abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221671575
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2026 22:09 schreef LXIV het volgende:

[..]
Pure waanzin. En netto wordt er nauwelijks iets bereikt. Geschiedenis heeft allang uitgewezen dat dit soort (en nog veel zwaardere) bombardementen op de burgerbevolking de wil tot vechten helemaal niet breken. Duitsland, Engeland, Korea, Vietnam, Cambodja.
Het gaat inderdaad weinig aan de frontlinie veranderen, nouja het zal ongetwijfeld de logistiek moeilijker maken. Maar ik maak me wel meer en meer zorgen over een grote humanitaire crisis in Oekraine (in hoeverre die er nog niet was natuurlijk).

In Kherson is nu al de verwachting dat de TPP daar nu al niet meer gaat werken en is opgeroepen om de stad te evacueeren voor de winter

pi_221671593
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2026 22:12 schreef Breekfast het volgende:
Maar wat zou Poetin bereiken met een aanval op de Baltische staten?

Scenario 1: hij deelt een klein plaagstootje uit, de NAVO reageert niet/beperkt. Dan tast dat wellicht de geloofwaardigheid van de NAVO aan, maar wat heeft Rusland daar aan als het bij dat plaagstootje blijft?

Scenario 2: een serieuze aanval. De NAVO reageert. Dan is Rusland het haasje. Ze kunnen niet en in Oekraïne en tegen de NAVO in de Baltische staten vechten.
Er zijn nog veel meer strategische doelen en uitkomsten te bedenken.

Zo is het mogelijk dat putin denkt dat een (beperkte) oorlog met de NAVO zijn positie versterkt. We weten ook niet precies hoe de machtsverhoudingen in het kremlin zijn.

En een mobilisatie is veel makkelijker uit te voeren, als er een (beperkt) open conflict is met de NAVO.

En rusland hoeft niet bang te wezen voor een NAVO invasie.
pi_221671640
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2026 22:12 schreef Breekfast het volgende:
Maar wat zou Poetin bereiken met een aanval op de Baltische staten?

Scenario 1: hij deelt een klein plaagstootje uit, de NAVO reageert niet/beperkt. Dan tast dat wellicht de geloofwaardigheid van de NAVO aan, maar wat heeft Rusland daar aan als het bij dat plaagstootje blijft?

Scenario 2: een serieuze aanval. De NAVO reageert. Dan is Rusland het haasje. Ze kunnen niet en in Oekraïne en tegen de NAVO in de Baltische staten vechten.
Misschien denken ze zo een chantage middel te creëren en gaan ze proberen om de aanvallen op een Baltische staat in te zetten als ruilmiddel voor de stop aan steun in Oekraïne.

Joost mag weten wat voor onzin er rond gaat in hun hoofd.
pi_221671674
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2026 21:02 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ik weet eerlijk gezegd niet of je Poetin rationele motieven moet toeschrijven. Die man heeft geen internet en laat zich enkel informeren door een groepje sycofanten die hem nooit en te nimmer een realistisch beeld van de werkelijkheid zullen voorschotelen. Ik denk wel dat een serieuze invasie van landen anders dan Oekraïne voor Rusland vrij desastreus gaat verlopen. Als ze al een rechtstreekse confrontatie met de NAVO / EU aan willen gaan, dan ligt het meer voor de hand dat bijvoorbeeld drones worden ingezet.
Ik zag vandaag in deze video voorbij komen (vanaf 5:10) dat ze zelfs de werkelijke benzineprijzen verborgen houden voor Poetin en hem lage prijzen laten zien als hij voorbij komt rijden in z'n colonne. Als je zoiets ziet dan ga je je echt afvragen hoe weinig die man werkelijk weet :X
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_221671697
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2026 22:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Ik zag vandaag in deze video voorbij komen (vanaf 5:10) dat ze zelfs de werkelijke benzineprijzen verborgen houden voor Poetin en hem lage prijzen laten zien als hij voorbij komt rijden in z'n colonne. Als je zoiets ziet dan ga je je echt afvragen hoe weinig die man werkelijk weet :X
Die man leest elke ochtend vermeend, alle grote kranten, NJT WP enz en korte inlichtigrapporten en zit dichtbij het bestuur van olie en gasreuzen.
Die weet het op de cent na wel.

Het is een inlichtingenman van de details.
Vakman pur sang
pi_221671724
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2026 22:49 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Die man leest elke ochtend vermeend, alle grote kranten, NJT WP enz en korte inlichtigrapporten en zit dichtbij het bestuur van olie en gasreuzen.
Die weet het op de cent na wel.
Bron? Alle signalen wijzen op isolatie sinds covid.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_221672005
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2026 22:09 schreef LXIV het volgende:

[..]
Pure waanzin. En netto wordt er nauwelijks iets bereikt. Geschiedenis heeft allang uitgewezen dat dit soort (en nog veel zwaardere) bombardementen op de burgerbevolking de wil tot vechten helemaal niet breken. Duitsland, Engeland, Korea, Vietnam, Cambodja.
Ik vermoed (en vrees) dat Poetin zich beperkt tot zijn eigen geschiedenis.

Groznyfication.
Ik doe het ff rustig aan.
  donderdag 27 augustus 2026 @ 23:58:19 #33
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221672034
Ik bevind mij trouwens momenteel in Echternach (Luxemburg) op wandelvakantie. Toevallig weet ik dat iemand best dichtbij aanwezig is (vakantie?). Als die persoon een proximity-meet wil houden is hij welkom en betaal ik zijn bier wel.
The End Times are wild
pi_221672131
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2026 21:38 schreef Monolith het volgende:

[..]
Oh vast, maar het idee dat dit een driedaagse operatie zou zijn is geen diepgewortelde overtuiging van Poetin, maar een verkooppraatje naar de bevolking.
Hier geloof ik niets van. Ik denk dat Putin dacht dat dit een herhaling van de ingreep in Georgië zou zijn. Waarom zou je anders oproer politie meesturen?
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
  vrijdag 28 augustus 2026 @ 05:12:58 #35
482094 Mikeytt
Zeewiersnack activist
pi_221672418
twitter
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵🇷🇺☭
  vrijdag 28 augustus 2026 @ 05:15:03 #36
482094 Mikeytt
Zeewiersnack activist
pi_221672420
-geen auto translate via ubb-

[ Bericht 93% gewijzigd door Mikeytt op 28-08-2026 08:35:00 ]
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵🇷🇺☭
  vrijdag 28 augustus 2026 @ 05:18:43 #37
482094 Mikeytt
Zeewiersnack activist
pi_221672422
twitter
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵🇷🇺☭
pi_221672498
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2026 00:39 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Hier geloof ik niets van. Ik denk dat Putin dacht dat dit een herhaling van de ingreep in Georgië zou zijn. Waarom zou je anders oproer politie meesturen?
Schatting was iets van een week misschien 2.
Maar idd oproerpolitie en parade uniformen zaten in de voorhoede.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_221672677
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2026 22:03 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik denk dat Putin momenteel al problemen genoeg heeft, dus waarom zou hij er zich er nog meer op de hals halen?

En welke van zijn huidige problemen zou een dergelijke invasie dan oplossen?

Je geeft af op 'kritische denkers', maar met enig argument komen doe je zelf niet. Behalve dus op de man/groep spelen.
Het waren diezelfde denkers die de invasie van Oekraïne nog aan het ontkennen waren toen de invasie al een week bezig was.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_221672708
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 augustus 2026 08:26 schreef Anton91 het volgende:
[ x ]
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2026 08:27 schreef Anton91 het volgende:
[ x ]
Ze raken elkaar over en weer, de doelen worden steeds minder militair en de vernieling en burgerdoden escaleert.
Juichen hunnie dit nou toe?
Vakman pur sang
  vrijdag 28 augustus 2026 @ 08:32:29 #44
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221672718
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2026 08:28 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
[..]
Ze raken elkaar over en weer, de doelen worden steeds minder militair en de vernieling en burgerdoden escaleert.
Rusland moet failliet anders stoppen ze niet , dat rijmt

de MOEX zakt steeds verder
en Poetin eigent zich steeds meer bedrijven toe

https://tradingeconomics.com/russia/stock-market
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_221672728
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2026 08:28 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
[..]
Het zijn vooral die Russen die heel smerig alles raken wat los en vast zit, inclusief heel veel burgers.
  vrijdag 28 augustus 2026 @ 08:46:05 #46
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_221672780
Die asociale poetinpijpers komen op X ook nooit verder dan Gabriel, spetznatz007, Chay Bowes en lord Bebo he?

Wat een treurigheid als je kunt genieten van het verheerlijken van de wandaden van het nazistische Russische regime..
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
  vrijdag 28 augustus 2026 @ 08:49:35 #47
482094 Mikeytt
Zeewiersnack activist
pi_221672794
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2026 08:46 schreef Kopstoot het volgende:
Die asociale poetinpijpers komen op X ook nooit verder dan Gabriel, spetznatz007, Chay Bowes en lord Bebo he?

Wat een treurigheid als je kunt genieten van het verheerlijken van de wandaden van het nazistische Russische regime..
Waar wordt wat verheerlijkt? :9 Ik deel enkel gebeurtenissen. Tevens is het Oekraïne met een nazistisch probleem.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵🇷🇺☭
pi_221673203
Cherson gaat geëvacueerd worden? Schijnt een energiecentrale zodanig beschadigd te zijn, dat die niet meer voor de winter gebruikt kan worden. Los nog van alle distributiecentra die vernietigd zijn. Dus gewoon supermarkt-distributie he, geen dual use zoals Wildberries. Heel Kherson moet dus "leeg", omdat het zijn inwoners niet meer kan onderhouden - in ieder geval voor komende winter.
  vrijdag 28 augustus 2026 @ 11:20:53 #49
482094 Mikeytt
Zeewiersnack activist
pi_221674140
edit - zie onder

[ Bericht 97% gewijzigd door Frutsel op 28-08-2026 11:44:38 ]
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵🇷🇺☭
  Moderator vrijdag 28 augustus 2026 @ 11:44:30 #50
8781 crew  Frutsel
pi_221674296
quote:
88s.gif Op vrijdag 28 augustus 2026 11:20 schreef Mikeytt het volgende:
[ x ]
Kap daar aub maar mee met die fake/propaganda X-accounts

quote:
Based on independent monitoring and fact-checking data, the X account @Alex_Oloyede2 is widely classified as a disinformation and pro-Kremlin propaganda account. It frequently shares manipulated media, misleading military claims, and geopolitically charged fabrications to a large audience
quote:
Key Evidence of Propaganda & InauthenticitySpreading Coordinated Disinformation: Official watchdogs and international news agencies have flagged this account for manufacturing fake news. For example, a major Voice of America (VOA) Fact-Check explicitly named @Alex_Oloyede2 as a verified user who "regularly spreads pro-Kremlin disinformation." In that instance, the account used a completely unrelated, years-old photograph to falsely claim an imminent, breaking naval confrontation between Russia and NATO forces in the Red Sea, gaining millions of views.Identity Manipulation: Research into the account indicates a lack of personal transparency. Other users on X have highlighted that the persona shifts, using inconsistent details about the operator's actual location and identity. Furthermore, independent users with similar names have had to publicly distance themselves from this specific handle (@Alex_Oloyede2) to avoid defamation from its propaganda activities.Exploitation of Verification: The account leverages a blue "verified" checkmark to masquerade as an authoritative news source, a common tactic used by propaganda networks to manipulate X's current algorithm and boost visibility.VerdictThis account is not reliable and operates primarily as a propaganda/disinformation node. Treat any breaking military, political, or international relations claims made by this user with extreme skepticism, and always cross-reference their posts with reputable, established journalism.
En zo zijn er nog wel meer. Open anders een topic in BNW voor je Anti Oekraïne en Pro Russische retoriek als je over dit soort zaken wil kleppen die schijnbaar veelal onjuist zijn.
Onlangs ook al gezegd dat er onjuistheden staan. Dus aub nogmaals het verzoek te stoppen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')