Daarom een topic speciaal voor geniale Belgen. Noem ze hier, kijken welke Belgen als het geniaalst gezien worden.
Ik open met:
Tom Barman
Stef Kamil Carlens
Tim Vanhamel
Rudy Trouvé
Daan
Mauro Pawlowski
David Dewaele
Stephen Dewaele
Tom Helsen
Pascal Deweze
An Pierlé (Belgin... )
Danny Mommens
Dat zijn ze even voor nu.
quote:axelle red mis ik nog
Op woensdag 12 maart 2003 17:45 schreef methodmich het volgende:
Okee, het is zo langzamerhand wel duidelijk dat de Belgen qua alternative pop / rock ons wel naar de kroon steken.Daarom een topic speciaal voor geniale Belgen. Noem ze hier, kijken welke Belgen als het geniaalst gezien worden.
Ik open met:
Tom Barman
Stef Kamil Carlens
Tim Vanhamel
Rudy Trouvé
Daan
Mauro Pawlowski
David Dewaele
Stephen Dewaele
Tom Helsen
Pascal Deweze
An Pierlé (Belgin...)
Danny MommensDat zijn ze even voor nu.
Maar ook
Daan
Jasper Steverlinck
Eddy Wally
dEUS
Admiral Freebie
quote:Je moet er ook niet naar kijken, maar naar luisteren... Dan merk je het meteen.
Op woensdag 12 maart 2003 17:53 schreef Leg0las het volgende:
Geniale belgen dat is net zoiets als het monster van Loch Ness, iedereen zegt dat ze bestaan en zegt dat ze gezien zijn maar er is geen concreet bewijs
Ik wil ook Flip Kowlier en Luc Devos noemen.
*** dr zit ne hottentot op mijne auto verdomme
quote:en Sandra Kim
Op woensdag 12 maart 2003 17:50 schreef placebeau het volgende:Axelle Red mis ik nog
quote:Wat lief.
Op woensdag 12 maart 2003 18:06 schreef FlyingFox het volgende:sweek
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 18:24 schreef kohinoor het volgende:
Wat denk je van Sarah bettens van K's choice?
quote:en Kabouter Plop, niet te vergeten.
Op woensdag 12 maart 2003 19:57 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
geniale belgen : de producers van Samson en K3
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 20:02 schreef Melluh het volgende:
Zornik
Heeeeeel klein beetje Placebo.
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 20:16 schreef Fogerty het volgende:
Arno Hintjes
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 17:51 schreef Herfst het volgende:
o.a
.............dEUS
Admiral Freebie
quote:ehmmmm dat zegt de topic starter toch?
Okee, het is zo langzamerhand wel duidelijk dat de Belgen qua alternative pop / rock ons wel naar de kroon steken.
Daarom een topic speciaal voor geniale Belgen. Noem ze hier, kijken welke Belgen als het geniaalst gezien worden.Ik open met:
Tom Barman
Stef Kamil Carlens
Tim Vanhamel
Rudy Trouvé
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 19:56 schreef placebeau het volgende:[..]
dat denk ik ervan
Das Pop kan op zich wel.
Die ene band van Satelliet Suzy, hoe heette die ook alweer? Hele cd achter elkaar vind ik een beetje té, maar sommige nummers zijn best aardig. Ze bestaan niet meer, maar enkele leden zijn doorgegaan in Monza. Kom, hoe heet die band nou?
quote:Heb ik al gedaan. En die band, was dat niet Gorefest?
Op donderdag 13 maart 2003 17:13 schreef Frollo het volgende:
Nog niemand Gorki genoemd? Over geniaal gesproken...
Geweldige vage, poëtische doch humoristische teksten van Luc de Vos en muzikaal zit het ook zeer lekker in elkaar.Die ene band van Satelliet Suzy, hoe heette die ook alweer? Hele cd achter elkaar vind ik een beetje té, maar sommige nummers zijn best aardig. Ze bestaan niet meer, maar enkele leden zijn doorgegaan in Monza. Kom, hoe heet die band nou?
quote:O ja, je hebt Luc Devos genoemd. Je had beter ook diens band Gorki kunnen noemen, want we willen toch dat mensen op zoek gaan naar de muziek, of niet soms?
Op donderdag 13 maart 2003 17:21 schreef methodmich het volgende:
Heb ik al gedaan.
En die band, was dat niet Gorefest?
En die band van Satelliet Suzy, dat was Noordkaap natuurlijk!
Voorts wil ik uw aller aandacht ook nog even vestigen op het uitstekende Metal Molly.
quote:Is ook al als Pascal Deweze voorbij gekomen....
Op donderdag 13 maart 2003 17:28 schreef Frollo het volgende:[..]
Voorts wil ik uw aller aandacht ook nog even vestigen op het uitstekende Metal Molly.
quote:Als ze in 1996 een concert beginnen met de tekst "From Northern Ireland, the home of tanks, guns, and bombs, we are Therapy?", wat denk jij dan?
Op woensdag 26 maart 2003 07:03 schreef Djeen het volgende:
Therapy! ? of zijn dat geen Belgen ?
quote:Soulfly zen wel belgen naar men weten mar hun iig niet zie paar posts hierboven
quote:Als Soulfly belgen zijn, ben ik een éénbenige eskimo met scrotumschurft.
Op woensdag 26 maart 2003 08:27 schreef distrexx het volgende:[..]
Soulfly zen wel belgen naar men weten mar hun iig niet zie paar posts hierboven
quote:Ze hebben vaker op een Belgische festivalweide gestaan dan de gemiddelde koe. Maar 't zijn geen Belgen...
(ik denk trouwens dat er hier iemand soulwax bedoelt ipv soulfly)
quote:Idd..
Op woensdag 26 maart 2003 15:37 schreef realist_ik het volgende:
Raymond van het Groenewoud ...
[..]
Laatst trouwens wat nummers van Orange Black binnen gehaald. Band uit Antwerpen. Niet slecht.
quote:Félicé ? ( presentatie..)
Op donderdag 13 maart 2003 17:27 schreef Yokozuna het volgende:
Die kerel van het Swingpaleis is gaaf! Hoe heet die?
kijk t eigenlijk nooit (meer) maar die zag ik laatste keer daaro..
quote:Die woont in Maastricht. Telt niet mee dus
Op donderdag 27 maart 2003 10:29 schreef swentibold het volgende:[..]
Félicé ? ( presentatie..)
Swentibolt? Waar die -niet te zuipen- frisdrank vandaan komt?
quote:Die mag er ook zeker bij, z'n tweede cd is echt geweldig.
Op zaterdag 29 maart 2003 14:12 schreef XL het volgende:
Daan Stuyven
Zornik
Zita Zwoon
quote:oftewel Dewaele broertjes (soulwax, 2 many dj's en flying dewaelbrothers ), maar die waren al genoemd.
Op zaterdag 29 maart 2003 18:06 schreef TimoBasso het volgende:
De mannen van Soulwax
Ik mis wel Joost Zweegers van Novastar
En Arno (nee geen Hintjes) die vanavond optreedt op het festival motel mozaique in Rotterdam
quote:Solo heb ik hem 1 x zien optreden dat was echt heel goed.
Op zaterdag 29 maart 2003 14:14 schreef Herfst het volgende:[..]
Die mag er ook zeker bij, z'n tweede cd is echt geweldig.
Vergeet al dat geleuter over de zoveelste drie-akkoorden-harkers die door OOR worden opgehemeld, dit is pas echt goed.
quote:Ik ben benieuwd, ga 't zeker ff checken. Om er nog even 3 van dit genre te noemen:
Op zondag 13 april 2003 22:44 schreef Zander het volgende:
[..]
- De grootmeester der lyrische mondharmonica Jean `Toots' Thielemans.
- De geniale jazz-gitarist Philippe Catherine (oa. Chet Baker trio).
- De father of 'm all: gitarist Django Rheinhardt (van Hot Club de France, maar Django was een Belg).
Volgens mij drumt hij niet meer bij Vive la Fete, maar ik kan er naast zitten. Bovendien is het in de eerste plaats een project van Danny Mommens, de huidige bassist van dEUS.quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 18:13 schreef Spideyman het volgende:
Flippie Kowlier en De Deweale Broertjes. Ook die drummer van Deus en z'n leve de vete projectje vind ik goed te pruimen.
Ow zeker drumt hij nog bij Vive la Fete.quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 19:08 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Volgens mij drumt hij niet meer bij Vive la Fete, maar ik kan er naast zitten. Bovendien is het in de eerste plaats een project van Danny Mommens, de huidige bassist van dEUS.
Maar op hun website staat:quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 19:45 schreef Spideyman het volgende:
[..]
Ow zeker drumt hij nog bij Vive la Fete.
bron: http://www.vivelafete.net/quote:Vive La Fête LIVE is:
Els Pynoo (voice)
Danny Mommens (voice + guitar)
Ben Brunin (bass)
Stephane Misseghers (drums)
Marc Requilé (keyboard)
quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 17:38 schreef Foxxy het volgende:
Das Pop!
Jazeker.quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 00:58 schreef PDOA het volgende:
CJ Bolland (die van de X-Mix) is toch ook een Belg?
nope ze zijn al jaren uit elkaar he. Maar Fools parade, Black Fuel en Help waren toch ook aardige nummerkes. Al hoorde je jammer genoeg zelfs door het geschreeuw nog welles het zware accent. Maar aan dat euvel lijdt zelfs after forever hahaquote:Op maandag 23 augustus 2004 16:19 schreef Kamphuys het volgende:
Channel Zero is mijn insziens de meest overschatte metalband ooit, die hebben echt maar 1 leuk nummer gemaakt, namelijk 'Suck my Energy'. Teren ze daar nog steeds op?
quote:Op maandag 23 augustus 2004 16:49 schreef doemaardrie het volgende:
Maar wij hebben Anouk.
Inderdaad. Hier brengt ons landje helemaal niets tegenin. Mijn favoriete band ditquote:Op woensdag 12 maart 2003 23:08 schreef ranja het volgende:
Zeker! Wellicht dat Sharko support-act voor dEUS gaat worden dit najaar.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 13:59 schreef methodmich het volgende:
Gisteren Meeuws van Sharko maar weer eens 4 x achter elkaar gedraaid, blijft toch geniaal.
Zeker! Wellicht dat Sharko support-act voor dEUS gaat worden dit najaar.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 13:59 schreef methodmich het volgende:
Gisteren Meeuws van Sharko maar weer eens 4 x achter elkaar gedraaid, blijft toch geniaal.
Idd een geweldige band. Helaas niet echt doorgebraken (Walen he...)quote:
quote:Absynthe Minded was de gedoodverfde winnaar van de Vlaamse Humo Rock Rally in 2004. Hun mix van blues, rock, zigeuner, jazz en pop gooide meteen hoge ogen en lag gemakkelijk in het gehoor. Toch moest de Gentse band het uiteindelijk afleggen tegende rockers van The Van Jets. Een jaar later heeft Absynthe Minded echter al twee platen uitgebracht en toert de band door Europa.
Bij de vorige cd kreeg je nog een lege cd-r, voor je eigen legale thuiskopie. Nu hoef je niet zoveel moeite meer te doen, want je krijgt gewoon 2x de cd, aldus Luc De Vos vanmiddag op Studio Brussel.quote:Luc De Vos brengt met Gorki op 1 januari een nieuwe cd uit. 'Homo Erectus' is helemaal opgedragen aan zijn held Joeri Gagarin. De eerste single heet ook Joerie. De plaat komt ook uit in speciale digipack-versie. En daar zit een reserve-cd bij.
Geniaal.quote:Op maandag 19 december 2005 23:13 schreef Tokus het volgende:
[..]
Bij de vorige cd kreeg je nog een lege cd-r, voor je eigen legale thuiskopie. Nu hoef je niet zoveel moeite meer te doen, want je krijgt gewoon 2x de cd, aldus Luc De Vos vanmiddag op Studio Brussel.
Creature with the atombrainquote:Op zondag 22 augustus 2004 22:04 schreef DaisyDuke het volgende:
Millionaire lid Aldo Struyf begint zich ook aardig te manifesteren.....
Correct, en hij heeft er "sexual healing" geschreven.quote:Op zaterdag 15 april 2006 20:39 schreef xenophoniac het volgende:
Marvin Gaye heeft ook een tijdje in Belgie gewoont (Oostende meen ik) maargoed om dat nou geniaal te noemen...
Die stonden afgelopen jaar een aantal keer in het voorprogramma van Millionaire. Wat een bak herrie was dat, zeg! Heb het album toentertijd wel een keer geluisterd, maar 't is me niet bijgebleven. Ga er snel nog eens naar luisteren, je beschrijving spreekt me aan!quote:Op zaterdag 15 april 2006 18:49 schreef thaleia het volgende:
[..]
Ik wil graag toevoegen: White Circle Crime Club, en voor nu even alleen het album 'written in black' omdat ik de rest nog niet ken. Goedgoed, de zang werkt op m'n zenuwen, en het klinkt, aldus een recensent, "alsof de hele zwik tussen soep en patatten is opgenomen", maar telkens als het net even helemaal is verzand in rommeligheid komt er weer iets geweldigs. Ik tip vooral het zesde nummer, dat is EN erg lekker, EN de zanger houdt z'n bek.
Vrienden die wel tegen de zang (het lijkt op At the drive-in) kunnen vinden nr 7 het beste, en nr 3.
De Fucking Dewaele Brothers.quote:Op woensdag 19 april 2006 21:34 schreef Eikelpiercing het volgende:
De Dewaele Brothers (2 Many DJ's en Soulwax)
Precies.quote:Op woensdag 19 april 2006 21:40 schreef Eikelpiercing het volgende:
Ja dat was hun eerste groep en toen had hun pappie (radiopersoonlijkheid Zaki) hun gezegd dat hij dat niet tof vond want dan was hij de Fucking Dewaele Father
En daar zijn ze maar gauw mee gestopt dus
En haar nieuwe plaat is heel mooiquote:Op vrijdag 21 april 2006 23:38 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
An Pierlé komt dit jaar ook weer met een nieuwe plaat. Ook een toffe belgische (of was ze hier al genoemd?)
edit: ah ja, in de OP zelfs... Ach ja.
is ie al uit?quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:16 schreef bigshadow het volgende:
[..]
En haar nieuwe plaat is heel mooi![]()
Nog niet, maar ik mocht gisteren een stukje promo horen bij de platenzaak. Verwacht dat ie nu wel snel gelekt zal zijn. 5 mei officiele release!quote:
quote:Op vrijdag 21 april 2006 23:35 schreef Eikelpiercing het volgende:
Vreemd, ik heb I am Kloot toch al 2 maal gezien op Essentieel Belgisch (op de Belgsiche TMF) gezien, met een ander liedje telkens...
http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?opt1=1&P=amg&sql=i+am+klootquote:I Am Kloot is an oddball pop trio based in Manchester, England, that consists of vocalist/guitarist John Bramwell, drummer Andy Hargreaves, and guitarist/bassist Pete Jobson. Bramwell used his contacts as a gig promoter to reel in Hargreaves and Jobson from their former bands.
Ben benieuwd! Is ze inmiddels al een beetje afgestapt van de luisterliedjes? Niet dat ik Helium Sunset slecht vond, maar haar debuut was toch meer mijn smaak.quote:Op zaterdag 22 april 2006 10:18 schreef bigshadow het volgende:
[..]
Nog niet, maar ik mocht gisteren een stukje promo horen bij de platenzaak. Verwacht dat ie nu wel snel gelekt zal zijn. 5 mei officiele release!
Ik ben heeeel benieuwd!quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:16 schreef bigshadow het volgende:
[..]
En haar nieuwe plaat is heel mooi![]()
Ik vond helium sunset persoonlijk beter dan het debuut, meer een eigen smoel. Ik heb niet zo de gehele cd gehoord, en ook niet gehele nummers, het liep alweer tegen sluitingstijd. Maar wat ik hoorde klonk goed, mijn inziens in het verlengde van helium sunset en niet zozeer het debuut.quote:Op zaterdag 22 april 2006 10:40 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Ben benieuwd! Is ze inmiddels al een beetje afgestapt van de luisterliedjes? Niet dat ik Helium Sunset slecht vond, maar haar debuut was toch meer mijn smaak.
Ik zit eigenlijk niet zo te wachten op een Mudt Stories deel 2. Ik vind het een mooie plaat, maar ik vind inderdaad ook dat Helium Sunset iets meer een eigen gezicht heeft. En zeker naar het einde van haar concertserie toe werd het materiaal weer wat rauwer gespeeld en toen werkte dat echt heel goed. Het rauwe van het eerste album gecombineerd met alle winsten die ze op HS geboekt heeft. Dat lijkt me wel een goed planquote:Op zaterdag 22 april 2006 11:31 schreef methodmich het volgende:
De nieuwe An gaat hopelijk meer terug naar Mud Stories, dat ben ik met BUG80 eens!
Precies. Live hadden de songs overigens wel een scherpe rand. Ik kan me nog herinneren dat ze Helium Sunset (het nummer) speelde en ik dacht: de Belgen ook altijd, wat zit daar toch in het water.quote:Op zaterdag 22 april 2006 12:13 schreef methodmich het volgende:
Tja, ik vond Helium Sunset iets te veel Oene Kummer eerlijk gezegd.
"A present perfect" is is ook een erg toffe plaat. Live zijn ze erg aanstekelijk.quote:Op zaterdag 15 april 2006 18:49 schreef thaleia het volgende:
[..]
Creature with the atombrain
Ik wil graag toevoegen: White Circle Crime Club, en voor nu even alleen het album 'written in black' omdat ik de rest nog niet ken. Goedgoed, de zang werkt op m'n zenuwen, en het klinkt, aldus een recensent, "alsof de hele zwik tussen soep en patatten is opgenomen", maar telkens als het net even helemaal is verzand in rommeligheid komt er weer iets geweldigs. Ik tip vooral het zesde nummer, dat is EN erg lekker, EN de zanger houdt z'n bek.
Vrienden die wel tegen de zang (het lijkt op At the drive-in) kunnen vinden nr 7 het beste, en nr 3.
Is dat niet gewoon Stash van het nummer Sadness ?quote:Op maandag 20 augustus 2007 16:34 schreef methodmich het volgende:
Zo stuitte ik onlangs op de plaat Grow Up To Be Just Like You van het Belgische Stache.
Lekker gruizige countryrock, een positieve verrassing. Album komt al uit 2000, was me nooit opgevallen.
Je hebt gelijk ja. Zie ook de bio op http://www.stash.be/quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 09:57 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
Is dat niet gewoon Stash van het nummer Sadness ?
http://www.youtube.com/watch?v=jyJ6BmkS694quote:"en buurman wa doet u nu
veur ons allereerste tetjes "
Billie King laatst gezien in Bornem. Geweldige meiden groep. De gitariste is <kweil> en de drumster van Daan <geil>quote:Op zondag 30 maart 2003 16:46 schreef neok het volgende:
Ik vind hem best leuk hoor. Maar ja, ik was dan ook een soort van "ontdekker."quote:Op vrijdag 21 maart 2008 17:00 schreef JelleS het volgende:
Debuutplaat van General Mindy is niet geniaal, maar wel heel erg Belgisch. Wat te eenvoudig en teveel verwijzend naar andere Vlaamse en Waalse acts, maar niet onplezierig om naar te luisteren.
Ik wilde ze net noemen.quote:Op maandag 1 oktober 2007 11:16 schreef Frenkel het volgende:
Fixkes !
Hebben een 'grote' hit in Belgie gehad met het nummer Kvraagtaan, geweldig nummer!
[..]
triggerfinger MET selah sue !quote:Op woensdag 28 januari 2009 09:57 schreef ruud.nl het volgende:
Was Triggerfinger nog niet genoemd in dit topic?![]()
bij deze een post over arid:quote:Op dinsdag 24 februari 2009 07:33 schreef Reddiablo het volgende:
een hele hoop pleurisherrie zie ik voorbij komen en ik zie maar EEN post over Arid. Schandalig.
Overigens ook opmerkelijk dat nog niemand Milow heeft genoemd. Niet dat die geniaal is, maar 't is toch wel aardig om te horen.
kan me best voorstellen dat je het niet mooi vind... er zijn echter maar weinig Belgen met zo'n stembereik als Jasper Stevelinck.quote:
K's Choice, tja.. Dat associeer ik toch altijd met "geëmancipeerde" middelbare schoolmeisjes of potten op de één of andere manier. En geniaal vind ik ze al helemaal niet, maar goed, ze horen wel bij de Belgische pophistorie inderdaad.quote:Op maandag 23 februari 2009 23:30 schreef ebeaydojraes het volgende:
...
maar dat niemand hier Sarah en/of Gert Bettens hebben genoemd (of ik heb er overheen gelezen) .... VAAG!!!
Maar het is nooit zo spannend vind ik. Altijd hetzelfde liedje met een boze vrouw en dan een rockend refrein en wat gas terug in de coupletjes.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 20:38 schreef ebeaydojraes het volgende:
sarah bettens solo ja.. Gert is genialer en die twee samen is gewoon briljant.
klopt, die kwam van mechelen , dacht ikquote:Op woensdag 25 februari 2009 19:11 schreef Knip het volgende:
Jacques Brel toch als eerste. Raymond van het Groenewoudt een goede tweede. k'S Choice nog daarbij en Arno Hintjes.
Wat Ludwig VAN Beethoven ook niet van oorsprong een Belg? Maar die telt natuurlijk niet mee.
Zag haar in De Wereld Draait Door... wat was dat ongelofelijk en ontzettend slecht zeg.quote:
Triest inderdaad, maar ze hoort toch niet thuis in het groepje van Geniale Belgen?quote:Op zaterdag 27 juni 2009 14:07 schreef Frederic het volgende:
De Vlaamse muziek- en televisiewereld is in diepe rouw na het plotse overlijden van Yasmine, zangeres en tv-presentatrice van de VRT. Ze pleegde zelfmoord. Ze kon de breuk met haar vrouw niet verwerken...
Heel erg triest... Ze was 37.
In haar vakgebied was ze best geniaal.quote:Op zondag 12 juli 2009 12:40 schreef warpozio het volgende:
[..]
Triest inderdaad, maar ze hoort toch niet thuis in het groepje van Geniale Belgen?
Solo volgens mij nog niet, maar als bandlid van Zita Swoon natuurlijk wel.quote:
quote:Op zaterdag 11 juli 2009 22:19 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
De enige geniale Belg is de zanger van de Makakkendans.
Tja, maar ZIta Swoon wordt natuurlijk met name gezien als het vehikel van Stef Kamil Carlens.quote:Op zondag 12 juli 2009 18:53 schreef methodmich het volgende:
[..]
Solo volgens mij nog niet, maar als bandlid van Zita Swoon natuurlijk wel.
Prima bezig met die soloplaten in het Vlaams, onze Tom!
Was 3fm maar zoals Studio Brussel..quote:Op donderdag 5 november 2009 13:10 schreef ruud.nl het volgende:
Jij luistert zeker ook vaak naar Studio Brussel?
Ik ben getrouwd met Stubruquote:Op donderdag 5 november 2009 13:10 schreef ruud.nl het volgende:
Jij luistert zeker ook vaak naar Studio Brussel?
Chiel zou er wel weer mee aan de haal gaan. Net als destijds bij Milow:quote:Op donderdag 5 november 2009 18:15 schreef Frenkel het volgende:
Maar ik ben wel benieuwd hoe lang het duurt voordat 3fm Envoi oppakt,
en natuurlijk hebben hun het dan weer ontdekt..
Belgie? Het blijft Engelstalige troep.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 14:23 schreef bigshadow het volgende:
Toch lijkt het of de geniale stroom van belgen een beetje is opgedroogd.
Onlangs werd dit verschil aangehaald op de Belgische tv. Daar zei iemand dat het te maken had met het feit dat Belgie pal op de grens tussen de Germaanse en Latijnse cultuur ligt. Muzikanten zouden beïnvloed worden door beide werelden...quote:Op zaterdag 27 maart 2010 13:47 schreef fredjanssen het volgende:
Ik verbaas me al jaren over het niveauverschil tussen België en Nederland qua bands. België heeft gewoon veel leukere muziek.
Die hebben zelfs een eigen topic!quote:Op vrijdag 23 april 2010 21:54 schreef neok het volgende:
Yes! Het hele topic doorzocht op Mintzkov maar niets gevonden. Het is al een tijdje een grote hit in Belgie en kan zeker vergeleken worden met Deus & Absynthe Minded.
Mintzkov - Opening Fire
![]()
Nou dan wordt het hoogtijd dat 3FM daar primetime helemaal daar helemaal niks aan doet en dat we hier weer worden opgezadeld met Kane, Di-rect, Jurk, Miss Montreal, Bertolf, Anouk, Alain Clarke.quote:Op zondag 28 maart 2010 19:39 schreef Frederic het volgende:
Onlangs werd dit verschil aangehaald op de Belgische tv. Daar zei iemand dat het te maken had met het feit dat Belgie pal op de grens tussen de Germaanse en Latijnse cultuur ligt. Muzikanten zouden beïnvloed worden door beide werelden...
Weet niet of het klopt, maar feit is dat er heel veel en goeie muziek gemaakt wordt in België. Volgens mij spelen Humo (Humo's Rock Rally) en StuBru hier ook een grote rol in...
Ik heb ze gisteravond live gezien in Utrecht, was helemaal te gekquote:Op vrijdag 26 maart 2010 00:15 schreef Frederic het volgende:
Na een 'pauze' van 10 jaar, hier de laatste nieuwe K's Choice
Ze maakten enkele maanden geleden ook het themalied voor Music for Life (de 'Serious Request' van StuBru):
K's Choice is weer helemaal terug en gaat touren
Als internet nog niet was uitgevonden, zou het niet ontvangen van Stubru voor mij serieus een reden zijn om te verhuizen.quote:
Ja, en de links doen iets violaten...quote:Op donderdag 20 mei 2010 16:35 schreef Frederic het volgende:
De Europese zomerhit 2010:
Dit nummer is in Europa serieuze potten aan het breken
Inderdaad wat een goeie band is dat zeg.quote:Op donderdag 5 november 2009 20:43 schreef SaintOfKillers het volgende:
Madensuyu mag hier ook wel vernoemd worden.
Deze doet het welquote:Op donderdag 20 mei 2010 22:12 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Ja, en de links doen iets violaten...
Nog veel nummers met zang gedaan?quote:Op zondag 23 mei 2010 13:05 schreef BUG80 het volgende:
Gisteren nog geniale Belgen op het Urban Explorers festival gezien: DAAU
quote:
Alleen instrumentale stukken, volgens mij allemaal van de nieuwe plaat.quote:Op zondag 23 mei 2010 13:05 schreef BUG80 het volgende:
Gisteren nog geniale Belgen op het Urban Explorers festival gezien: DAAU
quote:BRUSSEL - Denis Wielemans, de drummer van de Belgische rockgroep 'Girls in Hawaii' is vannacht om het leven gekomen na een zwaar verkeersongeval in de Brusselse Madoutunnel.
Wielemans (28) verloor de controle over het stuur, knalde met zijn voertuig tegen een verkeerslicht en was op slag dood. Dat meldt het Brussels parket zondag.
Een deskundige van het parket ging ter plaatse en bevestigde dat er geen andere voertuigen bij betrokken waren. De crash gebeurde rond 6 uur.
'Girls in Hawaii' is vooral bekend in Franstalig België. De Waalse band telde zes leden, waaronder ook de broer van Denis Wielemans, Antoine. Hij is de zanger van de groep. In 2003 kwam het eerste album van de groep 'From Here to there' uit. 'Girls in Hawaii' tourde nadien door heel Europa en de VS en was onder meer ook te zien op Werchter en Dour.
ow, fuckquote:Op zondag 30 mei 2010 22:42 schreef Frederic het volgende:
De Belgische rockwereld is in rouw na het plotse overlijden van Denis Wielemans, de drummer (28 jaar) van de band Girls in Hawaii. Hij kwam om het leven door een tragisch verkeersongeval in Brussel.
[ afbeelding ]
RIP Denis
[..]
quote:Netsky bracht vorig jaar zijn eerste maxi uit op het Britse label Ganja (van DJ Hype) en sindsdien kwam er elke maand wel een juweeltje op vinyl. BBC Radio One coryfeën als Annie Mac en Zane Low zijn wild van hem, Ashley Beedle en Grooverider spelen zijn platen stuk en hij werd in Engeland al genomineerd als 'best upcoming producer' op de Drum&Bass Awards.
Op Studio Brussel kregen ze maar niet genoeg van zijn remix van Miike Snow's 'Black & Blue' en zijn nummers duiken zowat elke week op in de danceshow Switch. De laatste Switch verzamelaar bevatte vanzelfsprekend ook een nummer van hem: 'Your Way'.
Hospital Records, veruit het grootste drum&bass label ter wereld en thuishaven van oa High Contrast en Danny Byrd, haalde hem in huis, en nu, luttele maanden later, is er zijn eerste volledige artist album: "Netsky".
Netsky is leuk inderdaad.quote:
Tof idd, in juli ga ik er heenquote:Op zondag 1 november 2009 19:18 schreef Frederic het volgende:
Van deze GENIALE band al gehoord?
Customs !
Hun nummer 'Rex' is echt magistraal goed:
Dit is goed ja !quote:
quote:Op zondag 27 juni 2010 11:35 schreef Metaan het volgende:
Boodschap van Brusselse rapper Scylla is: Dood aan de Vlamingen......geniaal!
Dat is goed ja. Helaas toen ik op Pukkelpop was deze band gemist. Ik zag het zondag op Canvas terug. best leuk!quote:
Eerlijk gezegd heb ik daar nog nooit van gehoord. Terwijl de meeste namen toch op z'n minst een belletje doen rinkelen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 20:20 schreef blckbb het volgende:
Gek dat Toots Thielemans maar eenmaal genoemd is, vind ik toch een van de beste Belgische muzikanten
quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 20:28 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd heb ik daar nog nooit van gehoord. Terwijl de meeste namen toch op z'n minst een belletje doen rinkelen.
nu jijquote:Hij heeft samengewerkt met onder anderen Benny Goodman, Ella Fitzgerald, Quincy Jones, Bill Evans, Jaco Pastorius, Pat Metheny, Billy Joel en Paul Simon.
quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 20:28 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd heb ik daar nog nooit van gehoord. Terwijl de meeste namen toch op z'n minst een belletje doen rinkelen.
Die cover was al eerder voorbijgekomen in dit topic, leuk dat ze het Lowlands nog een keer hebben gedaan.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 18:19 schreef mr-green het volgende:
Triggerfinger en Selah Sue natuurlijk![]()
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |