Kortere dagen, kachels aan, de eerste pepernoten liggen alweer even in de winkels. Die-hard Kerstlovers ( ) tellen de dagen naar kerst al weken af. In het kort: kerst komt eraan.
En met Kerst ook de liefste actie van FOK!, de Kerstpakkettenactie . Doen jullie (weer) mee?
Dit jaar wordt de kerstpakketten actie georganiseerd door @laziness met ondersteuning van @summer2bird
Gevers: Wil je graag iets extra’s doen voor FOK!kers die het moeilijk hebben gehad? Vind jij het leuk om een kerstpakket te geven? Wil je geld doneren en niet hoeven winkelen? Of wil je juist graag winkelen voor een ontvanger, maar heb je zelf geen budget? Al deze smaken zijn gebundeld onder het kopje ‘gevers.’
Ontvangers: Heb jij een lastig jaar gehad? Doordat je bijvoorbeeld moeilijk rondkomt, je met een burn-out of andere klachten thuis zit, een zwaar persoonlijk drama hebt meegemaakt, of om welke reden dan ook wel een steuntje in de rug kan gebruiken. Dan kom jij in aanmerking voor een FOK! kerstpakket. Ga dan naar het kopje ‘ontvangers’ en vul de vragenlijst die je daar ziet in. De rest regelen wij!
FAQ: Hoe duur moet het pakket zijn? Hoe werkt anoniem meedoen? Hoe gaan jullie om met de AVG? Deze en andere vragen vinden jullie onder de FAQ. Mocht je vraag hier niet tussen staan, kan je deze natuurlijk altijd stellen in dit topic, of door de organisatoren een dm te sturen.
De deadline om je aan te melden, zowel als gever als ontvanger, is in principe 1 november. Dan maken wij de balans op om te kijken of we meer ontvangers, of gevers hebben en kan het zijn dat we nog een laatste oproepje plaatsen. Tussendoor doen we meerdere ‘koppelrondes’, dus als je je eerder aanmeldt, word je mogelijk al voor 1 november gekoppeld.
Verzoekje: Let er alsjeblieft op als je meedoet, dat je goed bereikbaar bent! Lees regelmatig je mail en reageer er ook zo snel mogelijk op. Wij als organisatie ontvangen erg veel e-mails, als je bijvoorbeeld (anoniem) iets wilt vragen aan je ontvanger, zorg dan dat je al je vragen in 1 e-mail aan ons toestuurt. Zo kunnen wij zo efficiënt mogelijk de vragen doorzetten.
SPOILER: De Gevers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: De Ontvangers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Overzicht pakketten
SPOILER: FAQ
SPOILER: Wijzigingen in 2026
Lieve gevers, ontvangers, shoppers en alle andere belangstellenden.
Als iemand zich als niet anoniem opgeeft in de actie, dan is dat van toepassing op de koppeling. Het is niet de bedoeling dat je mensen hier 'out' in het topic. Geen tags of namen van je koppel noemen hier tenzij nadrukkelijk toestemming van de ander, maar beter gewoon niet. Privacy is van het grootste belang in dit topic en dus doet de organisatie een beroep op jullie integriteit. Deelnemers niet te noemen hier.
Mocht je jouw ontvanger niet kunnen bereiken via DM/PM (omdat anoniem of geen gehoor), stuur dan een mailtje naar de organisatie.
[ Bericht 0% gewijzigd door Nizno op 01-10-2026 20:50:44 ]
Organisatie laziness met ondersteuning van summer2bird.
De actie loopt inmiddels vele jaren. We doen ons best maar een unieke match qua users kunnen we niet meer garanderen. Mocht je juist graag nog een keer aan een ontvanger uit verleden gekoppeld willen worden, horen we dat graag.
Dit jaar is het één pakket per shopper. Alleen in overleg met de organisatie kan hier eventueel van afgeweken worden.
Een donateur is zelf verantwoordelijk om een shopper te zoeken. Pas als je die hebt gevonden, kan je je aanmelden.
Veel donateurs inclusief de grote wensen donateur zijn helaas gestopt op fok!. We willen daarom de optie aanbieden waar iedereen die bij wil dragen zonder lasten een donatie kan doen. Stuur hiervoor een dm naar laziness om een tikkie te ontvangen. We hopen hiermee toch wat bijzondere wensen in vervulling te laten gaan.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.'' And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness. I want you to say mental injury. You are not this way by accident.'' Cracked up; the Daryll Hammond Story
Was zeker een groot succes afgelopen jaar, keep the good work up
Schroom niet om je op te geven. Zowel voor ontvangers als donateurs en shoppers. Ik durfde me nooit op te geven, maar heb het afgelopen jaar toch maar gedaan. Heeft me een hoop gedaan dat er mensen zoals jullie bestaan.
[..] Dit kan dan toch niet volgens de nieuwe regels? Of snap ik het niet?
Ik denk dat je 1 mag shoppen voor een donateur en dat dat los staat van een eigen pakket. Dus max 1x eigen en 1x shoppen voor een donateur. Maar mss heb ik t mis hoor.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
[..] Ik denk dat je 1 mag shoppen voor een donateur en dat dat los staat van een eigen pakket. Dus max 1x eigen en 1x shoppen voor een donateur. Maar mss heb ik t mis hoor.
Zonder overleg mag ook dat niet. Eén pakket is standaard de max. Er is een hoop mis gegaan vorig jaar dus dit jaar eerst overleg met de organisatie. Dat klinkt heel streng maar ik krijg nog een knoop in mijn maag van hoe een paar zaken vorig jaar zijn geëindigd dus het is niet anders.
[ Bericht 1% gewijzigd door laziness op 02-10-2026 15:37:09 ]
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.'' And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness. I want you to say mental injury. You are not this way by accident.'' Cracked up; the Daryll Hammond Story
[..] Zonder overleg mag ook dat niet. Eén pakket is standaard de max. Er is een hoop mis gegaan vorig jaar dus dit jaar eerst overleg met de organisatie. Dat klinkt heel streng maar ik krijg nog een knoop in mijn maag van hoe een paar zaken vorig jaar zijn geëindigd dus het is niet anders.
Aah k. Dan is dat duidelijk. En was t dus idd zoals MaJo dacht.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
[..] Zonder overleg mag ook dat niet. Eén pakket is standaard de max. Er is een hoop mis gegaan vorig jaar dus dit jaar eerst overleg met de organisatie. Dat klinkt heel streng maar ik krijg nog een knoop in mijn maag van hoe een paar zaken vorig jaar zijn geëindigd dus het is niet anders.
Wat ontzettend vervelend dat niet alles vorig jaar goed verlopen is. Ik denk dat iedereen er wel begrip voor heeft dat dingen aangepast worden.
Ik probeer daarom als shopper een excel bestand te maken waarin de aankopen staan zodat te zien is waar ik iemands geld aan uitgeef. Nu leg ik zelf ook altijd wat bij een vergeet ik er wel eens iets in te zetten.
Op vrijdag 2 oktober 2026 16:20 schreef LPFAN het volgende: Ik heb mezelf dit jaar opgegeven. Ik zit in echt een nare rollercoaster op het moment en kan wel wat positiefs gebruiken.
Op vrijdag 2 oktober 2026 16:20 schreef LPFAN het volgende: Ik heb mezelf dit jaar opgegeven. Ik zit in echt een nare rollercoaster op het moment en kan wel wat positiefs gebruiken.
Ik heb vorig jaar echt ontzettend veel aan het prachtige pakket gehad wat ik heb mogen ontvangen. Zoveel liefde. Ik zou het graag terugdoen voor een ander maar omdat we hier per dag/week leven, is het lastig om in te schatten of zelf shoppen gaat lukken.
Ik doe graag weer mee als gever Ik moest afgelopen week op de vliering zijn en daar schitterde de laatste kerstpakketdoos van mijn voorraadje me al tegemoet
Aangemeld
[ Bericht 8% gewijzigd door Jentin op 04-10-2026 00:41:49 ]
Ook ik heb me opgegeven, zoals elk jaar. Dit jaar zal ik door de omstandigheden waarschijnlijk niet in staat zijn om een pakket te shoppen, al ga ik het wel proberen. Eea is afhankelijk van de snelheid van instanties om me heen. Ik zeg dus nog niets toe.
Voor de volledigheid: ik woon in Zweden en neem de (relatief hoge) verzendkosten voor mijn rekening. Het bedrag van de donateur komt dus volledig ten goede aan het kerstpakket.
Ik ben nog op zoek naar een donateur. Je moet wel over stalen zenuwen beschikken, want mijn kerstpakketten verdwijnen nogal eens een paar dagen van de radar tussen PostNord en PostNL. Maar tot nu toe is het altijd aangekomen!
Voor de volledigheid: ik woon in Zweden en neem de (relatief hoge) verzendkosten voor mijn rekening. Het bedrag van de donateur komt dus volledig ten goede aan het kerstpakket.
Ik ben nog op zoek naar een donateur. Je moet wel over stalen zenuwen beschikken, want mijn kerstpakketten verdwijnen nogal eens een paar dagen van de radar tussen PostNord en PostNL. Maar tot nu toe is het altijd aangekomen!
Op zondag 4 oktober 2026 11:06 schreef KapiteinIglo het volgende: Ik shop een pakket en maak een pakket. Eigenlijk mag je er dus maar 1 maar ik heb even met @:laziness gesproken en 2 is ok voor mij dan.
@:majo je had het goed begrepen, er was dus al onderling contact geweest tussen laziness en mij
Er is teveel gedoe geweest blijkbaar in afgelopen jaren, wat ik deels onderschrijf. Ik snap deze regel volledig!
Nog niet zeker of ik mee ga doen als gever dit jaar. Hebben huis gekocht en verwachten tegen die tijd druk aan het klussen te zijn. Hoop het wel. Laat het zsm weten.
Vooralsnog dit jaar alleen donateur indien nodig, half november verwachten we een kind dus dan hebben we weinig tijd vrees ik, maar ik denk er nog even over na. In elk geval altijd mooi als het weer oktober is, einde van het warme weer, KPA begint, feestdagen komen er aan, mooi
Op maandag 5 oktober 2026 10:05 schreef DJMO het volgende: @:Rob heeft toegezegd me te helpen. Ik kan dus in ieder geval het jaarlijkse pakket voor @:Devzero bij elkaar shoppen.
waarschijnlijk niet @DJMO heeft namelijk door het jaar heen al kleine aanvullende kerst spullen gekocht om een pakket op te leuken...( en voor de zekerheid X 10)
[..] [..] waarschijnlijk niet @:DJMO heeft namelijk door het jaar heen al kleine aanvullende kerst spullen gekocht om een pakket op te leuken...( en voor de zekerheid X 10)
Op maandag 5 oktober 2026 13:26 schreef Friday12 het volgende: Is een soort deel donatie ook mogelijk? Om bijvoorbeeld met een ander samen te doneren?
Je kan puur een donatie doen via een tikkie. Daarmee willen we de grote wensen opvangen dan wel bijspringen als er ergens voor een pakket nog wat nodig is.
Of je kan samen met iemand doneren waarmee een shopper dan aan de slag gaat om een pakket te maken. Maar die shopper moet je dan wel zelf zoeken.
[..] [..] waarschijnlijk niet @:DJMO heeft namelijk door het jaar heen al kleine aanvullende kerst spullen gekocht om een pakket op te leuken...( en voor de zekerheid X 10)
Jij was degene die mij aanmoedigde in mei om alvast in te slaan. Dus niet piepen
Op zondag 4 oktober 2026 00:31 schreef Jentin het volgende: Ik doe graag weer mee als gever Ik moest afgelopen week op de vliering zijn en daar schitterde de laatste kerstpakketdoos van mijn voorraadje me al tegemoet
Aangemeld
Er gaat iemand zo ongelooflijk blij zijn met jou als gever <3 Echt!
Vorig jaar ook superveel goede ideeën voorbij zien komen, ook voor snacks en dingen. Dus daar ga ik weer even inspiratie uit putten. Naast natuurlijk sowieso een bordspel. Dus als iemand bordspellen haat, helaas, je krijgt er 1.
[..] Heb je al een shopper? Anders doe ik dat graag voor je.
Ik zal shoppen voor manny maar ik zie meer mensen die willen doneren in dit draadje zoals Vanyel, Heywoodu. Zou leuk zijn als je mee doet want je stopt er altijd veel moeite in volgens mij.
[..] Ik zal shoppen voor manny maar ik zie meer mensen die willen doneren in dit draadje zoals Vanyel, Heywoodu. Zou leuk zijn als je mee doet want je stopt er altijd veel moeite in volgens mij.
Sorry, * Vanyel is al een setje met @Viv Anders heus graag Mail is ook al (door haar) verstuurd, als je die nog niet gezien hebt zit ie ws ook in je spam.
[..] Sorry, * Vanyel is al een setje met @:viv Anders heus graag Mail is ook al (door haar) verstuurd, als je die nog niet gezien hebt zit ie ws ook in je spam.
Die mail is er. Ik zal het niet meer uit mijn hoofd doen.
Ik heb ook donaties binnen voor 1,5 pakket dus wie wil shoppen met andermans geld mag zich melden.
Zelf sla ik buiten het lurken en af en toe posten dit jaar denk ik over. Ik zit nog maar zo weinig op Fok! dat ik vind dat ander mensen het meer "verdienen". Daarnaast hoop ik ontzettend dat ik dit jaar nog ga verhuizen. Die combinatie maakt het dat ik dat ik bang ben dat ik te laat dingen door geef of te veel dingen mis, waardoor er als ontvanger wat mis zou kunnen gaan en dat wil ik natuurlijk echt niet.
Doneren wil ik echt nog heel graag een keer doen, maar omdat ik nu dus heel erg op de centen aan het letten ben en ik niet wil dat een ontvanger het met een "lullig" pakketje moet doen sla ik daarin dit jaar iig ook nog over.
Ik heb het lef nog niet gehad om dit aan Karel mee te delen Maar ook hij zal zich nog wel laten zien
Het gaat verder wel gewoon "goed" hier, dus wou in ieder geval wel een teken van leven vertonen aangezien ik hier toch al heel wat jaartjes kom.
[..] Ik zal shoppen voor manny maar ik zie meer mensen die willen doneren in dit draadje zoals Vanyel, Heywoodu. Zou leuk zijn als je mee doet want je stopt er altijd veel moeite in volgens mij.
Dank je ik doe graag mee en was bovenaan begonnen in het topic bij mensen die een shopper zoeken. Dus nu ga ik naar de volgende op zoek.
Edit: ik zie al veel setjes die gemaakt zijn. Mocht iemand een shopper zoeken, ik zoek nog een donateur
@laziness klopt het dat ik mijn antwoorden niet meer kan aanpassen? Ik zag nergens een vakje ontvang een kopie van je ingevulde formulier. Ik wilde nog iets veranderen / toevoegen.
Zelf sla ik buiten het lurken en af en toe posten dit jaar denk ik over. Ik zit nog maar zo weinig op Fok! dat ik vind dat ander mensen het meer "verdienen". Daarnaast hoop ik ontzettend dat ik dit jaar nog ga verhuizen. Die combinatie maakt het dat ik dat ik bang ben dat ik te laat dingen door geef of te veel dingen mis, waardoor er als ontvanger wat mis zou kunnen gaan en dat wil ik natuurlijk echt niet.
Doneren wil ik echt nog heel graag een keer doen, maar omdat ik nu dus heel erg op de centen aan het letten ben en ik niet wil dat een ontvanger het met een "lullig" pakketje moet doen sla ik daarin dit jaar iig ook nog over.
Ik heb het lef nog niet gehad om dit aan Karel mee te delen Maar ook hij zal zich nog wel laten zien
Het gaat verder wel gewoon "goed" hier, dus wou in ieder geval wel een teken van leven vertonen aangezien ik hier toch al heel wat jaartjes kom.
Ik voel me, net als @Rafeiro, bezwaard om me aan te melden als ontvanger. Elke editie van de KPA was ik er bij als ontvanger, terwijl ik alleen op Fok actief ben als er een big brother seizoen te streamen valt..
Heb het idee zo onderhand het gezicht te zijn van de KPA
Op vrijdag 9 oktober 2026 20:35 schreef Ireth het volgende: Ik voel me, net als @:rafeiro, bezwaard om me aan te melden als ontvanger. Elke editie van de KPA was ik er bij als ontvanger, terwijl ik alleen op Fok actief ben als er een big brother seizoen te streamen valt..
Is het hele idee van deze actie nou niet juist dat je niet door allerlei hoepeltjes hoeft te springen en niet jezelf hoeft te bewijzen? (En trouwens, als dat wel zo zijn, heb jij je sporen als oldbie toch ook nog eens ruimschoots verdiend zeker )
Als gever maak ík in elk geval met alle liefde een pakket voor wie dan ook, ongeacht de lengte of inhoud van de pohi van de ontvanger. Als jij gewoon weer toe bent aan een pakket, lekker opgeven.
Op vrijdag 9 oktober 2026 20:35 schreef Ireth het volgende: Ik voel me, net als @:rafeiro, bezwaard om me aan te melden als ontvanger. Elke editie van de KPA was ik er bij als ontvanger, terwijl ik alleen op Fok actief ben als er een big brother seizoen te streamen valt..
Nee, je bent een van de gezichten van Fok! Al jaren. Echt, meld jezelf aan!
troel (de ~ (v.), ~en) 1 [inf.] vrouw of meisje 2 trut
Ik heb me ook ooit aangemeld als ontvanger terwijl ik met een kloon actief was en er een soort eindeloze kvg loop gaande was. Heb een prachtig pakket gekregen en er is nooit gesproken over hoe of wat ik postte. Aanmelden
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
Ik kan alleen maar zeggen dat jullie situatie is waar KPA ooit voor opgezet is en waarvoor zoveel lieve mensen op fok! zonder vragen te stellen zo geld naar elkaar over maken om grote en kleine wensen te shoppen en jullie dan een lichtpuntje te bezorgen. Je neemt absoluut geen plek in van iemand met je aanmelding en als jij alle woorden zou kunnen lezen die ik zie van iedereen die zich inzet voor deze actie dan zou jij je ook niet bezwaard voelen om aan te melden. Want dat is me een partij fijne mensen die zich deels wel en deels niet in dit topic laten zien en graag ziet dat iedereen een fijne kerst heeft.
Hoeveel je actief bent zal iedereen een worst wezen. Hoeveel goeds het jullie doet is het enige wat er toe doet.
Voel je niet bezwaard en Rafeiro ook niet. Geef je gewoon op, hoe actief je bent maakt niet uit. En ik volg BB niet en toch zie ik je regelmatig op FOK!
[..] Ik kan alleen maar zeggen dat jullie situatie is waar KPA ooit voor opgezet is en waarvoor zoveel lieve mensen op fok! zonder vragen te stellen zo geld naar elkaar over maken om grote en kleine wensen te shoppen en jullie dan een lichtpuntje te bezorgen. Je neemt absoluut geen plek in van iemand met je aanmelding en als jij alle woorden zou kunnen lezen die ik zie van iedereen die zich inzet voor deze actie dan zou jij je ook niet bezwaard voelen om aan te melden. Want dat is me een partij fijne mensen die zich deels wel en deels niet in dit topic laten zien en graag ziet dat iedereen een fijne kerst heeft.
Hoeveel je actief bent zal iedereen een worst wezen. Hoeveel goeds het jullie doet is het enige wat er toe doet.
Ik voelde mij ook altijd bezwaard om mij op te geven als ontvanger, maar elk jaar bleek dat helemaal niet nodig. Het heeft mij en mijn gezin alleen maar moois gebracht de afgelopen jaren en dat gun ik iedereen. In geval van twijfel: gewoon aanmelden dus