Het gaat inderdaad weinig aan de frontlinie veranderen, nouja het zal ongetwijfeld de logistiek moeilijker maken. Maar ik maak me wel meer en meer zorgen over een grote humanitaire crisis in Oekraine (in hoeverre die er nog niet was natuurlijk).quote:Op donderdag 27 augustus 2026 22:09 schreef LXIV het volgende:
[..]
Pure waanzin. En netto wordt er nauwelijks iets bereikt. Geschiedenis heeft allang uitgewezen dat dit soort (en nog veel zwaardere) bombardementen op de burgerbevolking de wil tot vechten helemaal niet breken. Duitsland, Engeland, Korea, Vietnam, Cambodja.
Er zijn nog veel meer strategische doelen en uitkomsten te bedenken.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 22:12 schreef Breekfast het volgende:
Maar wat zou Poetin bereiken met een aanval op de Baltische staten?
Scenario 1: hij deelt een klein plaagstootje uit, de NAVO reageert niet/beperkt. Dan tast dat wellicht de geloofwaardigheid van de NAVO aan, maar wat heeft Rusland daar aan als het bij dat plaagstootje blijft?
Scenario 2: een serieuze aanval. De NAVO reageert. Dan is Rusland het haasje. Ze kunnen niet en in Oekraïne en tegen de NAVO in de Baltische staten vechten.
Misschien denken ze zo een chantage middel te creëren en gaan ze proberen om de aanvallen op een Baltische staat in te zetten als ruilmiddel voor de stop aan steun in Oekraïne.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 22:12 schreef Breekfast het volgende:
Maar wat zou Poetin bereiken met een aanval op de Baltische staten?
Scenario 1: hij deelt een klein plaagstootje uit, de NAVO reageert niet/beperkt. Dan tast dat wellicht de geloofwaardigheid van de NAVO aan, maar wat heeft Rusland daar aan als het bij dat plaagstootje blijft?
Scenario 2: een serieuze aanval. De NAVO reageert. Dan is Rusland het haasje. Ze kunnen niet en in Oekraïne en tegen de NAVO in de Baltische staten vechten.
Ik zag vandaag in deze video voorbij komen (vanaf 5:10) dat ze zelfs de werkelijke benzineprijzen verborgen houden voor Poetin en hem lage prijzen laten zien als hij voorbij komt rijden in z'n colonne. Als je zoiets ziet dan ga je je echt afvragen hoe weinig die man werkelijk weetquote:Op donderdag 27 augustus 2026 21:02 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik weet eerlijk gezegd niet of je Poetin rationele motieven moet toeschrijven. Die man heeft geen internet en laat zich enkel informeren door een groepje sycofanten die hem nooit en te nimmer een realistisch beeld van de werkelijkheid zullen voorschotelen. Ik denk wel dat een serieuze invasie van landen anders dan Oekraïne voor Rusland vrij desastreus gaat verlopen. Als ze al een rechtstreekse confrontatie met de NAVO / EU aan willen gaan, dan ligt het meer voor de hand dat bijvoorbeeld drones worden ingezet.
Die man leest elke ochtend vermeend, alle grote kranten, NJT WP enz en korte inlichtigrapporten en zit dichtbij het bestuur van olie en gasreuzen.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 22:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ik zag vandaag in deze video voorbij komen (vanaf 5:10) dat ze zelfs de werkelijke benzineprijzen verborgen houden voor Poetin en hem lage prijzen laten zien als hij voorbij komt rijden in z'n colonne. Als je zoiets ziet dan ga je je echt afvragen hoe weinig die man werkelijk weet
Bron? Alle signalen wijzen op isolatie sinds covid.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 22:49 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Die man leest elke ochtend vermeend, alle grote kranten, NJT WP enz en korte inlichtigrapporten en zit dichtbij het bestuur van olie en gasreuzen.
Die weet het op de cent na wel.
Ik vermoed (en vrees) dat Poetin zich beperkt tot zijn eigen geschiedenis.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 22:09 schreef LXIV het volgende:
[..]
Pure waanzin. En netto wordt er nauwelijks iets bereikt. Geschiedenis heeft allang uitgewezen dat dit soort (en nog veel zwaardere) bombardementen op de burgerbevolking de wil tot vechten helemaal niet breken. Duitsland, Engeland, Korea, Vietnam, Cambodja.
Hier geloof ik niets van. Ik denk dat Putin dacht dat dit een herhaling van de ingreep in Georgië zou zijn. Waarom zou je anders oproer politie meesturen?quote:Op donderdag 27 augustus 2026 21:38 schreef Monolith het volgende:
[..]
Oh vast, maar het idee dat dit een driedaagse operatie zou zijn is geen diepgewortelde overtuiging van Poetin, maar een verkooppraatje naar de bevolking.
Schatting was iets van een week misschien 2.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 00:39 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Hier geloof ik niets van. Ik denk dat Putin dacht dat dit een herhaling van de ingreep in Georgië zou zijn. Waarom zou je anders oproer politie meesturen?
Het waren diezelfde denkers die de invasie van Oekraïne nog aan het ontkennen waren toen de invasie al een week bezig was.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 22:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk dat Putin momenteel al problemen genoeg heeft, dus waarom zou hij er zich er nog meer op de hals halen?
En welke van zijn huidige problemen zou een dergelijke invasie dan oplossen?
Je geeft af op 'kritische denkers', maar met enig argument komen doe je zelf niet. Behalve dus op de man/groep spelen.
quote:
Ze raken elkaar over en weer, de doelen worden steeds minder militair en de vernieling en burgerdoden escaleert.quote:
Rusland moet failliet anders stoppen ze niet , dat rijmtquote:Op vrijdag 28 augustus 2026 08:28 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
[..]
Ze raken elkaar over en weer, de doelen worden steeds minder militair en de vernieling en burgerdoden escaleert.
Juichen hunnie dit nou toe?
Het zijn vooral die Russen die heel smerig alles raken wat los en vast zit, inclusief heel veel burgers.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 08:28 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
[..]
Ze raken elkaar over en weer, de doelen worden steeds minder militair en de vernieling en burgerdoden escaleert.
Juichen hunnie dit nou toe?
Waar wordt wat verheerlijkt?quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 08:46 schreef Kopstoot het volgende:
Die asociale poetinpijpers komen op X ook nooit verder dan Gabriel, spetznatz007, Chay Bowes en lord Bebo he?
Wat een treurigheid als je kunt genieten van het verheerlijken van de wandaden van het nazistische Russische regime..
Kap daar aub maar mee met die fake/propaganda X-accountsquote:
quote:Based on independent monitoring and fact-checking data, the X account @Alex_Oloyede2 is widely classified as a disinformation and pro-Kremlin propaganda account. It frequently shares manipulated media, misleading military claims, and geopolitically charged fabrications to a large audience
En zo zijn er nog wel meer. Open anders een topic in BNW voor je Anti Oekraïne en Pro Russische retoriek als je over dit soort zaken wil kleppen die schijnbaar veelal onjuist zijn.quote:Key Evidence of Propaganda & InauthenticitySpreading Coordinated Disinformation: Official watchdogs and international news agencies have flagged this account for manufacturing fake news. For example, a major Voice of America (VOA) Fact-Check explicitly named @Alex_Oloyede2 as a verified user who "regularly spreads pro-Kremlin disinformation." In that instance, the account used a completely unrelated, years-old photograph to falsely claim an imminent, breaking naval confrontation between Russia and NATO forces in the Red Sea, gaining millions of views.Identity Manipulation: Research into the account indicates a lack of personal transparency. Other users on X have highlighted that the persona shifts, using inconsistent details about the operator's actual location and identity. Furthermore, independent users with similar names have had to publicly distance themselves from this specific handle (@Alex_Oloyede2) to avoid defamation from its propaganda activities.Exploitation of Verification: The account leverages a blue "verified" checkmark to masquerade as an authoritative news source, a common tactic used by propaganda networks to manipulate X's current algorithm and boost visibility.VerdictThis account is not reliable and operates primarily as a propaganda/disinformation node. Treat any breaking military, political, or international relations claims made by this user with extreme skepticism, and always cross-reference their posts with reputable, established journalism.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |