Hun nieuwe single, Mimosa, afkomstig van dat album krijgt nu erg veel airplay op StuBru, Radio1 en Donna (terecht, want het is een heerlijke plaat). Overigens is de single naar mijn weten bij ons nog niet uitgebracht, maar het album ligt binnekort wél in Nederland in de schappen, 5 december kun je hem vinden.
Je kunt alvast wat stukjes van het nieuwe album beluisteren op hun site. De single en bijbehorende video van Mimosa kun je bekijken en beluisteren op
www.mintzkovluna.be
kies downloads, dan mimosa videoclip
quote:Haha precies. Ach misschien dat dit topic nog eens omhoogt komt als de plaat ook in Nederland doorbreekt.
Op zaterdag 6 december 2003 01:56 schreef bigshadow het volgende:
sorry beetje laat, cool nummer en een mooie clip! Erg Deus idd!
quote:ik ben zeker benieuwd naar hun debuut! We zullen het wel merken
Op zondag 7 december 2003 00:08 schreef Retro het volgende:[..]
Haha precies. Ach misschien dat dit topic nog eens omhoogt komt als de plaat ook in Nederland doorbreekt.
Nog meer mensen geweest? Voorprogramma Kamino was ook wel onderhoudend, maar iets te mooi en lief. ML was erg goed...
quote:Ben niet geweest, verhinderd nml. Maar toevallig vandaag de cd weer gedraaid, blijft een lekker plaatje!
Op maandag 19 januari 2004 11:56 schreef Love Mae King het volgende:
Stonden afgelopen zaterdag in Paradiso...Nog meer mensen geweest? Voorprogramma Kamino was ook wel onderhoudend, maar iets te mooi en lief. ML was erg goed...
Mintzkov Luna.
ik wilde eigenlijk net zelf een topic starten, maar dat hoeft gelukkig al niet meer.
Wat een geweldige cd zeg!
dEUS deja-vu (is dus als compliment bedoelt)
Na wat zoeken vond ik nog een nummer dat niet op de cd staat (copper, erg goed .
Op pinkpop met die band, anders lust lowlands ze wel
Op Eurosonic heb ik ze gemist () Ik wist toen nog niet van hun bestaan af. De dag na eurosonic kreeg ik via MSN een mp3tje van hen. En toen dacht ik, dat moet ik hebben!
I love it, ik draai de plaat echt helemaal grijs!
Ook leuk, ze staan al een tijd hoog in de moordlijst (mag ook wel met zo'n debuutplaat). In de OOR van deze keer staat een interview met de band, zeker de moeite waard.
Gaat heen en koopt die plaat.
quote:ja, ik snap het ook niet. die belgen zijn veel beter
Op maandag 2 februari 2004 21:02 schreef Mondo_Generator het volgende:Wederom die Belgen he
Waarom kunnen Nederlanders dit niet
Gaat heen en koopt die plaat.
* Wolve000 gaat gauw op zoek in de winkel.
Dit is wel iets wat ik origineel wil kopen
quote:ik heb wel interesse denk ik, moeten we effe overleggen!
Op donderdag 12 februari 2004 23:31 schreef neversleeper het volgende:
Zijn er nog mensen die de 12e maart naar Mintzkov Luna in Ekko (Utrecht) gaan? Mijn vaste concertmaatjes kunnen helaas niet die dagen ik kan niet de dag dat zij kunnen (de 26e maart in Breda)
Misschien leuk voor een meeting?
greetsz
Mimosa doet i.i.g. mijn gedachten even zwijgen, ten faveure van M.L.. Maar ik vind echt dat ze NOG meer vernieuwend bezig moeten zijn daar in dat geweldige België .
Escape from the Belgian scene, ook al is die geweldig... mmmm....
quote:Opzich waar, maar vergeet niet dat ML helemaal nergens pretendeert op dEUS te willen lijken. En feitelijk is de vergelijking ook enigszins mank, want op muzikaal gebied is het nog lang geen dEUS - zelfs geen dEUS in hun beginjaren. En ja, dat de stem van de zanger van ML zo op die van Barman lijkt, tsja daar kan hij weinig aan doen.
Op zaterdag 14 februari 2004 04:13 schreef Cheese het volgende:
Ik vind het wel een klein beetje irritant worden, die dEUS-wannabes of die "wannabe-original-not-a-dEUS-wannabe-s", of "a-band-of-ze-belgian-sound", want onmiskenbaar hoor je de klassieke vlaamse bands terug, en dat is steeds vaker in de belgische scene.
Ik heb telkens gemengde gevoelens, aan de ene kant vind ik de Belgische (vlaamse?) scene zo geweldig met zo veel goeie bands, maar aan de andere kant heb ik het gevoel dat ze allemaal op dat ENE zelfde gevoel teren. MMMMMmmmmm.Mimosa doet i.i.g. mijn gedachten even zwijgen, ten faveure van M.L.. Maar ik vind echt dat ze NOG meer vernieuwend bezig moeten zijn daar in dat geweldige België
.
Escape from the Belgian scene, ook al is die geweldig... mmmm....
Wat is eigenlijk die Belgische scene? Aan de een kant is er idd wel een overeenkomstige sound, aan de andere kant zijn er ook veel verschillen (zijn er b.v. feitelijk veel overeenkomsten tussen het zwijmelende Das Pop, de dEUS "rock", de experimentele Zita Swoon of de ballads van Ozark Henry?)
Ook ik wordt het wel eens zat, maar aan de andere kant ben ik buiten België nog maar weinig tegengekomen wat me beroert (in Nederland bijvoorbeeld alleen maar een beetje Seedling). Dat kun je de Belgen niet verwijten
Nog meer animo voor Ekko?
quote:Op Kink wordt mimosa juist platgedraaid.
Op vrijdag 13 februari 2004 17:48 schreef Retro het volgende:
Ze hebben een nieuwe single uit.. In Every Crowd.
Schitterend nummer, schitterende cd.
De vergelijing met dEUS is makkelijk, te makkelijk eigenlijk. Het heeft natuurlijk te maken me de stem van de zanger en ze opereren natuurlijk in hetzelfde segment van de 'betere gitaarpop', maar de verschillen met dEUS zijn regelmatig ook erg groot.
ML klinkt wat gelikter, iets meer poppy en iets meer geproduceerd en heb ik minder het gevoel dat er ieder moment een flinke experimentele uitbarsting kan komen. Wat niet wegneemt dat het over het algemeen heerlijke liedjes zijn, die meeslepend zijn en erg goed in elkaar zitten.
Het grootste nadeel is de speelduur van de CD, slechts 38 minuten en nog wat. Natuurlijk is kwaliteit beter dan kwantiteit, maar dit is toch wel vrij kort.. Hoe doen ze dat bij concerten? Covers? Lange improvisaties? Nieuwe/onuitgebrachte nummers? Of gewoon heel korte concerten?
-dennis-
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |