Niet mijn OPquote:Scholieren kijken steeds negatiever naar homo's, bleek uit onderzoek. "Het wordt me door de strot gedrukt", zeggen leerlingen over voorlichting over de lhbtqia+-gemeenschap. Toch is uitleg noodzakelijk, juist van heteroseksuele mensen, vertellen leraren aan NU.nl.
"Meneer, ik ken helemaal niemand die gay is", zegt een leerling tegen Daan Krahmer. Hij geeft geschiedenis en maatschappijleer op een school in Eindhoven. "Hoezo? Je kent mij toch?" Even is het stil. "Maar u lijkt helemaal niet op Gordon."
Het is slechts een voorbeeld van een onwetende leerling. Maar volgens het onderzoek is de blik richting homo's veel negatiever. Het aandeel jongens dat positief staat tegenover homoseksualiteit daalde in vier jaar tijd van 40,3 naar 22,3 procent. Ook meisjes zijn steeds negatiever.
"Lettersoep, genderindoctrinatie en genderterreur" zijn termen die Krahmer "regelmatig" hoort. Het zijn termen die gebruikt worden om aan te geven dat gender- en seksuele diversiteit zouden worden 'opgelegd' aan hetero mensen. Het zijn woorden die kinderen die met hun eigen seksualiteit worstelen bijblijven, denkt Krahmer.
Dat die termen kwalijk zijn, staat buiten kijf. Maar het is veel napraten, denkt Maxe de Rijk. Zij is leerkracht in het speciaal onderwijs en was eerder docent maatschappijleer op het vmbo. "Leerlingen zien online content van influencers en politici die negatieve opmerkingen maken. Die praten ze na."
Online openlijk kritiek uiten
Dat ziet ook Thijs Smeenk, die namens COC Nederland tot de zomer voorlichting over de lhbtqia+-gemeenschap gaf op middelbare scholen. Het maakt lesgeven de afgelopen jaren moeilijker, zegt hij.
Hoe praktischer het schoolniveau, hoe negatiever de reacties waren. Ook waren jongeren met een migratieachtergrond minder vaak positief over homoseksualiteit dan jongeren met alleen een Nederlandse afkomst. Smeenk ziet dat terug in zijn lessen. "Er is meer agressie en weerstand."
Sociale media en de manosfeer spelen een rol in het antihomosentiment onder leerlingen. Smeenk en Krahmer zien de online omgeving als een plek waar kinderen en jongeren openlijk kritiek kunnen uiten op de queergemeenschap. "Vroeger deden ze dat stiekem", stelt Smeenk. "Nu lijkt er een podium te zijn waarop je gewoon kan zeggen dat je 'ertegen' bent."
De scholieren die Smeenk ziet, zeggen dat informatie- en acceptatie rond lhbtqia+-mensen "door de strot wordt geduwd". De Rijk denkt ook dat die opmerking wordt nagepraat van bepaalde politici als ze met leerlingen praat over waarom er bijvoorbeeld pride is. Toch zien sommigen regenboogvlaggen, de stijgende populariteit van pride en berichten in de media alsof lhbtqia+-informatie hen wordt opgelegd.
Dat hoort de gemeenschap vaker sinds de zichtbaarheid van deze mensen is gegroeid, ziet ook COC Nederland. "Er wordt je natuurlijk niets door de strot geduwd", zegt een woordvoerder van de belangenorganisatie. "Het gaat over jezelf zijn en veiligheid voor iedereen."
Scholen moeten meer beleid voeren
En dus "blijft uitleg nodig". Smeenk vertelt tijdens zijn voorlichtingen dat hij zelf op mannen valt. Leerlingen luisteren dan altijd geïnteresseerd. Maar de ervaring van Krahmer, die bi+ is, is anders. Zo kreeg hij opmerkingen als 'heb je aids?' en werd hij door collega's van sociale media verwijderd. Als hij opmerkingen krijgt, probeert hij koel te blijven en de angel eruit te halen. "Maar ik voel me er ook ongemakkelijk bij."
Volgens de docenten zijn er meer rolmodellen en figuren nodig die opstaan tegen dit soort geluiden. "Juist op scholen, waar kinderen vaak ontdekken dat ze op mannen of vrouwen vallen", zegt Krahmer. Hij vertelt over een leerling die thuis niet durft te vertellen dat hij op mannen valt. "Dan schopt mijn vader me het huis uit", citeert hij.
Scholen zouden volgens hem expliciet lhbtqia+-beleid moeten hebben. Daarbij zouden docenten les moeten krijgen over hoe zij moeten omgaan met verschillende meningen over de lhbtqia+-gemeenschap. COC Nederland is het daarmee eens, maar benadrukt dat scholen blijvend geïnteresseerd zijn in Paarse Vrijdag. Dat is een dag in het jaar waarop gevierd wordt dat iedereen zichzelf mag zijn, ongeacht geaardheid of genderidentiteit.
"De pakketten zijn in no time op", zegt de woordvoerder. Hij stelt dat positievere verhalen nodig zijn, ook om lhbtqia+-mensen te beschermen tegen de heftige cijfers. Volgens hem vragen scholen dit jaar wel vaker advies over hoe zij moeten omgaan met de verschillende meningen over de queergemeenschap.
Uitspreken van groot belang
Dat uitspreken is belangrijk op verschillende manieren. Kinderen en jongeren halen hun ideeën vaak van sociale media en zien daar ook onjuiste informatie. Voorbeeld is een vlog die rondgaat waarin homoseksualiteit als "besmettelijk" wordt bestempeld. Daarom is het goed als influencers - en vooral heteroseksuele influencers - zich uitspreken, zegt Smeenk.
Dat deed influencer Défano Holwijn in een vlog waarin hij onder meer uitlegt waarom er geen heterovlag bestaat. Ook plaatste BNNVARA een bericht waarin BN'ers zich uitspreken als bondgenoten voor lhbtqia+-mensen. "Uitspreken is zo belangrijk. Juist als heteroseksuele mensen dat doen, wordt de norm gezet", zegt de woordvoerder van COC Nederland.
Toch zijn goede voorbeelden overal te vinden. Als De Rijk leerlingen negatieve opmerkingen hoort maken over queers, gaat ze altijd het gesprek aan. "Als ze beseffen dat ze iemand kunnen kwetsen, draaien leerlingen eigenlijk altijd bij." Ook vertelt De Rijk aan haar leerlingen dat ze met een vrouw is getrouwd. "Je weet nooit voor wie je een voorbeeld bent in de klas."
Dat jouw strot niet de maatstaaf der dingen is? Dat er uitingen zijn buiten je comfortzone?quote:
Hilarische take aangezien de meeste blauwharigen juist de grootste huilers zijn en voor het minste geringste hun polsen beginnen te snijden. Over “wen er maar aan” gesproken.quote:Op zondag 27 september 2026 09:05 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Dat jouw strot niet de maatstaaf der dingen is? Dat er uitingen zijn buiten je comfortzone?
Zoals het gebruiken van "verkeerde" pronouns?quote:Op zondag 27 september 2026 09:05 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Dat jouw strot niet de maatstaaf der dingen is? Dat er uitingen zijn buiten je comfortzone?
Heb je niet lekker geslapen? Er zijn heel veel uitingen buiten mijn comfortzone, maar ik kan er voor kiezen om daarmee geconfronteerd te worden of niet. En dat kan niet wanneer je op school is en "les" moet volgen.quote:Op zondag 27 september 2026 09:05 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Overdreven reactie. 0% inhoud, 100% hysteria.quote:Op zondag 27 september 2026 09:08 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Hilarische take aangezien de meeste blauwharigen juist de grootste huilers zijn en voor het minste geringste hun polsen beginnen te snijden. Over “wen er maar aan” gesproken.
Een vreselijk groot maatschappelijk probleem.quote:Op zondag 27 september 2026 09:13 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Zoals het gebruiken van "verkeerde" pronouns?
Oftewel, je hebt geen weerwoord, voelde je blijkbaar wel aangesproken en dus maar een ad hominem...quote:
Ik heb prima geslapen. Accepteren dat er soms geen keuze is mbt het curriculum lijkt mij volwassen. Buiten sgool zoek je het maar uit.quote:Op zondag 27 september 2026 09:14 schreef pmponer het volgende:
[..]
Heb je niet lekker geslapen? Er zijn heel veel uitingen buiten mijn comfortzone, maar ik kan er voor kiezen om daarmee geconfronteerd te worden of niet. En dat kan niet wanneer je op school is en "les" moet volgen.
Volwassen inderdaad, daarom is dit niet nodig op bijvoorbeeld een basisschoolquote:Op zondag 27 september 2026 09:19 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Ik heb prima geslapen. Accepteren dat er soms geen keuze is mbt het curriculum lijkt mij volwassen. Buiten sgool zoek je het maar uit.
Blijkbaar wel, want kinderen blijken door hun opvoeding homofoob te zijn.quote:Op zondag 27 september 2026 09:21 schreef pmponer het volgende:
[..]
Volwassen inderdaad, daarom is dit niet nodig op bijvoorbeeld een basisschool
Volwassen in de zin van realistisch. Ook op de basisschool moet je gedegen informeren (uiteraard passend bij de leefwereld). Beetje naïef om te te denken dat kinderen tot 12 jaar geen desinformatie bij elkaar kunnen scharrelen en met elkaar kunnen delen. Dit moet je in de opvoeding adresseren.quote:Op zondag 27 september 2026 09:21 schreef pmponer het volgende:
[..]
Volwassen inderdaad, daarom is dit niet nodig op bijvoorbeeld een basisschool
Opvoeding, prima voor de thuissituatie.quote:Op zondag 27 september 2026 09:28 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Dit moet je in de opvoeding adresseren.
Ik heb nog nooit een homofoob kind gezien. En k vind dat je die informatie als tiener wel zelf kan zoekenquote:Op zondag 27 september 2026 09:27 schreef Wantie het volgende:
[..]
Blijkbaar wel, want kinderen blijken door hun opvoeding homofoob te zijn.
Nee, ook in het onderwijs. Thuissituaties verschillen namelijk veel en onderwijzers zijn gemiddeld beter opgeleid dan ouders. Daarnaast is de school een extensie van de maatschappij en brengen kinderen verschillende informatie over deze onderwerpen ook mee naar school.quote:Op zondag 27 september 2026 09:29 schreef pmponer het volgende:
[..]
Opvoeding, prima voor de thuissituatie.
Er wordt nochtans veel gescholden met 'homo' en zelfstandig informatie opzoeken geeft de kans of des- en misinformatie. Een goede kwaliteit van informatie is belangrijk.quote:Op zondag 27 september 2026 09:31 schreef pmponer het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een homofoob kind gezien. En ik vind dat je die informatie als tiener wel zelf kan zoeken
Bijna 80% van de kinderen blijkt homofoob te zijn.quote:Op zondag 27 september 2026 09:31 schreef pmponer het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een homofoob kind gezien. En k vind dat je die informatie als tiener wel zelf kan zoeken
Neuh, de regenboogbrigade vindt dat je op de basisschool al gedrild moet worden dat je kontje tweerichtingsverkeer is.quote:Op zondag 27 september 2026 09:29 schreef pmponer het volgende:
[..]
Opvoeding, prima voor de thuissituatie.
Itt de fascisten op rechts die elke niet-heteroseksueel willen executeren. Wanneer was jouw laatste 'schop een homo in elkaar'-vriendenuitje ToT?quote:Op zondag 27 september 2026 09:45 schreef ToT het volgende:
[..]
Neuh, de regenboogbrigade vindt dat je op de basisschool al gedrild moet worden dat je kontje tweerichtingsverkeer is.
Hoe harder die neusringen dingen gaan eisen, hoe harder de weerstand gewoon is. En dat is waar dit hele topic om draait, en dan nog zit men hier tandenknarsend te roeptoeteren dat kindjes gehersenspoeld moeten worden.
Leven en laten leven is tegenwoordig niet meer genoeg.
Dat niet alleen, maar ze trekken die weerstand gelijk met 'homofobie' of zelfs haat. Alsof de enige twee opties zijn dat je jezelf volledig overgeeft aan alle onzinnige eisen of dat je zo'n engnek bent die is gevallen voor de Andrew Tate onzin.quote:Op zondag 27 september 2026 09:45 schreef ToT het volgende:
[..]
Neuh, de regenboogbrigade vindt dat je op de basisschool al gedrild moet worden dat je kontje tweerichtingsverkeer is.
Hoe harder die neusringen dingen gaan eisen, hoe harder de weerstand gewoon is. En dat is waar dit hele topic om draait, en dan nog zit men hier tandenknarsend te roeptoeteren dat kindjes gehersenspoeld moeten worden.
Dus je vindt niet dat er LGBTQIA+++ voorlichting op basisscholen moet zijn?quote:Op zondag 27 september 2026 09:50 schreef probeer het volgende:
[..]
Itt de fascisten op rechts die elke niet-heteroseksueel willen executeren.
Leuk zeg, dat overdrijven.
De grap is dat er dus absoluut mensen zijn die dit denken. Die zien in ToT nu echt een homohater. Je hebt echt geen idee.quote:Op zondag 27 september 2026 09:50 schreef probeer het volgende:
[..]
Itt de fascisten op rechts die elke niet-heteroseksueel willen executeren. Wanneer was jouw laatste 'schop een homo in elkaar'-vriendenuitje ToT?
Precies dat ja.quote:Op zondag 27 september 2026 09:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat niet alleen, maar ze trekken die weerstand gelijk met 'homofobie' of zelfs haat. Alsof de enige twee opties zijn dat je jezelf volledig overgeeft aan alle onzinnige eisen of dat je zo'n engnek bent die is gevallen voor de Andrew Tate onzin.
Gedegen onderwijs mbt diversiteit zien als hersenspoeling. Oké dan. Leven en laten leven is ook geen onderwijs maar een spreuk, een attitude.quote:Op zondag 27 september 2026 09:45 schreef ToT het volgende:
[..]
Als je dit soort dingen blijft herhalen over Lentekriebels wordt het nog geen waarheid hoor. Oh Gerda ze leren de kleuters pijpen hoor!quote:Op zondag 27 september 2026 09:45 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik heb geen enkele moeite met zulke voorlichting. 18% van Nederland valt onder die groep (al zal een deel zich er niet mee willen identificeren, en dat is ook helemaal prima), dus daar mag best wat info over onderwezen worden.quote:Op zondag 27 september 2026 09:51 schreef ToT het volgende:
[..]
Dus je vindt niet dat er LGBTQIA+++ voorlichting op basisscholen moet zijn?
Precies. Ik heb sowieso wel biseksuele kameraden (gehad en nog steeds).quote:Op zondag 27 september 2026 09:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De grap is dat er dus absoluut mensen zijn die dit denken. Die zien in ToT nu echt een homohater. Je hebt echt geen idee.
Ja, weer zo'n figuur die enkel in zwart wit kan denken.quote:Op zondag 27 september 2026 09:52 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Gedegen onderwijs mbt diversiteit zien als hersenspoeling. Oké dan.
Leven en laten leven is ook geen onderwijs maar een spreuk, een attitude.
Net zo groot als de opmerkingen waar jij je tegen verzet hier.quote:Op zondag 27 september 2026 09:17 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Een vreselijk groot maatschappelijk probleem.
Caroline hept op de feesboek gezien dat kinderen in groep 4 al leren vingeren!quote:Op zondag 27 september 2026 09:53 schreef Momo het volgende:
[..]
Als je dit soort dingen blijft herhalen over Lentekriebels wordt het nog geen waarheid hoor. Oh Gerda ze leren de kleuters pijpen hoor!
Voor jonge kinderen is dat gewoon op kleuterniveau.
Waarom is het zo broodnodig om kindertjes op een basisschool regenboogpropaganda te geven? En oudere leerlingen zoals waar dit topic over gaat vinden ook dat het allemaal veel en veel te ver gaat. Maar die verzetten zich dus blijkbaar tegen gedegen onderwijs mbt diversiteit?quote:Op zondag 27 september 2026 09:52 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Gedegen onderwijs mbt diversiteit zien als hersenspoeling. Oké dan. Leven en laten leven is ook geen onderwijs maar een spreuk, een attitude.
Ben je er nu oprecht van overtuigd dat je een punt hebt gemaakt?quote:Op zondag 27 september 2026 09:50 schreef probeer het volgende:
[..]
Itt de fascisten op rechts die elke niet-heteroseksueel willen executeren. Wanneer was jouw laatste 'schop een homo in elkaar'-vriendenuitje ToT?
Maar bizarre verschijnselen mogen toch hopelijk wel besproken worden? Gekken die opzichtig gek doen, prikkelen je verstand. Dat is nu eenmaal in de mens ingebakken.quote:Op zondag 27 september 2026 09:05 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Ik zag gisteren nog een filmpje van Baudet die duidelijke voorbeelden liet zien. Ik weet niet of het hier op FOK! was of op Youtube.quote:Op zondag 27 september 2026 09:53 schreef Momo het volgende:
[..]
Als je dit soort dingen blijft herhalen over Lentekriebels wordt het nog geen waarheid hoor. Oh Gerda ze leren de kleuters pijpen hoor!
Voor jonge kinderen is dat gewoon op kleuterniveau.
Er wordt ook veel gescholden met 'kanker' dus ik weet niet wat je daarmee bedoeld. Goede informatie is natuurlijk goed. Maar doe dat dan op een toegankelijke manier en niet door een kerel in netkousen en stiletto hakken voor een groep kinderen te zetten.quote:Op zondag 27 september 2026 09:42 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Er wordt nochtans veel gescholden met 'homo' en zelfstandig informatie opzoeken geeft de kans of des- en misinformatie. Een goede kwaliteit van informatie is belangrijk.
Oh nee ze leren dat je moet melden aan als een volwassene aan je zit op bepaalde plekken, dat sommige mensen ook mensen van het andere geslacht leuk vinden en dat dat ok is.quote:Op zondag 27 september 2026 09:55 schreef ToT het volgende:
[..]
Waarom is het zo broodnodig om kindertjes op een basisschool regenboogpropaganda te geven? En oudere leerlingen zoals waar dit topic over gaat vinden ook dat het allemaal veel en veel te ver gaat. Maar die verzetten zich dus blijkbaar tegen gedegen onderwijs mbt diversiteit?
Tsja, als je de groep aan de andere kant van de discussie al wegzet met woorden als "Neuh, de regenboogbrigade vindt dat je op de basisschool al gedrild moet worden dat je kontje tweerichtingsverkeer is.", dan verwacht ik niet dat die groep denkt dat je op een eerlijke en respectvolle manier aan de discussie deelneemt. Die bal wordt dan gewoon teruggekaatst.quote:Op zondag 27 september 2026 09:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De grap is dat er dus absoluut mensen zijn die dit denken. Die zien in ToT nu echt een homohater. Je hebt echt geen idee.
Rules for thee, not for me. Vrijelijk schelden als de politica je niet aanstaat maar anderen de hypercorrecte maat nemen over wat ze omtrent identiteit zeggen. Het kan gewoon.quote:Op zondag 27 september 2026 09:54 schreef probeer het volgende:
[..]
Caroline hept op de feesboek gezien dat kinderen in groep 4 al leren vingeren!
En dat achterlijke viswijf is TK-lid. Te triest voor woorden.
quote:Op zondag 27 september 2026 09:57 schreef Momo het volgende:
[..]
Oh nee ze leren dat je moet melden aan als een volwassene aan je zit op bepaalde plekken, dat sommige mensen ook mensen van het andere geslacht leuk vinden en dat dat ok is.
Nou kom maar op van de filmpjes die laten zien dat ze kleuters leren dat je kont tweerichting verkeer is.quote:Op zondag 27 september 2026 09:56 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik zag gisteren nog een filmpje van Baudet die duidelijke voorbeelden liet zien. Ik weet niet of het hier op FOK! was of op Youtube.
Nou DIT dus idd!quote:Op zondag 27 september 2026 09:57 schreef Nattekat het volgende:
Is het niet grappig dat in de tijd dat er nog bijna helemaal niets op scholen gebeurde, de acceptatie heeft gepiekt?
Baudetquote:Op zondag 27 september 2026 09:56 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik zag gisteren nog een filmpje van Baudet die duidelijke voorbeelden liet zien. Ik weet niet of het hier op FOK! was of op Youtube.
Wat is dan de definitie van homofoob? En denk je dat wanneer er lessen door de strot worden geduwd (want zo voelt men dat) dat meer of minder wordt?quote:Op zondag 27 september 2026 09:42 schreef Wantie het volgende:
[..]
Bijna 80% van de kinderen blijkt homofoob te zijn.
Maar jij wil dat niet zien.
En waarom zou een homofoob kind zelf op zoek gaan naar lesmateriaal op internet?
Als het zo werkt kun je scholen wel afschaffen.
Zoek het maar op internet.
Laat eens zien dan.quote:Op zondag 27 september 2026 09:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je hebt echt geen idee hoe veel verder dat programma op scholen gaat.
Anders zou dit topic niet bestaan.quote:Op zondag 27 september 2026 09:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er gebeurt helemaal niets op scholen nu, anders dan doodnormale voorlichting.quote:Op zondag 27 september 2026 09:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, weer zo'n figuur die enkel in zwart wit kan denken.
Echt, laat die hele onzin eens gewoon los. Er zit een enorm breed skala aan opties tussen helemaal niets en wat er nu op scholen gebeurt.
ToT gaat een stapje te ver ja, maar ik heb ook vaak genoeg dat soort onzinnige dingen naar m'n hoofd geslingerd gekregen van die club, en ik heb toen echt geprobeerd een serieus gesprek aan te gaan.quote:Op zondag 27 september 2026 09:57 schreef probeer het volgende:
[..]
Tsja, als je de groep aan de andere kant van de discussie al wegzet met woorden als "Neuh, de regenboogbrigade vindt dat je op de basisschool al gedrild moet worden dat je kontje tweerichtingsverkeer is.", dan verwacht ik niet dat die groep denkt dat je op een eerlijke en respectvolle manier aan de discussie deelneemt. Die bal wordt dan gewoon teruggekaatst.
Dus jij wilt dat kinderen op school wordt geleerd dat ze veel meer opties hebben. Dat ze kunnen kiezen uit nog 72 andere genders?quote:Op zondag 27 september 2026 09:53 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik heb geen enkele moeite met zulke voorlichting. 18% van Nederland valt onder die groep (al zal een deel zich er niet mee willen identificeren, en dat is ook helemaal prima), dus daar mag best wat info over onderwezen worden.
Doe ff normaal met dat zwart-wit frame aansmeren van lik me reet.quote:Op zondag 27 september 2026 09:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, weer zo'n figuur die enkel in zwart wit kan denken.
Echt, laat die hele onzin eens gewoon los. Er zit een enorm breed skala aan opties tussen helemaal niets en wat er nu op scholen gebeurt.
Correct. En ik vind jou ook een lul. En jij mij ook.quote:Op zondag 27 september 2026 09:58 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Rules for thee, not for me. Vrijelijk schelden als de politica je niet aanstaat maar anderen de hypercorrecte maat nemen over wat ze omtrent identiteit zeggen. Het kan gewoon.
Zoals ik al zei weet ik niet of ik die filmpjes hier of op Youtube gezien heb. Wordt ff zoeken, maar 1 boek dat getoond werd was voor kinderen vanaf 3 waarin een schaapje geopereerd werd om een varkentje te worden, en volgens mij liet hij ook een boekje voor kinderen vanaf 4 zien over een meisje dat een jongetje wilde worden of andersom. En er was ook nog een boek over pijpen voor die leeftijdscategorie.quote:Op zondag 27 september 2026 09:58 schreef Momo het volgende:
[..]
Nou kom maar op van de filmpjes die laten zien dat ze kleuters leren dat je kont tweerichting verkeer is.
Gisteren reageerde je precies hetzelfde toen er totaal geen sprake was van hyperbolen, dus dat smoesje kan richting de prullenbak.quote:Op zondag 27 september 2026 10:01 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Doe ff normaal met dat zwart-wit frame aansmeren van lik me reet.
Iedereen is eigenlijk lief hier, heeft ook goede intenties, maar ze hebben enkel wat moeite met het goed verwoorden van hun echte en doordachte standpunten waardoor hyperbolen, exageraties, overdrijvingen en persoonlijke aanvallen noodzakelijk zijn.
Formuleer gewoon beter.
Ja ik neem die vent ook niet serieus, maar don't shoot the messenger; als hij echt voorbeelden in zijn handen laat zien, dan maakt hij als persoon zelf weinig meer uit.quote:Op zondag 27 september 2026 09:58 schreef Wantie het volgende:
[..]
Baudet![]()
Dat is inderdaad een van de rechtspopulisten die zich hevig verzet tegen lesmateriaal tegen homofobie.
Hoeveel kinderen van schoolgaande leeftijd heb jij?quote:Op zondag 27 september 2026 09:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat is homofoob.quote:Op zondag 27 september 2026 09:58 schreef pmponer het volgende:
[..]
Wat is dan de definitie van homofoob? En denk je dat wanneer er lessen door de strot worden geduwd (want zo voelt men dat) dat meer of minder wordt?
Kom maar met die bronnen.quote:Op zondag 27 september 2026 09:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De 'door de strot' problematiek is imo groter dan de 'misgender' problematiek. Kan ook niet anders ivm absolute aantallen.quote:Op zondag 27 september 2026 09:54 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Net zo groot als de opmerkingen waar jij je tegen verzet hier.
Datzelfde zeggen aanhangers van flat earth...quote:Op zondag 27 september 2026 10:02 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja ik neem die vent ook niet serieus, maar don't shoot the messenger; als hij echt voorbeelden in zijn handen laat zien, dan maakt hij als persoon zelf weinig meer uit.
Voorlichting is normalisatie. Voorlichting is niet alles uit de kast halen in een heuse themaweek tot vlaggen en kledingvoorschriften aan toe om iedereen gezellig mee te nemen in het pad der pride maand. Dat is een bepaalde levensstijl opdringen.quote:Op zondag 27 september 2026 09:59 schreef probeer het volgende:
[..]
Er gebeurt helemaal niets op scholen nu, anders dan doodnormale voorlichting.
Misschien wat minder propaganda consumeren.
Dat zoeken is heel eenvoudig, gewoon naar je kijkgeschiedenis gaan.quote:Op zondag 27 september 2026 10:01 schreef ToT het volgende:
[..]
Zoals ik al zei weet ik niet of ik die filmpjes hier of op Youtube gezien heb. Wordt ff zoeken, maar 1 boek dat getoond werd was voor kinderen vanaf 3 waarin een schaapje geopereerd werd om een varkentje te worden, en volgens mij liet hij ook een boekje voor kinderen vanaf 4 zien over een meisje dat een jongetje wilde worden of andersom. En er was ook nog een boek over pijpen voor die leeftijdscategorie.
Ik vind je geen lul, ik vind dat je je lomp uitdrukt. Verder ken ik je niet, dus geen idee waarom ik je een lul zou moeten vinden. Verhelderend dat jij er zo over denkt.quote:Op zondag 27 september 2026 10:01 schreef probeer het volgende:
[..]
Correct. En ik vind jou ook een lul. En jij mij ook.
Dat krijg je gewoon emt dit soort discussies; de weerstand wordt gewoon steeds groter en groter en daar draait het hele topic gewoon om. Hier gebeurt precies het zelfde als waar die leerlingen van de OP het over hebben.quote:Op zondag 27 september 2026 10:01 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Doe ff normaal met dat zwart-wit frame aansmeren van lik me reet.
Iedereen is eigenlijk lief hier, heeft ook goede intenties, maar ze hebben enkel wat moeite met het goed verwoorden van hun echte en doordachte standpunten waardoor hyperbolen, exageraties, overdrijvingen en persoonlijke aanvallen noodzakelijk zijn.
Formuleer gewoon beter.
Jij vroeg nog zelfs om excuses nadat je zelf (wederom) uit de bocht vloog.quote:Op zondag 27 september 2026 10:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gisteren reageerde je precies hetzelfde toen er totaal geen sprake was van hyperbolen, dus dat smoesje kan richting de prullenbak.
Nou kom maar op met je boek over pijpen voor kleuters en dat andere.quote:Op zondag 27 september 2026 10:01 schreef ToT het volgende:
[..]
Zoals ik al zei weet ik niet of ik die filmpjes hier of op Youtube gezien heb. Wordt ff zoeken, maar 1 boek dat getoond werd was voor kinderen vanaf 3 waarin een schaapje geopereerd werd om een varkentje te worden, en volgens mij liet hij ook een boekje voor kinderen vanaf 4 zien over een meisje dat een jongetje wilde worden of andersom. En er was ook nog een boek over pijpen voor die leeftijdscategorie.
Ik heb een jongere zus die tot 2 jaar geleden op school zat en heb van haar meegekregen wat ze doen. Jammer joh. Had je me bijna te pakken.quote:Op zondag 27 september 2026 10:02 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Hoeveel kinderen van schoolgaande leeftijd heb jij?
Heb m'n zoontje hier naast me zitten, heb geen zin in allemaal lastige vragen van hem nu als ik dat filmpje aanklik. En het is me nu sowieso te veel graafwerk.quote:Op zondag 27 september 2026 10:04 schreef Momo het volgende:
[..]
Nou kom maar op met je boek over pijpen voor kleuters en dat andere.
Klopt, veel mensen ervaren het als problematisch dat ze het alfabet opgelegd krijgen. Dus daar heb je wel gelijk in.quote:Op zondag 27 september 2026 10:03 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
De 'doir de strot' problematiek is imo groter dan de 'misgender' problematiek. Kan ook niet anders ivm absolute aantallen.
En wat deden ze dan in groep 6 met je zus?quote:Op zondag 27 september 2026 10:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb een jongere zus die tot 2 jaar geleden op school zat en heb van haar meegekregen wat ze doen. Jammer joh. Had je me bijna te pakken.
Ik maak niet die claims van ToT vriend.quote:Op zondag 27 september 2026 10:07 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
En wat deden ze dan in groep 6 met je zus?
Jij zegt dat het allemaal veel verder gaat dan we denken. Vertel dan maar hoe ver.quote:Op zondag 27 september 2026 10:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik maak niet die claims van ToT vriend.
Meen je dit serieus? Het is een opmerking uit het nieuwsbericht, ik zeg er nog bij dat men het zo voelt. Dus als je voelt dat bepaalde informatie door je strot wordt geduwd ben je *-foob?quote:
quote:Op zondag 27 september 2026 10:08 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Jij zegt dat het allemaal veel verder gaat dan we denken. Vertel dan maar hoe ver.
quote:Op zondag 27 september 2026 10:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Voorlichting is normalisatie. Voorlichting is niet alles uit de kast halen in een heuse themaweek tot vlaggen en kledingvoorschriften aan toe om iedereen gezellig mee te nemen in het pad der pride maand. Dat is een bepaalde levensstijl opdringen.
Ook die leerlingen moeten hun 'weerstand' dan maar goed leren onderbouwen om begrip te krijgen. Net als de users hier.quote:Op zondag 27 september 2026 10:04 schreef ToT het volgende:
[..]
Dat krijg je gewoon met dit soort discussies; de weerstand wordt gewoon steeds groter en groter en daar draait het hele topic gewoon om. Hier gebeurt precies het zelfde als waar die leerlingen van de OP het over hebben.
Een levensstijl waarin iedereen van elkaar accepteert dat die mag zijn wat je bent..quote:Op zondag 27 september 2026 10:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Voorlichting is normalisatie. Voorlichting is niet alles uit de kast halen in een heuse themaweek tot vlaggen en kledingvoorschriften aan toe om iedereen gezellig mee te nemen in het pad der pride maand. Dat is een bepaalde levensstijl opdringen.
Correct. En prima.quote:
1. Bron?quote:Voorlichting is niet alles uit de kast halen in een heuse themaweek tot vlaggen en kledingvoorschriften aan toe om iedereen gezellig mee te nemen in het pad der pride maand. Dat is een bepaalde levensstijl opdringen.
Dat zal het zijn jaquote:Op zondag 27 september 2026 10:07 schreef ToT het volgende:
[..]
Heb m'n zoontje hier naast me zitten, heb geen zin in allemaal lastige vragen van hem nu als ik dat filmpje aanklik. En het is me nu sowieso te veel graafwerk.
Ze moeten gedrild worden en als het ze niet aanstaat. moeten ze maar uitleggen waarom ze leiver gewoon aardrijkskunde of natuurkunde krijgen idd.quote:Op zondag 27 september 2026 10:10 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Ook die leerlingen moeten hun 'weerstand' dan maar goed leren onderbouwen om begrip te krijgen. Net als de users hier.
Of de propagandisten moeten nadenken over wat ze precies willen overbrengen en waarom. En welke pluraliteiten van gerechtvaardigde opvattingen over dit onderwerp er bestaan.quote:Op zondag 27 september 2026 10:10 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Ook die leerlingen moeten hun 'weerstand' dan maar goed leren onderbouwen om begrip te krijgen. Net als de users hier.
quote:
Alleen bij zaken waar je een aversie tegen hebt vind je dat het je door de strot wordt gedrukt.quote:Op zondag 27 september 2026 10:08 schreef pmponer het volgende:
[..]
Meen je dit serieus? Het is een opmerking uit het nieuwsbericht, ik zeg er nog bij dat men het zo voelt. Dus als je voelt dat bepaalde informatie door je strot wordt geduwd ben je *-foob?
Wat ze willen overbrengen is dat niet iedereen hetzelfde is, maar dat iedereen wel zichzelf mag zijn.quote:Op zondag 27 september 2026 10:13 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Of de propagandisten moeten nadenken over wat ze precies willen overbrengen en waarom. En welke pluraliteiten van gerechtvaardigde opvattingen over dit onderwerp er bestaan.
quote:Op zondag 27 september 2026 10:07 schreef ToT het volgende:
[..]
Heb m'n zoontje hier naast me zitten, heb geen zin in allemaal lastige vragen van hem nu als ik dat filmpje aanklik. En het is me nu sowieso te veel graafwerk.
Ah, je liegt dus. Duidelijk.quote:Op zondag 27 september 2026 10:01 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja succes met die droomwereld.quote:Op zondag 27 september 2026 10:10 schreef Wantie het volgende:
[..]
Een levensstijl waarin iedereen van elkaar accepteert dat die mag zijn wat je bent..
Wat toch normaal zou moeten zijn in onze samenleving.
Ja maar denk om de themaweken!quote:Op zondag 27 september 2026 10:13 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Oh, is dat alles. Waarvan akte.
Ik moet gniffelen om 'alles wordt uit de kast getrokken, tot vlaggen aan toe'.quote:
Het feit dat jij het enkel ziet als acceptatie en niets anders vertelt mij dat elke vorm van discussie hier totaal nutteloos is.quote:Op zondag 27 september 2026 10:10 schreef Wantie het volgende:
[..]
Een levensstijl waarin iedereen van elkaar accepteert dat die mag zijn wat je bent..
Dat is een prima boodschap die je zonder enige symboliek, paarse kleding en andere tierelantijnen kunt uitdragen.quote:Op zondag 27 september 2026 10:15 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wat ze willen overbrengen is dat niet iedereen hetzelfde is, maar dat iedereen wel zichzelf mag zijn.
Ik denk dat veel mensen gewoon wat achterlopen op het gebied van seks en gender. Is niet erg. De clitoris is pas 25 jaar geleden in kaart gebracht bv. En de schrikreacties bij een verbreding van het palet hebben te maken met persoonlijke identificatie en sterke overtuigingen op dit gebied. Het is de basis van ons mens zijn. Met wie neuk je en wat heb je in je broek is toch de primaire drift. Variaties geven dan sterke gevoelens van voor/afkeur.quote:Op zondag 27 september 2026 10:07 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Klopt, veel mensen ervaren het als problematisch dat ze het alfabet opgelegd krijgen. Dus daar heb je wel gelijk in.
Is dat problematisch? An sich natuurlijk niet.
Was een ander filmpje, maar ik ga deze ook ff kijken.quote:
Jezus, wat een onzin.quote:Op zondag 27 september 2026 10:18 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Ik denk dat veel mensen gewoon wat achterlopen op het gebied van seks en gender. Is niet erg. De clitoris is pas 25 jaar geleden in kaart gebracht bv.
Steeds meer, uhuh.quote:Op zondag 27 september 2026 10:18 schreef ToT het volgende:
Die fucking hatelijke houding van die regenboogbrigade, echt....ik krijg steeds meer en meer een afkeer tegen dat walgelijke clubje!!!
Hahahahahaha. Als een klein kind.quote:Op zondag 27 september 2026 10:16 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik heb het filmpje gevonden, maar nu mag je in de stront zakken.
Zoals gezegd heb ik vrienden (vroeger en nu) die bi zijn, maar types zoals die je hier ziet zijn verschrikkelijk.quote:
Me voor leugenaar uitmaken omdat je niet gelijk je zin krijgt is heel constructief, krijg lekker de tering!quote:Op zondag 27 september 2026 10:19 schreef probeer het volgende:
[..]
Hahahahahaha. Als een klein kind.
Misschien kan je zoontje even achter het toetsenbord plaatsnemen, dan kunnen we het wellicht wel op een inhoudelijke manier over die vermeende door de strot geduwde voorlichting hebben.
En dat los je op door het in het onderwijs te stoppen?quote:Op zondag 27 september 2026 10:18 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Ik denk dat veel mensen gewoon wat achterlopen op het gebied van seks en gender. Is niet erg. De clitoris is pas 25 jaar geleden in kaart gebracht bv. En de schrikreacties bij een verbreding van het palet hebben te maken met persoonlijke identificatie en sterke overtuigingen op dit gebied. Het is de basis van ons mens zijn. Met wie neuk je en wat heb je in je broek is toch de primaire drift. Variaties geven dan sterke gevoelens van voor/afkeur.
Dat is verder aan de scholen hoe ze dat invullen.quote:Op zondag 27 september 2026 10:18 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat is een prima boodschap die je zonder enige symboliek, paarse kleding en andere tierelantijnen kunt uitdragen.
Drillen is overdreven. En de balans mbt de lesstof is aan de docent.quote:Op zondag 27 september 2026 10:12 schreef ToT het volgende:
[..]
Ze moeten gedrild worden en als het ze niet aanstaat. moeten ze maar uitleggen waarom ze leiver gewoon aardrijkskunde of natuurkunde krijgen idd.
Dan is het allemaal op eens goed en niet meer discussie waardig?quote:Op zondag 27 september 2026 10:21 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat is verder aan de scholen hoe ze dat invullen.
Wat maar weer asntoont dat er meer homofobie in de samenleving is dan eerst werd gedacht.quote:Op zondag 27 september 2026 10:21 schreef ToT het volgende:
De discussie verhardt steeds meer en de afkeer wordt zo steeds sterker.
Wat je nu zegt, is dat de mensen zijn die 'de regenboogbrigade' verdedigen of ervoor opkomen maken dat jij van totaal andere mensen, namelijk mensen die onder de 'regenboogbrigade' vallen, zoals homo's, maar die helemaal niet eens in dit topic aanwezig zijn een grotere afkeer krijgt?quote:Op zondag 27 september 2026 10:18 schreef ToT het volgende:
Die fucking hatelijke houding van die regenboogbrigade, echt....ik krijg steeds meer en meer een afkeer tegen dat walgelijke clubje!!!
En het is aan leerlingen, ouders en ons daar wat van te vinden.quote:Op zondag 27 september 2026 10:21 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat is verder aan de scholen hoe ze dat invullen.
Het wordt gebruikt als excuus dat er meer homofobie onder kinderen is dan enkele jaren geleden.quote:Op zondag 27 september 2026 10:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan is het allemaal op eens goed en niet meer discussie waardig?
Ah, Baudet die onzin loopt te verkondigen in de Tweee Kamer...goed punt.quote:
Hier is toch geen discussie mee te voerenquote:Op zondag 27 september 2026 10:23 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het wordt gebruikt als excuus dat er meer homofobie onder kinderen is dan enkele jaren geleden.
Net als met vluchtelingen:quote:Op zondag 27 september 2026 10:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wat maar weer asntoont dat er meer homofobie in de samenleving is dan eerst werd gedacht.
Ik ken je meningen, en dat is voor mij genoeg voor mijn oordeel.quote:Op zondag 27 september 2026 10:04 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik vind je geen lul, ik vind dat je je lomp uitdrukt. Verder ken ik je niet, dus geen idee waarom ik je een lul zou moeten vinden. Verhelderend dat jij er zo over denkt.
Heb je deze onder CtlV staan ofzo? Heb hem al vaker gezien en het is een idioot voorbeeld en statement.quote:Op zondag 27 september 2026 10:24 schreef ToT het volgende:
[..]
Net als met vluchtelingen:
""Ja vooruit; als er echt oorlog is mogen ze hier wel ff schuilen tot het veilig is."
"- Dat is niet genoeg! Ze moeten volwaardig burger worden anders worden ze als 2e rangs burger gezien en dat levert alleen maar onderlinge spanningen op!"
"Dan maar de grenzen dicht als het zo moet."
- "ISLAMOFOBISCHE RACIST!!!"
Waarom krijg jij afkeer van mensen die homoseksueel zijn van een discussie die je hier voert met hele andere mensen?quote:Op zondag 27 september 2026 10:25 schreef ToT het volgende:
[..]
Hoe meer die shit je door de strot geramd wordt, hoe meer afkeer men er tegen krijgt!
Lol, dat kwartje valt bij mij nu pasquote:Op zondag 27 september 2026 10:17 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik moet gniffelen om 'alles wordt uit de kast getrokken, tot vlaggen aan toe'.
Het is wat, met die indoctrinatie.
Er is echt net seksuele voorlichting. Ik vind niet sat er meteen een stap bij hoeft zo jong.quote:Op zondag 27 september 2026 09:51 schreef ToT het volgende:
[..]
Dus je vindt niet dat er LGBTQIA+++ voorlichting op basisscholen moet zijn?
Kortzichtig maar ik lig er verder niet wakker van.quote:Op zondag 27 september 2026 10:26 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik ken je meningen, en dat is voor mij genoeg voor mijn oordeel.
Dit heb ik niet als punt geplaats, maar het ging over Baudet die voorbeelden zou hebben genoemd.quote:Op zondag 27 september 2026 10:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ah, Baudet die onzin loopt te verkondigen in de Tweee Kamer...goed punt.
quote:Als je met Lentekriebels de landelijke Week van de Lentekriebels bedoelt: het gaat om relationele en seksuele vorming in het basisonderwijs. De precieze lessen verschillen per school en per gekozen lespakket. Scholen bepalen zelf welke lessen ze gebruiken.
Voor 2026 was het centrale thema ‘Respect’. De inhoud wordt leeftijdsgericht opgebouwd.
Globaal per groep
Groep Voorbeelden van onderwerpen
1 Verschillen tussen mensen, jezelf zijn, knuffelen en lichamelijke grenzen/privacy
2 Samen spelen, vriendschap, rekening houden met elkaar en grenzen
3 Eigen lichaam en grenzen, ‘mijn leven is van mij’, aanrakingen die wel/niet prettig zijn
4 Vriendschap, gevoelens, verliefdheid en respectvol omgaan met anderen
5 Beeldvorming en afbeeldingen, vriendschappen/relaties en grenzen
6 Verschillen tussen mensen, respect, verliefdheid, wensen en grenzen en hulp vragen
7 Puberteit, relaties, seksualiteit en voortplanting, grenzen en toestemming
8 Relaties en seksualiteit, diversiteit, online gedrag, voortplanting en respectvolle omgang
Die voorbeelden die volledig uit zijn duim gezogen zijn, bedoel je?quote:Op zondag 27 september 2026 10:28 schreef pmponer het volgende:
[..]
Dit heb ik niet als punt geplaats, maar het ging over Baudet die voorbeelden zou hebben genoemd.
quote:Zitten er seksuele handelingen beschreven groep 1 tot met 6?
Ja, maar “seksuele handelingen” is een belangrijk onderscheid. In de officiële leerlijn van Kriebels in je buik voor groep 1 t/m 6 zie ik vooral lessen over lichaam, aanraking, gevoelens, verliefdheid, relaties, grenzen en weerbaarheid.
Concreet:
Groep 1: lichaam, bloot zijn, knuffelen en wat privé is. Er staat geen uitleg over seksuele handelingen.
Groep 2: prettige/onprettige aanrakingen, eigen grenzen en wat je wel of niet prettig vindt.
Groep 3: aanrakingen en het aangeven van een ja-, nee- of twijfelgevoel.
Groep 4: gevoelens, vriendschap en verliefdheid.
Groep 5: gevoelens, wensen en grenzen en online afbeeldingen/media.
Groep 6: lichamelijke ontwikkeling, geslachtsdelen, verliefdheid/relaties en vooral “Hoe zeg ik ja of nee?” rond grenzen.
Belangrijk: in de officiële leerlijn die ik heb nagekeken staat bij groep 1 t/m 6 geen les waarin bijvoorbeeld geslachtsgemeenschap of andere concrete seksuele handelingen worden aangeleerd of beschreven. In diezelfde leerlijn staat “Wat is seks?” bij groep 7 en “Geslachtsgemeenschap” bij groep 7.
Ja. Kennis maakt milder mbt deze variaties. Desinformatie maakt eerder woester mbt variaties. Er wordt dan eerder een vijandelijke weergave geschetst.quote:Op zondag 27 september 2026 10:21 schreef Richestorags het volgende:
[..]
En dat los je op door het in het onderwijs te stoppen?
Dat kan. Het is inmiddels een brede beweging, daar hoort dan ook bij dat er mensen zijn die zich er niet meer in herkennen of zich er niet meer door vertegenwoordigd voelen.quote:Op zondag 27 september 2026 10:26 schreef pmponer het volgende:
De meeste homo's waar ik mee om ga willen heel niks met de 'regenboog brigade' te maken hebben.
Dat verwacht ik geenszins. Je zal vast prima slapen, en dat vind ik helemaal OK.quote:Op zondag 27 september 2026 10:28 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Kortzichtig maar ik lig er verder niet wakker van.
En wat is dan het argument voor het gelijktrekken van homoseksualiteit met die regenboogbrigade op scholen zodat kinderen van jongs af aan leren dat het hetzelfde is?quote:Op zondag 27 september 2026 10:30 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dat kan. Het is inmiddels een brede beweging, daar hoort dan ook bij dat er mensen zijn die zich er niet meer in herkennen of zich er niet meer door vertegenwoordigd voelen.
Ik kan me ook goed voorstellen dat mensen voor wie seksualiteit het primaire issue is niet direct interesse hebben in een beweging die ook sterk naar gender kijkt.
Ik heb geen zin om uit te zoeken wat er waar of onwaar is van Baudet zijn uitspraken.quote:Op zondag 27 september 2026 10:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Die voorbeelden die volledig uit zijn duim gezogen zijn, bedoel je?
Ja, die kun je vergeten verder.
Dan zal je ook moeten accepteren dat sommige mensen het een doorgeslagen zooitje vinden. Anders verminder je sie die personen zijn. Ofniet?quote:Op zondag 27 september 2026 10:10 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee maar als je dat niet wilt of er niet mee geconfronteerd wil worden dan ben je "homofoob"quote:Op zondag 27 september 2026 10:30 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dat kan. Het is inmiddels een brede beweging, daar hoort dan ook bij dat er mensen zijn die zich er niet meer in herkennen of zich er niet meer door vertegenwoordigd voelen.
Ik kan me ook goed voorstellen dat mensen voor wie seksualiteit het primaire issue is niet direct interesse hebben in een beweging die ook sterk naar gender kijkt.
Jouw bijdragen zijn idd gematigd en deëscalerend. Hulde.quote:Op zondag 27 september 2026 10:21 schreef ToT het volgende:
De discussie verhardt steeds meer en de afkeer wordt zo steeds sterker.
LHB is het probleem nietquote:Op zondag 27 september 2026 10:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wat maar weer asntoont dat er meer homofobie in de samenleving is dan eerst werd gedacht.
Jij wilt dus niet dat kinderen daarmee in aanraking komen..quote:
Anders heb je twee themaweken en zit ik twee keer per jaar in zo'n topicreeks te reageren.quote:Op zondag 27 september 2026 10:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En wat is dan het argument voor het gelijktrekken van homoseksualiteit met die regenboogbrigade op scholen zodat kinderen van jongs af aan leren dat het hetzelfde is?
quote:Op zondag 27 september 2026 10:33 schreef Ludachrist het volgende:
Sinds mijn kind tandjes kreeg ging het hard bergafwaarts qua pijpen, echt een paar moeilijke jaren, maar nu ze haar daar op haar 5e les over geven ben ik weer helemaal tevreden.
Als ChatGPT het materiaal van 2026 naloopt is dus nergens dat soort dingen het geval, het gaat pas over seksuele handelingen en puberteit vanaf groep 7.quote:Op zondag 27 september 2026 10:32 schreef pmponer het volgende:
[..]
Ik heb geen zin om uit te zoeken wat er waar of onwaar is van Baudet zijn uitspraken.
Ik heb het filmpje allen gepost omdat ik dacht dat daar naar verwezen werd door users.
Daar verkijk je je nog op. Daarbij zijn 2 vrouwen veel meer maatschappelijk geaccepteerd dan 2 mannen.quote:Op zondag 27 september 2026 10:34 schreef Mubassie het volgende:
[..]
LHB is het probleem niet
TQIA+ is mentale issues, trauma's, kronkels. Los het op, maar ga het niet normaliseren. Niemand die daar op zit te wachten.
Het is met name die laatste groep waar het over gaat.
Dat ome Henk homofiel is, of tante Ans ook op vrouwen valt is echt het probleem niet.
Het is een aanname dat kennis milder maakt en het is een aanname dat die "kennis" op de juiste manier wordt overgedragen.quote:Op zondag 27 september 2026 10:29 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Ja. Kennis maakt milder mbt deze variaties. Desinformatie maakt eerder woester mbt variaties. Er wordt dan eerder een vijandelijke weergave geschetst.
Scholen moeten zich verhouden tot deze online wereld. Juist daarom moet je dit bespreken. De excessen tieren immers welig rond.
A is toch Aseksueel? Wat is er zo vervelend aan die groep?quote:Op zondag 27 september 2026 10:34 schreef Mubassie het volgende:
[..]
LHB is het probleem niet
TQIA+ is mentale issues, trauma's, kronkels. Los het op, maar ga het niet normaliseren. Niemand die daar op zit te wachten.
Dat ome Henk homofiel is, of tante Ans ook op vrouwen valt is echt het probleem niet.
Dus transgender, queer, aseksueel en intersekse zijn het probleem...quote:Op zondag 27 september 2026 10:34 schreef Mubassie het volgende:
[..]
LHB is het probleem niet
Dat is precies waar het probleem ligt. 1 kant van dit verhaal moet schikken en de andere kant totaal nietquote:Op zondag 27 september 2026 10:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hier is toch geen discussie mee te voeren
Feitelijk zeg je nu dat ik zo'n vieze homofoob ben omdat ik tegen al die ongein ben. De groeten.
Kama sutra is bijna 2000 jaar oud. Heb de indruk dat je denkt dat seks sinds kort is uitgevonden en we evolutionaire ontdekkingen maken.quote:Op zondag 27 september 2026 10:32 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Jouw opmerking is eerder onzin.
[https://www.vrt.be/vrtnws(...)-zenuwen-wetenschap/
Daarom is het raar dat Baudet serieus genomen wordt.quote:Op zondag 27 september 2026 10:19 schreef ToT het volgende:
[..]
Was een ander filmpje, maar ik ga deze ook ff kijken.
Edit: Ah deze is over lentekriebels. Dat is sowieso al (voor een flink deel?) ontkracht. Hiermee sloeg hij de plank wel echt mis.
fout, ik bedoel dat het een utopie is wat je beschrijft.quote:Op zondag 27 september 2026 10:35 schreef Wantie het volgende:
[..]
Jij wilt dus niet dat kinderen daarmee in aanraking komen..
Maar dat idee had ik al.
Nee, dat klopt gewoon.quote:
Ik laat dat dan nog steeds liever over aan de pedagogen dan aan de online demagogen.quote:Op zondag 27 september 2026 10:36 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het is een aanname dat kennis milder maakt en het is een aanname dat die "kennis" op de juiste manier wordt overgedragen.
Die boeken zitten wel in de categorie van dit is voor veel te jonge kinderen. Die moeten zich hier niet mee bezig houden nogquote:Op zondag 27 september 2026 10:35 schreef Nia het volgende:
Ik werk als vrijwilliger in de plaatselijke bibliotheek waar ook LHBTQ+ kinderboeken beschikbaar zijn. Al een aantal jaren worden zeker 2 kinderboeken uit deze collectie verstopt door een collega door zo'n boek achter een rij andere boeken te plaatsen met de achterkant naar voren gericht. Het gaat om de boeken Opa's pride' en 'Jamie tegen de wereld'. Ik plaats ze op de normale manier in de kast maar toch worden ze steeds weer weggemoffeld.
Uiteraard moet voorlichting aangepast zijn aan leeftijd.quote:Op zondag 27 september 2026 10:40 schreef pmponer het volgende:
[..]
fout, ik bedoel dat het een utopie is wat je beschrijft.
Mijn kinderen mogen gelukkig zijn wie ze zijn en wat ze willen zijn en dat gun ik elk kind. Maar ik vind wel dat bepaalde voorlichting pas bij een bepaalde levensfase hoort. Om een idee te geven, mijn dochter vond de regenboog club waanzinnig interessant. En ze heeft inmiddels gegaan van L naar B naar H maar dan van Hetero
Zijn dat soort boekjes er ook voor éénjarigen? Van die boekjes met van die harde, dikke pagina's. Mijn neefje is echt dolverliefd op zijn beste (enige?) vriendje Daan, op de opvang 2 dagen per week. Continue elkaar voeren en aanraken en zo, heb oprecht niet vaak zo'n verliefd stel gezien. (Soms een beetje teveel van het goede in het openbaar, maargoed.) Ik denk dat ze wel klaar zijn voor de volgende stap.quote:Op zondag 27 september 2026 10:33 schreef Ludachrist het volgende:
Sinds mijn kind tandjes kreeg ging het hard bergafwaarts qua pijpen, echt een paar moeilijke jaren, maar nu ze haar daar op haar 5e les over geven ben ik weer helemaal tevreden.
Die hebben te maken met een opa die homofiel is.quote:Op zondag 27 september 2026 10:42 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Die boeken zitten wel in de categorie van dit is voor veel te jonge kinderen. Die moeten zich hier niet mee bezig houden nog
Het ging over het in kaart brengen van het zenuwstelsel van de clitoris, een nieuw model in 3D en dat de kennis over dit orgaan daardoor recentelijk is toegenomen.quote:Op zondag 27 september 2026 10:38 schreef enmanuel het volgende:
[..]
Kama sutra is bijna 2000 jaar oud. Heb de indruk dat je denkt dat seks sinds kort is uitgevonden en we evolutionaire ontdekkingen maken.
https://www.nu.nl/cultuur(...)%2Fwww.google.com%2Fquote:Op zondag 27 september 2026 10:42 schreef Wantie het volgende:
[..]
Uiteraard moet voorlichting aangepast zijn aan leeftijd.
En je laat geen enkel voorbeeld zien waarbij dat niet het geval blijkt te zijn.
En wat zei je leidinggevende toen je dat aankaartte?quote:Op zondag 27 september 2026 10:35 schreef Nia het volgende:
Ik werk als vrijwilliger in de plaatselijke bibliotheek waar ook LHBTQ+ kinderboeken beschikbaar zijn. Al een aantal jaren worden zeker 2 kinderboeken uit deze collectie verstopt door een collega door zo'n boek achter een rij andere boeken te plaatsen met de achterkant naar voren gericht. Het gaat om de boeken Opa's pride' en 'Jamie tegen de wereld'. Ik plaats ze op de normale manier in de kast maar toch worden ze steeds weer weggemoffeld.
Gaat beide over hoe men meer genot kan ervaren, waarbij de één een meer wetenschappelijke invalshoek heeft.quote:Op zondag 27 september 2026 10:45 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Het ging over het in kaart brengen van het zenuwstelsel van de clitoris, een nieuw model in 3D en dat de kennis over dit orgaan daardoor recentelijk is toegenomen.
Jouw indruk over mijn seksbeleving is verder compleet irrelevant.
Vind je dat 'normen en waarden leren' nou wel of niet een taak van de school dient te zijn? Je zegt iig dat het vaak thuis niet gebeurt, maar lijkt ook te vinden dat de school er zich niet mee bezig dient te houden? Dus, in de praktijk, niemand?quote:Op zondag 27 september 2026 10:47 schreef smizy het volgende:
Een school moet zich bezig houden met kerntaken. Zorgen dat de kinderen onderwezen worden. Daarnaast zijn er (goudels) regels die ervoor moeten zorgen dat je respectvol met elkaar om gaat. Opvoeden dat je met je tengels van elkaar af blijft, ongeacht hoe de ander is is opvoeding en hoort thuis. Ik ben echt van het leef en laat leven maar ook ik vind dat het de laatste jaren steeds meer door je strot geduwt wordt. Alles wat je aandacht geeft groeit...ik vind de uitkomst dan ook niet heel gek. Is dat oké? Nee zeker niet...maar nog even een lesuur per week erbij (bijvoorbeeld) gaat dit denk niet oplossen.
Veel begint bij de normen en waarden vanuit huis en die zijn soms ver te zoeken.
Ja, dat is wel het bekende excuus van populistisch rechts: het is de schuld van de homo's zelf dat de acceptatie vermindert.quote:Op zondag 27 september 2026 10:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het feit dat jij het enkel ziet als acceptatie en niets anders vertelt mij dat elke vorm van discussie hier totaal nutteloos is.
Acceptatie is gewoon simpelweg het ok vinden dat homo's bestaan. Precies zoals ik er als puber over dacht. Het was doodnormaal en niemand dacht er anders over. Puber ik had je alleen niet lastig moeten vallen met al die regenboogpropaganda, dan was ik absoluut wat minder positief geworden als je me zo'n vragenlijst had gegeven. Niet omdat ik homoseksualiteit an sich op eens minder normaal was gaan vinden, maar omdat ik de groep als geheel gewoon in een negatief daglicht was gaan zien. En zo zijn er ook zat homo's en transgenders die helemaal niets te maken willen hebben met die regenboogbrigade. Hoe denk je dat die het vinden dat bepaalde groepen nu koste wat kost hun seksualiteit gelijk willen trekken met al die andere dingen?
Ik heb het vorig jaar eens aangekaart bij een betaalde collega die het ook opgevallen was toen we samen met die B kast bezig waren. Zij ging kort daarna met pensioen.quote:Op zondag 27 september 2026 10:47 schreef probeer het volgende:
[..]
En wat zei je leidinggevende toen je dat aankaartte?
Die willen niet neuken.quote:Op zondag 27 september 2026 10:37 schreef Momo het volgende:
[..]
A is toch Aseksueel? Wat is er zo vervelend aan die groep?
Is dat zo? Wat in die boeken maakt dat het voor veel te jonge kinderen is? Vertel ..quote:Op zondag 27 september 2026 10:42 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Die boeken zitten wel in de categorie van dit is voor veel te jonge kinderen. Die moeten zich hier niet mee bezig houden nog
Oja, nu ben ik populistisch rechts. Naast homofoob. Leuke manier van discussies voeren vriend. Heb je nog wat dingen waar je me van wil beschuldigen?quote:Op zondag 27 september 2026 10:52 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, dat is wel het bekende excuus van populistisch rechts: het is de schuld van de homo's zelf dat de acceptatie vermindert.
En homojongeren die vinden dat andere mensen geen recht hebben op dezelfde acceptatie die zij genieten zegt al genoeg over dat soort types.
quote:Op zondag 27 september 2026 10:37 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus transgender, queer, aseksueel en intersekse zijn het probleem...
De T, Q, A en I uit je lijstje.
En vergeet vooral het plusje niet.quote:Op zondag 27 september 2026 10:37 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus transgender, queer, aseksueel en intersekse zijn het probleem...
De T, Q, A en I uit je lijstje.
Nee. 3D modellering en het verder uitspecificeren van een orgaan is niet hetzelfde als oude boekjes over meer genot ervaren, snoeperd.quote:Op zondag 27 september 2026 10:50 schreef enmanuel het volgende:
[..]
Gaat beide over hoe men meer genot kan ervaren, waarbij de één een meer wetenschappelijke invalshoek heeft.
D66 stemmenquote:Op zondag 27 september 2026 10:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Oja, nu ben ik populistisch rechts. Naast homofoob. Leuke manier van discussies voeren vriend. Heb je nog wat dingen waar je me van wil beschuldigen?
100 procent eens, heel goed dat dit soort boekjes er zijn maakt ook niet uit voor welke leeftijdscategorie. Voor mij is dat met de simpele reden, dat je als ouder bepaald of je wat met zo'n boekje gaat doen of niet. En ik kan me in dit geval goed voorstellen dat het een handig/informatief boekje kan zijn.quote:Op zondag 27 september 2026 10:54 schreef probeer het volgende:
[..]
Is dat zo? Wat in die boeken maakt dat het voor veel te jonge kinderen is? Vertel ..
Kan toch prima een boekje zijn over 'de meeste opa's wonen samen met een oma, maar [hoofdpersoon]'s opa woont samen met een andere opa, en dat is ook OK'?
Veel meer dan dat is geen enkel boek op die leeftijd; 'dit bestaat, en dat vinden we OK'.
quote:Op zondag 27 september 2026 10:57 schreef probeer het volgende:
[..]
D66 stemmen![]()
(ja, ik nam even de moeite te zoeken, goed van me he?)
(Ik wilde kijken of je echt in de populistisch rechtse hoek viel, zocht op nattekat en FVD / PVV, en kwam zeer snel een post tegen waarop je schaamtevol toegaf D66 gestemd te hebben. Het is je vooralsnog vergeven.)quote:
Volgens mij stemde jij in het verleden FvD?quote:Op zondag 27 september 2026 10:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Oja, nu ben ik populistisch rechts. Naast homofoob. Leuke manier van discussies voeren vriend. Heb je nog wat dingen waar je me van wil beschuldigen?
Gelukkigquote:Op zondag 27 september 2026 11:00 schreef probeer het volgende:
[..]
(Ik wilde kijken of je echt in de populistisch rechtse hoek viel, zocht op nattekat en FVD / PVV, en kwam zeer snel een post tegen waarop je schaamtevol toegaf D66 gestemd te hebben. Het is je vooralsnog vergeven.)
Totdat Jetten-1 met JA21 SGP en BBB gaat heulen, dan ben ook jij gewoon een rechtse duivel. Maar tot die dag (die sowieso gaat komen, want het D66 motto is immers "altijd over rechts") behoor je nog tot 'nét ietsjes maar eigenlijk bij lange na niet genoeg'- links van het midden.quote:
quote:Op zondag 27 september 2026 10:57 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Nee. 3D modellering en het verder uitspecificeren van een orgaan is niet hetzelfde als oude boekjes over meer genot ervaren, snoeperd.
Dit is dan wel bizar idd.quote:"De clitoris in het bijzonder is een van de minst bestudeerde organen van het lichaam. Als we de data die we nu verkregen hebben vergelijken met wat we van de man wisten, dan hebben we een inhaalslag van ongeveer 30 jaar gemaakt."
Het is 20 jaar heel goed gegaan in Nederland zonder dat die Amerikaanse onzin nodig was. Meer bewijs heb ik niet nodig om in te zien dat de regenboogbrigade niet nodig is om acceptatie omhoog te helpen.quote:Op zondag 27 september 2026 11:01 schreef Wantie het volgende:
[..]
Volgens mij stemde jij in het verleden FvD?
Wellicht voel je je daarom persoonlijk aangesproken.
We zien in Nederland dat via FVD en PVV de voorlichting op scholen tot een karikatuur wordt gemaakt, en dat daarom de acceptatie onder de mensen afneemt.
Op die manier proberen ze het onderwerp op scholen te verbieden.
Zogenaamd om kinderen te beschermen.
En met succes. In deze thread willen enkelen ook al dat kinderboeken over dit onderwerp worden verboden.
Want het wordt de kinderen door de strot geduwd.
En zo plaatsen we Nederland op de glijdende schaal die we onder andere in Rusland zien.
Waar het begon met het zogenaamd beschermen van kinderen, en eindigt bij een totaalverbod van elke uiting van homoseksualiteit.
En ondertussen krijgt hier de LGBTQWhatever gemeenschap daar de schuld van.
Ze hebben het zichzelf aangedaan...
Waarom de A schrappen?quote:Op zondag 27 september 2026 10:56 schreef Mubassie het volgende:
[..]
[..]
En vergeet vooral het plusje niet.
Schrap de A
Het is 20 jaar min of meer goed gegaan, totdat Baudet en co daar tegenin zijn gegaan.quote:Op zondag 27 september 2026 11:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is 20 jaar heel goed gegaan in Nederland zonder dat die Amerikaanse onzin nodig was. Meer bewijs heb ik niet nodig om in te zien dat de regenboogbrigade niet nodig is om acceptatie omhoog te helpen.
De angst bij ouders voor besmetting en verwarring is misschien wel reëel maar taboeïsering maakt mensen enkel spastischer.quote:Op zondag 27 september 2026 11:01 schreef Wantie het volgende:
[..]
Volgens mij stemde jij in het verleden FvD?
Wellicht voel je je daarom persoonlijk aangesproken.
We zien in Nederland dat via FVD en PVV de voorlichting op scholen tot een karikatuur wordt gemaakt, en dat daarom de acceptatie onder de mensen afneemt.
Op die manier proberen ze het onderwerp op scholen te verbieden.
Zogenaamd om kinderen te beschermen.
En met succes. In deze thread willen enkelen ook al dat kinderboeken over dit onderwerp worden verboden.
Want het wordt de kinderen door de strot geduwd.
En zo plaatsen we Nederland op de glijdende schaal die we onder andere in Rusland zien.
Waar het begon met het zogenaamd beschermen van kinderen, en eindigt bij een totaalverbod van elke uiting van homoseksualiteit.
En ondertussen krijgt hier de LGBTQWhatever gemeenschap daar de schuld van.
Ze hebben het zichzelf aangedaan...
Als dat een vakgebied was waar ze ideologie buiten het wetenschappelijke zouden kunnen houden ben ik het met je eens.quote:Op zondag 27 september 2026 10:41 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Ik laat dat dan nog steeds liever over aan de pedagogen dan aan de online demagogen.
De opvattingen thuis, zullen inderdaad vrijwel altijd de primaire basis vormen. Al verschuift dat later (pre-pubers) naar leeftijdsgenoten.quote:Op zondag 27 september 2026 11:14 schreef DobbyDobby het volgende:
Opvoeding op scholen gaat maar heel weinig helpen. Dan komen ze weer thuis en de ouders roepen dat de leraar koekoek is. Denk je echt dat mensen die op groeien met homo haat hun mening gaan veranderen door een of andere random leraar? De thuissituatie is zoveel belangrijker.
Welnee.quote:Op zondag 27 september 2026 10:34 schreef pmponer het volgende:
[..]
Nee maar als je dat niet wilt of er niet mee geconfronteerd wil worden dan ben je "homofoob"
Ik acht dit belangrijk genoeg om er wel 'manisch' over te doen.quote:Op zondag 27 september 2026 11:20 schreef Momo het volgende:
[..]
Je hoeft ook weer niet zo manisch te doen, het wel kwalijk dat dit soort fabels ineens feiten worden voor sommigen. En we niet meer een gewone discussie kunnen voeren voor de daadwerkelijke inhoud van Lentekriebels omdat daar zaken over verzonnen worden en anderen dat voor waar aannemen.
Daar haal je iets cruciaals aan. En in wat voor soort huishoudens denk je dat kinderen negatieve ideeën over homoseksualiteit disproportioneel meekrijgen?quote:Op zondag 27 september 2026 11:20 schreef probeer het volgende:
[..]
De opvattingen thuis, zullen inderdaad vrijwel altijd de primaire basis vormen. Al verschuift dat later (pre-pubers) naar leeftijdsgenoten.
Maarja, als ze thuis niet leren dat ze op z'n minst normaal moeten doen tegen bv homoseksuele mensen, moet je het dan als school ook maar niet doen? Wetend dat er op die school ook kinderen zitten die (grotendeels) later van zichzelf zullen leren dat ze LHBTQI+ zijn, en dat dat gebrek aan tolerantie ze schaadt?
Ohh nee prima dat scholen er wat aandacht aan geven, maar denk echt dat de invloed minimaal tot 0 is. Denk je dat Mohammed zijn mening bijstelt? Of Geert uit Urk. Of iemand uit een FVD gezin die daarna weer een lesje van Baudet krijgt. Bij redelijke nette wijken/scholen geloof ik nog wel dat het iets kan helpen, maar die groeien al op in een vrij en net mileu. Ik geloof echt niet dat het op gelovige scholen gaat helpen. Ik durf zelfs te betwijfelen of ze de lesstof eerlijk geven. Dat kan ik mij niet voorstellen. Die streng gelovigen pikken dat niet. En dan heb je nog dat het onder veel pubers stoer is om homo te roepen. En ook dat is vooral in de prive sfeer. Mijn conclusie, prima dat scholen zich er mee bezig houden, ook al denk ik dat het geen klote helpt. Dan denk ik dat social media nog meer helpt. Dat ze de juiste voorbeelden zien. En niet Andrew Tate of mag jouw vrouw.quote:Op zondag 27 september 2026 11:20 schreef probeer het volgende:
[..]
De opvattingen thuis, zullen inderdaad vrijwel altijd de primaire basis vormen. Al verschuift dat later (pre-pubers) naar leeftijdsgenoten.
Maarja, als ze thuis niet leren dat ze op z'n minst normaal moeten doen tegen bv homoseksuele mensen, moet je het dan als school ook maar niet doen? Wetend dat er op die school ook kinderen zitten die (grotendeels) later van zichzelf zullen leren dat ze LHBTQI+ zijn, en dat dat gebrek aan tolerantie ze schaadt?
Het is een boek voor kleuters, iets dat kleuters zich niet moet bezighoudenquote:Op zondag 27 september 2026 10:44 schreef Wantie het volgende:
[..]
Die hebben te maken met een opa die homofiel is.
Hangt uiteraard af van de ideologie. Gelijkwaardigheid voor iedereen vind ik een prima ideologie. Bespreken van lichamelijkheid, autonomie, liefde, seksualiteit en gender mag allemaal langskomen. Ook de verschillen en uitzonderingen tussen mensen mogen besproken worden. Dat is niet raar maar bijzonder 😉quote:Op zondag 27 september 2026 11:12 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Als dat een vakgebied was waar ze ideologie buiten het wetenschappelijke zouden kunnen houden ben ik het met je eens.
Trouwens, een enorme toename aan pedagogen en alleen maar achteruitgang in het onderwijs, ook in objectieve metrieken. Wat wil jij dan precies aan ze overlaten?
Wen er maar aan.quote:Op zondag 27 september 2026 09:16 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Overdreven reactie. 0% inhoud, 100% hysteria.
80% van de huishoudens blijkbaar tegenwoordig. Maar het is natuurlijk duidelijk welke kant jij op wil. En ja, die zijn net zo schuldig als de overige (fanatieke) religieuzen.quote:Op zondag 27 september 2026 11:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Daar haal je iets cruciaals aan. En in wat voor soort huishoudens denk je dat kinderen negatieve ideeën over homoseksualiteit disproportioneel meekrijgen?
In conservatief fascistische huishoudens, uiteraard.quote:Op zondag 27 september 2026 11:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Daar haal je iets cruciaals aan. En in wat voor soort huishoudens denk je dat kinderen negatieve ideeën over homoseksualiteit disproportioneel meekrijgen?
Ben ik al aan gewend. Mijn strot is soepel genoeg om deze 'inhoudelijkheid' te kunnen verwerken en weer uit te poepen.quote:
Vrouwen hebben daar ook weleens wat zittenquote:
80% van de huishoudens? Hele bijzondere claimt dit. Ik denk namelijk niet dat de gemiddelde Nederlander zo denkt.quote:Op zondag 27 september 2026 11:46 schreef Friggles het volgende:
[..]
80% van de huishoudens blijkbaar tegenwoordig. Maar het is natuurlijk duidelijk welke kant jij op wil. En ja, die zijn net zo schuldig als de overige (fanatieke) religieuzen.
Die hier met open armen worden ontvangen door zij die niet conservatief zijn.quote:Op zondag 27 september 2026 11:46 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
In conservatief fascistische huishoudens, uiteraard.
Maar helpt het dan om het op te dringen? Tenminste zo wordt het gevoeld door de leerlingen.quote:Op zondag 27 september 2026 11:14 schreef DobbyDobby het volgende:
De thuissituatie is zoveel belangrijker. Kameraad van mij is leraar, als je van hem al hoort hoeveel homo haat er is. Elke paarse vrijdag weer het regenbood beklad. Tjah.
Dat kun je afkorten naar 'islamitische huishoudens'.quote:Op zondag 27 september 2026 11:46 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
In conservatief fascistische huishoudens, uiteraard.
En wat nou als die kleuters een opa hebben die homofiel is? Dan kan het toch voor ouders een heel handig boekje zijn?quote:Op zondag 27 september 2026 11:40 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Het is een boek voor kleuters, iets dat kleuters zich niet moet bezighouden
Een gevoel dat ze wordt aangepraat.quote:Op zondag 27 september 2026 12:08 schreef pmponer het volgende:
[..]
Maar helpt het dan om het op te dringen? Tenminste zo wordt het gevoeld door de leerlingen.
Nee, rechts populistische huishoudens.quote:Op zondag 27 september 2026 12:09 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Dat kun je afkorten naar 'islamitische huishoudens'.
De correcte term is 'realisten'.quote:Op zondag 27 september 2026 12:18 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, rechts populistische huishoudens.
Ja zo kan je kinderen heel veel dingen aanpraten. Vooral door steeds maar weer die nadruk erop te willen leggen.quote:Op zondag 27 september 2026 12:18 schreef Wantie het volgende:
[..]
Een gevoel dat ze wordt aangepraat.
Klopt, kinderen worden een negatief beeld van homo's aangepraat, waardoor ze lesmateriaal over acceptatie van kinderen die anders zijn dan hunzelf zien als door de strot geduwd.quote:Op zondag 27 september 2026 12:19 schreef pmponer het volgende:
[..]
Ja zo kan je kinderen heel veel dingen aanpraten. Vooral door steeds maar weer die nadruk erop te willen leggen.
Door wie wordt ze dat aangepraat? Thuis? Groepsduk? Als dat zo is gaan ze ze toch niet anders gedragen of denken door die verplichte kost?quote:Op zondag 27 september 2026 12:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, kinderen worden een negatief beeld van homo's aangepraat, waardoor ze lesmateriaal over acceptatie van kinderen die anders zijn dan hunzelf zien als door de strot geduwd.
Hier kan ik me wel al veel beter in vinden. Zwijgen helpt idd nooit. Maar ik zou dan eerder vragen naar het hoe en waarom dan dragqueens laten voorlezen bijvoorbeeld.quote:Op zondag 27 september 2026 12:27 schreef Koekoekmakto het volgende:
Verzwijgen helpt ook niet. Bespreek de haat maar. Het is er. Kijk het beest maar in de bek. En vergeet de importantie voor jonge queers mbt herkenning, erkenning en steun op scholen ook niet.
'Gewoon doorgaan' zou de grote visionair Barry Stevens zeggen.
Het probleem is vaak de verwijfdheid, uniciteit, totaliteit en theatraliteit. Ik snap prima dat je dan niet nog een keer Dolly Bellefleur moet laten opdraven als 'oplossing'. Vraag dan meer types zoals Raven van Dorst. Nuchter, doet niet 'bijzonder', is humoristisch en spreekt verstandig.
Mijn 2 centjes.
Het wordt een beetje triest onderhand, niet? We weten allemaal waar de acceptatie het laagst is. Op de één of andere manier moet daar constant omheen worden gedraaid.quote:Op zondag 27 september 2026 12:18 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hier kan ik me in vinden.quote:Op zondag 27 september 2026 12:27 schreef Koekoekmakto het volgende:
Verzwijgen helpt ook niet. Bespreek de haat maar. Het is er. Kijk het beest maar in de bek. En vergeet de importantie voor jonge queers mbt herkenning, erkenning en steun op scholen ook niet.
'Gewoon doorgaan' zou de grote visionair Barry Stevens zeggen.
Het probleem is vaak de verwijfdheid, uniciteit, totaliteit en theatraliteit. Ik snap prima dat je dan niet nog een keer Dolly Bellefleur moet laten opdraven als 'oplossing'. Vraag dan meer types zoals Raven van Dorst. Nuchter, doet niet 'bijzonder', is humoristisch en spreekt verstandig.
Mijn 2 centjes. Queers recyclen de oude stereotypen teveel.
Niet conservatief? Eerder niet racistisch.quote:Op zondag 27 september 2026 12:07 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
80% van de huishoudens? Hele bijzondere claimt dit. Ik denk namelijk niet dat de gemiddelde Nederlander zo denkt.
[..]
Die hier met open armen worden ontvangen door zij die niet conservatief zijn.
We weten natuurlijk allemaal wel waar dit soort ideeën dominant zijn en dat is toch in huishoudens met een niet-Westerse migratieachtergrond. Ondertussen 25% van Nederland.
Dus de conservatief fascisten kunnen alleen maar puur islamistisch zijn? En niks anders.quote:Op zondag 27 september 2026 12:09 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Dat kun je afkorten naar 'islamitische huishoudens'.
Die bestaat welquote:Op zondag 27 september 2026 10:24 schreef probeer het volgende:
[..]
Wat is de titel van dat boek ToT, waarin kinderen vanaf 4 jaar geleerd wordt hoe ze moeten pijpen?
Die ga je niet noemen. Want die is er niet. Leugenaar die je bent. En ik noem je zo, omdat ik er klaar mee ben dat jij dat soort leugens gebruikt om grote groepen mensen te demoniseren. En dat blijf ik doen, totdat je met dat boek op de proppen komt.
quote:To name a few, he listed, “Gender Queer – orally inserting a wearable sex toy. This Book is Gay – a how to guide to meeting strangers on sex apps. Out of Darkness – rape. l8r g8r – a discussion of the finer points of oral sex. All Boys Aren’t Blue – underage incest.”
Ik voel een serie aankomen (hoort het deuntje van Ray Parker jr. al).quote:Op zondag 27 september 2026 10:35 schreef Nia het volgende:
Wordt alleen nergens gebruikt als voorlichtingsmateriaal. Waar de discussie mee begon.quote:Op zondag 27 september 2026 12:40 schreef laforest het volgende:
[..]
Die bestaat wel
[ afbeelding ]
[..]
https://edworkforce.house(...)px?DocumentID=409689
Ik quote een post:quote:Op zondag 27 september 2026 12:45 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Wordt alleen nergens gebruikt als voorlichtingsmateriaal. Waar de discussie mee begon.
Antwoord is dat boek. Duidelijk toch? 😊quote:Wat is de titel van dat boek ToT, waarin kinderen vanaf 4 jaar geleerd wordt hoe ze moeten pijpen?
Dus een kleuter mag geen contact met zijn of haar homofiele opa.quote:Op zondag 27 september 2026 11:40 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Het is een boek voor kleuters, iets dat kleuters zich niet moet bezighouden
Waarom begin je hier met Amerikaanse drek?quote:Op zondag 27 september 2026 12:40 schreef laforest het volgende:
[..]
Die bestaat wel
[ afbeelding ]
[..]
Beide: de twee hoofdoorzaken zijn islamitische import en de populariteit van Andrew Tate.quote:Op zondag 27 september 2026 12:18 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar misschien omdat die lhbt..+ drek ook uit Amerika komt?quote:Op zondag 27 september 2026 12:55 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Waarom begin je hier met Amerikaanse drek?
Prima hoor, maar voordat er mee aan de haal wordt gegaan, vond ik dat die toevoeging geen kwaad kon.quote:Op zondag 27 september 2026 12:53 schreef laforest het volgende:
[..]
Ik quote een post:
[..]
Antwoord is dat boek. Duidelijk toch? 😊
Homofilie bestaat al zolang er dieren bestaan: daar normaal mee omgaan is wel het minste.quote:Op zondag 27 september 2026 12:58 schreef pmponer het volgende:
[..]
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar misschien omdat die lhbt..+ drek ook uit Amerika komt?
Eens, maar volgens mij gaat het topic daar niet over.quote:Op zondag 27 september 2026 13:02 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Homofilie bestaat al zolang er dieren bestaan: daar normaal mee omgaan is wel het minste.
Dat hoeft ook niet. Het idee erachter is dat je kinderen leuk laat kennismaken met diversiteit. Maar de overdrevenheid van drag zorgt eerder voor de verkeerde reacties.quote:Op zondag 27 september 2026 12:30 schreef pmponer het volgende:
[..]
Hier kan ik me wel al veel beter in vinden. Zwijgen helpt idd nooit. Maar ik zou dan eerder vragen naar het hoe en waarom dan dragqueens laten voorlezen bijvoorbeeld.
Eens, en ik denk ook dat die uitvergroting dan voelt als het door je strot geduwd te krijgen.quote:Op zondag 27 september 2026 13:03 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Ik zie liever emancipatie door wat meer verbinding te zoeken met het gemiddelde, dan emancipatie van de afwijking te blijven benadrukken.
Dat boek is een YA boek, bedoeld voor tieners en gaat over drie teenage meisjes op high school.quote:Op zondag 27 september 2026 12:40 schreef laforest het volgende:
[..]
Die bestaat wel
[ afbeelding ]
[..]
quote:Samenvatting
It's time for a new generation of readers to discover the phenomenally bestselling and beloved series, told entirely in messages and texts. With a fresh look and updated cultural references, the notorious list-topping series is ready for the iPhone generation. First published in 2004 (holy moly!), ttyl and its sequels follow the ups and downs of high school for the winsome threesome, three very different but very close friends: wild Maddie (mad maddie), bubbly Angela (SnowAngel), and reserved Zoe (zoegirl). Through teacher crushes, cross-country moves, bossy Queen Bees, incriminating party pics, and other bumps along the way, author Lauren Myracle explores the many potholes of teenagedom with the unflinching honesty and pitch-perfect humor that made this series a staple of young adult literature.
Bijvoorbeeldquote:Op zondag 27 september 2026 12:28 schreef pmponer het volgende:
[..]
Door wie wordt ze dat aangepraat? Thuis? Groepsduk?
Jawel, als je kinderen leert dat niet iedereen hetzelfde is en dat heel normaal is. En dat iedereen mag zijn zoals hij is. Dat heeft wel effect op die kinderen.quote:Als dat zo is gaan ze ze toch niet anders gedragen of denken door die verplichte kost?
Nee, dat zeg ik. Heeft geen zin op scholen blijkbaar.quote:Op zondag 27 september 2026 12:08 schreef pmponer het volgende:
[..]
Maar helpt het dan om het op te dringen? Tenminste zo wordt het gevoeld door de leerlingen.
Jawel, het topic gaat over de afname van de acceptatie van onder andere homo's.quote:Op zondag 27 september 2026 13:03 schreef pmponer het volgende:
[..]
Eens, maar volgens mij gaat het topic daar niet over.
Volgens tegenstanders niet nee.quote:Op zondag 27 september 2026 13:14 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik. Heeft geen zin op scholen blijkbaar.
Heb je hier een paar voorbeelden van?quote:Op zondag 27 september 2026 13:14 schreef Wantie het volgende:
[..]
Jawel, het topic gaat over de afname van de acceptatie van onder andere homo's.
En daar krijgen de homo's de schuld van.
quote:
Oh ik dacht dat het ging om pubers die vinden dat lhbti+ door hun strot geduwd wordt.quote:Op zondag 27 september 2026 13:14 schreef Wantie het volgende:
[..]
Jawel, het topic gaat over de afname van de acceptatie van onder andere homo's.
En daar krijgen de homo's de schuld van.
Ik weet niet of je wel eens op een VMBO komt, maar over het algemeen zijn de leraren al blij dat ze de dag overleven en er geen politie hoefde te komenquote:
Wantie leeft in een fantasie. De leraar zal eens even in Urk of op een Islamitische school gaan vertellen dat je homo mag zijn. Dat gaat vast helpen.quote:Op zondag 27 september 2026 13:20 schreef pmponer het volgende:
[..]
Ik weet niet of je wel eens op een VMBO komt, maar over het algemeen zijn de leraren al blij dat ze de dag overleven en er geen politie hoefde te komen
In jouw gezin wellicht.quote:Op zondag 27 september 2026 13:18 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]![]()
Ik ben helemaal geen tegenstander, maar niemand geeft een fuck om de mening van een leraar.
De thuissituatie bepaald het.
Precies.quote:Op zondag 27 september 2026 13:23 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Wantie leeft in een fantasie. De leraar zal eens even in Urk of op een Islamitische school gaan vertellen dat je homo mag zijn. Dat gaat vast helpen.
Het is maar net in welke buurt je woont denk ik.quote:Op zondag 27 september 2026 13:20 schreef pmponer het volgende:
[..]
Ik weet niet of je wel eens op een VMBO komt, maar over het algemeen zijn de leraren al blij dat ze de dag overleven en er geen politie hoefde te komen
Want die zijn volgens jou als kind tolerant opgegroeid, en opeens ging de knop om...quote:Op zondag 27 september 2026 13:18 schreef pmponer het volgende:
[..]
Oh ik dacht dat het ging om pubers die vinden dat lhbti+ door hun strot geduwd wordt.
je moet echt leren lezen als je ergens antwoord op wil gevenquote:Op zondag 27 september 2026 12:55 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus een kleuter mag geen contact met zijn of haar homofiele opa.
Het gaat om een boek voor kleuters over een homofiele opa.quote:Op zondag 27 september 2026 15:45 schreef Friday12 het volgende:
[..]
je moet echt leren lezen als je ergens antwoord op wil geven
quote:Op zondag 27 september 2026 13:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat boek is een YA boek, bedoeld voor tieners en gaat over drie teenage meisjes op high school.
https://www.bol.com/nl/nl/p/l8r-g8r-ebook/9200000024811929/
[..]
Goh, nog een leugenaar. Het zal ook eens niet.quote:Op zondag 27 september 2026 12:53 schreef laforest het volgende:
[..]
Ik quote een post:
[..]
Antwoord is dat boek. Duidelijk toch? 😊
En als je er vervolgens normaal bijloopt?quote:Op zondag 27 september 2026 16:01 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Als je er zo bij gaat lopen verdien je het om bespot en beschimpt te worden.
Kleuters moeten zich sowieso niet bezig houden met het liefdesleven van volwassenen.quote:Op zondag 27 september 2026 15:50 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het gaat om een boek voor kleuters over een homofiele opa.
Jij vindt dat kleuters zich daar niet mee bezig moeten houden.
Ergo: kleuters mogen geen contact met hun homofiele opa.
Het is niet echt 'bezig houden met', het is meer dat kleuters ook gewoon vragen 'waarom woont ome jan samen met ome henk?'.quote:Op zondag 27 september 2026 16:16 schreef DrRobotnik het volgende:
[..]
Kleuters moeten zich sowieso niet bezig houden met het liefdesleven van volwassenen.
Vrij dysgene vertoningquote:Op zondag 27 september 2026 16:01 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Als je er zo bij gaat lopen verdien je het om bespot en beschimpt te worden.
Dat Henk thuis graag een latex pak draagt moet Henk helemaal zelf weten, van heteroseksuelen hoef ik ook niet te weten waar ze allemaal geil van worden. Als Patricia Paay met toiletbril om haar nek over straat gaat lopen is dat voor het overgrote merendeel van de samenleving ook hoogst onsmakelijk.quote:Op zondag 27 september 2026 16:13 schreef Wantie het volgende:
[..]
En als je er vervolgens normaal bijloopt?
Ik moet hierbij denken aan Jambers:
"Overdag is Henk een keurige gemeenteambtenaar. Maar om 8 uur savonds gaan de gordijnen dicht, trekt hij zijn latex pakje aan en wordt Henk een BDSM-meester".
Anyway, dat je hierom in een deuk ligt en er de draak mee steekt snap ik wel.
Maar waarom een hele groep afrekenen op de uitdossing van een aantal kleurrijke figuren?
Dit is hoe je problemen krijgt in de wereld. Niet kunnen lezen en dan jezelf en iedereen van je gelijk bewijzenquote:Op zondag 27 september 2026 15:50 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het gaat om een boek voor kleuters over een homofiele opa.
Jij vindt dat kleuters zich daar niet mee bezig moeten houden.
Ergo: kleuters mogen geen contact met hun homofiele opa.
Het is gewoon niet iets voor kleuters maar blijkbaar snapt hij dit niet.quote:Op zondag 27 september 2026 16:16 schreef DrRobotnik het volgende:
[..]
Kleuters moeten zich sowieso niet bezig houden met het liefdesleven van volwassenen.
Allemaal opsluiten in een kindertehuis dus.quote:Op zondag 27 september 2026 16:16 schreef DrRobotnik het volgende:
[..]
Iets anders heb je niet te zeggen.quote:Op zondag 27 september 2026 16:27 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Dit is hoe je problemen krijgt in de wereld. Niet kunnen lezen en dan jezelf en iedereen van je gelijk bewijzen
Gewoon lekker buitenspelen, zeker met dit weer.quote:Op zondag 27 september 2026 16:46 schreef Wantie het volgende:
[..]
Allemaal opsluiten in een kindertehuis dus.
Tja, waarom ga je dan naar dit soort videos kijken.quote:Op zondag 27 september 2026 16:21 schreef DrRobotnik het volgende:
[..]
Vrij dysgene vertoning
[..]
Dat Henk thuis graag een latex pak draagt moet Henk helemaal zelf weten, van heteroseksuelen hoef ik ook niet te weten waar ze allemaal geil van worden. Als Patricia Paay met toiletbril om haar nek over straat gaat lopen is dat voor het overgrote merendeel van de samenleving ook hoogst onsmakelijk.
Onder begeleiding van celibate nonnen...quote:Op zondag 27 september 2026 16:47 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Gewoon lekker buitenspelen, zeker met dit weer.
Gewoon met het gezin of met vrienden.quote:Op zondag 27 september 2026 16:48 schreef Wantie het volgende:
[..]
Onder begeleiding van celibate nonnen...
Nee, dat is de gruwel.quote:Op zondag 27 september 2026 16:19 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Het is niet echt 'bezig houden met', het is meer dat kleuters ook gewoon vragen 'waarom woont ome jan samen met ome henk?'.
Op die leeftijd kan je dan best vertellen dat sommige mensen verliefd worden op vrouwen, en sommige mensen op mannen.
Maar die hebben een liefdesleven.quote:Op zondag 27 september 2026 16:49 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Gewoon met het gezin of met vrienden.
Waarom is het zo belangrijk voor je dat kleuters op de hoogte gehouden worden van het liefdesleven van volwassenen?quote:Op zondag 27 september 2026 16:50 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar die hebben een liefdesleven.
De gruwel!
Kleuters?quote:Op zondag 27 september 2026 16:50 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar die hebben een liefdesleven.
De gruwel!
Kinderen mogen niet weten dat hun ouders van elkaar houden?quote:Op zondag 27 september 2026 16:51 schreef DrRobotnik het volgende:
[..]
Waarom is het zo belangrijk voor je dat kleuters op de hoogte gehouden worden van het liefdesleven van volwassenen?
Nee, hun ouders.quote:
Want als ik er niet naar kijk loopt die bejaarde man niet met luier en fopspeen over straat?quote:Op zondag 27 september 2026 16:47 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, waarom ga je dan naar dit soort videos kijken.
Houden van is meer dan seks hé.quote:Op zondag 27 september 2026 16:51 schreef Wantie het volgende:
[..]
Kinderen mogen niet weten dat hun ouders van elkaar houden?
Maar ga jij je hier druk maken over wat er in Keulen over straat loopt?quote:Op zondag 27 september 2026 16:52 schreef DrRobotnik het volgende:
[..]
Want als ik er niet naar kijk loopt die bejaarde man niet met luier en fopspeen over straat?
Blijkbaar niet.quote:Op zondag 27 september 2026 16:55 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Houden van is meer dan seks hé.
Omdat je aannames doet en niet leest. Ben je achterlijk ofzo?quote:Op zondag 27 september 2026 16:47 schreef Wantie het volgende:
[..]
Iets anders heb je niet te zeggen.
Dat zegt al genoeg.
Je zit je nogal hoog.quote:Op zondag 27 september 2026 16:57 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Omdat je aannames doet en niet leest. Ben je achterlijk ofzo?
Dat is hetzelfde als die drag queens in murica die zo nodig speciale verhalen moeten vertellen aan kinderenquote:Op zondag 27 september 2026 16:51 schreef DrRobotnik het volgende:
[..]
Waarom is het zo belangrijk voor je dat kleuters op de hoogte gehouden worden van het liefdesleven van volwassenen?
quote:Op zondag 27 september 2026 16:58 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je zit je nogal hoog.
Hoe lang blijf je zo door stuiteren?
Als er in Amsterdam een homostel met een kettingslot bewerkt wordt heb ik daar ook een mening over, ondanks het feit dat ik het niet met eigen ogen ter plekke heb zien gebeuren.quote:Op zondag 27 september 2026 16:55 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar ga jij je hier druk maken over wat er in Keulen over straat loopt?
Zaten ook met enige regelmaat zedendelinquenten tussen, dat had natuurlijk niemand kunnen zien aankomen toen ze mannen uitnodigden om in hun fetisjkostuum kindjes op schoot te komen nemen.quote:Op zondag 27 september 2026 16:58 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Dat is hetzelfde als die drag queens in murica die zo nodig speciale verhalen moeten vertellen aan kinderen
Geen idee want ik lees die woke-boekjes niet voor.quote:Op zondag 27 september 2026 16:56 schreef Wantie het volgende:
[..]
Blijkbaar niet.
Want ik heb het totaal niet over seks.
En dat boekje dat volgens sommigen absoluut niet aan een kleuter mag worden voorgelezen ook niet.
Is verder prima.quote:Op zondag 27 september 2026 17:01 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Geen idee want ik lees die woke-boekjes niet voor.
Een oude editie van Jip en Janneke is hier favoriet.
Dus jij stelt een kerel met een fopspeen in de mond bij een optocht gelijk aan het bewerken van iemands gezicht met een kettingslot.quote:Op zondag 27 september 2026 17:00 schreef DrRobotnik het volgende:
[..]
Als er in Amsterdam een homostel met een kettingslot bewerkt wordt heb ik daar ook een mening over, ondanks het feit dat ik het niet met eigen ogen ter plekke heb zien gebeuren.
[..]
Dat hadden ze in murica beter moeten screenen.quote:Zaten ook met enige regelmaat zedendelinquenten tussen, dat had natuurlijk niemand kunnen zien aankomen toen ze mannen uitnodigden om in hun fetisjkostuum kindjes op schoot te komen nemen.
Ja en dan krijg je kinder transgenders omdat een jongen met een pop speelt of een meisje met een autoquote:Op zondag 27 september 2026 17:04 schreef Wantie het volgende:
[..]
Is verder prima.
En een ander leest wel over een homofiele opa.
Ook niks mis mee. Gewoon elkaar in hun waarde laten, ipv verbieden.
Bij mannen die ingaan op de uitnodiging om in hun fetisjkostuum kinderen op schoot te nemen valt weinig meer te screenen.quote:Op zondag 27 september 2026 17:07 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus jij stelt een kerel met een fopspeen in de mond bij een optocht gelijk aan het bewerken van iemands gezicht met een kettingslot.
Bijzonder...
[..]
Dat hadden ze in murica beter moeten screenen.
Net zoals wij bij Benno L hadden moeten doen en de Duitsers nadat Benno daarheen is gevlucht en vervolgens verder gaat.
Maar dat feit gebruiken we niet om alle zwemleraren te demoniseren.
Je verzint er steeds meer bij...quote:Op zondag 27 september 2026 17:13 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Ja en dan krijg je kinder transgenders omdat een jongen met een pop speelt of een meisje met een auto
Dat is tenminste een Premierquote:Op zondag 27 september 2026 17:22 schreef capricia het volgende:
Oproep van Jetten over mensen die het niet zo op hebben met het lhbtqia+-idee.. je moet ze gewoon vol op hun bek slaan.![]()
[ x ]
Ja net nog gedaan beviel prima.quote:Op zondag 27 september 2026 16:47 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Gewoon lekker buitenspelen, zeker met dit weer.
Daar valt alles bij te screenen.quote:Op zondag 27 september 2026 17:17 schreef DrRobotnik het volgende:
[..]
Bij mannen die ingaan op de uitnodiging om in hun fetisjkostuum kinderen op schoot te nemen valt weinig meer te screenen.
Maar het punt is: ga je dan de hele heterogemeenschap daarvoor verantwoordelijk stellen?quote:Ik stel dat je prima ergens een mening over kunt hebben ook als het geen rechtstreekse invloed op je heeft en/of als je er niet persoonlijk bij aanwezig bent geweest. In het strikt hypothetische scenario dat een hetero met een toiletbril om zijn/haar nek rond gaat lopen in het openbaar om mensen te laten weten dat hij/zij zich graag als toilet laat gebruiken zou dat ook onwenselijk zijn.
En hup, daar gaan de doelpalen...quote:Op zondag 27 september 2026 17:28 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Ohja? Dus in amerika worden kinderen hun pubertijd niet geblokkeerd?
Precies, en laat ook mensen in hun waarde die er niet mee geconfronteerd willen worden, en dus "duw het niet door de strot" op school.quote:Op zondag 27 september 2026 17:04 schreef Wantie het volgende:
Ook niks mis mee. Gewoon elkaar in hun waarde laten, ipv verbieden.
Wat een fijne lijer is het ook, geweld verheerlijken.quote:Op zondag 27 september 2026 17:22 schreef capricia het volgende:
Oproep van Jetten over mensen die het niet zo op hebben met het lhbtqia+-idee.. je moet ze gewoon vol op hun bek slaan.![]()
[ x ]
Het boekje wordt niet op school gebruikt.quote:Op zondag 27 september 2026 17:30 schreef pmponer het volgende:
[..]
Precies, en laat ook mensen in hun waarde die er niet mee geconfronteerd willen worden, en dus "duw het niet door de strot" op school.
Gelukkig niet, hoezo wordt dat erbij gesleept.quote:Op zondag 27 september 2026 17:34 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik heb niet meegemaakt dat er volwassenen met een speen in de mond op scholen rondlopen.
Heb je daar voorbeelden van?
Ik haal 2 dingen door elkaarquote:Op zondag 27 september 2026 17:35 schreef pmponer het volgende:
[..]
Gelukkig niet, hoezo wordt dat erbij gesleept.
Vrij weinig hoor, als je met fetisjkostuum aankomt om kindjes op schoot te nemen is de vraag hooguit of je al een strafblad hebt.quote:Op zondag 27 september 2026 17:29 schreef Wantie het volgende:
[..]
Daar valt alles bij te screenen.
[..]
Maar het punt is: ga je dan de hele heterogemeenschap daarvoor verantwoordelijk stellen?
Ok man. Maar een boekje niet goed vinden staat nog altijd gelijk aan bezoek bij opa verbieden natuurlijkquote:
Ik vind dat een vreemde beredenering.quote:Op zondag 27 september 2026 17:40 schreef DrRobotnik het volgende:
[..]
Vrij weinig hoor, als je met fetisjkostuum aankomt om kindjes op schoot te nemen is de vraag hooguit of je al een strafblad hebt.
Hoezo is drag een seksuele bijzonderheid?quote:Het zou mijn mening over iedere organisatie die zoiets toestaat bij hun openbare optocht/bijeenkomst zeker beïnvloeden, de openbare weg is niet de aangewezen plek om je seksuele bijzonderheden ten toon te spreiden.
Want dan opeens is hij iemand die zich aan kinderen gaat vergrijpen?quote:Als de directeur van een basisschool tijdens de open dag in zijn gimpsuit rondloopt zou dat vermoedelijk ook invloed hebben op het aantal aanmeldingen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |