Jezus, wat een onzin.quote:Op zondag 27 september 2026 10:18 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Ik denk dat veel mensen gewoon wat achterlopen op het gebied van seks en gender. Is niet erg. De clitoris is pas 25 jaar geleden in kaart gebracht bv.
Steeds meer, uhuh.quote:Op zondag 27 september 2026 10:18 schreef ToT het volgende:
Die fucking hatelijke houding van die regenboogbrigade, echt....ik krijg steeds meer en meer een afkeer tegen dat walgelijke clubje!!!
Hahahahahaha. Als een klein kind.quote:Op zondag 27 september 2026 10:16 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik heb het filmpje gevonden, maar nu mag je in de stront zakken.
Zoals gezegd heb ik vrienden (vroeger en nu) die bi zijn, maar types zoals die je hier ziet zijn verschrikkelijk.quote:
Me voor leugenaar uitmaken omdat je niet gelijk je zin krijgt is heel constructief, krijg lekker de tering!quote:Op zondag 27 september 2026 10:19 schreef probeer het volgende:
[..]
Hahahahahaha. Als een klein kind.
Misschien kan je zoontje even achter het toetsenbord plaatsnemen, dan kunnen we het wellicht wel op een inhoudelijke manier over die vermeende door de strot geduwde voorlichting hebben.
En dat los je op door het in het onderwijs te stoppen?quote:Op zondag 27 september 2026 10:18 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Ik denk dat veel mensen gewoon wat achterlopen op het gebied van seks en gender. Is niet erg. De clitoris is pas 25 jaar geleden in kaart gebracht bv. En de schrikreacties bij een verbreding van het palet hebben te maken met persoonlijke identificatie en sterke overtuigingen op dit gebied. Het is de basis van ons mens zijn. Met wie neuk je en wat heb je in je broek is toch de primaire drift. Variaties geven dan sterke gevoelens van voor/afkeur.
Dat is verder aan de scholen hoe ze dat invullen.quote:Op zondag 27 september 2026 10:18 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat is een prima boodschap die je zonder enige symboliek, paarse kleding en andere tierelantijnen kunt uitdragen.
Drillen is overdreven. En de balans mbt de lesstof is aan de docent.quote:Op zondag 27 september 2026 10:12 schreef ToT het volgende:
[..]
Ze moeten gedrild worden en als het ze niet aanstaat. moeten ze maar uitleggen waarom ze leiver gewoon aardrijkskunde of natuurkunde krijgen idd.
Dan is het allemaal op eens goed en niet meer discussie waardig?quote:Op zondag 27 september 2026 10:21 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat is verder aan de scholen hoe ze dat invullen.
Wat maar weer asntoont dat er meer homofobie in de samenleving is dan eerst werd gedacht.quote:Op zondag 27 september 2026 10:21 schreef ToT het volgende:
De discussie verhardt steeds meer en de afkeer wordt zo steeds sterker.
Wat je nu zegt, is dat de mensen zijn die 'de regenboogbrigade' verdedigen of ervoor opkomen maken dat jij van totaal andere mensen, namelijk mensen die onder de 'regenboogbrigade' vallen, zoals homo's, maar die helemaal niet eens in dit topic aanwezig zijn een grotere afkeer krijgt?quote:Op zondag 27 september 2026 10:18 schreef ToT het volgende:
Die fucking hatelijke houding van die regenboogbrigade, echt....ik krijg steeds meer en meer een afkeer tegen dat walgelijke clubje!!!
En het is aan leerlingen, ouders en ons daar wat van te vinden.quote:Op zondag 27 september 2026 10:21 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat is verder aan de scholen hoe ze dat invullen.
Het wordt gebruikt als excuus dat er meer homofobie onder kinderen is dan enkele jaren geleden.quote:Op zondag 27 september 2026 10:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan is het allemaal op eens goed en niet meer discussie waardig?
Ah, Baudet die onzin loopt te verkondigen in de Tweee Kamer...goed punt.quote:
Hier is toch geen discussie mee te voerenquote:Op zondag 27 september 2026 10:23 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het wordt gebruikt als excuus dat er meer homofobie onder kinderen is dan enkele jaren geleden.
Net als met vluchtelingen:quote:Op zondag 27 september 2026 10:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wat maar weer asntoont dat er meer homofobie in de samenleving is dan eerst werd gedacht.
Ik ken je meningen, en dat is voor mij genoeg voor mijn oordeel.quote:Op zondag 27 september 2026 10:04 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik vind je geen lul, ik vind dat je je lomp uitdrukt. Verder ken ik je niet, dus geen idee waarom ik je een lul zou moeten vinden. Verhelderend dat jij er zo over denkt.
Heb je deze onder CtlV staan ofzo? Heb hem al vaker gezien en het is een idioot voorbeeld en statement.quote:Op zondag 27 september 2026 10:24 schreef ToT het volgende:
[..]
Net als met vluchtelingen:
""Ja vooruit; als er echt oorlog is mogen ze hier wel ff schuilen tot het veilig is."
"- Dat is niet genoeg! Ze moeten volwaardig burger worden anders worden ze als 2e rangs burger gezien en dat levert alleen maar onderlinge spanningen op!"
"Dan maar de grenzen dicht als het zo moet."
- "ISLAMOFOBISCHE RACIST!!!"
Waarom krijg jij afkeer van mensen die homoseksueel zijn van een discussie die je hier voert met hele andere mensen?quote:Op zondag 27 september 2026 10:25 schreef ToT het volgende:
[..]
Hoe meer die shit je door de strot geramd wordt, hoe meer afkeer men er tegen krijgt!
Lol, dat kwartje valt bij mij nu pasquote:Op zondag 27 september 2026 10:17 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik moet gniffelen om 'alles wordt uit de kast getrokken, tot vlaggen aan toe'.
Het is wat, met die indoctrinatie.
Er is echt net seksuele voorlichting. Ik vind niet sat er meteen een stap bij hoeft zo jong.quote:Op zondag 27 september 2026 09:51 schreef ToT het volgende:
[..]
Dus je vindt niet dat er LGBTQIA+++ voorlichting op basisscholen moet zijn?
Kortzichtig maar ik lig er verder niet wakker van.quote:Op zondag 27 september 2026 10:26 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik ken je meningen, en dat is voor mij genoeg voor mijn oordeel.
Dit heb ik niet als punt geplaats, maar het ging over Baudet die voorbeelden zou hebben genoemd.quote:Op zondag 27 september 2026 10:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ah, Baudet die onzin loopt te verkondigen in de Tweee Kamer...goed punt.
quote:Als je met Lentekriebels de landelijke Week van de Lentekriebels bedoelt: het gaat om relationele en seksuele vorming in het basisonderwijs. De precieze lessen verschillen per school en per gekozen lespakket. Scholen bepalen zelf welke lessen ze gebruiken.
Voor 2026 was het centrale thema ‘Respect’. De inhoud wordt leeftijdsgericht opgebouwd.
Globaal per groep
Groep Voorbeelden van onderwerpen
1 Verschillen tussen mensen, jezelf zijn, knuffelen en lichamelijke grenzen/privacy
2 Samen spelen, vriendschap, rekening houden met elkaar en grenzen
3 Eigen lichaam en grenzen, ‘mijn leven is van mij’, aanrakingen die wel/niet prettig zijn
4 Vriendschap, gevoelens, verliefdheid en respectvol omgaan met anderen
5 Beeldvorming en afbeeldingen, vriendschappen/relaties en grenzen
6 Verschillen tussen mensen, respect, verliefdheid, wensen en grenzen en hulp vragen
7 Puberteit, relaties, seksualiteit en voortplanting, grenzen en toestemming
8 Relaties en seksualiteit, diversiteit, online gedrag, voortplanting en respectvolle omgang
Die voorbeelden die volledig uit zijn duim gezogen zijn, bedoel je?quote:Op zondag 27 september 2026 10:28 schreef pmponer het volgende:
[..]
Dit heb ik niet als punt geplaats, maar het ging over Baudet die voorbeelden zou hebben genoemd.
quote:Zitten er seksuele handelingen beschreven groep 1 tot met 6?
Ja, maar “seksuele handelingen” is een belangrijk onderscheid. In de officiėle leerlijn van Kriebels in je buik voor groep 1 t/m 6 zie ik vooral lessen over lichaam, aanraking, gevoelens, verliefdheid, relaties, grenzen en weerbaarheid.
Concreet:
Groep 1: lichaam, bloot zijn, knuffelen en wat privé is. Er staat geen uitleg over seksuele handelingen.
Groep 2: prettige/onprettige aanrakingen, eigen grenzen en wat je wel of niet prettig vindt.
Groep 3: aanrakingen en het aangeven van een ja-, nee- of twijfelgevoel.
Groep 4: gevoelens, vriendschap en verliefdheid.
Groep 5: gevoelens, wensen en grenzen en online afbeeldingen/media.
Groep 6: lichamelijke ontwikkeling, geslachtsdelen, verliefdheid/relaties en vooral “Hoe zeg ik ja of nee?” rond grenzen.
Belangrijk: in de officiėle leerlijn die ik heb nagekeken staat bij groep 1 t/m 6 geen les waarin bijvoorbeeld geslachtsgemeenschap of andere concrete seksuele handelingen worden aangeleerd of beschreven. In diezelfde leerlijn staat “Wat is seks?” bij groep 7 en “Geslachtsgemeenschap” bij groep 7.
Ja. Kennis maakt milder mbt deze variaties. Desinformatie maakt eerder woester mbt variaties. Er wordt dan eerder een vijandelijke weergave geschetst.quote:Op zondag 27 september 2026 10:21 schreef Richestorags het volgende:
[..]
En dat los je op door het in het onderwijs te stoppen?
Dat kan. Het is inmiddels een brede beweging, daar hoort dan ook bij dat er mensen zijn die zich er niet meer in herkennen of zich er niet meer door vertegenwoordigd voelen.quote:Op zondag 27 september 2026 10:26 schreef pmponer het volgende:
De meeste homo's waar ik mee om ga willen heel niks met de 'regenboog brigade' te maken hebben.
Dat verwacht ik geenszins. Je zal vast prima slapen, en dat vind ik helemaal OK.quote:Op zondag 27 september 2026 10:28 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Kortzichtig maar ik lig er verder niet wakker van.
En wat is dan het argument voor het gelijktrekken van homoseksualiteit met die regenboogbrigade op scholen zodat kinderen van jongs af aan leren dat het hetzelfde is?quote:Op zondag 27 september 2026 10:30 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dat kan. Het is inmiddels een brede beweging, daar hoort dan ook bij dat er mensen zijn die zich er niet meer in herkennen of zich er niet meer door vertegenwoordigd voelen.
Ik kan me ook goed voorstellen dat mensen voor wie seksualiteit het primaire issue is niet direct interesse hebben in een beweging die ook sterk naar gender kijkt.
Ik heb geen zin om uit te zoeken wat er waar of onwaar is van Baudet zijn uitspraken.quote:Op zondag 27 september 2026 10:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Die voorbeelden die volledig uit zijn duim gezogen zijn, bedoel je?
Ja, die kun je vergeten verder.
Dan zal je ook moeten accepteren dat sommige mensen het een doorgeslagen zooitje vinden. Anders verminder je sie die personen zijn. Ofniet?quote:Op zondag 27 september 2026 10:10 schreef Wantie het volgende:
[..]
Een levensstijl waarin iedereen van elkaar accepteert dat die mag zijn wat je bent..
Wat toch normaal zou moeten zijn in onze samenleving.
Nee maar als je dat niet wilt of er niet mee geconfronteerd wil worden dan ben je "homofoob"quote:Op zondag 27 september 2026 10:30 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dat kan. Het is inmiddels een brede beweging, daar hoort dan ook bij dat er mensen zijn die zich er niet meer in herkennen of zich er niet meer door vertegenwoordigd voelen.
Ik kan me ook goed voorstellen dat mensen voor wie seksualiteit het primaire issue is niet direct interesse hebben in een beweging die ook sterk naar gender kijkt.
Jouw bijdragen zijn idd gematigd en deėscalerend. Hulde.quote:Op zondag 27 september 2026 10:21 schreef ToT het volgende:
De discussie verhardt steeds meer en de afkeer wordt zo steeds sterker.
LHB is het probleem nietquote:Op zondag 27 september 2026 10:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wat maar weer asntoont dat er meer homofobie in de samenleving is dan eerst werd gedacht.
Jij wilt dus niet dat kinderen daarmee in aanraking komen..quote:
Anders heb je twee themaweken en zit ik twee keer per jaar in zo'n topicreeks te reageren.quote:Op zondag 27 september 2026 10:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En wat is dan het argument voor het gelijktrekken van homoseksualiteit met die regenboogbrigade op scholen zodat kinderen van jongs af aan leren dat het hetzelfde is?
quote:Op zondag 27 september 2026 10:33 schreef Ludachrist het volgende:
Sinds mijn kind tandjes kreeg ging het hard bergafwaarts qua pijpen, echt een paar moeilijke jaren, maar nu ze haar daar op haar 5e les over geven ben ik weer helemaal tevreden.
Als ChatGPT het materiaal van 2026 naloopt is dus nergens dat soort dingen het geval, het gaat pas over seksuele handelingen en puberteit vanaf groep 7.quote:Op zondag 27 september 2026 10:32 schreef pmponer het volgende:
[..]
Ik heb geen zin om uit te zoeken wat er waar of onwaar is van Baudet zijn uitspraken.
Ik heb het filmpje allen gepost omdat ik dacht dat daar naar verwezen werd door users.
Daar verkijk je je nog op. Daarbij zijn 2 vrouwen veel meer maatschappelijk geaccepteerd dan 2 mannen.quote:Op zondag 27 september 2026 10:34 schreef Mubassie het volgende:
[..]
LHB is het probleem niet
TQIA+ is mentale issues, trauma's, kronkels. Los het op, maar ga het niet normaliseren. Niemand die daar op zit te wachten.
Het is met name die laatste groep waar het over gaat.
Dat ome Henk homofiel is, of tante Ans ook op vrouwen valt is echt het probleem niet.
Het is een aanname dat kennis milder maakt en het is een aanname dat die "kennis" op de juiste manier wordt overgedragen.quote:Op zondag 27 september 2026 10:29 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Ja. Kennis maakt milder mbt deze variaties. Desinformatie maakt eerder woester mbt variaties. Er wordt dan eerder een vijandelijke weergave geschetst.
Scholen moeten zich verhouden tot deze online wereld. Juist daarom moet je dit bespreken. De excessen tieren immers welig rond.
A is toch Aseksueel? Wat is er zo vervelend aan die groep?quote:Op zondag 27 september 2026 10:34 schreef Mubassie het volgende:
[..]
LHB is het probleem niet
TQIA+ is mentale issues, trauma's, kronkels. Los het op, maar ga het niet normaliseren. Niemand die daar op zit te wachten.
Het is met name die laatste groep waar het over gaat.
Dat ome Henk homofiel is, of tante Ans ook op vrouwen valt is echt het probleem niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |