Ik ben op kantoor. Hier gekomen met de trein. Geen enkel probleem op mijn trajectquote:Op dinsdag 15 september 2026 11:57 schreef heywoodu het volgende:
Waarom gebeuren dit soort dingen altijd op dagen dat ik níet naar kantoor moet?
Tja, die woordvoerder weer natuurlijk niet wat welke boeren snachts uitvreten, dus 100% zeker weten dat ze het niet zijn, kan natuurlijk niet.quote:Op dinsdag 15 september 2026 11:30 schreef Momo het volgende:
[..]
Nouja misschien waren wij het wel, misschien waren wij het niet
Welke thee zeg je?quote:Op dinsdag 15 september 2026 09:30 schreef Moonversion het volgende:
[..]
ff lekker computeren
Bekijk deze YouTube-video
"Hè verdorie, en ik wilde vandaag nog naar kantoor gaan want morgen kan ik niet"quote:Op dinsdag 15 september 2026 11:57 schreef heywoodu het volgende:
Waarom gebeuren dit soort dingen altijd op dagen dat ik níet naar kantoor moet?
De boeren zijn ingehuurd door extreemlinks, die ingehuurd zijn door de Russen om dit op het spoor te dumpen. Beetje taalprobleempje, want de Russen hadden gezegd "It all needs to go to shit", wat door de extreemlinksen richting de boeren vertaald is naar "Je moet overal shit droppen"quote:Op dinsdag 15 september 2026 12:06 schreef MadMaster het volgende:
[ afbeelding ]
Zie ook deze video op Nu.nl
Het lijkt me niet dat klimaat demonstranten of buitenlandse partijen een dergelijke lading troep in die vorm op het spoor dumpen om een sabotage actie uit te voeren...
Wat is dat, bouwmateriaal? Materiaal dat om hooibalen gaat?quote:Op dinsdag 15 september 2026 12:06 schreef MadMaster het volgende:
[ afbeelding ]
Zie ook deze video op Nu.nl
Het lijkt me niet dat klimaat demonstranten of buitenlandse partijen een dergelijke lading troep in die vorm op het spoor dumpen om een sabotage actie uit te voeren...
Op nu.nl zijn er tientallen reacties die dit uiterst serieus beweren. Argument, de meeste legerbasissen en militaire oefenterreinen liggen in dit gebied. En die gaan natuurlijk altijd allemaal met de trein.quote:
Hier in dit foktopic zijn er ook legio mensen die zonder feiten kennis meteen links de schuld hebben gegeven..quote:Op dinsdag 15 september 2026 12:18 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Op nu.nl zijn er tientallen reacties die dit uiterst serieus beweren.
Update gedaan. Er gaan nu geruchten dat de boeren dit uit protest hebben gedaan, maar heb ik nog niet toegevoegd.quote:Op dinsdag 15 september 2026 08:01 schreef SnodeSnuiter het volgende:
https://nos.nl/artikel/26(...)-en-oosten-ontregeld
[..]
[ afbeelding ]
--------------------
Ik wilde nog een screenshot toegeven van waar de storingen zijn maar de website werkt ook maar half
Nog steeds? Dat beeld hebben ze toch al geruime tijd ontkracht..quote:Op dinsdag 15 september 2026 12:26 schreef TLC het volgende:
En ik maar denken dat boeren het altijd zo druk hebben op de boerderij, blijkbaar hebben ze tijd genoeg voor zulke dingen en Yvon Jaspers
quote:Op dinsdag 15 september 2026 12:26 schreef TLC het volgende:
En ik maar denken dat boeren het altijd zo druk hebben op de boerderij, blijkbaar hebben ze tijd genoeg voor zulke dingen en Yvon Jaspers
Ik hoor net dat er nu weer branden langs de snelweg zouden zijn.quote:Op dinsdag 15 september 2026 12:18 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Op nu.nl zijn er tientallen reacties die dit uiterst serieus beweren. Argument, de meeste legerbasissen en militaire oefenterreinen liggen in dit gebied. En die gaan natuurlijk altijd allemaal met de trein.
Wat ze even vergeten, bij het kijken naar in welk gebied het gebeurd, is bijvoorbeeld het aantal boerenbedrijven. Rondom Apeldoorn is er ook regelmatig geouwehoer op de snelweg geweest door boeren met brandstichtingen, neerleggen van asbest etc.
Neuh.quote:Op dinsdag 15 september 2026 12:31 schreef MadMaster het volgende:
Logeren bij de boer
Boycotten die handel…
Ik help het ze hopen dat ze het niet gedaan hebben, want dat zou de meest hersenloze actie ooit zijn en een garantie om jarenlang de bak in te draaien.quote:Op dinsdag 15 september 2026 11:30 schreef Momo het volgende:
[..]
Ter bevestiging (zie ook eerder gepost bericht van Rijkswaterstaat):quote:Op dinsdag 15 september 2026 12:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik hoor net dat er nu weer branden langs de snelweg zouden zijn.
Duidelijk asielzoekers, met hun haat tegen Nederland. Zie hoe ze onze vlag behandelen. Walgelijk. Hun loyaliteit ligt duidelijk ergens anders.quote:Op dinsdag 15 september 2026 12:44 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ter bevestiging (zie ook eerder gepost bericht van Rijkswaterstaat):
[ afbeelding ]
https://www.rtvdrenthe.nl(...)t-branden-in-drenthe
Zeker met het bericht dat er op sommige plekken opnieuw materiaal op het spoor is gelegd...quote:Op dinsdag 15 september 2026 12:40 schreef Scrummie het volgende:
Je zou het bijna onder terrorisme scharen.
quote:Op dinsdag 15 september 2026 12:44 schreef MadMaster het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Nergens voor nodig. Ik heb nul problemen met de boeren als geheel.quote:Op dinsdag 15 september 2026 12:48 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Om ze op de brandstapel te gooien is ook weer zo ouderwets...
Dan zegt de D66 rechter wij begrijpen u bezorgdheid dat de overheid opeens mestnormen wilt gaan naleven daarom krijgt u 2 jaar voorwaardelijk en 40 uur taakstraf. Als u 2 jaar vast zou zitten zou u bedrijf failliet gaan en hiermee uitkoop kosten besparen voor bv Nederland dat gaan we niet doen..quote:Op dinsdag 15 september 2026 12:41 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik help het ze hopen dat ze het niet gedaan hebben, want dat zou de meest hersenloze actie ooit zijn en een garantie om jarenlang de bak in te draaien.
Daar sta je dan bij de rechter om uit te leggen dat metalen buizen op het spoor leggen geen poging tot doodslag is en dat er geen terroristisch oogmerk was
Zij maken ook geen onderscheid qua personen die ze raken met hun shit.quote:Op dinsdag 15 september 2026 12:50 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Nergens voor nodig. Ik heb nul problemen met de boeren als geheel.
Links zijn de enigen die niet gewoon aan het werk zijn op dit tijdstip.quote:Op dinsdag 15 september 2026 11:25 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ja want links is erg anti-trein
Ik denk dat het de Oeigoeren zijn
De tering hey lekker gevaarlijk ook weerquote:
Want alle boeren doen dit? Echt elke, zonder uitzondering?quote:Op dinsdag 15 september 2026 12:53 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Zij maken ook geen onderscheid qua personen die ze raken met hun shit.
Dat verdedig je ook?
Dit is toch geen protest/demonstratie meer, levensgevaarlijk.quote:
Gaat lekker weer.quote:Nog steeds nieuwe sabotageacties op het spoor
Op sommige plekken waar blokkades van het spoor was gehaald, is opnieuw materiaal neergelegd. "Dat zijn uiteraard ook de plekken waar we meer surveilleren", zegt een woordvoerder van ProRail.
Een woordvoerder bevestigt aan Nieuwsuur, na een tip aan het programma, dat er nog steeds nieuwe sabotageacties gaande zijn.
Ze moeten toch iets doen om alsnog dodelijke ongelukken te genereren. Als je niet met de trekker de weg op mag, dan maar zo.quote:
Huh, er werd net toch gezegd dat dit hoogstwaarschijnlijk van boeren kwam? Waar komen links en ER nu om de hoek kijken?quote:Op dinsdag 15 september 2026 12:55 schreef Elan het volgende:
[..]
De tering hey lekker gevaarlijk ook weer. Waarom merken we dat ER en al hun idioterie niet aan als terroristische organisatie in plaats van actiegroep?
Die rode verf op de route zeker ook van boeren? Ik geloof er geen zak van.quote:Op dinsdag 15 september 2026 12:56 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Huh, er werd net toch gezegd dat dit hoogstwaarschijnlijk van boeren kwam? Waar komen links en ER nu om de hoek kijken?
Oh die mensen die laatst dood waren gegaan op de snelweg was nog niet erg genoeg?quote:
Misschien zijn er wel twee partijen (of meer) aan 't "demonstreren"?quote:Op dinsdag 15 september 2026 12:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Die rode verf op de route zeker ook van boeren? Ik geloof er geen zak van.
Nee, maar het is hetzelfde als met voetbalsupporters die vuurwerk in een naastgelegen vak in een stadion gooien, 'de goeden' doen er niets aan om te voorkomen dat hun naam in algemene zin door het slijk gehaald wordt.quote:Op dinsdag 15 september 2026 12:55 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Want alle boeren doen dit? Echt elke, zonder uitzondering?
Dat klinkt behoorlijk tegenstrijdig, maar we begrijpen elkaar vast wel...quote:En ik verdedig niets, ik sta niet achter deze acties. Ik heb gewoon geen enkel probleem met de boeren.
Want dat kan niet door een andere groep gedaan zijn?quote:Op dinsdag 15 september 2026 12:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Die rode verf op de route zeker ook van boeren? Ik geloof er geen zak van.
Oppakken, vervolgen voor terrorisme en onteigenen.quote:Op dinsdag 15 september 2026 12:55 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Dit is toch geen protest/demonstratie meer, levensgevaarlijk.
NOS:
[..]
Gaat lekker weer.
Hooibalen langs de weg is door boeren gedaan Hans. Hoe dommig feiten ontkennend kun je zijnquote:Op dinsdag 15 september 2026 12:55 schreef Elan het volgende:
[..]
De tering hey lekker gevaarlijk ook weer. Waarom merken we dat ER en al hun idioterie niet aan als terroristische organisatie in plaats van actiegroep?
De uitkeringsgerechtigden zijn dus schuldig aan die sabotageacties?quote:Op dinsdag 15 september 2026 12:53 schreef Elan het volgende:
Links zijn de enigen die niet gewoon aan het werk zijn op dit tijdstip.
ja maar het kabinet luistert nietquote:Op dinsdag 15 september 2026 12:58 schreef Ama het volgende:
[..]
Oh die mensen die laatst dood waren gegaan op de snelweg was nog niet erg genoeg?
Nounounouquote:Op dinsdag 15 september 2026 13:08 schreef BeriBeri het volgende:
plat gooien die boerderijen, gaan ze maar lekker zelfmoord plegen
Is daar al bewijs voor of is het een vermoeden?quote:Op dinsdag 15 september 2026 13:02 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Hooibalen langs de weg is door boeren gedaan Hans. Hoe dommig feiten ontkennend kun je zijn.
Het is ALTIJD de schuld van de Rabobank!quote:Op dinsdag 15 september 2026 09:53 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Als een groep ‘s nachts buizen op het spoor flikkert (of er aan vast maakt met kettingen) is het de schuld van ProRail?
Past wel in de gedachte dat als je uitkering niet gestort is omdat het simpelweg nog geen betaaldag is bij het UWV, dat het toch de schuld is van de Rabobank
Je bedoelt net als er bewijs is dat die hooibalen door links/ER neergegooid zijn, of dat er bewijs is dat links/ER die troep op 't spoor gegooid heeft?quote:Op dinsdag 15 september 2026 13:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Is daar al bewijs voor of is het een vermoeden?
Rabobank is ontstaan vanuit (onder andere) Boerenleenbank. Komt wel dichtbij zo.quote:Op dinsdag 15 september 2026 13:12 schreef camilero het volgende:
[..]
Het is ALTIJD de schuld van de Rabobank!
Als het stinkt als een boer...quote:Op dinsdag 15 september 2026 13:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Is daar al bewijs voor of is het een vermoeden?
Die ER gastjes zijn constant bezig snelwegen en spoor te saboteren en ondermijnen dus nu niet beginnen te janken als ik stel dat hun de belangrijkste verdachte zijn.quote:Op dinsdag 15 september 2026 13:14 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Je bedoelt net als er bewijs is dat die hooibalen door links/ER neergegooid zijn, of dat er bewijs is dat links/ER die troep op 't spoor gegooid heeft?
Lekker je onderbuik laten roeptoeteren als het je uitkomt om erna te vragen om bewijs wanneer het je niet uitkomt is niet zo sterk.
Degene die blust hoeft niet dezelfde boer te zijn als die 't aangestoken heeft hè?quote:Op dinsdag 15 september 2026 13:15 schreef Elan het volgende:
Op NOS.nl staat een fikkende hooibaal bij Scheemda en boeren er bij die helpen blussen. Dat lijkt me niet logisch als je het zelf hebt aangestoken.
Ook is het wel erg dichtbij een talud dat makkelijk bereikbaar is vanaf een tankstation.
Hooibaaltjes en oude tractorbanden langs de snelwegen in brand lijken mij waarschijnlijker afkomstig van boeren dan van ER.quote:Op dinsdag 15 september 2026 13:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Die ER gastjes zijn constant bezig snelwegen en spoor te saboteren en ondermijnen dus nu niet beginnen te janken als ik stel dat hun de belangrijkste verdachte zijn.
Die gasten kennen mekaar allemaal. Dus die zitten sowieso in het complot of het was geen boer die het heeft aangestoken.quote:Op dinsdag 15 september 2026 13:16 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Degene die blust hoeft niet dezelfde boer te zijn als die 't aangestoken heeft hè?
Je noemde eerst links (want links werkt niet om deze tijd) en erna ER.quote:Op dinsdag 15 september 2026 13:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Die ER gastjes zijn constant bezig snelwegen en spoor te saboteren en ondermijnen dus nu niet beginnen te janken als ik stel dat hun de belangrijkste verdachte zijn.
ER die trekkerbanden en hooibalen van de boeren hebben gejat en in de fik gezet?quote:Op dinsdag 15 september 2026 13:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Had ik toch (bijna) gelijk!quote:Op dinsdag 15 september 2026 13:20 schreef camilero het volgende:
Misschien waren het wel extreem linkse Russische boeren ER-sympathisanten
Of er zijn twee partijen (of meer) boos en willen dat tijdens prinsjesdag kenbaar maken op nogal beroerde manieren. ER door rode verf over de route te smijten, en boeren die fikkie stoken langs de snelweg.quote:Op dinsdag 15 september 2026 12:15 schreef beefkeek het volgende:
[..]
De boeren zijn ingehuurd door extreemlinks, die ingehuurd zijn door de Russen om dit op het spoor te dumpen. Beetje taalprobleempje, want de Russen hadden gezegd "It all needs to go to shit", wat door de extreemlinksen richting de boeren vertaald is naar "Je moet overal shit droppen"
Het zijn rode fikkies die beroerde boerenverf smijten over de snel weggestookte route.quote:Op dinsdag 15 september 2026 13:21 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Had ik toch (bijna) gelijk!
[..]
Of er zijn twee partijen (of meer) boos en willen dat tijdens prinsjesdag kenbaar maken op nogal beroerde manieren. ER door rode verf over de route te smijten, en boeren die fikkie stoken langs de snelweg.
Sowieso heb je voor dit soort acties wat zwaarder materieel nodig en daar beschikken die klimaatactivitisten helemaal niet over.quote:Op dinsdag 15 september 2026 13:24 schreef Leandra het volgende:
Okay, het zijn geen hooibalen maar mesthopen die naast de snelwegen in de fik staan.
Dat maakt de branden dus absoluut wel boerenacties, de kans dat XR op allerlei plekken mesthopen ter grootte van auto's kan dumpen is vrij klein.
Ik zag laatst een klimaatactiviste die zeer beslist over zwaar materieel beschikte.quote:Op dinsdag 15 september 2026 13:25 schreef Monolith het volgende:
[..]
Sowieso heb je voor dit soort acties wat zwaarder materieel nodig en daar beschikken die klimaatactivitisten helemaal niet over.
En oude trekkerbanden zie ik ook niet zo snel door XR gebruikt wordenquote:Op dinsdag 15 september 2026 13:16 schreef capricia het volgende:
Nog niet bewezen wie er achter zit.
Maar hooibalen is wel vaak boeren.
Met je hooibalen, mesthopen en steigerpalen in je bakfietsquote:Op dinsdag 15 september 2026 13:25 schreef Monolith het volgende:
[..]
Sowieso heb je voor dit soort acties wat zwaarder materieel nodig en daar beschikken die klimaatactivitisten helemaal niet over.
Goedemorgen!quote:Op dinsdag 15 september 2026 13:27 schreef rutger05 het volgende:
Ik dacht eigenlijk toen ik hier van hoorde aan Rusland, maar het gaat dus om mogelijk binnenlands terrorisme.
Opsporen met alle mogelijke middelen en keihard strafrechtelijk aanpakken, dat spreekt voor zich. Schade tot op de laatste cent verhalen met rente.
Bron: ANP (persbureau).quote:Het is niet uit te sluiten dat boeren achter de sabotageacties op het spoor zitten van dinsdagochtend. Dat zegt Sieta van Keimpema, secretaris van Farmers Defence Force. De landelijke actiegroep is geen acties aan het coördineren. "Regionale groepen bereiden regionale acties voor", zegt ze.
quote:Op dinsdag 15 september 2026 13:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Met je hooibalen, mesthopen en steigerpalen in je bakfiets
Dat moet toch ook een partij stinken?quote:Op dinsdag 15 september 2026 13:24 schreef Leandra het volgende:
Okay, het zijn niet alleen hooibalen maar mesthopen die naast de snelwegen in de fik staan.
Dat maakt de branden dus absoluut wel boerenacties, de kans dat XR op allerlei plekken mesthopen ter grootte van auto's kan dumpen is vrij klein.
Dat verklaart ook waarom het zo rookt.
Bovendien zijn die juist voor openbaar vervoer, zeker de trein.quote:Op dinsdag 15 september 2026 13:25 schreef Monolith het volgende:
Staan er ook om bekend dat ze het milieu vervuilen door van alles in de fik te steken.quote:Op dinsdag 15 september 2026 13:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
En oude trekkerbanden zie ik ook niet zo snel door XR gebruikt worden
Nou ja, ze wilden hier op Utrecht CS ook de boel platgooien natuurlijk.quote:Op dinsdag 15 september 2026 13:30 schreef svann het volgende:
[..]
Bovendien zijn die juist voor openbaar vervoer, zeker de trein.
Knap en precies het doel wat de media wil hier in een post geformuleerd. Gebeurt er iets? De scapegoat is gemaakt. Rusland.quote:Op dinsdag 15 september 2026 13:27 schreef rutger05 het volgende:
Ik dacht eigenlijk toen ik hier van hoorde aan Rusland, maar het gaat dus om mogelijk binnenlands terrorisme.
Opsporen met alle mogelijke middelen en keihard strafrechtelijk aanpakken, dat spreekt voor zich. Schade tot op de laatste cent verhalen met rente.
Ja, maar XR zal eerder restafval van de productie van havermelk in de fik steken dan mestafval en eerder oude bakfietsbanden dan trekkerbanden gebruiken.quote:Op dinsdag 15 september 2026 13:30 schreef Friggles het volgende:
[..]
Staan er ook om bekend dat ze het milieu vervuilen door van alles in de fik te steken.
Zo van je afval afkomen lijkt me overigens ook een milieudelict.
Uitkeringen en subsidies stopzetten als mensen terrorisme bedrijven.quote:Op dinsdag 15 september 2026 13:27 schreef rutger05 het volgende:
XR leden of antifa komen ook niet hun bed uit voor 12:00 volgens mij, die halen nachten door met drugs.quote:Op dinsdag 15 september 2026 13:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ja, maar XR zal eerder restafval van de productie van havermelk in de fik steken dan mestafval en eerder oude bakfietsbanden dan trekkerbanden gebruiken.
De daders worden in een bus geladen en aan de andere kant van de stad er weer uitgezet.quote:Op dinsdag 15 september 2026 13:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Uitkeringen en subsidies stopzetten als mensen terrorisme bedrijven.
Dit heeft niets meer met demonstratierecht te maken.
Wie het ook is; het is levensgevaarlijk.quote:Op dinsdag 15 september 2026 13:29 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Bron: ANP (persbureau).
Het zijn de boeren dus.
Met hun trekker?quote:Op dinsdag 15 september 2026 13:35 schreef MadMaster het volgende:
[..]
De daders worden in een bus geladen en aan de andere kant van de stad er weer uitgezet.
Flesje water en een appel mee voor onderweg en tot de volgende keer...
Ben benieuwd wat er belangwekkend aan is...quote:Op dinsdag 15 september 2026 13:35 schreef UitStraling het volgende:
Protesteren is een belangwekkend goed recht in Nederland.
Que? Dat is wel heel mild. Je kan een ton eisen of er 15 tot 30 jaar voor geven, afhankelijk van de consequenties.quote:Op dinsdag 15 september 2026 13:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Uitkeringen en subsidies stopzetten als mensen terrorisme bedrijven.
Dit heeft niets meer met demonstratierecht te maken.
Die wordt uiteraard op sleeptouw achter de bus gehangen.quote:
Hier hoef je niet echt rijstroken voor af te sluiten lijkt mij.quote:Op dinsdag 15 september 2026 12:44 schreef MadMaster het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Misschien wel slim dat ze geen boer als persvoorlichter aanwijzen dit is wel het domste antwoord dat je kan geven.quote:Op dinsdag 15 september 2026 11:30 schreef Momo het volgende:
[..]
Als het "linkse uitkeringstrekkers" van XR zijn dan kun je zoveel eisen, maar die hebben geen ton.quote:Op dinsdag 15 september 2026 13:37 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Que? Dat is wel heel mild. Je kan een ton eisen of er 15 tot 30 jaar voor geven, afhankelijk van de consequenties.
Oorzaak, gevolg en zo.quote:Op dinsdag 15 september 2026 13:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hier hoef je niet echt rijstroken voor af te sluiten lijkt mij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |