SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Bekijk deze YouTube-videoNever Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
Nee dan kun je er toch niet beter tegen. Je redeneert verkeerd om of je went andersom.quote:Op vrijdag 11 september 2026 18:50 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Naja, dat ik 21 in mei te koud vond en 21 in september te warm. M.a.w. ik kan er beter tegen.
En nu ben ik dus verkouden door het weer. Je merkt sowieso al dat de herfst z'n intrede doet.
Doe die jas aan, anders word je verkouden!quote:Op vrijdag 11 september 2026 19:08 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Van het weer word je niet verkouden. @:geschiedkundige wordt niet verkouden omdat ie in december in t shirt en korte broek loopt.
Vatbaarder bij echt koud weer, ja. Maar het is nog geen november ofzo. Veel of vaak zit het gewoon tussen de oren. Foj
In de korte broek, t-shirt en met slippers. Heerlijk met een zelfgeserveerd glas koud drinken op het verder uitgestorven terrasquote:Op vrijdag 11 september 2026 19:15 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Geschiedkundige heeft Mammoet genen. Die overleefd als enige een ijstijd hier geloof ik.
Ja plaatselijk voor alleen @SpeedyGJquote:Op vrijdag 11 september 2026 17:27 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Snel herfst? Even dimmen, hobje!
Vandaag was al beetje herfstig
Ja, dat hoor je vaak als je jonger bent. Nu ben je natuurlijk wel vatbaarder als je weinig kleding aan hebt en het buiten nat, koud en winderig is. in alleen een korte broek en t shirt lopen bij temperaturen onder de 10 is voor de meeste mensen niet prettig en ook niet altijd handig. Het kost je lichaam ontzettend veel energie om warm te blijven en zodoende ben je dus wel vatbaarder. Bij jou is dat, als 1 van de weinige, blijkbaar anders. Ik neem niet aan dat jij jouw kind in december of januari in korte broek, slippers en t shirt naar school stuurt? Die kinderen zijn in de wintermaanden wandelende snotfabriekenquote:Op vrijdag 11 september 2026 19:45 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Doe die jas aan, anders word je verkouden!
Uhu mam...
Oow, dat mag! Dat is immers het hoge noorden en kom ik precies nooitquote:Op zaterdag 12 september 2026 10:28 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ja plaatselijk voor alleen @:SpeedyGJ
Nee zeker niet. Masr hij liep net wel een tijd zonder t-shirt buiten, want 'nog nooit zo heet gehad'quote:Op zaterdag 12 september 2026 11:08 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ja, dat hoor je vaak als je jonger bent. Nu ben je natuurlijk wel vatbaarder als je weinig kleding aan hebt en het buiten nat, koud en winderig is. in alleen een korte broek en t shirt lopen bij temperaturen onder de 10 is voor de meeste mensen niet prettig en ook niet altijd handig. Het kost je lichaam ontzettend veel energie om warm te blijven en zodoende ben je dus wel vatbaarder. Bij jou is dat, als 1 van de weinige, blijkbaar anders. Ik neem niet aan dat jij jouw kind in december of januari in korte broek, slippers en t shirt naar school stuurt? Die kinderen zijn in de wintermaanden wandelende snotfabrieken
Ik werk buiten meestal tot half oktober/bijna ingang wintertijd in de korte broek en t shirt met soms in de ochtend een vest. Een vest is echt wel prettig als het koud is en een jas als het regent. Daarna moet de lange broek wel aan ondanks dat ik dat niet prettig vind. Tegen die tijd is alles vaak gewoon vies, nat, vochtig en meer van dat
Ik zie ze wel hoor, korte broek en t-shirt in de winter.quote:Op zaterdag 12 september 2026 11:08 schreef INViCTuS het volgende:
Ik neem niet aan dat jij jouw kind in december of januari in korte broek, slippers en t shirt naar school stuurt? Die kinderen zijn in de wintermaanden wandelende snotfabrieken
Maar niet van 4 jaarquote:Op zaterdag 12 september 2026 12:41 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik zie ze wel hoor, korte broek en t-shirt in de winter.
Wel hoor, korte broeken challenge is al jaren op de basisschool.quote:
Oh hier geen 4-jarige, die weten toch niet wat een challenge is. Zijn er meestal van 7/8 en ouder.quote:Op zaterdag 12 september 2026 13:30 schreef Pisces het volgende:
[..]
Wel hoor, korte broeken challenge is al jaren op de basisschool.Wel vaak een trui erbij.
Regenquote:
Dankjewelquote:Op zaterdag 12 september 2026 10:28 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ja plaatselijk voor alleen @:SpeedyGJ
Mooi lekker daar blijven jijquote:Op zaterdag 12 september 2026 11:23 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Oow, dat mag! Dat is immers het hoge noorden en kom ik precies nooit.
's nachts is niet ergquote:
Dat is inderdaad vreselijk.quote:Op zaterdag 12 september 2026 23:44 schreef DemonRage het volgende:
[..]
's nachts is niet erg(behalve als je er op de fiets of te voet doorheen moet voor/na een avondje stappen)
Ik las plasserspeelweer.quote:Op zondag 13 september 2026 10:59 schreef Geschiedkundige het volgende:
Plassenspeelweer
Dat is lang geleden.
Ja dat is te merken idd.quote:Op zondag 13 september 2026 11:57 schreef summer2bird het volgende:
Godsamme, ik stond te stofzuigen en zweette als een tierelier. Vroeg me al af of ik ziek aan het worden was ofzo. Luchtvochtigheid hier bijna 90%, ja dan krijg je dat wel
90% is niet goed hoor, zelfs met hoe benauwd het buiten is.quote:Op zondag 13 september 2026 11:57 schreef summer2bird het volgende:
Godsamme, ik stond te stofzuigen en zweette als een tierelier. Vroeg me al af of ik ziek aan het worden was ofzo. Luchtvochtigheid hier bijna 90%, ja dan krijg je dat wel
87% buiten, en heb deuren/ramen los dus vandaarquote:Op zondag 13 september 2026 12:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
90% is niet goed hoor, zelfs met hoe benauwd het buiten is.
Ik dacht dat je dat binnen had.quote:Op zondag 13 september 2026 13:06 schreef summer2bird het volgende:
[..]
87% buiten, en heb deuren/ramen los dus vandaar
Oh haha nee dat gelukkig niet. Geen idee hoeveel het binnen is, heb daar geen apparatuur voor.quote:
Ramen en deuren los wordt het ook niet beter van, ik zou zorgen dat ze vastzitten.quote:Op zondag 13 september 2026 13:06 schreef summer2bird het volgende:
[..]
87% buiten, en heb deuren/ramen los dus vandaar
Uh-oh.... iemand gaat weer naar zijn koelvest moeten grijpen!quote:Op zondag 13 september 2026 15:33 schreef INViCTuS het volgende:
Dinsdag in Oosten en Zuiden nog een aangename 26-28 graden mogelijk
[ x ]
Hopelijk ook niet de laatste keerquote:Op zondag 13 september 2026 16:00 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Uh-oh.... iemand gaat weer naar zijn koelvest moeten grijpen!
Het water is krap 18 graden...de dompelpomp wordt gereed gemaaktquote:Op zondag 13 september 2026 18:09 schreef dick_laurent het volgende:
Zo, net nog ff wat baantjes getrokken in het schwimmbad, heerlijk verfrissend.
@:garlandbriggs ik heb je niet meer gehoord over je laatste frisse duik van het seizoen. Disappointed!
Opbokkenquote:Op zondag 13 september 2026 15:33 schreef INViCTuS het volgende:
Dinsdag in Oosten en Zuiden nog een aangename 26-28 graden mogelijk
[ x ]
Dit dus, weg met die zomerse temperaturen!quote:
quote:Op maandag 14 september 2026 10:34 schreef GarlandBriggs het volgende:
Vanochtend om 8 uur had ik het voor het eerst weer echt koud op de fiets. Damp uit de mond en rijp op de velden...was ook echt onaangenaam aan de handen. Ik ga de handschoentjes er voortaan maar weer bij pakken...
quote:Op maandag 14 september 2026 10:34 schreef GarlandBriggs het volgende:
Vanochtend om 8 uur had ik het voor het eerst weer echt koud op de fiets. Damp uit de mond en rijp op de velden...was ook echt onaangenaam aan de handen. Ik ga de handschoentjes er voortaan maar weer bij pakken...
Laagste grastemperatuur was eelde met 3,8 graden. Uit welk land kom jij nou weerquote:Op maandag 14 september 2026 10:34 schreef GarlandBriggs het volgende:
Uit gevoelstemperatuurlandquote:Op maandag 14 september 2026 12:12 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Laagste grastemperatuur was eelde met 3,8 graden. Uit welk land kom jij nou weer
lekker met die hoge luchtvochtigheid en geen wind,quote:Op maandag 14 september 2026 13:45 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Morgen 28 graden, tijd om de koelvesten in de diepvries kist te leggen.
Ah ja zo kan ik ook spelen met gevoelstemperatuurquote:Op maandag 14 september 2026 12:25 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Uit gevoelstemperatuurland
Btw...de hele ochtend een training gegeven en kwam net buiten...heerlijk weertje hoor!
Daar zit de speelruimte, GJquote:Op maandag 14 september 2026 14:32 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ah ja zo kan ik ook spelen met gevoelstemperatuur
Nee, daar ben ik nog niet aan toe. Even laten bezinken.quote:
Er komt, als het meezit, maar waarschijnlijk wel, juist een nieuwe blokkade aan met mooi en aangenaam Spätsommer weer. Vrij droog, fijne temperaturen 20-25 graden en hopelijk ook zonnig. Wel boffenquote:Op maandag 14 september 2026 19:52 schreef cinderloom het volgende:
Waar was vandaag de zon?
Man man .... hartstikke benauwd, veel motregen, bewolkt.
Gelukkig komt na morgen de herst aan.
Hopenlijk stuk minder benauwd vanaf dan.
Heel vies idd.quote:Op dinsdag 15 september 2026 02:09 schreef cherrycoke het volgende:
Nog steeds 18 graden buiten met 94% luchtvochtigheid
Vies moeras weer.
"we weten het niet"-weer.quote:Op dinsdag 15 september 2026 06:49 schreef heywoodu het volgende:
Vooruitzichten lange termijn
dinsdag 22 september tot en met dinsdag 29 september
Er is ongeveer 60% kans op een overgang naar een overwegend droog weertype, met middagtemperaturen rond het langjarig gemiddelde. Er is ongeveer 40% kans op voortzetting van een (licht) wisselvallig weertype, met temperaturen iets beneden het langjarig gemiddelde.
Acceptabel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |