SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Bekijk deze YouTube-videoNever Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
Nee dan kun je er toch niet beter tegen. Je redeneert verkeerd om of je went andersom.quote:Op vrijdag 11 september 2026 18:50 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Naja, dat ik 21 in mei te koud vond en 21 in september te warm. M.a.w. ik kan er beter tegen.
En nu ben ik dus verkouden door het weer. Je merkt sowieso al dat de herfst z'n intrede doet.
Doe die jas aan, anders word je verkouden!quote:Op vrijdag 11 september 2026 19:08 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Van het weer word je niet verkouden. @:geschiedkundige wordt niet verkouden omdat ie in december in t shirt en korte broek loopt.
Vatbaarder bij echt koud weer, ja. Maar het is nog geen november ofzo. Veel of vaak zit het gewoon tussen de oren. Foj
In de korte broek, t-shirt en met slippers. Heerlijk met een zelfgeserveerd glas koud drinken op het verder uitgestorven terrasquote:Op vrijdag 11 september 2026 19:15 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Geschiedkundige heeft Mammoet genen. Die overleefd als enige een ijstijd hier geloof ik.
Ja plaatselijk voor alleen @SpeedyGJquote:Op vrijdag 11 september 2026 17:27 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Snel herfst? Even dimmen, hobje!
Vandaag was al beetje herfstig
Ja, dat hoor je vaak als je jonger bent. Nu ben je natuurlijk wel vatbaarder als je weinig kleding aan hebt en het buiten nat, koud en winderig is. in alleen een korte broek en t shirt lopen bij temperaturen onder de 10 is voor de meeste mensen niet prettig en ook niet altijd handig. Het kost je lichaam ontzettend veel energie om warm te blijven en zodoende ben je dus wel vatbaarder. Bij jou is dat, als 1 van de weinige, blijkbaar anders. Ik neem niet aan dat jij jouw kind in december of januari in korte broek, slippers en t shirt naar school stuurt? Die kinderen zijn in de wintermaanden wandelende snotfabriekenquote:Op vrijdag 11 september 2026 19:45 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Doe die jas aan, anders word je verkouden!
Uhu mam...
Oow, dat mag! Dat is immers het hoge noorden en kom ik precies nooitquote:Op zaterdag 12 september 2026 10:28 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ja plaatselijk voor alleen @:SpeedyGJ
Nee zeker niet. Masr hij liep net wel een tijd zonder t-shirt buiten, want 'nog nooit zo heet gehad'quote:Op zaterdag 12 september 2026 11:08 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ja, dat hoor je vaak als je jonger bent. Nu ben je natuurlijk wel vatbaarder als je weinig kleding aan hebt en het buiten nat, koud en winderig is. in alleen een korte broek en t shirt lopen bij temperaturen onder de 10 is voor de meeste mensen niet prettig en ook niet altijd handig. Het kost je lichaam ontzettend veel energie om warm te blijven en zodoende ben je dus wel vatbaarder. Bij jou is dat, als 1 van de weinige, blijkbaar anders. Ik neem niet aan dat jij jouw kind in december of januari in korte broek, slippers en t shirt naar school stuurt? Die kinderen zijn in de wintermaanden wandelende snotfabrieken
Ik werk buiten meestal tot half oktober/bijna ingang wintertijd in de korte broek en t shirt met soms in de ochtend een vest. Een vest is echt wel prettig als het koud is en een jas als het regent. Daarna moet de lange broek wel aan ondanks dat ik dat niet prettig vind. Tegen die tijd is alles vaak gewoon vies, nat, vochtig en meer van dat
Ik zie ze wel hoor, korte broek en t-shirt in de winter.quote:Op zaterdag 12 september 2026 11:08 schreef INViCTuS het volgende:
Ik neem niet aan dat jij jouw kind in december of januari in korte broek, slippers en t shirt naar school stuurt? Die kinderen zijn in de wintermaanden wandelende snotfabrieken
Maar niet van 4 jaarquote:Op zaterdag 12 september 2026 12:41 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik zie ze wel hoor, korte broek en t-shirt in de winter.
Wel hoor, korte broeken challenge is al jaren op de basisschool.quote:
Oh hier geen 4-jarige, die weten toch niet wat een challenge is. Zijn er meestal van 7/8 en ouder.quote:Op zaterdag 12 september 2026 13:30 schreef Pisces het volgende:
[..]
Wel hoor, korte broeken challenge is al jaren op de basisschool.Wel vaak een trui erbij.
Regenquote:
Dankjewelquote:Op zaterdag 12 september 2026 10:28 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ja plaatselijk voor alleen @:SpeedyGJ
Mooi lekker daar blijven jijquote:Op zaterdag 12 september 2026 11:23 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Oow, dat mag! Dat is immers het hoge noorden en kom ik precies nooit.
's nachts is niet ergquote:
Dat is inderdaad vreselijk.quote:Op zaterdag 12 september 2026 23:44 schreef DemonRage het volgende:
[..]
's nachts is niet erg(behalve als je er op de fiets of te voet doorheen moet voor/na een avondje stappen)
Ik las plasserspeelweer.quote:Op zondag 13 september 2026 10:59 schreef Geschiedkundige het volgende:
Plassenspeelweer
Dat is lang geleden.
Ja dat is te merken idd.quote:Op zondag 13 september 2026 11:57 schreef summer2bird het volgende:
Godsamme, ik stond te stofzuigen en zweette als een tierelier. Vroeg me al af of ik ziek aan het worden was ofzo. Luchtvochtigheid hier bijna 90%, ja dan krijg je dat wel
90% is niet goed hoor, zelfs met hoe benauwd het buiten is.quote:Op zondag 13 september 2026 11:57 schreef summer2bird het volgende:
Godsamme, ik stond te stofzuigen en zweette als een tierelier. Vroeg me al af of ik ziek aan het worden was ofzo. Luchtvochtigheid hier bijna 90%, ja dan krijg je dat wel
87% buiten, en heb deuren/ramen los dus vandaarquote:Op zondag 13 september 2026 12:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
90% is niet goed hoor, zelfs met hoe benauwd het buiten is.
Ik dacht dat je dat binnen had.quote:Op zondag 13 september 2026 13:06 schreef summer2bird het volgende:
[..]
87% buiten, en heb deuren/ramen los dus vandaar
Oh haha nee dat gelukkig niet. Geen idee hoeveel het binnen is, heb daar geen apparatuur voor.quote:
Ramen en deuren los wordt het ook niet beter van, ik zou zorgen dat ze vastzitten.quote:Op zondag 13 september 2026 13:06 schreef summer2bird het volgende:
[..]
87% buiten, en heb deuren/ramen los dus vandaar
Uh-oh.... iemand gaat weer naar zijn koelvest moeten grijpen!quote:Op zondag 13 september 2026 15:33 schreef INViCTuS het volgende:
Dinsdag in Oosten en Zuiden nog een aangename 26-28 graden mogelijk
[ x ]
Hopelijk ook niet de laatste keerquote:Op zondag 13 september 2026 16:00 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Uh-oh.... iemand gaat weer naar zijn koelvest moeten grijpen!
Het water is krap 18 graden...de dompelpomp wordt gereed gemaaktquote:Op zondag 13 september 2026 18:09 schreef dick_laurent het volgende:
Zo, net nog ff wat baantjes getrokken in het schwimmbad, heerlijk verfrissend.
@:garlandbriggs ik heb je niet meer gehoord over je laatste frisse duik van het seizoen. Disappointed!
Opbokkenquote:Op zondag 13 september 2026 15:33 schreef INViCTuS het volgende:
Dinsdag in Oosten en Zuiden nog een aangename 26-28 graden mogelijk
[ x ]
Dit dus, weg met die zomerse temperaturen!quote:
quote:Op maandag 14 september 2026 10:34 schreef GarlandBriggs het volgende:
Vanochtend om 8 uur had ik het voor het eerst weer echt koud op de fiets. Damp uit de mond en rijp op de velden...was ook echt onaangenaam aan de handen. Ik ga de handschoentjes er voortaan maar weer bij pakken...
quote:Op maandag 14 september 2026 10:34 schreef GarlandBriggs het volgende:
Vanochtend om 8 uur had ik het voor het eerst weer echt koud op de fiets. Damp uit de mond en rijp op de velden...was ook echt onaangenaam aan de handen. Ik ga de handschoentjes er voortaan maar weer bij pakken...
Laagste grastemperatuur was eelde met 3,8 graden. Uit welk land kom jij nou weerquote:Op maandag 14 september 2026 10:34 schreef GarlandBriggs het volgende:
Uit gevoelstemperatuurlandquote:Op maandag 14 september 2026 12:12 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Laagste grastemperatuur was eelde met 3,8 graden. Uit welk land kom jij nou weer
lekker met die hoge luchtvochtigheid en geen wind,quote:Op maandag 14 september 2026 13:45 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Morgen 28 graden, tijd om de koelvesten in de diepvries kist te leggen.
Ah ja zo kan ik ook spelen met gevoelstemperatuurquote:Op maandag 14 september 2026 12:25 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Uit gevoelstemperatuurland
Btw...de hele ochtend een training gegeven en kwam net buiten...heerlijk weertje hoor!
Daar zit de speelruimte, GJquote:Op maandag 14 september 2026 14:32 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ah ja zo kan ik ook spelen met gevoelstemperatuur
Nee, daar ben ik nog niet aan toe. Even laten bezinken.quote:
Er komt, als het meezit, maar waarschijnlijk wel, juist een nieuwe blokkade aan met mooi en aangenaam Spätsommer weer. Vrij droog, fijne temperaturen 20-25 graden en hopelijk ook zonnig. Wel boffenquote:Op maandag 14 september 2026 19:52 schreef cinderloom het volgende:
Waar was vandaag de zon?
Man man .... hartstikke benauwd, veel motregen, bewolkt.
Gelukkig komt na morgen de herst aan.
Hopenlijk stuk minder benauwd vanaf dan.
Heel vies idd.quote:Op dinsdag 15 september 2026 02:09 schreef cherrycoke het volgende:
Nog steeds 18 graden buiten met 94% luchtvochtigheid
Vies moeras weer.
"we weten het niet"-weer.quote:Op dinsdag 15 september 2026 06:49 schreef heywoodu het volgende:
Vooruitzichten lange termijn
dinsdag 22 september tot en met dinsdag 29 september
Er is ongeveer 60% kans op een overgang naar een overwegend droog weertype, met middagtemperaturen rond het langjarig gemiddelde. Er is ongeveer 40% kans op voortzetting van een (licht) wisselvallig weertype, met temperaturen iets beneden het langjarig gemiddelde.
Acceptabel.
Niks mis met dit weertje half septemberquote:
Beter dan te koud natuurlijk. Dubbele cijfersquote:Op dinsdag 15 september 2026 10:30 schreef Geschiedkundige het volgende:
Begint nu toch wel al warm te worden
Niks mis meequote:Op dinsdag 15 september 2026 11:00 schreef dick_laurent het volgende:
16 graden hier vanmorgen als minimum temp. Fris....nog ff en de plafond ventilator boven het bed kan weer uit s'nachts.
Dat zou wel sneu zijn. In maart mag de eerste twintiger wel komen. En oktober eigenlijk ook nog wel een aantalquote:Op dinsdag 15 september 2026 12:40 schreef Geschiedkundige het volgende:
Wat is dit voor tyfusweer
Hopelijk komen we tot eind mei niet meer boven de 20 graden uit.
Whattt?????quote:Op dinsdag 15 september 2026 15:08 schreef bloodymary1 het volgende:
Hier ook 28, maar voelt heerlijk. Doe nog maar een aantal van deze dagen. 28 is ook niet bloedheet natuurlijk, gewoon keilekker.
Ik ben al oud, dus minder weerstand.quote:Op dinsdag 15 september 2026 15:23 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja, is mijn mening. Echt warm is vanaf boven 30. Tussen 25 en 30 is ideaal.
28.9 is de hoogst gemeten temperatuur tot nu toequote:Op dinsdag 15 september 2026 15:23 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja, is mijn mening. Echt warm is vanaf boven 30. Tussen 25 en 30 is ideaal.
Mokerheet dus.quote:Op dinsdag 15 september 2026 15:50 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
28.9 is de hoogst gemeten temperatuur tot nu toe
5 graden is inderdaad koud. Moet de verwarming wel an.quote:Op dinsdag 15 september 2026 17:04 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Mokerheet dus.
Ja, ook dat is een mening. Net als dat mensen 5 graden koud vinden.
29 graden is mokerheet, moet de airco aanquote:Op dinsdag 15 september 2026 17:10 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
5 graden is inderdaad koud. Moet de verwarming wel an.
5 graden is prima nachttemperatuur in januari en dan overdag 10
Hier zelfs 29 grquote:Op dinsdag 15 september 2026 17:04 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Mokerheet dus.
Ja, ook dat is een mening. Net als dat mensen 5 graden koud vinden.
Tel er maar 6 bij voor hierquote:Op dinsdag 15 september 2026 17:18 schreef Discombobulate het volgende:
23, maar voelt heel broeierig aan.
Zou ik ook doen, ja. Maar momenteel binnen in huis 21quote:Op dinsdag 15 september 2026 17:12 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
29 graden is mokerheet, moet de airco aan
Niks raars aanquote:Op dinsdag 15 september 2026 17:18 schreef Discombobulate het volgende:
En dan zijn we al op de helft van september.
Geen last van gehad vandaag.quote:Op dinsdag 15 september 2026 18:13 schreef Nattekat het volgende:
Wat is echt extreem walgelijk benauwd
quote:Op dinsdag 15 september 2026 18:14 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Geen last van gehad vandaag.
Ik dacht dat het tor buien zou komen maar het valt nog wel mee zien
Leuk feitje.quote:Op dinsdag 15 september 2026 18:36 schreef Discombobulate het volgende:
10 oktober 1921 werd het in Limburg nog 30 graden.
30 graden hoeft niet, maar een stuk of 10 twintigers mag nog welquote:Op dinsdag 15 september 2026 18:36 schreef Discombobulate het volgende:
10 oktober 1921 werd het in Limburg nog 30 graden.
quote:
Niet meer te voorkomen. Mijn zoontje ziet nog wat tanende gletsjers tijdens het opgroeien en dat was het dan. We moeten ze elders gaan zoekenquote:Op dinsdag 15 september 2026 19:43 schreef INViCTuS het volgende:
@:geschiedkundige paar jaartjes nog en de gletsjers zijn pleitte
[ x ]
Dat krijg je met die hete zomers.quote:Op dinsdag 15 september 2026 19:43 schreef INViCTuS het volgende:
@:geschiedkundige paar jaartjes nog en de gletsjers zijn pleitte
[ x ]
Hoe dan...hier de hele dag ruim in de 70 bahquote:Op dinsdag 15 september 2026 18:14 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Geen last van gehad vandaag.
Ik dacht dat het tor buien zou komen maar het valt nog wel mee zien
Hier in de middag rond 70% maar er stond flink wat wind erbij en natuurlijk wat lagere temperaturen dan in het zuiden van het land.quote:Op dinsdag 15 september 2026 23:23 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Hoe dan...hier de hele dag ruim in de 70 bah
"Op naar de 30" klopt natuurlijk wel, wat deze meesterstrateeg zegt...van 21 naar 22 graden is ook "op naar de 30".quote:
Tis al 2X eerder hier berekend en met een sisser afgelopen, dus 3X zal wel scheepsrecht zijn... Ik ga vast mijn opblaasbootje prepareren.quote:
Natte geitquote:Op woensdag 16 september 2026 09:49 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Tis al 2X eerder hier berekend en met een sisser afgelopen, dus 3X zal wel scheepsrecht zijn... Ik ga vast mijn opblaasbootje prepareren.
Bestaat dat nog ja?quote:Op woensdag 16 september 2026 09:13 schreef mitt het volgende:
FIKSE BUIEN staat er op teletekst.
Zal wel weer vier spetters zijn.
quote:
1mm hier, dorp verderop 2,6mmquote:Op woensdag 16 september 2026 10:07 schreef 12Beaufort het volgende:
Het regent hier nu ook hard.
10 kilometer verderop is het droog. De verschillen kunnen idd heel groot zijn.
Ik zou ook 2 keer moeten kijken op de afstandsbedieningquote:
Ik was net te laat en zeiknat geregend.quote:Op woensdag 16 september 2026 12:55 schreef MissHobje het volgende:
De terror moesson stort buien zijn er weer en ook wat onweer maar de zon ook![]()
En precies tussen de buien heen en weer gefietst
https://www.weerplaza.nl/actueel/extremen/quote:Op woensdag 16 september 2026 13:20 schreef THEFXR het volgende:
Hier zonnig en warm, ventilator aan.
Zelf heb ik het bloedheet, denk de hormonen ofzo.quote:Op woensdag 16 september 2026 13:24 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
https://www.weerplaza.nl/actueel/extremen/
Warmste plek, 20 graden in omgeving Maastricht. Puffen geblazen idd.
Wel op kleden :pquote:Op woensdag 16 september 2026 14:18 schreef bloodymary1 het volgende:
Irritant dat onvoorspelbare weer met steeds regenbuien en zon. Kun je niet op plannen.
Volgens buienradar is het hier nu nog droog. In werkelijkheid hoost het en het onweert.quote:Op woensdag 16 september 2026 14:18 schreef bloodymary1 het volgende:
Irritant dat onvoorspelbare weer met steeds regenbuien en zon. Kun je niet op plannen.
Koelvest kan bijna aanquote:Op woensdag 16 september 2026 13:24 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Of een cool vest?quote:
Begint bij de spanjolen al mooi te ploffenquote:Op woensdag 16 september 2026 13:24 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dat heb je met hoogteverschillen, gelukkig hebben wij daar minder last vanquote:
Ja, nu ook nogquote:Op woensdag 16 september 2026 21:50 schreef lbosse het volgende:
2-3 maanden geleden was het nu nog licht
mooie tijd
Treurnis? Is toch heerlijk man.quote:Op donderdag 17 september 2026 07:05 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ja, nu ook nog![]()
Over een goede maand begint de treurnis ohne ende periode, hč.
Vandaag weerquote:
Koud, 75/80% van de tijd grijze treurnis, vochtig, weinig daglicht en weinig zon, dus treurnis. Precies niet heerlijk ook.quote:Op donderdag 17 september 2026 07:14 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Treurnis? Is toch heerlijk man.
De zon komt kwart over 7 pas opquote:Op donderdag 17 september 2026 07:17 schreef heywoodu het volgende:
Mooie ochtend, beetje roze luchten en alles![]()
Zo veel beter dan voor 7 uur al in de volle zon op weg zijn wetende dat de temperatuur nog gaat verdubbelen.
Echte terrorquote:Op woensdag 16 september 2026 13:10 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Ik was net te laat en zeiknat geregend.
En net toen ik binnen was, was het droog
Ja ik ook! Echt een mega hekel aanquote:Op donderdag 17 september 2026 11:05 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Ja
Als ik érgens een teringhekel aan heb is het aan volledig doorweekt zijn
Ja man, heftig. Nou, er was eerst voorspeld dat het vannacht hier los zou gaan. Werd wakker vanmorgen, stoeptegels volledig droog, nergens plassen te zien..... mmkay I guess 🤷🏻♂️quote:
De echte warmte draait een beetje om ons heen via het UK lijkt het. Daar tot wel 25 graden en hier moeten we het doen met 20 als maxima.quote:Op donderdag 17 september 2026 15:29 schreef INViCTuS het volgende:
Warmer, zonniger en bestendiger![]()
![]()
![]()
![]()
[ x ]
Idd. Geen overdreven warmte meer volgens de pluim. Het wordt wel een stuk droger door een hogedrukgebied.quote:Op donderdag 17 september 2026 15:46 schreef Elan het volgende:
[..]
De echte warmte draait een beetje om ons heen via het UK lijkt het. Daar tot wel 25 graden en hier moeten we het doen met 20 als maxima.
Week lang 20-22 graden in het oosten en zuiden is ook wel gewoon prima. Ook wel boffen. Zonnig, droog en aangenaamquote:Op donderdag 17 september 2026 16:38 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Idd. Geen overdreven warmte meer volgens de pluim. Het wordt wel een stuk droger door een hogedrukgebied.
[ afbeelding ]
Vrij weinig zon gezien en aan de frisse kant. Prima zeker niet. Lage standaard heb jijquote:
Wateroverlast-meldingen zullen vast ook snel volgen!quote:Op donderdag 17 september 2026 17:24 schreef Stephan5 het volgende:
Wolkbreuk-pit vol over Haarlem! Zo hoort het dus.. Wat een water. :![]()
Cijfer volgt later..
Sowieso hogedruk is perfect. De temperatuur maakt me dan nog weinig uit.quote:Op donderdag 17 september 2026 16:47 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Week lang 20-22 graden in het oosten en zuiden is ook wel gewoon prima. Ook wel boffen. Zonnig, droog en aangenaam
Al ligt die in de winter vaak verkeerd. #nordseesuppequote:Op donderdag 17 september 2026 20:05 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Sowieso hogedruk is perfect. De temperatuur maakt me dan nog weinig uit.
Droog en met 20 graden een meer dan prima temperatuur. Wat jammer van de weinige zon, maar dit was veel beter weer om iets in te ondernemen dan 30 graden (met zon).quote:Op donderdag 17 september 2026 17:47 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Vrij weinig zon gezien en aan de frisse kant. Prima zeker niet. Lage standaard heb jij
Het gebeurd niet vaak dat ik 10mm+ mag noteren.quote:Op donderdag 17 september 2026 20:14 schreef 12Beaufort het volgende:
13.5 mm hier. Valt mee.
Korte maar stevige buitjes.
En de temperatuur is flink gezakt. Nog geen 13 graden hier.quote:Op donderdag 17 september 2026 21:27 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Het gebeurd niet vaak dat ik 10mm+ mag noteren.
Vorige maand de 20ste had ik een 13,2mm, 31ste 10,4mm.
Deze maand de 8ste 19,8mm, en vandaag 12,2mm is er weer een dag die genoteerd mag worden.
Maandtotaal 34,2mm tot nu toe.
Vanavond na zonsondergang klaarde het hier trouwens wel helemaal op met mooie kleuren in de lucht
Zeist heeft wel een betere Petanque-verenigingquote:Op donderdag 17 september 2026 22:09 schreef MissHobje het volgende:
Vond het vandaag erg fris met die 17.4 graden brr en ook bizar..bij mij viel erg veel regen en in Zeist helemaal niet veel..toch invloed van die snelweg ertussen ( a28)![]()
Het is trouwens meestal andersom..De Bilt is vele malen droger dan Zeist.
Geen ideequote:Op donderdag 17 september 2026 22:54 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Zeist heeft wel een betere Petanque-vereniging
Ik heb vandaag voor het eerst sinds lange tijd weer eens sokken aangedaan, ik had me toch een partij koude voetenquote:Op donderdag 17 september 2026 22:09 schreef MissHobje het volgende:
Vond het vandaag erg fris met die 17.4 graden brr en ook bizar..bij mij viel erg veel regen en in Zeist helemaal niet veel..toch invloed van die snelweg ertussen ( a28)![]()
Het is trouwens meestal andersom..De Bilt is vele malen droger dan Zeist.
Hier is de temperatuur in de woonkamer sochtends gezakt naar 27C nadat het vrijwel stabiel op 29.5 zat iedere ochtend gedurende de zomer.quote:Op vrijdag 18 september 2026 00:43 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ik heb vandaag voor het eerst sinds lange tijd weer eens sokken aangedaan, ik had me toch een partij koude voeten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 13% gewijzigd door kree op 18-09-2026 10:54:54 ]Do what you love, love what you do!
26 graden binnen?quote:Op vrijdag 18 september 2026 02:03 schreef SpeedyGJ het volgende:
Its raining cats and dogs, als je dit letterlijk zou nemen....
De eerste 2mm is alweer binnen
[ afbeelding ]
Volgende week ook. Machtig mooiquote:
Vandaag is wel stukken beterquote:Op donderdag 17 september 2026 21:04 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Droog en met 20 graden een meer dan prima temperatuur. Wat jammer van de weinige zon, maar dit was veel beter weer om iets in te ondernemen dan 30 graden (met zon).
Dus ja, gewoon prima weer.
De Limburgse woestijn keeps on giving.quote:Op vrijdag 18 september 2026 10:14 schreef INViCTuS het volgende:
![]()
![]()
![]()
boffen dit vooruitzicht
Volgende week fraai nazomerweer
Volgende week zwaait hogedruk de scepter. Het hoog trekt via onze omgeving en de Noordzee naar het noordoosten; tijdens de tweede helft van de week volgen van het zuidwesten uit nieuwe hogedrukimpulsen.
Dat betekent voor ons land droog en rustig weer met meer zonneschijn, maar in de nacht en ochtend ook stijgende mistkansen. De temperatuur loopt op naar waarden boven 20 graden: in het oosten/zuiden zijn soms maxima rond 25 graden mogelijk. Een nazomers weertype dus.
Met stijgende mistkansen en dat kan hardnekkig zijn in dit jaarseizoen.quote:Op vrijdag 18 september 2026 10:14 schreef INViCTuS het volgende:
![]()
![]()
![]()
boffen dit vooruitzicht
Volgende week fraai nazomerweer
Volgende week zwaait hogedruk de scepter. Het hoog trekt via onze omgeving en de Noordzee naar het noordoosten; tijdens de tweede helft van de week volgen van het zuidwesten uit nieuwe hogedrukimpulsen.
Dat betekent voor ons land droog en rustig weer met meer zonneschijn, maar in de nacht en ochtend ook stijgende mistkansen. De temperatuur loopt op naar waarden boven 20 graden: in het oosten/zuiden zijn soms maxima rond 25 graden mogelijk. Een nazomers weertype dus.
Niks mis mee. September tot nu toe prima maand wel.quote:Op vrijdag 18 september 2026 13:14 schreef 12Beaufort het volgende:
En ondertussen is deze maand bijna 2.5 graden warmer dan normaal.
[ afbeelding ]
Nah, in de middag komt ie er dan nog wel door eind septemberquote:Op vrijdag 18 september 2026 13:12 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Met stijgende mistkansen en dat kan hardnekkig zijn in dit jaarseizoen.
Of niet. We gaan het zien..quote:Op vrijdag 18 september 2026 13:28 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Nah, in de middag komt ie er dan nog wel door eind september
Iets meer zon en 6 graden erbij! Akkoordquote:Op vrijdag 18 september 2026 17:14 schreef Geschiedkundige het volgende:
Zoals vandaag is zou de zomer moeten zijn
Nouja, vooruit. Deal. Blijven we in ieder geval ver weg van de dertigersquote:Op vrijdag 18 september 2026 17:26 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Iets meer zon en 6 graden erbij! Akkoord
Mood in Nederland.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 18 september 2026 18:27 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Mood in Nederland.Die moskeeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
Ja geloof ik meteen, ik heb dat met een deken op de bank, seizoen is weer geopendquote:Op vrijdag 18 september 2026 00:43 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ik heb vandaag voor het eerst sinds lange tijd weer eens sokken aangedaan, ik had me toch een partij koude voeten
Als dat echt zo lekker warm zou zijn hier in de woonkamer, dan ben ik echt gek aan het wordenquote:Op vrijdag 18 september 2026 11:39 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
26 graden binnen?
Dat is lekker warm
Ja mijn dochter is ook een deken freakquote:Op vrijdag 18 september 2026 20:58 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ja geloof ik meteen, ik heb dat met een deken op de bank, seizoen is weer geopend![]()
Vandaag best lekker weer gehad en geen regen zowaar..ja misschien eerder vannacht dat zou kunnen maar tot nu toe overdag niets, zon ook! Maar het was frissig..de zomerjas is klaar zeg maar.
Ja en met slapen heb ik ook een deken op mijn dons geknald, tis al frisjes.quote:Op vrijdag 18 september 2026 23:01 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ja mijn dochter is ook een deken freakinmiddels pakt ze die ook alweer een tijdje
het was vandaag echt wel lekker weer moet ik zeggen, vanavond lekker uit eten geweest met mijn 2 dames en daarna nog een rondje gefietst
Het nieuwe normaalquote:Op zaterdag 19 september 2026 10:06 schreef dick_laurent het volgende:
Hier wordt er nog steeds geslapen onder alleen een laken. Temp slaapkamer hangt zo rond de 27 graden.
En met de vooruitzichten van komende week die dagelijks de 30C weer gaan halen gok ik dat slapen onder een laken tot begin oktober wel een feit gaat worden.
Aah, what hot!!!quote:Op zaterdag 19 september 2026 10:06 schreef dick_laurent het volgende:
Hier wordt er nog steeds geslapen onder alleen een laken. Temp slaapkamer hangt zo rond de 27 graden.
En met de vooruitzichten van komende week die dagelijks de 30C weer gaan halen gok ik dat slapen onder een laken tot begin oktober wel een feit gaat worden.
Ja same here hoor! Ik slaap altijd al met deken ook al is het 25 gradenquote:Op vrijdag 18 september 2026 23:50 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ja en met slapen heb ik ook een deken op mijn dons geknald, tis al frisjes.
Wat gezellig ff lekker uit eten
Mooi lekker daar laten, want echt 30 graden ga ik niet meer trekken hoor, dan eis ik gewoon week lang storm. Begint maandag met windkracht 9 om op woensdag en donderdag continu 11/12bft te staan en daarna weer aflopend, behalve op zondag, dan nog een toetje van 12bft tijdens koufront om daarna rustiger te wordenquote:Op zaterdag 19 september 2026 10:06 schreef dick_laurent het volgende:
Helaas welquote:
We hadden in Andalusië de airco ‘s nachts gewoon aan. Was daar nog ruim boven de 20 in de nacht en overdag rond de 30.quote:Op zaterdag 19 september 2026 10:06 schreef dick_laurent het volgende:
Putto had het hier twee weken geleden al over.quote:
Putto verwijderd net zo goed weer berichten als die geen gelijk krijgt. Overigens wordt het niet zo warm als hij zeiquote:Op zaterdag 19 september 2026 12:12 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Putto had het hier twee weken geleden al over.
Je oogt best wel als een Putto-fan, gezien je hem wel erg vaak aanhaalt.quote:Op zaterdag 19 september 2026 12:12 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Putto had het hier twee weken geleden al over.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |