Wat een onzin. Als er een paar principiële kanslozen wegblijven omdat ze hun kankerstaafjes niet meer op mogen steken is dat een zegen. Het wordt voor andere klanten fijner, dus die geven weer meer uit.quote:Op dinsdag 1 september 2026 17:49 schreef Caland het volgende:
[..]
Als ze de horeca in de toeristengebieden de nek om willen draaien dan wens ik ze veel succes daarmee.
Neuh, gaat gewoon geslikt worden omdat mensen nog steeds wel naar een bar willen. Dit zei men ook over het rookverbod in de horeca. Dat er geen bar of restaurant zou overblijven. Niets van dat alles. De bars en restaurants zitten nog steeds vol.quote:Op dinsdag 1 september 2026 17:49 schreef Caland het volgende:
[..]
Als ze de horeca in de toeristengebieden de nek om willen draaien dan wens ik ze veel succes daarmee.
Ik zou dat in Spanje niet zo hard durven zeggen, nu rook ik zelf niet meer maar afgelopen mei viel het enorm op dat daar echt vrijwel iedereen nog paft op het terras of op straatquote:Op dinsdag 1 september 2026 17:51 schreef Charles33 het volgende:
[..]
Wat een onzin. Als er een paar principiële kanslozen wegblijven omdat ze hun kankerstaafjes niet meer op mogen steken is dat een zegen. Het wordt voor andere klanten fijner, dus die geven weer meer uit.
In het buitenland roken ze sowieso gigantisch veel meer dan in NL.quote:Op dinsdag 1 september 2026 17:44 schreef Caland het volgende:
[..]
Spanje? Als er ergens 95% van het terras rookt is het daar wel.
Dan staan we naast het terrasquote:Op dinsdag 1 september 2026 17:50 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Blijf jankenOver een paar jaar is het zover hier. Dan is het gedaan met die kankerstokken op het terras
Er zijn zoveel dingen die stinken of wat irritant is, waarom alleen de rokers aanpakken alsof het criminelen zijn.quote:Op dinsdag 1 september 2026 17:35 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Ook buiten is de stank niet te verdragen. Zeker niet op een terras, vaak voorzien van windscherm en parasols.
Zelfs op straat is het enorm irritant als zo’n rokende hufter opeens achter je loopt of naast je bij de tramhalte komt staan.
Wat mij betreft: roken alleen achter gesloten deur in eigen huis.
Prima doe maar rookverbod.quote:Op dinsdag 1 september 2026 17:44 schreef RealistAtheist het volgende:
Liever vandaag dan morgen roken op het terras verbieden. Fuck die kuttokkies met hun walgelijke stinkende kankerstokken.
En voor de jankerts hier die vinden dat het moet kunnen. Jammer voor jullie. Kwestie van tijd voordat het hier ook zo ver is. Zweden heeft het al, Italië in specifieke plaatsen al. België en Spanje hebben een totaalverbod in voorbereiding, Nederland gaat gelukkig snel volgen. Daar gaan jullie niks aan veranderen.
De ironiequote:
Maak je geen illusies, dit staat al lang op het lijstje naast zoet, zout en vet.quote:Op dinsdag 1 september 2026 13:49 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Ja man! Ook alcohol en vleesch verboten verklaren graag!
Daarom ben ik ook niet tegen roken/rokers. Want nee, daar houdt het echt niet bij op. Elk pleziertje moet worden afgepakt.quote:Op dinsdag 1 september 2026 18:47 schreef quo_ het volgende:
[..]
Maak je geen illusies, dit staat al lang op het lijstje naast zoet, zout en vet.
We leven nu eenmaal in een land waar het treiteren tot "way of life" geworden is. Het houdt echt niet op bij roken.
Ja, maar stinken en irritant zijn nou eenmaal niet de hoofdargumenten voor een verbod. Een doerian meurt veel harder dan een sigaret, maar voor m'n eigen gezondheid zit ik liever naast een doerianeter dan naast een roker.quote:Op dinsdag 1 september 2026 18:37 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Er zijn zoveel dingen die stinken of wat irritant is, waarom alleen de rokers aanpakken alsof het criminelen zijn.
Het is wel een mooi begin, een rookverbod zal de horeca mooi uitdunnen.quote:Op dinsdag 1 september 2026 18:47 schreef quo_ het volgende:
[..]
Maak je geen illusies, dit staat al lang op het lijstje naast zoet, zout en vet.
We leven nu eenmaal in een land waar het treiteren tot "way of life" geworden is. Het houdt echt niet op bij roken.
Dan ga je niet naast een roker zitten.quote:Op dinsdag 1 september 2026 18:49 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ja, maar stinken en irritant zijn nou eenmaal niet de hoofdargumenten voor een verbod. Een doerian meurt veel harder dan een sigaret, maar voor m'n eigen gezondheid zit ik liever naast een doerianeter dan naast een roker.
Dat riep men in 2008 al.quote:Op dinsdag 1 september 2026 18:58 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Dan ga je niet naast een roker zitten.
Maar goed het zal uiteindelijk toch wel tot een verbod komen, ik kan me er niet meer druk om maken, zo vaak zit ik toch niet meer op een terras, de lol is er wel vanaf met al dat gezeur en de prijzen van tegenwoordig.
Ik sta nergens meer raar van te kijken.quote:Op dinsdag 1 september 2026 19:38 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat riep men in 2008 al.
Een verbod op roken in de buitenlucht zal er niet snel komen. En zoals hier al eerder gezegd: als er zoveel animo voor was dan hadden de horecaondernemers al lang en breed rookvrije terrassen geïntroduceerd.
Omdat rokers opzettelijk de gezondheid van anderen mensen schaden.quote:Op dinsdag 1 september 2026 18:37 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Er zijn zoveel dingen die stinken of wat irritant is, waarom alleen de rokers aanpakken alsof het criminelen zijn.
Tuurlijk.quote:Op dinsdag 1 september 2026 21:00 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Omdat rokers opzettelijk de gezondheid van anderen mensen schaden.
Regelrechte terminators zijn hetquote:Op dinsdag 1 september 2026 21:00 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Omdat rokers opzettelijk de gezondheid van anderen mensen schaden.
Topquote:Op dinsdag 1 september 2026 10:48 schreef Kidjuh het volgende:
Ik vermijd juist terrassen waar dit verboden is.
quote:Op dinsdag 1 september 2026 13:44 schreef raptorix het volgende:
Ah eerst moesten we in de rookruimte, toen moesten we naar buiten, en straks ook niet meer buiten? Vooral die mensen die hier voorstander voor zijn, besef heel goed dat de overheid dit ook met de vrijheden kan doen die jij geniet, dit is namelijk precies wat men wil: Tweespalt in de samenleving.
Hier op de Veluwe hebben veel terrassen meer ruimte dan in het stedelijke en daar kom ik gelukkig regelmatig tafeltjes tegen met een rookverbod-kaartje erop.quote:Op dinsdag 1 september 2026 19:38 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat riep men in 2008 al.
Een verbod op roken in de buitenlucht zal er niet snel komen. En zoals hier al eerder gezegd: als er zoveel animo voor was dan hadden de horecaondernemers al lang en breed rookvrije terrassen geïntroduceerd.
Misschien als je zo nu en dan zelf een sigaret rookt dat je de lucht beter leert verdragen, dat je er enigszins aan wentquote:Op dinsdag 1 september 2026 17:35 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Ook buiten is de stank niet te verdragen. Zeker niet op een terras, vaak voorzien van windscherm en parasols.
Zelfs op straat is het enorm irritant als zo’n rokende hufter opeens achter je loopt of naast je bij de tramhalte komt staan.
Wat mij betreft: roken alleen achter gesloten deur in eigen huis.
3 Zinnen lezen is al te moeilijk voor je kennelijk, mijn god.quote:
Je ouders of een familie lid zou maar roken of gerookt hebben. Lekker dan op de verjaardagenquote:Op dinsdag 1 september 2026 23:08 schreef raptorix het volgende:
[..]
3 Zinnen lezen is al te moeilijk voor je kennelijk, mijn god.
Ik vind het erg stinken en gelukkig zijn er op de Veluwe doorgaans ruime terrassen beschikbaar waar rokers en niet rokers behoorlijk ver uit elkaar zitten. Ik ga niet op een terras zitten waar stinkstokken mijn beleving ernstig kunnen verstoren.quote:Op dinsdag 1 september 2026 23:17 schreef Cupfighter het volgende:
Ik rook niet maar als ik op een terras zit weet ik dat er een roker in de buurt kan zitten, ik heb daar geen problemen mee ook niet als ik aan het eten ben
Geen criminelen, wel overlastgevers.quote:Op dinsdag 1 september 2026 18:37 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Ik vind het ook wel een beetje gezeur. We zijn echt al zo ver vergeleken met jaren geleden. Ga eens in het buitenland kijken, daar rookt iedereen bijna nog.quote:Op dinsdag 1 september 2026 23:17 schreef Cupfighter het volgende:
Ik rook niet maar als ik op een terras zit weet ik dat er een roker in de buurt kan zitten, ik heb daar geen problemen mee ook niet als ik aan het eten ben
De jacht op rokers is mooi geweest
Dat is de voortschrijdende beschaving. We poepen ook niet meer op straat.quote:Op woensdag 2 september 2026 07:55 schreef Chandler het volgende:
Toch wel opmerkelijk dat de Rokers steeds verder verdreven worden. Eerst uit de kroeg, naar buiten. En nu buiten? mogen we straks ook niet meer roken.
Grapjas. Voortaan drank ook maar op de 'zwarte lijst' zetten, zodat we niet meer hoeven te vrezen dat je wordt doodgereden door een dronken automobilist?quote:Op woensdag 2 september 2026 08:14 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Dat is de voortschrijdende beschaving. We poepen ook niet meer op straat.
Uh, nou nee. De meeste bars zijn verdwenen omdat ze het financieel niet gered hebben. Een donkerbruin café bestaat bijna niet meer.quote:Op dinsdag 1 september 2026 17:53 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Neuh, gaat gewoon geslikt worden omdat mensen nog steeds wel naar een bar willen. Dit zei men ook over het rookverbod in de horeca. Dat er geen bar of restaurant zou overblijven. Niets van dat alles. De bars en restaurants zitten nog steeds vol.
Dan heb je vermoedelijk heel Azië, Europa en Zuid-Amerika overgeslagen.quote:Op woensdag 2 september 2026 05:24 schreef Lyrebird het volgende:
Wel apart dat dit iets is in Nederland. Heb het afgelopen half jaar de halve wereld rondgereisd en had juist de indruk dat er bijna nergens meer wordt gerookt.
Ik vind die zeikerts overlastgevers.quote:Op woensdag 2 september 2026 06:15 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Geen criminelen, wel overlastgevers.
Zuid Korea, Australie, Japan en de VS.quote:Op woensdag 2 september 2026 09:38 schreef Caland het volgende:
[..]
Dan heb je vermoedelijk heel Azië, Europa en Zuid-Amerika overgeslagen.
Dat 'idee' kan je hebben, maar de cijfers laten heel iets anders zien. Kom op, je bent toch wetenschapper?quote:Op woensdag 2 september 2026 05:24 schreef Lyrebird het volgende:
Wel apart dat dit iets is in Nederland. Heb het afgelopen half jaar de halve wereld rondgereisd en had juist de indruk dat er bijna nergens meer wordt gerookt.
Ik dacht dat ze in Japan juist nog in de winkels en in het openbaar vervoer mochten roken. Maar blijkbaar niet dan?quote:Op woensdag 2 september 2026 11:32 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Zuid Korea, Australie, Japan en de VS.
Nee, dat mag al heel erg lang niet.quote:Op woensdag 2 september 2026 11:49 schreef Memeowitz het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze in Japan juist nog in de winkels en in het openbaar vervoer mochten roken. Maar blijkbaar niet dan?
Daar gaat toch ook echt niemand voor z’n 70e voor de lol zittenquote:Op dinsdag 1 september 2026 11:05 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Hangt ook van de locatie af, lijkt me. In een drukke winkelstraat, zoals de Theresiastraat in Den Haag waar continu auto's, bussen en vrachtwagens langsrijden, zal het niet veel zoden aan de dijk zetten...
Het zit daar letterlijk vol met eettentjes en terrasjes, die tussen de middag afgeladen zijn met scholieren en ambtenarenquote:Op donderdag 3 september 2026 10:32 schreef Kidjuh het volgende:
Daar gaat toch ook echt niemand voor z’n 70e voor de lol zitten
Maar onze viervoeters wel, ook maar meteen verbieden.quote:Op woensdag 2 september 2026 08:14 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Dat is de voortschrijdende beschaving. We poepen ook niet meer op straat.
Goed idee.quote:Op donderdag 3 september 2026 10:55 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Maar onze viervoeters wel, ook maar meteen verbieden.
Dat heb ik met honden. Zit je net lekker aan een salade, komt er zo’n ding tussen je stoelen liggen. Krabbend en vol vieze haren.quote:Op donderdag 3 september 2026 11:10 schreef DrDentz het volgende:
Vind het ook wel vervelend hoor, zit je net lekker op een terrasje, gaat er zo'n vieze roker aan een tafel ernaast zitten, rooklucht bij je tafeltje, hele experience verpest.
Net als katteneigenaren die het lekker vinden om hun beesten de hele dag buiten te laten lopen waar ze vervolgens dan jouw tuin onder pissen en poepen.quote:Op donderdag 3 september 2026 11:08 schreef Kottnauer het volgende:
Goed idee.
Een kat kun je leren op een bak te schijten.
Wat niet iedereen weet is dat je een hond ook kunt leren op een bak te schijten.
Maar hondenbezitters vinden het leuker om in de avondschemering door de wijk te lopen met hun hondslaaf om deze op willekeurige plekken zijn ontlasting achter te laten.
Ik heb dat met kinderen. Ook maar verbieden dan. Zijn we meteen van alle wereldproblematiek af en mag alles weer.quote:Op donderdag 3 september 2026 11:29 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dat heb ik met honden. Zit je net lekker aan een salade, komt er zo’n ding tussen je stoelen liggen. Krabbend en vol vieze haren.
Ik heb dat met onderwijzers, die namelijk met velen kritische leerlingen de mond snoeren.quote:Op donderdag 3 september 2026 15:19 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik heb dat met kinderen. Ook maar verbieden dan. Zijn we meteen van alle wereldproblematiek af en mag alles weer.
Kindvrije terrassen zijn inderdaad heerlijk.quote:Op donderdag 3 september 2026 15:19 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik heb dat met kinderen. Ook maar verbieden dan. Zijn we meteen van alle wereldproblematiek af en mag alles weer.
Kindvrije hotels !quote:Op donderdag 3 september 2026 16:09 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Kindvrije terrassen zijn inderdaad heerlijk.
Dat is me te laat. Eet graag wat eerderquote:Op donderdag 3 september 2026 17:21 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Gewoon na 20:00 gaan eten, kom ik zeer zelden nog mensen met kinderen tegen
Mee eens, ik eet nooit voor die tijd, thuis ook niet. En sowieso niet in restaurants waar kinderen graag komen, ook niet bij de lunch.quote:Op donderdag 3 september 2026 17:21 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Gewoon na 20:00 gaan eten, kom ik zeer zelden nog mensen met kinderen tegen
Keuzesquote:Op donderdag 3 september 2026 18:25 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Dat is me te laat. Eet graag wat eerder
Scheelt al een hele hoop als je van die franchise (pre-fab) ketens (zoals De Beren, 't Zusje, Brechje en zulks meer), all you can eat toko's e.d. links laat liggenquote:
Daar kom ik sowieso niet, ik eet honderd keer liever een Döner bij een zaakje waar de eigenaar en zijn familie in staan dan bij een burger of andere keten, wel een restaurant of bistro waar de eigenaar in de keuken of in de bediening staat en niet een prefab warm maker met scholieren in de keuken. Ook bestel ik niet om te laten bezorgen, ik gun de dienstverlener de marge van de horecaffer niet.quote:Op donderdag 3 september 2026 19:34 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Scheelt al een hele hoop als je van die franchise (pre-fab) ketens (zoals De Beren, 't Zusje, Brechje en zulks meer), all you can eat toko's e.d. links laat liggen
Precies dit inderdaad. En ik heb genoeg leuke eettentjes in de buurt voor het geval dat ik geen zin of tijd heb om zelf te koken, dus thuisbezorgd is hier sowieso niet nodigquote:Op donderdag 3 september 2026 20:42 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Daar kom ik sowieso niet, ik eet honderd keer liever een Döner bij een zaakje waar de eigenaar en zijn familie in staan dan bij een burger of andere keten, wel een restaurant of bistro waar de eigenaar in de keuken of in de bediening staat en niet een prefab warm maker met scholieren in de keuken. Ook bestel ik niet om te laten bezorgen, ik gun de dienstverlener de marge van de horecaffer niet.
Als ik geen zin heb om te koken dan loop ik even naar de markt voor een moot gebakken vis.quote:Op donderdag 3 september 2026 20:54 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Precies dit inderdaad. En ik heb genoeg leuke eettentjes in de buurt voor het geval dat ik geen zin of tijd heb om zelf te koken
Ik zit ook niet op mensen hun kutkinderen te wachten op een terras. Die stinken ook.quote:Op dinsdag 1 september 2026 10:45 schreef Koekoekmakto het volgende:
Een zomermiddag op een terras: gezinnen lunchen, vrienden heffen het glas, een ober laveert met zijn dienblad tussen de tafeltjes door. Dan steekt iemand een sigaret op. Blikken zoeken de roker, een kind vindt het opeens stinken.
Andere voorkeuren hebben dan jij maakt een ander niet 'zuur'.quote:Op vrijdag 4 september 2026 07:45 schreef nostra het volgende:
Wat een zuur leven hebben veel mensen toch.
Je druk maken om honden, roken, katten, kinderen... of je leeft gewoon je leven.quote:Op vrijdag 4 september 2026 20:31 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Andere voorkeuren hebben dan jij maakt een ander niet 'zuur'.
Asoquote:Op woensdag 2 september 2026 07:46 schreef Dven het volgende:
Je zou spontaan beginnen met roken van al die mensen die schreeuwendhard krijsen wanneer iemand een sigaret opsteekt. Nagemaakte dramaqueens
Mijn leven is een stuk rustiger en gelukkiger zonder kinderen in elk geval.quote:Op vrijdag 4 september 2026 20:38 schreef nostra het volgende:
[..]
Je druk maken om honden, roken, katten, kinderen... of je leeft gewoon je leven.
Uiteraard moet iedereen zijn eigen leven lijden, maar door de mannen die vaak luidruchtig feesten, hebben gewone serieuze mensen geen leven, en dat allemaal doordat ze niet dezelfde aard hebben als de mannen die vaak luidruchtig feesten.quote:Op vrijdag 4 september 2026 20:38 schreef nostra het volgende:
[..]
Je druk maken om honden, roken, katten, kinderen... of je leeft gewoon je leven.
Daar heb je een goed punt.quote:Op vrijdag 4 september 2026 21:13 schreef torentje het volgende:
[..]
Uiteraard moet iedereen zijn eigen leven lijden, maar door de mannen die vaak luidruchtig feesten, hebben gewone serieuze mensen geen leven, en dat allemaal doordat ze niet dezelfde aard hebben als de mannen die vaak luidruchtig feesten.
Niets is zo goor en vervelend als sigarettenrook van anderen inademen terwijl je aan het lunchen of dineren bent. Rookvrije terrassen zijn welkom.quote:Op dinsdag 1 september 2026 10:45 schreef Koekoekmakto het volgende:
Moet er wetgeving komen voor rookvrije terrassen?
[..]
Bron AD
https://www.ad.nl/opinie/(...)rras-terug~a99da8e1/
Heb je ervaring met?quote:Op vrijdag 4 september 2026 21:02 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Mijn leven is een stuk rustiger en gelukkiger zonder kinderen in elk geval.
Gelukkig niet. Dus?quote:
Je bent nieuw hier?quote:Op vrijdag 4 september 2026 07:45 schreef nostra het volgende:
Wat een zuur leven hebben veel mensen toch.
Nee, maar ik blijf me verbazen. Daar is een ochtendsessie op Fok altijd goed voor. Je voelt jezelf ook weer een stuk normaler.quote:
Aangezien je op Fok zit, is de kans dat je een succesvol en gelukkig leven leidt zeer kleinquote:Op zaterdag 5 september 2026 11:17 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Gelukkig niet. Dus?
Ik heb ook geen ervaring met ernstig ziek zijn, hoef ik ook niet te hebben om te weten dat ik gelukkiger ben zonder.
Ik heb dat met migranten uit Arabische landen.quote:Op zaterdag 5 september 2026 11:17 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Gelukkig niet. Dus?
Ik heb ook geen ervaring met ernstig ziek zijn, hoef ik ook niet te hebben om te weten dat ik gelukkiger ben zonder.
Of als mensen naast je vis eten, dat is pas goor.quote:Op vrijdag 4 september 2026 21:27 schreef TheInnocent het volgende:
[..]
Niets is zo goor en vervelend als sigarettenrook van anderen inademen terwijl je aan het lunchen of dineren bent. Rookvrije terrassen zijn welkom.
Je vader en je moeder zijn zeker ook nog allebei in leven.quote:Op vrijdag 4 september 2026 07:41 schreef Arcee het volgende:
[..]
Als ik geen zin heb om te koken dan loop ik even naar de markt voor een moot gebakken vis.
👆quote:Op zondag 6 september 2026 09:29 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Aangezien je op Fok zit, is de kans dat je een succesvol en gelukkig leven leidt zeer klein
Van mij mag alles wat met roken te maken heeft uitgebannen worden dus ik heb geen bezwaar.quote:Op dinsdag 1 september 2026 10:45 schreef Koekoekmakto het volgende:
Moet er wetgeving komen voor rookvrije terrassen?
[..]
Bron AD
https://www.ad.nl/opinie/(...)rras-terug~a99da8e1/
Rookworst en gerookte makreel toch niet?quote:Op zondag 6 september 2026 19:43 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Van mij mag alles wat met roken te maken heeft uitgebannen worden dus ik heb geen bezwaar.
Hoe wil je dit bewerkstelligen op een terras?quote:Op zondag 6 september 2026 19:47 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Rookworst en gerookte makreel toch niet?
Van mij mag roken overigens wel hoor. Alleen zonder stankoverlast te veroorzaken voor de medemens.
Prima idee. Op de eerste bladzijde van dit topic pleitte ik ook voor iets dergelijks (rookruimtes).quote:Op woensdag 9 september 2026 08:43 schreef TheInnocent het volgende:
[..]
Hoe wil je dit bewerkstelligen op een terras?
Doe mij maar Japan of Singapore-stijl: rookvrij als standaardregel en dan met rookruimten. Dan kunnen de rokers daar terecht. Win-win.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |