en collums lezen,ben het wel niet altijd met hem eens maar zeker de moeite waard.
quote:Dat zeg ik toch niet!
Dus daar komt mijn duitserhaat vandaan.
Ik zeg alleen maar dat hij niet helpt dat gevoel te verminderen bij degenen die dat hebben.
quote:Zo denk ik er nog steeds over! Mart is nog steeds top, heeft humor en heeft een uitstraling waar alle andere presentatoren van Studio Sport een puntje aan kunnen zuigen.
Op dinsdag 23 januari 2001 10:16 schreef Elbutre het volgende:
* Elbutre kijkt liever naar Mart Smeets dan naar Edward -kijk eens hoeveel ik van tennis weet- van CuilenborgWat is dat kereltje irritant zeg:
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik vind het wel leuk dat Dione de Graaf de laatste twee weken de zondagavonduitzending presenteerde. Deed ze erg leuk! Ook Jack van Gelder was erg leuk in zijn Olympische ontbijtshow. Journalistiek gehalte nul, maar erg gezellig!
quote:hahaha, van voetbal nu juist niet!
Op Wednesday 27 February 2002 12:52 schreef JK32 het volgende:
Mart SMeets is ok OLE OLE!!!! Die knaap heeft te veel verstand van voetbal.....
Het meest erger ik mij aan Edward van Cuilenborg ofzo. Met die vreselijk irritante stem en dat vreselijk irritante dialect. Het ligt er gewoon te dik op en het doet dat 3 seconden echt pijn aan m'n oren
Mart Smeets zij geprezen.
quote:Weet niet of er nogmeer zijn maar Rick is gestopt dus die zalie nietmeer vaak uitspreken
Op woensdag 27 februari 2002 13:09 schreef Freak187 het volgende:
Bij het Basketball doet ie het ook wel goed alleen hij spreekt Smith uit als Smis enzo. De Nederlandse uitspraak bij Engelse namen, terwijl hij wel degelijk het goed uit kan spreken!!
quote:Relax Kimi voor de F1 moet je nou niet bepaald bij de NOS zijn.
Op woensdag 27 februari 2002 23:59 schreef raikkonen het volgende:
in sommige dingen vind ik smeets wel aardig zoals schaatsen maar als hij de F1 begint af te kraken tot en met is het een arogante zak
quote:Idd, elke keer dat ge-dinkeytoy van Smeets wordt toch wel behoorlijk irritant op den duur...
Op woensdag 27 februari 2002 23:59 schreef raikkonen het volgende:
in sommige dingen vind ik smeets wel aardig zoals schaatsen maar als hij de F1 begint af te kraken tot en met is het een arogante zak
quote:Inderdaad. Ik snap sowieso niet dat de NOS de F1 nog uitzendt.
Op donderdag 28 februari 2002 00:03 schreef BernieEcclestone het volgende:[..]
Relax Kimi voor de F1 moet je nou niet bepaald bij de NOS zijn.
quote:ik weet het bernie daarom kijk ik er niet meer na maar kan me daar wel dood ergeren
Op donderdag 28 februari 2002 00:03 schreef BernieEcclestone het volgende:[..]
Relax Kimi voor de F1 moet je nou niet bepaald bij de NOS zijn.
Hoe hij de tour verslaat vind ik best okey. Dat houdt de stemming er wat in Mijn mening is toch wat omgedraaid de laatste tijd.
Hij is vol gepassioneerd van sport en dat is ook wel te merken ook
Ik ben een grote fan van zijn werk. Hij schrijft hele leuke boeken, columns en korte verhalen. Hij is een uitstekend presentator en interviewer en ook als commentator is hij heel goed. Het beste was dat natuurlijk met 'de Neel' maar die tijden liggen helaas achter ons. Ik vind Breukink nu ook niet vervelend. Het beste commentaar geeft hij bij samenvattingen (van de meeste sporten).
quote:Mjah, en dat mag niet in nederland, als je erg goed bent in je werk, moet je hier altijd maar bescheiden blijven, echt een heel foute nederlandse mentaliteit.
Op zaterdag 19 juli 2003 18:26 schreef meami het volgende:
Mart Smeets is goed in het vak wat hij doet, hij weet er veel van af. Hij is alleen erg arrogant
Mijn mening is dat als je leeft voor je vak, de top hebt bereikt en proffesioneel bent, je best wel eens wat mag laten horen als je het niet zint. Maar goed hier in nederland heerst nog altijd de bloemkool mentaliteit: Doe maar gewoon dan ben je gek genoeg.
Het is niet voor niets dat veel nederlanders om die reden Nederland verlaten.
Dat is toch prachtig juist....quote:Op zondag 24 augustus 2003 11:23 schreef Parvus het volgende:
Mart irriteerd mee vrij vaak, en dat ligt niet alleen aan zijn wollen trui met een zoveelste ingewikkeld motief.
Lol, helemaal mee eens. En niet zijn enorme wanten vergeten tijdens de schaatswedstrijden en het dekentje over zijn benen.quote:Op zondag 24 augustus 2003 11:23 schreef Parvus het volgende:
Mart irriteerd mee vrij vaak, en dat ligt niet alleen aan zijn wollen trui met een zoveelste ingewikkeld motief.
En hij moet al helemaal niet de schoomeester uit gaan hangen, zoals hij deed bij Renate Groenewold toen ze wereldkampioen was geworden.quote:Op zondag 24 augustus 2003 09:57 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Smeets kan heel goed zijn, maar hij moet zich niet bemoeien met sporten waar ie een hekel aan heeft of/en geen verstand van heeft bijvoorbeeld: formule1 en voetbal.
Wat denk je nou Mart, die vouw is ergens midden in de 20 en zeker niet seniel. Dat doet ie wel vaker, laten zien dat hij heel iritant kan interviewen.quote:Weet je wel wat je zojuist hebt gedaan?
Lijkt me lastig, want de NOS zendt geen autosport meer uit.quote:Op zaterdag 1 mei 2004 01:08 schreef JPM01 het volgende:
hij moet zich niet op autosport gebied vertonen want dat kan die niet of niet meneer donkytoys![]()
Over jouw Argentijnen?????quote:Op zondag 6 juni 2004 13:38 schreef mitt het volgende:
Jammer dat Smeets zo denigrerend is over mijn Argentijnen..
Dat neem ik hem niet in dank af..
Basketball doet ie wel aardig maar voor de rest is het inderdaad tenenkrommend, vooral hoe hij de grote wijsgeer uithangt in interviews.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 18:20 schreef DAMH het volgende:
Mart Smeets !!! is de reden voor mij om weg te zappen !! ik haat die vent echt maartja das mijn mening,,,,
ben jij gestoord? smeets en dijkstra is 1 groot drama met elkaar, en nu we michel wuyts de hele zomer moeten missen door sporza ben ik genoodzaakt naar die 2 debielen te luisterenquote:Op maandag 22 januari 2001 23:48 schreef DIGGER het volgende:
Zeker als het gaat om wielrennen
quote:Op donderdag 25 januari 2001 19:40 schreef MeneerTim het volgende:
Nee! Herbert Dijkstra en Mart Smeets hebben de afgelopen 3 jaar de tour al weten te verpesten.. Tv-geluid uit, radio aan! Veel beter en je krijgt tenminste goede informatie te horen..Het record: De Heren Smeets en Dijkstra hebben het voor elkaar gekregen 10 minuten achter elkaar gewoon niets te zeggen. En dat was niet aan het begin van een etappe maar in de finale..echt een ramp.. Ik wil Jean Nelissen
Dat is dan ook het enige minpunt van wuyts, hij heeft het vooral sterk met tom boonenquote:Op vrijdag 6 april 2001 21:49 schreef Diekomsa het volgende:
Nou dan heb je nog nooit naar commentaar van Michel Wuyts geluisterd?
De Belgen hemelen hun sportmensen altijd helemaal op, terwijl in Nederland t de gewoonte is om ze de grond in te boren, hier is t pas goed als ze er helemaal niet omheen kunnen! Kijk maar naar Boogerd die altijd een hoop commentaar over zich heen krijgt terwijl hij toch een van de beste coureurs van de laatste jaren is!
En chauvinistische landen bestaan niet, t zijn nog altijd de inwoners die chauvinstisch zijn!
verstand van?? hij ziet het verschil niet eens tussen van petegem en van bon, hij kan geen naam fatsoenlijk uit zijn strot krijgen:quote:Op maandag 22 januari 2001 23:52 schreef Machiel het volgende:
drunkenquote:Op maandag 14 juni 2004 17:40 schreef drunkensailor het volgende:
[..]
verstand van?? hij ziet het verschil niet eens tussen van petegem en van bon, hij kan geen naam fatsoenlijk uit zijn strot krijgen:
brandon cooke, david exxebarria, artexxe, martin elminger, briohces la boulangerie en ga zo maar door
Ik denk dat je niet kunt zeggen dat Mart geen verstand van Basketball heeft. Dat is de sport waar ie juist het meest van afweet vind ik. Geeft altijd erg goed commentaar bij bijvoorbeeld NBA wedstrijden.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 16:51 schreef uno45 het volgende:
Die kerel lult over basketball alsof hij er iets van af weet.
Voorbeeld van "hoeveel" hij van Basketball weet:
4/ 5 jaar overleedt Wilt Chamberlain. Lult die kerel: Heel de VS is in rouw voor een onbekende basketballer.
Chamberlain is een van de beste basketballers die ooit in de NBA gespeelt heeft, en die kent hij niet, maar ja dat is detail he.
Zoveel weet Mart niet van basketbal. Voor mensen die er niet zo veel verstand van hebben, lijkt het alsof hij ontzettend op de hoogte is, maar dit is hij eigenlijk helemaal niet zo. Hij loopt vaak een beetje achter. Dit komt naar voren in kleine dingetjes, die pas opvallen als je er wel verstand van hebt.quote:Op maandag 28 juni 2004 15:46 schreef Remzz het volgende:
[..]
Ik denk dat je niet kunt zeggen dat Mart geen verstand van Basketball heeft. Dat is de sport waar ie juist het meest van afweet vind ik. Geeft altijd erg goed commentaar bij bijvoorbeeld NBA wedstrijden.
Dan heeft hij die column er na geschreven, want toch is het zo.quote:das natuurlijk onzin, want Mart heeft eens een goede column over Wilt geschreven..
Dat bedoel ik.quote:Zoveel weet Mart niet van basketbal. Voor mensen die er niet zo veel verstand van hebben, lijkt het alsof hij ontzettend op de hoogte is, maar dit is hij eigenlijk helemaal niet zo. Hij loopt vaak een beetje achter. Dit komt naar voren in kleine dingetjes, die pas opvallen als je er wel verstand van hebt.
quote:Op maandag 5 juli 2004 09:05 schreef Barca het volgende:
Charmberlain is voor velen toch een onbekende. Ook voor personen die vele feiten kennen van het huidige basketball.
http://www.nba.com/history/players/chamberlain_bio.htmlquote:Wilt Chamberlain
He was basketball's unstoppable force, the most awesome offensive force the game has ever seen. Asked to name the greatest players ever to play basketball, most fans and aficionados would put Wilt Chamberlain at or near the top of the list. Dominating the game as few players in any sport ever have, Chamberlain seemed capable of scoring and rebounding at will, despite the double- and triple-teams and constant fouling tactics that opposing teams used to try to shut him down. As Oscar Robertson put it in the Philadelphia Daily News when asked whether Chamberlain was the best ever, "The books don't lie."
Hallo ... ik weet wel wie WIlt Charmberlain was. Maar ga eens aan jeugdspelertjes van nu, die al die tapes, sites, tijdschriften, enz. checken, vragen "Wie is WIlt Chamberlain?" 9 van de 10 zullen het antwoord schuldig blijven. Voor Nederlanders is Wilt Chamberlain dus wel een onbekende. Michael Jordan niet.quote:Op maandag 5 juli 2004 13:32 schreef the.big.ticket het volgende:
[..]
:')
Chamberlain een onbekende noemen is hetzelfde als Michael Jordan, Larry Bird, Magic Johnson of Kareem Abdul Jabbar een onbekende noemen.
Deze mensen zijn legendes, boegbeelden van de National Basketball Association. Als Mart Smeets dan als commentator van deze sport hier niet van op de hoogte is en deze man een onbekende basketballer noemt, dan moet meneer Smeets gewoon zijn bek houden en dit vak aan iemand anders over laten. Maar volgens mij is dit dus gebrek aan beter.
Kijk, in Nederland zullen niet veel mensen hem kennen, maar als commentator ben je wel erg lomp om Chamberlain een onbekende te noemen. Even wat stats om aan te geven hoe groot deze man is geweest in de NBA:
Over zijn carriere van 1045 wedstrijden in 14 seizoenen scoorde hij gemiddeld 30.1punten en pakte daarnaast 22.9 rebounds per wedstrijd.
In het seizoen 61-62 scoorde hij in 80 wedstrijden gemiddeld 50.1 punten per wedstrijd in 48.5 minuten per wedstrijd.
In zijn rookie-seizoen scoorde hij gemiddeld 37.6 punten per wedstrijd, naast gemiddeld 27.0 rebounds per wedstrijd.
Naast al dit geweld kon hij ook nog passen, getuige zijn 8.6 assists per wedstrijd als center in het seizoen 67-68 (naast 23.8 rebounds en 24.3 punten)
4 keer NBA MVP.
Won met de LA Lakers 33 wedstrijden op rij.
Zijn wedstrijden tegen Bill Russell zijn legendarisch.
Enige speler die ooit 100 punten in 1 wedstrijd scoorde.
Enige speler die ooit 55 rebounds pakte in 1 wedstrijd.
[..]
http://www.nba.com/history/players/chamberlain_bio.html
http://www.nba.com/sixers/news/remembering_wilt_040623.html
Met dat beroep moet hij toch wel een beetje kennis hebben van de feiten. Anders even ergens opzoeken in plaats van gewoon dom te lullen.quote:Feitenkennis is iets anders dan verstand van ...
Eurosport is ook een optie, alleen effe wegzappen tijdens de reclame.quote:Op maandag 14 juni 2004 03:49 schreef Mark410 het volgende:
[..]
ben jij gestoord? smeets en dijkstra is 1 groot drama met elkaar, en nu we michel wuyts de hele zomer moeten missen door sporza ben ik genoodzaakt naar die 2 debielen te luisteren![]()
![]()
![]()
Geen grondlegger ... noem 'm dan een soort Cruijff.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 00:58 schreef the.big.ticket het volgende:
Ik snap dat je weet wie Wilt Chamberlain is. Mijn kritiek is op Mart Smeets. Ook al weet in ons kikkerlandje 9 van de 10 niet wie hij is, dan moet je hem als Mart Smeets een grootheid, een van de grondleggers van het huidige basketbal noemen en geen onbekende. Dat spreekt ook veel meer aan voor die jeugdspelertjes van nu.
Is het wat? Ik denk erover om het misschien aan te schaffen..quote:Op zondag 8 augustus 2004 13:59 schreef mitt het volgende:
Ik ben ondertussen begonnen aan z'n Olympische Spelen boek
Ik neem aan dat je "Spelen" bedoeld?quote:Op zondag 8 augustus 2004 23:14 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Is het wat? Ik denk erover om het misschien aan te schaffen..
Ik vind dat hij toch samen met dr. J voor een revolutie heeft gezorgd wat betreft het type basketbal dat gespeeld werd. Daarom noem ik ze de grondleggers van het atletische spectaculaire "above-the-rim" basketbal. Voor die tijd was het toch vrij saai. Terwijl nadat dr. J en later MJ in de NBA hun spectaculaire stijl lieten zien, er een karrevracht spelers de NBA in is gestroomd die deze spectaculaire stijl hebben overgenomen. (denk aan Vince Carter, Lebron James, Steve Francis, Allen Iverson)quote:Op zondag 8 augustus 2004 22:28 schreef Barca het volgende:
[..]
Geen grondlegger ... noem 'm dan een soort Cruijff.
Met je laatste omschrijving ben ik het wel eens. In Nederland is echter totaal geen aandacht voor basketball. Basketball wordt door de media gezien als een commerciėle vorm van korfbal die minder draait om teamspel.quote:Op maandag 9 augustus 2004 22:20 schreef the.big.ticket het volgende:
Ik denk dat we dan allebei iets anders bedoelen met grondlegger.
Ik bedoel daar vooral spelers die invloed hebben op de manier waarop het spelletje basketbal gespeeld wordt. Een Chamberlain en Russell, die de manier van spelen op de centerpositie enorm hebben verandert. Een dr. J. en MJ die het spelletje veel spectaculairder en aantrekkelijker hebben gemaakt. Een Magic Johnson, die het spelen op de pointguard-positie heeft verandert.
misschien is grondlegger dan een verkeerd woord, het zijn meer spelers die een revolutionaire manier van spelen hadden.
Juist nietquote:Op zondag 10 juli 2005 13:37 schreef Bruce117 het volgende:
Toch fijn dat Mart vandaag weer commentaar geeft bij de tour
Inderdaad. Ik verlang alweer terug naar Herbert en Ducrot. Dat zegt genoeg dacht ik zo.quote:Op zondag 10 juli 2005 13:38 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Juist niet
Ik erger me meer aan Mart dan aan Herbert
Herbert de man die het niet voor elkaar krijgt om uit een toerkrantje de juiste tussenstand in de diverse klassementen op te lezen, danwel deze bij te houden gedurende de dag. Daar tegenover meneer Ducrot, de Berry van Aerle in het wielrennen of is het meer een Van de Kerkhofje? In ieder geval weet Ducrot elke open deur in te trappen en blijkt zijn informatie na de eerstvolgende bocht achterhaalt. Ik ben zelf geen aquariumliefhebber dus die laatste kan helemaal opzouten.quote:Op zondag 10 juli 2005 13:39 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik verlang alweer terug naar Herbert en Ducrot. Dat zegt genoeg dacht ik zo.
Ik kan enthousiasme ook wel waarderen, maar hij klinkt te vaak onnozel.quote:Op zondag 10 juli 2005 14:20 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik ben het eens met okee6, die stiltes zijn oke. Kan Herbert nog wat van leren. Ducrot vind ik wel leuk door z'n enthousiasme.
Kijk gewoon op Belgie 1 en dan zijn alle problemen opgelost...quote:Op zondag 10 juli 2005 13:39 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik verlang alweer terug naar Herbert en Ducrot. Dat zegt genoeg dacht ik zo.
Hans de Clercq zegt nog wel regelmatig iets interessants, maar zat er wel naast met de Grand Ballon "da's toch 21 kilometer klimmen", maar wel wel 10 kilometer vlak en golvend nog naar de top toe, dus eigenlijk maar een kilometer 0f 12 écht klimmen.quote:Op zondag 10 juli 2005 17:02 schreef Falco het volgende:
Sporza is ook niet echt geniaal hoor met die Tom Boonenshow en met de totaal nietszeggende Hans de Clercq met zijn zeer saaie stemgeluid.
Misschien wat overdreven maar ik heb het idee bij Hans de Clercq dat hij alleen "joah dat is waor" kan zeggen als er iets door die andere dude gezegd wordt.quote:Op zondag 10 juli 2005 17:18 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hans de Clercq zegt nog wel regelmatig iets interessants, maar zat er wel naast met de Grand Ballon "da's toch 21 kilometer klimmen", maar wel wel 10 kilometer vlak en golvend nog naar de top toe, dus eigenlijk maar een kilometer 0f 12 écht klimmen.
Uit het AD van vandaag..quote:Wanneer je voor de start van de Tour de France in maanden geen wedstrijd wint en als sterkste ploeg geen Nederlands kampioen weet af te leveren, is het vrij normaal dat de media kritiek laten horen.
Wanneer ik als columnist de vraag heb gekregen om anekdotes uit de wielersport te verwoorden, maar ook om diezelfde sport kritisch te volgen, kan ik niet anders dan me minder lovend uit te laten over deze ploeg met aan het hoofd de brave Erik Breukink. Deze Breukink is nu eenmaal als echte tijdrijder geen echte wielertacticus hetgeen hij vorig en ook dit jaar meermalen heeft geėtaleerd.
Maar geloof mij, wanneer ik een Weening of zelfs Rasmussen op een prachtige manier een etappe zie winnen, zit ook ik te genieten voor de beeldbuis. Van mij mogen de renners van deze ploeg nog veel meer winnen in deze Tour!
Sommige journalisten onder wie Hugo Camps en Mart Smeets hadden gehoopt/ verwacht dat ik de wielersport een geweldige trap na zou geven in mijn columns en dat is ze blijkbaar tegengevallen. Misschien dat Mart Smeets daarom zo gepikeerd was nadat ik had geschreven dat hij veel te oubollig commentaar via de televisie levert. Hij moest zich in elk geval direct op mij afreageren in zijn column in een Nederlands weekblad.
Ik weet dat veel collega-journalisten Smeets - zacht uitgedrukt - een arrogant en hautain mannetje vinden maar niemand die iets over hem durft te zeggen of schrijven.
Tijdens de afgelopen jaren heeft Smeets zich meermalen soms zeer kritisch over mij (en vele anderen) uitgelaten maar wee je gebeente als je iets over hem naar buiten brengt.
Beste Mart, geloof me, ook voor jou is het wel eens goed om wat kritiek te incasseren en niet alleen van mij.
In je brief, die ik onlangs van je kreeg, schreef je dat je nog graag eens een bak koffie met mij wilde drinken om een en ander uit te praten. We zullen dat zeker nog ooit doen. En tot dan zal ik mijn uiterste best doen om niet meer aan je heilige huisje te komen.
OK. Hier verder dan maar.quote:Op donderdag 21 juli 2005 23:57 schreef Bartoli het volgende:
Wombcat smeets liet het overkomen of Lance tegen Basso zou gezegd hebben van trek jij het tempo maar op. En zo'n opmerkingen schieten bij velen dus het verkeerde keelgat in. Maar goed die discussie kunnen we mss in het Mart Smeets topic voortzetten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |