abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221750126
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2026 09:42 schreef AchJa het volgende:

[..]
Waarop de opmerking "met kans op verdere escalatie" werd gemaakt en ze dat allemaal maar prima vond. Als je die hint (met een koevoet) niet begrijpt omdat je je verkeerd uit liep te drukken dan ben je of teringdom of je meende echt wat je zei.
Ik vond dat ook opmerkelijk. Uiteraard moeten we Oekraïne volop blijven steunen met wapens en geld, maar dit klonk als een directe inmenging op militair niveau. Dat is totaalidioot, daar is Europa zonder hulp van de Amerikanen ook helemaal niet klaar voor. Ja, Oekraïne steunen is enorm belangrijk, maar onze eigen populaties beschermen gaat voor.
  dinsdag 8 september 2026 @ 09:54:28 #202
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221750152
quote:
88s.gif Op dinsdag 8 september 2026 09:03 schreef Mikeytt het volgende:
https://www.bnr.nl/nieuws(...)aanse-vredesgazanten

Rusland hervat raketaanvallen op Kyiv na vertrek Amerikaanse vredesgazanten

Rusland heeft de aanvallen op de Oekraïense hoofdstad Kyiv hervat na het vertrek van de Amerikaanse gezanten Steve Witkoff en Jared Kushner. Die waren in Moskou en Kyiv om over vrede tussen Rusland en Oekraïne te onderhandelen. De autoriteiten zeggen tegen Oekraïense media dat daarbij zeker twee doden zijn gevallen en tien mensen gewond zijn geraakt.

[ afbeelding ]

Kyiv werd aangevallen met ballistische raketten. Burgemeester Vitali Klytsjko zegt tegen de nieuwssite Kyiv Independent dat mensen bedolven zijn geraakt onder het puin van een appartementencomplex. Volgens mediaberichten zijn verschillende appartementencomplexen, een school en auto's getroffen.

Polen voerde operaties in de lucht uit om schending van zijn luchtruim te voorkomen, schreef het Poolse leger op X. Het vliegverkeer op ⁠Lublin ‌Airport werd tijdelijk stilgelegd.

De Oekraïense president Volodymyr Zelensky zei in een interview met nieuwssite Axios dat de Russen klaar zijn om te onderhandelen. De Amerikaanse regering heeft volgens hem de mogelijkheid om de Russische president Vladimir Poetin tot deëscaleren te dwingen. De Russische leider zou Trump niet willen ergeren voorafgaand aan de midtermverkiezingen in de VS in november.
Dat koppie koffie als PI is niet passend.
Hier past meer deze bij:
:X ;(
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  dinsdag 8 september 2026 @ 09:55:34 #203
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221750158
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2026 09:11 schreef UitStraling het volgende:

[..]
AfD to the rescue.

Binnen korte tijd stemt geheel westelijk Europa rechts en dan worden we weer dikke vriendjes met Rusland natuurlijk.
Wat is daar mis mee? Ik zou met de hele wereld wel bevriend willen zijn.
Wij (burgers) hebben niets aan rivaliteit.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
  dinsdag 8 september 2026 @ 09:57:44 #204
482094 Mikeytt
Zeewiersnack activist
pi_221750165
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 september 2026 09:54 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat koppie koffie als PI is niet passend.
Hier past meer deze bij:
:X ;(
Ik ga mijn PI niet op elk bericht aan zitten passen. :+ Zeker gezien ik deze PI nooit heb ingesteld.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵🇷🇺☭
  dinsdag 8 september 2026 @ 09:58:51 #205
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221750171
quote:
88s.gif Op dinsdag 8 september 2026 09:57 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Ik ga mijn PI niet op elk bericht aan zitten passen. :+ Zeker gezien ik deze PI nooit heb ingesteld.
Ja je mag doen wat je wil. Maar in andere posts voer jij ook anderen. Dus het is niet dat je het niet zou weten.
  dinsdag 8 september 2026 @ 10:16:01 #206
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_221750229
Scorched earth
  dinsdag 8 september 2026 @ 10:27:12 #207
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_221750292
Niet verrassend om te zien hoe onze meer rechts-extremistische Putin vriendjes zich verheugen op jaren van dictatuur en onderdrukking. Wat moet het toch mooi zijn om te wonen in een land waar willekeur en onderdrukking de norm zijn en waar discussie zoals we die hier voeren onmiddellijk bestraft wordt. De opwinding die je moet voelen om op elk moment opgepakt en naar het front gestuurd te kunnen worden.

Laten we allemaal hopen dat het snel "vrede" wordt 😘
  dinsdag 8 september 2026 @ 10:34:02 #208
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_221750313
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2026 10:27 schreef mcmlxiv het volgende:
Wat moet het toch mooi zijn om te wonen in een land waar willekeur en onderdrukking de norm zijn en waar discussie zoals we die hier voeren onmiddellijk bestraft wordt.
Dan kunnen ze net als de MAGAts in de VS tiktok filmpjes gaan maken omdat ze verbaast zijn dat het hun overkomt. Want ze wilden natuurlijk dat het de ander overkwam, en niet hun.
Scorched earth
pi_221750494
twitter
pi_221750564
Weer bewijs van persbreidel bij ons:

https://x.com/Repelsteeltje21/status/2097222501159866545

Onze NPO en DPG Media kranten houden de kaken stijf op elkaar als weer een D66 minister uit de bocht vliegt.

Die D66 ministers die ook NOOIT een kritische vraag krijgen als ze weer mogen aanschuiven bij een talkshow.
pi_221750723
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 september 2026 09:48 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik vond dat ook opmerkelijk. Uiteraard moeten we Oekraïne volop blijven steunen met wapens en geld, maar dit klonk als een directe inmenging op militair niveau. Dat is totaalidioot, daar is Europa zonder hulp van de Amerikanen ook helemaal niet klaar voor. Ja, Oekraïne steunen is enorm belangrijk, maar onze eigen populaties beschermen gaat voor.
Ik ben de tel kwijtgeraakt hoe vaak iemand in de Doema "ons" al bedreigd heeft met een nucleaire Armageddon.
Dat nemen wij toch ook niet al te serieus..
  dinsdag 8 september 2026 @ 11:29:47 #212
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221750882
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2026 19:47 schreef AchJa het volgende:

[..]
Het is gewoon dom van die muts, simpel zat.
Ze weet ook niet waar ze het over heeft en krijgt haar mening ook van elders aangedragen:
twitter

Typisch D66 ook, die hebben er een handje van om ter zake onkundige mensen op functies te zetten. Meer dan enige andere partij. In dit soort gevallen potentieel levensgevaarlijk.
The End Times are wild
  dinsdag 8 september 2026 @ 11:31:24 #213
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_221750896
Bemoedigend om te lezen dat als D66 zich nou maar gedraagt, de oorlog binnen een paar dagen over is.
Scorched earth
  dinsdag 8 september 2026 @ 11:33:45 #214
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221750952
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2026 11:25 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Ik ben de tel kwijtgeraakt hoe vaak iemand in de Doema "ons" al bedreigd heeft met een nucleaire Armageddon.
Dat nemen wij toch ook niet al te serieus..
Ik denk dat wij die nucleaire dreiging uiterst serieus nemen. Anders hadden we allang een no-fly zone boven Oekraine ingesteld en alle Russische havens geblokkeerd.
Kijk eens hoe wij andere, niet-nucleaire landen die ons in de weg stonden behandeld hebben de afgelopen 20 jaar (Servie, LIbie, Irak, Iran, etc etc). Die landen kunnen buigen of barsten. Wat dat betreft zijn we tegen Rusland heel voorzichtig geweest.
De nucleaire capaciteiten van Rusland zijn dus zonder meer een factor van betekenis!
The End Times are wild
  dinsdag 8 september 2026 @ 11:35:51 #215
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221751000
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2026 10:45 schreef BennieButtfuck het volgende:

[..]
Dan nog blijft Rusland in zijn blote reet staan, niet de Wereldbank.

Maar enfin, we zien je weer in het Irantopic of iets met asielzoekers ofzo. Tot dan!
HowardRoark is wat mij betreft van harte welkom in dit topic. Iemand die in staat is te lezen wat er staat en ook nog logisch beredeneerd een relevant antwoord te geven, daar hebben we er niet al te veel van.
Staat helemaal los van de mening die iemand heeft. Kwaliteit is kwaliteit.
The End Times are wild
  Moderator dinsdag 8 september 2026 @ 11:40:14 #216
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221751029
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2026 11:29 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ze weet ook niet waar ze het over heeft en krijgt haar mening ook van elders aangedragen:
[ x ]
Typisch D66 ook, die hebben er een handje van om ter zake onkundige mensen op functies te zetten. Meer dan enige andere partij. In dit soort gevallen potentieel levensgevaarlijk.
Imo slaat de interviewer de plank helemaal mis hier, waarom heeftie die tweet nog niet gelezen voor het interview _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator dinsdag 8 september 2026 @ 11:40:54 #217
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221751032
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2026 11:35 schreef LXIV het volgende:

[..]
HowardRoark is wat mij betreft van harte welkom in dit topic. Iemand die in staat is te lezen wat er staat en ook nog logisch beredeneerd een relevant antwoord te geven, daar hebben we er niet al te veel van.
Staat helemaal los van de mening die iemand heeft. Kwaliteit is kwaliteit.
Lol
pi_221751131
Typerend weer dat alle pro-russen hier over elkaar heen duikelen om wat te zeggen over een D66-trien die iets zei wat ze niet zo had moeten zeggen.

Dat rusland ons (b.v. Rotterdamse haven) en andere landen tig keer bewust bedreigd heeft, onder andere met nucleaire aanvallen, is natuurlijk hartstikke correct en verdiend. Maar een kamerlid van D66 zegt - al dan niet per ongeluk - dat we russische lanceerinstallaties moeten aanvallen en iedereen is beledigd.

Net als rusland - beledigd door alles, schaamt zich voor niks.
  dinsdag 8 september 2026 @ 11:59:25 #219
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221751137
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2026 11:40 schreef sp3c het volgende:

[..]
Imo slaat de interviewer de plank helemaal mis hier, waarom heeftie die tweet nog niet gelezen voor het interview _O-
Als het haar tweet was dan had ze moeten weten wat ze geschreven had, in hoofdlijnen. Een teken dat haar 'mening' helemaal niet haar mening is. Ze is gewoon een -knappe- buikspreekpop
The End Times are wild
pi_221751143
Ondertussen ook totaal geen verschil meer tussen NWS en BNW. Jammer.
pi_221751146

^ Spetsnaz
pi_221751152
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2026 09:42 schreef AchJa het volgende:

[..]
Waarop de opmerking "met kans op verdere escalatie" werd gemaakt en ze dat allemaal maar prima vond. Als je die hint (met een koevoet) niet begrijpt omdat je je verkeerd uit liep te drukken dan ben je of teringdom of je meende echt wat je zei.
Dat is een erg zwartwitte keuze.
Die 50k Noord-Koreaanse levens gaan evengoed Oekraïense levens vernietigen. Het is de zoveelste meesterzet van Russische president - phpmystyle
pi_221751157
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2026 11:21 schreef Homey het volgende:
Weer bewijs van persbreidel bij ons:

https://x.com/Repelsteeltje21/status/2097222501159866545

Onze NPO en DPG Media kranten houden de kaken stijf op elkaar als weer een D66 minister uit de bocht vliegt.

Die D66 ministers die ook NOOIT een kritische vraag krijgen als ze weer mogen aanschuiven bij een talkshow.
Welkom in dit topic, eerste bijdrage hier? Klagen over de pers kan vast wel ergens anders.
pi_221751178
D66er is de enige die snapt dat er niet op te boksen is tegen honderden ballistische raketten met luchtdefensie alleen, daar zullen nooit genoeg patriots voor zijn. Enige manier is dat de fabrieken en/of lanceerders worden uitgeschakeld voor korte en langetermijn.

Dat is realiteitszin.

Het lijkt me overigens vrij duidelijk dat ze bedoelde dat Oekraine dat moest doen "met de wapens die daarvoor geleverd kunnen worden" zegt ze gelijk daarna heel duidelijk? Of mis ik iets.
  Moderator dinsdag 8 september 2026 @ 12:09:35 #225
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221751184
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2026 11:59 schreef LXIV het volgende:

[..]
Als het haar tweet was dan had ze moeten weten wat ze geschreven had, in hoofdlijnen. Een teken dat haar 'mening' helemaal niet haar mening is. Ze is gewoon een -knappe- buikspreekpop
Ow dat zal best maar ze komt heel makkelijk weg omdat de interviewer zelf geen idee heeft wat zijn werk is

Die ziet wat ophef en denkt makkelijk te kunnen scoren, viel tegen
pi_221751210
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2026 11:29 schreef LXIV het volgende:

[..]
[ x ]
Het is toch ook van de zotte om mensen minister te maken van een bepaald onderwerp waar ze helemaal geen kennis van hebben?
Alsof je een bouwvakker het werk van een boekhouder laat doen.
  dinsdag 8 september 2026 @ 12:16:46 #227
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_221751226
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2026 11:57 schreef MaxMark het volgende:
Typerend weer dat alle pro-russen hier over elkaar heen duikelen om wat te zeggen over een D66-trien die iets zei wat ze niet zo had moeten zeggen.

Dat rusland ons (b.v. Rotterdamse haven) en andere landen tig keer bewust bedreigd heeft, onder andere met nucleaire aanvallen, is natuurlijk hartstikke correct en verdiend. Maar een kamerlid van D66 zegt - al dan niet per ongeluk - dat we russische lanceerinstallaties moeten aanvallen en iedereen is beledigd.

Net als rusland - beledigd door alles, schaamt zich voor niks.
De eerste de beste simpele soldaat krijgt voordat hij op uitzending gaat al een mediatraining om te voorkomen dat betrokkene domme uitspraken doet tegen journalisten van allerlei pluimage, we weten natuurlijk allemaal waar types als een Arnold Karskens naar zaten te hengelen in Afghanistan. En als er dan toch domme uitspraken gedaan worden wordt betrokkene op het matje geroepen. Maar nu moeten we domme uitspraken van nb. een dik betaald politiek figuur maar een beetje schouderophalend afdoen als ach, kan gebeuren? En als je dat niet doet ben je plotseling eoa "pro-rus" geworden... Het wordt ook steeds gekker hier he?
  dinsdag 8 september 2026 @ 12:16:52 #228
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221751228
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2026 11:33 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik denk dat wij die nucleaire dreiging uiterst serieus nemen. Anders hadden we allang een no-fly zone boven Oekraine ingesteld en alle Russische havens geblokkeerd.
Kijk eens hoe wij andere, niet-nucleaire landen die ons in de weg stonden behandeld hebben de afgelopen 20 jaar (Servie, LIbie, Irak, Iran, etc etc). Die landen kunnen buigen of barsten. Wat dat betreft zijn we tegen Rusland heel voorzichtig geweest.
De nucleaire capaciteiten van Rusland zijn dus zonder meer een factor van betekenis!
Ja duh.
Niet dat ze gelijk er eentje gooien op Kiev. Maar alleen al bij een kernproef in Oost-Oekraïne doet eenieder al voldoende sidderen.

Levensverzekering voor Rusland.
  dinsdag 8 september 2026 @ 12:19:02 #229
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_221751246
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2026 12:01 schreef Wantie het volgende:
Dat is een erg zwartwitte keuze.
Dat mag je vinden. Op dat niveau verwacht ik wel iets meer verstand. En anders had je daar iemand anders neer moeten zetten die wel een beetje weet waar hij/zij over lult. Dan was bv. een Boswijk een veel betere keus geweest.
  dinsdag 8 september 2026 @ 12:22:00 #230
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_221751269
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2026 12:09 schreef skysherrif het volgende:
D66er is de enige die snapt dat er niet op te boksen is tegen honderden ballistische raketten met luchtdefensie alleen, daar zullen nooit genoeg patriots voor zijn.
Domme politici zijn wmb niks bijzonders, maar we hoeven ook niet te doen alsof het ook maar vaag relevant is.
Scorched earth
pi_221751338
quote:
D66er is de enige die snapt dat er niet op te boksen is tegen honderden ballistische raketten met luchtdefensie alleen, daar zullen nooit genoeg patriots voor zijn. Enige manier is dat de fabrieken en/of lanceerders worden uitgeschakeld voor korte en langetermijn.

Dat is realiteitszin.

Het lijkt me overigens vrij duidelijk dat ze bedoelde dat Oekraine dat moest doen "met de wapens die daarvoor geleverd kunnen worden" zegt ze gelijk daarna heel duidelijk? Of mis ik iets.
Ik snapte meteen dat ze bedoelde dat wij de wapens aan Oekraïne moeten leveren om de lanceerinstallaties uit te schakelen. Wat ook gewoon slim is, want nu richten we ons op de kogels die Oekraïne raken, terwijl we ons ook kunnen richten op de persoon die ze afschiet (spreekwoordelijk gesproken).

En inderdaad, als je het letterlijk neemt, is het alsof wij zelf op Rusland moeten gaan schieten. En inderdaad, daar wordt een hoop ophef over gemaakt. Kijk ook maar naar hoeveel reacties het daar nu al over gaat. Terwijl als men in Rusland dreigt om een kernbom op Rotterdam te gooien, of als Baudet Poetin een held noemt, wordt dat door de nu zeikende 'escalatie'-apologeten genegeerd.
pi_221751396
Is er al duidelijk welke van de 628 frontkaarten klopt? Met de verschillen die, met name rond Lyman, te zien zijn kun je maar moeilijk conclusies trekken anders dan dat het nog steeds alle kanten op gaat.
pi_221751420
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2026 12:16 schreef AchJa het volgende:

[..]
De eerste de beste simpele soldaat krijgt voordat hij op uitzending gaat al een mediatraining om te voorkomen dat betrokkene domme uitspraken doet tegen journalisten van allerlei pluimage, we weten natuurlijk allemaal waar types als een Arnold Karskens naar zaten te hengelen in Afghanistan. En als er dan toch domme uitspraken gedaan worden wordt betrokkene op het matje geroepen. Maar nu moeten we domme uitspraken van nb. een dik betaald politiek figuur maar een beetje schouderophalend afdoen als ach, kan gebeuren? En als je dat niet doet ben je plotseling eoa "pro-rus" geworden... Het wordt ook steeds gekker hier he?
Ja, ze was dom - dat zei ik ook (soort van). Maar het is niet alsof Nederland ooit serieus dreigend kan/zal doen tegenover een land als rusland. Dan weet je toch al dat het gewoon een domme fout was en zo kun je het van mij wel afdoen.

En mijn punt was dat ik dezelfde mensen van hierboven nooit verontwaardigd heb zien doen over de (nucleaire) dreigementen van rusland aan ons. Dat is toch een factor 100 erger dan wat een D66-kamerlid met onvoldoende media-training uitblaat, of niet soms?

Je hoeft dit niet schouderophalend af te doen áls je het ook niet schouderophalend afdeed toen rusland ons en onze bondgenoten bedreigde. Maar dat gebeurde wel en dat is hypocriet.

Kijk toch alleen maar eens naar wie jouw post nu weer liken. Dat zijn de hypocrieten waar ik het over heb en jij geeft ze weer voer.
pi_221751432
quote:
Kremlin: overwinning Rusland in oorlog met Oekraïne is 'heel dichtbij'

Rusland is ervan overtuigd dat de overwinning in het conflict met Oekraïne "heel dichtbij" is. Dat heeft Kremlin-woordvoerder Dmitri Peskov gezegd. "Ja, we zijn ervan overtuigd, en we zijn er zeker van dat de overwinning heel dichtbij is," klonk het.

De uitspraken staan in schril contrast met de situatie aan het front. Volgens experts heeft Rusland al maandenlang moeite om terrein te veroveren op Oekraïne, en gaat dat gepaard met zware verliezen.

De uitspraken wijzen er ook op dat het bezoek van de Amerikaanse onderhandelaars aan Moskou en Kiev afgelopen weekend weinig effect heeft gehad op de onderhandelingsbereidheid van het Kremlin.

https://www.telegraaf.nl/(...)htbij/161122806.html
Lol dit is dus wat ze Poetin wijsmaken.
  dinsdag 8 september 2026 @ 12:50:48 #235
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221751450
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2026 12:41 schreef Nebelwerfer het volgende:
Is er al duidelijk welke van de 628 frontkaarten klopt? Met de verschillen die, met name rond Lyman, te zien zijn kun je maar moeilijk conclusies trekken anders dan dat het nog steeds alle kanten op gaat.
Is er nergens een soort consensus-kaart waarop je ook kunt zien wat de beweging over de afgelopen tijd was? Ik kan al die Oekrainsche plaatsnamen sowieso niet uit elkaar houden.
Zou mooi zijn als er een kaart was met daarin ook zichtbaar - 1 mnd, -6 mnd in een andere kleur.

Verder is die lijn natuurlijk diffuus en ook aan het front zelf vaak onduidelijk. Dus een harde wetenschap is het niet.
The End Times are wild
pi_221751462
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2026 12:48 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Is natuurlijk ook voor de lokale Rus. "Nog even volhouden mensen, we zijn er bijna.".
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  dinsdag 8 september 2026 @ 12:54:49 #237
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221751551
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2026 12:48 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Wat denk jij dat de toestand is?
The End Times are wild
pi_221751631
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2026 12:50 schreef LXIV het volgende:

[..]
Is er nergens een soort consensus-kaart waarop je ook kunt zien wat de beweging over de afgelopen tijd was? Ik kan al die Oekrainsche plaatsnamen sowieso niet uit elkaar houden.
Zou mooi zijn als er een kaart was met daarin ook zichtbaar - 1 mnd, -6 mnd in een andere kleur.

Verder is die lijn natuurlijk diffuus en ook aan het front zelf vaak onduidelijk. Dus een harde wetenschap is het niet.
Puntje bij paaltje is denk ik veel gebied grijs. Veel stukken worden beheerst door drones van beide kanten en de Russen maken veel gebruik van infiltraties die niet meteen te boek kunnen als een verovering.

Lyman valt al maanden op omdat men daar al maanden allemaal blauwe pijlen zet waar anderen weinig vorderingen zien.

Ik ben wel benieuwd welke conclusies überhaupt te trekken zijn.

Eens wat die kleuren betreft, hoewel dat ook onoverzichtelijk gaat worden denk ik.
pi_221751644
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2026 12:54 schreef LXIV het volgende:

[..]
Wat denk jij dat de toestand is?
Patstelling.
  dinsdag 8 september 2026 @ 13:08:03 #240
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221751670
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2026 13:03 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Puntje bij paaltje is denk ik veel gebied grijs. Veel stukken worden beheerst door drones van beide kanten en de Russen maken veel gebruik van infiltraties die niet meteen te boek kunnen als een verovering.

Lyman valt al maanden op omdat men daar al maanden allemaal blauwe pijlen zet waar anderen weinig vorderingen zien.

Ik ben wel benieuwd welke conclusies überhaupt te trekken zijn.

Eens wat die kleuren betreft, hoewel dat ook onoverzichtelijk gaat worden denk ik.
Sowieso zegt dat landjepik niet veel. Het is aan beide kanten veel te weinig, praktisch gesproken zit er geen beweging in, al jaren niet. Verder wordt er ook niks van waarde veroverd (bijv een industriegebied) wat invloed zou kunnen hebben. En Rusland en Oekraine zijn verder nog zó groot.

Het is eerder zo dat beide legers toch slijten hierdoor en dat de vraag dus is of ze voldoende voortzettingsvermogen kunnen genereren. En dan verliest Rusland meer in absolute zin, maar in relatieve zin (tov de bevolkingsgrootte) denk ik niet dat dit zo is.

Ik denk dat dit op deze wijze nog wel 2 jaar door kan gaan zonder dat er heel veel veranderd. Als er verandering komt is dat door een politieke wijziging in Moskou of Kiev, bijv Putin of Zelensky die -moeten- opstappen.
The End Times are wild
  dinsdag 8 september 2026 @ 13:08:31 #241
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221751673
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2026 13:05 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Patstelling.
Ja. Dat is wat we ook al langer zien.
The End Times are wild
  dinsdag 8 september 2026 @ 13:10:51 #242
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221751691
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2026 12:51 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Is natuurlijk ook voor de lokale Rus. "Nog even volhouden mensen, we zijn er bijna.".
Dat doen wij juist met de Oekrainers. Hele tijd worst voorhouden over patriots, granaten, en wat dies meer zij. Het komt niet, of te laat, of in lagere aantallen.
Maar wel zogenaamd meehuilen met de Oekrainers als zij het koud hebben in de winter.

Ja godverdomme zeg :')
  dinsdag 8 september 2026 @ 13:13:32 #243
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_221751709
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 september 2026 13:10 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat doen wij juist met de Oekrainers. Hele tijd worst voorhouden over patriots, granaten, en wat dies meer zij. Het komt niet, of te laat, of in lagere aantallen.
Maar wel zogenaamd meehuilen met de Oekrainers als zij het koud hebben in de winter.

Ja, je bent weer erg begaan met het lot van de oeks :O
Scorched earth
  dinsdag 8 september 2026 @ 13:15:26 #244
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221751724
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 september 2026 13:13 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, je bent weer erg begaan met het lot van de oeks :O
??
Ja. Zijn gewoon mensen, en geen mensen die ik verafschuw. Voor zover ik mensen al kan verafschuwen.
Deze mensen moeten gewoon hun rust en leven terugkrijgen. Het leven van Oekrainers staat al sinds 03-2020 in crisis stand. Dat moet eens stoppen.
pi_221751748
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 september 2026 13:10 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Nee druiloor, dat doen wij niet met de Oekraïners. Zij vechten voor hun overleving. Zijn zijn de partij die worden aangevallen en niet kunnen stoppen. Overgave = overname = gevangenis/dood/einde vrijheid. Wij helpen ze met overleven en helpen ze om de schade zoveel mogelijk te beperken tijdens deze overlevingsstrijd.

Compleet anders dan bij de Russen. Zij zijn de aanvallers en kunnen prima stoppen. Dat doen ze voorlopig nog niet en ondertussen lijdt het volk. Zij worden de worst voorgehouden "nog even volhouden, we zijn er bijna" terwijl Rusland er helemaal niet bijna is en ze gewoon kunnen stoppen.

Als je dat verschil niet snapt dan snap je het hele conflict niet.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  dinsdag 8 september 2026 @ 13:18:38 #246
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_221751750
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 september 2026 13:15 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
??
Ja. Zijn gewoon mensen, en geen mensen die ik verafschuw. Voor zover ik mensen al kan verafschuwen.
Deze mensen moeten gewoon hun rust en leven terugkrijgen.
Zelensky houd zijn volk niet contant voor dat ze "nog ff moeten volhouden dan hebben we echt wel gewonnen!" - da's het verschil.

quote:
Het leven van Oekrainers staat al sinds 03-2020 in crisis stand. Dat moet eens stoppen.
Nee, jij bedoeld slechts: ik moet van die crisis niks meer vernemen. Want de omvolking, gedwongen deportaties etc halen dan de media niet meer.
Scorched earth
pi_221751887
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2026 13:08 schreef LXIV het volgende:

[..]
Sowieso zegt dat landjepik niet veel. Het is aan beide kanten veel te weinig, praktisch gesproken zit er geen beweging in, al jaren niet. Verder wordt er ook niks van waarde veroverd (bijv een industriegebied) wat invloed zou kunnen hebben. En Rusland en Oekraine zijn verder nog zó groot.

Het is eerder zo dat beide legers toch slijten hierdoor en dat de vraag dus is of ze voldoende voortzettingsvermogen kunnen genereren. En dan verliest Rusland meer in absolute zin, maar in relatieve zin (tov de bevolkingsgrootte) denk ik niet dat dit zo is.

Ik denk dat dit op deze wijze nog wel 2 jaar door kan gaan zonder dat er heel veel veranderd. Als er verandering komt is dat door een politieke wijziging in Moskou of Kiev, bijv Putin of Zelensky die -moeten- opstappen.
Eens hoor.
Het is wel zo dat Russen steeds verder naar hun doelen kruipen en grote terreinwinst voor Oekraïne zou wel wat zeggen natuurlijk. Wat ik mij nog afvraag is wat het vallen van de blaadjes en de winter verder voor gevolgen gaan hebben. Ik denk dat er dan enorm veel doden extra gaan vallen.
  dinsdag 8 september 2026 @ 13:49:48 #248
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_221752068
quote:

Dat is realiteitszin.
Dat snapt de hele wereld wel hoor. Dat is echt geen wiskundige formule die alleen door Stephen Hawking begrepen zou kunnen worden...

quote:
Ze zegt letterlijk (eerst een heel stuk we, we, we, onafhankelijk VS etc):

"Dat we er voor moeten zorgen dat Oekraiene ook voor deze winter de luchtafweer weer op orde kan krijgen, dat we desnoods maar op lanceerinstallaties zelf moeten gaan schieten met de wapens die daarvoor geleverd kunnen worden."

Waarop meteen de: "Met kans op verdere escalatie wellicht" opmerking gemaakt wordt.

Aansluitend: "Ja maar goed, als de Patriots er niet zijn en Kiev nacht na nacht bestookt wordt en het is weer -30 wat is dan het alternatief."

En vervolgens gaat het over naar de Kruif... Dit had ze moeten corrigeren als ze het niet zo bedoelde.

Daarbij, de lanceerinstallaties worden voor zover mogelijk al aangegrepen door Oekraiene, dat is niet iets wat ze nog een keer extra zouden kunnen doen ofzo.
pi_221752072
quote:

Dat is realiteitszin.

Ja je mist de fophef.
Al is die verspreking niet handig.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 8 september 2026 @ 13:57:07 #250
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_221752108
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2026 10:27 schreef mcmlxiv het volgende:
Wat moet het toch mooi zijn om te wonen in een land waar willekeur en onderdrukking de norm zijn en waar discussie zoals we die hier voeren onmiddellijk bestraft wordt. De opwinding die je moet voelen om op elk moment opgepakt en naar het front gestuurd te kunnen worden.
Een soort busification bedoel je?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')