SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.powned.tv/art(...)ltische-staten~5524/
Bekijk deze YouTube-videoquote:NAVO dreigt met aanval diep in Rusland bij inval Baltische staten
Poetin kan wel inpakken! Als ze het daar in het Kremlin in hun hersens halen om de Baltische landen binnen te vallen, blijft het niet bij verdedigen aan de grens. Dan slaat de NAVO diep terug in Rusland. Dat zegt de Estse buitenlandminister Margus Tsahkna in een interview met The Telegraph.
Laatste nieuws
Volgens Tsahkna kan het bondgenootschap zich niet veroorloven pas te reageren als Russische troepen al op NAVO-grondgebied staan.
In Estland, Letland en Litouwen is de dreiging tastbaar.
De landen investeren daarom fors in defensie, onder meer in de Baltische Defensielinie langs de oostgrens.
Binnen Europa groeit de roep om herbewapening. Britse en Duitse legerchefs waarschuwden recent dat kracht de enige manier is om vrede te bewaren. Zwakte nodigt uit tot agressie, is de boodschap.
[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 27-08-2026 20:26:12 ]Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
mwah het lijkt mij ook extreem onwaarschijnlijk. Als Rusland de troepen heeft voor een invasie van de Baltische staten zouden ze er veel meer mee bereiken die troepen in Oekraine in te zettenquote:Op donderdag 27 augustus 2026 20:35 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Dit zou Poetin nooit doen volgens de kritische denkers. Reken maar dat die aanval er gaat komen.
Ik weet eerlijk gezegd niet of je Poetin rationele motieven moet toeschrijven. Die man heeft geen internet en laat zich enkel informeren door een groepje sycofanten die hem nooit en te nimmer een realistisch beeld van de werkelijkheid zullen voorschotelen. Ik denk wel dat een serieuze invasie van landen anders dan Oekraïne voor Rusland vrij desastreus gaat verlopen. Als ze al een rechtstreekse confrontatie met de NAVO / EU aan willen gaan, dan ligt het meer voor de hand dat bijvoorbeeld drones worden ingezet.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 20:56 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
mwah het lijkt mij ook extreem onwaarschijnlijk. Als Rusland de troepen heeft voor een invasie van de Baltische staten zouden ze er veel meer mee bereiken die troepen in Oekraine in te zetten
Of gaat Putin voor de 2e keer gigantisch de mist in? Hij moet echt knettergek zijn dit te doen nadat de invasie van Oekraine volledig mislukt is
Het Ruzziaanse volk verwacht dat Ruzzia gaat winnen , het is een heilige oorlog tegen het goddeloze immorele westenquote:Op donderdag 27 augustus 2026 21:02 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik weet eerlijk gezegd niet of je Poetin rationele motieven moet toeschrijven. Die man heeft geen internet en laat zich enkel informeren door een groepje sycofanten die hem nooit en te nimmer een realistisch beeld van de werkelijkheid zullen voorschotelen. Ik denk wel dat een serieuze invasie van landen anders dan Oekraïne voor Rusland vrij desastreus gaat verlopen. Als ze al een rechtstreekse confrontatie met de NAVO / EU aan willen gaan, dan ligt het meer voor de hand dat bijvoorbeeld drones worden ingezet.
maar hij heeft toch ook wel door dat de driedaagse operatie iets langer duurt en Oekraine nog steeds niet verslagen is?quote:Op donderdag 27 augustus 2026 21:02 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik weet eerlijk gezegd niet of je Poetin rationele motieven moet toeschrijven. Die man heeft geen internet en laat zich enkel informeren door een groepje sycofanten die hem nooit en te nimmer een realistisch beeld van de werkelijkheid zullen voorschotelen. Ik denk wel dat een serieuze invasie van landen anders dan Oekraïne voor Rusland vrij desastreus gaat verlopen. Als ze al een rechtstreekse confrontatie met de NAVO / EU aan willen gaan, dan ligt het meer voor de hand dat bijvoorbeeld drones worden ingezet.
Oh vast, maar het idee dat dit een driedaagse operatie zou zijn is geen diepgewortelde overtuiging van Poetin, maar een verkooppraatje naar de bevolking.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 21:22 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
maar hij heeft toch ook wel door dat de driedaagse operatie iets langer duurt en Oekraine nog steeds niet verslagen is?
Stukje politiek glijmiddel idd.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 21:38 schreef Monolith het volgende:
[..]
Oh vast, maar het idee dat dit een driedaagse operatie zou zijn is geen diepgewortelde overtuiging van Poetin, maar een verkooppraatje naar de bevolking.
Ik denk dat Putin momenteel al problemen genoeg heeft, dus waarom zou hij er zich er nog meer op de hals halen?quote:Op donderdag 27 augustus 2026 20:35 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Dit zou Poetin nooit doen volgens de kritische denkers. Reken maar dat die aanval er gaat komen.
+1 voor gebruik van het woord sycofantenquote:Op donderdag 27 augustus 2026 21:02 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou, er was pas een Russische generaal te zien in een docu en die vertelde dat ze verwacht hadden dat bij een invasie van Oekraine een groot deel van UAF hun wapens zouden wegleggen en dat de bevolking (in het Oosten) ze als bevrijders zou onthalen. Zoals het op de Krim in 2022 grotendeels ook gegaan is.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 21:38 schreef Monolith het volgende:
[..]
Oh vast, maar het idee dat dit een driedaagse operatie zou zijn is geen diepgewortelde overtuiging van Poetin, maar een verkooppraatje naar de bevolking.
Pure waanzin. En netto wordt er nauwelijks iets bereikt. Geschiedenis heeft allang uitgewezen dat dit soort (en nog veel zwaardere) bombardementen op de burgerbevolking de wil tot vechten helemaal niet breken. Duitsland, Engeland, Korea, Vietnam, Cambodja.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 22:06 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]
Oekraine gaat het zo ongekend zwaar krijgen.
kloptquote:Op donderdag 27 augustus 2026 22:09 schreef LXIV het volgende:
[..]
Pure waanzin. En netto wordt er nauwelijks iets bereikt. Geschiedenis heeft allang uitgewezen dat dit soort (en nog veel zwaardere) bombardementen op de burgerbevolking de wil tot vechten helemaal niet breken. Duitsland, Engeland, Korea, Vietnam, Cambodja.
Mogelijk hoopt hij dat Trump zijn handen van Europa aftrekt?quote:Op donderdag 27 augustus 2026 22:12 schreef Breekfast het volgende:
Maar wat zou Poetin bereiken met een aanval op de Baltische staten?
Scenario 1: hij deelt een klein plaagstootje uit, de NAVO reageert niet/beperkt. Dan tast dat wellicht de geloofwaardigheid van de NAVO aan, maar wat heeft Rusland daar aan als het bij dat plaagstootje blijft?
Scenario 2: een serieuze aanval. De NAVO reageert. Dan is Rusland het haasje. Ze kunnen niet en in Oekraïne en tegen de NAVO in de Baltische staten vechten.
plaagstootjes kunnen escalerenquote:Op donderdag 27 augustus 2026 22:12 schreef Breekfast het volgende:
Scenario 1: hij deelt een klein plaagstootje uit, de NAVO reageert niet/beperkt. Dan tast dat wellicht de geloofwaardigheid van de NAVO aan, maar wat heeft Rusland daar aan als het bij dat plaagstootje blijft?
Scenario 2: een serieuze aanval. De NAVO reageert. Dan is Rusland het haasje. Ze kunnen niet en in Oekraïne en tegen de NAVO in de Baltische staten vechten.
Trump kan trekken wat ie wil , vooralsnog is USA lid van NATOquote:Op donderdag 27 augustus 2026 22:13 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Mogelijk hoopt hij dat Trump zijn handen van Europa aftrekt?
Ja, maar dat is alleen maar nadelig voor Rusland toch? Als het escaleert, en de NAVO reageert, dan moet Rusland op 2 fronten vechten.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 22:13 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
plaagstootjes kunnen escaleren
Zijn plan was goed, maar hij is in de val gelokt, voorgelogen, misleidt, het is allemaal niet eerlijk gegaan. Maar zijn plan was goed, hij heeft nog steeds gelijk en hij gaat nog steeds winnen.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 21:22 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
maar hij heeft toch ook wel door dat de driedaagse operatie iets langer duurt en Oekraine nog steeds niet verslagen is?
maar gekke mensen kun je niet redelijk mee pratenquote:Op donderdag 27 augustus 2026 22:16 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ja, maar dat is alleen maar nadelig voor Rusland toch? Als het escaleert, en de NAVO reageert, dan moet Rusland op 2 fronten vechten.
Als alleen al een land als Polen betrokken zou raken dan is dat een gigantische game-changer ten nadele van Rusland.
Het gaat inderdaad weinig aan de frontlinie veranderen, nouja het zal ongetwijfeld de logistiek moeilijker maken. Maar ik maak me wel meer en meer zorgen over een grote humanitaire crisis in Oekraine (in hoeverre die er nog niet was natuurlijk).quote:Op donderdag 27 augustus 2026 22:09 schreef LXIV het volgende:
[..]
Pure waanzin. En netto wordt er nauwelijks iets bereikt. Geschiedenis heeft allang uitgewezen dat dit soort (en nog veel zwaardere) bombardementen op de burgerbevolking de wil tot vechten helemaal niet breken. Duitsland, Engeland, Korea, Vietnam, Cambodja.
Er zijn nog veel meer strategische doelen en uitkomsten te bedenken.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 22:12 schreef Breekfast het volgende:
Misschien denken ze zo een chantage middel te creëren en gaan ze proberen om de aanvallen op een Baltische staat in te zetten als ruilmiddel voor de stop aan steun in Oekraïne.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 22:12 schreef Breekfast het volgende:
Ik zag vandaag in deze video voorbij komen (vanaf 5:10) dat ze zelfs de werkelijke benzineprijzen verborgen houden voor Poetin en hem lage prijzen laten zien als hij voorbij komt rijden in z'n colonne. Als je zoiets ziet dan ga je je echt afvragen hoe weinig die man werkelijk weetquote:Op donderdag 27 augustus 2026 21:02 schreef Monolith het volgende:
[..]
Die man leest elke ochtend vermeend, alle grote kranten, NJT WP enz en korte inlichtigrapporten en zit dichtbij het bestuur van olie en gasreuzen.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 22:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ik zag vandaag in deze video voorbij komen (vanaf 5:10) dat ze zelfs de werkelijke benzineprijzen verborgen houden voor Poetin en hem lage prijzen laten zien als hij voorbij komt rijden in z'n colonne. Als je zoiets ziet dan ga je je echt afvragen hoe weinig die man werkelijk weet
Bron? Alle signalen wijzen op isolatie sinds covid.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 22:49 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Die man leest elke ochtend vermeend, alle grote kranten, NJT WP enz en korte inlichtigrapporten en zit dichtbij het bestuur van olie en gasreuzen.
Die weet het op de cent na wel.
Ik vermoed (en vrees) dat Poetin zich beperkt tot zijn eigen geschiedenis.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 22:09 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hier geloof ik niets van. Ik denk dat Putin dacht dat dit een herhaling van de ingreep in Georgië zou zijn. Waarom zou je anders oproer politie meesturen?quote:Op donderdag 27 augustus 2026 21:38 schreef Monolith het volgende:
[..]
Schatting was iets van een week misschien 2.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 00:39 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Hier geloof ik niets van. Ik denk dat Putin dacht dat dit een herhaling van de ingreep in Georgië zou zijn. Waarom zou je anders oproer politie meesturen?
Het waren diezelfde denkers die de invasie van Oekraïne nog aan het ontkennen waren toen de invasie al een week bezig was.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 22:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk dat Putin momenteel al problemen genoeg heeft, dus waarom zou hij er zich er nog meer op de hals halen?
En welke van zijn huidige problemen zou een dergelijke invasie dan oplossen?
Je geeft af op 'kritische denkers', maar met enig argument komen doe je zelf niet. Behalve dus op de man/groep spelen.
quote:
Ze raken elkaar over en weer, de doelen worden steeds minder militair en de vernieling en burgerdoden escaleert.quote:
Rusland moet failliet anders stoppen ze niet , dat rijmtquote:Op vrijdag 28 augustus 2026 08:28 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
[..]
Ze raken elkaar over en weer, de doelen worden steeds minder militair en de vernieling en burgerdoden escaleert.
Juichen hunnie dit nou toe?
Het zijn vooral die Russen die heel smerig alles raken wat los en vast zit, inclusief heel veel burgers.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 08:28 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
[..]
Ze raken elkaar over en weer, de doelen worden steeds minder militair en de vernieling en burgerdoden escaleert.
Juichen hunnie dit nou toe?
Waar wordt wat verheerlijkt?quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 08:46 schreef Kopstoot het volgende:
Die asociale poetinpijpers komen op X ook nooit verder dan Gabriel, spetznatz007, Chay Bowes en lord Bebo he?
Wat een treurigheid als je kunt genieten van het verheerlijken van de wandaden van het nazistische Russische regime..
Kap daar aub maar mee met die fake/propaganda X-accountsquote:
quote:Based on independent monitoring and fact-checking data, the X account @Alex_Oloyede2 is widely classified as a disinformation and pro-Kremlin propaganda account. It frequently shares manipulated media, misleading military claims, and geopolitically charged fabrications to a large audience
En zo zijn er nog wel meer. Open anders een topic in BNW voor je Anti Oekraïne en Pro Russische retoriek als je over dit soort zaken wil kleppen die schijnbaar veelal onjuist zijn.quote:Key Evidence of Propaganda & InauthenticitySpreading Coordinated Disinformation: Official watchdogs and international news agencies have flagged this account for manufacturing fake news. For example, a major Voice of America (VOA) Fact-Check explicitly named @Alex_Oloyede2 as a verified user who "regularly spreads pro-Kremlin disinformation." In that instance, the account used a completely unrelated, years-old photograph to falsely claim an imminent, breaking naval confrontation between Russia and NATO forces in the Red Sea, gaining millions of views.Identity Manipulation: Research into the account indicates a lack of personal transparency. Other users on X have highlighted that the persona shifts, using inconsistent details about the operator's actual location and identity. Furthermore, independent users with similar names have had to publicly distance themselves from this specific handle (@Alex_Oloyede2) to avoid defamation from its propaganda activities.Exploitation of Verification: The account leverages a blue "verified" checkmark to masquerade as an authoritative news source, a common tactic used by propaganda networks to manipulate X's current algorithm and boost visibility.VerdictThis account is not reliable and operates primarily as a propaganda/disinformation node. Treat any breaking military, political, or international relations claims made by this user with extreme skepticism, and always cross-reference their posts with reputable, established journalism.
Beetje jammer dat je BNW noemt voor anti Oekraïne en pro Russische retoriek.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 11:44 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Kap daar aub maar mee met die fake/propaganda X-accounts
[..]
[..]
En zo zijn er nog wel meer. Open anders een topic in BNW voor je Anti Oekraïne en Pro Russische retoriek als je over dit soort zaken wil kleppen die schijnbaar veelal onjuist zijn.
Onlangs ook al gezegd dat er onjuistheden staan. Dus aub nogmaals het verzoek te stoppen.
Of gewoon neutraal. Mag allemaal.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 12:29 schreef Candymannetje het volgende:
Zo ver ik weet is het ook niet verboden om pro Rus en anti Oekraïne te zijn in NWS.
Nog beter, je hoeft helemaal geen kant te kiezen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 12:31 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Of gewoon neutraal. Mag allemaal.
Dat bedoel ikquote:Op vrijdag 28 augustus 2026 12:34 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Nog beter, je hoeft helemaal geen kant te kiezen.
Godsamme zeg, komen jullie nu zelfs al met deze knakker aanzetten?quote:
Ik heb er geen moeite mee als iemand Pro Rus is of Anti-Oekrains is. Of inderdaad, gewoon neutraal. Iemand mag best een mening geven als hij dan ook met feiten of toelichting komt als mensen daar op reageren. Maar als je stelselmatig fake-info van fake-accounts post zonder enige toelichting of eigen inbreng dan ben je niet uit op een discussie. Dan is het gewoon dom neerpleuren zonder dat je zelf onderzoek doet. Zoals ook in NWS FB gemeld zijn we een Nederlands forum, met Westerse invloeden en Westerse waarden vanuit een democratisch oogpunt waarbij het dus logischer is dat een groter deel van de nieuwsberichten ook aan die kant van het spectrum liggen. Ik zeg nergens dat er geen weerwoord of mag of mogelijk is. Maar er zijn grenzen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 12:29 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Beetje jammer dat je BNW noemt voor anti Oekraïne en pro Russische retoriek.
Als je goed kijkt gaat het daar over achtergronden, geheime agenda's en complotten.
Niet pro Rus of anti Oekraïne.
Beetje jammer dat zelfs een moderator mee werkt aan de politisering op het forum.
Zo ver ik weet is het ook niet verboden om pro Rus en anti Oekraïne te zijn in NWS.
Niets mis met Alex Jones.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 13:07 schreef MaxMark het volgende:
Godsamme zeg, komen jullie nu zelfs al met deze knakker aanzetten?
Sorry, zei ik 'Niets mis met Alex Jones, en wat een ander daarvan denkt, daar trek ik me wat van aan'?quote:
Dan moet je het maar niet op een forum posten.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 13:18 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Sorry, zei ik 'Niets mis met Alex Jones, en wat een ander daarvan denkt, daar trek ik me wat van aan'?
Ik zou niet weten waarom niet. Ik trek me verder gewoon niets aan van wat jij van Alex Jones vindt.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 13:18 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Dan moet je het maar niet op een forum posten.
Ok man.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 13:19 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom niet. Ik trek me verder gewoon niets aan van wat jij van Alex Jones vindt.
Het concept is een beetje dat we hier nieuws bespreken. Daar staat de N van NWS voor.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 13:19 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom niet. Ik trek me verder gewoon niets aan van wat jij van Alex Jones vindt.
Tja in theorie wel, in de praktijk is op BNW Rusland geweldig en het slachtoffer van westers imperialisme en is Oekraïne een corrupt rotland dat ons helemaal leegzuigt in een oorlog die Rusland hoort te winnen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 12:29 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Beetje jammer dat je BNW noemt voor anti Oekraïne en pro Russische retoriek.
Als je goed kijkt gaat het daar over achtergronden, geheime agenda's en complotten.
Niet pro Rus of anti Oekraïne.
Beetje jammer dat zelfs een moderator mee werkt aan de politisering op het forum.
Er is gewoon sprake van onbegrepen gedragquote:Op vrijdag 28 augustus 2026 13:29 schreef ExTec het volgende:
Anno nu is een troll een troll noemen "op de man spelen".
Want blijkbaar kunnen die trollen daar heulemaal niks aan doen, zo zijn ze nu eenmaal, ipv dat ze bewust aan het provoceren zijn.
Klopt hij is een poos weggeweest ,maar NWS is er toch niet echt opp vooruit gegaan.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 13:26 schreef TwenteFC het volgende:
@:yvonne ik dacht dat jij fikkie aan de lijn zou houden.
Dit topic was er anders flink op vooruit gegaan toen desbetreffende weg was.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 14:29 schreef yvonne het volgende:
[..]
Klopt hij is een poos weggeweest ,maar NWS is er toch niet echt opp vooruit gegaan.
Het was stukken beter hier.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 14:29 schreef yvonne het volgende:
[..]
Klopt hij is een poos weggeweest ,maar NWS is er toch niet echt opp vooruit gegaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |